Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Doplňky stravy

Doplňky stravy

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Sedlářová
Šetření:25. 01. 2015 - 22. 02. 2015
Počet respondentů:248
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, ráda bych touto cestou zjistila něco více o spotřebitelském chování při nákupu doplňků stravy.

Dotazník je vhodný spíše pro osoby starší 18ti let, které disponují s vlastními finančními prostředky a mohou tak nákup bezprostředně uskutečnit.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je prosím Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18775,4 %75,4 %  
muž6124,6 %24,6 %  

Graf

2. Do které věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-258634,68 %34,68 %  
26-326225 %25 %  
33-454417,74 %17,74 %  
46-643714,92 %14,92 %  
0-18145,65 %5,65 %  
65-10052,02 %2,02 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské11546,37 %46,37 %  
s maturitou9839,52 %39,52 %  
vyšší odborné166,45 %6,45 %  
základní145,65 %5,65 %  
vyučen/vyučena52,02 %2,02 %  

Graf

4. Jaký je prosím Váš status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec11546,37 %46,37 %  
žák/student8233,06 %33,06 %  
na mateřské/rodičovské156,05 %6,05 %  
podnikatel/OSVČ135,24 %5,24 %  
důchodce124,84 %4,84 %  
nezaměstnaný/á62,42 %2,42 %  
jiný52,02 %2,02 %  

Graf

5. Užíváte vy osobně nějaké doplňky stravy? (vitamíny, minerály, živiny, apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale jen občas, když si vzpomenu8433,87 %33,87 %  
ano, pravidelně8333,47 %33,47 %  
ano, ale jen po určitý interval, pak přestanu5522,18 %22,18 %  
ne, nikdy2610,48 %10,48 %  

Graf

6. Jak často nakupujete doplňky stravy? (pro sebe nebo pro Vaše blízké)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za čtvrt roku7731,05 %31,05 %  
1x za měsíc4919,76 %19,76 %  
1x za půl roku4317,34 %17,34 %  
1x za rok2710,89 %10,89 %  
nikdy2610,48 %10,48 %  
1x za několik let187,26 %7,26 %  
1x za 14 dní52,02 %2,02 %  
každý týden20,81 %0,81 %  
1x za život10,4 %0,4 %  

Graf

7. Kde nejčastěji nakupujete doplňky stravy? (nevyplňujte pokud jste na otázku č.6 odpověděl/a "nikdy")

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v lékárně15168,02 %60,89 %  
přes internet3113,96 %12,5 %  
v prodejně zdravé výživy či jiné specializované prodejně3013,51 %12,1 %  
v supermarketu73,15 %2,82 %  
u doktora/odborníka v jeho ordinaci31,35 %1,21 %  

Graf

8. Pokud jste na otázku č.7 odpověděl/a "na internetu", který internetový obchod to je prosím?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

http://obchod.ronnie.cz/

http://www.gw-int.net/cs

kzw

Lékárna CZ

lekarna.cz

lekarna.cz

lekarna.cz

lékárna.cz

lekarna.cz, ale i jiné.. není pravidlem že nakupuji v jednom obchodě..

Lékárny na internetu a Aukro. Nelegální prodejny v Bulharsku, prodávající léky na předpis i bez předpisu.

lekarny-ipc

nejenchlebem.cz

obchod :" kámoško, zařiď to, chci toto"

Pokaždé jiný

Pro zdraví

prozdravi.cz

Ronnie

Ronnie, avalonshop, fitness007

ronnie.cz, dymatizeonline.cz

různé

Ruzne - vybiram po porovnani cen

sice jsem nevyplnila "na internetu", ale jen protože není možných více odpovědí - objednávám z 001shop.cz a nadeje-byliny.eu

walmark GS

walmark

walmark

www.amway.cz

www.bio-medica.eu

www.f-sport.cz

www.lekarna.cz

Www.lr-czech.com

www.namaximum.cz

9. Které faktory by Vás nejvíce ovlivnily při výběru kupovaného doplňku stravy? (označte max. 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita obsažených látek13654,84 %54,84 %  
doporučení od lékaře/odborníka10943,95 %43,95 %  
předchozí zkušenost10743,15 %43,15 %  
cena výrobku10241,13 %41,13 %  
doporučení od známých6526,21 %26,21 %  
recenze/diskuze zákazníků5321,37 %21,37 %  
dobré jméno značky/výrobce3614,52 %14,52 %  
sleva/zboží v akci218,47 %8,47 %  
obal/etiketa výrobku83,23 %3,23 %  
reklama83,23 %3,23 %  

Graf

10. Kolik byste byl/a ochotný/á utratit za jedno balení doplňku stravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-200 Kč9036,29 %36,29 %  
201-400 Kč7731,05 %31,05 %  
méně než 100 Kč3413,71 %13,71 %  
více než 600 Kč2610,48 %10,48 %  
401-600 Kč218,47 %8,47 %  

Graf

11. Který druh reklamy nejvíce vnímáte? (vyberte max. 3 odpovědi)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama v TV9645,71 %38,71 %  
reklama na internetu8741,43 %35,08 %  
reklama v lékárně/v prodejně6731,9 %27,02 %  
leták/propagační materiál4320,48 %17,34 %  
reklama v čekárnách u lékaře4019,05 %16,13 %  
reklama v tisku (noviny, časopisy, atd.)3818,1 %15,32 %  
reklama prostřednictvím sociální sítě2913,81 %11,69 %  
prezentace na veletrhu/konferenci188,57 %7,26 %  
reklama v rádiu115,24 %4,44 %  
venkovní billboardy104,76 %4,03 %  
reklamní email94,29 %3,63 %  

Graf

12. Považujete zrak za důležitý lidský orgán?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano24799,6 %99,6 %  
ne10,4 %0,4 %  

Graf

13. Jste si vědom zdravotního stavu Vaši očí? (byl/a jste na kontrole zraku u lékaře)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19578,63 %78,63 %  
ne3112,5 %12,5 %  
chystám se na to228,87 %8,87 %  

Graf

14. Znáte některý z uvedených doplňků stravy, které mohou příznivě vyživovat Vaše oči?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný11747,18 %47,18 %  
OCUTEIN5321,37 %21,37 %  
OSTROVIDKY4417,74 %17,74 %  
OCUVITE4016,13 %16,13 %  
LUTEIN-ZEAXANTHIN GENERICA3112,5 %12,5 %  
OPHTAVIT166,45 %6,45 %  
jiný114,44 %4,44 %  
PRO-VISIO104,03 %4,03 %  
AVILUT93,63 %3,63 %  
VISILUT72,82 %2,82 %  
PROTECTUM41,61 %1,61 %  
MEDPHARMA KOMPLEX ZRAK41,61 %1,61 %  
GEMIOPTAL20,81 %0,81 %  

Graf

15. Mohou být podle Vás doplňky stravy vhodným dárkem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19377,82 %77,82 %  
ne5522,18 %22,18 %  

Graf

16. Navštěvujete nějaké internetové stránky týkající se zdraví, kondice, sportu, automoto nebo stránek pro seniory? Uveďte prosím webovou adresu.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, blogy o zdravém životním stylu.

blogy

Byliny jsou naše, Dědek kořenář

celostní medicína, pro zdraví, ordinace, lékařka....... mám předvolenou www.doktorka.cz a z ní se dostanu i na ostatní weby

centrum/žena

cykloserver.cz

doktorka.cz

Fithall.cz

fitweb.cz, autohit.cz, active-sport.cz

http://namakanej.cz/ sportsdirect.com

http://www.celostnimedicina.cz/

http://www.receptyprozdravi.cz/ http://www.skolazdravehovareni.cz/

http://www.vegan-fighter.com/

inspiraldance.net

Je jich mnoho

Koukam na ruzne weby, nazvy si nepamatuji

krása a zdraví

kulturistika.net, posilovani.net, ronnie.cz, dymatizeonline.cz

Lekarna.cz rutina.cz

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne, nenavštěvuji

nenavštěvuju

ona.idnes.cz

Pro těhotné - www.modrykonik.cz; www.babyweb.cz

Ronnie

ronnie.cz

Různé skupiny na Facebooku

Senior pas

seniorum.cz.zdraví,....celá řada

stob.cz

stránky psychologie.cz, firstclass (duševní zdraví)

Všeobecně se zajímám, nenavštěvuji však nic konkrétního pravidelně.

vyhledávám je namátkově, ne konkrétně

walmark, herbalife

walmark.cz, badatel.net

www o běhání

www.body-care.cz

www.f-sport.cz

Www.facebook.com

www.firesport.cz

www.kontakto.cz

www.lekarna.cz; www.prozdravi.cz; www.celostnimedicina.cz

www.motorkari.cz

www.omlazeni.cz

www.oriflame.cz

www.prozdravi.cz, www.elektroherbalismus.cz, www.figuraline.cz, www.mycomedica.cz

www.zdravi-az.cz

zdravapotravina.cz

Zpravodaj portálu Zdraví-EU,


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaký je prosím Váš status?

  • odpověď žák/student:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-18 na otázku 2. Do které věkové kategorie patříte?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 3. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je prosím Vaše pohlaví?

2. Do které věkové kategorie patříte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

4. Jaký je prosím Váš status?

5. Užíváte vy osobně nějaké doplňky stravy? (vitamíny, minerály, živiny, apod.)

6. Jak často nakupujete doplňky stravy? (pro sebe nebo pro Vaše blízké)

7. Kde nejčastěji nakupujete doplňky stravy? (nevyplňujte pokud jste na otázku č.6 odpověděl/a "nikdy")

9. Které faktory by Vás nejvíce ovlivnily při výběru kupovaného doplňku stravy? (označte max. 3 odpovědi)

10. Kolik byste byl/a ochotný/á utratit za jedno balení doplňku stravy?

11. Který druh reklamy nejvíce vnímáte? (vyberte max. 3 odpovědi)

12. Považujete zrak za důležitý lidský orgán?

13. Jste si vědom zdravotního stavu Vaši očí? (byl/a jste na kontrole zraku u lékaře)

14. Znáte některý z uvedených doplňků stravy, které mohou příznivě vyživovat Vaše oči?

15. Mohou být podle Vás doplňky stravy vhodným dárkem?

16. Navštěvujete nějaké internetové stránky týkající se zdraví, kondice, sportu, automoto nebo stránek pro seniory? Uveďte prosím webovou adresu.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je prosím Vaše pohlaví?

2. Do které věkové kategorie patříte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

4. Jaký je prosím Váš status?

5. Užíváte vy osobně nějaké doplňky stravy? (vitamíny, minerály, živiny, apod.)

6. Jak často nakupujete doplňky stravy? (pro sebe nebo pro Vaše blízké)

7. Kde nejčastěji nakupujete doplňky stravy? (nevyplňujte pokud jste na otázku č.6 odpověděl/a "nikdy")

9. Které faktory by Vás nejvíce ovlivnily při výběru kupovaného doplňku stravy? (označte max. 3 odpovědi)

10. Kolik byste byl/a ochotný/á utratit za jedno balení doplňku stravy?

11. Který druh reklamy nejvíce vnímáte? (vyberte max. 3 odpovědi)

12. Považujete zrak za důležitý lidský orgán?

13. Jste si vědom zdravotního stavu Vaši očí? (byl/a jste na kontrole zraku u lékaře)

14. Znáte některý z uvedených doplňků stravy, které mohou příznivě vyživovat Vaše oči?

15. Mohou být podle Vás doplňky stravy vhodným dárkem?

16. Navštěvujete nějaké internetové stránky týkající se zdraví, kondice, sportu, automoto nebo stránek pro seniory? Uveďte prosím webovou adresu.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sedlářová, J.Doplňky stravy (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://nakupovani-doplnku-stravy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.