Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování kosmetiky na internetu

Nakupování kosmetiky na internetu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nikol Gřešková
Šetření:02. 04. 2015 - 16. 04. 2015
Počet respondentů:39
Počet otázek (max/průměr):34 / 19.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milí respondenti, 

chci Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma Nákup kosmetiky na internetu, který je určen všem, tedy jak těm, kdo na internetu kosmetiku kupují, tak i těm, kdo kosmetiku online nekupují. Výsledky budou sloužit jako podklad pro mou diplomovou práci na stejné téma.

Prosím, vybírejte odpovědi, které odpovídají Vašemu současnému stavu a názoru, nebo se mu alespoň nejvíce přibližují.

Předem děkuji za Váš čas a ochotu. 


Přeji krásný den ✿

Odpovědi respondentů

1. Zakoupil/a jste už někdy kosmetiku na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3282,05 %82,05 %  
ne717,95 %17,95 %  

Graf

2. Jakou kosmetiku na internetu kupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
parfémy1856,25 %46,15 %  
pleťová kosmetika (krémy, séra, odličovací kosmetika,...)1753,13 %43,59 %  
vlasová kosmetika (šampony, balzámy, masky a regenerátory, oleje, stylingové přípravky...)1340,63 %33,33 %  
dekorativní kosmetika (make-up, řasenka, rtěnka, lak na nehty,...)1134,38 %28,21 %  
koupelová kosmetika (sprchové gely, pěny do koupele, soli do koupele,...)412,5 %10,26 %  
tělová kosmetika (tělová mléka a krémy, peelingy,...)412,5 %10,26 %  
dárkové balíčky a sety39,38 %7,69 %  
masti a balzámy (masti, masážní gely, masážní oleje,...)26,25 %5,13 %  

Graf

3. Jak často kupujete kosmetiku na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát do roka1650 %41,03 %  
zatím jen párkrát1237,5 %30,77 %  
každý měsíc39,38 %7,69 %  
častěji13,13 %2,56 %  

Graf

4. Pro koho kupujete kosmetiku na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro sebe2887,5 %71,79 %  
pro přítele/přítelkyni, pro manžela/manželku1031,25 %25,64 %  
pro celou rodinu928,13 %23,08 %  
pro rodiče515,63 %12,82 %  
pro děti412,5 %10,26 %  
pro kamarády39,38 %7,69 %  
pro někoho jiného13,13 %2,56 %  

Graf

5. Při jaké příležitosti kupujete kosmetiku na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro osobní potřebu2062,5 %51,28 %  
Vánoce1340,63 %33,33 %  
pro potřeby celé rodiny928,13 %23,08 %  
svátky a narozeniny928,13 %23,08 %  
při nákupu jiných produktů na internetu721,88 %17,95 %  
při akci13,13 %2,56 %  
když se mi chce13,13 %2,56 %  

Graf

6. Kde na internetu kupujete kosmetiku nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop specializovaný na kosmetiku2784,38 %69,23 %  
komplexní e-shop obsahující široký sortiment (elektroniku, kosmetiku, knihy,...)26,25 %5,13 %  
Europarfemy, Mall, Alza13,13 %2,56 %  
lekarna.cz13,13 %2,56 %  
slevové portály13,13 %2,56 %  

Graf

7. Čeho si nejvíce ceníte při nákupu kosmetiky na internetu?

Seřaďte od nejdůležitějšího faktoru (1) po nejméně důležitý (8).

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
možnosti srovnání cen a alternativ2.9383.621
podrobný popis produktů4.1884.402
nižší cena zboží2.4063.366
větší výběr3.7193.327
věrnostní programy e-shopů6.6882.152
doručení až domů5.6562.663
nákup z pohodlí domova4.53.875
dárky k nákupu (vzorky, testery, sleva,..)5.9062.96

Graf

8. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější při výběru kosmetiky na internetu? Podle jakých kritérií kosmetiku na internetu vybíráte?

Seřaďte od nejdůležitějšího faktoru (1) po nejméně důležitý (10).

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
značka produktu4.0944.46
cena produktu2.7813.608
kvalita produktu2.5942.054
design balení6.55.813
speciální vlastnosti (veganské, bez parabenů a barviv,...)6.4388.746
předchozí spokojenost s konkrétním produktem3.6564.288
recenze a doporučení na internetu6.0633.184
doporučení známých6.1254.922
reklama na produkt v tisku8.253.563
reklama na produkt na internetu8.51.5

Graf

9. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější při výběru místa nákupu kosmetiky na internetu? Podle jakých kritérií konkrétní e-shop vybíráte?

Vyberte 4 nejdůležitější faktory.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 4).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
předchozí spokojenost s konkrétním e-shopem2887,5 %71,79 %  
nízká cena sortimentu2578,13 %64,1 %  
zvýhodnění a akce (sleva, dárek zdarma,...)2475 %61,54 %  
design a přehlednost e-shopu2268,75 %56,41 %  
velmi dobrá komunikace e-shopu1237,5 %30,77 %  
recenze a doporučení e-shopu na internetu1134,38 %28,21 %  
věrnostní program e-shopu515,63 %12,82 %  
reklama na e-shop v tisku13,13 %2,56 %  

Graf

10. Jaké zvýhodnění je pro Vás při nákupu kosmetiky na internetu nejlákavější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednorázová sleva na produkt2165,63 %53,85 %  
poštovné zdarma2165,63 %53,85 %  
další produkt zdarma1134,38 %28,21 %  
vzorky a testery zdarma618,75 %15,38 %  
sleva na další nákup39,38 %7,69 %  

Graf

11. Na e-shopu, který znáte, je zlevněn kosmetický produkt o 20 %, místo původních 149 Kč stojí tedy nyní 120 Kč. Nejde o produkt značky, kterou pravidelně kupujete. Jak se zachováte? Předpokládejte, že nemusíte platit poštovné a konkrétnímu e-shopu důvěřujete.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
produkt si koupíte jen pokud tento druh produktu v tu chvíli potřebujete, nezávisle na značce1650 %41,03 %  
nezakoupíte, protože tento druh produktu nyní nepotřebujete928,13 %23,08 %  
nezakoupíte, protože používáte produkty jiné značky412,5 %10,26 %  
produkt si koupíte do zásoby, protože je ve slevě39,38 %7,69 %  

Graf

12. Kolik jste ochotný/á zaplatit za sprchový gel?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

13. Kolik jste ochotný/á zaplatit za pleťový krém?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

14. Na který z těchto e-shopů byste vstoupil/a za účelem nákupu kosmetiky, pokud byste se rozhodoval/a čistě na základě jeho vzhledu? Předpokládejte, že všechny nabízí stejný sortiment.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


e-shop 1

e-shop 2


e-shop 3

e-shop 4


e-shop 5

e-shop 6

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop 6928,13 %23,08 %  
e-shop 1825 %20,51 %  
e-shop 3721,88 %17,95 %  
e-shop 4412,5 %10,26 %  
e-shop 239,38 %7,69 %  
e-shop 513,13 %2,56 %  

Graf

15. A na který z těchto e-shopů byste za účelem nákupu kosmetiky rozhodně nevstoupil/a? Opět se rozhodujte pouze na základě jeho vzhledu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


e-shop 1

e-shop 2


e-shop 3

e-shop 4


e-shop 5

e-shop 6

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop 1825 %20,51 %  
e-shop 4825 %20,51 %  
e-shop 3618,75 %15,38 %  
e-shop 5515,63 %12,82 %  
e-shop 239,38 %7,69 %  
e-shop 626,25 %5,13 %  

Graf

16. Sledujete na Facebooku stránky firem?

Firemní stránka na Facebooku je stránka sloužící k prezentaci firmy a jejích produktů a ke komunikaci s fanoušky.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale sleduji méně než 10 firemních stránek1340,63 %33,33 %  
Ne, nesleduji žádnou firmu na Facebooku928,13 %23,08 %  
Ano, sleduji dokonce více než 10 firemních stránek515,63 %12,82 %  
Ne, nemám profil na Facebooku515,63 %12,82 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3093,75 %76,92 %  
muž26,25 %5,13 %  

Graf

18. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26618,75 %15,38 %  
23412,5 %10,26 %  
21412,5 %10,26 %  
2239,38 %7,69 %  
3026,25 %5,13 %  
2426,25 %5,13 %  
4313,13 %2,56 %  
3413,13 %2,56 %  
4513,13 %2,56 %  
5113,13 %2,56 %  
ostatní odpovědi 48
47
38
33
25
31
44
721,88 %17,95 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:29.1
Minimum:21
Maximum:48
Variační rozpětí:27
Rozptyl:72.16
Směrodatná odchylka:8.49
Medián:26
Modus:26

Graf

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské1856,25 %46,15 %  
vysokoškolské1340,63 %33,33 %  
základní13,13 %2,56 %  

Graf

20. Velikost Vašeho bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 001 – 10 000 obyvatel928,13 %23,08 %  
nad 200 000 obyvatel721,88 %17,95 %  
70 001 – 200 000 obyvatel721,88 %17,95 %  
do 1 000 obyvatel515,63 %12,82 %  
10 001 – 70 000 obyvatel412,5 %10,26 %  

Graf

21. Jak byste zhodnotil/a Vaši současnou ekonomickou situaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
průměrná1959,38 %48,72 %  
podprůměrná721,88 %17,95 %  
nadprůměrná618,75 %15,38 %  

Graf

22. Z jakého důvodu jste nikdy nezakoupil/a kosmetiku na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemohu si zboží prohlédnout, osahat685,71 %15,38 %  
nedůvěra v originálnost produktů457,14 %10,26 %  
nedůvěra v e-shopy228,57 %5,13 %  
cena poštovného114,29 %2,56 %  
nedostatek informací o produktu114,29 %2,56 %  

Graf

23. Co by Vás motivovalo k nákupu kosmetiky na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poštovné zdarma571,43 %12,82 %  
nízká cena produktů571,43 %12,82 %  
certifikace (ověření) e-shopu342,86 %7,69 %  
recenze a doporučení veřejnosti (od neznámých lidí)342,86 %7,69 %  
recenze a doporučení známých, rodiny228,57 %5,13 %  
podrobný popis produktu i se složením, 360°vizualizace114,29 %2,56 %  

Graf

24. Kolik jste ochotný/á zaplatit za sprchový gel?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

25. Kolik jste ochotný/á zaplatit za pleťový krém?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

26. Pokud bude na konkrétním e-shopu sleva na vybraný kosmetický produkt o 20%, tzn. namísto 149 Kč bude stát 120 Kč a NEPŮJDE o produkt značky, kterou pravidelně kupujete, jak se zachováte? Předpokládejte, že nemusíte platit poštovné a konkrétnímu e-shopu důvěřujete.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezakoupíte, protože tento druh produktu nyní nepotřebujete571,43 %12,82 %  
produkt si koupíte jen pokud tento druh produktu v tu chvíli potřebujete, nezávisle na značce228,57 %5,13 %  

Graf

27. Na který z těchto e-shopů byste vstoupil/a za účelem nákupu kosmetiky, pokud byste se rozhodoval/a čistě na základě jeho vzhledu? Předpokládejte, že všechny nabízí stejný sortiment.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


e-shop 1

e-shop 2


e-shop 3

e-shop 4


e-shop 5

e-shop 6

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop 3228,57 %5,13 %  
e-shop 4228,57 %5,13 %  
e-shop 6114,29 %2,56 %  
e-shop 2114,29 %2,56 %  
e-shop 1114,29 %2,56 %  

Graf

28. A na který z těchto e-shopů byste za účelem nákupu kosmetiky rozhodně nevstoupil/a? Opět se rozhodujte pouze na základě jeho vzhledu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


e-shop 1

e-shop 2


e-shop 3

e-shop 4


e-shop 5

e-shop 6

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop 4342,86 %7,69 %  
e-shop 3114,29 %2,56 %  
e-shop 2114,29 %2,56 %  
e-shop 1114,29 %2,56 %  
e-shop 5114,29 %2,56 %  

Graf

29. Sledujete na Facebooku stránky firem?

Firemní stránka na Facebooku je stránka sloužící k prezentaci firmy a jejích produktů a ke komunikaci s fanoušky.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale sleduji méně než 10 firemních stránek342,86 %7,69 %  
Ne, nesleduji žádnou firmu na Facebooku342,86 %7,69 %  
Ne, nemám profil na Facebooku114,29 %2,56 %  

Graf

30. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7100 %17,95 %  

Graf

31. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22342,86 %7,69 %  
21228,57 %5,13 %  
13114,29 %2,56 %  
25114,29 %2,56 %  
Statistická polohaHodnota
Průměr:20.86
Minimum:13
Maximum:25
Variační rozpětí:12
Rozptyl:13.81
Směrodatná odchylka:3.72
Medián:22
Modus:22

Graf

32. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské685,71 %15,38 %  
základní114,29 %2,56 %  

Graf

33. Velikost Vašeho bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 – 70 000 obyvatel228,57 %5,13 %  
do 1 000 obyvatel228,57 %5,13 %  
70 001 – 200 000 obyvatel228,57 %5,13 %  
1 001 – 10 000 obyvatel114,29 %2,56 %  

Graf

34. Jak byste zhodnotil/a Vaši současnou ekonomickou situaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
průměrná685,71 %15,38 %  
podprůměrná114,29 %2,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Gřešková, N.Nakupování kosmetiky na internetu (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://nakupovani-kosmetiky-na-inte.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.