Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování květin a dekorací

Nakupování květin a dekorací

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adam Peterka
Šetření:19. 04. 2012 - 24. 04. 2012
Počet respondentů:300
Počet otázek (max/průměr):7 / 6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

 

prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku, jeho výsledky budou použity v mé bakalářské práci. 

 

Při odpovídání rozlišujte prosím pojmy květiny a dekorace. 

Květiny jsou zde chápány jako řezané i živé rostliny - kytice do vázy a rostliny v květináči, zvané hrnkované. 

Dekorace je výrobek, obvykle složen z více trvanlivých komponent živého i neživého původu.

 

Děkuji mockrát

Odpovědi respondentů

1. Kde nakupujete květiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [v kamenném obchodě, osobněotázka č. 2, na internetu (e-shop, telefonická či elektronická objednávka), nechám si je doručitotázka č. 2, obě předchozí možnostiotázka č. 2, nikdeotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenném obchodě, osobně28193,67 %93,67 %  
obě předchozí možnosti103,33 %3,33 %  
nikde82,67 %2,67 %  
na internetu (e-shop, telefonická či elektronická objednávka), nechám si je doručit10,33 %0,33 %  

Graf

2. Který sortiment v květinářství nakupujete nejčastěji? 0 - nikdy, 5 - velmi často

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
řezané květiny (do vázy)3.122.212
hrnkové květiny (v květináči)2.611.711
aranžmá (vyrobené dekorace květinářem)1.2631.727
drobný dárkový sortiment (figurky, ozdoby, …)1.2131.494
víno a cukrovinky0.511.397

Graf

3. Upřednostňujete při nákupu květin stále stejného prodejce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16655,33 %55,33 %  
Ano13444,67 %44,67 %  

Graf

4. Co bylo hlavním důvodem, že jste si Vašeho prodejce květin oblíbil\la?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita zboží a služeb8059,7 %26,67 %  
originalita1914,18 %6,33 %  
příjemná obsluha1511,19 %5 %  
je blízko118,21 %3,67 %  
nízké ceny64,48 %2 %  
dobré doporučení32,24 %1 %  

Graf

5. Jakým způsobem si volíte prodejce květin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nahodile tam, kde to mám nejblíž10764,46 %35,67 %  
podle doporučení2615,66 %8,67 %  
nahodile, zpravidla hledám nové169,64 %5,33 %  
nahodile, aby to bylo nejlevnější106,02 %3,33 %  
nevolím, květiny nenakupuji63,61 %2 %  
podle reklamy10,6 %0,33 %  

Graf

6. Co by Vás přimělo ke vstupu do květinářství jako náhodného kolemjdoucího?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vystavené zboží venku před prodejnou12642 %42 %  
výrazná výloha11337,67 %37,67 %  
upoutávka na slevu či jinou výhodnu akci289,33 %9,33 %  
nic268,67 %8,67 %  
reklamní cedule51,67 %1,67 %  
osoba rozdávající před prodejnou letáky20,67 %0,67 %  

Graf

7. Co by Vás přimělo k vyhledání služeb konkrétního profesionálního květináře (floristy)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení přítele, osoby blízké16956,33 %56,33 %  
dobrá zkušenost9030 %30 %  
nic237,67 %7,67 %  
leták s výhodnou nabídkou113,67 %3,67 %  
reklama v médiích (TV, rádio, tisk)31 %1 %  
reklama na internet (např. vyskakovací okna)20,67 %0,67 %  
velkoplošná reklama10,33 %0,33 %  
doporučení na sociální síti10,33 %0,33 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Upřednostňujete při nákupu květin stále stejného prodejce?

  • odpověď Ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi je blízko na otázku 4. Co bylo hlavním důvodem, že jste si Vašeho prodejce květin oblíbil\la?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita zboží a služeb na otázku 4. Co bylo hlavním důvodem, že jste si Vašeho prodejce květin oblíbil\la?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi originalita na otázku 4. Co bylo hlavním důvodem, že jste si Vašeho prodejce květin oblíbil\la?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi příjemná obsluha na otázku 4. Co bylo hlavním důvodem, že jste si Vašeho prodejce květin oblíbil\la?
  • odpověď Ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nahodile, aby to bylo nejlevnější na otázku 5. Jakým způsobem si volíte prodejce květin?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nahodile, zpravidla hledám nové na otázku 5. Jakým způsobem si volíte prodejce květin?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi podle doporučení na otázku 5. Jakým způsobem si volíte prodejce květin?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nahodile tam, kde to mám nejblíž na otázku 5. Jakým způsobem si volíte prodejce květin?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nakupujete květiny?

2. Který sortiment v květinářství nakupujete nejčastěji? 0 - nikdy, 5 - velmi často

3. Upřednostňujete při nákupu květin stále stejného prodejce?

4. Co bylo hlavním důvodem, že jste si Vašeho prodejce květin oblíbil\la?

5. Jakým způsobem si volíte prodejce květin?

6. Co by Vás přimělo ke vstupu do květinářství jako náhodného kolemjdoucího?

7. Co by Vás přimělo k vyhledání služeb konkrétního profesionálního květináře (floristy)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nakupujete květiny?

2. Který sortiment v květinářství nakupujete nejčastěji? 0 - nikdy, 5 - velmi často

3. Upřednostňujete při nákupu květin stále stejného prodejce?

4. Co bylo hlavním důvodem, že jste si Vašeho prodejce květin oblíbil\la?

5. Jakým způsobem si volíte prodejce květin?

6. Co by Vás přimělo ke vstupu do květinářství jako náhodného kolemjdoucího?

7. Co by Vás přimělo k vyhledání služeb konkrétního profesionálního květináře (floristy)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Peterka, A.Nakupování květin a dekorací (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupovani-kvetin-a-dekoraci.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.