Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování na internetu a efektivita reklamy

Nakupování na internetu a efektivita reklamy

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Klementová
Šetření:02. 12. 2011 - 07. 12. 2011
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):14 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený návštěvníku, tento dotazník má za úkol zjistit, jak jsme na tom v ČR s nakupováním na internetu a jak hodnotíme reklamní kampaně. V době před Vánocemi je právě na tento průzkum ta nejvhodnější chvíle.

 

Příjemné vyplňování...

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete na internetu více než v kamenných prodejnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1537,5 %37,5 %  
ano, ale jen určitý druh zboží1025 %25 %  
je to vyvážené820 %20 %  
ano717,5 %17,5 %  

Graf

2. Jaká kritéria jsou pro Vás při nákupu na internetu nejdůležutější? (Oznámkujte jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena produktu1.3250.369
Termín dodání2.30.91
Výdej ve Vašem městě či okolí2.71.61
Obecná známost obchodu2.9251.419
Reference od předchozích zákazníků2.150.978
Pěkná prezentace (design a přehlednost webu)2.7251.399
Propracované reklamní kampaně3.6751.069
Dobrá a jasná komunikace se zákazníkem1.6750.669

Graf

3. V případě, že se Vaše objednávka opozdí, jakou dobu tolerujete od původní avízované?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 7 dnů1539,47 %37,5 %  
do 4 dnů821,05 %20 %  
do 2 dnů821,05 %20 %  
do 10 dnů513,16 %12,5 %  
do 14 dnů12,63 %2,5 %  
do 21 dnů12,63 %2,5 %  

Graf

4. Pokud se Vaš objednávka opozdí nad tolerovanou dobu, nakoupíte příště u stejného obchodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, vždy záleží na situaci, jak si s tím obchod poradí a jak komunikuje se zákazníkem2461,54 %60 %  
ne, vypovídá to o neprofesionalitě obchodu1025,64 %25 %  
ano, může se jednat o výjimečný případ512,82 %12,5 %  

Graf

5. Co je pro Vás důvod k přechodu ke konkurenci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
změna podmínek dodání - jiná výsledná cena než je v objednávce3382,5 %82,5 %  
špatná komunikace se zákazníkem2767,5 %67,5 %  
nedodržení termínu dodávky820 %20 %  
jiný410 %10 %  

Graf

6. Pokud jste zvolili v předchozí otázce odpověď "jiný", zde prosím uveďte Váš důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aby se dalo mluvit o důvodech přechodu ke konkurenci, tak bych nejdřív musel vůči danému obchodu mít vytvořenu zákaznickou loajalitu. Což o to, já často nakupuji na těch samých obchodech, ale přesto před nákupem projdu ještě a konkurenci a pokud by se mi zdálo, že nabízí byť jen o fous lepší podmínky, tak už přelétávám.

Jiný zaslaný výrobek než jsem chtěla, jiná funkčnost výrobku, než bylo prezentováno, pokud šlo o lživé informace

Zboží je nekvalitní, neodpovídá popisu...

7. Kolik reklamních emailů týdně dostáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 31332,5 %32,5 %  
více jak 10922,5 %22,5 %  
4 - 6922,5 %22,5 %  
7 - 10717,5 %17,5 %  
žádný25 %5 %  

Graf

8. Vadí Vám tento způsob reklamy? Proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vadí, protože jsem o to nikdy nežádal/a2255 %55 %  
nevadí, mám vždy možnost se odhlásit od odebírání této reklamy1537,5 %37,5 %  
vadí, protože nevím, jak se odhlásit od odběru37,5 %7,5 %  

Graf

9. Je pro Vás důležitý vzhled webových stránek a reklamních kampaní daného obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1640 %40 %  
ne1537,5 %37,5 %  
nevím922,5 %22,5 %  

Graf

10. Je pro Vás důležitá přehlednost webových stránek obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3382,5 %82,5 %  
ne410 %10 %  
nevím37,5 %7,5 %  

Graf

11. Dáváte přednost obchodu, který si pěstuje vztah se zákazníkem pomocí např. věrnostních programů, slevových poukázek a speciálních akcí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2255 %55 %  
ne1127,5 %27,5 %  
nevím717,5 %17,5 %  

Graf

12. Myslíte si všeobecně, že je v ČR příliš moc internetové reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nevšímám si toho tolik1742,5 %42,5 %  
ano, mělo by být méně reklamy, neboť obtěžuje1332,5 %32,5 %  
ano, ale dá se to ještě tolerovat1025 %25 %  

Graf

13. Kdo jste?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2972,5 %72,5 %  
muž1127,5 %27,5 %  

Graf

14. Kolik Vám je let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let2562,5 %62,5 %  
25 - 40 let1435 %35 %  
do 18 let12,5 %2,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Je pro Vás důležitý vzhled webových stránek a reklamních kampaní daného obchodu?

  • odpověď ne:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Propracované reklamní kampaně=5 na otázku 2. Jaká kritéria jsou pro Vás při nákupu na internetu nejdůležutější? (Oznámkujte jako ve škole)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete na internetu více než v kamenných prodejnách?

2. Jaká kritéria jsou pro Vás při nákupu na internetu nejdůležutější? (Oznámkujte jako ve škole)

3. V případě, že se Vaše objednávka opozdí, jakou dobu tolerujete od původní avízované?

4. Pokud se Vaš objednávka opozdí nad tolerovanou dobu, nakoupíte příště u stejného obchodu?

5. Co je pro Vás důvod k přechodu ke konkurenci?

7. Kolik reklamních emailů týdně dostáváte?

8. Vadí Vám tento způsob reklamy? Proč?

9. Je pro Vás důležitý vzhled webových stránek a reklamních kampaní daného obchodu?

10. Je pro Vás důležitá přehlednost webových stránek obchodu?

11. Dáváte přednost obchodu, který si pěstuje vztah se zákazníkem pomocí např. věrnostních programů, slevových poukázek a speciálních akcí?

12. Myslíte si všeobecně, že je v ČR příliš moc internetové reklamy?

13. Kdo jste?

14. Kolik Vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete na internetu více než v kamenných prodejnách?

2. Jaká kritéria jsou pro Vás při nákupu na internetu nejdůležutější? (Oznámkujte jako ve škole)

3. V případě, že se Vaše objednávka opozdí, jakou dobu tolerujete od původní avízované?

4. Pokud se Vaš objednávka opozdí nad tolerovanou dobu, nakoupíte příště u stejného obchodu?

5. Co je pro Vás důvod k přechodu ke konkurenci?

7. Kolik reklamních emailů týdně dostáváte?

8. Vadí Vám tento způsob reklamy? Proč?

9. Je pro Vás důležitý vzhled webových stránek a reklamních kampaní daného obchodu?

10. Je pro Vás důležitá přehlednost webových stránek obchodu?

11. Dáváte přednost obchodu, který si pěstuje vztah se zákazníkem pomocí např. věrnostních programů, slevových poukázek a speciálních akcí?

12. Myslíte si všeobecně, že je v ČR příliš moc internetové reklamy?

13. Kdo jste?

14. Kolik Vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (74,2 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Klementová, T.Nakupování na internetu a efektivita reklamy (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nakupovani-na-internetu-a-ef.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.