Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování po internetu

Nakupování po internetu

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Svitáková
Šetření:15. 05. 2014 - 22. 05. 2014
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5552,38 %52,38 %  
Muž5047,62 %47,62 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-354542,86 %42,86 %  
14-203836,19 %36,19 %  
35-501514,29 %14,29 %  
0-1343,81 %3,81 %  
51 a více32,86 %2,86 %  

Graf

3. Jaké je Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stále studuji4038,1 %38,1 %  
Střední škola s maturitou2725,71 %25,71 %  
Vysoká škola2220,95 %20,95 %  
Základní škola87,62 %7,62 %  
Střední škola bez maturity54,76 %4,76 %  
Střední odborná škola/učiliště32,86 %2,86 %  

Graf

4. Máte zkušenosti s nakupováním po internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10398,1 %98,1 %  
ne21,9 %1,9 %  

Graf

5. Bojíte se při objednávání, že zboží nedorazí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4542,86 %42,86 %  
ne4240 %40 %  
nevím1817,14 %17,14 %  

Graf

6. V čem si myslíte že je výhoda nákupování po internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velký výběr zboží8076,92 %76,19 %  
Dobrá cena7875 %74,29 %  
Doprava až domů4846,15 %45,71 %  
Kvalita1918,27 %18,1 %  
Žádnou výhodu v tom nevidím32,88 %2,86 %  

Graf

7. V čem si myslíte že je nevýhoda nákupování po internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Problémy s reklamací7066,67 %66,67 %  
Zboží může být poškozené6259,05 %59,05 %  
Cena za poštovné a balné4744,76 %44,76 %  
Zboží nemusí dorazit3836,19 %36,19 %  
Nespolehlivost3735,24 %35,24 %  

Graf

8. Dorazilo Vám někdy poškozené zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7369,52 %69,52 %  
ano2019,05 %19,05 %  
nevím98,57 %8,57 %  
nikdy jsem nic neobjednával32,86 %2,86 %  

Graf

9. Kolikrát jste si objednával/a zboží po internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 10x3028,57 %28,57 %  
6x-10x2826,67 %26,67 %  
2x-5x2321,9 %21,9 %  
objednávám si zboží pravidelně1918,1 %18,1 %  
0-1x54,76 %4,76 %  

Graf

10. Jaké zboží si po internetu objednáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení, obuv, doplňky5451,43 %51,43 %  
Jiné zboží5047,62 %47,62 %  
Elektroniku5047,62 %47,62 %  
Dárky4542,86 %42,86 %  
Knihy4441,9 %41,9 %  
Domácí potřeby3432,38 %32,38 %  
CD, DVD2220,95 %20,95 %  
Hračky1514,29 %14,29 %  
Jídlo1312,38 %12,38 %  

Graf

11. Co byste si po internetu nikdy neobjednali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím2120 %20 %  
Jídlo1211,43 %11,43 %  
Elektroniku87,62 %7,62 %  
oblečení76,67 %6,67 %  
boty43,81 %3,81 %  
Nic21,9 %1,9 %  
OBUV21,9 %1,9 %  
domácí potřeby, pečivo apod. 10,95 %0,95 %  
podprsenku10,95 %0,95 %  
nevím, nic mě nenapadá10,95 %0,95 %  
ostatní odpovědi neozkoušené spodní prádlo
jídlo, léky, oblečení a obuv, květiny a zvířata, velké spotřebiče (lednice, pračky...)
jídlo, drahou elektroniku
obleceni
živé zvíře, rostlinu
Zvířata
Potraviny
jídlo, pití
Motorku
asi léky
zvíře
erotické potřeby
Kondomy
rostliny
jídlo, dovolenou
erotické pomůcky
sex
mrak
mobil
domácího mazlíčka
léky
velkou elektroniku
asi boty, ty si musím vyzkoušet
hodně drahou věc
CD a DVD můžu si je stáhnout
Živé zvire
Oblečení a obuv-musím vyzkoušet
O ničem momentálně nevím.
jídlo, léky
křehké věci
domácí spotřebiče
keramické výrobky
zboží bez doporučení a recenzí
květiny
věci na míru udělané bez ozkoušení
auto
použité věci
jídlo, elektroniku, nábytek
problemove zbozi
spodní prádlo, léky
chleba
kalhoty, spodní prádlo
Nabytek
drogy:D
Oblečení a boty
Věc, kterou mohu koupit v obchodě já sám.
4643,81 %43,81 % 

Graf

12. Z jaké internetové stránky už jste zboží objednávali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mall5249,52 %49,52 %  
Aukro4038,1 %38,1 %  
Alza3735,24 %35,24 %  
Z žádné z této nabídky3230,48 %30,48 %  
Heureka2120 %20 %  
Z žádné43,81 %3,81 %  

Graf

13. Jak platíte při objednávce zboží po internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poštou - platba dobírkou5653,33 %53,33 %  
Balík na poštu - platba dobírkou4744,76 %44,76 %  
Osobní odběr3028,57 %28,57 %  
Poštou - platba předem2927,62 %27,62 %  
Přepravní služba - platba dobírkou2220,95 %20,95 %  
Balík na poštu - platba předem1615,24 %15,24 %  
Přepravní služba - platba předem1413,33 %13,33 %  
Zboží si po internetu neobjednávám32,86 %2,86 %  

Graf

14. Bojíte se platit předem z důvodu, že Vám zboží nepřijde?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5148,57 %48,57 %  
ano4340,95 %40,95 %  
nevím1110,48 %10,48 %  

Graf

15. Stalo se Vám někdy, že byste poslali peníze a zboží nedorazilo?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9994,29 %94,29 %  
ano65,71 %5,71 %  

Graf

16. Myslíte si, že nakupování po internetu je spolehlivé?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5956,19 %56,19 %  
nevím3432,38 %32,38 %  
ne1211,43 %11,43 %  

Graf

17. Přijde Vám internetový obchod důležitý?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7571,43 %71,43 %  
nevím2422,86 %22,86 %  
ne65,71 %5,71 %  

Graf

18. Myslíte, že je snadné objednat si zboží po internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9590,48 %90,48 %  
nevím76,67 %6,67 %  
ne32,86 %2,86 %  

Graf

19. Je dostatečná reklama na internetový obchod?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8076,19 %76,19 %  
nevím2220,95 %20,95 %  
ne32,86 %2,86 %  

Graf

20. Byl pro Vás tento dotazník užitečný?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6763,81 %63,81 %  
nevím2019,05 %19,05 %  
ne1817,14 %17,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

16. Myslíte si, že nakupování po internetu je spolehlivé?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi objednávám si zboží pravidelně na otázku 9. Kolikrát jste si objednával/a zboží po internetu?
  • odpověď nevím:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 14. Bojíte se platit předem z důvodu, že Vám zboží nepřijde?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké je Vaše vzdělání?

4. Máte zkušenosti s nakupováním po internetu?

5. Bojíte se při objednávání, že zboží nedorazí?

6. V čem si myslíte že je výhoda nákupování po internetu?

7. V čem si myslíte že je nevýhoda nákupování po internetu?

8. Dorazilo Vám někdy poškozené zboží?

9. Kolikrát jste si objednával/a zboží po internetu?

10. Jaké zboží si po internetu objednáváte?

11. Co byste si po internetu nikdy neobjednali?

12. Z jaké internetové stránky už jste zboží objednávali?

13. Jak platíte při objednávce zboží po internetu?

14. Bojíte se platit předem z důvodu, že Vám zboží nepřijde?

15. Stalo se Vám někdy, že byste poslali peníze a zboží nedorazilo?

16. Myslíte si, že nakupování po internetu je spolehlivé?

17. Přijde Vám internetový obchod důležitý?

18. Myslíte, že je snadné objednat si zboží po internetu?

19. Je dostatečná reklama na internetový obchod?

20. Byl pro Vás tento dotazník užitečný?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké je Vaše vzdělání?

4. Máte zkušenosti s nakupováním po internetu?

5. Bojíte se při objednávání, že zboží nedorazí?

6. V čem si myslíte že je výhoda nákupování po internetu?

7. V čem si myslíte že je nevýhoda nákupování po internetu?

8. Dorazilo Vám někdy poškozené zboží?

9. Kolikrát jste si objednával/a zboží po internetu?

10. Jaké zboží si po internetu objednáváte?

11. Co byste si po internetu nikdy neobjednali?

12. Z jaké internetové stránky už jste zboží objednávali?

13. Jak platíte při objednávce zboží po internetu?

14. Bojíte se platit předem z důvodu, že Vám zboží nepřijde?

15. Stalo se Vám někdy, že byste poslali peníze a zboží nedorazilo?

16. Myslíte si, že nakupování po internetu je spolehlivé?

17. Přijde Vám internetový obchod důležitý?

18. Myslíte, že je snadné objednat si zboží po internetu?

19. Je dostatečná reklama na internetový obchod?

20. Byl pro Vás tento dotazník užitečný?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Svitáková, J.Nakupování po internetu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://nakupovani-po-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.