Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Online nákup potravin v České republice

Online nákup potravin v České republice

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radim Krupka
Šetření:17. 04. 2017 - 22. 04. 2017
Počet respondentů:326
Počet otázek (max/průměr):20 / 14.06
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:86,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

studuji Vysokou školu ekonomickou v Praze a tímto bych Vás rád požádal o vyplnění tohoto dotazníku, který se zabývá online nakupováním potravin v ČR.

Rád bych Vás poprosil o pravdivé vyplnění - odpovědi jsou anonymní. Vyplnění dotazníku trvá 2-5 minut. 

Předem Vám mockrát děkuji za Vaší ochotu a čas vyplnit tento dotazník!

Odpovědi respondentů

1. Víte, že se dají potraviny nakupovat online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano32599,69 %99,69 %  
Ne10,31 %0,31 %  

Graf

2. Které všechny e-shopy s potravinami znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rohlík.cz29791,38 %91,1 %  
Košík.cz26681,85 %81,6 %  
iTesco.cz26180,31 %80,06 %  
Koloniál.cz18757,54 %57,36 %  
Sklizeno.cz11134,15 %34,05 %  
PlnáTaška.cz134 %3,99 %  
Žádný neznám61,85 %1,84 %  
mall.cz10,31 %0,31 %  
mojelhota.cz10,31 %0,31 %  
www.grizly.cz10,31 %0,31 %  
amazon - dovoz potravin z Německa10,31 %0,31 %  
Nakupto10,31 %0,31 %  
Moje Lhota - působí na Písecku a jsou skvělí!10,31 %0,31 %  
fresh bedýnky10,31 %0,31 %  
Bedýnky10,31 %0,31 %  
potravinydomu.cz, nakupzfarmy.cz, svetbedynek.cz10,31 %0,31 %  
bioobchod.cz10,31 %0,31 %  

Graf

3. Nakoupil/a jste již někdy v minulosti potraviny přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17955,08 %54,91 %  
Ano14644,92 %44,79 %  

Graf

4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z internetu11679,45 %35,58 %  
od známých5537,67 %16,87 %  
z billboardu, plakátu2919,86 %8,9 %  
z televize1711,64 %5,21 %  
z novin, časopisu74,79 %2,15 %  
z rádia42,74 %1,23 %  
v obchodě (Tesco)10,68 %0,31 %  
Ráďové si musí pomáhat!10,68 %0,31 %  
z prace10,68 %0,31 %  
Akce slevomat na kredity rohlik.cz10,68 %0,31 %  
nepamatuji si10,68 %0,31 %  
Vidím jezdit firemní auta10,68 %0,31 %  
z vlastní iniciativy si ušetřit čas pro rodinu10,68 %0,31 %  
z metra 10,68 %0,31 %  
Poznal jsem že ty auta co mají na sobě reklamu rozvazejí potraviny 10,68 %0,31 %  
metro10,68 %0,31 %  
metro reklama10,68 %0,31 %  
první informaci neumím identifikovat10,68 %0,31 %  
Slevomat10,68 %0,31 %  
rodina10,68 %0,31 %  

Graf

5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama na sociální síti (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter)9667,13 %29,45 %  
reklamní banner5840,56 %17,79 %  
reklama ve vyhledávači (Google, Seznam)5034,97 %15,34 %  
reklamní e-mail1812,59 %5,52 %  
informační článek1510,49 %4,6 %  
nezaregistroval/a jsem reklamu na internetu117,69 %3,37 %  
reklamní článek21,4 %0,61 %  
zpravodajské články (není reklama, jen informace)10,7 %0,31 %  
Reklama v metru na kosik.cz a nyni kolonial.cz10,7 %0,31 %  
nepamatuji se10,7 %0,31 %  
Na autech kterymi potraviny rzvazi10,7 %0,31 %  
už nevím10,7 %0,31 %  
Nevzpomínám si 10,7 %0,31 %  
mhd10,7 %0,31 %  
Vyhledal10,7 %0,31 %  

Graf

6. Jak často nakupujete potraviny online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často než 1x za měsíc7551,37 %23,01 %  
1x za měsíc3221,92 %9,82 %  
1x za dva týdny2013,7 %6,13 %  
1x týdně1510,27 %4,6 %  
více než 1x týdně42,74 %1,23 %  

Graf

7. Byl/a jste s nákupem potravin online spokojen/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14196,58 %43,25 %  
Ne53,42 %1,53 %  

Graf

8. Proč jste byl/a nespokojen/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to drahe120 %0,31 %  
Neuvěřitelné množství obalu, i dvě papriky mi byly zabaleny zvlášť.120 %0,31 %  
Nedodali veskere objednane zbozi, vyrobky udajne v akci dali za plnou cenu, zmatky v objednavkach120 %0,31 %  
špatná kvalita potravin120 %0,31 %  
nedostatok tovaru na sklade120 %0,31 %  

Graf

9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rohlík.cz7954,11 %24,23 %  
iTesco.cz6041,1 %18,4 %  
Košík.cz4832,88 %14,72 %  
Koloniál.cz2718,49 %8,28 %  
Sklizeno.cz42,74 %1,23 %  
www.grizly.cz10,68 %0,31 %  
Amazon - dovoz z Německa10,68 %0,31 %  
la-vin.cz10,68 %0,31 %  
delikatesy.cz10,68 %0,31 %  
Mix.it10,68 %0,31 %  
PlnáTaška.cz10,68 %0,31 %  
bioobchod.cz10,68 %0,31 %  
Slevomat10,68 %0,31 %  

Graf

10. Proč jste nakoupil/a právě u tohoto e-shopu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

:-) Vtipna otazka, na kterou se mi tezko odpovida. Asi jsem mela pocit, ze o "svych" e-shopech mam nejvice informaci.

Amazon - německá kvalita potravin, nižší cena než u nás

Bio kvalita

Byl prvni, ktery jsem zaregistrovala a chtela jsem to zkusit

Byl tenkrat jediny

byl ve sve dobe prvni a nejvice znamy reklamou

Bylo to pohodlné a v dobré kvalitě.

cena, spolehlivost, volba času doručení

cerstva zelenina a pohodli

Čupr

Do tesca jsme měli slevové kartičky, rohlík asi spíš náhodně...

Dobre recenze

dobré UX a dobrý výběr

Doporučení od známých

Doporučení od znamych

doporučení známých

Doprava zdarma

doprava zdarma

doprava zdarma

Dopruceni znamych

H

Chtěli jsme vyzkoušet všechny, kteří závaží až k nám do Větrušic.

itesco - mé první nákupy kolonial - nakupuji pravidelně, líbí se mi nabídka obchodu, přístup k ekologii

iTesco - v době kdy jsme nakupovala v iTescu jiné online obchody nebyly. Po přestěhování mimo Prahu nakupuji v Kolonial.cz, protože je jediný, který k nám potraviny dováží.

iTesco kvůli sortimentu a Rohlík kvůli rychlosti dodání

ITesco mi doporučily kamarádky, Košík jsem náhodou našla na FB a na internetu, hodně ho lidé chválili.

jako jediný má v nabídce balené vody ve 2l balení

Je nejsympatičtější. Líbí se mi jak komunikuje se svými zákazníky.

je u nás jediný dostupný

je v blízkosti mého bydliště

jen tak

Jine jsem tehdy neznala

Jiný jsem neznala

jiný k nám nejezdí

jsou nejznámější

Kosik.cz je mi sympaticky, mají pěkné promo a jsem s nimi spokojena.

Košík - kvalitní potraviny, u kterých mi nevadí vyšší cena iTesco - ještě než jsem objevila košík, špatná kvalita pečiva, již tam nenakupuji.

Levnější ceny v porovnání s jinými eshopy, větší dostupnost

Lídři na trhu.

Mají doručení do 90 min

Mám je v podvědomí jako první volbu

Mám pocit, že s tím začali a jde o českou firmu, chtěla jsem je podpořit.

Máme rádi produkty značky Tecso Finest.

Mamjejich slevovou kartu

měli co jsem chtěl nejlevnější

měli produkt, který jsem hledala a jinde nebyl

Měli to, co jsem chtěla.

měli velké slevy

Měli veškeré zboží, které jsem potřeboval a objednání bylo jednoduché a rychlé. Dovoz až domů

Měly v sortimentu zboží, které jinde nebylo. Jeho cena byla navíc nižší.

na doporučení okolí

Na zaklade jeho popularity

Nabízel možnost nakoupit si po částech z relativně velkého sortimentu ořechů a exotického ovoce za dobrou cenu.

náhoda

Náhodný výběr

najpropagovaniejšie :)

nejdostupnější

Nejdrive bylo jen itesco, pak jsem zkusila rohlik, pak vznikl kolonial, co jsem uvidela na citylightech, tak jsem to jednou zkusila a vratila se k rohliku, pak jsem v praci zjistila o kosiku, chvili zkousela a zas se vratila k rohliku

nejoblibenejsi

Nemusis nosit nakupy,mam miminko a nechci ho brat mezi tolik ludi

Nevím.

Občas kvůli akci a taky čas šetřím kvůli synovi

objednávala jsem to pro babičku, která už špatně chodí a myslím, že to bylo kvůli zdarma dovozu, ale nejsem si jistá

Presvedčila ma reklama

protože byl v té době jediný možný poskytovatel, vyzvednutí nákupu proběhlo v Mladé Boleslavi, což bylo na naší cestě na víkendovou chatu

Protože iTesco bylo první. Rohlík jsem vyzkoušela, protože mi iTesco nepřišlo tak super, Košík pak proto, že Rohlík měl problémy a nedoručoval v termínech, jaké bych si představovala.

Protože je leader na trhu a protože byl první

protože měli specifické potraviny, které jsme potřebovali (fair trade banány)

protože seru na Čupra

Protože tam byl v určitou dobu rozvoz zdarma

První e-shop, o kterém jsem se dozvěděla. Po bližším prozkoumání podmínek i nabídky jsem byla spokojena a neměla jsem tudíž důvod shánět nějakého jiného prodejce.

přehledné stránky, flexibilní doprava

Při registraci sleva na nákup + značka

Rohlík: přijímá stravenky, koloniál: dobré ceny a sortiment, itesco: byl první

Rohlík.cz - suverénně nejlepší kvalita, služby, brand, zaměření eko, zdraví a životní styl.

Rohlik.cz mi přišel nejsympatičtější, líbila se mi i šíře produktů. iTesco má produktů ještě více, má často lepší ceny, ale zase je dražší doprava a často mi spoustu objednaných položek nepřijde... Takže v 95 % případů volím k nákupu rohlik.cz

rohlik.cz mi vyhovuje přístupem i nabídkou zboží

slevová promo akce

Slevy

Sortiment

Spolehlivost, kvalita.

široký výběr

To co jsem kupoval jinde meměli

top of mind volba

V ČB jiný nebyl.

V době,kdy jsem nakupovala, jsem nevěděla o jiných

v tu dobu byl pravděpodobně jediný, minimálně jediný známý :-)

Věhlasný, doprava zdarma, měli volno, kvalitní ryby

Velký sortiment, známá firma, dojezdová vzdálenost

velký výběr bio a fairtrade

Velký výběr,akční slevy

výběr potravin, u Košíku cashback přes plnoupenezenku.cz

Vybirala jsem podle terminu dovozu.

výhodná cena dopravy, nízká minimální částka nákupu, rychlé doručení

vyzkoušení + jsou v mé lokalitě

Ze začátku jsem zkoušel. SKončil jsem u Kolonialu, protože mi přijde nejpřehlednější eshop, skvělá zákaznická podpora a vyhovuje mi zboží donesené v krabicích (ne v taškách jako rohlik)

Zkušenost známých

Znal jsem je z reklamy

11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Počítač/ Notebook14397,95 %43,87 %  
Mobil/ Smartphone2919,86 %8,9 %  
Tablet64,11 %1,84 %  

Graf

12. Proč jste zatím NEnakoupil/a potraviny přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Preferuji nákup potravin v kamenné prodejně13474,86 %41,1 %  
Minimální výše objednávky 300 Kč2715,08 %8,28 %  
E-shopy s potravinami ke mně nerozváží2011,17 %6,13 %  
Nevím158,38 %4,6 %  
Bojím se nakupovat přes internet84,47 %2,45 %  
Do mého města neni rozvoz možný, jinak bych tuto službu ocenila10,56 %0,31 %  
Nechci připlácet za poštovné10,56 %0,31 %  
Nejsem si jistá, zda vyberou dostatečně kvalitní zboží, proto si ho raději vybírám sama v prodejne10,56 %0,31 %  
nebyl důvod10,56 %0,31 %  
Drahý rozvoz, nemožnost vybrat si ovoce a zeleninu podle vzhledu10,56 %0,31 %  
Cena za dopravu10,56 %0,31 %  
potraviny zásadně vybírám pohledem10,56 %0,31 %  
nakládání s osobními údaji10,56 %0,31 %  
platím jen v hotovosti10,56 %0,31 %  
Prý jsou zaměstnanci těchto podniků vykořisťovaní, což nechci podporovat10,56 %0,31 %  
A nebo dost casto platba za dopravu na okrajove mestske casti Prahy :(10,56 %0,31 %  
Jsem student, žiji u rodičů, kteří nakupují většinu potravin, já si jdu dokoupit jen drobnosti10,56 %0,31 %  
Považuji to za zbytečné a neekologické10,56 %0,31 %  
považuji to za neskutečnou lenost10,56 %0,31 %  
moji rodiče nakupovali, já tedy nepotřebovala 10,56 %0,31 %  
vyšší cena potravin10,56 %0,31 %  
Nenapadlo mě to, přijde mi to zbytečné :)10,56 %0,31 %  
nevidím důvod, proč bych měla10,56 %0,31 %  
nikdy mě to nenapadlo10,56 %0,31 %  
V případě zeleniny nevěřím, že vyberou tu nejčerstvější, jak tvrdí v reklamě. Potřebuji zboží vidět a osahat si ho.10,56 %0,31 %  
Myslel jsem si, že e-shopy s potravinami ke mně nerozváží, jenže to jsem taky věděl jen o rohlik.cz a kosik.cz. Ty další v nabídce budu muset omrknout, jak to s rozvážkou mají.10,56 %0,31 %  
Je pro mě jednodušší zajít do obchodu, který mám blízko, než trávit čas nad zadáním objednávky a čekat na dovoz10,56 %0,31 %  
Protože mám supermarket asi 50 metrů od baráku.10,56 %0,31 %  
Stejně bych to do 4. patra musela odtáhnout sama, nebo jít alespoň dolů odemknout.10,56 %0,31 %  

Graf

13. Zvažujete nákup potravin přes internet v dohledné době? (do 3 měsíců)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14782,12 %45,09 %  
Ano3217,88 %9,82 %  

Graf

14. Jaké vnímáte VÝHODY nákupu potravin online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doručení nákupu až ke dveřím bytu/ domu27283,69 %83,44 %  
Úspora času25377,85 %77,61 %  
Pohodlí objednávky23171,08 %70,86 %  
Doručení nákupu do práce5717,54 %17,48 %  
Široký sortiment5416,62 %16,56 %  
Úspora peněz3510,77 %10,74 %  
Možnost snadné reklamace online134 %3,99 %  
některé akční zboží nebývá vyprodané, na rozdíl od obchodu10,31 %0,31 %  
byla jsem po operaci a měla jsem nařízený klid na lůžku, takže pro tyhle případy super služba, jinak využívat nebudu, hypermarket mam 200m od domu 10,31 %0,31 %  
Reklamace, pokud si koupim plesniny jogurt v obchode, nevratim se tam kvuli 10kc, pokud mi jej privezou, vyfotim jej a penize mi pripisou zpet na muj ucet10,31 %0,31 %  
Německá kvalita10,31 %0,31 %  
když se někdo obtížně pohybuje10,31 %0,31 %  
člověk nakoupí jen to, co potřebuje10,31 %0,31 %  
je to fajn pro flákače10,31 %0,31 %  
Možnost nákupu na míru - rozumějte prosím co se množství týče.10,31 %0,31 %  
žádné nevidím10,31 %0,31 %  
žádnou10,31 %0,31 %  
nikdy jsem potraviny online nenakupoval, žádné výhody tedy nevnímám10,31 %0,31 %  
Výhoda pro starší a nemohoucí &co uz jim i nakup dělá trouble10,31 %0,31 %  
Neprudit se v obchodé10,31 %0,31 %  
Občas je tam něco co nenajdu na krámu10,31 %0,31 %  
Pokud se zbožím nejsem spokojená, nemusím ho převzít10,31 %0,31 %  
Nemusím do obchodu! A můžu být s dětmi10,31 %0,31 %  
Zařízení nákupu pro nemohoucí příbuzné10,31 %0,31 %  
Možnost si v klidu vybrat a mít zároveň přehled o konečné ceně.10,31 %0,31 %  
Člověk nenakoupí zbytečnosti, jako v kamenném obchodě (zvlášť, když nakupuje hladový).10,31 %0,31 %  
vyhnu se davům10,31 %0,31 %  
Nemyslím, že má nákup potravin přes internet nějaké výhody.10,31 %0,31 %  
nezdá se mi to výhodné10,31 %0,31 %  
nevnímám žádné výhody10,31 %0,31 %  
nezkusila jsem a pokud tak učiním, tak nejspíš kvůli úspoře času a doručení nákupu až ke dveřím10,31 %0,31 %  
Velmi zodpovědný a profesionální přístup zaměstnanců Košík.cz, což se o některých supermarketech či samoobsluhách říct nedá. 10,31 %0,31 %  
žádné10,31 %0,31 %  

Graf

15. Jaké vnímáte NEVÝHODY nákupu potravin online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejistota při výběru ovoce, zeleniny, masa, pečiva24174,15 %73,93 %  
Vyšší celková cena12137,23 %37,12 %  
Nejistota doručení nákupu včas11234,46 %34,36 %  
Minimální výše objednávky 300 Kč10432 %31,9 %  
Omezený sortiment8827,08 %26,99 %  
Málo akčních nabídek3310,15 %10,12 %  
Omezený věrnostní program185,54 %5,52 %  
u iTesco riziko nesmyslného nahrazení žádaného nzboží10,31 %0,31 %  
Nejistota jestli přivezou všechno nebo dostanu dostatečnou náhradu10,31 %0,31 %  
Obcas spatny odhad pri zadavani mnozstvi, napr. maso.v itesco se zadava dle hnotnosti. Kdyz chci tri kureci stehna, tezko odhaduji jejich hmotnost, zadam radeji vice acity pak mam stehen 5 :-)10,31 %0,31 %  
nevíte kdy to přivezou10,31 %0,31 %  
Nemožnost prohlédnout si vše na vlastní oči. 10,31 %0,31 %  
minimální výše objednávky 500 Kč (koloniál)10,31 %0,31 %  
následné obtěžování spamem10,31 %0,31 %  
Menší výběr masa 10,31 %0,31 %  
platby jen bezhotovostně10,31 %0,31 %  
Nevidím žádné nevýhody10,31 %0,31 %  
tatáž odpověď jako u výhod10,31 %0,31 %  
Zbytečně zvýšené množství aut -> neekologické10,31 %0,31 %  
Že často je jedna věc levná ale ostatní dražší10,31 %0,31 %  
Nebaví mě to vyhledávat na stránkách, raději sáhnu do regálu10,31 %0,31 %  
Odpady při doručení a hlavně možnost, že vám někdo vykoupí zboží z košíku než dokončíte objednávku (minimálně u rohlík.cz se mi to stalo).10,31 %0,31 %  
dražší doprava10,31 %0,31 %  
v obchodě si např. všimnu, co mají ve slevě, dojde mi, že to uživím (např. hajzlpapír, ten se nezkazí) a vezmu to.10,31 %0,31 %  
Nejistota doruceni celeho nakupu10,31 %0,31 %  
žádné10,31 %0,31 %  
nenakupuji10,31 %0,31 %  
Čas strávený zadáním objednávky a nutností být doma v čase dovozu10,31 %0,31 %  
nejistota, zda dovezou všechno - pozdější reklamace je v podstatě komplikace10,31 %0,31 %  
pri vyberaní pri tom strávim viac času ako v obchode10,31 %0,31 %  
ráda chodím do obchodu10,31 %0,31 %  
Na půlku mého nákupu přijdu až v obchodě, kdy na mě daná věc vyskočí z regálu10,31 %0,31 %  
nic10,31 %0,31 %  
nevyzkoušela jsem, takže nemohu vnímat nevýhody10,31 %0,31 %  
žádnou10,31 %0,31 %  
platba za dopravu při nižší ceně objednávky10,31 %0,31 %  

Graf

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena23271,17 %71,17 %  
Muž9428,83 %28,83 %  

Graf

17. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-34 let14042,94 %42,94 %  
15-24 let13240,49 %40,49 %  
35-44 let288,59 %8,59 %  
45-64 let216,44 %6,44 %  
65 let a více51,53 %1,53 %  

Graf

18. Statut

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný/á16049,08 %49,08 %  
student/ka12939,57 %39,57 %  
mateřská/ rodičovská dovolená154,6 %4,6 %  
důchodce123,68 %3,68 %  
nezaměstnaný/á103,07 %3,07 %  

Graf

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské18356,13 %56,13 %  
střední s maturitou12638,65 %38,65 %  
střední bez maturity / vyučen113,37 %3,37 %  
základní61,84 %1,84 %  

Graf

20. Hrubý měsíční příjem

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 15 000 Kč10131,46 %30,98 %  
15 001 až 25 000 Kč5918,38 %18,1 %  
25 001 až 35 000 Kč5416,82 %16,56 %  
Nemám příjem4413,71 %13,5 %  
Více než 35 000 Kč3510,9 %10,74 %  
Nepřeji si odpovídat288,72 %8,59 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Které všechny e-shopy s potravinami znáte?

  • odpověď Koloniál.cz:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koloniál.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?

3. Nakoupil/a jste již někdy v minulosti potraviny přes internet?

  • odpověď Ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi od známých na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z billboardu, plakátu na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z internetu na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z televize na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x týdně na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za dva týdny na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za měsíc na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně často než 1x za měsíc na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Byl/a jste s nákupem potravin online spokojen/a?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi iTesco.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koloniál.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Košík.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rohlík.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobil/ Smartphone na otázku 11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Počítač/ Notebook na otázku 11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi informační článek na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezaregistroval/a jsem reklamu na internetu na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama na sociální síti (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter) na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama ve vyhledávači (Google, Seznam) na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní banner na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní e-mail na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
  • odpověď Ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-shopy s potravinami ke mně nerozváží na otázku 12. Proč jste zatím NEnakoupil/a potraviny přes internet?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Minimální výše objednávky 300 Kč na otázku 12. Proč jste zatím NEnakoupil/a potraviny přes internet?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 12. Proč jste zatím NEnakoupil/a potraviny přes internet?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji nákup potravin v kamenné prodejně na otázku 12. Proč jste zatím NEnakoupil/a potraviny přes internet?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Zvažujete nákup potravin přes internet v dohledné době? (do 3 měsíců)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 13. Zvažujete nákup potravin přes internet v dohledné době? (do 3 měsíců)

4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?

  • odpověď z internetu:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní e-mail na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi informační článek na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama na sociální síti (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter) na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?

7. Byl/a jste s nákupem potravin online spokojen/a?

  • odpověď Ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi z televize na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x týdně na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za dva týdny na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi informační článek na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezaregistroval/a jsem reklamu na internetu na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní e-mail na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama ve vyhledávači (Google, Seznam) na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Počítač/ Notebook na otázku 11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za měsíc na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama na sociální síti (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter) na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi iTesco.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 3. Nakoupil/a jste již někdy v minulosti potraviny přes internet?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z billboardu, plakátu na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z internetu na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobil/ Smartphone na otázku 11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní banner na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi od známých na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koloniál.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rohlík.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Košík.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně často než 1x za měsíc na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?

11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?

  • odpověď Počítač/ Notebook:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi z televize na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x týdně na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za dva týdny na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za měsíc na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi iTesco.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Košík.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi informační článek na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní e-mail na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama na sociální síti (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter) na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Byl/a jste s nákupem potravin online spokojen/a?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z internetu na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní banner na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi od známých na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama ve vyhledávači (Google, Seznam) na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 3. Nakoupil/a jste již někdy v minulosti potraviny přes internet?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rohlík.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi z billboardu, plakátu na otázku 4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koloniál.cz na otázku 9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně často než 1x za měsíc na otázku 6. Jak často nakupujete potraviny online?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezaregistroval/a jsem reklamu na internetu na otázku 5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?

17. Věk

  • odpověď 15-24 let:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám příjem na otázku 20. Hrubý měsíční příjem
  • odpověď 25-34 let:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi mateřská/ rodičovská dovolená na otázku 18. Statut

18. Statut

  • odpověď student/ka:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám příjem na otázku 20. Hrubý měsíční příjem
  • odpověď zaměstnaný/á:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25 001 až 35 000 Kč na otázku 20. Hrubý měsíční příjem
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35-44 let na otázku 17. Věk
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 35 000 Kč na otázku 20. Hrubý měsíční příjem

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte, že se dají potraviny nakupovat online?

2. Které všechny e-shopy s potravinami znáte?

3. Nakoupil/a jste již někdy v minulosti potraviny přes internet?

4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?

5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?

6. Jak často nakupujete potraviny online?

7. Byl/a jste s nákupem potravin online spokojen/a?

9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?

11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?

12. Proč jste zatím NEnakoupil/a potraviny přes internet?

13. Zvažujete nákup potravin přes internet v dohledné době? (do 3 měsíců)

14. Jaké vnímáte VÝHODY nákupu potravin online?

15. Jaké vnímáte NEVÝHODY nákupu potravin online?

16. Pohlaví

17. Věk

18. Statut

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

20. Hrubý měsíční příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte, že se dají potraviny nakupovat online?

2. Které všechny e-shopy s potravinami znáte?

3. Nakoupil/a jste již někdy v minulosti potraviny přes internet?

4. Jak jste se dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?

5. V jaké podobě jste na internetu zaregistroval/a reklamu na online potraviny?

6. Jak často nakupujete potraviny online?

7. Byl/a jste s nákupem potravin online spokojen/a?

9. Kde jste nakoupil/a potraviny online?

11. Na jakém zařízení jste nakoupil/a potraviny online?

12. Proč jste zatím NEnakoupil/a potraviny přes internet?

13. Zvažujete nákup potravin přes internet v dohledné době? (do 3 měsíců)

14. Jaké vnímáte VÝHODY nákupu potravin online?

15. Jaké vnímáte NEVÝHODY nákupu potravin online?

16. Pohlaví

17. Věk

18. Statut

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

20. Hrubý měsíční příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Krupka, R.Online nákup potravin v České republice (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://nakupovani-potravin-online-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.