Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování přes e-shop - víte, co smíte?

Nakupování přes e-shop - víte, co smíte?

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Zahradníková
Šetření:08. 03. 2010 - 20. 03. 2010
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.46
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím chvilku následujícímu dotazníku, který bude součástí mé bakalářské práce na téma Praktické problémy elektronické kontraktace. Dotazník se týká nejčastějších problémů při nákupu
přes e-shop a jeho cílem je zjištění Vašich zkušeností a teoretických znalostí.
Doufám, že některé informace by Vám mohly
být k užitku.

 

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenost s nákupem prostřednictvím e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12391,11 %91,11 %  
Ne128,89 %8,89 %  

Graf

2. Svoje povědomí o pravidlech elektronického obchodování považujete za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Průměrné5343,09 %39,26 %  
Dobré3830,89 %28,15 %  
Velmi dobré1713,82 %12,59 %  
Horší118,94 %8,15 %  
Špatné43,25 %2,96 %  

Graf

3. Čtete si obchodní podmínky e-shopu před uzavřením kupní smlouvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy6653,66 %48,89 %  
Ano3830,89 %28,15 %  
Ne1915,45 %14,07 %  

Graf

4. Věděli jste, že každý e-shop musí respektovat ochranu osobních údajů, i když to není přímo řečeno v jeho obchodních podmínkách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9476,42 %69,63 %  
ne2923,58 %21,48 %  

Graf

5. Máte zkušenost s porušením ochrany osobních údajů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S tímto nemám zkušenost5746,34 %42,22 %  
Zasílání nevyžádaných reklam 5645,53 %41,48 %  
Vyžadování jiného než nutného osobního údaje 2117,07 %15,56 %  
Poskytnutí osobních údajů třetí straně 1713,82 %12,59 %  
Jiné43,25 %2,96 %  

Graf

6. Věděli jste, že odesláním závazné objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami e-shopu, které zahrnují i specifikace podmínek reklamace a dodací lhůty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11291,06 %82,96 %  
ne118,94 %8,15 %  

Graf

7. Věděli jste, že vyplnění údajů jako je Vaše jméno, adresa či identifikační číslo v závazné objednávce je Vaším elektronickým podpisem, který Vás zavazuje k plnění smlouvy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7359,35 %54,07 %  
ne5040,65 %37,04 %  

Graf

8. Věděli jste, že při přijímání zásilky ji můžete nechat doručovatelem otevřít, a v případě, že neobsahuje Vámi objednané zboží, zásilku vůbec nepřijmout?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6956,1 %51,11 %  
ano5443,9 %40 %  

Graf

9. Jakou formu platby zboží kupovaného po internetu preferujete a proč? (Příklady: předem – při převzetí – zpětně na fakturu)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi záleží na důvěryhodnosti prodejce. U důvěryhodných preferuji platbu předem, protože to zpravidla vyjde levněji, u méně důvěryhodných platbu až při převzetí, protože se mi vyplatí trochu si připlatit za jistotu.

dobírka hezky z ručky od ručky :-)

dobírka

Dobírka

dobírka

Dobírka

dobírka (ostatním nedůvěřuji)

dobírka nebo platba předem na účet

dobírka, neplatím dopředu to, co nevím že doopravdy dostanu, zboží při převzetí kontroluji.

dobírka, nevěřím el. bankovnictví, platba dopředu je nejistá

dobírka, pro mě nejpohodlnější způsob

dobírkou

dobírku - připadá mi nejjednodušší, nejsem zvyklá používat kreditní kartu

fa předem

ggggggg

hotově při převzetí v kamenném obchodě

internetový převod na účet - pohodlnost

jak kdy, podle podmínek, pokud je při platbě předem nabídnuta sleva, tak předem

jkllk

kreditní kartou - pohodlí a pojištění

na dobírku

na dobírku - bydlím poblíž pošty, je to pro mne nejjednodušší

Na dobírku - mám jistotu, že dostanu zboží, které jsem si ibjednala Předem - převodem z účtu - pokud věc nutně potřebuji a bez zaplacení předem ji nepošlou. Zatím mám dobré zkušenosti s oběma způsoby placení a dodání.

PayPal - rychlost

platba na dobírku,preferuji heslo z ruky do ruky

platba předem - finanční úspora

platba předen

Platba při objednávce kartou nebo na účet. Je to rychlé a pohodlnné.

platba při převzeti

pokud je to možné a většinou to možné je, tak při převzetí

Pokud je to známý obchod a nakupuji zde víckrát tak převodem, pokud ho neznám a nakupuji poprvé tak dobírkou.

Preferuji platbu předem přes internetbanking, ale když na účtě nemám dostatek pěněz, tak je nejlepší způsob platba při převzetí - dobírkou.

pri prevzatí - v prípade, že nie je všetko ako má byť, zásielku neprijmem

pri prevzeti

pri prevzeti

předem

předem nebo při převzetí

předem - bývá levnější

PŘEDEM - BÝVÁ LEVNĚJŠÍ POŠTOVNÉ, POKUD SE OVŠEM JEDNÁ O DRAHÉ zBOŽÍ, TAK RADĚJI HOTOVĚ

předem - je to levnější

předem - nejpohodlnější

předem - nemusím řešit, zda budu doma, když přivezou balík - může ho převzít kdokoliv z rodiny i když nemá u sebe hotovost.

předem - nižší nebo žádné poštovné

předem bankovním převodem - je to jednodušší

předem i při převzetí podle toho jak je zboží hodnotné

předem na účet - zpravidla nižší poštovné

předem nebo po převzetí

předem platbou na účet - je to nejjednoduší

předem z účtu - bez nákladů na dobírku, rychlá bezhotovostní pohodlná platba

předem, je to nejjednodušší

předem, nemívám u sebe dostatek hotovosti

předem, protože je to levnější

Předem, protože kupuji spíš dražší věci. Ale neštítím se ani platby při převzetí, pokud za ni nemusím platit více.

předem, zpětně na fakturu

převod na účet

převodem - většinou je levnější

při převzetí je to logické vyústění obchodního vztahu

při převzetí u prověřené firmy, pokud je následně sleva na doručení, zaplatím předem

PŘI PŘEVZETÍ JE TO RYCHLEJŠÍ, NEMUSÍM NA TO PAK MYSLET

při převzetí

při převzetí zvyk

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

Při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

Při převzetí

při převzetí

při převzetí

Při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí

při převzetí - je to pěkně z ruky do ruky nebo předem prostřednictvím převodu na účet - je to rychlejší, člověk u sebe nemusí mít hotovost - ale je trochu v nejistotě zda mu zboží vůbec dojde.

při převzetí - jistota, že jsem dostal zboží, které jsem objednal

při převzetí - kontrola zboží, možné nepřijmutí

při převzetí - mám to rád "z ručky do ručky"

při převzetí - nechci platit dopředu, když nevím jestli mi objednané zboži vůbec pošlou

při převzetí - Neriskuji, že by mi zaplacené zboží nebylo dodáno a prodejce neriskuje, že mu zákazník za dodané zboží nezaplatí.

při převzetí - obávám se podvodu a nedodání zboží

Při převzetí - občas se stane, že chci objednávku změnit, nebo prodejce není schopen zboží dodat.

při převzetí - protože dávám peníze přímo za zboží

při převzetí - přijde mi to výhodné, protože za zboží platím až při převzetí

při převzetí - větší jistota dodaného zboží

při převzetí - většinou volím osobní odběr, takže platím v prodejně

Při převzetí - zkontroluji si zboží

při převzetí (pohodlnější, byť lehce dražší)

při převzetí (zejména v případě malé částky) online platba kartou

při převzetí / převodem

při převzetí nebo předem

při převzetí nebo předem - podle toho co je levnější, popřípadě časově výhodnější

při převzetí nebo spětně na fakturu

Při převzetí právě kvůli případné okamžité reklamaci.

Při převzetí-dokonalý přehled za co platím.

Při převzetí, jinou formu jsem nezkoušela.

Při převzetí, každý má rád své jisté. Je to pro mě větší jistota a ochrana.

při převzetí, na dobírku

při převzetí, nebudu platit dopředu

při převzetí, někdy CC

při převzetí, protože třeba při platbě předem u zboží, které je na skladě a které si můžu vyzvednout leckdy ještě v den objednání mi platba při převzetí přijde jako nejrychlejší a nejsnadnější způsob.

při převzetí,kvůli podvodníkům

Při převzetí:Nedávám majiteli e-shopu prostor k podvodu stran mé osoby.

při převzetí.

při převzetí. Zboží mám "v ruce" a za ně platím. Současně mám, aspoň zatím, dobrou zkušenost s e-shopy při vrácení či reklamaci zboží. Vždy jsem dostala peníze obratem zpět.

u eshopu kde nakupuju dlouhodobe - platba predem je pohodlnejsi u eshopu ktere neznam pri prevzeti zatim jsem nanakupoval v eshopu, ktery by umoznoval platbu zpetne na fakturu

U mnou ověřených solidních e-shopů preferuji platbu předem převodem z účtu (nemusím pořád hlídat, abych měla doma hotovost) U mnou neověřených e-shopů preferuji platbu dobírkou při převzetí - spíše z opatrnosti, abych někomu nezaplatila a zboží mi pak nikdo neodeslal

U vyzkoušených obchodů preferuji platbu na bankovní účet předem z důvodu lacinějšího poštovného a pohodlnějšího převzetí zásilky (nemusím mít přesnou částku v hotovosti u sebe). U nových obchodů jen na dobírku - při převzetí.

Záleží na situaci. Ale preferuji platbu předem (převodem na účet nebo platbu kartou), protože bývá levnější poštovné, ale při převodu peněz transakce trvá nějakou dobu a zboží je odesláno až po přijetí platby, tak se může objednávka zdržet. V případě, že potřebuji zboží ihned, preferuji dobírku, i když bývá ve většině případů dražší. Pokud se poštovné neplatí nebo je zdarma, preferuji dobírku.

Zásadně platím při převzetí a to po kontrole dodávky.

zpětně na fakturu

zpětně na fakturu

zpětně na fakturu

zpětně na fakturu

zpětně na fakturu, mohu si ověřit správnost doručeného zboží

10. Máte zkušenost s tím, že Vám zboží bylo dodáno po uplynutí dodací lhůty stanovené v obchodních podmínkách nebo vůbec nebylo dodáno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám zkušenost7157,72 %52,59 %  
Ano, přišlo mi po dodací lhůtě 3427,64 %25,19 %  
Ano, vůbec nebylo doručeno 2419,51 %17,78 %  

Graf

11. Věděli jste, že dojde-li zboží po uplynutí dohodnuté nebo přiměřené dodací lhůty, máte nárok od smlouvy odstoupit (nepřevzít zboží + právo na vrácení peněz)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8165,85 %60 %  
ne4234,15 %31,11 %  

Graf

12. Máte zkušenost s tím, že zboží objednané přes e-shop:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bylo v pořádku, odpovídající ceně10686,18 %78,52 %  
Bylo horší než jaké bych podle popisu očekával2217,89 %16,3 %  
Nevyhovovalo z jiných důvodů (špatná velikost, jiný odstín apod.) – konkrétní důvody uveďte prosím v další otázce2016,26 %14,81 %  
Kvalita zboží neodpovídala ceně129,76 %8,89 %  

Graf

13. Uveďte prosím jiné důvody, proč bylo zboží nevyhovující:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

--

---

.

0

Bylo OK.

fffffff

Horší kavalita, než jsem očekávala, bylo mi pak vysvětleno, že to je přirozená vlastnost tohoto výrobku - jednalo se o čistý kokosový olej.

Chyběla k tomu objedbananá věc, která byla v ceně (brašna na foťák) a kvůli které jsem si to u nich objednávala, protože to vycházelo o 2000,- levněji než v jiných obchoďácích). Po půl toce dohadování (měli prý chybu u nich na stránkách) mi jí stejně nedodali a peníze nevrátili. V jiném obchodě při jedné objednávce zaslali špatnou barvu odpadkového koše, hned následující den jsem jim ho vracela zpět, najednou přestali se mnou komunikovat a po 3 měsících vyhrožování soudem nebo kdo ví čím, mi vrátli peníze (cca něco přes 1000,- Kč).

chyběla tam drobná součástka (matička na šroubku), kvůli které se nezdálo finančně výhodné zboží reklamovat, navíc před Vánoci to ani z časových důvodů nebylo možné, musela jsem si ji koupit sama

i po reklamaci mi jako "kalhotky" znovu poslali tanga, navíc ještě o číslo větší...

Jednou se mi stalo, že při nákupu vysavače měla hadice díru, ale po mailové reklamaci u dodavatele za základě fotografií vadné hadice byla reklamace obratem uznána a dostala jsem nový díl. Náklady na poštovné nesl dodavatel.

jiný obrázek než zařízení

Kompatibilita

Kvůli doručovateli - Česká pošta :-(

Měla jsem jen jednu špatnou zkušenost, ale nebylo to vinou dodavatele, ale přepravce, který s balíkem rozzuřeně házel, když jsem ho požádala, aby mi ho pomohl naložit do výtahu, že se zboží rozlomilo. Reklamace ale proběhla bez komplikací.

Na eshopu byla fotogrfie s příliš malým rozlišením, takže jsem si nevšimla, že špička kupovaného nástroje byla příliš široká.

NA FOTCE JE TO VYRETUŠOVANÉ A VYPADÁ ZBOŽÍ LÉPE NEŽ VE SKUTEČNOSTI

např. hodnotná kniha, zabalená ještě v zavařeném fóliovém obalu byla vytištěna nohama vzhůru vzhledem k deskám(obalu)

Např. u halenky neseděl střih či jsem objednala větší velikost než byla nutná.

například kvalita nebyla tak dobrá

nebylo kompletní, chybelo několik nafakturovaných kusů

nefunkční(elektronika)

obchodník garantoval kvalitu led žárovek, přitom po dvou dnech dvě z 8 přestali z poloviny svítit

přišel jiný druh zboží, než jaký byl objednán

Původně nové zboží bylo již použité.

špatná velikost

špatná velikost,jiná barva,kvalita

špatně jsem si vybrala (oblečení) a fotografie jsou někdy zavádějící (např. notebook se mi líbil na fotu, ale pak jsem ho viděla v obchodě a připadal mi úplně jiný)

špatně vyřázená reklamace

zasláno zboží které jsem si vůbec neobjednala

zboží bylo v jiné kvalitě než inzeroval katalog chybná velikost

zboží bylo v pořádku - viz otázka 12,

zigzu

14. Věděli jste, že zboží objednané pomocí e-shopu můžete ze zákona vrátit do 14ti dnů bez udání důvodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9173,98 %67,41 %  
ne3226,02 %23,7 %  

Graf

15. Jak byste hodnotili kvalitu popisu a prezentace zboží na internetu obecně v porovnání se skutečností?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-_-_-_-_-_-

50:50

80% pravda

ako ktorý server

celkem pravdivé

celkem to odpovídá

Dle mého názoru se na popis dá u renomovanějších prodejců spolehnout.

dle mých zkušeností kvalita dobrá a snaha prodejce o max.objektivitu

dobrá

dobrá

dobrá

dobrá

dobré

dobré

dobré

Dobře

dobře

dobře

dobře

dobře

Dost dobře: Jde to!!!!!!

dostačující

dostatečné

dostatečné,sleduji více nabídek

fffffffffffff

Hodně záleží na konkrétním e-shopu. Obecně ale můžu říci, že je tam zboží hodně přechválené, ale nikde nejsou uvedeny jeho nedostatky.

hodnotím ho kladně

iguiu

já si ráda sáhnu, ohmatám a to na internetové prezentaci není možné

Jak , u které firmy-někde je precentace výborná jindy zase ne. Lepší nakupovat u větších eshopu.

jak kde

jak kde, občas je to slabota, jindy zas výstižné

JAK KDY A JAK NA ČEM NĚKDY TO MAJÍ KVALITNĚ POPSANÉ A JSOU E-SHOPY KDE TO ODFLÁKNOU TEN POPIS

Jak kdy, většinou průměr

jak kdy. Někdy je popis perfektní a odpovídá realitě, jindy je na nic.

jak který obchod. Já osobně většinou nakupuji komponenty na výrobu šperků a fotky (někdy i popisy) zkreslují

jak u kterého obchodu

jak v kterých obchodech, často chybí složení u potravin

Je to subjektivní u toho či jiného E-shopu. Jelikož jsem se dříve pohyboval právě v oblasti tvorby stránek a e-shopů, něktéré firmy to mají děsné, jiné skvělé.

Jsem už připravena na to, že zboží je spíše více vychvalováno

kladně

kromě toho že to je na e-shopech zveličovaný (aby si to lidi koupili) tak asi nic, možná reálné rozměry nejsou hned vidět nebo jasný z toho e-shopu a nejde si to představit (když je o dost větší obrázek)

kvalita nízká, velký eshop vytvoří popis zboží a ostatní jej jen kradou

Kvalita si myslím, že je dobrá, ale pokud chce člověk něco koupit, musí nad internetem strávit pár dní, aby vyhodnotil, porozumněl, našel si diskuse apod.

Lépe popsané a prezentované než v kamenných obchodech, ale samozřejmě záleží i na druhy výrobku.

liší se obchod od obchodu

mam jen dobre zkušenosti

Marketing, reklama, ne vzdy pravdive info

Méně kvalitní popis

moc to nesleduji, ale obceně si myslím, že je to na obrázku hezčí než ve skutečnosti.

moje zkušenost je taková, že zboží odpovídalo skutečnosti

Myslím, že přístup většiny prodejců je profesionální, pomocí dotazů, na které mi prodejci odpoví se e-shop = kamenný obchod.

myslím, že většina obchodů poskytuje pravdivé informace. jen někdy nejsou dost podrobné, tak si je najdu sama nebo zkusím jiný obchod. žádné větší nedostatky nevidím

Na internetu bývají neúplné informace o výrobku, mnohdy obecné pro více podobných výrobků, ale obvykle tyto informace odpovídají popisu výrobku. (Nejsou uvedeny nepravdivé informace, ale jsou uvedeny jen ty, které platí pro více výrobků najednou)

na internetu je zboží vzhledově kvalitní, skutečnost je často jiná

Na živo je to samozdřejmě prostě lepší :-)

nadsazené

nakupuji převážně u větších a známých prodejců, tam je prezentace (včetně fotografií) dobrá

Např. u textilií hraje velkou roli kvalita zpracování daného materiálu - poznáte jen hmatem. Fotografie někdy zkreslují barvu. Jinak celkem dostačující. Pokud u výrobků něco chybí (v jejich popisu), podívám se přímo na stránky výrobce.

nedostačující - často chybí rozsáhlejší fotodokumentace zboží

někdy dosti zveličují nabídky jinak ale docela dobrá kvalita

Někdy je popis výborný a souhlasí, někdy je k popisu jen pár slov - v tom případě se poohlédnu jinde.

někdy jsou informace zkreslující, popř. neúplné

někdy neodpovídá - např je menší než jak je nafocené

někdy ok, někdy nic moc

nemívam problém

Nenakupuji na internetu tak často, abych mohla porovnávat. Domnívam se však, že kvalitu zboží a jeho prezentaci lze hodnotit pouze produkt od produktu, dodavatele od dodavatele nebo prezentaci od prezentace. S čím může být jeden spokojen, druhému nemusí vyhovovat. Hodnotit něco jako je internet celoplošně mi přijde neobjektivní.

Není nad to si zboží osahat, popř. vyzkoušet. Ale nemám žádné negativní zkušenosti s tím, že by zboží neodpovídalo skutečnosti nebo jeho popis byl zkreslený. Tento problém může být často u oblečení, kde se barvy mohou např. na fotografiích lišit oproti skutečnému odstínu.

Nepřesné, občas zkreslující

nevim

normální

občas zavádějící fotografie, jinak celkem vpořádku

Obecně na internetu si zboží nemůžu vyzkoušet a popis mi kolikrát nestačí, proto si nejprve v kamenném obchodě dannou věc prohlédnu, vyzkouším. atd (ne oblečení) a následně objednám. Z tohoto důvodu oblečení přes internet neobjednávám.

objektivní

Obvykle dostatečná.

odpovídá

odpovídající nikdy si neobjednávám zboží, kde není dostatečný popis nebo fotografie a pokaždé skutečnost odpovídala popisu na netu

odpovídající

Odpovídající

odpovídající

odpovídalo

ok

pohodička :-)

Popis není jen popis ale zároveň reklama. Fotografie jsou často zkreslující.

Popis zboží bývá nedostačující (nebo uveden nesrozumitelně), zboží ve skutečnosti nevypadá hezky jako na fotkách apod. Neplatí vždy.

popisovane zbozi se jevi lepsim nez ve skutecnosti je

prezentace většinou odpovídá dodanému zboží

prezentace zboží na internetu je obvykle dostačující - pouze někde chybí zda je zboží skladem či ne

Prodejce zboží většinou přechvaluje, sem tam něco zamlčí, použije chytrých slovíček (rychlost dosahuje AŽ 5 Mbit/s), na to je třeba dát si pozor. Je dobré rozumět nakupovanému zboží a najít někoho, kdo již se zbožím má zkušenosti. Obecně ale popis zboží výrobce bývá slušný, neboť někdy využívá předváděcích videí apod. to je jasná výhoda internetu. V krámě by Vám to sice měli ukázat, ale dnes nikde nic nemají... U mě vždycky přišlo to, co jsem očekával.

průměrně

Při uvedení přesných rozměrů a detailních fotografií je větší část prezentovaného zboží uveřejňovaná jako dostačující. Ostatní informace je možné získat na požádání. Informovanost prodejců mi přijde na vyšší úrovni než v některých kamenných prodejnách.

s nákupem po internetu jsem zcela spokojená, nakupuji často a neměla jsem prozatím žádný problém

stejné

špatná kvalita popisu. Jako konkrétní případ bych uvedl telefon pro seniory Aligator. Když jsem tento telefon viděl ve skutečnosti, je hodně malý, seniorům bych jej vůbec nedoporučil, má malá tlačítka.

špatně,většinou neodpovídá ceně

to je různé

u eshopů se špatným popiskem nenakupuji

U RENOMOVANÝCH ESHOPŮ ODPOVÍDÁ KVALITA POPISU

V mnoha obchodech popis zboží zcela chybí nebo je nedostatečný.

V některých případech bývá popis výrobku hodně nadnesený, neodpovídá skutečnosti.

v pohodě, na živo je na živo, ale net je taky v pohodě

V prověřených eshopech bezproblémů.

v rámci mezí odpovídá, pokud nejsme hloupí, víme, že nemůžeme očekávát 100 %

vcelku dobře

velmi dobrá

Velmi individuální, některé druhy zboží proto na inetrnetu nekupuji....

velmi rozdílná. tam kde je popis neúplný a bez podrobností, nenakupuji

vetsinou kvalita odpovidala prezentaci

Většinou dobrá, u oblečení občas jeho udané velikosti možná neodpovídají.

většinou je velmi dobrá

Většinou nakupuji spotřebiče pro domácnost, u nich je popis a prezentace zboží na velmi dobré úrovni.

většinou odpovídá

vyhovující

vyhovující

vyhovující

vylepšování

vynikající

záleží na jednotlivých e-shopech, tedy jakési osobní odpovědnosti lidí provozující e-shop, někdy je skutečnost shodná s "obrázkem" , jindy to tak být nemusí.

záleží na konkrétním e-shopu, většinou když není dostačující popis, najdu si ještě v jiném e-shopu lepší popis abych byla přesvědčena, že objednávam přesně to co potřebuji

Záleží na konkrétním e-shopu,většinou dobré

záleží na konkrétním obchodu

zcela vyhovující

zpravidla dostatečnou

16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám zkušenost s reklamacemi6956,1 %51,11 %  
12016,26 %14,81 %  
31613,01 %11,85 %  
2129,76 %8,89 %  
464,88 %4,44 %  

Graf

17. Věděli jste, že objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8367,48 %61,48 %  
ne4032,52 %29,63 %  

Graf

18. Pokud Vám byly vráceny peníze za zboží v rámci el. smlouvy, bylo to z důvodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné7560,98 %55,56 %  
Nedodání zboží vůbec1915,45 %14,07 %  
Vrácení zboží bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů1713,82 %12,59 %  
Dodání jiného nebo neadekvátního zboží1310,57 %9,63 %  
Opakovaná reklamace118,94 %8,15 %  
První reklamace86,5 %5,93 %  

Graf

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6452,03 %47,41 %  
ne5947,97 %43,7 %  

Graf

20. S jakými výše NEuvedenými problémy s nakupováním přes internet jste se potýkali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

-

-

--

---

---

.

.

*

0

0

0

0

Bylo by zajímavé také zjistit, co si kdo přes internet nejčastěji objednává. V mém případě - elektronika, některé domácí spotřebiče, knihy, kosmetika

Dosud ze žádnými jinými.

Eshop vůbec nereagoval na dotazy, zboží neposlal.

fffffffffffffff

hbgj

Internetový obchod zjistil, že nemůže zboží dodat, protože přeprava nechce odpovídat za jeho poškození.

jediným problémem je, že zboží si nemůžu vyskoušet a nevidím na živo, ale s tím se bohužel musí počítat při nakupování přes internet...Nebo taky je možnost najít výrobek v kamenné prodejně, vyskoušet si ho a pak si zboží objednat přes internet:o)

jednou mi byly omylem dodány jiné knihy (SR)

možnost platit jen kartou

na objednávku jsem čekala 5 týdnů

Nabízené zboží nebylo slkadem a už se nevyrábělo, nicméně moji objednávku obchod přijal, ale nic nedodal a nepodal mi o tom žádné informace (dokonce jsem se tam ani nedovolal).

nabízené zboží není skladem, ale při objednavce tvrdí, že ho maj

ne

nedostatečně zabalený výrobek,original.obal zdela špinavý a mírně poškozen

Nedostupnost kontaktních osob na uvedená tel. čísla.

nejasné informace ohledně zboží, přeexponovaná dodací lhůta (2 a půl měsíce, ovšem ze zahraničí), malé platební možnosti

Několikrát se mi stalo, že příšla na moje jméno jiná zásilka. Na balíku byla moje adrese, ale zásila obsahovala zboží jiného zákazníka a faktura byla na cizí jméno. Pak společnost po vrácení výrobků skoro půl roku protahovala vrácení peněz a zaslání správného zboží.

nekomunikativnost ze strany prodejce, telefony nikdo nezvedá, na emaily nikdo neodpovídá, nakupuji pouze u prověřených prodejců

nemám příliš zkušeností s nákupem přes internet k otázce 18 - není tam možnost odpovědět že jsem se se situací nesetkala, což je můj případ

Nemám žádný problém s nakupováním přes internet

Neměl jsem problém zatím žádný krom dlouhých a otravných reklamací, což mě naučilo se raději desetkrát rozmyslet než si něco koupit :). A problém je, že ač člověk ví, že může zboží rozbalit s doručovatelem a případně ho hned vrátit, tak doručovatel na to není zrovna zvědavý. O to horší to je, pokud je zásilka nějak poškozená (obal). Víte, že byste to měl vrátit hned, pže převzít to je riskantní, ale na zkoušení není čas. Obojí je pro Vás nevýhodné... Buď to převezmete a riskujete, anebo to nepřevezmete, čekáte, dohadujete se a zboží nemáte. Zatím jsem to vždycky riskl a všechno fungovalo, ale situace je to nepříjemná.

Nenakupujeme tak často: proto nepotýkali!!!

nenakupuji tak často přes internet!

nereagování na dotazy

neviem

nevím

nevím

nevzpomínám si na žádné jiné důvody

nic

nic

nic

nic jiného

nikdy jsem se nepotýkala s žádnými problémy

obchodník nereaguje na dotaz ohledně zboží

Objednané zboží nebylo skladem, přestože bylo uvedeno, že jsou poslední tři kusy. Obratem došel email, že zboží není. POZN: otázka 18. nikdy jsem nežádala vrácení peněz, do této situace (reklamace) jsem se nikdy nedostala. ale tato možnost tam není - tak jsem musela něco zaškrtnout.

Odběr zboží v minimální hodnotě

odmítání vrácení peněz za nedodané předem zaplacené zboží

opakovaná reklamace

poškozené zboží

poštovné na vrácení zboží v rámci reklamace bylo velké, nebylo mi refundováno

poznámka k otázce 18 - dosud jsem nežádala vrácení peněz,.

Problémy s doručováním (buď jsem v práci, či se bojím něco si nechat poslat Českou poštou), nejradši přebírám osobně

problémy s kontaktováním, říkají že se ozvou - ale možná dobře vědí, že když si člvoěk jde něco koupit nebo reklamovat tak je v jeho zájmu stejně nejspíš zavolá, ta informovanost i ta slibovaná podle mě hodně vázne

problémy s kurýrní službou, opakovaně mi dávali za vinu, že nejsem doma v okamžiku,kdy oni zrovna přijeli mi zboží dodat. Jednou jsem dokonce musela pro zboží dojít cca 500m, protože oni údajně nestíhali ke mě přijet.

při opakovaném vstoupení na konkrétní druh zboží se automaticky připočte další kus, musí se hlídat, kolik kusů opravdu objednávám

Při přepravě zboží došlo k jeho poškození

Při zaslání dotazu ohledně nabízeného zboží jsem se nedočkala odpovědi. I když bylo u zboží uvedeno, že mají skladem 5 ks, po objednání mi bylo sděleno, že nemají ani jeden.

reklamace

reklamované zboží již nebylo na trhu a musel jsem vybrat jiné (např. počítačové komponenty)

s jinými problémy jsem se nesetkal

s žádnými

s žádnými

s žádnými

s žádnými

s žádnými

s žádnými

s žádnými

s žádnými

s žádnými

S ŽÁDNÝMI

s žádnými

s žádnými

S žádnými problémy s nakupování přes internet jsem se dosud nepotýkala.

S žádnými, přes internet nakupuji velice málo.

S žádnými.

S žádnými.

S žádnými.:-)

se žádnými

se žádnými

stalo se mně,že i zboží nepřišlo vůbec

v el. obchodu bylo zboží na skladu, objednávka odeslána, zboží jsem zaplatila, druhý den volali, že ho nemají. Během půl hodiny byly peníze zpět na účtu, takže v pohodě, ale musela jsem shánět zboží dál.

VELIKOST JAKOU UVÁDĚLI A I V CM NEODPOVÍDALI FAKTU. ALE VŽDY MI TO BYLO VRÁCENÉ AKORÁT JSEM PLATILA ZBYTEČNĚ 2X POŠTOVNÉ A TO KDYŽ JSEM BALÍK DOSTALA A PAK VRACELA.PROTO SE ZDRŽUJI UŽ OBJEDNÁVAT PŘES INTERNET, A KDYŽ OBJEDNÁM TAK JEDINĚ TAM KDE SI TO MŮŽU OSOBNĚ VYZVEDNOUT.

veškeré byli údany

viz otázka 13

zadne

zadne problemy jsem nemel

zadnymi

Zatím bez problémů

zatím snad s žádnými

Zboží bylo velice drahé, funkce ceně neodpovídali, naletěl jsem, u konkurence měli podobné výrobky 3x-5x levněji

zboží došlo až po urgenci, ne ve sjednané době bez toho, aby odesílatel sám informoval o prodloužení dodání

zdlouhavá reklamace

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné další

žádné jiné

Žádné jiné jsem zatím neměla

žádný

žádnými

žádnými

žádnými

žádnými

Žádnými

žádnými

žádnými

žádnými, nemám tak velké zkušenosti...

21. Klasifikovali byste se jako lépe informovaní o dané problematice po vyplnění tohoto dotazníku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9980,49 %73,33 %  
ne2419,51 %17,78 %  

Graf

22. Myslíte si, že všeobecné povědomí o pravidlech elektronického obchodování je dostačující?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8972,36 %65,93 %  
ano3427,64 %25,19 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

  • odpověď ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Horší na otázku 2. Svoje povědomí o pravidlech elektronického obchodování považujete za:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte zkušenost s nákupem prostřednictvím e-shopu?

2. Svoje povědomí o pravidlech elektronického obchodování považujete za:

3. Čtete si obchodní podmínky e-shopu před uzavřením kupní smlouvy?

4. Věděli jste, že každý e-shop musí respektovat ochranu osobních údajů, i když to není přímo řečeno v jeho obchodních podmínkách?

5. Máte zkušenost s porušením ochrany osobních údajů:

6. Věděli jste, že odesláním závazné objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami e-shopu, které zahrnují i specifikace podmínek reklamace a dodací lhůty?

7. Věděli jste, že vyplnění údajů jako je Vaše jméno, adresa či identifikační číslo v závazné objednávce je Vaším elektronickým podpisem, který Vás zavazuje k plnění smlouvy?

8. Věděli jste, že při přijímání zásilky ji můžete nechat doručovatelem otevřít, a v případě, že neobsahuje Vámi objednané zboží, zásilku vůbec nepřijmout?

9. Jakou formu platby zboží kupovaného po internetu preferujete a proč? (Příklady: předem – při převzetí – zpětně na fakturu)

10. Máte zkušenost s tím, že Vám zboží bylo dodáno po uplynutí dodací lhůty stanovené v obchodních podmínkách nebo vůbec nebylo dodáno?

11. Věděli jste, že dojde-li zboží po uplynutí dohodnuté nebo přiměřené dodací lhůty, máte nárok od smlouvy odstoupit (nepřevzít zboží + právo na vrácení peněz)?

12. Máte zkušenost s tím, že zboží objednané přes e-shop:

14. Věděli jste, že zboží objednané pomocí e-shopu můžete ze zákona vrátit do 14ti dnů bez udání důvodu?

16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

17. Věděli jste, že objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz?

18. Pokud Vám byly vráceny peníze za zboží v rámci el. smlouvy, bylo to z důvodu:

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

20. S jakými výše NEuvedenými problémy s nakupováním přes internet jste se potýkali?

21. Klasifikovali byste se jako lépe informovaní o dané problematice po vyplnění tohoto dotazníku?

22. Myslíte si, že všeobecné povědomí o pravidlech elektronického obchodování je dostačující?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte zkušenost s nákupem prostřednictvím e-shopu?

2. Svoje povědomí o pravidlech elektronického obchodování považujete za:

3. Čtete si obchodní podmínky e-shopu před uzavřením kupní smlouvy?

4. Věděli jste, že každý e-shop musí respektovat ochranu osobních údajů, i když to není přímo řečeno v jeho obchodních podmínkách?

5. Máte zkušenost s porušením ochrany osobních údajů:

6. Věděli jste, že odesláním závazné objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami e-shopu, které zahrnují i specifikace podmínek reklamace a dodací lhůty?

7. Věděli jste, že vyplnění údajů jako je Vaše jméno, adresa či identifikační číslo v závazné objednávce je Vaším elektronickým podpisem, který Vás zavazuje k plnění smlouvy?

8. Věděli jste, že při přijímání zásilky ji můžete nechat doručovatelem otevřít, a v případě, že neobsahuje Vámi objednané zboží, zásilku vůbec nepřijmout?

9. Jakou formu platby zboží kupovaného po internetu preferujete a proč? (Příklady: předem – při převzetí – zpětně na fakturu)

10. Máte zkušenost s tím, že Vám zboží bylo dodáno po uplynutí dodací lhůty stanovené v obchodních podmínkách nebo vůbec nebylo dodáno?

11. Věděli jste, že dojde-li zboží po uplynutí dohodnuté nebo přiměřené dodací lhůty, máte nárok od smlouvy odstoupit (nepřevzít zboží + právo na vrácení peněz)?

12. Máte zkušenost s tím, že zboží objednané přes e-shop:

14. Věděli jste, že zboží objednané pomocí e-shopu můžete ze zákona vrátit do 14ti dnů bez udání důvodu?

16. Ohodnoťte svou spokojenost s vyřizováním reklamací zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu. (1 - zcela spokojen, 5 – nespokojen)

17. Věděli jste, že objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz?

18. Pokud Vám byly vráceny peníze za zboží v rámci el. smlouvy, bylo to z důvodu:

19. Věděli jste, že pokud na Vaše jméno přijde neobjednané zboží s vystavenou fakturou, nemáte žádnou povinnost zboží platit a dokonce ani vracet?

20. S jakými výše NEuvedenými problémy s nakupováním přes internet jste se potýkali?

21. Klasifikovali byste se jako lépe informovaní o dané problematice po vyplnění tohoto dotazníku?

22. Myslíte si, že všeobecné povědomí o pravidlech elektronického obchodování je dostačující?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zahradníková, L.Nakupování přes e-shop - víte, co smíte? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupovani-pres-e-shop-vite-co-smite.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.