Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování v domácnostech

Nakupování v domácnostech

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Hořava
Šetření:03. 07. 2010 - 10. 07. 2010
Počet respondentů:25
Počet otázek (max/průměr):10 / 10.24
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se týká nákupu potravin a ostatních věcí pro chod domácnosti. Nezjišťuje údaje o nákupech oblečení, elektroniky či knih. Jeho cílem je zjistit, jak velkou porci času a jak velkou sumu peněz obětují lidé při obstárávání nejdůležitějších věcí. Také chce zjistit, zda-li mají v budoucnu šanci nahradit supermarkety a maloobchodní prodejny tzv. e-shopy (internetové obchody), nabízející stejný sortiment jako supermarkety.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarkety2492,31 %96 %  
maloobchodní prodejny27,69 %8 %  

Graf

2. Jakým způsobem nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nakupuji v menších objemech častěji1246,15 %48 %  
dělám jeden velký nákup na delší dobu1038,46 %40 %  
nakupuji čerstvé potraviny téměř každý den415,38 %16 %  

Graf

3. Dojíždíte kvůli nakupování do většího města?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2284,62 %88 %  
ano415,38 %16 %  

Graf

4. Jak velkou sumu peněz obvykle měsíčně utratíte za nákup životu nezbytných potřeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 501 – 5 000 Kč1765,38 %68 %  
5 001 – 10 000 Kč 415,38 %16 %  
méně než 2 500 Kč311,54 %12 %  
více jak 10 000 Kč27,69 %8 %  

Graf

5. Baví vás nakupování v supermarketech?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1765,38 %68 %  
ano934,62 %36 %  

Graf

6. Byli byste ochotni udělat svůj nákup pro domácnost na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, na internetu sice nakupuji, ale potraviny si nakoupím raději osobně1661,54 %64 %  
ne, v internetové obchody nemám důvěru623,08 %24 %  
ano, pokud bych měl jistotu kvalitních služeb415,38 %16 %  

Graf

7. Jakou sumu peněz byste byli měsíčně ochotni obětovat za ušetření času nákupem prostřednictvím internetu? (jsou myšleny poplatky za dopravu apod.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 100 Kč940,91 %36 %  
101 – 250 Kč731,82 %28 %  
více jak 500 Kč418,18 %16 %  
251 – 500 Kč29,09 %8 %  

Graf

8. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2076,92 %80 %  
muž623,08 %24 %  

Graf

9. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 252076,92 %80 %  
26 - 3527,69 %8 %  
36 - 4527,69 %8 %  
46 - 5513,85 %4 %  
více jak 5513,85 %4 %  

Graf

10. Bydlíte ve městě nebo na vesnici?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě (5 000 - 100 000 obyvatel)1453,85 %56 %  
ve velkoměstě (nad 100 000 obyvatel)726,92 %28 %  
na vesnici (pod 5 000 obyvatel)415,38 %16 %  
ve městě (5 000 - 100 00013,85 %4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (84,8 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hořava, D.Nakupování v domácnostech (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupovani-v-domacnostech.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.