Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování v e-shopech.

Nakupování v e-shopech.

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Edita Golová
Šetření:17. 09. 2013 - 14. 10. 2013
Počet respondentů:846
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-9 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, jsem studentem VŠ a prosím o vyplnění krátké ankety, týkající-se " nakupování prostřednictvím internetu".

Odpovědi respondentů

1. Která lákadla Vás v rámci nákupu zajímají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doprava zdarma39346,45 %46,45 %  
Sleva na zboží28033,1 %33,1 %  
Nezajímá mě758,87 %8,87 %  
Dárek zdarma414,85 %4,85 %  
Sleva na dopravu172,01 %2,01 %  
Jiné121,42 %1,42 %  
Sbírání bodů91,06 %1,06 %  
Větší výběr, nerada fyzicky obíhám obchody10,12 %0,12 %  
Osobní vyzvednutí10,12 %0,12 %  
možnost osobního odběru10,12 %0,12 %  
nizka cena10,12 %0,12 %  
Sleva na zboží a doprava zdarma10,12 %0,12 %  
doprava zdarma + darek10,12 %0,12 %  
Cena i s dopravou je výhodnější než v (kamenném) obchodě.10,12 %0,12 %  
Příště otázce povolte možnost více odpovědí nebo otázku formulujte jinak (např. která lákadlo Vás v rámci nákupu zajímá nejvíc?")10,12 %0,12 %  
Možnost vyzvednout věc na pobočce.10,12 %0,12 %  
osobní vyzvednutí na pobočce10,12 %0,12 %  
doprava zdarma, sleva na zboží a dárek zdarma10,12 %0,12 %  
zboží, které v kamenném obchodě nekoupím10,12 %0,12 %  
cena požadovaného zboží10,12 %0,12 %  
cena zboží10,12 %0,12 %  
Sleva na zboží a doprava zdarma nebo se slevou10,12 %0,12 %  
sleva při další nákupu10,12 %0,12 %  
dobré zboží10,12 %0,12 %  
rychlost doručení10,12 %0,12 %  
doprava zdarma a sleva zboží10,12 %0,12 %  

Graf

2. Používáte při nákupu "zbožové vyhledávače"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Heureka.cz56767,02 %67,02 %  
Zbozi.cz26030,73 %30,73 %  
nepoužívám17420,57 %20,57 %  
Srovname.cz333,9 %3,9 %  
google30,35 %0,35 %  
Vyhledávače a katalogy rámci jednotlivých obchodů10,12 %0,12 %  
srovnanicen.cz10,12 %0,12 %  
Dříve jyxo, teď nic, nic mi nevyhovuje10,12 %0,12 %  
někdy10,12 %0,12 %  
většinou ne, jen občas10,12 %0,12 %  
dle druhu zboží10,12 %0,12 %  
ebay10,12 %0,12 %  
jiné10,12 %0,12 %  
pouze někdy10,12 %0,12 %  
výjimečně10,12 %0,12 %  
zbožové je slovo jak cip10,12 %0,12 %  
seznamzbozi.cz10,12 %0,12 %  
pouzivam minimalne10,12 %0,12 %  
vlastní srovnávání10,12 %0,12 %  
aukro10,12 %0,12 %  
někdy jen Google10,12 %0,12 %  
různé10,12 %0,12 %  

Graf

3. Čtete recenze u zboží dříve než zboží koupíte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano78092,2 %92,2 %  
ne667,8 %7,8 %  

Graf

4. Nakoupíte zboží v prvním e-shopu, na který narazíte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne79593,97 %93,97 %  
nevím303,55 %3,55 %  
ano212,48 %2,48 %  

Graf

5. Nakupujete on-line?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - častootázka č. 6, ano - vyjímečněotázka č. 6, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano - často52762,29 %62,29 %  
ano - vyjímečně30335,82 %35,82 %  
ne161,89 %1,89 %  

Graf

6. Hlásíte se k odběru novinek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne53963,71 %63,71 %  
ano28133,22 %33,22 %  
1111,3 %1,3 %  
570,83 %0,83 %  
1020,24 %0,24 %  
320,24 %0,24 %  
410,12 %0,12 %  
610,12 %0,12 %  
710,12 %0,12 %  
210,12 %0,12 %  

Graf

7. Kolikrát měsíčně nakupujete v e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-351360,64 %60,64 %  
3 a více12414,66 %14,66 %  
jiné11613,71 %13,71 %  
nenakupuji202,36 %2,36 %  
párkrát do roka30,35 %0,35 %  
jak kdy30,35 %0,35 %  
1x za půl roku20,24 %0,24 %  
1x za čtvrt roku20,24 %0,24 %  
2x do roka20,24 %0,24 %  
párkrát ročně20,24 %0,24 %  
jednou za 3 měsíce10,12 %0,12 %  
několikrát v roce10,12 %0,12 %  
příležitostně, min. jednou za čtvrt roku10,12 %0,12 %  
nepravidelně10,12 %0,12 %  
několikrát ročně10,12 %0,12 %  
méně často10,12 %0,12 %  
to doopravdy lidi nakupují tak často? já nakupuji párkrát do roka10,12 %0,12 %  
příležitostně10,12 %0,12 %  
3x ročně10,12 %0,12 %  
1 - 2x za čtvrt roku10,12 %0,12 %  
párkrát do roka, ale méně než 1x měsíčně10,12 %0,12 %  
občas, třeba pětkrát do roka10,12 %0,12 %  
ne tak často, asi jednou za 3 měsíce10,12 %0,12 %  
méně často, tak párkrát do roka10,12 %0,12 %  
podle potřeby10,12 %0,12 %  
1 za čtvrtlení zhruba10,12 %0,12 %  
110,12 %0,12 %  
2x ročně10,12 %0,12 %  
méně než 1 měsíčně10,12 %0,12 %  
Občas, když nemůžu sehnat kamenný obchod v blízkosti bydliště10,12 %0,12 %  
spíš párkrát do roka10,12 %0,12 %  
0,5x měsíčně10,12 %0,12 %  
jak kdy spíš jednou za 3měsíce10,12 %0,12 %  
1-3 za ROK 10,12 %0,12 %  
jen když něco potřebuji - občas10,12 %0,12 %  
max. 5x do roka10,12 %0,12 %  
3xrocne10,12 %0,12 %  
tak 2x za půl roku10,12 %0,12 %  
jednou až dvakrár ročně10,12 %0,12 %  
nárazově 1 až 2 za rok10,12 %0,12 %  
Jen kdiž potřebuji10,12 %0,12 %  
příležitostně - Vánoce, narozeniny - dárky10,12 %0,12 %  
asi 5x do roka10,12 %0,12 %  
2x za rok10,12 %0,12 %  
jednou za pár měsíců10,12 %0,12 %  
4 x ročně10,12 %0,12 %  
zhruba 3x za rok10,12 %0,12 %  
párkát za rok10,12 %0,12 %  
maximálně 1x za rok10,12 %0,12 %  
200x10,12 %0,12 %  
moc nenakupuji, ale když ano, spíš online10,12 %0,12 %  
nijak často10,12 %0,12 %  
spíše 1-2krát ročně10,12 %0,12 %  
skoro nenakupuji max. do roka 310,12 %0,12 %  
1x a méně10,12 %0,12 %  
Dle potreby 10,12 %0,12 %  
většinou moc ne, ale třeba před Vánocemi i vícekrát10,12 %0,12 %  
Jednou za dva az tri mesice10,12 %0,12 %  
tak jednou do roka10,12 %0,12 %  
cca 5x za rok10,12 %0,12 %  
méně než jednou za měsíc10,12 %0,12 %  
4x za rok10,12 %0,12 %  
méně než 1 do měsíce, ale více než 1 do roka10,12 %0,12 %  
občas10,12 %0,12 %  
párkrát za rok (cca 3-5x)10,12 %0,12 %  
1krát10,12 %0,12 %  
8krát - 10krát do roka10,12 %0,12 %  
jednou za půl roku10,12 %0,12 %  
2 za půl roku10,12 %0,12 %  

Graf

8. Znáte e-shop www.nakupni-dum.cz

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano znám, již jsem zde nakupovalotázka č. 9, ano znám, ale nenakupoval jsem zdeotázka č. 9, neznámotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neznám67379,55 %79,55 %  
ano znám, ale nenakupoval jsem zde14817,49 %17,49 %  
ano znám, již jsem zde nakupoval252,96 %2,96 %  

Graf

9. V případě, že jste v předchozí otázce odpověděli "ano znám, již jsem zde nakupoval" byli jste s nákupem spokojeni?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen2638,81 %3,07 %  
mám výhrady1116,42 %1,3 %  
nespokojen710,45 %0,83 %  
neznám45,97 %0,47 %  
nenakupovala34,48 %0,35 %  
nenakupovala jsem zde22,99 %0,24 %  
nenakupoval22,99 %0,24 %  
nenakupoval jsem22,99 %0,24 %  
nemam11,49 %0,12 %  
neznam.11,49 %0,12 %  
normal11,49 %0,12 %  
nenakupovals11,49 %0,12 %  
ne11,49 %0,12 %  
nenakupovala jsem11,49 %0,12 %  
nemam s nim zkusenosti11,49 %0,12 %  
neznám ten e-shop, jak jsem již odpověděla11,49 %0,12 %  
na badmintonovou raketu jsem cekal temer mesic11,49 %0,12 %  
nemám zkušenost11,49 %0,12 %  
myslím, že jsem zde nic nekupovala11,49 %0,12 %  
nenj11,49 %0,12 %  
To je snad vtip ? To neni asi skryta reklama ze ano . 11,49 %0,12 %  
Nenakupoval jsem :)11,49 %0,12 %  

Graf

10. Vnímáte nakupování v e-shopech jako pohodlné a bezpečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlné i bezpečné43751,65 %51,65 %  
jen pohodlné39346,45 %46,45 %  
nebezpečné141,65 %1,65 %  
jen bezpečné20,24 %0,24 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Která lákadla Vás v rámci nákupu zajímají?

2. Používáte při nákupu "zbožové vyhledávače"?

3. Čtete recenze u zboží dříve než zboží koupíte?

4. Nakoupíte zboží v prvním e-shopu, na který narazíte?

5. Nakupujete on-line?

6. Hlásíte se k odběru novinek?

7. Kolikrát měsíčně nakupujete v e-shopu?

8. Znáte e-shop www.nakupni-dum.cz

9. V případě, že jste v předchozí otázce odpověděli "ano znám, již jsem zde nakupoval" byli jste s nákupem spokojeni?

10. Vnímáte nakupování v e-shopech jako pohodlné a bezpečné?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Která lákadla Vás v rámci nákupu zajímají?

2. Používáte při nákupu "zbožové vyhledávače"?

3. Čtete recenze u zboží dříve než zboží koupíte?

4. Nakoupíte zboží v prvním e-shopu, na který narazíte?

5. Nakupujete on-line?

6. Hlásíte se k odběru novinek?

7. Kolikrát měsíčně nakupujete v e-shopu?

8. Znáte e-shop www.nakupni-dum.cz

9. V případě, že jste v předchozí otázce odpověděli "ano znám, již jsem zde nakupoval" byli jste s nákupem spokojeni?

10. Vnímáte nakupování v e-shopech jako pohodlné a bezpečné?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Golová, E.Nakupování v e-shopech. (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakupovani-v-e-shopech.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.