Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování v eshopu či kamenném obchodu

Nakupování v eshopu či kamenném obchodu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Švecová
Šetření:29. 01. 2013 - 15. 02. 2013
Počet respondentů:63
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem průzkumu je vyhodnocení zda-li zákazníci nakupují více v e-shopech či kamenných obchodech.

Odpovědi respondentů

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 253860,32 %60,32 %  
26 - 401625,4 %25,4 %  
41 - 6057,94 %7,94 %  
0 – 1534,76 %4,76 %  
61 a více11,59 %1,59 %  

Graf

2. Nejvíce nakupujete v:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenných obchodech4876,19 %76,19 %  
internetových obchodech1523,81 %23,81 %  

Graf

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3250,79 %50,79 %  
někdy ano2336,51 %36,51 %  
ne57,94 %7,94 %  
spíše ne34,76 %4,76 %  

Graf

4. Při výběru zda nakoupíte v kamenném obchodu či přes Internet se rozhodujete vždy podle ceny zboží:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy ano2742,86 %42,86 %  
ano1726,98 %26,98 %  
ne1523,81 %23,81 %  
spíše ne46,35 %6,35 %  

Graf

5. Upřednostňujete kamenné obchody s vyššími cenami z důvodu případných budoucích reklamací, které budou v kamenných obchodech jednodušší k řešení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy ano2742,86 %42,86 %  
ne1523,81 %23,81 %  
ano1320,63 %20,63 %  
spíše ne812,7 %12,7 %  

Graf

6. Je pro Vás důležitý osobní kontakt s prodejcem z důvodu fyzického ověření existence obchodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy ano2438,1 %38,1 %  
ne2438,1 %38,1 %  
spíše ne914,29 %14,29 %  
ano69,52 %9,52 %  

Graf

7. Některé shopy nabízejí možnosti objednání zboží přes Internet s osobním odběrem a s možností prohlédnutí zboží na kamenné pobočce. Preferujete raději tento způsob objednání a převzetí zboží než klasické doručení kurýrní službou až do domu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3149,21 %49,21 %  
někdy ano1625,4 %25,4 %  
ne1117,46 %17,46 %  
spíše ne57,94 %7,94 %  

Graf

8. Nakupujete raději přes Internet, zejména pro využití možnosti vyzkoušení a vrácení zboží do 14 dní od zakoupení (v případě nespokojenosti s výrobkem):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2742,86 %42,86 %  
někdy ano1523,81 %23,81 %  
spíše ne1422,22 %22,22 %  
ano711,11 %11,11 %  

Graf

9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3352,38 %52,38 %  
spíše ne1523,81 %23,81 %  
někdy ano1219,05 %19,05 %  
ano34,76 %4,76 %  

Graf

10. Ovlivňuje Vás při nákupu přes Internet grafický vzhled shopu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2438,1 %38,1 %  
někdy ano1828,57 %28,57 %  
ne1219,05 %19,05 %  
spíše ne914,29 %14,29 %  

Graf

11. Máte více pozitivních zkušeností s reklamací se zbožím, které jste nakoupili přes Internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2234,92 %34,92 %  
ano1523,81 %23,81 %  
někdy ano1523,81 %23,81 %  
spíše ne1117,46 %17,46 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

  • odpověď 15 - 25:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi někdy ano na otázku 9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetových obchodech na otázku 2. Nejvíce nakupujete v:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

2. Nejvíce nakupujete v:

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

4. Při výběru zda nakoupíte v kamenném obchodu či přes Internet se rozhodujete vždy podle ceny zboží:

5. Upřednostňujete kamenné obchody s vyššími cenami z důvodu případných budoucích reklamací, které budou v kamenných obchodech jednodušší k řešení:

6. Je pro Vás důležitý osobní kontakt s prodejcem z důvodu fyzického ověření existence obchodu:

7. Některé shopy nabízejí možnosti objednání zboží přes Internet s osobním odběrem a s možností prohlédnutí zboží na kamenné pobočce. Preferujete raději tento způsob objednání a převzetí zboží než klasické doručení kurýrní službou až do domu:

8. Nakupujete raději přes Internet, zejména pro využití možnosti vyzkoušení a vrácení zboží do 14 dní od zakoupení (v případě nespokojenosti s výrobkem):

9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

10. Ovlivňuje Vás při nákupu přes Internet grafický vzhled shopu:

11. Máte více pozitivních zkušeností s reklamací se zbožím, které jste nakoupili přes Internet:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

2. Nejvíce nakupujete v:

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

4. Při výběru zda nakoupíte v kamenném obchodu či přes Internet se rozhodujete vždy podle ceny zboží:

5. Upřednostňujete kamenné obchody s vyššími cenami z důvodu případných budoucích reklamací, které budou v kamenných obchodech jednodušší k řešení:

6. Je pro Vás důležitý osobní kontakt s prodejcem z důvodu fyzického ověření existence obchodu:

7. Některé shopy nabízejí možnosti objednání zboží přes Internet s osobním odběrem a s možností prohlédnutí zboží na kamenné pobočce. Preferujete raději tento způsob objednání a převzetí zboží než klasické doručení kurýrní službou až do domu:

8. Nakupujete raději přes Internet, zejména pro využití možnosti vyzkoušení a vrácení zboží do 14 dní od zakoupení (v případě nespokojenosti s výrobkem):

9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

10. Ovlivňuje Vás při nákupu přes Internet grafický vzhled shopu:

11. Máte více pozitivních zkušeností s reklamací se zbožím, které jste nakoupili přes Internet:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Švecová, H.Nakupování v eshopu či kamenném obchodu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakupovani-v-eshopu-ci-kamen.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.