Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování v eshopu či kamenném obchodu

Nakupování v eshopu či kamenném obchodu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Švecová
Šetření:29. 01. 2013 - 15. 02. 2013
Počet respondentů:63
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem průzkumu je vyhodnocení zda-li zákazníci nakupují více v e-shopech či kamenných obchodech.

Odpovědi respondentů

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 253860,32 %60,32 %  
26 - 401625,4 %25,4 %  
41 - 6057,94 %7,94 %  
0 – 1534,76 %4,76 %  
61 a více11,59 %1,59 %  

Graf

2. Nejvíce nakupujete v:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenných obchodech4876,19 %76,19 %  
internetových obchodech1523,81 %23,81 %  

Graf

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3250,79 %50,79 %  
někdy ano2336,51 %36,51 %  
ne57,94 %7,94 %  
spíše ne34,76 %4,76 %  

Graf

4. Při výběru zda nakoupíte v kamenném obchodu či přes Internet se rozhodujete vždy podle ceny zboží:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy ano2742,86 %42,86 %  
ano1726,98 %26,98 %  
ne1523,81 %23,81 %  
spíše ne46,35 %6,35 %  

Graf

5. Upřednostňujete kamenné obchody s vyššími cenami z důvodu případných budoucích reklamací, které budou v kamenných obchodech jednodušší k řešení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy ano2742,86 %42,86 %  
ne1523,81 %23,81 %  
ano1320,63 %20,63 %  
spíše ne812,7 %12,7 %  

Graf

6. Je pro Vás důležitý osobní kontakt s prodejcem z důvodu fyzického ověření existence obchodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy ano2438,1 %38,1 %  
ne2438,1 %38,1 %  
spíše ne914,29 %14,29 %  
ano69,52 %9,52 %  

Graf

7. Některé shopy nabízejí možnosti objednání zboží přes Internet s osobním odběrem a s možností prohlédnutí zboží na kamenné pobočce. Preferujete raději tento způsob objednání a převzetí zboží než klasické doručení kurýrní službou až do domu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3149,21 %49,21 %  
někdy ano1625,4 %25,4 %  
ne1117,46 %17,46 %  
spíše ne57,94 %7,94 %  

Graf

8. Nakupujete raději přes Internet, zejména pro využití možnosti vyzkoušení a vrácení zboží do 14 dní od zakoupení (v případě nespokojenosti s výrobkem):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2742,86 %42,86 %  
někdy ano1523,81 %23,81 %  
spíše ne1422,22 %22,22 %  
ano711,11 %11,11 %  

Graf

9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3352,38 %52,38 %  
spíše ne1523,81 %23,81 %  
někdy ano1219,05 %19,05 %  
ano34,76 %4,76 %  

Graf

10. Ovlivňuje Vás při nákupu přes Internet grafický vzhled shopu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2438,1 %38,1 %  
někdy ano1828,57 %28,57 %  
ne1219,05 %19,05 %  
spíše ne914,29 %14,29 %  

Graf

11. Máte více pozitivních zkušeností s reklamací se zbožím, které jste nakoupili přes Internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2234,92 %34,92 %  
ano1523,81 %23,81 %  
někdy ano1523,81 %23,81 %  
spíše ne1117,46 %17,46 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

  • odpověď 15 - 25:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi někdy ano na otázku 9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetových obchodech na otázku 2. Nejvíce nakupujete v:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

2. Nejvíce nakupujete v:

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

4. Při výběru zda nakoupíte v kamenném obchodu či přes Internet se rozhodujete vždy podle ceny zboží:

5. Upřednostňujete kamenné obchody s vyššími cenami z důvodu případných budoucích reklamací, které budou v kamenných obchodech jednodušší k řešení:

6. Je pro Vás důležitý osobní kontakt s prodejcem z důvodu fyzického ověření existence obchodu:

7. Některé shopy nabízejí možnosti objednání zboží přes Internet s osobním odběrem a s možností prohlédnutí zboží na kamenné pobočce. Preferujete raději tento způsob objednání a převzetí zboží než klasické doručení kurýrní službou až do domu:

8. Nakupujete raději přes Internet, zejména pro využití možnosti vyzkoušení a vrácení zboží do 14 dní od zakoupení (v případě nespokojenosti s výrobkem):

9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

10. Ovlivňuje Vás při nákupu přes Internet grafický vzhled shopu:

11. Máte více pozitivních zkušeností s reklamací se zbožím, které jste nakoupili přes Internet:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké věkové skupiny patříte:

2. Nejvíce nakupujete v:

3. Je pro Vás nakupování přes Internet úsporou času:

4. Při výběru zda nakoupíte v kamenném obchodu či přes Internet se rozhodujete vždy podle ceny zboží:

5. Upřednostňujete kamenné obchody s vyššími cenami z důvodu případných budoucích reklamací, které budou v kamenných obchodech jednodušší k řešení:

6. Je pro Vás důležitý osobní kontakt s prodejcem z důvodu fyzického ověření existence obchodu:

7. Některé shopy nabízejí možnosti objednání zboží přes Internet s osobním odběrem a s možností prohlédnutí zboží na kamenné pobočce. Preferujete raději tento způsob objednání a převzetí zboží než klasické doručení kurýrní službou až do domu:

8. Nakupujete raději přes Internet, zejména pro využití možnosti vyzkoušení a vrácení zboží do 14 dní od zakoupení (v případě nespokojenosti s výrobkem):

9. Ovlivňuje reklama Váš úsudek, zda-li nakoupit v kamenném obchodě či přes Internet:

10. Ovlivňuje Vás při nákupu přes Internet grafický vzhled shopu:

11. Máte více pozitivních zkušeností s reklamací se zbožím, které jste nakoupili přes Internet:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Švecová, H.Nakupování v eshopu či kamenném obchodu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakupovani-v-eshopu-ci-kamen.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.