Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování v supermarketech

Nakupování v supermarketech

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nikol Gřešková
Šetření:25. 04. 2012 - 29. 04. 2012
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážená paní / Vážený pane,

 

prosím o vyplnění rychlého dotazníku, který je výzkumem k mé ročníkové práci. Cílem tohoto zkoumání je zjistit, jaké výhody či nevýhody má pro vás jakožto zákazníka nakupování v supermarketech.

Vaše účast je 100% anonymní, vaše data nebudou poskytnuta žádné třetí osobě.

 

Specializovanou prodejnou se rozumí menší obchody specializované jen na určitý druh zboží (pekárna, ovoce-zelenina, drogerie, trafika, květinářství, sport,..) 

 

Vybírejte prosím odpovědi, které jsou nejblíže realitě a vašim nákupním zvykům. 

 

Děkuji za Váš čas a ochotu.

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete v supermarketu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vícekrát týdně4157,75 %57,75 %  
1x týdně1825,35 %25,35 %  
denně57,04 %7,04 %  
1x měsíčně57,04 %7,04 %  
vícekrát měsíčně22,82 %2,82 %  

Graf

2. Kolik času přibližně strávíte v supermarketu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 min3143,66 %43,66 %  
15 min2535,21 %35,21 %  
hodinu1115,49 %15,49 %  
hodinu a půl45,63 %5,63 %  

Graf

3. V jakém supermarketu nakupujete nejčastěji? Vyberte maximálně 3 supermarkety.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco3752,11 %52,11 %  
Albert2636,62 %36,62 %  
Kaufland2028,17 %28,17 %  
Lidl1825,35 %25,35 %  
Billa1723,94 %23,94 %  
Penny Market1521,13 %21,13 %  
Globus912,68 %12,68 %  
Interspar68,45 %8,45 %  
Tesco=145,63 %5,63 %  
Albert=234,23 %4,23 %  
Globus=834,23 %4,23 %  
Kaufland=434,23 %4,23 %  
Billa=334,23 %4,23 %  
Tesco=234,23 %4,23 %  
Billa=634,23 %4,23 %  
Interspar=734,23 %4,23 %  
Penny Market=534,23 %4,23 %  
Lidl=134,23 %4,23 %  
Kaufland=322,82 %2,82 %  
Interspar=422,82 %2,82 %  
Lidl=722,82 %2,82 %  
Globus=522,82 %2,82 %  
Interspar=622,82 %2,82 %  
Penny Market=722,82 %2,82 %  
Lidl=222,82 %2,82 %  
Albert=122,82 %2,82 %  
Penny Market=322,82 %2,82 %  
Lidl=422,82 %2,82 %  
Albert=322,82 %2,82 %  
Interspar=822,82 %2,82 %  
Kaufland=822,82 %2,82 %  
Globus=722,82 %2,82 %  
Albert=522,82 %2,82 %  
Billa=222,82 %2,82 %  
Globus=622,82 %2,82 %  
Billa=511,41 %1,41 %  
Penny Market=611,41 %1,41 %  
Albert=811,41 %1,41 %  
Kaufland=511,41 %1,41 %  
Kaufland=611,41 %1,41 %  
Globus=411,41 %1,41 %  
Billa=111,41 %1,41 %  
Tesco=411,41 %1,41 %  
Interspar=311,41 %1,41 %  
Tesco=811,41 %1,41 %  
Penny Market=411,41 %1,41 %  
Kaufland=711,41 %1,41 %  
Lidl=611,41 %1,41 %  
Penny Market=811,41 %1,41 %  
Tesco=511,41 %1,41 %  

Graf

4. Co v supermarketu nejčastěji nakupujete? Vyberte maximálně 4 nejčastější druhy zboží.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny denní spotřeby (pečivo, mléko, mléčné výrobky, maso, uzeniny)6895,77 %95,77 %  
ovoce, zelenina5577,46 %77,46 %  
nápoje (alkoholické i nealkoholické)4360,56 %60,56 %  
konzervy, kávu, čaj, zavařeniny, mouku, cukr, polotovary3752,11 %52,11 %  
mražené potraviny1622,54 %22,54 %  
kosmetiku, drogerii1521,13 %21,13 %  
krmivo pro domácí mazlíčky57,04 %7,04 %  
papírnické potřeby a hračky22,82 %2,82 %  

Graf

5. Z následujících faktorů vyberte maximálně 3, které Vás nejvíce ovlivní k nákupu v supermarketu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nižší cena4867,61 %67,61 %  
široký sortiment v jednotlivých druzích (více značek, příchutí, barev,..)2940,85 %40,85 %  
kvalita zboží2738,03 %38,03 %  
větší sortiment2535,21 %35,21 %  
úspora času2028,17 %28,17 %  
dlouhá (non-stop) otevírací doba1926,76 %26,76 %  
lepší dostupnost automobilem1521,13 %21,13 %  
možnost platit kreditní kartou1115,49 %15,49 %  
ochota personálu34,23 %4,23 %  
jiné11,41 %1,41 %  

Graf

6. Z následujících faktorů vyberte maximálně 3, které Vás nejvíce ovlivní k nákupu ve specializované prodejně.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalitnější zboží5273,24 %73,24 %  
větší sortiment (více příchutí, barev, značek)3245,07 %45,07 %  
odborné znalosti prodejce2940,85 %40,85 %  
nižší cena1825,35 %25,35 %  
přívětivost obchodníka1521,13 %21,13 %  
kratší čekací doba u pokladny1216,9 %16,9 %  
lepší dostupnost pěšky1014,08 %14,08 %  
ochota personálu68,45 %8,45 %  
jiné34,23 %4,23 %  
úspora času22,82 %2,82 %  

Graf

7. vyberte z následujících faktorů maximálně 3, které vás nejvíce odrazují od nákupu v supermarketu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fronty u pokladen4157,75 %57,75 %  
mnoho lidí na prodejně2940,85 %40,85 %  
nižší kvalita zboží2535,21 %35,21 %  
nepřehlednost prodejny2332,39 %32,39 %  
zabere hodně času2028,17 %28,17 %  
vyšší cena1419,72 %19,72 %  
neodbornost personálu1419,72 %19,72 %  
neochota personálu1115,49 %15,49 %  
umístění na periferii města68,45 %8,45 %  
jiné45,63 %5,63 %  

Graf

8. vyberte z následujících faktorů maximálně 3, které vás nejvíce odrazují od nákupu ve specializované prodejně.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
krátká otevírací doba4360,56 %60,56 %  
vyšší cena4259,15 %59,15 %  
malý sortiment2738,03 %38,03 %  
nemožnost platit kreditní kartou1723,94 %23,94 %  
umístění v centru města811,27 %11,27 %  
zabere hodně času79,86 %9,86 %  
neochota personálu68,45 %8,45 %  
jiné57,04 %7,04 %  
neodbornost personálu22,82 %2,82 %  
nižší kvalita zboží22,82 %2,82 %  
nepřehlednost prodejny11,41 %1,41 %  

Graf

9. Kolik přibližně utratíte za týdenní nákup v supermarketu? (tzn. pro celou rodinu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
600 - 1500 Kč3245,07 %45,07 %  
300 - 600 Kč1521,13 %21,13 %  
do 300 Kč1115,49 %15,49 %  
1500 - 2500 Kč811,27 %11,27 %  
2500 Kč a více57,04 %7,04 %  

Graf

10. Kolik přibližně utratíte za "velký" (měsíční) nákup v supermarketu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 - 2000 kč1931,15 %26,76 %  
2000 - 3000 Kč1422,95 %19,72 %  
4000 Kč a více1016,39 %14,08 %  
do 1000 Kč1016,39 %14,08 %  
3000 - 4000 Kč813,11 %11,27 %  

Graf

11. Vlastníte nějakou členskou nebo zákaznickou kartu do supermarketu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, ale o této možnosti vím3143,66 %43,66 %  
ano a používám ji3143,66 %43,66 %  
ne, o této možnosti nevím57,04 %7,04 %  
ano, ale nepoužívám ji45,63 %5,63 %  

Graf

12. Kdo se ve Vaší domácnosti primárně stará o nákupy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4867,61 %67,61 %  
někdo jiný2332,39 %32,39 %  
manžel / ka1419,72 %19,72 %  

Graf

13. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let3752,11 %52,11 %  
25 - 30 let1926,76 %26,76 %  
31 - 40 let1115,49 %15,49 %  
41-55 let45,63 %5,63 %  

Graf

14. Velikost Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100.000 obyvatel2230,99 %30,99 %  
0 - 5.000 obyvatel1926,76 %26,76 %  
5.000 - 20.000 obyvatel1216,9 %16,9 %  
50.000 - 100.000 obyvatel1115,49 %15,49 %  
20.000 - 50.000 obyvatel79,86 %9,86 %  

Graf

15. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3862,3 %53,52 %  
muž2337,7 %32,39 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Co v supermarketu nejčastěji nakupujete? Vyberte maximálně 4 nejčastější druhy zboží.

  • odpověď nápoje (alkoholické i nealkoholické):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi muž na otázku 15. Vaše pohlaví:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete v supermarketu?

2. Kolik času přibližně strávíte v supermarketu?

3. V jakém supermarketu nakupujete nejčastěji? Vyberte maximálně 3 supermarkety.

4. Co v supermarketu nejčastěji nakupujete? Vyberte maximálně 4 nejčastější druhy zboží.

5. Z následujících faktorů vyberte maximálně 3, které Vás nejvíce ovlivní k nákupu v supermarketu.

6. Z následujících faktorů vyberte maximálně 3, které Vás nejvíce ovlivní k nákupu ve specializované prodejně.

7. vyberte z následujících faktorů maximálně 3, které vás nejvíce odrazují od nákupu v supermarketu.

8. vyberte z následujících faktorů maximálně 3, které vás nejvíce odrazují od nákupu ve specializované prodejně.

9. Kolik přibližně utratíte za týdenní nákup v supermarketu? (tzn. pro celou rodinu)

10. Kolik přibližně utratíte za "velký" (měsíční) nákup v supermarketu?

11. Vlastníte nějakou členskou nebo zákaznickou kartu do supermarketu?

12. Kdo se ve Vaší domácnosti primárně stará o nákupy?

13. Váš věk

14. Velikost Vašeho bydliště?

15. Vaše pohlaví:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete v supermarketu?

2. Kolik času přibližně strávíte v supermarketu?

3. V jakém supermarketu nakupujete nejčastěji? Vyberte maximálně 3 supermarkety.

4. Co v supermarketu nejčastěji nakupujete? Vyberte maximálně 4 nejčastější druhy zboží.

5. Z následujících faktorů vyberte maximálně 3, které Vás nejvíce ovlivní k nákupu v supermarketu.

6. Z následujících faktorů vyberte maximálně 3, které Vás nejvíce ovlivní k nákupu ve specializované prodejně.

7. vyberte z následujících faktorů maximálně 3, které vás nejvíce odrazují od nákupu v supermarketu.

8. vyberte z následujících faktorů maximálně 3, které vás nejvíce odrazují od nákupu ve specializované prodejně.

9. Kolik přibližně utratíte za týdenní nákup v supermarketu? (tzn. pro celou rodinu)

10. Kolik přibližně utratíte za "velký" (měsíční) nákup v supermarketu?

11. Vlastníte nějakou členskou nebo zákaznickou kartu do supermarketu?

12. Kdo se ve Vaší domácnosti primárně stará o nákupy?

13. Váš věk

14. Velikost Vašeho bydliště?

15. Vaše pohlaví:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Gřešková, N.Nakupování v supermarketech (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupovani-v-supermarketech.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.