Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování vánočních dárků

Nakupování vánočních dárků

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucka Šedivá
Šetření:01. 12. 2010 - 09. 12. 2010
Počet respondentů:79
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Děkuji za Váš čas!

Odpovědi respondentů

1. Jaký postoj máte k Vánocům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám rád/a vánoční atmosféru a vše kolem Vánoc5772,15 %72,15 %  
nijak zvlášť to neprožívám1721,52 %21,52 %  
kdyby bylo po mém vůbec je neslavím56,33 %6,33 %  

Graf

2. Kde berete inspiraci na nákup dárků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sám/a něco vymyslím5772,15 %72,15 %  
koupím to, co daná osoba zrovna potřebuje3746,84 %46,84 %  
přímo v obchodech3645,57 %45,57 %  
z rezklam, letáků, internetu apod.2734,18 %34,18 %  
od přátel a známých2632,91 %32,91 %  
jinde56,33 %6,33 %  

Graf

3. Kde nejraději nakupujete dárky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v nákupních centrech, obchodních domech4151,9 %51,9 %  
na internetu1822,78 %22,78 %  
specializované obchody1518,99 %18,99 %  
v hypermarketech, supermarketech45,06 %5,06 %  
jinde11,27 %1,27 %  

Graf

4. Jaký sortiment dárků většinou nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kosmetika, hygienické potřeby5164,56 %64,56 %  
knihy, CD, DVD4151,9 %51,9 %  
oblečení, obuv, módní doplňky3848,1 %48,1 %  
jídlo, nápoje, alkohol2025,32 %25,32 %  
různé vybavení do domácnosti2025,32 %25,32 %  
elektro1924,05 %24,05 %  
zážitkové dárky1518,99 %18,99 %  
jiné911,39 %11,39 %  
sportovní výbavu56,33 %6,33 %  
peníze11,27 %1,27 %  

Graf

5. Kdy vánoční dárky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v listopadu nebo začátkem prosince3139,24 %39,24 %  
začnu tak 2 týdny před Vánoci2329,11 %29,11 %  
to je různé1620,25 %20,25 %  
vždy to nechávám až na poslední chvíly67,59 %7,59 %  
dříve jak 2 měsíce dopředu33,8 %3,8 %  

Graf

6. Jak se na nákupy dopravujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MHD, autobusem3746,84 %46,84 %  
autem2126,58 %26,58 %  
nakupuji v pohodlí domova (internet)1113,92 %13,92 %  
vlakem56,33 %6,33 %  
jinak56,33 %6,33 %  

Graf

7. Zvládnete během jednoho dne nakoupit všechny dárky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tak napůl2227,85 %27,85 %  
stihnu jen pár dárků1721,52 %21,52 %  
většinu dárků ano1620,25 %20,25 %  
ne, jsem nerozhodný/á1316,46 %16,46 %  
alespoň jeden vždy koupím1113,92 %13,92 %  

Graf

8. Pro kolik lidí dárky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen pro své nejbližší (0 - 6 lidí)4354,43 %54,43 %  
i pro dobré přátele a příbuzné (6 - 20 lidí)3443,04 %43,04 %  
i pro známé (více jak 20 lidí)22,53 %2,53 %  

Graf

9. Kolik průměrně utratíte za všechny dárky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 2 500 Kč3848,1 %48,1 %  
do 5 000 Kč1721,52 %21,52 %  
více jak 5 000 Kč1316,46 %16,46 %  
do 1 000 Kč1113,92 %13,92 %  

Graf

10. Jaký je přibližně Váš měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5 000 Kč5470,13 %68,35 %  
10 000 - 20 000 Kč1012,99 %12,66 %  
vyšší810,39 %10,13 %  
5 000 - 10 000 Kč56,49 %6,33 %  

Graf

11. Byli byste ochotní si na dárky půjčit nebo je koupit na splátky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ne5873,42 %73,42 %  
spíše ne, nerad/a se zbytečně zadlužuji1518,99 %18,99 %  
jen pokud bych měl/a jistotu, že to bez problému splatím45,06 %5,06 %  
možná ano, podle situace22,53 %2,53 %  

Graf

12. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské4354,43 %54,43 %  
vysokoškolské2025,32 %25,32 %  
základní1620,25 %20,25 %  

Graf

13. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 20 let3645,57 %45,57 %  
21 - 26 let3240,51 %40,51 %  
27 - 39 let911,39 %11,39 %  
40 - 60 let22,53 %2,53 %  

Graf

14. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6582,28 %82,28 %  
muž1417,72 %17,72 %  

Graf

15. Počet dětí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám žádné7291,14 %91,14 %  
156,33 %6,33 %  
222,53 %2,53 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kde nejraději nakupujete dárky?

  • odpověď na internetu:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji v pohodlí domova (internet) na otázku 6. Jak se na nákupy dopravujete?

13. Váš věk?

  • odpověď 15 - 20 let:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 12. Nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 1 000 Kč na otázku 9. Kolik průměrně utratíte za všechny dárky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký postoj máte k Vánocům?

2. Kde berete inspiraci na nákup dárků?

3. Kde nejraději nakupujete dárky?

4. Jaký sortiment dárků většinou nakupujete?

5. Kdy vánoční dárky nakupujete?

6. Jak se na nákupy dopravujete?

7. Zvládnete během jednoho dne nakoupit všechny dárky?

8. Pro kolik lidí dárky nakupujete?

9. Kolik průměrně utratíte za všechny dárky?

10. Jaký je přibližně Váš měsíční příjem?

11. Byli byste ochotní si na dárky půjčit nebo je koupit na splátky?

12. Nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Váš věk?

14. Pohlaví?

15. Počet dětí:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký postoj máte k Vánocům?

2. Kde berete inspiraci na nákup dárků?

3. Kde nejraději nakupujete dárky?

4. Jaký sortiment dárků většinou nakupujete?

5. Kdy vánoční dárky nakupujete?

6. Jak se na nákupy dopravujete?

7. Zvládnete během jednoho dne nakoupit všechny dárky?

8. Pro kolik lidí dárky nakupujete?

9. Kolik průměrně utratíte za všechny dárky?

10. Jaký je přibližně Váš měsíční příjem?

11. Byli byste ochotní si na dárky půjčit nebo je koupit na splátky?

12. Nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Váš věk?

14. Pohlaví?

15. Počet dětí:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šedivá, L.Nakupování vánočních dárků (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupovani-vanocnich.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.