Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > NAKUPOVÁNÍ: ŽENY x MUŽI

NAKUPOVÁNÍ: ŽENY x MUŽI

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Šárka Chvilíčková
Šetření:15. 03. 2010 - 22. 03. 2010
Počet respondentů:116
Počet otázek (max/průměr):40 / 39.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,
Dovolte mi, abych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku. Jedná se o součást mé diplomové práce a zabývá se rozdíly v nákupním a spotřebním chování mužů a žen.

Předem Vám děkuji za spolupráci a čas, který jste dotazníku věnovali.

Bc. Šárka Chvilíčková
studentka Vysoké školy ekonomické v Praze
 

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát týdně6051,72 %51,72 %  
prakticky denně3933,62 %33,62 %  
několikrát měsíčně1210,34 %10,34 %  
velmi málo54,31 %4,31 %  

Graf

2. Jak často nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát ročně6051,72 %51,72 %  
několikrát měsíčně3933,62 %33,62 %  
velmi málo1512,93 %12,93 %  
několikrát týdně21,72 %1,72 %  

Graf

3. Jak často nakupujete kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát ročně5547,41 %47,41 %  
několikrát měsíčně3631,03 %31,03 %  
velmi málo1916,38 %16,38 %  
vůbec43,45 %3,45 %  
několikrát týdně21,72 %1,72 %  

Graf

4. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hypermarkety8068,97 %68,97 %  
obchůdky2622,41 %22,41 %  
potraviny mi kupuje někdo jiný65,17 %5,17 %  
jiná možnost43,45 %3,45 %  

Graf

5. Kolik minut strávíte obvykle v prodejně s potravinami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10-20 min.5244,83 %44,83 %  
20-30 min.3126,72 %26,72 %  
max. 101714,66 %14,66 %  
víc než 30 min.1613,79 %13,79 %  

Graf

6. Máte při nákupu připravený seznam věcí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zřídka4740,52 %40,52 %  
většinou4437,93 %37,93 %  
nikdy1916,38 %16,38 %  
vždy65,17 %5,17 %  

Graf

7. Do jaké míry si do nákupního seznamu zapisujete značky výrobků (př. Hamé) nebo jen druhy (př kečup)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen druhy8181 %69,83 %  
značky jen občas1818 %15,52 %  
většinou značky11 %0,86 %  

Graf

8. Zboží v akci / ve slevě ....

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zajímá mě když ho potřebuju6556,03 %56,03 %  
zajímá mě i když nepotřebuju4538,79 %38,79 %  
nezajímá mě65,17 %5,17 %  

Graf

9. Baví mě nákup potravin

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím4337,07 %37,07 %  
nesouhlasím4337,07 %37,07 %  
nevím3025,86 %25,86 %  

Graf

10. Baví mě nákup alkoholu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím5850 %50 %  
souhlasím3227,59 %27,59 %  
nevím2622,41 %22,41 %  

Graf

11. Baví mě nákup nealka.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím5244,83 %44,83 %  
souhlasím3429,31 %29,31 %  
nevím3025,86 %25,86 %  

Graf

12. Baví mě nákup drogistického zboží.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím5950,86 %50,86 %  
nesouhlasím3933,62 %33,62 %  
nevím1815,52 %15,52 %  

Graf

13. Baví mě nákup oblečení, bot.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím7766,38 %66,38 %  
nesouhlasím2622,41 %22,41 %  
nevím1311,21 %11,21 %  

Graf

14. Baví mě nákup sportovních potřeb

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím5749,14 %49,14 %  
nesouhlasím4034,48 %34,48 %  
nevím1916,38 %16,38 %  

Graf

15. Baví mě nákup elektroniky

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím4942,24 %42,24 %  
nesouhlasím3530,17 %30,17 %  
nevím3227,59 %27,59 %  

Graf

16. Baví mě nákup tisku, knih, CD

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím8371,55 %71,55 %  
nesouhlasím2017,24 %17,24 %  
nevím1311,21 %11,21 %  

Graf

17. Baví mě nákup nábytku, bytových doplňků

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím7362,93 %62,93 %  
nesouhlasím2420,69 %20,69 %  
nevím1916,38 %16,38 %  

Graf

18. Baví mě nákup nářadí

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím8472,41 %72,41 %  
souhlasím1714,66 %14,66 %  
nevím1512,93 %12,93 %  

Graf

19. Baví mě nákup dovolené/zájezdů

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím6556,03 %56,03 %  
nesouhlasím3126,72 %26,72 %  
nevím2017,24 %17,24 %  

Graf

20. Mám rád/a nakupování

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5950,86 %50,86 %  
ne3126,72 %26,72 %  
nevím2622,41 %22,41 %  

Graf

21. Často mě inspiruje reklama

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7867,24 %67,24 %  
ano2118,1 %18,1 %  
nevím1714,66 %14,66 %  

Graf

22. Většinou nakupuji stejné potraviny

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9682,76 %82,76 %  
ne119,48 %9,48 %  
nevím97,76 %7,76 %  

Graf

23. Často zjišťuji informace o produktu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5244,83 %44,83 %  
ne3933,62 %33,62 %  
nevím2521,55 %21,55 %  

Graf

24. Rád/a řídím nákupní vozík.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6959,48 %59,48 %  
ano3126,72 %26,72 %  
nevím1613,79 %13,79 %  

Graf

25. Kvalita je důležitější než cena

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6556,03 %56,03 %  
nevím3631,03 %31,03 %  
ne1512,93 %12,93 %  

Graf

26. Rád/a nakupouji novinky na trhu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5043,1 %43,1 %  
nevím3530,17 %30,17 %  
ano3126,72 %26,72 %  

Graf

27. Raději nakupuji s doprovodem

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5446,55 %46,55 %  
ne4740,52 %40,52 %  
nevím1512,93 %12,93 %  

Graf

28. Na nákupy jezdím většinou autem

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6656,9 %56,9 %  
ano4236,21 %36,21 %  
nevím86,9 %6,9 %  

Graf

29. Nákup potravin je spíše úkolem žen

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6556,03 %56,03 %  
ano3328,45 %28,45 %  
nevím1815,52 %15,52 %  

Graf

30. Občas vyhledávám pomoc personálu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6354,31 %54,31 %  
ne4236,21 %36,21 %  
nevím119,48 %9,48 %  

Graf

31. Často koupoím drobnosti vystavené před pokladnou

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8371,55 %71,55 %  
ano2319,83 %19,83 %  
nevím108,62 %8,62 %  

Graf

32. Prohlížím si i věci, které nechci koupit

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7060,34 %60,34 %  
ne3126,72 %26,72 %  
nevím1512,93 %12,93 %  

Graf

33. Často doma lituji, že jsem něco koupil/a

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8169,83 %69,83 %  
ano1815,52 %15,52 %  
nevím1714,66 %14,66 %  

Graf

34. Často nakupuji přes internet

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6051,72 %51,72 %  
ano4437,93 %37,93 %  
nevím1210,34 %10,34 %  

Graf

35. Často kupuji něco pro druhé (oblečení, dárky...)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5850 %50 %  
ne4437,93 %37,93 %  
nevím1412,07 %12,07 %  

Graf

36. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8976,72 %76,72 %  
muž2723,28 %23,28 %  

Graf

37. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-408169,83 %69,83 %  
do 20 let2521,55 %21,55 %  
41-6065,17 %5,17 %  
61 a víc43,45 %3,45 %  

Graf

38. Stav

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žiji zatím u rodičů5547,41 %47,41 %  
žiji s partnerem bez dětí2824,14 %24,14 %  
žiji sám/a2420,69 %20,69 %  
žiji s partnerem a s dětmi65,17 %5,17 %  
žiji sám/a s dětmi32,59 %2,59 %  

Graf

39. Jaké je Vaše vždělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou5345,69 %45,69 %  
VŠ, VOŠ4639,66 %39,66 %  
97,76 %7,76 %  
SŠ bez maturity86,9 %6,9 %  

Graf

40. Kolik obyvatel má Vaše bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 0003530,17 %30,17 %  
1000 až 50002622,41 %22,41 %  
5000 až 30 0002319,83 %19,83 %  
do 1000 obyv,1714,66 %14,66 %  
30 000 až 100 0001512,93 %12,93 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

19. Baví mě nákup dovolené/zájezdů

  • odpověď souhlasím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 21. Často mě inspiruje reklama

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete potraviny?

2. Jak často nakupujete oblečení?

3. Jak často nakupujete kosmetiku?

4. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

5. Kolik minut strávíte obvykle v prodejně s potravinami?

6. Máte při nákupu připravený seznam věcí?

7. Do jaké míry si do nákupního seznamu zapisujete značky výrobků (př. Hamé) nebo jen druhy (př kečup)?

8. Zboží v akci / ve slevě ....

9. Baví mě nákup potravin

10. Baví mě nákup alkoholu.

11. Baví mě nákup nealka.

12. Baví mě nákup drogistického zboží.

13. Baví mě nákup oblečení, bot.

14. Baví mě nákup sportovních potřeb

15. Baví mě nákup elektroniky

16. Baví mě nákup tisku, knih, CD

17. Baví mě nákup nábytku, bytových doplňků

18. Baví mě nákup nářadí

19. Baví mě nákup dovolené/zájezdů

20. Mám rád/a nakupování

21. Často mě inspiruje reklama

22. Většinou nakupuji stejné potraviny

23. Často zjišťuji informace o produktu

24. Rád/a řídím nákupní vozík.

25. Kvalita je důležitější než cena

26. Rád/a nakupouji novinky na trhu

27. Raději nakupuji s doprovodem

28. Na nákupy jezdím většinou autem

29. Nákup potravin je spíše úkolem žen

30. Občas vyhledávám pomoc personálu

31. Často koupoím drobnosti vystavené před pokladnou

32. Prohlížím si i věci, které nechci koupit

33. Často doma lituji, že jsem něco koupil/a

34. Často nakupuji přes internet

35. Často kupuji něco pro druhé (oblečení, dárky...)

36. Pohlaví

37. Věk

38. Stav

39. Jaké je Vaše vždělání?

40. Kolik obyvatel má Vaše bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete potraviny?

2. Jak často nakupujete oblečení?

3. Jak často nakupujete kosmetiku?

4. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

5. Kolik minut strávíte obvykle v prodejně s potravinami?

6. Máte při nákupu připravený seznam věcí?

7. Do jaké míry si do nákupního seznamu zapisujete značky výrobků (př. Hamé) nebo jen druhy (př kečup)?

8. Zboží v akci / ve slevě ....

9. Baví mě nákup potravin

10. Baví mě nákup alkoholu.

11. Baví mě nákup nealka.

12. Baví mě nákup drogistického zboží.

13. Baví mě nákup oblečení, bot.

14. Baví mě nákup sportovních potřeb

15. Baví mě nákup elektroniky

16. Baví mě nákup tisku, knih, CD

17. Baví mě nákup nábytku, bytových doplňků

18. Baví mě nákup nářadí

19. Baví mě nákup dovolené/zájezdů

20. Mám rád/a nakupování

21. Často mě inspiruje reklama

22. Většinou nakupuji stejné potraviny

23. Často zjišťuji informace o produktu

24. Rád/a řídím nákupní vozík.

25. Kvalita je důležitější než cena

26. Rád/a nakupouji novinky na trhu

27. Raději nakupuji s doprovodem

28. Na nákupy jezdím většinou autem

29. Nákup potravin je spíše úkolem žen

30. Občas vyhledávám pomoc personálu

31. Často koupoím drobnosti vystavené před pokladnou

32. Prohlížím si i věci, které nechci koupit

33. Často doma lituji, že jsem něco koupil/a

34. Často nakupuji přes internet

35. Často kupuji něco pro druhé (oblečení, dárky...)

36. Pohlaví

37. Věk

38. Stav

39. Jaké je Vaše vždělání?

40. Kolik obyvatel má Vaše bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Chvilíčková, Š.NAKUPOVÁNÍ: ŽENY x MUŽI (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nakupovani-zeny-x-muzi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.