Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupujete v H&M? II.

Nakupujete v H&M? II.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Šárka Rozkydálková
Šetření:11. 05. 2014 - 16. 05. 2014
Počet respondentů:150
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vítejte u dotazníku zaměřeném na obchodní řetězec H&M a jejich výrobky. Pokud v tomto řetězci nenakupujete případně ani nevíte, oč se jedná, doporučuji výzkum nezahajovat, byla by to Vaše zbytečná ztráta času. 

Předem Vám děkuji za Váš čas strávený vyplněním tohoto výzkumu, výsledky budou použity pro seminární práci na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Přeji příjemné vyplňování a krásný den!

Odpovědi respondentů

1. Znáte obchodní řetězec H&M?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14898,67 %98,67 %  
Ne21,33 %1,33 %  

Graf

2. Navštěvujete alespoň občas nějakou prodejnu H&M?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, častěji než 1x za měsícotázka č. 3, Ano, asi 1x za měsícotázka č. 3, Ano, asi 1x za 3 měsíceotázka č. 3, Ano, asi 1x-2x do rokaotázka č. 3, Ano, méně častootázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, častěji než 1x za měsíc4933,11 %32,67 %  
Ano, asi 1x za 3 měsíce4027,03 %26,67 %  
Ano, asi 1x za měsíc4027,03 %26,67 %  
Ano, asi 1x-2x do roka1610,81 %10,67 %  
Ano, méně často32,03 %2 %  

Graf

3. Pracujete ve firmě H&M?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne148100 %98,67 %  

Graf

4. Věříte, že H&M dodržuje cíle stanovené ve své strategii společenské odpovědnosti?

Závazky společnosti H&M: zajistit módu pro uvědomělé zákazníky, vybírat si a odměňovat odpovědné partnery, být etičtí, být šetrní k prostředí, redukovat/recyklovat/repasovat, využívat přírodní zdroje odpovědně, posílit komunitu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11577,7 %76,67 %  
ne3322,3 %22 %  

Graf

5. Vybavíte si nějakou činnost spojenou se společenskou odpovědností firmy H&M?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12383,11 %82 %  
Ano2516,89 %16,67 %  

Graf

6. Jakou činnost spojenou se společenskou odpovědností firmy H&M si dokážete vybavit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"bio" oblečení

aha

akce, kdy zákazník donese své staré oblečení k recyklaci a dostane slevu na nové

conscious collection

kolekce penize z jejichz prodeje jdou na podporu hiv pozitivnich a pak myslim takove specialni kolekce z biobavlny

Nyní si dokážu vybavit úžasnou akci na plavky, které minulý rok v HM byly v prodeji. Nyní akce HM s Beyonce. Moc se mi taky líbí otevírání nových HM. Slevové kupóny a taneční akce HM.

oblečení z ekologických materiálů

organic cotton label s cílem dosáhnout udržitelného rozvoje při pěstování a zpracování bavlny

organická bavlna

podpora zavedení pitné vody, bio bavlna

Používání bio bavlny, možnost odevzdat staré oblečení k recyklaci

přijetí společenské a bio zodpovědnosti

přírodní (možná recyklovatelné?) materiály

Recyklace oblečení

recyklace oblečení

recyklace oblečení

recyklace obnošeného šatstva

recyklování

sber pouziteho obleceni

Sběr starého oblečení

Sběr starého oblečení.

vracení oblečení, které už nechceme v prodejnách HM (v UK) na sbernych mistach. recyklace obleceni

Výkup starého oblečení

zajistuji modu a jsou eticti

značku hm concius

7. Vybavujete si nějaké negativní události/kauzy ve spojitosti s firmou H&M?

Vypište prosím všechny události/kauzy, které se Vám vybaví. Pokud nevíte, uveďte prosím "žádné"

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Zadne

-

-

aha

bangladesh, padla tam budova a zomreli ludia

hmm asi jako se vsema retezcema jejichz obleceni siji lide ve sweatshopech v africe a asii...

chemické látky v oblečení?

Kruté zacházení se zvířaty, např s angorskými králíky, používání toxických barviv, znečišťujících přírodu...je toho celkem hodně

mozna obcas mirne nekvalitni obleceni

Myslím že bylo něco kolem toho že jim oblečení vyrábějí děti pracující ve špatných podmínkách.

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

NE

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne, žádné

nemám

nevim

Nevybavuji si nic.

nic

nie

Poziar v Bangladesi, nizke mzdy

staženi detskeho pasku z prodeje - byl nebezpecny

sweatshopy

Šijí to malé děti ve fabrikách za almužnu.

tá vyhorená fabrika niekde v Afrike s nimi mala súvis myslím.

Také šije v zemích třetího světa, ale žádnou konkrétní kauzu si nevybavím.

the most hipster/mainstream

Zadne

Zadne

zadne

zadne

zadne

zadne

ziadne

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádne

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádný

žiadne

8. Označte skutečnosti, které byste spojil/a s firmou H&M:

Vyberte prosím pouze ty události, u kterých si myslíte, že by mohla být spojitost s obchodním řetězcem H&M.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná z výše uvedených7147,97 %47,33 %  
Ničení neprodaného zboží3221,62 %21,33 %  
Mzdy pod úrovní zabezpečující základní lidské potřeby v Kambodži3020,27 %20 %  
Dětská práce v Kambodži3020,27 %20 %  
Drogové incidenty modelek reprezentující značku H&M2617,57 %17,33 %  
Oheň a 21 mrtvých v Bangladéši138,78 %8,67 %  

Graf

9. Pokud byste věděl/a, že za všechny výše uvedené skutečnosti je firma H&M zodpovědná, nakupoval/a byste zde i nadále?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7450 %49,33 %  
ano7450 %49,33 %  

Graf

10. Byl/a byste ochoten/ochotna zaplatit více za zboží, o kterém byste věděl/a, že je eticky "čisté" (z přetvořeného tříděného odpadu, přírodních látek, při výrobě nebylo použito neetického jednání ani postupů)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7147,97 %47,33 %  
Spíše ne5235,14 %34,67 %  
Rozhodně ano1912,84 %12,67 %  
Rozhodně ne64,05 %4 %  

Graf

11. Znáte kolekci H&M Conscious?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11376,35 %75,33 %  
ano3523,65 %23,33 %  

Graf

12. Upřednostňujete kolekci H&M Conscious před ostatními výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne8054,05 %53,33 %  
Rozhodně ne4530,41 %30 %  
Spíše ano2214,86 %14,67 %  
Rozhodně ano10,68 %0,67 %  

Graf

13. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11577,7 %76,67 %  
muž3322,3 %22 %  

Graf

14. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let11175 %74 %  
26 - 35 let1510,14 %10 %  
18 a méně let128,11 %8 %  
36 - 45 let64,05 %4 %  
46 a více let42,7 %2,67 %  

Graf

15. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem student, živí mě rodina6345,32 %42 %  
Pracuji a studuji5237,41 %34,67 %  
Pracuji2014,39 %13,33 %  
Na rodičovské dovolené32,16 %2 %  
Nezaměstnaný10,72 %0,67 %  

Graf

16. Váš osobní měsíční čistý příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 10.000 Kč7654,68 %50,67 %  
10.000 Kč - 20.000 Kč4129,5 %27,33 %  
20.000 Kč - 35.000 Kč85,76 %5,33 %  
více než 50.000 Kč32,16 %2 %  
021,44 %1,33 %  
nemám příjem10,72 %0,67 %  
jsem student OMG10,72 %0,67 %  
jsem student a živí mě rodina...10,72 %0,67 %  
35.000 Kč - 50.000 Kč10,72 %0,67 %  
chodím do školy10,72 %0,67 %  
Nepracuji - nevydělávám10,72 %0,67 %  
student10,72 %0,67 %  
kapesne od rodičů 150010,72 %0,67 %  
jak kdy10,72 %0,67 %  

Graf

17. Pokud máte jakékoliv komentáře, poznámky, neváhejte nám je sem napsat:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aha

H&M mají hezké a kvalitní oblečení nevím nic o žádných dětských prací apod. proto zde nakupuji

HM má katastrofální výběr (po jednom čísle od druhu max., dětské rifle dva druhy,..) a nedá se srovnat třeba s Vídní. dále je zboží až nechutně předraženo, Vídeň centrum HM je o 30-40% levnější v běžném sortimentu - proč??

Kupuji si to co se mi libi a pokud nemam k te ktere firme z nejakeho duvodu odpor. To ze je neco z nejake specialni kolekce, eticky ciste a podobne u me na koupi jako takovou vliv nema. Na HM ocenuji predevsim to ze prinasi siroke kolekce nositelne mody za prijatelnou cenu. Na druhou stranu nechci kupovat neco levneho za kazdou cenu. Pokud se mi nejaky vyrobek libi a zaroven o nem vim ze byl vytvoren "eticky" rada si za nej priplatim.

Neeticky a nešetrně k ŽP se chovají v podstatě všechny velké firmy, takže kdybychom je kvůli tomu měli bojkotovat, tak asi chodíme nazí a živíme se kořínky :)

nemam

Zajímalo by mne, jestli skutečnosti spojené s otázkou číslo 8 jsou pravdivé, a opravdu se spojují s firmou H&M či ne.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

15. Zaměstnání

  • odpověď Jsem student, živí mě rodina:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 a méně let na otázku 14. Věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte obchodní řetězec H&M?

2. Navštěvujete alespoň občas nějakou prodejnu H&M?

3. Pracujete ve firmě H&M?

4. Věříte, že H&M dodržuje cíle stanovené ve své strategii společenské odpovědnosti?

5. Vybavíte si nějakou činnost spojenou se společenskou odpovědností firmy H&M?

7. Vybavujete si nějaké negativní události/kauzy ve spojitosti s firmou H&M?

8. Označte skutečnosti, které byste spojil/a s firmou H&M:

9. Pokud byste věděl/a, že za všechny výše uvedené skutečnosti je firma H&M zodpovědná, nakupoval/a byste zde i nadále?

10. Byl/a byste ochoten/ochotna zaplatit více za zboží, o kterém byste věděl/a, že je eticky "čisté" (z přetvořeného tříděného odpadu, přírodních látek, při výrobě nebylo použito neetického jednání ani postupů)?

11. Znáte kolekci H&M Conscious?

12. Upřednostňujete kolekci H&M Conscious před ostatními výrobky?

13. Pohlaví:

14. Věk:

15. Zaměstnání

16. Váš osobní měsíční čistý příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte obchodní řetězec H&M?

2. Navštěvujete alespoň občas nějakou prodejnu H&M?

3. Pracujete ve firmě H&M?

4. Věříte, že H&M dodržuje cíle stanovené ve své strategii společenské odpovědnosti?

5. Vybavíte si nějakou činnost spojenou se společenskou odpovědností firmy H&M?

7. Vybavujete si nějaké negativní události/kauzy ve spojitosti s firmou H&M?

8. Označte skutečnosti, které byste spojil/a s firmou H&M:

9. Pokud byste věděl/a, že za všechny výše uvedené skutečnosti je firma H&M zodpovědná, nakupoval/a byste zde i nadále?

10. Byl/a byste ochoten/ochotna zaplatit více za zboží, o kterém byste věděl/a, že je eticky "čisté" (z přetvořeného tříděného odpadu, přírodních látek, při výrobě nebylo použito neetického jednání ani postupů)?

11. Znáte kolekci H&M Conscious?

12. Upřednostňujete kolekci H&M Conscious před ostatními výrobky?

13. Pohlaví:

14. Věk:

15. Zaměstnání

16. Váš osobní měsíční čistý příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Rozkydálková, Š.Nakupujete v H&M? II. (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://nakupujete-v-h-m-ii.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.