Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupují češi na Amazon, ebay, Alibaba?

Nakupují češi na Amazon, ebay, Alibaba?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Přibylová
Šetření:19. 08. 2016 - 22. 08. 2016
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.49
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím!

Pro svou diplomovou práci dělám výzkum o tom, jak jsou Češi zvyklí nakupovat na internetu a zdali využívají globální superhráče jako Amazon, Alibaba, ebay.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete na globálních e-commerce tržištích? (Amazon, ebay, Alibaba..)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO7563,56 %63,56 %  
NE4336,44 %36,44 %  

Graf

2. Jaké globální e-commerce projekty znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ebay10689,83 %89,83 %  
Amazon10588,98 %88,98 %  
Alibaba5950 %50 %  
AliExpress119,32 %9,32 %  
aliexpres21,69 %1,69 %  
DX21,69 %1,69 %  
Nenakupuji. Neumím.10,85 %0,85 %  
Etsy10,85 %0,85 %  
Alli Express10,85 %0,85 %  
Wish10,85 %0,85 %  
aliexpress, dealextreme10,85 %0,85 %  
další10,85 %0,85 %  
dx, focalprice10,85 %0,85 %  
tinydeal10,85 %0,85 %  
wish.com10,85 %0,85 %  
discogs, aliexpress, cdandlp10,85 %0,85 %  
žádné10,85 %0,85 %  
alliexpress, asos10,85 %0,85 %  
Alliexpres10,85 %0,85 %  
dx.com10,85 %0,85 %  

Graf

3. V čem spatřujete výhody/nevýhody nákupů na globálních tržištích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příznivé ceny8874,58 %74,58 %  
velký výběr8672,88 %72,88 %  
pohodlný nákup3630,51 %30,51 %  
nechci riskovat (nedoručení zboží, špatná kvalita..)2622,03 %22,03 %  
pohodlné doručení1916,1 %16,1 %  
nevidím výhody75,93 %5,93 %  
jiná nabídka oproti lokálním10,85 %0,85 %  
Co to je za dotaz výhody/nevýhody?10,85 %0,85 %  
nevýhoda - zboží není kvalitní10,85 %0,85 %  
riziko nemožnosti reklamovat10,85 %0,85 %  
U nas tělo dostupné zboží10,85 %0,85 %  
nenakupuju10,85 %0,85 %  
nakupuju tam, protože vyhrávám dárkové poukázky ;-)10,85 %0,85 %  
skoro nic nepotřebuji10,85 %0,85 %  
nenakupuji10,85 %0,85 %  
levné ceny, ale kvalita či vzhled neodpovídá obrázku, a dlouhé lhůty dodání. 10,85 %0,85 %  
nevýhody - cla a daně při dovozu do EU, u eBay často vysoké poštovné do ČR10,85 %0,85 %  

Graf

4. Jak často nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nakoupil jsem jen párkrát4739,83 %39,83 %  
nenakupuji3630,51 %30,51 %  
jednou měsíčně2924,58 %24,58 %  
jednou týdně43,39 %3,39 %  
uskutečnil jsem jen jeden nákup21,69 %1,69 %  

Graf

5. Pokud nenakupujete, uvažujete o tom do budoucna?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO4368,25 %36,44 %  
NE2031,75 %16,95 %  

Graf

6. Pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8775 %73,73 %  
muž2925 %24,58 %  

Graf

7. věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-307362,39 %61,86 %  
31-402218,8 %18,64 %  
41-501210,26 %10,17 %  
15-20108,55 %8,47 %  

Graf

8. Vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské (ukončené)5749,14 %48,31 %  
vysokoškolské (student)2824,14 %23,73 %  
střední2622,41 %22,03 %  
základní54,31 %4,24 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Nakupujete na globálních e-commerce tržištích? (Amazon, ebay, Alibaba..)

  • odpověď ANO:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou měsíčně na otázku 4. Jak často nakupujete?
  • odpověď NE:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nenakupuji na otázku 4. Jak často nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 5. Pokud nenakupujete, uvažujete o tom do budoucna?

7. věk

  • odpověď 21-30:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské (student) na otázku 8. Vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete na globálních e-commerce tržištích? (Amazon, ebay, Alibaba..)

2. Jaké globální e-commerce projekty znáte?

3. V čem spatřujete výhody/nevýhody nákupů na globálních tržištích?

4. Jak často nakupujete?

5. Pokud nenakupujete, uvažujete o tom do budoucna?

6. Pohlaví?

7. věk

8. Vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete na globálních e-commerce tržištích? (Amazon, ebay, Alibaba..)

2. Jaké globální e-commerce projekty znáte?

3. V čem spatřujete výhody/nevýhody nákupů na globálních tržištích?

4. Jak často nakupujete?

5. Pokud nenakupujete, uvažujete o tom do budoucna?

6. Pohlaví?

7. věk

8. Vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Přibylová, J.Nakupují češi na Amazon, ebay, Alibaba? (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://nakupuji-cesi-na-amazon-ebay.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.