Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupy na internetu - jejich obliba, preferované zboží, způsob výběru

Nákupy na internetu - jejich obliba, preferované zboží, způsob výběru

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Kulhánková
Šetření:21. 11. 2012 - 01. 12. 2012
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:71 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,
rády bychom Vás poprosili o vyplnění dotazníku týkajícího se nakupování na internetu. Jeho vyplnění Vám nezabere více jak 5 minut a výsledky budou použity v rámci výzkumu, jehož cílem je pomoci lépe pochopit způsob chování zákazníků internetových obchodů a tím umožnit obchodníkům zlepšit prostředí a přístupy, které zákazníkům nabízejí. Zároveň by výsledky výzkumu mohly posloužit zákazníkům jako námět k zamyšlení se nad svými rozhodnutími v rámci nakupování. Jedná se o anonymní dotazník, nevyplňujete tedy žádné osobní údaje a uvedené informace budou využity pouze pro účely výzkumu.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, nakupuji pravidelněotázka č. 2, Ano, občas na internetu nakoupímotázka č. 2, Ano, ale pouze pokud si zboží prohlédnu v kamenné prodejněotázka č. 2, Ne, na internetu si občas zboží vybírám, ale nenakupujiotázka č. 2, Ne, na internetu nenakupuji → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas na internetu nakoupím6057,14 %57,14 %  
Ano, nakupuji pravidelně3634,29 %34,29 %  
Ne, na internetu nenakupuji54,76 %4,76 %  
Ne, na internetu si občas zboží vybírám, ale nenakupuji43,81 %3,81 %  

Graf

2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Listopad6767 %63,81 %  
Prosinec6161 %58,1 %  
Říjen4545 %42,86 %  
Červen4141 %39,05 %  
Květen3737 %35,24 %  
Červenec3737 %35,24 %  
Březen3636 %34,29 %  
Září3535 %33,33 %  
Leden3434 %32,38 %  
Srpen3434 %32,38 %  
Únor3232 %30,48 %  
Duben3232 %30,48 %  

Graf

3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů)6262 %59,05 %  
Oblečení5151 %48,57 %  
Drogerie (parfémy, šampony, krémy, kosmetika apod.)2626 %24,76 %  
Domácnost (nádobí, povlečení, záclony, ručníky apod.)2525 %23,81 %  
Erotické pomůcky1212 %11,43 %  
Nářadí a zahradní náčiní55 %4,76 %  
Autodíly a autodoplňky33 %2,86 %  

Graf

4. Máte svůj oblíbený eshop, do kterého se pravidelně vracíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mám vytipované obchody pro určité typy zboží a v nich nakupuji (např. eshop s elektronikou, eshop s parfémy, eshop s oblečením, eshop s knihami apod.)5959 %56,19 %  
Ne, nevracím se do žádného určitého eshopu, chodím do různých2525 %23,81 %  
Ano, nakupuji v nákupních galeriích (např. Mall.cz či Kasa.cz = servery, kde lze nakoupit zboží z různého sortimentu najednou např. bílé zboží, knihy, oblečení, mobily; jedná se o internetové obchodní domy a hypermarkety)1616 %15,24 %  

Graf

5. Co Vás přesvědčí pro nákup v daném eshopu?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena zboží1.470.589
Doporučení od známého3.370.693
Přívětivý vzhled a snadná obsluha eshopu (jednoduché vyhledání a objednání, žádné otravné reklamy a složité postupy)2.90.85
Dobrá dostupnost zboží a cena dopravy2.260.832

Graf

6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, využívám srovnání cen Heureka.cz, Srovnanicen.cz, Nejlepsiceny.cz či Seznamzbozi.cz5959 %56,19 %  
Ne, věřím svým oblíbeným obchodům2121 %20 %  
Ano, preferuji vyhledávání na Zboží.cz od Seznamu1010 %9,52 %  
Ne, vyhledávám pouze ve fulltextu (vyhledávač seznam.cz, google.cz, centrum.cz)1010 %9,52 %  

Graf

7. Při jaké příležitosti (v jakých situacích) nejčastěji využijete internetový obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nákup dárků (narozeniny, svátky, výročí)7575 %71,43 %  
Vánoční nákupy5959 %56,19 %  
Zařizování domácnosti3838 %36,19 %  
Při pracovním vytížení (není čas na kamenné prodejny)3131 %29,52 %  

Graf

8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obvykle vyhledávám přímo vybraný model (typ) zboží a vybírám pouze vhodného prodejce5151 %48,57 %  
Vyhledávám nejprve na internetu (fulltextové vyhledávání seznam.cz bez využití zboží.cz a použití google.cz) a pak teprve zjišťuji prodejce2727 %25,71 %  
Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz1010 %9,52 %  
Využívám nákupní galerie, kde si zboží vybírám v dané kategorii (Mall.cz, Kasa.cz)99 %8,57 %  
Používám vyhledávání Seznamem a v katalogu Zboží.cz33 %2,86 %  

Graf

9. Při použití vyhledávačů (srovnávačů) zboží:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Seřadím zboží podle nejlevnější ceny ale vyberu si eshop, který mi nabídne dobrý servis a výhodné možnosti dopravy3939 %37,14 %  
Vybírám obchod podle poměru výhodnosti cen a dobrého hodnocení (recenze)2929 %27,62 %  
Seřadím zboží podle nejlevnější ceny a vyberu eshop s nejnižší cenou2323 %21,9 %  
Vybírám si obchody, které znám či mi je někdo doporučil99 %8,57 %  

Graf

10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů)6969 %65,71 %  
Oblečení3636 %34,29 %  
Drogerie (parfémy, šampony, krémy, kosmetika apod.)2727 %25,71 %  
Domácnost (nádobí, povlečení, záclony, ručníky apod.)2525 %23,81 %  
Erotické pomůcky2121 %20 %  
Autodíly a autodoplňky88 %7,62 %  
Nářadí a zahradní náčiní88 %7,62 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?

  • odpověď Březen:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Červen:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Srpen na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Červenec:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Srpen na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Květen:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Leden:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Listopad:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Prosinec:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Leden na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Říjen:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Srpen:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
  • odpověď Září:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?

3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?

  • odpověď Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz na otázku 8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)
  • odpověď Oblečení:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblečení na otázku 10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?

6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?

  • odpověď Ano, využívám srovnání cen Heureka.cz, Srovnanicen.cz, Nejlepsiceny.cz či Seznamzbozi.cz:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz na otázku 8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)

10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?

  • odpověď Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz na otázku 8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete na internetu?

2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?

3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?

4. Máte svůj oblíbený eshop, do kterého se pravidelně vracíte?

5. Co Vás přesvědčí pro nákup v daném eshopu?

6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?

7. Při jaké příležitosti (v jakých situacích) nejčastěji využijete internetový obchod?

8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)

9. Při použití vyhledávačů (srovnávačů) zboží:

10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete na internetu?

2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?

3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?

4. Máte svůj oblíbený eshop, do kterého se pravidelně vracíte?

5. Co Vás přesvědčí pro nákup v daném eshopu?

6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?

7. Při jaké příležitosti (v jakých situacích) nejčastěji využijete internetový obchod?

8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)

9. Při použití vyhledávačů (srovnávačů) zboží:

10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kulhánková, M.Nákupy na internetu - jejich obliba, preferované zboží, způsob výběru (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nakupy-na-internetu-jejich-o.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.