Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, rády bychom Vás poprosili o vyplnění dotazníku týkajícího se nakupování na internetu. Jeho vyplnění Vám nezabere více jak 5 minut a výsledky budou použity v rámci výzkumu, jehož cílem je pomoci lépe pochopit způsob chování zákazníků internetových obchodů a tím umožnit obchodníkům zlepšit prostředí a přístupy, které zákazníkům nabízejí. Zároveň by výsledky výzkumu mohly posloužit zákazníkům jako námět k zamyšlení se nad svými rozhodnutími v rámci nakupování. Jedná se o anonymní dotazník, nevyplňujete tedy žádné osobní údaje a uvedené informace budou využity pouze pro účely výzkumu.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, nakupuji pravidelně → otázka č. 2, Ano, občas na internetu nakoupím → otázka č. 2, Ano, ale pouze pokud si zboží prohlédnu v kamenné prodejně → otázka č. 2, Ne, na internetu si občas zboží vybírám, ale nenakupuji → otázka č. 2, Ne, na internetu nenakupuji → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, občas na internetu nakoupím
60
57,14 %
57,14 %
Ano, nakupuji pravidelně
36
34,29 %
34,29 %
Ne, na internetu nenakupuji
5
4,76 %
4,76 %
Ne, na internetu si občas zboží vybírám, ale nenakupuji
4
3,81 %
3,81 %
2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Listopad
67
67 %
63,81 %
Prosinec
61
61 %
58,1 %
Říjen
45
45 %
42,86 %
Červen
41
41 %
39,05 %
Květen
37
37 %
35,24 %
Červenec
37
37 %
35,24 %
Březen
36
36 %
34,29 %
Září
35
35 %
33,33 %
Leden
34
34 %
32,38 %
Srpen
34
34 %
32,38 %
Únor
32
32 %
30,48 %
Duben
32
32 %
30,48 %
3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů)
4. Máte svůj oblíbený eshop, do kterého se pravidelně vracíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, mám vytipované obchody pro určité typy zboží a v nich nakupuji (např. eshop s elektronikou, eshop s parfémy, eshop s oblečením, eshop s knihami apod.)
59
59 %
56,19 %
Ne, nevracím se do žádného určitého eshopu, chodím do různých
25
25 %
23,81 %
Ano, nakupuji v nákupních galeriích (např. Mall.cz či Kasa.cz = servery, kde lze nakoupit zboží z různého sortimentu najednou např. bílé zboží, knihy, oblečení, mobily; jedná se o internetové obchodní domy a hypermarkety)
16
16 %
15,24 %
5. Co Vás přesvědčí pro nákup v daném eshopu?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Cena zboží
1.47
0.589
Doporučení od známého
3.37
0.693
Přívětivý vzhled a snadná obsluha eshopu (jednoduché vyhledání a objednání, žádné otravné reklamy a složité postupy)
2.9
0.85
Dobrá dostupnost zboží a cena dopravy
2.26
0.832
6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, využívám srovnání cen Heureka.cz, Srovnanicen.cz, Nejlepsiceny.cz či Seznamzbozi.cz
59
59 %
56,19 %
Ne, věřím svým oblíbeným obchodům
21
21 %
20 %
Ano, preferuji vyhledávání na Zboží.cz od Seznamu
10
10 %
9,52 %
Ne, vyhledávám pouze ve fulltextu (vyhledávač seznam.cz, google.cz, centrum.cz)
10
10 %
9,52 %
7. Při jaké příležitosti (v jakých situacích) nejčastěji využijete internetový obchod?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nákup dárků (narozeniny, svátky, výročí)
75
75 %
71,43 %
Vánoční nákupy
59
59 %
56,19 %
Zařizování domácnosti
38
38 %
36,19 %
Při pracovním vytížení (není čas na kamenné prodejny)
31
31 %
29,52 %
8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Obvykle vyhledávám přímo vybraný model (typ) zboží a vybírám pouze vhodného prodejce
51
51 %
48,57 %
Vyhledávám nejprve na internetu (fulltextové vyhledávání seznam.cz bez využití zboží.cz a použití google.cz) a pak teprve zjišťuji prodejce
27
27 %
25,71 %
Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz
10
10 %
9,52 %
Využívám nákupní galerie, kde si zboží vybírám v dané kategorii (Mall.cz, Kasa.cz)
9
9 %
8,57 %
Používám vyhledávání Seznamem a v katalogu Zboží.cz
3
3 %
2,86 %
9. Při použití vyhledávačů (srovnávačů) zboží:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Seřadím zboží podle nejlevnější ceny ale vyberu si eshop, který mi nabídne dobrý servis a výhodné možnosti dopravy
39
39 %
37,14 %
Vybírám obchod podle poměru výhodnosti cen a dobrého hodnocení (recenze)
29
29 %
27,62 %
Seřadím zboží podle nejlevnější ceny a vyberu eshop s nejnižší cenou
23
23 %
21,9 %
Vybírám si obchody, které znám či mi je někdo doporučil
9
9 %
8,57 %
10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů)
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Březen:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Červen:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Srpen na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Červenec:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Srpen na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Květen:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Leden:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Listopad:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Prosinec:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Leden na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Říjen:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Srpen:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
odpověď Září:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Duben na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Únor na otázku 2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?
odpověď Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů):
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz na otázku 8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)
odpověď Oblečení:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblečení na otázku 10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?
6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?
odpověď Ano, využívám srovnání cen Heureka.cz, Srovnanicen.cz, Nejlepsiceny.cz či Seznamzbozi.cz:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz na otázku 8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)
10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?
odpověď Elektronika, elektronické spotřebiče a příslušenství (vč. mobilů, fotoaparátů a domácích spotřebičů):
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám katalog zboží dostupný na serveru Heureka.cz na otázku 8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakupujete na internetu?
2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?
4. Máte svůj oblíbený eshop, do kterého se pravidelně vracíte?
5. Co Vás přesvědčí pro nákup v daném eshopu?
6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?
7. Při jaké příležitosti (v jakých situacích) nejčastěji využijete internetový obchod?
8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)
9. Při použití vyhledávačů (srovnávačů) zboží:
10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakupujete na internetu?
2. V jakých měsících nejčastěji nakupujete na internetu?
3. Jaký sortiment zboží nejčastěji na internetu nakupujete?
4. Máte svůj oblíbený eshop, do kterého se pravidelně vracíte?
5. Co Vás přesvědčí pro nákup v daném eshopu?
6. Používáte k výběru eshopu srovnávače (vyhledávače) zboží?
7. Při jaké příležitosti (v jakých situacích) nejčastěji využijete internetový obchod?
8. V případě, že máte zájem o nějaký druh zboží, vyhledáváte přímo určitý typ u prodejců či využíváte vyhledávání v katalozích produktů pro výběr a až následně hledáte prodejce? (příklad: Potřebujete nový mobilní telefon, buď víte jaký typ (značku, model) chcete a rovnou vyhledáváte např. eshopy s Nokií Lumia, nebo pro výběr používáte katalog, kde si v kategorii mobilní telefony vyberete podle oblíbených produktů či pomocí parametrického vyhledávání model, který by vám vyhovoval a následně hledáte eshop, kde nakoupíte.)
9. Při použití vyhledávačů (srovnávačů) zboží:
10. U jakého zboží preferujete možnost nákupu na internetu?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Ben: V dotazníku vám chybí sportovní potřeby a oblečení, nic jiného v podstatě na internetu nenakupuju, zatrhla jsem namísto toho nářadí, zahradnické náčiní
kris: v dotazniku chybi chovatelske potreby - nakupuji pouze je, ale zamenila jsem je za potreby pro domacnost, protoze 18kg pytel granuli opravdu autobusem vozit pri 55kilech vahy nezvladam