Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupy přes internet
Nákupy přes internet
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea Geršlová |
---|---|
Šetření: | 01. 03. 2011 - 08. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 134 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 12.97 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 78,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:33 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vzhledem k tomu, že za měsíc odevzdávám svou bakalářskou práci, Vás moc prosím o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, který se týká elektronického obchodování. Předem díky za strávených pár minutek! Moc mi tím pomůžete!!! Andy
Odpovědi respondentů
1. Využili jste někdy k nákupu zboží nebo služeb internetový obchod?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, prostřednictvím internetu nakupuji. → otázka č. 3, Ne, nenakupuji. → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, prostřednictvím internetu nakupuji. | 128 | 95,52 % | 95,52 % |
Ne, nenakupuji. | 6 | 4,48 % | 4,48 % |
2. Z jakého důvodu nenakupujete prostřednictvím internetu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
chcem si veci prezriet osobne, vyskusat
Nebyla příležitost.
Nedůvěra.
Raději si zboží prohlédnu v kamenné prodejně.
zatím jsem neměla důvod
zatím jsem nepotřeboval nic co bych nesehnal v kamenném obchodě
3. Jaký typ zboží nebo služeb nejčastěji objednáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oblečení, sportovní potřeby | 54 | 42,19 % | 40,3 % |
elektronika | 32 | 25 % | 23,88 % |
kosmetika | 12 | 9,38 % | 8,96 % |
jiné | 12 | 9,38 % | 8,96 % |
spotřební zboží (ledničky, pračky) | 9 | 7,03 % | 6,72 % |
vstupenky na kulturní, sportovní akce | 7 | 5,47 % | 5,22 % |
telekomunikační služby | 2 | 1,56 % | 1,49 % |
4. Jaký způsob dodání své objednávky preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Objednávku si nechávám zaslat Českou poštou na dobírku. | 49 | 38,28 % | 36,57 % |
Nejraději si svou objednávku převezmu osobně v kamenné prodejně | 45 | 35,16 % | 33,58 % |
Preferuji služby PPL. | 34 | 26,56 % | 25,37 % |
5. Jakému způsobu platby dáváte přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
bankovním převodem | 39 | 30,47 % | 29,1 % |
na dobírku | 34 | 26,56 % | 25,37 % |
platební kartou | 28 | 21,88 % | 20,9 % |
hotově v kamenné prodejně | 27 | 21,09 % | 20,15 % |
6. Víte, kolik činí lhůta, do které máte možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
14 dní | 84 | 65,63 % | 62,69 % |
30 dní | 22 | 17,19 % | 16,42 % |
7 dní | 21 | 16,41 % | 15,67 % |
21 dní | 1 | 0,78 % | 0,75 % |
7. Podle čeho nejčastěji vybíráte e-shop, ve kterém chcete uskutečnit svůj nákup?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyberu si ten, který má i kamennou prodejnu. Objednávku si mohu osobně vyzvednout a případné problémy vyřídit přímo v prodejně. | 42 | 32,81 % | 31,34 % |
E-shop, který mi nabídne nejlevnější cenu, vyhrává. | 38 | 29,69 % | 28,36 % |
Internetový obchod si vybírám na základě reklamy, doporučení známých. | 38 | 29,69 % | 28,36 % |
Velkou roli u mě hraje, jak rychle mi zboží bude dodáno. | 10 | 7,81 % | 7,46 % |
8. Nakupujete prostřednictvím internetu výhradně v České republice nebo i v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nakupuji jen v ČR. | 75 | 58,59 % | 55,97 % |
Ano, objednávám si zboží i ze zahraničí. | 53 | 41,41 % | 39,55 % |
9. Víte, jak dlouhá je reklamační lhůta, po kterou je dodavatel povinen vyřídit reklamaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30 dní | 109 | 85,16 % | 81,34 % |
2 měsíce | 13 | 10,16 % | 9,7 % |
15 dní | 6 | 4,69 % | 4,48 % |
10. Byli jste někdy nuceni své zakoupené zboží reklamovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, vše bylo vždy v pořádku. → otázka č. 12, Ano → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, vše bylo vždy v pořádku. | 84 | 65,63 % | 62,69 % |
Ano | 44 | 34,38 % | 32,84 % |
11. Uveďte příklad
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
...
ale no tááák.. andy
bol chybný
boty
Boty Nike mi byly zaslány v jiné barvě
fotoaparát nebo grafická karta
Ipod... (Apple) - zapůjčení náhrady, do 30ti dnů poštou vyřízeno genius myš (TS bohemia) - náhrada po navštívení prodejny grafická karta (Abacus) = 2 týdny poštou nová
Jednalo se o obuv značky Nike - došlo k roztržení podrážky při běžném nošení. Reklamace byla bez problémů vyřízena a byly mi vráceny zpět peníze včetně poštovného.
jiná velikost
Jiná velikost kalhot - délka nebyla naprosto uvedena na stránce, přitom na kalhotách ano
jsem nucena reklamovat téměř vše, zejména elektroniku, obuv
Kávor - technická závada
mobilni telefon / Alza.cz
mp3, boty,
nefunkční flash disk
Nefunkční PC procesor
nefunkční zboží (elektronika)
Nefunkčnost zboží.
neni
objednam si triko, je velké, tak ho vrátím nebo vyměním..
objednaný svetr mi neseděl, i když se jednalo o mou obvyklou velikost
Oblečení (kabát), bylo malé a nekvalitně ušité (čína)
oblečení neodpovídalo mým představám
Oblečeni-nekvalitne usito
oblečení, elektronika
pokažený ovladač od DVD
porucha wifi u pc
poslali mi bílé kozačky místo černých
prasklá část výrobku, chybějící část apod
Předmět se neshodoval s tím, jak byl prezentován. Nebyla jsem spokojena s kvalitou, atp.
přehrání SW v telefonu
přišlo mi jiné
rozbilo se tlačítko na mp4
Rozbité talíře, spálený modul v pračce, ..
rozbutí
rozlepené boty
spatný stav zboží
Špatná velikost oblečení, vada na oděvu
V krabici s příslušenstvím chyběli sluchátka a kabel pro přenos dat do PC. Reklamace byla vyřízena rychle a v pořádku .
vraceni nevyhovujiciho detskeho kocarku
Závada
Zboží nebylo kvalitní - rozbilo se.
Zboží nedorazilo v pořádku. Chybělo příslušenství, neodpovídalo popisu.
12. Jak jste spokojeni s internetovým prodejem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojen | 93 | 72,66 % | 69,4 % |
velmi spokojen | 35 | 27,34 % | 26,12 % |
13. Uveďte, prosím, své pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 111 | 82,84 % | 82,84 % |
muž | 23 | 17,16 % | 17,16 % |
14. Do které věkové skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 30 let | 102 | 76,12 % | 76,12 % |
do 20 let | 14 | 10,45 % | 10,45 % |
31 - 40 let | 11 | 8,21 % | 8,21 % |
41 - 50 let | 5 | 3,73 % | 3,73 % |
51 - 60 let | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
60 a více | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
15. Uveďte, prosím, své dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 79 | 58,96 % | 58,96 % |
vysokoškolské | 45 | 33,58 % | 33,58 % |
základní | 8 | 5,97 % | 5,97 % |
střední bez maturity | 2 | 1,49 % | 1,49 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.