Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupy přes internet

Nákupy přes internet

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Geršlová
Šetření:01. 03. 2011 - 08. 03. 2011
Počet respondentů:134
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vzhledem k tomu, že za měsíc odevzdávám svou bakalářskou práci, Vás moc prosím o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, který se týká elektronického obchodování. Předem díky za strávených pár minutek! Moc mi tím pomůžete!!! Andy

Odpovědi respondentů

1. Využili jste někdy k nákupu zboží nebo služeb internetový obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, prostřednictvím internetu nakupuji.otázka č. 3, Ne, nenakupuji.otázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, prostřednictvím internetu nakupuji.12895,52 %95,52 %  
Ne, nenakupuji. 64,48 %4,48 %  

Graf

2. Z jakého důvodu nenakupujete prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

chcem si veci prezriet osobne, vyskusat

Nebyla příležitost.

Nedůvěra.

Raději si zboží prohlédnu v kamenné prodejně.

zatím jsem neměla důvod

zatím jsem nepotřeboval nic co bych nesehnal v kamenném obchodě

3. Jaký typ zboží nebo služeb nejčastěji objednáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení, sportovní potřeby5442,19 %40,3 %  
elektronika3225 %23,88 %  
kosmetika129,38 %8,96 %  
jiné129,38 %8,96 %  
spotřební zboží (ledničky, pračky)97,03 %6,72 %  
vstupenky na kulturní, sportovní akce75,47 %5,22 %  
telekomunikační služby21,56 %1,49 %  

Graf

4. Jaký způsob dodání své objednávky preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Objednávku si nechávám zaslat Českou poštou na dobírku.4938,28 %36,57 %  
Nejraději si svou objednávku převezmu osobně v kamenné prodejně4535,16 %33,58 %  
Preferuji služby PPL.3426,56 %25,37 %  

Graf

5. Jakému způsobu platby dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bankovním převodem3930,47 %29,1 %  
na dobírku3426,56 %25,37 %  
platební kartou2821,88 %20,9 %  
hotově v kamenné prodejně2721,09 %20,15 %  

Graf

6. Víte, kolik činí lhůta, do které máte možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14 dní8465,63 %62,69 %  
30 dní2217,19 %16,42 %  
7 dní2116,41 %15,67 %  
21 dní10,78 %0,75 %  

Graf

7. Podle čeho nejčastěji vybíráte e-shop, ve kterém chcete uskutečnit svůj nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyberu si ten, který má i kamennou prodejnu. Objednávku si mohu osobně vyzvednout a případné problémy vyřídit přímo v prodejně.4232,81 %31,34 %  
E-shop, který mi nabídne nejlevnější cenu, vyhrává.3829,69 %28,36 %  
Internetový obchod si vybírám na základě reklamy, doporučení známých.3829,69 %28,36 %  
Velkou roli u mě hraje, jak rychle mi zboží bude dodáno.107,81 %7,46 %  

Graf

8. Nakupujete prostřednictvím internetu výhradně v České republice nebo i v zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nakupuji jen v ČR.7558,59 %55,97 %  
Ano, objednávám si zboží i ze zahraničí.5341,41 %39,55 %  

Graf

9. Víte, jak dlouhá je reklamační lhůta, po kterou je dodavatel povinen vyřídit reklamaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 dní10985,16 %81,34 %  
2 měsíce1310,16 %9,7 %  
15 dní64,69 %4,48 %  

Graf

10. Byli jste někdy nuceni své zakoupené zboží reklamovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, vše bylo vždy v pořádku.otázka č. 12, Anootázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, vše bylo vždy v pořádku.8465,63 %62,69 %  
Ano4434,38 %32,84 %  

Graf

11. Uveďte příklad

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

...

ale no tááák.. andy

bol chybný

boty

Boty Nike mi byly zaslány v jiné barvě

fotoaparát nebo grafická karta

Ipod... (Apple) - zapůjčení náhrady, do 30ti dnů poštou vyřízeno genius myš (TS bohemia) - náhrada po navštívení prodejny grafická karta (Abacus) = 2 týdny poštou nová

Jednalo se o obuv značky Nike - došlo k roztržení podrážky při běžném nošení. Reklamace byla bez problémů vyřízena a byly mi vráceny zpět peníze včetně poštovného.

jiná velikost

Jiná velikost kalhot - délka nebyla naprosto uvedena na stránce, přitom na kalhotách ano

jsem nucena reklamovat téměř vše, zejména elektroniku, obuv

Kávor - technická závada

mobilni telefon / Alza.cz

mp3, boty,

nefunkční flash disk

Nefunkční PC procesor

nefunkční zboží (elektronika)

Nefunkčnost zboží.

neni

objednam si triko, je velké, tak ho vrátím nebo vyměním..

objednaný svetr mi neseděl, i když se jednalo o mou obvyklou velikost

Oblečení (kabát), bylo malé a nekvalitně ušité (čína)

oblečení neodpovídalo mým představám

Oblečeni-nekvalitne usito

oblečení, elektronika

pokažený ovladač od DVD

porucha wifi u pc

poslali mi bílé kozačky místo černých

prasklá část výrobku, chybějící část apod

Předmět se neshodoval s tím, jak byl prezentován. Nebyla jsem spokojena s kvalitou, atp.

přehrání SW v telefonu

přišlo mi jiné

rozbilo se tlačítko na mp4

Rozbité talíře, spálený modul v pračce, ..

rozbutí

rozlepené boty

spatný stav zboží

Špatná velikost oblečení, vada na oděvu

V krabici s příslušenstvím chyběli sluchátka a kabel pro přenos dat do PC. Reklamace byla vyřízena rychle a v pořádku .

vraceni nevyhovujiciho detskeho kocarku

Závada

Zboží nebylo kvalitní - rozbilo se.

Zboží nedorazilo v pořádku. Chybělo příslušenství, neodpovídalo popisu.

12. Jak jste spokojeni s internetovým prodejem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen9372,66 %69,4 %  
velmi spokojen3527,34 %26,12 %  

Graf

13. Uveďte, prosím, své pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11182,84 %82,84 %  
muž2317,16 %17,16 %  

Graf

14. Do které věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let10276,12 %76,12 %  
do 20 let1410,45 %10,45 %  
31 - 40 let118,21 %8,21 %  
41 - 50 let53,73 %3,73 %  
51 - 60 let10,75 %0,75 %  
60 a více10,75 %0,75 %  

Graf

15. Uveďte, prosím, své dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou7958,96 %58,96 %  
vysokoškolské 4533,58 %33,58 %  
základní85,97 %5,97 %  
střední bez maturity21,49 %1,49 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaký způsob dodání své objednávky preferujete?

  • odpověď Nejraději si svou objednávku převezmu osobně v kamenné prodejně:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi hotově v kamenné prodejně na otázku 5. Jakému způsobu platby dáváte přednost?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využili jste někdy k nákupu zboží nebo služeb internetový obchod?

3. Jaký typ zboží nebo služeb nejčastěji objednáváte?

4. Jaký způsob dodání své objednávky preferujete?

5. Jakému způsobu platby dáváte přednost?

6. Víte, kolik činí lhůta, do které máte možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu?

7. Podle čeho nejčastěji vybíráte e-shop, ve kterém chcete uskutečnit svůj nákup?

8. Nakupujete prostřednictvím internetu výhradně v České republice nebo i v zahraničí?

9. Víte, jak dlouhá je reklamační lhůta, po kterou je dodavatel povinen vyřídit reklamaci?

10. Byli jste někdy nuceni své zakoupené zboží reklamovat?

12. Jak jste spokojeni s internetovým prodejem?

13. Uveďte, prosím, své pohlaví

14. Do které věkové skupiny patříte?

15. Uveďte, prosím, své dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využili jste někdy k nákupu zboží nebo služeb internetový obchod?

3. Jaký typ zboží nebo služeb nejčastěji objednáváte?

4. Jaký způsob dodání své objednávky preferujete?

5. Jakému způsobu platby dáváte přednost?

6. Víte, kolik činí lhůta, do které máte možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu?

7. Podle čeho nejčastěji vybíráte e-shop, ve kterém chcete uskutečnit svůj nákup?

8. Nakupujete prostřednictvím internetu výhradně v České republice nebo i v zahraničí?

9. Víte, jak dlouhá je reklamační lhůta, po kterou je dodavatel povinen vyřídit reklamaci?

10. Byli jste někdy nuceni své zakoupené zboží reklamovat?

12. Jak jste spokojeni s internetovým prodejem?

13. Uveďte, prosím, své pohlaví

14. Do které věkové skupiny patříte?

15. Uveďte, prosím, své dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Geršlová, A.Nákupy přes internet (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nakupy-pres-internet.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.