Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupy spotřebního zboží

Nákupy spotřebního zboží

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Toušovský
Šetření:07. 07. 2013 - 21. 07. 2013
Počet respondentů:104
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.25
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:81,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

tento průzkum se zaměřuje na nákupy spotřebního zboží v hypermarketech, supermarketech a drogeriích. 

Vyplnění tohoto dotazníku Vám nezabere více jak 5 minut času.

 

Děkujeme :)

Odpovědi respondentů

1. Navštěvujete a nakupujete aktivně běžné potravinářské a drogistické zboží v hypermarketech, supermarketech nebo malých diskontních prodejnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10297,14 %98,08 %  
Ne32,86 %2,88 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete supermarket Lidl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často4241,18 %40,38 %  
Několikrát měsíčně2726,47 %25,96 %  
Vůbec2423,53 %23,08 %  
2 - 5 krát týdně98,82 %8,65 %  

Graf

3. Jak často navštěvujete Kaufland?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často4342,16 %41,35 %  
Vůbec2827,45 %26,92 %  
Několikrát měsíčně2625,49 %25 %  
2 - 5 krát týdně54,9 %4,81 %  

Graf

4. Jak často navštěvujete Albert supermarket?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často3938,24 %37,5 %  
Několikrát měsíčně2928,43 %27,88 %  
Vůbec2120,59 %20,19 %  
2 - 5 krát týdně1312,75 %12,5 %  

Graf

5. Jak často navštěvujete Albert hypermarket?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často4544,12 %43,27 %  
Vůbec3433,33 %32,69 %  
Několikrát měsíčně2120,59 %20,19 %  
2 - 5 krát týdně21,96 %1,92 %  

Graf

6. Jak často navštěvujete supermarket Billa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec3534,31 %33,65 %  
Méně často2928,43 %27,88 %  
Několikrát měsíčně2625,49 %25 %  
2 - 5 krát týdně109,8 %9,62 %  
Každý den21,96 %1,92 %  

Graf

7. Jak často navštěvujete Penny market?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec5856,86 %55,77 %  
Méně často3029,41 %28,85 %  
Několikrát měsíčně1110,78 %10,58 %  
2 - 5 krát týdně32,94 %2,88 %  

Graf

8. Jak často navštěvujete hypermarket Globus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec5150 %49,04 %  
Méně často2928,43 %27,88 %  
Několikrát měsíčně1918,63 %18,27 %  
2 - 5 krát týdně32,94 %2,88 %  

Graf

9. Jak často navštěvujete supermarket Tesco?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často4241,18 %40,38 %  
Několikrát měsíčně3534,31 %33,65 %  
Vůbec1514,71 %14,42 %  
2 - 5 krát týdně109,8 %9,62 %  

Graf

10. Jak často navštěvujete hypermarket Tesco?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často4746,08 %45,19 %  
Několikrát měsíčně3231,37 %30,77 %  
Vůbec1615,69 %15,38 %  
2 - 5 krát týdně65,88 %5,77 %  
Každý den10,98 %0,96 %  

Graf

11. Jak často navštěvujete obchodní dům Tesco?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec3938,24 %37,5 %  
Méně často3130,39 %29,81 %  
Několikrát měsíčně2726,47 %25,96 %  
2 - 5 krát týdně54,9 %4,81 %  

Graf

12. Jak často navštěvujete hypermarket Interspar?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec5654,9 %53,85 %  
Méně často2726,47 %25,96 %  
Několikrát měsíčně1110,78 %10,58 %  
2 - 5 krát týdně87,84 %7,69 %  

Graf

13. Jak často navštěvujete drogerie DM?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často4847,06 %46,15 %  
Několikrát měsíčně3130,39 %29,81 %  
Vůbec2120,59 %20,19 %  
2 - 5 krát týdně21,96 %1,92 %  

Graf

14. Jak často navštěvujete drogerie Teta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec4746,08 %45,19 %  
Méně často3635,29 %34,62 %  
Několikrát měsíčně1615,69 %15,38 %  
2 - 5 krát týdně21,96 %1,92 %  
Každý den10,98 %0,96 %  

Graf

15. Jak často navštěvujete drogerie Rossmann?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec4342,16 %41,35 %  
Méně často4140,2 %39,42 %  
Několikrát měsíčně1615,69 %15,38 %  
2 - 5 krát týdně21,96 %1,92 %  

Graf

16. Jaký je Váš oblíbený hypermarket?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco2928,43 %27,88 %  
Globus2019,61 %19,23 %  
Kaufland1817,65 %17,31 %  
Žádný z uvedených1211,76 %11,54 %  
Albert1211,76 %11,54 %  
Interspar1110,78 %10,58 %  

Graf

17. Jaký je Váš oblíbený supermarket?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Billa2524,51 %24,04 %  
Lidl1918,63 %18,27 %  
Tesco1817,65 %17,31 %  
Albert1413,73 %13,46 %  
Žádný z uvedených1110,78 %10,58 %  
Coop76,86 %6,73 %  
Penny54,9 %4,81 %  
Hruška21,96 %1,92 %  
Žabka10,98 %0,96 %  

Graf

18. Jaká je Vaše oblíbená drogerie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
DM4342,16 %41,35 %  
Žádná z uvedených2625,49 %25 %  
Rossmann1918,63 %18,27 %  
Teta1413,73 %13,46 %  

Graf

19. Který z těchto obchodů je v dosahu 5 km od místa Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl6967,65 %66,35 %  
Billa5957,84 %56,73 %  
DM drogerie5856,86 %55,77 %  
Kaufland5452,94 %51,92 %  
Teta drogerie5452,94 %51,92 %  
Albert supermarket5250,98 %50 %  
Penny4948,04 %47,12 %  
Rossmann drogerie4645,1 %44,23 %  
Tesco supermarket3837,25 %36,54 %  
Tesco hypermarket3736,27 %35,58 %  
Coop3433,33 %32,69 %  
Interspar3231,37 %30,77 %  
Albert hypermarket3130,39 %29,81 %  
Tesco obchodní dům2221,57 %21,15 %  
Žabka2221,57 %21,15 %  
Globus2120,59 %20,19 %  
Hruška1615,69 %15,38 %  
Nic z uvedených65,88 %5,77 %  

Graf

20. Představte si, že by existoval internetový obchod, ve kterém by byl sortiment z oblasti drogerie, papírnictví, volného času apod. stejný, jako v obchodech, které navštěvujete. Přitom ceny by byly shodné a kurýr by Vám objednané zboží doručil do 2 pracovních dnů. Výhodou tohoto nákupu přes e-shop je úspora času, zboží si v klidu vybíráte z domova a navíc odpadnou tzv. psychologické nástrahy obchodních řetězců -málokdy nakoupíte podle seznamu, ale vždy něco navíc a něco co opravdu nutně nepotřebujete- nebo-li zboží je vystaveno tak, že si jej koupíte aniž byste ho měli na nákupním seznamu. Využíval/a nebo vyzkoušel/a byste alespoň nákup přes e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 21, Neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6159,8 %58,65 %  
Ne4140,2 %39,42 %  

Graf

21. Jakým způsobem byste chtěl/a platit za objednané zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kurýrovi při převzetí zboží2642,62 %25 %  
Platební kartou přes internet1931,15 %18,27 %  
Přes internetové bankovnictví1321,31 %12,5 %  
PayPal34,92 %2,88 %  

Graf

22. Do jaké věkové kategorie se zařazujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 243836,19 %36,54 %  
25 - 303230,48 %30,77 %  
31 - 351312,38 %12,5 %  
36 - 4098,57 %8,65 %  
41 - 5065,71 %5,77 %  
15 - 1843,81 %3,85 %  
51 a více32,86 %2,88 %  

Graf

23. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7066,67 %67,31 %  
Muž3533,33 %33,65 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Jak často navštěvujete hypermarket Tesco?

  • odpověď Méně často:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně často na otázku 9. Jak často navštěvujete supermarket Tesco?

19. Který z těchto obchodů je v dosahu 5 km od místa Vašeho bydliště?

  • odpověď Billa:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 - 5 krát týdně na otázku 6. Jak často navštěvujete supermarket Billa?
  • odpověď DM drogerie:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert na otázku 16. Jaký je Váš oblíbený hypermarket?
  • odpověď Penny:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát měsíčně na otázku 7. Jak často navštěvujete Penny market?

20. Představte si, že by existoval internetový obchod, ve kterém by byl sortiment z oblasti drogerie, papírnictví, volného času apod. stejný, jako v obchodech, které navštěvujete. Přitom ceny by byly shodné a kurýr by Vám objednané zboží doručil do 2 pracovních dnů. Výhodou tohoto nákupu přes e-shop je úspora času, zboží si v klidu vybíráte z domova a navíc odpadnou tzv. psychologické nástrahy obchodních řetězců -málokdy nakoupíte podle seznamu, ale vždy něco navíc a něco co opravdu nutně nepotřebujete- nebo-li zboží je vystaveno tak, že si jej koupíte aniž byste ho měli na nákupním seznamu. Využíval/a nebo vyzkoušel/a byste alespoň nákup přes e-shop?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kurýrovi při převzetí zboží na otázku 21. Jakým způsobem byste chtěl/a platit za objednané zboží?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platební kartou přes internet na otázku 21. Jakým způsobem byste chtěl/a platit za objednané zboží?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přes internetové bankovnictví na otázku 21. Jakým způsobem byste chtěl/a platit za objednané zboží?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert na otázku 17. Jaký je Váš oblíbený supermarket?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 - 5 krát týdně na otázku 4. Jak často navštěvujete Albert supermarket?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Navštěvujete a nakupujete aktivně běžné potravinářské a drogistické zboží v hypermarketech, supermarketech nebo malých diskontních prodejnách?

2. Jak často navštěvujete supermarket Lidl?

3. Jak často navštěvujete Kaufland?

4. Jak často navštěvujete Albert supermarket?

5. Jak často navštěvujete Albert hypermarket?

6. Jak často navštěvujete supermarket Billa?

7. Jak často navštěvujete Penny market?

8. Jak často navštěvujete hypermarket Globus?

9. Jak často navštěvujete supermarket Tesco?

10. Jak často navštěvujete hypermarket Tesco?

11. Jak často navštěvujete obchodní dům Tesco?

12. Jak často navštěvujete hypermarket Interspar?

13. Jak často navštěvujete drogerie DM?

14. Jak často navštěvujete drogerie Teta?

15. Jak často navštěvujete drogerie Rossmann?

16. Jaký je Váš oblíbený hypermarket?

17. Jaký je Váš oblíbený supermarket?

18. Jaká je Vaše oblíbená drogerie?

19. Který z těchto obchodů je v dosahu 5 km od místa Vašeho bydliště?

20. Představte si, že by existoval internetový obchod, ve kterém by byl sortiment z oblasti drogerie, papírnictví, volného času apod. stejný, jako v obchodech, které navštěvujete. Přitom ceny by byly shodné a kurýr by Vám objednané zboží doručil do 2 pracovních dnů. Výhodou tohoto nákupu přes e-shop je úspora času, zboží si v klidu vybíráte z domova a navíc odpadnou tzv. psychologické nástrahy obchodních řetězců -málokdy nakoupíte podle seznamu, ale vždy něco navíc a něco co opravdu nutně nepotřebujete- nebo-li zboží je vystaveno tak, že si jej koupíte aniž byste ho měli na nákupním seznamu. Využíval/a nebo vyzkoušel/a byste alespoň nákup přes e-shop?

21. Jakým způsobem byste chtěl/a platit za objednané zboží?

22. Do jaké věkové kategorie se zařazujete?

23. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Navštěvujete a nakupujete aktivně běžné potravinářské a drogistické zboží v hypermarketech, supermarketech nebo malých diskontních prodejnách?

2. Jak často navštěvujete supermarket Lidl?

3. Jak často navštěvujete Kaufland?

4. Jak často navštěvujete Albert supermarket?

5. Jak často navštěvujete Albert hypermarket?

6. Jak často navštěvujete supermarket Billa?

7. Jak často navštěvujete Penny market?

8. Jak často navštěvujete hypermarket Globus?

9. Jak často navštěvujete supermarket Tesco?

10. Jak často navštěvujete hypermarket Tesco?

11. Jak často navštěvujete obchodní dům Tesco?

12. Jak často navštěvujete hypermarket Interspar?

13. Jak často navštěvujete drogerie DM?

14. Jak často navštěvujete drogerie Teta?

15. Jak často navštěvujete drogerie Rossmann?

16. Jaký je Váš oblíbený hypermarket?

17. Jaký je Váš oblíbený supermarket?

18. Jaká je Vaše oblíbená drogerie?

19. Který z těchto obchodů je v dosahu 5 km od místa Vašeho bydliště?

20. Představte si, že by existoval internetový obchod, ve kterém by byl sortiment z oblasti drogerie, papírnictví, volného času apod. stejný, jako v obchodech, které navštěvujete. Přitom ceny by byly shodné a kurýr by Vám objednané zboží doručil do 2 pracovních dnů. Výhodou tohoto nákupu přes e-shop je úspora času, zboží si v klidu vybíráte z domova a navíc odpadnou tzv. psychologické nástrahy obchodních řetězců -málokdy nakoupíte podle seznamu, ale vždy něco navíc a něco co opravdu nutně nepotřebujete- nebo-li zboží je vystaveno tak, že si jej koupíte aniž byste ho měli na nákupním seznamu. Využíval/a nebo vyzkoušel/a byste alespoň nákup přes e-shop?

21. Jakým způsobem byste chtěl/a platit za objednané zboží?

22. Do jaké věkové kategorie se zařazujete?

23. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Toušovský, L.Nákupy spotřebního zboží (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nakupy-spotrebniho-zbozi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.