Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Naše on-line nákupní zvyky

Naše on-line nákupní zvyky

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dominika Rýparová
Šetření:16. 02. 2016 - 01. 03. 2016
Počet respondentů:123
Počet otázek (max/průměr):19 / 16.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:85,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v rámci svého průzkumu se zajímám o zvyklosti a preference lidí, kteří mají zkušenosti s nákupy on-line. Zajímají mě především impulzy pro nákup, nebo lépe co musí e-shop splňovat, abyste riskovali nákup on-line (pokud to ještě jako riziko vnímáte).

Předem děkuji za Váš čas!

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9274,8 %74,8 %  
muž3125,2 %25,2 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
251512,2 %12,2 %  
22108,13 %8,13 %  
29108,13 %8,13 %  
24108,13 %8,13 %  
2675,69 %5,69 %  
2375,69 %5,69 %  
2075,69 %5,69 %  
3054,07 %4,07 %  
3843,25 %3,25 %  
4343,25 %3,25 %  
ostatní odpovědi 34
28
37
27
21
40
16
17
52
33
19
44
46
56
36
11100
39
48
45
50
42
31
15
35
49
4435,77 %35,77 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:28.2
Minimum:17
Maximum:48
Variační rozpětí:31
Rozptyl:50.96
Směrodatná odchylka:7.14
Medián:26
Modus:25

Graf

3. Vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ, SOŠ5947,97 %47,97 %  
VŠ, VOŠ5746,34 %46,34 %  
75,69 %5,69 %  

Graf

4. Zaměstnání (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kancelářské4841,74 %39,02 %  
baví mě4640 %37,4 %  
odborné4438,26 %35,77 %  
náročné2925,22 %23,58 %  
dobře ohodnocené2925,22 %23,58 %  
kreativní2723,48 %21,95 %  
nedoceněné2723,48 %21,95 %  
přemýšlím o změně2118,26 %17,07 %  
manuální1714,78 %13,82 %  
ve vedoucí pozici1613,91 %13,01 %  
student65,22 %4,88 %  
invalidní důchodce10,87 %0,81 %  
Studium10,87 %0,81 %  
nemám plné zaměstnání10,87 %0,81 %  
mateřská dovolená10,87 %0,81 %  
nejlepší10,87 %0,81 %  
jsem studentka10,87 %0,81 %  
sudent10,87 %0,81 %  
jsem na mateřské dovolené10,87 %0,81 %  
žádné10,87 %0,81 %  
momentálně jsem na ÚP10,87 %0,81 %  

Graf

5. Děti:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám7159,17 %57,72 %  
mám2722,5 %21,95 %  
plánuji2016,67 %16,26 %  
na cestě21,67 %1,63 %  

Graf

6. Nakupuji přes internet:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas6048,78 %48,78 %  
často5343,09 %43,09 %  
zřídka97,32 %7,32 %  
ne10,81 %0,81 %  

Graf

7. Na internetu nakupuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jak kdy5746,34 %46,34 %  
plánovaně5343,09 %43,09 %  
impulzivně1310,57 %10,57 %  

Graf

8. K nákupu na internetu mě nejčastěji vede (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
když něco potřebuji8065,04 %65,04 %  
když se to nedá jinde sehnat7863,41 %63,41 %  
když najdu něco, co se mi opravdu líbí7661,79 %61,79 %  
když je něco za velmi dobrou cenu6754,47 %54,47 %  
když je to v reálu moc drahé4435,77 %35,77 %  
nákup z pohodlí domova, šířka sortimentu, porovnání cen (Heureka.cz)10,81 %0,81 %  
Kdyz se mi nechce behat po meste10,81 %0,81 %  

Graf

9. Konkrétní e-shop si vyberu (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
když mi jeho nabídku ukážou srovnávače a je pro mě nejvýhodnější7863,41 %63,41 %  
když nabízí dopravu zdarma7560,98 %60,98 %  
když žádný jiný nenabízí to, co potřebuji7258,54 %58,54 %  
když má zajímavou slevovou akci5645,53 %45,53 %  
když mi ho někdo doporučí5443,9 %43,9 %  
když se mi prostě líbí3730,08 %30,08 %  
když má výhodný věrnostní program97,32 %7,32 %  
když s ním mám sama dobré zkušenosti z dřívějška10,81 %0,81 %  
když už s ním mám dobrou zkušenost z minulých nákupů10,81 %0,81 %  
důvěryhhodnost10,81 %0,81 %  
dobrá vlastní zkušenost10,81 %0,81 %  
maji zabezeceny web s https10,81 %0,81 %  
má dobré reference10,81 %0,81 %  
Když mám firmu osobně prověřenou10,81 %0,81 %  
mám oblíbené e-shopy na různé věci, a když nemusím, tak je neměním10,81 %0,81 %  
dle hodnocení10,81 %0,81 %  
lze platit firemními benefity10,81 %0,81 %  
již mnou ozkoušený10,81 %0,81 %  
Když s ním mám dobré zkušenosti10,81 %0,81 %  
působí důvěryhodně (kvalitně zpracován)10,81 %0,81 %  

Graf

10. Že můžu e-shopu věřit, zjistím (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle recenzí10988,62 %88,62 %  
podle doporučení známých6653,66 %53,66 %  
do určitě částky jsem ochotný/á to risknout4334,96 %34,96 %  
podle sortimentu (když má hlavu a patu, pak tomu asi majitel rozumí)3226,02 %26,02 %  
podle nabízených služeb3024,39 %24,39 %  
podle vzhledu (když si s tím dal někdo práci, tak asi funguje)2117,07 %17,07 %  
heureka21,63 %1,63 %  
platba&výdej na prodejně; jiné důvody u sortimentu (letenky, jízdenky, vstupenky do divadla)10,81 %0,81 %  
ma overeni garance kvality, duveryhodny e-shop10,81 %0,81 %  
Podle osobních zkušeností z osobního kontaktu10,81 %0,81 %  
u prvního nákupu vždy aspoň prolétnu obchodní podmínky, kvalita zpracování taky napoví10,81 %0,81 %  
zásadně neplatím předem10,81 %0,81 %  
dle obchodních podmínek10,81 %0,81 %  
podle toho, jestli tam má Heureku, ta si taky každého nebere, částečně si prověřuje, komu dá licenci, používat ji.10,81 %0,81 %  

Graf

11. Věřím i novým e-shopům.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy, když se mi něco nezdá, couvnu a jdu někam, kde už to lidé ověřili7157,72 %57,72 %  
ne1814,63 %14,63 %  
neřeším to1713,82 %13,82 %  
ano1713,82 %13,82 %  

Graf

12. Přes internet jsem si více než třikrát objednal/a a budu v tom pokračovat (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dárky pro své blízké8266,67 %66,67 %  
elektroniku7359,35 %59,35 %  
oblečení pro dospělé7258,54 %58,54 %  
drogérii a kosmetiku6552,85 %52,85 %  
obuv pro sebe3125,2 %25,2 %  
kreativní předměty (látky, příze, modely, lepidla apod.)2822,76 %22,76 %  
volně prodejné léky a zdravotnický materiál2217,89 %17,89 %  
hračky2117,07 %17,07 %  
potraviny2016,26 %16,26 %  
dětské oblečení1310,57 %10,57 %  
dětskou obuv43,25 %3,25 %  
knihy21,63 %1,63 %  
ne21,63 %1,63 %  
knihy, šperky, kabelky10,81 %0,81 %  
krmivo pro kočku10,81 %0,81 %  
jízdenky10,81 %0,81 %  
jízdenky, letenky; outdoorové potřeby10,81 %0,81 %  
Sortiment pro psy10,81 %0,81 %  
dětskou výživu10,81 %0,81 %  
knihy, software, jízdenky, vstupenky, cestovní pojištění10,81 %0,81 %  
chovatelské potřeby10,81 %0,81 %  
barvu do tiskárny10,81 %0,81 %  
krmivo pro zvířata10,81 %0,81 %  
Dekorace do domácnosti 10,81 %0,81 %  
sběratelské předměty10,81 %0,81 %  
autodíly10,81 %0,81 %  
E-liquid10,81 %0,81 %  

Graf

13. Zajímám se o (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kulturu (literatura, hudba, film)7661,79 %61,79 %  
cestování6452,03 %52,03 %  
kreativní činnosti5443,9 %43,9 %  
design4334,96 %34,96 %  
jídlo v každé podobě4234,15 %34,15 %  
sport3931,71 %31,71 %  
zdravou výživu3931,71 %31,71 %  
vaření3730,08 %30,08 %  
vědu3528,46 %28,46 %  
hubnutí2117,07 %17,07 %  
mateřství/rodičovství1713,82 %13,82 %  
psychologie, grafologie, výklad karet, numerologie10,81 %0,81 %  
informacni technologie10,81 %0,81 %  
sex10,81 %0,81 %  
vzdělávání10,81 %0,81 %  
móda10,81 %0,81 %  
ekologii, přírodu obecně10,81 %0,81 %  
módu10,81 %0,81 %  
ne10,81 %0,81 %  
speciální potravinová dieta10,81 %0,81 %  

Graf

14. Čtu pravidelně on-line zpravodajství, zprávy ze společnosti, kultury.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7056,91 %56,91 %  
ne5343,09 %43,09 %  

Graf

15. Napiště název webu, který pravidelně čtete:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aktualne.cz

aktualne.cz, lidovky.cz, blesk.cz

Aktuální zprávy a na něm převzaté weby.

bbc

bernards.cz osel.cz

Blesk, tn.cz, denik

Blogerky

guardian.co.uk

hospodářské noviny, marketing journal, BBC

http://anonhq.com/ , https://wikileaks.org/

idnes

idnes

idnes

Idnes

idnes

Idnes.cz

iDnes.cz

idnes.cz

idnes.cz, 9gag.com

idnes.cz, ihned.cz

mfd lidovky neviditelný pes chili

novinky.cz

novinky.cz

novinky.cz

Novinky.cz

novinky.cz

Novinky.cz

Novinky.cz

novinky.cz

Novinky.cz, Bleskprozeny.cz,

Novinky.cz, super.cz, prozeny.cz

různě

seznam

Seznam Super Novinky

seznam, mimibazar

Seznam.cz

Seznam.cz

svitavský deník

technet

www.seznam.cz

16. Čtu pravidelně blog.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 17, Neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9678,05 %78,05 %  
Ano2721,95 %21,95 %  

Graf

17. Napište název blogu, který pravidelně čtete:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bernards.cz

cvičení s jill

Čtu jich více

denikprostitutky.cz

Je jich hodně. Používám na to speciální kanál.

Kafe a cigárko

kafeacigarko.cz

mfd neviditelný pes zvířetník lidovky respekt reflex

modnipeklo

Mysticlipstic

ordinary life

spousta lidí z blog.idnes.cz

TerezaInOslo

veronikad.com

www.littlelivelady.blogspot.com, www.vintageblog.cz

18. Sleduji na sociálních sítích skupinu lidí s podobnými zájmy.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6855,28 %55,28 %  
ne5544,72 %44,72 %  

Graf

19. Napište její název:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

jsem křesťan

airsoft

Babo raď

co dnes vaříte ikea inspirace

Devianart, Level

Diy

Dnes uvarim hned se pochlubim Slyseno v praze Kde ne/jist v praze

facebook

Facebook

Fitness a Ketler

Geocaching

Google+

hovawart

instagram, blog.cz

jsou různé

Knižní blogeři

M.cz

marketing a reklama

mnoho

Modrý Koník

nevím

nevychova

Odchazime ze systemu

Odchazime ze systemu

Pedagogické inspirace, Náměty a inspirace pro pedagogy...

Pes nejvernejsi pritel

prodluzovani vlasu, fitness

shopaholic nikol

Šikulíci, Potkaní svět, Šijem, fotopeklo

tumblr

www.facebook.com


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Přes internet jsem si více než třikrát objednal/a a budu v tom pokračovat (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

  • odpověď drogérii a kosmetiku:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi volně prodejné léky a zdravotnický materiál na otázku 12. Přes internet jsem si více než třikrát objednal/a a budu v tom pokračovat (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):
  • odpověď oblečení pro dospělé:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi podle vzhledu (když si s tím dal někdo práci, tak asi funguje) na otázku 10. Že můžu e-shopu věřit, zjistím (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Vzdělání:

4. Zaměstnání (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

5. Děti:

6. Nakupuji přes internet:

7. Na internetu nakupuji:

8. K nákupu na internetu mě nejčastěji vede (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

9. Konkrétní e-shop si vyberu (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

10. Že můžu e-shopu věřit, zjistím (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

11. Věřím i novým e-shopům.

12. Přes internet jsem si více než třikrát objednal/a a budu v tom pokračovat (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

13. Zajímám se o (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

14. Čtu pravidelně on-line zpravodajství, zprávy ze společnosti, kultury.

16. Čtu pravidelně blog.

18. Sleduji na sociálních sítích skupinu lidí s podobnými zájmy.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Vzdělání:

4. Zaměstnání (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

5. Děti:

6. Nakupuji přes internet:

7. Na internetu nakupuji:

8. K nákupu na internetu mě nejčastěji vede (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

9. Konkrétní e-shop si vyberu (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

10. Že můžu e-shopu věřit, zjistím (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

11. Věřím i novým e-shopům.

12. Přes internet jsem si více než třikrát objednal/a a budu v tom pokračovat (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

13. Zajímám se o (vyberte všechny odpovědi, které ve Vašem případě platí):

14. Čtu pravidelně on-line zpravodajství, zprávy ze společnosti, kultury.

16. Čtu pravidelně blog.

18. Sleduji na sociálních sítích skupinu lidí s podobnými zájmy.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rýparová, D.Naše on-line nákupní zvyky (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://nase-on-line-nakupni-zvyky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.