Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > naučná stezka

naučná stezka

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Voříšek
Šetření:02. 01. 2013 - 11. 01. 2013
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jsem studentkou České zemědělské univerzity a ráda bych vás poprosila o vyplnění dotazníku.

Dotazník je anonymní a jeho výsledky poslouží pro účely mé bakalářské práce.

Z důvodu umístění naučné stezky jsou Ideální respondenti z Moravskoslezského kraje.

Děkuji,

Zuzana Nováková
 

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3364,71 %64,71 %  
Muž1835,29 %35,29 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 - 35 let1835,29 %35,29 %  
36 - 45 let1223,53 %23,53 %  
16 - 25 let815,69 %15,69 %  
46 - 55 let713,73 %13,73 %  
56 - 65 let47,84 %7,84 %  
66 a více let11,96 %1,96 %  
do 15 let11,96 %1,96 %  

Graf

3. V jaké obci bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

BRNO

Brno

Cesky Tesin

České Budějovice

český těšín

Český Těšín

do 5.000 obyvatel

Havířov

Hnojník

Kladno

Kladno

Kladno

Královéhradecký kraj

Ludslavice

Mnichovice

Nachod

ostrava

Otradice

Poloniny

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

praha

praha

praha

praha

Praha

Praha

Rožnov p. R.

Rožnov p.Radh.

Rožnov pod Radhoštěm

Rožnov pod Radhoštěm

Rožnov pod Radhoštěm

Řeka

Studenka

tesany (jm)

Uherský Brod, ale studuji v Opavě.

v malé

v malé obci

Václavovice

vesnice nad 500 obyvatel

Vidče

Žďár nad Sázavou

Žďár nad Sázavou

4. Jak často chodíte do přírody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 - 3x týdně1631,37 %31,37 %  
1x týdně1529,41 %29,41 %  
jak se mi chce917,65 %17,65 %  
2x měsíčně47,84 %7,84 %  
1x denně47,84 %7,84 %  
1x měsíčně35,88 %5,88 %  

Graf

5. S kým chodíte nejraději do přírody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s partnerem3466,67 %66,67 %  
s přáteli2039,22 %39,22 %  
s dětmi1835,29 %35,29 %  
sám/sama1733,33 %33,33 %  
se zvířecím mazlíčkem1325,49 %25,49 %  
s rodiči59,8 %9,8 %  
jiná35,88 %5,88 %  

Graf

6. Co Vás v přírodě nejvíce zajímá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vše výše uvedené2549,02 %49,02 %  
houby713,73 %13,73 %  
stromy59,8 %9,8 %  
zvěř35,88 %5,88 %  
stavby35,88 %5,88 %  
rostliny23,92 %3,92 %  
klid, stromy, vyhlídky do krajiny, a někdy zvěr (srnky)11,96 %1,96 %  
Krajina11,96 %1,96 %  
kopce a rozhledny11,96 %1,96 %  
hory11,96 %1,96 %  
klid11,96 %1,96 %  
ticho, žádná civilizace, zdravá krajina11,96 %1,96 %  

Graf

7. Znáte nějaká zajímavá místa v okolí obce Řeka?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Beskydy

bohužel ne

Komorni Lhotka Guty

konkrétně né, ale líbí se celé údolí, je tam krásně v každém ročním období

Lysá hora

lyžařská sjezdovka

Malá Prašivá, Malý Polom, Kozubová, Visalaje

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

Ne

Ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

Ne

ne

ne, neznam ani obec řeka

ne, oblast neznám

Ne.

Ne. Doposud jsem nevědel, že obec Řeka axistuje.

neznám

neznám

neznám

neznam mesto reka

Nošovice - ale to je spíš obraz zvůle člověka a schované vítězství nad přírodou... Morávka

prašivá hora

Průhonický park

Rožnov pod Radhoštěm

Smilovice, CHKO Beskydy

Třanovice

Třinec

Třinec,Ostravice

vůbec

zamek a okoli, Na.Vyidce,Dobrosov Peklo

8. Víte, jestli je v okolí obce Řeka nějaká naučná stezka?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím2956,86 %56,86 %  
ano1325,49 %25,49 %  
ne917,65 %17,65 %  

Graf

9. Uvítali byste, kdyby v okolí obce Řeka vznikla nějaká nová naučná stezka?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2447,06 %47,06 %  
nevím2345,1 %45,1 %  
ne47,84 %7,84 %  

Graf

10. Jak dlouhá by podle Vás měla být naučná stezka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 - 10 km2447,06 %47,06 %  
do 5 km2447,06 %47,06 %  
11 a více km35,88 %5,88 %  

Graf

11. Jak vzdálené by měly být od sebe zastávky s informačními cedulemi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 km2650,98 %50,98 %  
1 - 3 km2447,06 %47,06 %  
nad 3 km11,96 %1,96 %  

Graf

12. Co by na naučné stezce nemělo chybět, aby Vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

dobré značení, přehledné informační tabule s úkoly pro děti

dobrý povrch cesty a dobře označená

Dobře zpracovaný plán naučné stezky s vyznačenými a očíslovanými důležitými body (cedulemi) a hlavně by neměl chybět "příběh" té naučné stezky (proč tam je, co je na ní zajímavého, spojení s nějakou významnou osobností nebo zajímavostí - přírodní, historickou, ....)

Fotografie

historie, poučení, zajímavosti- zvláštnosti

historivke pamatky odpocivadla v pfirode.

info o konkrétní místě, flóře i fauně. Aby byla v místě, když např. zůstanu stát, se naskytne zajímavý pohled do okolní krajiny.

info o přírodě

informace ke zvířatům a rostlinám co se tam vyskytují

informace o okolní přírodě

informace o žijících zvířatech v okolí stezky

informační cedule

Informační cedule s popisem zajimavostí a památek v dané lokalitě doplněné o fotografie.

Informační tabule o zdejší přírodě (jaká zvířata se tam objevují, hřiby...atd.). Pěkná cesta.

interaktivní prvky, něco si osahat, zkusit...

interaktivní prvky, odpočinkséová místa,

Jasné a srozumitelné popisky.

keška

lavičky se stříškou, kdyby pršelo ať si nesednu do mokrého.

Líbila se mi interaktivní naučná stezka na Klucanině u Tišnova: http://preview.tinyurl.com/9wwmqvr

Na každé naučné tabuli by měla být alespoň malá mapka pro orientaci. Dále by se mi na vyhlídkových místech líbil popis panoramatu, jaké kopce můžu vidět. Dále mě zajímají zejména léčivé rostliny - skvělý je podle mě nákres rostliny a popis jejích léčivých účinků. A ideální je, když naučná stezka vede kolem studánky, kde se především v létě může člověk osvěžit.

naučné panely s informacemi o historických, přírodních a kulturních souvislostech daného místa, dále s informacemi o fauně a flóře daného místa.

neco pro deti

nenapadá mne nic konkrétního

nevim

Občerstvovací stanice :-)

obrázky (třeba stromů, které tam rostou atd)

odpočívadla se zajímavými informacemi

Orientační mapka, zajímavé pověsti z okolí.

pekne fotografie, zajimave povidani, pekna lokalita kolem zajimavosti

Podrobná mapa místa a mapa širšího okolí, informace a zajimavosti o místě a místní přírodě

pokud možno výhled z nějakého vyvýšeného místa do jrajiny

poutavé informace

rozhledna

Rozmanitý terén - stromy, keře, voda

stánek s občerstvením :-)

Upozornění na všechny místní zajímavosti. Naučné tabule je dobré doplnit i vtipnými texty, které se vztahují k věci a dovedou zaujmout čtenáře, turisty.

Vše o dané lokalitě...co se zajimavého zde vyskytuje.

vše postavené z přírodních materiálů,odpočívadla,odpadkové koše,poučení o užívání samotné stezky, podél stezky vypracované otázky a úkoly, na které po projití tratě dostanu odpověď....

všeobecné informace o oblasti, v které se místo nachází, včetně krátké historie, informace o fauně a flóře (plus pokud se v oblasti nacházejí houby, které druhy nejčastěji), horninách, možná jako perličku: např. zda bylo místo oblíbeným cílem některých známých osobností. Pokud je z naučné stezky pěkná vyhlídka, popis kam koukáme, v případě, že jde o zajímavé místo, opět trocha informací neuškodí. Zpestřením by mohl být (např.) na závěr nějaký kvíz.

výhledy

Výjimečnosti krajiny

Zajímavá místa s komentářem.

Zajimave informace k mistum kde se prave nachazim abych se o dane lokalite mohl vice dozvedet

zajímavé prostředí,výhledy do kraje, vodní plocha,tok

zajímavost, mapka, obrázek,

Zajimavosti z mista

Zajímavosti z okolí(např. z místní kroniky).

zajimavosti, obrazky, dobra grafika

zóna pro aktivní oddych - cvičení, názorné vyzkoušení toho,co jsme se naučili

zvěř,bohatá flóra,čisté prostředí


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Kolik je vám let?

3. V jaké obci bydlíte?

4. Jak často chodíte do přírody?

5. S kým chodíte nejraději do přírody?

6. Co Vás v přírodě nejvíce zajímá?

7. Znáte nějaká zajímavá místa v okolí obce Řeka?

8. Víte, jestli je v okolí obce Řeka nějaká naučná stezka?

9. Uvítali byste, kdyby v okolí obce Řeka vznikla nějaká nová naučná stezka?

10. Jak dlouhá by podle Vás měla být naučná stezka?

11. Jak vzdálené by měly být od sebe zastávky s informačními cedulemi?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Kolik je vám let?

3. V jaké obci bydlíte?

4. Jak často chodíte do přírody?

5. S kým chodíte nejraději do přírody?

6. Co Vás v přírodě nejvíce zajímá?

7. Znáte nějaká zajímavá místa v okolí obce Řeka?

8. Víte, jestli je v okolí obce Řeka nějaká naučná stezka?

9. Uvítali byste, kdyby v okolí obce Řeka vznikla nějaká nová naučná stezka?

10. Jak dlouhá by podle Vás měla být naučná stezka?

11. Jak vzdálené by měly být od sebe zastávky s informačními cedulemi?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Voříšek, J.naučná stezka (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://naucna-stezka.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.