Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů

Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Mariya Patrovská
Šetření:06. 04. 2015 - 25. 04. 2015
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma "Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů a jejich předpokládaný vývoj".

Dotazník je určen všem ve věku od 14 do 60 let. Není složitý a jeho vyplnění zabere jen několik minut. 

Předem Vám moc děkuji za pomoc, ochotu a čas.

Mariya Patrovská

Univerzita Jana Amose Komenského

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8572,03 %72,03 %  
Muž3327,97 %27,97 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 60 let10891,53 %91,53 %  
14 - 19 let108,47 %8,47 %  

Graf

3. Jakou formu teenage nebo lifestylových časopisů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tištěnou6050,85 %50,85 %  
internetovou5849,15 %49,15 %  

Graf

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepotřebujete elektronické zařízení k jejich zobrazení5849,15 %49,15 %  
přehlednost a utříděnost informací3630,51 %30,51 %  
exkluzivní a jedinečný obsah1311,02 %11,02 %  
Žádná10,85 %0,85 %  
jako malý jsem si moc rád u prarodičů znovu a znovu pročítal otcovy stará abc, junáky...10,85 %0,85 %  
obrázky mám v ruce a mohu se k nim vracet 10,85 %0,85 %  
mít ho v ruce, listovat jím10,85 %0,85 %  
to netuším10,85 %0,85 %  
starý dobrý papír10,85 %0,85 %  
Vůně papíru,..10,85 %0,85 %  
tradice, zvyk10,85 %0,85 %  
je příjemnější číst z papíru10,85 %0,85 %  
dá se číst na WC10,85 %0,85 %  
že mají vydavatelé zisk z prodeje10,85 %0,85 %  

Graf

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednoduchá dostupnost4638,98 %38,98 %  
většina časopisů je zdarma3630,51 %30,51 %  
aktuálnost informací3327,97 %27,97 %  
dostupnost, zdarma, snazsi vyhledavani konkretniho tematu10,85 %0,85 %  
nevýhoda-nepřehlednost10,85 %0,85 %  
Šetření lesů10,85 %0,85 %  

Graf

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové6454,24 %54,24 %  
tištěné5445,76 %45,76 %  

Graf

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11194,07 %94,07 %  
ano75,93 %5,93 %  

Graf

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tištěné časopisy si nekupuji3731,36 %31,36 %  
ne, mám rád/a tištěné zpracování3529,66 %29,66 %  
ano, pokud by se cena tištěných časopisů výrazně zvýšila2117,8 %17,8 %  
ano, pokud by se kvalita obsahu internetových časopisů vyrovnala těm tištěným2016,95 %16,95 %  
ne, myslím si, že internetové časopisy nebudou nikdy moci konkurovat tištěným54,24 %4,24 %  

Graf

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10084,75 %84,75 %  
ano1815,25 %15,25 %  

Graf

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7664,41 %64,41 %  
ano4235,59 %35,59 %  

Graf

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7160,17 %60,17 %  
ano4739,83 %39,83 %  

Graf

12. O jaký časopis se jednalo a za jaký tištěný/internetový časopis jste ho zaměnili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

21. století, aj.

Bohužel časopisy nečtu - ani tištěné ani na internetu, dávám přednost beletrii.

Bravo

denní tisk

denní tisk,

ELLE

First Class

jakékoli lifestylové časopisy jsem začala sledovat jen v elektronické podobě

Každý den si čtu přes aplikace na mém telefonu novinky.cz idnes.cz a další i přesto každý den kupuji Mladou frontu DNES.

National Geographic

noviny

Tištěný Ekonom jsem nahradil internetovým proinvestory.cz

xx

žena a život, blesk pro ženy, Katka/ tn.cz, super.cz

Život - za online verzi

13. Z jakého důvodu jste časopis změnili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aktuálnost informací hlavně v dopravě

cena

Dovolená V zahraničí bez připojení k internetu.

finanční

Internetový je aktuálnější a nabízí i nemainstreamový pohled na události

Na nejmenovaném slevovém portálu jsem si koupil voucher na předplatné častopisu a k němu jsem dostal elektronické verze dalších 5 časopisů zdarma.. od té doby čtu už jen na internetu

Některé články, které jsou v tištěném časopise nejsou v internetovém

netreba platit

Playboy

tištěná verze je moje a obrázky si schovávám

tištěný nebyl dostupný

vzhledem ke "kvalitě" informací je škoda si jimi zanášet životní prostor, utrácet za ně peníze - k příležitostné prokrastinaci jednou za pár týdnů je elektronická verze právě tak dostačující

xx

xxx


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jakou formu teenage nebo lifestylových časopisů preferujete?

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Jakou formu teenage nebo lifestylových časopisů preferujete?

4. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda tištěných časopisů?

5. Jaká je z vašeho hlediska největší výhoda internetových časopisů?

6. Jaké formě časopisů si myslíte, že dáte v budoucnu přednost?

7. Přemýšlíte o tom, že změníte typ vámi preferovaných časopisů?

8. Je možné, že byste si přestali kupovat tištěné teenage nebo lifestylové časopisy?

9. Myslíte si, že tištěné časopisy jsou v dnešní době přežitkem?

10. Myslíte si, že internetové časopisy můžou plně nahradit časopisy tištěné?

11. Nahradili jste někdy tištěný časopis internetovým, nebo naopak?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Patrovská, M.Návyky čtenářů tištěných a internetových magazínů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://navyky-ctenaru-tistenych-a-i.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.