Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názor na venkovní reklamu - billboard

Názor na venkovní reklamu - billboard

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Masařová
Šetření:09. 05. 2014 - 20. 05. 2014
Počet respondentů:58
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:52 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o důsledné vyplnění dotazníku. Výsledky budou sloužit k porovnání k již zjištěným skutečnostem, které byly publikovány v monografii o outdoorové reklamě. Cenné jsou zejména volné odpovědi dotazovaných.

autorka

Odpovědi respondentů

1. Názor na billboardy z pohledu:

Vyberte možnost a ve svých odpovědích, prosím, vlastní volbu respektujte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [řidiče dopravního prostředkuotázka č. 2, spolujezdceotázka č. 2, chodce/neřidičeotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spolujezdce2339,66 %39,66 %  
řidiče dopravního prostředku2237,93 %37,93 %  
chodce/neřidiče1424,14 %24,14 %  

Graf

2. Napište vlastní názor na klasické billboardy lemující silnice na území ČR:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

dobry

hrůza

hyzdí okolní krajinu - jen málokterá takto umístěná reklama respektuje své okolí a je graficky zdařilá, billboardy by mi nevadily v místech, kde by byla takto vyvedená plocha estetičtější než místo, v němž se nachází (např. oblasti průmyslových parků apod.), v běžné krajině mi vadí

je ich mnoho a na každom možnom mieste, stráca sa v tejto forme reklamy efektivita.

Je jich moc

je jich spousta a člověk se v nich ztrácí až je přestane sledovat úplně

Je to hrozba: -obtěžují řidiče, odvádějí pozornost, při havárii se o ně lze zabít...

Jen málokdy zapadne billboard do architektury, většinou vyčnívá a kazí pohled na pěkné domy či přírodu. Nejhorší jsou billboardy u dálnic a rychlostních silnic - strhávají pozornost řidiče a můžou tak způsobit nehodu.

jsou mi šumák

jsou nevkusne

mají vliv na soustředění řídiče,zrušit!

Myslím, že v dnešní době to příliš na lidi nepůsobí, na mě rozhodně ne. Navíc bych řekl, že to je dost drahá záležitost a pro řidiče nebezpečná

nebezpečné pro případ vyjetí ze silnice, přitahují pozornost = nesoustředění se na řízení

Nebezpečné, protože často stojí příliš blízko silnice.

Nebezpečné. Když řidič kouká po billboardech a nevěnuje pozornost tomu co se děje před ním je na nejlepší cestě k nabourání jiného auta.

neetické, přitahující pozornost

Negativní. Billbordy se vymknuly kontrole, selhává regulace, resp. její vymáhání.

nechce se mi

Nejvíc mi vadí, že jsou neestetické.

Někde je až příliš mnoho billboardů, nahuštěných vedle sebe, zbytečně kazí vizuální dojem města, odvádějí pozornost od směrových tabulí pro řidiče, dalo by se říct, že občas i "překážejí"

Některé billboardy jsou úplně zbytečné. Někdy se setkávám i s tím, že billboard je zastaralý.

některé jsou dobré, většinou je to nudný průměr

Nektere maji prilis mnoho psaneho textu a mohou me, jakozto ridice, odvest od deni na silnici.

Některé zbytečně moc "bijí" do očí a nejsou tolik zajímavé.

Nelibi se mi

nemám je ráda

neměli by byt

Nepřekáží, nevnímám je.

nesouhlasím

Nevadi mi

nevadí mi -

nevadí mi, občas mě pobaví

nevhodné

Nevidím v tom žádný přínost, vyjma finančního užitku, který přináší jednotlivcům (pronajímatelům). Na moji osobu tento druh reklamy příliš nezabírá. Billboardů, kterých si opravdu všimnu je velmi málo.

nezajímají mě, nevnímám je, pouze by měli být v bezpečné vzdálenosti od silnice

nic

Nikde ve světě jich není tolik!

Nudné, ošklivé, zbytečné.

nwm .. asi to trochu odrazuje řidiče od řízení

Obtěžují, často brání výhledu na místo, odkud hrozí možné nebezpečí, zvyšují riziko, že mě kvůli nim ohrozí některý řidič.

Odrazující od řízení, pozornost

Pokud je na nich pozvánka na výstavu, koncert nebo jinou událost, tak to vítám. Reklamy na služby a výrobky jsou zbytečné a obtěžující. Politické ksichty v době voleb a ještě dlouho po nich to je kapitola sama o sobě, tento druh "reklamy" bych zakázala úplně.

Pozitivni

překáží

Při řízení mě nezajímají mě, spíš mě ruší a snažím se je nevnímat

rozptylují pozornost, měly by se odstranit

slusne receno me velmi rozciluji.

snažím se nevnímat

Strhávají pozornost řidiče, je jich zbytečně mnoho. Na billbordu je uváděno příliš mnoho informací a jako řidič je ani nestihnu přečíst.

Upoutají me, ale pro řidiče negativni

v malé míře nevadí

Vadí mi, myslím si, že hyzdí okolí (dokonce i ve městech) a ruší pozornost řidičů.

vadi mi. Myslim, ze rozptyluji ridice a je to zbytecnost

Většinou zajímavé reklamy

Zakázal bych je

zakázat

zakázat

Zbytečně odtahující pozornost řidičů od věnování pozornosti na řízení.

LED billboardy - velkoplošné obrazovky

3. Napište vlastní názor na LED billboardy umístěné ve velkým městech, zejména v silničních křižovatkách:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Více to upoutá pozornost.

co

Dynamicka forma exterierovej reklamy

hezky

hrůza

Hrůza, oslňující, měli by se zakázat okamžitě

Je to záležitost, která mne (v roli řidiče) dosti ruší, zejména ve večerních/nočních hodinách, tedy v době, kdy není dostatek denního světla.

Jednoznačně negativní: rušivé elementy pro všechny účastníky provozu, zneuctění veřejného prostoru.

jsou divné, připadá mi to jako mrhání energií

Jsou mnohem HORŠÍ jak klasické - v noci a v šeru velmi odvídějí pozornost, často přehluší světelné dopravní značení

katastrofa, oslnění

Měly by být zákazány!

Moc rozptyluji

Modernější varianta klasických billboardů.

na křižovatce se jim moc nevěnuji, jsem ráda že stíhám sledovat vozovku..

nebezpečné

Nebezpečné, protože odvádějí pozornost řidičů.

nectu to

NEGATIVNÍ!!! Přitahují oči= možnost nehody, oslňují = možnost nehody!!!! zrušit a zakázat!!!

Nej

nejsou ekologicke

nesouhlasí

Nesouhlasim, opet mohou ridice odvest od davani pozor na ostatni dopravu.

nevadí mi

nevadí mi, díky menší velikosti a vzdálenějšímu umístění od vozovky nepřitahují tolik pozornosti

Nevadí mi, k velkým městům asi patří.

nevím

Nevim

nevnímám

nevnímám je viz odp. 2

nic

normálně je nepotkávám, tak na ně žádný názor zatím nemám

O něco zajímavější než klasické billboardy.

Obtěžující poblikávající zbytečnost, na křižovatce se má člověk věnovat jiným věcem, než koukat na reklamy.

Ohrožují jak tím, že odpoutají pozornost či oslní některého řidiče, tak znemožňují vidět do některých míst či přijíždějící vozidlo

ošklivé, rušivé

Pro řidiče velice nevhodné. Miluji když stojím na světelné křižovatce za někým, kdo kouká na billboard a zapomene na to, že má zelenou.

překáží a oslňují

Při řízení mě nezajímají mě, spíš mě ruší a snažím se je nevnímat

regerhz

Rovněž zakázat

Ruší pozornost řidičů, přispívají ke světelnému smogu.

skoda elektřiny

snažím se nevnímat

Strhávají pozornost od dopravní situace.

špatné

to by mělo být zakázáno!

Tohle bych zrušil bez kompromisu, děs a hrůza po všech stránkách...

umístění billboardů v blízkosti křižovatek je podle mě nevhodné, odvádí pozornost účastníků silničního provozu, velké barevné plochy narušují soustředění, vytvářejí zmatek v orientaci řidiče. nebezpečné to může být zvláště pro začátečníky.

Určitě osloví více, stále si však stojím za názorem, řečeným v mé odpovědi na otázku č.2

vadí mi, pokud jsou umístěny na historických nebo jinak zajímavých a cenných budovách - z estetického hlediska, nejsou příjemné za deště, protože pak před odrazem světla není kam uniknout - jako spolujezdce mě nijak zvlášť neobtěžují, ale ani mě nezajímají

vadi mi, zbytecne to odvadi pozornost ridicu

Velmi odvádí pozornost - zrušit.

zakázat

zaujnou,ale ruší řidiče

zbytečné

Žádný takový neznam

Žádných jsem si nikdy nevšimla, takže bohužel nemohu posoudit.

4. Klasické - statické (nepohyblivé) billboardy jsou účinným nástrojem reklamy:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2034,48 %34,48 %  
spíše nesouhlasím1525,86 %25,86 %  
nesouhlasím1017,24 %17,24 %  
nevím813,79 %13,79 %  
souhlasím58,62 %8,62 %  

Graf

5. LED billboardy - dynamické (umožňují pohyb) jsou účinným nástrojem reklamy:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2136,21 %36,21 %  
nesouhlasím1220,69 %20,69 %  
spíše nesouhlasím915,52 %15,52 %  
souhlasím813,79 %13,79 %  
nevím813,79 %13,79 %  

Graf

6. Prostor pro Vaše doplňující názory, připomínky apod. Jsou významnou součástí průzkumu:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

barevné billboardy zpestřují nudnou šeď města, jinak jsou mi fuk

billboardů už je takové množství, že si zpětně nedokáži vybavit ani jednu reklamu - nicméně při jízdě vím, že na ně kouknu

Billboardy nesmí rozptylovat pozornost řidiče

Billbordy bych směřoval spíše na odpočívadla a benzínové stanice. Nikomu nepřekáží a nerozptylují řidiče. Je zde větší prostor pro obsáhleší informaci a případně i na kontakty pro účely pořízení produktu.

gbfg

Jakákoli reklama ovlivňující řidiče je RISK (a to píšu velmi slušně a mírně !!!)

Jako chodec nebo spolujezdec se na bilboard podívám, ale většinou mě téma nezajímá a pokud ano, stejně obvykle nestihnu přečíst nebo vnímat vše, co na něm je. Bilboardy týkající se politiky jsou otravné a spíše rozčílí...

Jsou k ničemu!

kaslu na ne :)

LED billboardy - zrušit!

mě bilbordy (statické) nevadí, většinou je ignoruju a nikdy jim nevěnuju tolik pozornosti, aby mě nějak stihly rozptylovat - když jedu po frekventované trase koukám kde co jede a nemám čas čučet po reklamách, když jedu po dálnici a nikde nic, tak jedu tak rychle, že ho akorát zaregistruju a maximálně přečtu to co je největším písmem. Z estetického hlediska mě nevadí, krajina kolem silnic a dálnic je stejně obvykle nuda, tam není co pokazit.

Měly by být přísně zakázané, zvláť ty světelné a pohyblivé. Oslňují, odvádí pozornost, překáží ve výhledu, přesvětlují dopravní značky, atd.

Myslím si, že všichni jsou tak přesyceni reklamou a snahou vecpat lidem povědomí o výrobcích, službách a kdečem, že i ta sebelépe vyvedená reklama je už obtěžující a hodně málo účinná.

myslím, že by bylo vhodné aby časem billboardy od frekventovaných křižovatek postupně vymizely

Nemám ráda billboardy a asi nejsem typický člověk, na kterého tato reklama funguje.

Nerad vidím billboardy na silnicích, slouží řekl bych jen ke způsobení nehod; můžeme mluvit o opaku v případě chodců či spolujezdců, auta však řídí řidiči, a to jsou ti, na které je pravděpodobně billboard zaměřen - z toho vzniká řada dopravních nehod

Neurazte se, ale toto je naprosto nudný a nezajímavý dotazník.

nevím

reklamou nemůžeme ohrožovat život a zdraví lidí, je to bezohlednost komerčních zájmů.

Tento druh reklam ohrožuje a obtěžuje, aniž by přinášel objektivní hodnotu.

Umistit je mimo cesty

Všechny billboardy mi připadají otravné a podél silnic dokonce nebezpečené.

Zamerať sa najmä na cielenú reklamu s vyhodnocovaním.

zrusit bilboardy :)

7. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3662,07 %62,07 %  
Muž2237,93 %37,93 %  

Graf

8. Patřím do této věkové kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-252339,66 %39,66 %  
26-351831,03 %31,03 %  
36-451118,97 %18,97 %  
46-5546,9 %6,9 %  
56-6523,45 %3,45 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Názor na billboardy z pohledu:

4. Klasické - statické (nepohyblivé) billboardy jsou účinným nástrojem reklamy:

5. LED billboardy - dynamické (umožňují pohyb) jsou účinným nástrojem reklamy:

7. Jsem:

8. Patřím do této věkové kategorie:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Názor na billboardy z pohledu:

4. Klasické - statické (nepohyblivé) billboardy jsou účinným nástrojem reklamy:

5. LED billboardy - dynamické (umožňují pohyb) jsou účinným nástrojem reklamy:

7. Jsem:

8. Patřím do této věkové kategorie:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Masařová, K.Názor na venkovní reklamu - billboard (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://nazor-na-venkovni-reklamu-3.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.