Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názor na venkovní reklamu - billboard
Názor na venkovní reklamu - billboard
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Masařová |
---|---|
Šetření: | 09. 05. 2014 - 20. 05. 2014 |
Počet respondentů: | 58 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 7.41 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 52 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:39 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o důsledné vyplnění dotazníku. Výsledky budou sloužit k porovnání k již zjištěným skutečnostem, které byly publikovány v monografii o outdoorové reklamě. Cenné jsou zejména volné odpovědi dotazovaných.
autorka
Odpovědi respondentů
1. Názor na billboardy z pohledu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [řidiče dopravního prostředku → otázka č. 2, spolujezdce → otázka č. 2, chodce/neřidiče → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spolujezdce | 23 | 39,66 % | 39,66 % |
řidiče dopravního prostředku | 22 | 37,93 % | 37,93 % |
chodce/neřidiče | 14 | 24,14 % | 24,14 % |
2. Napište vlastní názor na klasické billboardy lemující silnice na území ČR:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
dobry
hrůza
hyzdí okolní krajinu - jen málokterá takto umístěná reklama respektuje své okolí a je graficky zdařilá, billboardy by mi nevadily v místech, kde by byla takto vyvedená plocha estetičtější než místo, v němž se nachází (např. oblasti průmyslových parků apod.), v běžné krajině mi vadí
je ich mnoho a na každom možnom mieste, stráca sa v tejto forme reklamy efektivita.
Je jich moc
je jich spousta a člověk se v nich ztrácí až je přestane sledovat úplně
Je to hrozba: -obtěžují řidiče, odvádějí pozornost, při havárii se o ně lze zabít...
Jen málokdy zapadne billboard do architektury, většinou vyčnívá a kazí pohled na pěkné domy či přírodu. Nejhorší jsou billboardy u dálnic a rychlostních silnic - strhávají pozornost řidiče a můžou tak způsobit nehodu.
jsou mi šumák
jsou nevkusne
mají vliv na soustředění řídiče,zrušit!
Myslím, že v dnešní době to příliš na lidi nepůsobí, na mě rozhodně ne. Navíc bych řekl, že to je dost drahá záležitost a pro řidiče nebezpečná
nebezpečné pro případ vyjetí ze silnice, přitahují pozornost = nesoustředění se na řízení
Nebezpečné, protože často stojí příliš blízko silnice.
Nebezpečné. Když řidič kouká po billboardech a nevěnuje pozornost tomu co se děje před ním je na nejlepší cestě k nabourání jiného auta.
neetické, přitahující pozornost
Negativní. Billbordy se vymknuly kontrole, selhává regulace, resp. její vymáhání.
nechce se mi
Nejvíc mi vadí, že jsou neestetické.
Někde je až příliš mnoho billboardů, nahuštěných vedle sebe, zbytečně kazí vizuální dojem města, odvádějí pozornost od směrových tabulí pro řidiče, dalo by se říct, že občas i "překážejí"
Některé billboardy jsou úplně zbytečné. Někdy se setkávám i s tím, že billboard je zastaralý.
některé jsou dobré, většinou je to nudný průměr
Nektere maji prilis mnoho psaneho textu a mohou me, jakozto ridice, odvest od deni na silnici.
Některé zbytečně moc "bijí" do očí a nejsou tolik zajímavé.
Nelibi se mi
nemám je ráda
neměli by byt
Nepřekáží, nevnímám je.
nesouhlasím
Nevadi mi
nevadí mi -
nevadí mi, občas mě pobaví
nevhodné
Nevidím v tom žádný přínost, vyjma finančního užitku, který přináší jednotlivcům (pronajímatelům). Na moji osobu tento druh reklamy příliš nezabírá. Billboardů, kterých si opravdu všimnu je velmi málo.
nezajímají mě, nevnímám je, pouze by měli být v bezpečné vzdálenosti od silnice
nic
Nikde ve světě jich není tolik!
Nudné, ošklivé, zbytečné.
nwm .. asi to trochu odrazuje řidiče od řízení
Obtěžují, často brání výhledu na místo, odkud hrozí možné nebezpečí, zvyšují riziko, že mě kvůli nim ohrozí některý řidič.
Odrazující od řízení, pozornost
Pokud je na nich pozvánka na výstavu, koncert nebo jinou událost, tak to vítám. Reklamy na služby a výrobky jsou zbytečné a obtěžující. Politické ksichty v době voleb a ještě dlouho po nich to je kapitola sama o sobě, tento druh "reklamy" bych zakázala úplně.
Pozitivni
překáží
Při řízení mě nezajímají mě, spíš mě ruší a snažím se je nevnímat
rozptylují pozornost, měly by se odstranit
slusne receno me velmi rozciluji.
snažím se nevnímat
Strhávají pozornost řidiče, je jich zbytečně mnoho. Na billbordu je uváděno příliš mnoho informací a jako řidič je ani nestihnu přečíst.
Upoutají me, ale pro řidiče negativni
v malé míře nevadí
Vadí mi, myslím si, že hyzdí okolí (dokonce i ve městech) a ruší pozornost řidičů.
vadi mi. Myslim, ze rozptyluji ridice a je to zbytecnost
Většinou zajímavé reklamy
Zakázal bych je
zakázat
zakázat
Zbytečně odtahující pozornost řidičů od věnování pozornosti na řízení.
3. Napište vlastní názor na LED billboardy umístěné ve velkým městech, zejména v silničních křižovatkách:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Více to upoutá pozornost.
co
Dynamicka forma exterierovej reklamy
hezky
hrůza
Hrůza, oslňující, měli by se zakázat okamžitě
Je to záležitost, která mne (v roli řidiče) dosti ruší, zejména ve večerních/nočních hodinách, tedy v době, kdy není dostatek denního světla.
Jednoznačně negativní: rušivé elementy pro všechny účastníky provozu, zneuctění veřejného prostoru.
jsou divné, připadá mi to jako mrhání energií
Jsou mnohem HORŠÍ jak klasické - v noci a v šeru velmi odvídějí pozornost, často přehluší světelné dopravní značení
katastrofa, oslnění
Měly by být zákazány!
Moc rozptyluji
Modernější varianta klasických billboardů.
na křižovatce se jim moc nevěnuji, jsem ráda že stíhám sledovat vozovku..
nebezpečné
Nebezpečné, protože odvádějí pozornost řidičů.
nectu to
NEGATIVNÍ!!! Přitahují oči= možnost nehody, oslňují = možnost nehody!!!! zrušit a zakázat!!!
Nej
nejsou ekologicke
nesouhlasí
Nesouhlasim, opet mohou ridice odvest od davani pozor na ostatni dopravu.
nevadí mi
nevadí mi, díky menší velikosti a vzdálenějšímu umístění od vozovky nepřitahují tolik pozornosti
Nevadí mi, k velkým městům asi patří.
nevím
Nevim
nevnímám
nevnímám je viz odp. 2
nic
normálně je nepotkávám, tak na ně žádný názor zatím nemám
O něco zajímavější než klasické billboardy.
Obtěžující poblikávající zbytečnost, na křižovatce se má člověk věnovat jiným věcem, než koukat na reklamy.
Ohrožují jak tím, že odpoutají pozornost či oslní některého řidiče, tak znemožňují vidět do některých míst či přijíždějící vozidlo
ošklivé, rušivé
Pro řidiče velice nevhodné. Miluji když stojím na světelné křižovatce za někým, kdo kouká na billboard a zapomene na to, že má zelenou.
překáží a oslňují
Při řízení mě nezajímají mě, spíš mě ruší a snažím se je nevnímat
regerhz
Rovněž zakázat
Ruší pozornost řidičů, přispívají ke světelnému smogu.
skoda elektřiny
snažím se nevnímat
Strhávají pozornost od dopravní situace.
špatné
to by mělo být zakázáno!
Tohle bych zrušil bez kompromisu, děs a hrůza po všech stránkách...
umístění billboardů v blízkosti křižovatek je podle mě nevhodné, odvádí pozornost účastníků silničního provozu, velké barevné plochy narušují soustředění, vytvářejí zmatek v orientaci řidiče. nebezpečné to může být zvláště pro začátečníky.
Určitě osloví více, stále si však stojím za názorem, řečeným v mé odpovědi na otázku č.2
vadí mi, pokud jsou umístěny na historických nebo jinak zajímavých a cenných budovách - z estetického hlediska, nejsou příjemné za deště, protože pak před odrazem světla není kam uniknout - jako spolujezdce mě nijak zvlášť neobtěžují, ale ani mě nezajímají
vadi mi, zbytecne to odvadi pozornost ridicu
Velmi odvádí pozornost - zrušit.
zakázat
zaujnou,ale ruší řidiče
zbytečné
Žádný takový neznam
Žádných jsem si nikdy nevšimla, takže bohužel nemohu posoudit.
4. Klasické - statické (nepohyblivé) billboardy jsou účinným nástrojem reklamy:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 20 | 34,48 % | 34,48 % |
spíše nesouhlasím | 15 | 25,86 % | 25,86 % |
nesouhlasím | 10 | 17,24 % | 17,24 % |
nevím | 8 | 13,79 % | 13,79 % |
souhlasím | 5 | 8,62 % | 8,62 % |
5. LED billboardy - dynamické (umožňují pohyb) jsou účinným nástrojem reklamy:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 21 | 36,21 % | 36,21 % |
nesouhlasím | 12 | 20,69 % | 20,69 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 15,52 % | 15,52 % |
souhlasím | 8 | 13,79 % | 13,79 % |
nevím | 8 | 13,79 % | 13,79 % |
6. Prostor pro Vaše doplňující názory, připomínky apod. Jsou významnou součástí průzkumu:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
barevné billboardy zpestřují nudnou šeď města, jinak jsou mi fuk
billboardů už je takové množství, že si zpětně nedokáži vybavit ani jednu reklamu - nicméně při jízdě vím, že na ně kouknu
Billboardy nesmí rozptylovat pozornost řidiče
Billbordy bych směřoval spíše na odpočívadla a benzínové stanice. Nikomu nepřekáží a nerozptylují řidiče. Je zde větší prostor pro obsáhleší informaci a případně i na kontakty pro účely pořízení produktu.
gbfg
Jakákoli reklama ovlivňující řidiče je RISK (a to píšu velmi slušně a mírně !!!)
Jako chodec nebo spolujezdec se na bilboard podívám, ale většinou mě téma nezajímá a pokud ano, stejně obvykle nestihnu přečíst nebo vnímat vše, co na něm je. Bilboardy týkající se politiky jsou otravné a spíše rozčílí...
Jsou k ničemu!
kaslu na ne :)
LED billboardy - zrušit!
mě bilbordy (statické) nevadí, většinou je ignoruju a nikdy jim nevěnuju tolik pozornosti, aby mě nějak stihly rozptylovat - když jedu po frekventované trase koukám kde co jede a nemám čas čučet po reklamách, když jedu po dálnici a nikde nic, tak jedu tak rychle, že ho akorát zaregistruju a maximálně přečtu to co je největším písmem. Z estetického hlediska mě nevadí, krajina kolem silnic a dálnic je stejně obvykle nuda, tam není co pokazit.
Měly by být přísně zakázané, zvláť ty světelné a pohyblivé. Oslňují, odvádí pozornost, překáží ve výhledu, přesvětlují dopravní značky, atd.
Myslím si, že všichni jsou tak přesyceni reklamou a snahou vecpat lidem povědomí o výrobcích, službách a kdečem, že i ta sebelépe vyvedená reklama je už obtěžující a hodně málo účinná.
myslím, že by bylo vhodné aby časem billboardy od frekventovaných křižovatek postupně vymizely
Nemám ráda billboardy a asi nejsem typický člověk, na kterého tato reklama funguje.
Nerad vidím billboardy na silnicích, slouží řekl bych jen ke způsobení nehod; můžeme mluvit o opaku v případě chodců či spolujezdců, auta však řídí řidiči, a to jsou ti, na které je pravděpodobně billboard zaměřen - z toho vzniká řada dopravních nehod
Neurazte se, ale toto je naprosto nudný a nezajímavý dotazník.
nevím
reklamou nemůžeme ohrožovat život a zdraví lidí, je to bezohlednost komerčních zájmů.
Tento druh reklam ohrožuje a obtěžuje, aniž by přinášel objektivní hodnotu.
Umistit je mimo cesty
Všechny billboardy mi připadají otravné a podél silnic dokonce nebezpečené.
Zamerať sa najmä na cielenú reklamu s vyhodnocovaním.
zrusit bilboardy :)
7. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 36 | 62,07 % | 62,07 % |
Muž | 22 | 37,93 % | 37,93 % |
8. Patřím do této věkové kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 23 | 39,66 % | 39,66 % |
26-35 | 18 | 31,03 % | 31,03 % |
36-45 | 11 | 18,97 % | 18,97 % |
46-55 | 4 | 6,9 % | 6,9 % |
56-65 | 2 | 3,45 % | 3,45 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.