Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názor studentů na výuku angličtiny
Názor studentů na výuku angličtiny
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Čermáková |
---|---|
Šetření: | 20. 10. 2014 - 27. 10. 2014 |
Počet respondentů: | 99 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 29.51 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 71,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:56 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je určen pro studenty českých univerzit. Výzkum je součástí seminární práce na předmět zaměřený na sociální výzkum. Stejné otázky budou položeny studentům v Jižní Korei. Cílem tohoto výzkumu je porovnat názory českých a jihokorejských studentů na způsob výuky angličtiny v jejich zemích.
Odpovědi respondentů
1. Jsi muž či žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 84 | 84,85 % | 84,85 % |
Muž | 15 | 15,15 % | 15,15 % |
2. Jaký je Tvůj věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-25 | 54 | 54,55 % | 54,55 % |
méně než 20 | 36 | 36,36 % | 36,36 % |
více než 25 | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
3. Jaký je obor Tvého studia?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
gymnázium | 6 | 6,06 % | 6,06 % |
IT | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
ekonomika | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
ekonomie | 4 | 4,04 % | 4,04 % |
Cestovní ruch | 3 | 3,03 % | 3,03 % |
pedagogika | 3 | 3,03 % | 3,03 % |
všeobecný | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
právo | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
všeobecné | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
humanitní | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
ostatní odpovědi | 65 | 65,66 % | 65,66 % |
4. Je Anlický jazyk Tvůj hlavní cizí jazyk v rámci studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 81 | 81,82 % | 81,82 % |
Ne | 18 | 18,18 % | 18,18 % |
5. Kolik let studuješ Anglický jazyk?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 14 | 14,14 % | 14,14 % |
8 | 14 | 14,14 % | 14,14 % |
12 | 13 | 13,13 % | 13,13 % |
15 | 10 | 10,1 % | 10,1 % |
9 | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
11 | 8 | 8,08 % | 8,08 % |
14 | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
13 | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
7 | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
16 | 4 | 4,04 % | 4,04 % |
ostatní odpovědi | 10 | 10,1 % | 10,1 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 10.88 |
Minimum: | 5 |
Maximum: | 16 |
Variační rozpětí: | 11 |
Rozptyl: | 7.46 |
Směrodatná odchylka: | 2.73 |
Medián: | 11 |
Modus: | 10 |
6. Získal(a) jsi nějaký jazykový certifikát?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 82 | 82,83 % | 82,83 % |
Ano | 17 | 17,17 % | 17,17 % |
7. Jaký certifikát?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
FCE | 11 | 64,71 % | 11,11 % |
Trinity | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
cae | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
Certifikát University of Portsmouth (interní) | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
TEFL | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
Highgate school certifikate | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
ELSA | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
PET | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
IELTS | 1 | 5,88 % | 1,01 % |
8. Absolvoval(a) jsi jazykový kurz?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, studoval(a) jsem angličtinu pouze ve škole | 63 | 63,64 % | 63,64 % |
Ano, jazykovou školu | 24 | 24,24 % | 24,24 % |
Ano, soukromé lekce | 13 | 13,13 % | 13,13 % |
V zahraničí na kurzech pro cizince | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Jazyková škola v rámci školy :D | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
výměnný pobyt v cizině | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
9. Počet hodin Anglického jazyka na prvním stupni ZŠ je přiměřený.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 27 | 27,27 % | 27,27 % |
spíše nesouhlasím | 26 | 26,26 % | 26,26 % |
souhlasím | 22 | 22,22 % | 22,22 % |
nevím | 20 | 20,2 % | 20,2 % |
nesouhlasím | 4 | 4,04 % | 4,04 % |
10. Počet hodin Anglického jazyka na druhém stupni ZŠ je přiměřený.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 26 | 26,26 % | 26,26 % |
spíše souhlasím | 25 | 25,25 % | 25,25 % |
souhlasím | 23 | 23,23 % | 23,23 % |
nevím | 19 | 19,19 % | 19,19 % |
nesouhlasím | 6 | 6,06 % | 6,06 % |
11. Počet hodin Anglického jazyka na středních školách je přiměřený.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 29 | 29,29 % | 29,29 % |
spíše souhlasím | 28 | 28,28 % | 28,28 % |
souhlasím | 21 | 21,21 % | 21,21 % |
nevím | 11 | 11,11 % | 11,11 % |
nesouhlasím | 10 | 10,1 % | 10,1 % |
12. Počet hodin Anglického jazyka na vysokých školách je přiměřený.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 29 | 29,29 % | 29,29 % |
spíše nesouhlasím | 27 | 27,27 % | 27,27 % |
nesouhlasím | 19 | 19,19 % | 19,19 % |
spíše souhlasím | 18 | 18,18 % | 18,18 % |
souhlasím | 6 | 6,06 % | 6,06 % |
13. Počet studentů ve třídách je přiměřený.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 35 | 35,35 % | 35,35 % |
spíše souhlasím | 32 | 32,32 % | 32,32 % |
nesouhlasím | 13 | 13,13 % | 13,13 % |
souhlasím | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
nevím | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
14. Veškeré znalosti angličtiny jsem získal(a) ve škole.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 41 | 41,41 % | 41,41 % |
spíše nesouhlasím | 24 | 24,24 % | 24,24 % |
spíše souhlasím | 21 | 21,21 % | 21,21 % |
souhlasím | 10 | 10,1 % | 10,1 % |
nevím | 3 | 3,03 % | 3,03 % |
15. Hodiny Anglického jazyka byly můj oblíbený předmět.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 37 | 37,37 % | 37,37 % |
nesouhlasím | 19 | 19,19 % | 19,19 % |
souhlasím | 19 | 19,19 % | 19,19 % |
spíše nesouhlasím | 15 | 15,15 % | 15,15 % |
nevím | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
16. Nesnášel(a) jsem hodiny Anglického jazyka.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 52 | 52,53 % | 52,53 % |
spíše nesouhlasím | 22 | 22,22 % | 22,22 % |
souhlasím | 11 | 11,11 % | 11,11 % |
spíše souhlasím | 10 | 10,1 % | 10,1 % |
nevím | 4 | 4,04 % | 4,04 % |
17. Měl(a) jsem strach z hodin Anglického jazyka.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 58 | 58,59 % | 58,59 % |
spíše nesouhlasím | 17 | 17,17 % | 17,17 % |
spíše souhlasím | 14 | 14,14 % | 14,14 % |
souhlasím | 8 | 8,08 % | 8,08 % |
nevím | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
18. Byl(a) jsem nervózní když jsem musel(a) ve škole mluvit anglicky.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 32 | 32,32 % | 32,32 % |
nesouhlasím | 25 | 25,25 % | 25,25 % |
spíše nesouhlasím | 25 | 25,25 % | 25,25 % |
souhlasím | 15 | 15,15 % | 15,15 % |
nevím | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
19. V hodinách jsem měl(a) dostatečný prostor mluvit anglicky.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 37 | 37,37 % | 37,37 % |
spíše souhlasím | 28 | 28,28 % | 28,28 % |
nesouhlasím | 18 | 18,18 % | 18,18 % |
nevím | 10 | 10,1 % | 10,1 % |
souhlasím | 6 | 6,06 % | 6,06 % |
20. Mám pocit, že každým rokem studia se moje angličtina zlepšuje.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 30 | 30,3 % | 30,3 % |
spíše nesouhlasím | 25 | 25,25 % | 25,25 % |
souhlasím | 20 | 20,2 % | 20,2 % |
nevím | 13 | 13,13 % | 13,13 % |
nesouhlasím | 11 | 11,11 % | 11,11 % |
21. V hodinách jsem se naučil(a) pouze anglickou gramatiku.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 32 | 32,32 % | 32,32 % |
spíše souhlasím | 31 | 31,31 % | 31,31 % |
nesouhlasím | 20 | 20,2 % | 20,2 % |
nevím | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
souhlasím | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
22. Dozvěděl(a) jsem se mnoho informací o anglicky mluvícíh zemích.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 46 | 46,46 % | 46,46 % |
spíše nesouhlasím | 27 | 27,27 % | 27,27 % |
nesouhlasím | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
souhlasím | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
nevím | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
23. V hodinách angličtiny jsem si rozšířil(a) obzory.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 37 | 37,37 % | 37,37 % |
spíše nesouhlasím | 22 | 22,22 % | 22,22 % |
nevím | 16 | 16,16 % | 16,16 % |
nesouhlasím | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
souhlasím | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
24. Hodiny angličtiny pro mě měly určitý přínos.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 46 | 46,46 % | 46,46 % |
souhlasím | 28 | 28,28 % | 28,28 % |
spíše nesouhlasím | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
nesouhlasím | 8 | 8,08 % | 8,08 % |
nevím | 8 | 8,08 % | 8,08 % |
25. Výukové metody v hodinách považuji za uspokojivé.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 30 | 30,3 % | 30,3 % |
spíše nesouhlasím | 30 | 30,3 % | 30,3 % |
nesouhlasím | 21 | 21,21 % | 21,21 % |
nevím | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
souhlasím | 6 | 6,06 % | 6,06 % |
26. Jak by jsi se ohodnotil(a) v následujících oblastech?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Čtení anglického textu | 1.909 | 1.073 |
Psaní anglického textu | 2.354 | 0.835 |
Vyjadřování v angličtině | 2.737 | 1.062 |
Porozumění mluvenému slovu | 2.293 | 1.237 |
27. Jak by jsi ohodnotil(a) výukové metody v následujících oblastech?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Čtení anglického textu | 2.455 | 1.339 |
Psaní anglického textu | 2.596 | 1.21 |
Vyjadřování v angličtině | 3.081 | 1.307 |
Porozumění mluvenému slovu | 2.939 | 1.309 |
28. S kterými z těchto výukových metod jsi se setkal(a) během studia angličtiny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sledování filmů, poslouchání muziky | 73 | 73,74 % | 73,74 % |
Využití programů na PC | 54 | 54,55 % | 54,55 % |
Lekce s rodilým mluvčím | 50 | 50,51 % | 50,51 % |
nic! | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
žádná z "těchto" | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
občasný poslech nahrávek patřící k učebnici... cca 1x za měsíc. | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
učebnice aj | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
Hodiny IT v anglickém jazyce | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
žádné | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
týdenní pobyt v Anglii | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
knihy, chat s anglickými studenty | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
hry v aj | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
společný překlad populární knihy | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
29. Měl(a) jsi někdy lekce s rodilým mluvčím?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 45 | 45,45 % | 45,45 % |
Ano, na střední škole | 39 | 39,39 % | 39,39 % |
Ana, na vysoké škole | 16 | 16,16 % | 16,16 % |
Ano, na druhém stupni ZŠ | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
Ano, na prvním stupni ZŠ | 3 | 3,03 % | 3,03 % |
30. Studoval(a) jsi někdy angličtinu v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 84 | 84,85 % | 84,85 % |
Ano | 15 | 15,15 % | 15,15 % |
31. Co by si rád(a) zlepšila na způsobu výuky angličtiny?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Absolutně všechno. Více hodin, konverzace, zaměření se na četbu i poslech.
Aby učitele s náma probírala důkladně to, co mají, a neletěli s náma "letem světem". Chtělo by to více věnovaní ze stran učitelů, a větší přípravu, abychom si nemuseli platit soukromá doučování. Podle mého, proto jsme ve škole, abychom se ji naučili, na abychom se jí učili doma.
hodně se řeší gramatika, místo toho, aby se více mluvilo...
Chtěla bych při hodinách angličtiny více konverzovat a více dělat poslechová cvičení.
interaktivnější, víc komunikace, zaměřit se na to podstatné
méně biflovat gramatická pravidla a slovíčka, více mluvit, více hodin s rodilými mluvčími, méně studentů v hodinách
mluvit, mluvit, mluvit...vždycky jsme jen doplňovali do učebnice a psali testy na slovíčka...
Někteří učitelé mají pocit, že stačí se studenty vyplňovat v hodinách učebnici. Nestačí.
Nikdy jsme nedělali zžádné projekty, což by mě bavilo.
Podstatou by měla být dobrá komunikace v jazyce, slovní projev. Ve třídách je hodně lidí, jede se hlavně gramatika podle učebnic, pro studenty je to nezáživné. S rodilým mluvčím jsem se setkala až na placeném pomaturitním studiu, kde mě výuka jazyka nadchla. Na VŠ již vidím zlepšení ve výuce.
prakticky všechno, je naprosto tragická
Profesoři by se měli více zaměřit na konverzaci. A snažit se mluvit pouze anglicky, tzn. nepřekládat vše okamžitě do češtiny. Pokusit se to studentům vysvětlit v angličtině, i na úkor toho, že se nestihne probrat látka.
příjemnější atmosféra, aby se stydlivý člověk uvolnil a hlavně důraz na konverzaci
studium ruštiny
U nás učitelku. Téměř nic mne nenaučí.
udelat vyuku zabavnou
V ČR v rámci povinného studia jazyků žalostně chybí hodiny konverzace. Málo studentů a jen mluvit, mluvit, mluvit.
větší slovní zásobu
Vic rodilych mluvcich do skol
více aktivit z hledisla učitelky
Více interaktivní výuku založenou na mluvení
Více konverzace. Ubrat důrazu na gramatiku a preferovat domluvu, porozumění a reakci.
více mluvení o aktuálních tématech
Více mluvit, méně gramatiky. Když se narodí dítě také se nejdříve učí mluvit a pak až psát. Zábavnější formu, a abych z toho neměla takový stres.
Více mluvit. Učit se i hovorovou angličtinu. Učit se více fráze, které se používají při běžné mluvě. Musím říct, že umím napsat formální dopis a rozumět zprávám atd, ale neumím pořádně reagovat, když se bavím s angličanem. Mám v hlavě spoustu českých reakcí, ale ty jsme se v angličtině nidky neučili...
Více nutit studenty mluvit, lekce s rodilými mluvčími
Více peněz technickým fakultám na výuku jazyků, neboť musí platit provoz drahých zařízení a kupovat je a na jazyky pak nezbývají peníze.
Více vyučovacích hodin, učení se praktických věcí, které člověk využije třeba při cestování, více mluvení třeba formou rozhovorů
vyměnila bych neschopné učitele
Záleží na učitelích a to je v českých školách hrozná smůla, že (poszuju-li moje učitele, se kterýmijsem měla zkušenost) pořádně anglicky neumí (jak se říká přeučené ruštinářky) ..snad to není už ted pravda.. ale často chybí výuka konverzace, výslovnost je hrozná
Zavedla bych rodilé mluvčí do základních škol
změnila bych všechno od počátku
způsob, lektory, více konverzace, více prakticky zaměřené
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.