Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > názor učitelstva na státní maturity
názor učitelstva na státní maturity
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nikola Pecháčková |
---|---|
Šetření: | 24. 11. 2010 - 01. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 2 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 22 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.14:15 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážené respondentky a respondenti,
státní maturity se staly jistým fenoménem dnešní doby. Právě i proto jsem se rozhodla využít toto téma pro svou diplomovou práci. Jsem vám velmi vděčná za Vaši ochotu vyplnit můj dotazník a tím i sdělit Váš cenný názor na novou maturitu.
Odpovědi respondentů
1. Cítíte se být dostatečně informován(a) o nové maturitní zkoušce z NJ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 2 | 100 % | 100 % |
2. Jste zastáncem (zastánkyní) státní maturity?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 1 | 50 % | 50 % |
ne | 1 | 50 % | 50 % |
3. Proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ústní část zkoušky a písemný projev nebude stejně hodnocen objektivně, neboť hodnotitelem je jednak učitel maturanta, nikoliv osoba, která jej nezná a navíc při hodnocení PP je rovněž jistá benevolence v přiřazování bodů. Největší úskalí a zmatenost přináší zbytečně složitá a přesto nedokonalá tabulka pro hodnocení PP.
Zvýší žákovu úroveň znalostí a přípravu na maturitu.
4. Myslíte si, že je nová státní maturita pro žáky výhodnější, než ta původní?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 2 | 100 % | 100 % |
5. Proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Je časově náročnější, žák musí projevit znalosti v různých sférách jazyka (PP, ÚP, poslech s porozuměním, čtení s porozuměním a gramatický test). Rozdělení kompetencí vnímám jako klad, ovšem jako zápor hodnotím způsob jejich oceňování, obzvlášť PP a ÚZ.
Příliš složité, mnoho částí, žák maturuje téměř celý měsíc.
6. Myslíte si, že je nová státní maturita pro učitele výhodnější, než ta původní? Proč?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 2 | 100 % | 100 % |
7. Proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Příliš složité, mnoho částí, nepřehledné. Dříve úpstní zkouška, pak písemná část. Nesmyslnné, přeházené, zatěžující.
Velmi zatěžující je hodnocení písemného projevu (praxe s ohledem na MAG´10 ukázala, že na jednoho žáka zabere hodnocení zhruba 60 minut i více). O zátěž jde zejména proto, že je třeba užívat korektorské značky, do textu víceméně nezasahovat (neopravovat přímo, nevpisovat správné tvary) a také přidělovat body podle nejednoznačných kritérií.
8. Myslíte si, že je maturitní zkouška z německého jazyka dobře koncipována?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 1 | 50 % | 50 % |
ano | 1 | 50 % | 50 % |
9. Jste hodnotitelem (hodnotitelkou) maturitní zkoušky z NJ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 2 | 100 % | 100 % |
10. Jaký máte názor na systém hodnocení maturitní zkoušky stanovený CERMATem? Systém je podle Vás:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše nevyhovující | 1 | 50 % | 50 % |
Náročný na čas | 1 | 50 % | 50 % |
Zcela nevyhovující | 1 | 50 % | 50 % |
11. Používáte k hodnocení systém korektorských značek, stanovených CERMATem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 2 | 100 % | 100 % |
12. Která učebnice je podle Vás nejvhodnější k přípravě na státní maturitu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Každá učebnice má své výhody a nevýhody, učebnice | 1 | 50 % | 50 % |
Němčina-Maturitní příprava -INFOA-nová maturita | 1 | 50 % | 50 % |
13. Jste spokojen(a) s nabídkou učebnic NJ na českém trhu, určených k přípravě na státní maturitu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 1 | 50 % | 50 % |
ano | 1 | 50 % | 50 % |
14. Používáte k výuce nějaký doplňkový materiál?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 2 | 100 % | 100 % |
15. Jaký?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Čllánky z časopisu | 1 | 50 % | 50 % |
učebnice řady INFOA-nová maturita | 1 | 50 % | 50 % |
16. Kolik žáků vyučujete německý jazyk v maturitních ročnících?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
9 | 1 | 50 % | 50 % |
17 | 1 | 50 % | 50 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 13 |
Minimum: | 9 |
Maximum: | 17 |
Variační rozpětí: | 8 |
Rozptyl: | 32 |
Směrodatná odchylka: | 5.66 |
Medián: | 13 |
Modus: | 9 |
17. Kolik z nich se rozhodlo vykonávat maturitní zkoušku z německého jazyka?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 1 | 50 % | 50 % |
4 | 1 | 50 % | 50 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 2 |
Směrodatná odchylka: | 1.41 |
Medián: | 3 |
Modus: | 2 |
18. Kolik z nich zvolilo vyšší úroveň?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 2 | 100 % | 100 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 1 |
Variační rozpětí: | 0 |
Rozptyl: | 0 |
Směrodatná odchylka: | 0 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
19. Považujete za vhodné rozdělení podle úrovně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 2 | 100 % | 100 % |
20. Komplikuje podle Vás státní maturity rozdělení dle úrovně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 1 | 50 % | 50 % |
ano | 1 | 50 % | 50 % |
21. Jak dopadli žáci při generální zkoušce státní maturity z NJ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dle očekávání | 2 | 100 % | 100 % |
22. Na jakém typu střední školy učíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odborná škola | 1 | 50 % | 50 % |
Soukromá podnikatelská střední škola | 1 | 50 % | 50 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.