Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názory hotelových hostů na zkoumání spokojenosti
Názory hotelových hostů na zkoumání spokojenosti
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Svobodová |
---|---|
Šetření: | 28. 03. 2015 - 21. 04. 2015 |
Počet respondentů: | 47 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 15.06 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 63,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:17 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení hoteloví hosté,
prosíme vás o vyplnění dotazníku zaměřené na názory hostů na metody zkoumání spokojenosti v hotelech v ČR. Získané údaje budou použity při zpracování diplomové práce s názvem Zkoumání spokojenosti hotelových hostů v ČR. Za vyplnění dotazníku vám předem děkujeme.
Lenka Svobodová
studentka oboru Cestovní ruch
na Univerzitě Mateja Bela v Banské Bystrici
Odpovědi respondentů
1. Využíváte služby hotelů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 41 | 87,23 % | 87,23 % |
ne | 6 | 12,77 % | 12,77 % |
2. Jak často poskytujete zpětnou vazbu o Vaší spokojenosti/nespokojenosti s hotelovými službami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vždy → otázka č. 3, většinou → otázka č. 3, občas → otázka č. 3, pouze v případě, jsem úplně spokojený/á → otázka č. 3, pouze v případě, že jsem nespokojený/á → otázka č. 3, vůbec → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 14 | 34,15 % | 29,79 % |
většinou | 8 | 19,51 % | 17,02 % |
vůbec | 7 | 17,07 % | 14,89 % |
pouze v případě, že jsem nespokojený/á | 6 | 14,63 % | 12,77 % |
vždy | 5 | 12,2 % | 10,64 % |
pouze v případě, jsem úplně spokojený/á | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
3. Jakým způsobem nejčastěji poskytujete zpětnou vazbu o Vaší spokojenosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
během pobytu vyplním dotazník spokojenosti | 16 | 47,06 % | 34,04 % |
po ukončení potytu napíšu recenzi na internetovou stránku hotelu nebo na rezervační portál | 14 | 41,18 % | 29,79 % |
během pobytu informuji pracovníky recepce o své spokojenosti/nespokojenosti | 11 | 32,35 % | 23,4 % |
pokud se vyskytl problém, okamžitě si stěžuji na recepci | 8 | 23,53 % | 17,02 % |
svoji spokojenost/nespokojenost vyjádřím při odjezdu na recepci | 8 | 23,53 % | 17,02 % |
při odjezdu napíšu o svých dojmech do knihy přání a stížností | 6 | 17,65 % | 12,77 % |
po ukončení pobytu napíšu dopis/email manažerovi nebo majitelovi hotelu | 4 | 11,76 % | 8,51 % |
tripadvisor | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
4. Využíváte možnost vyjádřit svoji spokojenost/nespokojenost prostřednictvím online recenzí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6, pouze pokud jsem nespokojnený/á → otázka č. 5, pouze pokud jsem úplně spokojený/á → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 19 | 55,88 % | 40,43 % |
ne | 7 | 20,59 % | 14,89 % |
pouze pokud jsem nespokojnený/á | 7 | 20,59 % | 14,89 % |
pouze pokud jsem úplně spokojený/á | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
5. Reagují hotely na vyjádření Vaší spokojenosti/nespokojenosti prostřednictvím online recenzí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
většinou ne | 19 | 67,86 % | 40,43 % |
většinou ano | 4 | 14,29 % | 8,51 % |
ne | 3 | 10,71 % | 6,38 % |
ano | 2 | 7,14 % | 4,26 % |
6. Myslíte si, že hotely poskytují dostatečný prostor na vyjádření spokojenosti/nespokojenosti hostů?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
ano
Ano
ano
ano, skoro v každém je dotazník a je možnost ho hodnotit na internetu
ano, většinou jsem k dispozici dotazníky na recepci a v pokojích
Hotely poskytují dostatečný prostor k vyjádření, pomocí dotazníkového šetření, možností vyjádřit se na internetu, přímo na recepci nebo manažera hotelu.
hotely se příliš na spokojenost nedotazují, ale vždy se dá hodnotit pomocí online recenze
jak který
jsem často tázána na spokojenost
Kromě optání jsem si zatím navšiml, že by je to nějak víc zajímalo.
lepší hotely ano,hlavně v zahraničí
malokedy sa pytaju na spokojnost sami od seba.. vacsinou nechaju len dotaznik v izbe a tym to pre nich hasne..
Myslim, že ne.
ne
ne mají strach, a ten obligátní dotazník na pokoji je k ničemu
ne,ale často oponují,jsou tzv,se sebou spokojeni,hledají "objektivní"důvody jak nedostatky omluvit/okecat/
Nedostatečné, max.dotazníky.
Nekdy se ptaji na spokojenost
Nikdy se mě nikdo nezeptal, jestli jsem byla spokojená.
občas
samy hotely příliš ne, spíš to zkoumají lidé na portálech
setkala jsem se vždy se žádostí o názor na spokojenost se službami a pobytem v hotelích,penzionech apod.
téměř pokaždé jsem dotázán na spokojenost
Téměř pokaždé jsem dotázána na spokojenost, záleží na velikosti a umístění hotelu.
v zahraničí ano, v česku ne
Většina hotelů požaduje zpětnou vazbu.
Většinou jsem tázán
Většinou se hotely dotazují. Já zpětně reaguji. Občas se písemně vyjádřím přímo na recepci hotelu.
Většinou zkoumají pomocí dotazníku.
Záleží na jednotlivém hotelu - někde chtějí zpětnou vazbu, jinde předpokládají, že je vše v pořádku, pokud se klient neozve sám s nějakou stížností.
záleží na třídě hotelu, **** ***** zkoumají v dostatečné míře, ale nižší kategorie ne
záleží na umístění hotelu, třídě apod.
7. Jaké výhody Vám přináší vyjadřování spokojenosti/nespokojenosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Aby hotel vedel co je spatne a co ne
dobry pocit, ze som mozno prispela k zlepseniu,ak som im oznamila nieco co nie je dostatocne dobre
Doufam ze se problem vyresi
je to trend, nevím, zda přináší výhody
Mně žádné, doufám, že pomůžu ostatním.
mozna naprava, info budoucich hostu
můžu přispět ke zlepšení služeb, pokud pochválím služby, personál hotelu se mě více váží
Myslím si, že se tak zpětně dá dopilovat veškerý klad i zápor v projevených recenzích.
podnět na vylepšení,zpráva pro jiné a také já si mohu udělat obrázek z recenzí ostatních
podnět na zlepšení služby
Podnět na zlepšení služeb
podnět na zlepšení služeb
podnět na zlepšení služeb
podnět na zlepšení služeb rozhodně
Pokud jsem si na něco stěžovala, pak vyřízení stížnosti - nápravu toho, co nebylo v pořádku.
reflexe
rychlejší vyřízení stížnosti, zpětná vazba hotelu
To se uvidí.
většinou jako podnět na zlepšení služeb, kuchyně apod.
většinou žádné
výhoda je to pro hotel
Výhody žádné, spíše jen pocit, že jsem svým způsobem dopomohla ke zlepšení situace podniku pro další klienty.
vyřízení stížnosti
Vyřízení stížnosti
vyřízení stížnosti, podnět na zlepšení služeb,
zatím žádné
Získání zkušeností ostatních návštěvníků hotelů.
Zkvalitnění služeb, možnost porovnání, kompenzace v případě nedostatků.
Zlepšení kvality služeb - velká šance na opětovný pobyt.
zmizí frustrace
žadné
žádné
žádné, v případě nespokojenosti varuji jiné aby byli opatrní a raději jeli jinam
8. Jaké nevýhody Vám přináší vyjadřování spokojenosti/nespokojenosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
anonymita
Čas
Čas
čas na vyplnění dotazníku
čas na vyřízení stížnosti
čas potřebný na písemné vyjádření
časově neefektivní
dtto
jsem na black listu
můj čas
Nekdy s tim nic neudelaji
nemám problém se vyjádřit, je to otázka několika minut
Neobjektivní hodnocení.
Nevidím žádné nevýhody ve vyjadřování se spokojeností či nespokojeností. Rád se vyjádřím k poskytnutým službám. Je-li důvod k chvále, Hotel může být spokojen, projevím-li nespokojenost, Hotel se z chyb může poučit.
nevím
nevim
nevím o žádných
nic
obcas mam pocit ze to nikam nesmeruje
postavení stěžovatele
postavení stěžovatele
Postavení stěžovatele.
Téměř žádné, vyplnění dotazníku je otázkou dvou minut, pokud si v případě nespokojenosti stěžuji, vždycky jsem se setkala se vstřícností.
Zadne
Ztrácím tím čas.
ztráta času,většinou se nic nezmění
žádné
žádne
žádné
žádné
žádné
Žádné nevýhody.
žádné, akorát je potřeba je vyplnit v jiném jazyce, nejčastěji anglickém
9. Co považujete za nedostatek zkoumání spokojenosti hostů v hotelech v ČR?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
---
.
Bez reakcí
Ehm.... že se tu nic pořádně nezkoumá? :)
hotelům je to fuk
hotely málo zkoumají spokojenost
hotely málo zkoumají spokojenost, stížnosti nevedou ke zlepšení služeb
Hotely neberou stížnosti jako nástroj ke zlepšení služeb.
Hotely většinou nereagují na recenze a recepční dost čast negativní recenzi "stopí"
je jim to vicemene jedno
lhostejnost
lhostejnost
málo otázek
nedostatečné zkoumání, nereagování na recenze
Některé hotely nezajímá ani spokojenost, ani nespokojenost. jsem-li spokojen, pochválím ústně při odjezdu, jsem-li nespokojen, nekomentuji svůj pobyt, ale zpětně se už nevracím.
nemají velký zájem
nemám příliš zkušenost s hotely v čr
nepřemýšlela jsem o tom
Nereaguji dostatecne na recenze
nereagují na přání hostů
nereagují na recenze
nereakce na stížnosti, neřešení
nevím
nevim, dál mě to nezajímá
Nikdy se mě nikdo na názor nezeptal.
no vše výše uvedené v př.
opytat sa opytaju, potom sa usmeju..budeme to riesit.. a nic sa nedeje..
Především to, že v mnoha hotelech žádnou zpětnou vazbu vůbec nechtějí a na recenze na netu ani nereagují.
stížnosti nevedou ke zlepšení služeb
stížnosti nevedou ke zlepšení služeb
Stížnosti nevedou ke zlepšení služeb, nejsou předány dále,
Stížnosti nevedou ke zlepšení služeb.
Zadne
zatím jsem byla všude spokojená, takže jsem nepsala negativní recenze, tudíž nemohla být zpětná vazba
10. Měli byste zájem o výsledky zkoumání spokojenosti hostů v hotelu, který chcete navštívit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ovlivňuje to moje rozhodování o nákupu | 30 | 88,24 % | 63,83 % |
ano, ale neovlivňuje to moje rozhodování o nákupu | 3 | 8,82 % | 6,38 % |
ne, neovlivňuje to moje rozhodování o nákupu | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
11. Jakou metodu zkoumání spokojenosti v hotelech preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dotazník spokojenosti | 22 | 64,71 % | 46,81 % |
osobní rozhovor | 2 | 5,88 % | 4,26 % |
vyjádření spokojenosti na recepci | 2 | 5,88 % | 4,26 % |
recenze na internetu | 2 | 5,88 % | 4,26 % |
online | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
online vyjádření, bodové ohodnocení | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
recenze na netu pro širokou veřejnost,jinak je vše jen formální | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
recenze | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
kniha přání a stížností | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
vyjádření na netu k ubytování | 1 | 2,94 % | 2,13 % |
12. Kdy je pro Vás nejvhodnější doba na vyjádření spokojenosti/nespokojenosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
po ukončení pobytu (zpětně) | 13 | 38,24 % | 27,66 % |
při odjezdu | 10 | 29,41 % | 21,28 % |
kdykoliv během pobytu | 8 | 23,53 % | 17,02 % |
bezprostředně po poskytnutí služby | 3 | 8,82 % | 6,38 % |
13. Co byste doporučili hotelům na zlepšení zkoumání spokojenosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
více zkoumat spokojenost hostů
-
.
asi zlepšovat zjištěné nedostatky od ubytovávaných osob
dát u každé otázky možnost svou odpověď rozepsat a reagovat a recenze
jednoduchý dotazník s kupónem na příští pobyt ve slevě
jistě zkoumat spokojenost hostů a vyvodit z toho nápravu
méně zkoumat a více poskytovat,nekličkovat,ale napravovat
Na každý pokoj umístit návštěvní knihu, kde by se člověk mohl vyjádřit k pobytu v hotelu. Při odjezdu dát vizitku, kde by byl e-mail - centrum spokojenosti pro Hotel, ve kterém jsem trávil svůj čas.
Nic
nic
nic
Odpovidat na recenze
odpovídat na recenze
odpovidat na recenze, dotazovani se hostu
odpovídat na recenze, odstraňovat nedostatky
odpovídat na všechny recenze - slušně a výstižně, nevymlouvat se, stížnosti prověřit a aplikovat změny pro zlepšení služeb
poslat dotazník na mail
Pracovat spíše s dotazníky či recenzemi (na přímou otázku v osobním rozhovoru spousta lidí společensky vyjádří spokojenost, přestože vše v pořádku nebylo), vyvozovat z nich důsledky pro zlepšování služeb.
Reagovat na nedostatky
reagovat na recenze, více zkoumat spokojenost hostů
různě
Řešit problémy průběžně, malými kroky, ne čekat a dělat velké změny. To klientelu znejistí až odradí.
tréning zaměstnanců
venovat cas ziskanym udajom.. napravit nedostatky..
Víc zkoumat spokojenost či nespokojenost a nedostatky se v každém případě snažit odstraňovat !
více zkoumat spokojenost hostů, zlepšovat nedostatky zjištěné při zkoumání spokojenosti, ...
využívat dotazník, ať už tištěné, či webové
Zajímat se o hosty a sjednávat nápravu.
zlepšovat nedostatky
zlepšovat nedostatky
zlepšovat nedostatky zjištěné při pobytu
zlepšovat nedostatky zjištěné při zkoumání spokojenosti
14. Uveďte prosím důvody, proč nevyjadřujete svoji spokojenost/nespokojenost.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nechce se mi
Nemám čas, nevím kde se vyjadrit
Nenapadlo mě to. Nebyla nikde kniha či blok na řešení, zda se mi v hotelu líbilo/nelíbilo.
nevidím k tomu důvod
Nevím
Nikdy jsem neměla žádnou zvláštní připomínku ani stížnost
Zatím si nebylo na co ztěžovat a na spokojenost či nespokojenost se mě nikdo neptal.
15. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 30 | 73,17 % | 63,83 % |
muž | 11 | 26,83 % | 23,4 % |
16. Věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
27-60 | 22 | 53,66 % | 46,81 % |
15-26 let | 19 | 46,34 % | 40,43 % |
17. Dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 20 | 48,78 % | 42,55 % |
středoškolské s maturitou | 14 | 34,15 % | 29,79 % |
středoškolské bez maturity | 4 | 9,76 % | 8,51 % |
vyšší odborné | 2 | 4,88 % | 4,26 % |
základní | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
18. Kolik pobytů průměrně absolvujete za rok v hotelech v ČR?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 9 | 21,95 % | 19,15 % |
2 | 8 | 19,51 % | 17,02 % |
3 | 7 | 17,07 % | 14,89 % |
0 | 4 | 9,76 % | 8,51 % |
5 | 4 | 9,76 % | 8,51 % |
6 | 2 | 4,88 % | 4,26 % |
8 | 2 | 4,88 % | 4,26 % |
55 | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
30 | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
15 | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
ostatní odpovědi | 2 | 4,88 % | 4,26 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.46 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 15 |
Variační rozpětí: | 15 |
Rozptyl: | 10.53 |
Směrodatná odchylka: | 3.25 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
19. Kolik pobytů průměrně absolvujete za rok v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 16 | 39,02 % | 34,04 % |
2 | 10 | 24,39 % | 21,28 % |
0 | 4 | 9,76 % | 8,51 % |
3 | 4 | 9,76 % | 8,51 % |
5 | 3 | 7,32 % | 6,38 % |
10 | 2 | 4,88 % | 4,26 % |
25 | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
4 | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.08 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 10 |
Rozptyl: | 3.41 |
Směrodatná odchylka: | 1.85 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
20. Jakou třídu hotelů preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
*** | 24 | 58,54 % | 51,06 % |
**** | 16 | 39,02 % | 34,04 % |
***** | 1 | 2,44 % | 2,13 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.