Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názory personálních manažerů na dovednosti lektora firemního vzděláván

Názory personálních manažerů na dovednosti lektora firemního vzděláván

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Denis Groeger
Šetření:29. 02. 2016 - 07. 03. 2016
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):30 / 29.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:47 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.16:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jmenuji se Denis Groeger a jsem studentem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Studují třetí ročník oboru "Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře" kombinovanou formou. Předmětem mé bakalářské práce jsou "Názory personálních manažerů na dovednosti lektora firemního vzdělávání" a mým cílem je zjistit, jak jsou právě lektoři firemního vzdělávání vnímáni.

 

Lektora chápeme dle knihy "Lektorské dovednosti - manuál úspěšného lektora" od Medlíkové takto: "Lektor učí a předává teoretické znalosti a případně i praktické dovednosti podle domluvené zakázky."

 

Děkuji za Vaši ochotu a čas strávený u vyplňování dotazníku!

Odpovědi respondentů

1. Firemní vzdělávání má pro Vaši společnost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zásadní význam4747 %47 %  
Částečný význam4040 %40 %  
Minimální význam99 %9 %  
živí nás to11 %1 %  
Sám jsem lektorem, takže se musím vzdělávat ;) 11 %1 %  
Jsme vzdělávací společnost.11 %1 %  
neprobíhá, nemáme firemní lektory11 %1 %  

Graf

2. Měsíčně vyčleňujete Vašim zaměstnancům ke vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-4 hodiny3939 %39 %  
Nevyčleňujeme2525 %25 %  
4-8 hodin1414 %14 %  
8-16 hodin66 %6 %  
ve volném čase11 %1 %  
nemám zaměstnance11 %1 %  
Jsem sám sobě zaměstnancem11 %1 %  
individuálně, elektronická školení11 %1 %  
nepravidelně, dle nabídky potřebných vzdělávacích programů11 %1 %  
011 %1 %  
4000 Kč/půlrok s disponibilní volbou pracovníka k užití prostředků (zejm. na jazykové vzdělávání)11 %1 %  
ad hoc volně dle skutečné potřeby11 %1 %  
individuálně11 %1 %  
individuální11 %1 %  
každý podle svých potřeb, nemáme limit11 %1 %  
nevím11 %1 %  
dle jejich potřeb, nemáme limitováno11 %1 %  
sami vzděláváme11 %1 %  
Jsme vzdělávací společnost.11 %1 %  
viac ako 2011 %1 %  

Graf

3. Vzdělávání ve Vaší společnosti probíhá:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na pracovišti5959 %59 %  
Mimo pracoviště2525 %25 %  
Neprobíhá vůbec33 %3 %  
různě22 %2 %  
jsme vzdělávací organizace11 %1 %  
kombinace na pracovišti + mimo pracoviště11 %1 %  
nejsem členem společnosti11 %1 %  
kombinovaně na pracovišti i mimo něj11 %1 %  
všude možně11 %1 %  
na i mimo pracoviště11 %1 %  
operativně, jak je třeba, samovzdělávání doma, nebo v terénu, nebo v kanceláři11 %1 %  
sami vzděláváme v různých místech11 %1 %  
na pracovisti i mimo nej11 %1 %  
Jen formou doporučení, je na každém, co si vybere.11 %1 %  
Na pracovišti i mimo pracoviště11 %1 %  

Graf

4. Nejvíce využívaná technika firemního vzdělávání ve Vaší společnosti je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Asistence zkušenějšího kolegy4747 %47 %  
Koučing2020 %20 %  
Instruktáž při výkonu práce (napodobování školitele)1717 %17 %  
Mentoring55 %5 %  
prezenční školení a webináře11 %1 %  
akreditovaný kurz11 %1 %  
nejsem členem společnosti11 %1 %  
elektronické školení s testem11 %1 %  
vzdělávací kurzy11 %1 %  
neprobíhá11 %1 %  
kongresy11 %1 %  
všechny možné dle situace11 %1 %  
kombinace všeho, nejvíce se osvědčil koučink s občasnou kombinací mentoringu11 %1 %  
kurzy a semináře11 %1 %  
Koučing, mentoring a externí školitelé11 %1 %  

Graf

5. Nejvhodnějším školitelem je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kombinace5151 %51 %  
Interní2727 %27 %  
Externí2020 %20 %  
Žádný22 %2 %  

Graf

6. Kvalitní příprava hodinové lekce trvá:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodinu až dvě4141 %41 %  
Více než dvě hodiny3636 %36 %  
Méně než hodinu1313 %13 %  
individuální22 %2 %  
u první výuky (nového typu kurzu) to může být i více hodin, v případě opakování už doba přípravy klesá11 %1 %  
podle zkušenosti vyučujícího11 %1 %  
nedá se určit11 %1 %  
Neprobiha11 %1 %  
záleží od tématu a na zvolené formě lekce11 %1 %  
nelze poměřovat, závisí na obsahu a zkušenostech11 %1 %  
záleží na tématu a zkušenostech11 %1 %  
získána s praxí11 %1 %  

Graf

7. Nejnovější trendy ve vzdělávání zaměstnanců:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sledujeme6868 %68 %  
Nesledujeme3232 %32 %  

Graf

8. Úroveň znalostí a dovedností přijímaných zaměstnanců:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnance si sami školíme8282 %82 %  
Přijímáme pouze již zkušené zaměstnance (s praxí)99 %9 %  
Necítíme potřebu kvalifikovaných pracovníků22 %2 %  
přijímáme všechny (i učně, brigádníky, s praxí i bez)11 %1 %  
nepřijímám zaměstnance11 %1 %  
Nemám zaměstnance11 %1 %  
přijímáme zam/ce s praxí, další školíme sami11 %1 %  
musí mít znalostní base plus jazyky a zbytek si doškolíme sami11 %1 %  
Rekvalifikace11 %1 %  
zaměstnance si sami zaučujeme11 %1 %  

Graf

9. Jaký je Váš názor na elektronické vzdělávání?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

+ Rychlá alternativa osobního školení. + Pracovník se k tomu může vždy vrátit. - Elektronické příručky nepředají osobní zkušenost.

50% obsahu elektronicky, zbytek interním zkušeným pracovníkem

bez vysledkov

Bezva věc, bohužel zatím hodně "v plenkách" ;)

částečná náhražka možná v některých oborech

dávám přednost přímému kontaktu

dáváme přednost praktickému zaškolování

Dle mého názoru je v některých případech účinné.

Dobra věc

Dobrá věc

Dobrý způsob, jak zajistit vzdělávání pro vzdálené pracovníky.

efektivní nástroj

Efektivní způsob vzdělávání.

Elektronické vzdělávání je málo osobní, občas je problém se zpětnou vazbou.

Elektronicke vzdelavani je vyborny nastroj. Za prve: tempo se da podridit individualnim potrebam, je to stale "nekde" online k dispozici apod. Samozrejme platforma je dulezita a ne vzdy ad-hoc reseni funguji (na firemni intranetu, napr) musi fungovat.

elektronické vzdělávání může být přínosem, avšak není 100% efektivní

Elektronické vzdělávání není tak efektivní jako osobní přítomnost na vzdělávacím kurzu.

Elektronické vzdělávání umožní zaměstnanci vzdělávat se i mimo pracoviště, určí si tempo vzdělávání pro něj vhodné, nese však plnou zodpovědnost za své výsledky.

Jak se to vezne

Jako podpůrný nástroj vhodný.

Je flexibilnější, než normální

Je možné pouze v omezené míře.

Je neosobní, ale šetří náš čas

je to novodobý trend, tak proč ne

Je to praktické

jen na určité typy vzdělávání, např. školení řidiců

Jsem pro - usetri to spoustu casu

kladný

kladný

Kladný

Kladný, pár takových mám již za sebou.

kladný, pravidelně využívaný

klidně

krátí čas, méně efektivní, bez praktického cvičení

málo efektivní

Méně účinné, než osobní instruktáž.

Moderní způsob, kvalita lektorů různá.

moderní, levnější, proč ne

moze byt uzitocne z hladiska setrenia casu

Muže Pomoc ale nenahradí to plný vyklad

Může přinést dobré výsledky, pokud školený člověk sám chce.

my potřebujeme spíše praktickou stránku

Myslím si, že je dobrý, ale spíše u vyšších manažerských pozic než u dělnických.

Myslím si, že je lepší fyzická osoba (školitel).

Myslím, že to šetří čas.

myslím, že ve většině případů tento způsob není vhodný

Naši zaměstnanci jsou takto školeni v BOZP a školení řidičů a je dostačující

Neaplikujeme

Nebráníme se, upřednostňujeme však osobní kontakt

nelíbí se mne

nemá takový efekt

nemám s ním zkušenosti

Nemáme zkušenosti.

Nemyslím si, že je to dobré....

Není tak účinné, jako osobní setkání s lektorem.

Není to dostatečně osobní. Nepředá to dostatek informací, a nejsem si jistá výsledkem. Osobní kontakt si myslím, že je velice důležitý.

Neni to osobni

Není tolik efektivní jako osobní.

nepodporujeme

nepreferujeme

Nepreferuji, ale využívám.

Nevyužíváme

Nevyužíváme

Nezaujme..

Nijaký,nepoužíváme.

nulový dopad na pracovní činnost

občas ho využíváme (např. v oblasti PO, BOZP + testy)

ok

osobně preferuji osobní fyzický přístup

Pochybují o jeho účinnosti. Nesetkala jsem se s tím.

Postačí na prověření znalostí, ale jako forma vzdělávání je nedostatecna

Považuji je za vhodné pouze pro některé oblasti - například pro BOZP.

Pozitivní, využijí především lidé, kteří nemají čas sedět 8h na školení (webináře, e-learning atd.)

Preferují slovní vyklad

pro splnění zákonných povinností (BOZP, školení řidičů) ideální, jinak nepoužitelné

S elektronickým vzděláváním máme zkušenosti a jsme s ním spokojeni. Je to rychlá forma, která uspoří čas a náklady.

Setri cas a je pristupne odkudkoliv

V kombinaci s praktickým je to vhodné samostudium.

V našem oboru je pro nás vhodnější praktické vzdělávání.

V našem odvětví se elektronické školení nevyužívá.

v pohodě

Ve firme ho vyuzivame a jsme s nim spokojeni.

ve výrobních firmách jej nepoužíváme

Velmi dobre

velmi pozitivní

Vhodne pro určite typy dovednosti a to spise tvrde. Soft skills lepsi jinou formou

Vhodné především ve firmách s větší fluktuací, nebo tam, kde jsou zaměstnanci rozmístěni po celém území ČR.

vhodné, ale s mírou

Vhodné, nenahradí slovo a kontakt s posluchači

vhodný doplněk k určitým tématům, nelze tak školit vše, vhodné k plošnému testování atp.

výborný nástroj

Výhodné v mnoha směrech, například dotyčný nemusí daleko dojíždět.

Využíváme je na povinná školeni, kladně hodnoceno.

využíváme na BOZP - usnadnění administrace, úspora času personalisty

Vzdělávání s lektorem je účinnější

Z důvodu většího počtu zaměstnanců se nám vyplatí spíše investovat do fyzických školení a vzdělávání.

zaměstnanec přichází o osobní kontakt se školitelem, některé věci mohou býti špatně pochopeny

Zatím jsme nevyužili, ale uvažujeme o něm.

Ztotožňuji se s touto formou vzdělávání, přesto by i u této formy by měla být možnost fyzické konzultaci

10. Znalost andragogiky je při vykonávání firemního vzdělávání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá4848 %48 %  
Částečně důlěžitá3232 %32 %  
Není důležitá1515 %15 %  
Zcela důležitá55 %5 %  

Graf

11. Nejvhodnější typ firemního lektora je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praktik7878 %78 %  
Kombinace77 %7 %  
Obojí22 %2 %  
Teoretik22 %2 %  
nedá se určit11 %1 %  
kombinace předchozích možností11 %1 %  
Ani jeden, lektor musí být halvně působivý a mít schopnost a) zaujmout b) předat znalosti a zkušenosti.11 %1 %  
Zábavný praktic, s vlastními zkušenostmi11 %1 %  
kombinovaně11 %1 %  
komu to jde nejlépe11 %1 %  
praktik s dovedností kouče11 %1 %  
opět kombinace a opět záleží na tématu11 %1 %  
kombinace terorika a praktika11 %1 %  
Kombinace obou, převažující praktik11 %1 %  
kombinace obojího11 %1 %  

Graf

12. Ideální časová délka jednoho školení je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-5 hodin5555 %55 %  
1 hodina2424 %24 %  
5 a více hodin88 %8 %  
nedá se určit11 %1 %  
dle aktuální potřeby - každé školení potřebuji jiný časový rozvrh11 %1 %  
dle tématu školení11 %1 %  
2 hod.11 %1 %  
dle oboru a potřeby11 %1 %  
max. 311 %1 %  
individuální11 %1 %  
máme i dvoudenní školení, minimum však půl den, pokud se jedná o provozní drobnost, stačí i dvě hodiny11 %1 %  
1 den (8h)11 %1 %  
podle toho, co se školí11 %1 %  
811 %1 %  
9h11 %1 %  
1-3 hodiny s přestávkami11 %1 %  

Graf

13. Prostory určené výhradně pro vzdělávání zaměstnanců:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Máme5959 %59 %  
Nemáme4141 %41 %  

Graf

14. S "ochutnávkou programu" čili ukázkou jste se:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Setkali, nevyužíváme3838 %38 %  
Setkali, využíváme3131 %31 %  
Nesetkali, nevyužíváme3131 %31 %  

Graf

15. Před započetím školení by měl lektor dorazit na místo s časovou rezervou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 - 30 minut5757 %57 %  
10 minut2424 %24 %  
30-60 minut1515 %15 %  
Více než 1 hodina44 %4 %  

Graf

16. Seřaďte tzv. 5P (principů) dle důležitosti:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Participace - zapojení účastníků2.241.502
Praktické relevance - zavedení znalostí do praxe2.21.3
Pestré porce - střídání metod vzdělávání dle účastníků3.861.38
Pohoda - dobrá atmosféra3.081.854
Poctivost - respekt názorů zaměstnanců ze strany lektora3.621.616

Graf

17. Nejúčinější metoda evaluace (hodnocení vzdělávání) je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dotazníky4646 %46 %  
Hodnotící zpráva2424 %24 %  
Setkání se zadavatelem2222 %22 %  
špatně možnosti11 %1 %  
diskuze s účastníky daného školení (návrhy na doplnění obsahu školení ad., dotazy na spokojenost pracovníků, kteří se ho zúčastnili)11 %1 %  
jakékoli vhodné dle situace11 %1 %  
očekávané výsledky v praxi11 %1 %  
kombinace11 %1 %  
používáme kombinaci všeho11 %1 %  
aplikace v praxi11 %1 %  
praxe11 %1 %  

Graf

18. Dostačující délky praxe lektora pro kvalitní výkon vzdělávání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 4 roky3030 %30 %  
Více než 5 let2424 %24 %  
1 - 2 roky2323 %23 %  
Do 1 roku55 %5 %  
Dle oboru22 %2 %  
individuální22 %2 %  
je to individualni, klidne nekomu staci min nez rok a dokaze to predat dal11 %1 %  
přece není univerzální11 %1 %  
To zalezi na zkusenostech11 %1 %  
dle mé zkušenosti není rozhodující, důležitější je vhodnost pro "roli" lektora11 %1 %  
záleží na oboru11 %1 %  
Klidně 2 měsíce, jak píšu výše, důležité je umět zaujmout a předat znalosti. 11 %1 %  
není rozhodující11 %1 %  
záleží na oboru a charakteristice daného člověka, ale 2 - 3 roky11 %1 %  
kvalitní výkon není závislý na délce praxe11 %1 %  
někdo má shůry dáno a někdo se to musí "učit", ale min rok, dva11 %1 %  
Záleží na člověku.11 %1 %  
podle toho, co se školí11 %1 %  
Záleží na jeho kvalitě (nejen odborné znalosti, ale i normální slušné jednání) než na době praxe, odstrašující příklad třeba Blanka Hudecová, to už nikdy více, velmi dehonestujícím způsobem sráží účastníky, vytýká jim chyby, kterými sama oplývá ve velké míře, vznětlivé chování a další “lahůdky“, nejlepší je žádat o výměnu lektora; a ti co takové lektory školí by se měli zamyslet sami nad sebou.11 %1 %  
Podle druhu školení (1-3 roky)11 %1 %  

Graf

19. Přestávka při vzdělávací akci by měla mít délku a frekvenci:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

10 - 15 minut

10 - 15 minut po 90 minutách

10 - 15 po 1h

10 - 20 minut

10 min / každou 1hod

10 min každé 2 hodiny

10 min po hodině, nebo podle obtížnosti tématu častěji, méňe - podle aktuální situace

10 min za hodinu

10 min, přestávka po 1,5-2 hod

10 minut každé dvě hodiny, po 4 hodinách 30 minut.

10 minut každou hodinu, zejména kvůli kuřákům

10 minut po hodině

10 minut po hodině-hodině a půl

10 minut přestávka po hodině kurzu

10 minut vždy po hodině při celodenním vzdělávání půlhodina na oběd

10 minut. Každé 3 hodiny.

10-15 minut

10-15 minut, vždy po 1,5 hodině výuky

10-15min 2 během dne (dopoledne a odpoledne). 1h pauza na oběd

10-20 minut po 2 hodinách.

15 - 30 min přestávky, jednou za 2 - 3 hodiny

15 min

15 min po 1,30 min.

15 min po 90ti min

15 min po hodině

15 min po hodině a půl skoleni

15 min přestávka po hodině vzdělávání

15 minut

15 minut kazdou hodinu

15 minut po 2 hodinách

15 minut po 45 minutách

15 minut po každých 2 hodinách

15 minut za 1,5 hodiny

15 minut, tak co 2h +/- (dle zapojeni lidi, nekdy neni vhodne rusit, nekdy to neva)

15min po 1,5hod

20 min

20 min za 2 hodiny

20 min/90 min

20 minut po 2 hodinách

20 minut po 2 hodinách

20 minut přestávka po 90ti minutách výuky.

20. Min

20min

25 min.

2x denně 15 minut + hodinový oběd

30 min co dve hodiny

30 min.

30 minut

30min. po 90min.

30minut

5 min po každé hodině

5-10 minut, viac ako 1 krat v priebehu vzdelavacej akcii

Alespoň 15-20 min po každé 1,5 h.

aplikujeme dopolední a odpolední coffeebreak cca na 15 min vždy po 90-120min výuky a hodinový oběd, tedy pokud máme klasickou délku školení 9 až cca 16,30

cca 0,5 hodiny

Cca 20 minut alespoň po hodině a půl skoleni

co 2 vyučovací hodiny po cca 10-15 minut

Co dvě hodiny aspoň 10 min

délka 30 min, frekvence 1x

Dle potreby

Dle potřeby

dle potřeby, min. 15 min., pokud není pauza na oběd

individuální dle tématu a výukové metodě

kazde 2 hodiny + obedni pauza minimalne 30 minut

Každé 2 hodiny 10 minut pauza.

každou hodinu 10 min

každou hodinu 10 minut, po několika hodinách delší pauza (na oběd)

Každou hodinu cca 10 minut.

Každou hodinu, 10 minut.

každých 60 minut 5 minut pauza

m

max po 1 hodině

maximálně 30 minut s frekvencí 1 přestávka na hodinu a půl školení

Min. 10minut, po cca 2,5h.

min. každé dvě hodiny min. deset minut

Minimálně deset minut, kdysi jsem slyšela, že člověk dokáže souvisle dávat pozornost cca 20 minut, ale rozumní dospělí to jistě zvládnou i déle, takže tak po 3/4/ hodině by to mohlo být akorát.

Nedá se určit pevně

Nejvíce se nám osvědčila krátká cca 10 - 15 minutová přestávka po cca 90 minutách školení.

Nemela

Nevím

po 2 hodinách 20 minut

po 2 hodinách na 15 minut

po 2h 20 min 4x

Po hodině 10 minut.

po hodině 15 minut

Po jedné hodině výuku deset minut přestávky.

po každé 1 hodině vzdělávání 5-10 minut, a po 4 hodinách 30 minut

Po max 60min. bloku, cca 10min.

po1,5 hod 15 min

podle délky, typu a obsahu školení

Podle domluvy, jak to skupině vyhovuje.

podle potřeby, podle délky a náročnosti školení: celodenní školení 2 kratší přestávky a 1 delší na oběd

Pokud trvá školen

První 10 minut, druhá 15 minut a třetí 30 minut. Dále totéž opakovat.

přestávka po 1,5 hod, min 15 minut

Přiměřenou obsahu a celkové délce kurzu a hodině, kdy se kurz pořádá.

půl hodiny

start v 9:00 - od 10:40 až 10:55 přestávka - start 10:55 do 12:00 - přestávka 30 minut - do 12:30 a konec 14:00

Týden

záleží na celkové délce školení; běžně po cca 2 hodinách 15 min a minimálně 30 minut přes poledne

20. Seřaďte dle důležitosti tyto jednotlivé kompetence lektora firemního vzdělávání: (1= nejdůležitější, 4 = nejméně důlěžitá)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Andragogická kompetence (znalosti vzdělávání dospělých)2.881.366
Odborná kompetence (orientace v daném tématu)1.60.82
Osobnostní kompetence (chování, prožívání, atd.)2.670.821
Psychologická kompetence (odhadnutí ostatních, empatie, atd.)2.850.887

Graf

21. Image lektora firemního vzdělávání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá4444 %44 %  
Částečně důležitá2929 %29 %  
Zcela důležitá2424 %24 %  
image je důležitá, ale souvisí to s osobností lektora jako takového i ve smyslu leadershipu11 %1 %  
nerozumím otázce11 %1 %  
Jsou lektoři, kteří si budují při prezentaci třeba na webech image znalce, zkušeného odborníka, fotky různých certifikátů i z ciziny, a v kurzu účastníci pak nestačí zírat, ci je to za nedouka, hulváta a nevyrovnanou osobnost, tedy image není moc podstatná, ale odborné a lidské kvality; nebojte se žádat o výměnu špatného lektora!11 %1 %  

Graf

22. Nejhorší chybou v image lektora je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přímá lež4343 %43 %  
Zanedbaná péče o sebe a hygiena2424 %24 %  
Únik citlivých informací2121 %21 %  
Neodpovídající oblečení55 %5 %  
vse uvedene11 %1 %  
Nevážení si svých zákazníků (posluchačů)11 %1 %  
zmatenost11 %1 %  
nezáživnost11 %1 %  
tohle jsem snad průšvih úplně všechno ne?11 %1 %  
hloupé vtipy11 %1 %  
Arogantní a dehonestující chování vůči účastníkům kurzu, no a když se to spojí ještě s evidentními chybami v projevu a nepadnoucím oblečením, to je potom lahůdka (viz odpověď č. 18) !11 %1 %  

Graf

23. Image firemního lektora vzdělávání nejvíce posiluje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odbornost a kvalifikace3535 %35 %  
Připravenost3232 %32 %  
Informovanost1414 %14 %  
Spolehlivost1313 %13 %  
odbornost včetně připravenosti11 %1 %  
schopnost vyjadřování11 %1 %  
vše dohromady, ba i detaily11 %1 %  
všechny výše uvedené body11 %1 %  
profesionalita11 %1 %  
Odbornost a znalost problematiky ruku v ruce s normálním slušným jednáním.11 %1 %  

Graf

24. Klíčové kompetence lektora: (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležitá)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Srozumitelnost1.251.028
Komunikativnost1.631.193
Empatie21.08
Individuální přístup2.331.201
Odborný růst2.091.162
Schopnost řešit konflikty2.331.661
Práce s technikou2.481.51

Graf

25. Nejvhodnějším typem vzdělávací akce je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Workshop6262 %62 %  
Seminář2020 %20 %  
Přednáška1010 %10 %  
špatně možnosti11 %1 %  
dle tématu školení11 %1 %  
záleží na situaci, oboru, zadání atd.11 %1 %  
koučing na místě11 %1 %  
opět záleží od tématu, obvykle různě kombinujeme11 %1 %  
záleží na tom, co se školí11 %1 %  
Pro různé příležitosti jsou vhodné různé typy vzdělávacích akcí.11 %1 %  
Záleží podle typu akce.11 %1 %  

Graf

26. Seřaďte de efektivity tyto metody učení: ( 1=nejefektivnější, 6=nejméně efektivní)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Učení druhých2.882.366
Názorná ukázka1.761.362
Diskuze2.841.574
Audio - video4.11.23
Četba5.280.942
Přednáška4.142.24

Graf

27. Hry a aktivizační prvky jsou při školení

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité4142,27 %41 %  
Částečně důležité3030,93 %30 %  
Zcela důležité1818,56 %18 %  
Nedůležité66,19 %6 %  
záleží na typu, zadání, oboru, situaci,...11,03 %1 %  
Nejsou až tak důležité, dospělí nejsou předškoláci, a pokud je lektor použije k dehonestaci slabších účastníků kurzu, tak to raději nic!11,03 %1 %  

Graf

28. Používání mobilních telefonů při školení (týká se lektora i účastníků):

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Telefony ztlumeny na vibrace, řešit pouze akutní záležitosti5354,64 %53 %  
Telefonování by mělo být úplně zakázáno2424,74 %24 %  
Telefony ztlumeny na vibrace, netelefonovat1818,56 %18 %  
věnovat se školení, ne telefonu, pouze v nutnych případech povoleno.11,03 %1 %  
dle situace11,03 %1 %  

Graf

29. Evaluaci (hodnocení) vzdělávací akce vnímáte jako: (vyberte tři možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zpětná vazba k výkonu lektora9090 %90 %  
Informace sloužící pro změny7575 %75 %  
Způsob interpretace názoru zaměstnance5050 %50 %  
Způsob ocenění2929 %29 %  
Marketingový nástroj1717 %17 %  
Ochrana lektora před chybami1717 %17 %  
Podklady pro obchod1313 %13 %  
Věcný doklad99 %9 %  

Graf

30. Počet kurzovních dnů lektora v jednom měsíci by měl být: (berte v úvahu volné víkendy a taktéž čas pro lektorské vzdělávací)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5-10 dnů4444 %44 %  
1-5 dnů2727 %27 %  
10-15 dnů2323 %23 %  
15-20 dnů33 %3 %  
nedá se říci11 %1 %  
idividuální11 %1 %  
napište si tam 5-10. ..a znění těchto zjednodušujících otázek byste si mohl po sobě přečíst a opravit :-)11 %1 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

26. Seřaďte de efektivity tyto metody učení: ( 1=nejefektivnější, 6=nejméně efektivní)

  • odpověď Názorná ukázka=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskuze=2 na otázku 26. Seřaďte de efektivity tyto metody učení: ( 1=nejefektivnější, 6=nejméně efektivní)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Firemní vzdělávání má pro Vaši společnost:

2. Měsíčně vyčleňujete Vašim zaměstnancům ke vzdělání:

3. Vzdělávání ve Vaší společnosti probíhá:

4. Nejvíce využívaná technika firemního vzdělávání ve Vaší společnosti je:

5. Nejvhodnějším školitelem je:

6. Kvalitní příprava hodinové lekce trvá:

7. Nejnovější trendy ve vzdělávání zaměstnanců:

8. Úroveň znalostí a dovedností přijímaných zaměstnanců:

10. Znalost andragogiky je při vykonávání firemního vzdělávání:

11. Nejvhodnější typ firemního lektora je:

12. Ideální časová délka jednoho školení je:

13. Prostory určené výhradně pro vzdělávání zaměstnanců:

14. S "ochutnávkou programu" čili ukázkou jste se:

15. Před započetím školení by měl lektor dorazit na místo s časovou rezervou:

16. Seřaďte tzv. 5P (principů) dle důležitosti:

17. Nejúčinější metoda evaluace (hodnocení vzdělávání) je:

18. Dostačující délky praxe lektora pro kvalitní výkon vzdělávání je:

20. Seřaďte dle důležitosti tyto jednotlivé kompetence lektora firemního vzdělávání: (1= nejdůležitější, 4 = nejméně důlěžitá)

21. Image lektora firemního vzdělávání je:

22. Nejhorší chybou v image lektora je:

23. Image firemního lektora vzdělávání nejvíce posiluje:

24. Klíčové kompetence lektora: (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležitá)

25. Nejvhodnějším typem vzdělávací akce je:

26. Seřaďte de efektivity tyto metody učení: ( 1=nejefektivnější, 6=nejméně efektivní)

27. Hry a aktivizační prvky jsou při školení

28. Používání mobilních telefonů při školení (týká se lektora i účastníků):

29. Evaluaci (hodnocení) vzdělávací akce vnímáte jako: (vyberte tři možnosti)

30. Počet kurzovních dnů lektora v jednom měsíci by měl být: (berte v úvahu volné víkendy a taktéž čas pro lektorské vzdělávací)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Firemní vzdělávání má pro Vaši společnost:

2. Měsíčně vyčleňujete Vašim zaměstnancům ke vzdělání:

3. Vzdělávání ve Vaší společnosti probíhá:

4. Nejvíce využívaná technika firemního vzdělávání ve Vaší společnosti je:

5. Nejvhodnějším školitelem je:

6. Kvalitní příprava hodinové lekce trvá:

7. Nejnovější trendy ve vzdělávání zaměstnanců:

8. Úroveň znalostí a dovedností přijímaných zaměstnanců:

10. Znalost andragogiky je při vykonávání firemního vzdělávání:

11. Nejvhodnější typ firemního lektora je:

12. Ideální časová délka jednoho školení je:

13. Prostory určené výhradně pro vzdělávání zaměstnanců:

14. S "ochutnávkou programu" čili ukázkou jste se:

15. Před započetím školení by měl lektor dorazit na místo s časovou rezervou:

16. Seřaďte tzv. 5P (principů) dle důležitosti:

17. Nejúčinější metoda evaluace (hodnocení vzdělávání) je:

18. Dostačující délky praxe lektora pro kvalitní výkon vzdělávání je:

20. Seřaďte dle důležitosti tyto jednotlivé kompetence lektora firemního vzdělávání: (1= nejdůležitější, 4 = nejméně důlěžitá)

21. Image lektora firemního vzdělávání je:

22. Nejhorší chybou v image lektora je:

23. Image firemního lektora vzdělávání nejvíce posiluje:

24. Klíčové kompetence lektora: (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležitá)

25. Nejvhodnějším typem vzdělávací akce je:

26. Seřaďte de efektivity tyto metody učení: ( 1=nejefektivnější, 6=nejméně efektivní)

27. Hry a aktivizační prvky jsou při školení

28. Používání mobilních telefonů při školení (týká se lektora i účastníků):

29. Evaluaci (hodnocení) vzdělávací akce vnímáte jako: (vyberte tři možnosti)

30. Počet kurzovních dnů lektora v jednom měsíci by měl být: (berte v úvahu volné víkendy a taktéž čas pro lektorské vzdělávací)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Groeger, D.Názory personálních manažerů na dovednosti lektora firemního vzděláván (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://nazory-personalnich-manazeru.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.