Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názory personálních manažerů na dovednosti lektora firemního vzděláván
Názory personálních manažerů na dovednosti lektora firemního vzděláván
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Denis Groeger |
---|---|
Šetření: | 29. 02. 2016 - 07. 03. 2016 |
Počet respondentů: | 100 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 29.94 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 47 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.16:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Denis Groeger a jsem studentem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Studují třetí ročník oboru "Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře" kombinovanou formou. Předmětem mé bakalářské práce jsou "Názory personálních manažerů na dovednosti lektora firemního vzdělávání" a mým cílem je zjistit, jak jsou právě lektoři firemního vzdělávání vnímáni.
Lektora chápeme dle knihy "Lektorské dovednosti - manuál úspěšného lektora" od Medlíkové takto: "Lektor učí a předává teoretické znalosti a případně i praktické dovednosti podle domluvené zakázky."
Děkuji za Vaši ochotu a čas strávený u vyplňování dotazníku!
Odpovědi respondentů
1. Firemní vzdělávání má pro Vaši společnost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zásadní význam | 47 | 47 % | 47 % |
Částečný význam | 40 | 40 % | 40 % |
Minimální význam | 9 | 9 % | 9 % |
živí nás to | 1 | 1 % | 1 % |
Sám jsem lektorem, takže se musím vzdělávat ;) | 1 | 1 % | 1 % |
Jsme vzdělávací společnost. | 1 | 1 % | 1 % |
neprobíhá, nemáme firemní lektory | 1 | 1 % | 1 % |
2. Měsíčně vyčleňujete Vašim zaměstnancům ke vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-4 hodiny | 39 | 39 % | 39 % |
Nevyčleňujeme | 25 | 25 % | 25 % |
4-8 hodin | 14 | 14 % | 14 % |
8-16 hodin | 6 | 6 % | 6 % |
ve volném čase | 1 | 1 % | 1 % |
nemám zaměstnance | 1 | 1 % | 1 % |
Jsem sám sobě zaměstnancem | 1 | 1 % | 1 % |
individuálně, elektronická školení | 1 | 1 % | 1 % |
nepravidelně, dle nabídky potřebných vzdělávacích programů | 1 | 1 % | 1 % |
0 | 1 | 1 % | 1 % |
4000 Kč/půlrok s disponibilní volbou pracovníka k užití prostředků (zejm. na jazykové vzdělávání) | 1 | 1 % | 1 % |
ad hoc volně dle skutečné potřeby | 1 | 1 % | 1 % |
individuálně | 1 | 1 % | 1 % |
individuální | 1 | 1 % | 1 % |
každý podle svých potřeb, nemáme limit | 1 | 1 % | 1 % |
nevím | 1 | 1 % | 1 % |
dle jejich potřeb, nemáme limitováno | 1 | 1 % | 1 % |
sami vzděláváme | 1 | 1 % | 1 % |
Jsme vzdělávací společnost. | 1 | 1 % | 1 % |
viac ako 20 | 1 | 1 % | 1 % |
3. Vzdělávání ve Vaší společnosti probíhá:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na pracovišti | 59 | 59 % | 59 % |
Mimo pracoviště | 25 | 25 % | 25 % |
Neprobíhá vůbec | 3 | 3 % | 3 % |
různě | 2 | 2 % | 2 % |
jsme vzdělávací organizace | 1 | 1 % | 1 % |
kombinace na pracovišti + mimo pracoviště | 1 | 1 % | 1 % |
nejsem členem společnosti | 1 | 1 % | 1 % |
kombinovaně na pracovišti i mimo něj | 1 | 1 % | 1 % |
všude možně | 1 | 1 % | 1 % |
na i mimo pracoviště | 1 | 1 % | 1 % |
operativně, jak je třeba, samovzdělávání doma, nebo v terénu, nebo v kanceláři | 1 | 1 % | 1 % |
sami vzděláváme v různých místech | 1 | 1 % | 1 % |
na pracovisti i mimo nej | 1 | 1 % | 1 % |
Jen formou doporučení, je na každém, co si vybere. | 1 | 1 % | 1 % |
Na pracovišti i mimo pracoviště | 1 | 1 % | 1 % |
4. Nejvíce využívaná technika firemního vzdělávání ve Vaší společnosti je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Asistence zkušenějšího kolegy | 47 | 47 % | 47 % |
Koučing | 20 | 20 % | 20 % |
Instruktáž při výkonu práce (napodobování školitele) | 17 | 17 % | 17 % |
Mentoring | 5 | 5 % | 5 % |
prezenční školení a webináře | 1 | 1 % | 1 % |
akreditovaný kurz | 1 | 1 % | 1 % |
nejsem členem společnosti | 1 | 1 % | 1 % |
elektronické školení s testem | 1 | 1 % | 1 % |
vzdělávací kurzy | 1 | 1 % | 1 % |
neprobíhá | 1 | 1 % | 1 % |
kongresy | 1 | 1 % | 1 % |
všechny možné dle situace | 1 | 1 % | 1 % |
kombinace všeho, nejvíce se osvědčil koučink s občasnou kombinací mentoringu | 1 | 1 % | 1 % |
kurzy a semináře | 1 | 1 % | 1 % |
Koučing, mentoring a externí školitelé | 1 | 1 % | 1 % |
5. Nejvhodnějším školitelem je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kombinace | 51 | 51 % | 51 % |
Interní | 27 | 27 % | 27 % |
Externí | 20 | 20 % | 20 % |
Žádný | 2 | 2 % | 2 % |
6. Kvalitní příprava hodinové lekce trvá:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hodinu až dvě | 41 | 41 % | 41 % |
Více než dvě hodiny | 36 | 36 % | 36 % |
Méně než hodinu | 13 | 13 % | 13 % |
individuální | 2 | 2 % | 2 % |
u první výuky (nového typu kurzu) to může být i více hodin, v případě opakování už doba přípravy klesá | 1 | 1 % | 1 % |
podle zkušenosti vyučujícího | 1 | 1 % | 1 % |
nedá se určit | 1 | 1 % | 1 % |
Neprobiha | 1 | 1 % | 1 % |
záleží od tématu a na zvolené formě lekce | 1 | 1 % | 1 % |
nelze poměřovat, závisí na obsahu a zkušenostech | 1 | 1 % | 1 % |
záleží na tématu a zkušenostech | 1 | 1 % | 1 % |
získána s praxí | 1 | 1 % | 1 % |
7. Nejnovější trendy ve vzdělávání zaměstnanců:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sledujeme | 68 | 68 % | 68 % |
Nesledujeme | 32 | 32 % | 32 % |
8. Úroveň znalostí a dovedností přijímaných zaměstnanců:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zaměstnance si sami školíme | 82 | 82 % | 82 % |
Přijímáme pouze již zkušené zaměstnance (s praxí) | 9 | 9 % | 9 % |
Necítíme potřebu kvalifikovaných pracovníků | 2 | 2 % | 2 % |
přijímáme všechny (i učně, brigádníky, s praxí i bez) | 1 | 1 % | 1 % |
nepřijímám zaměstnance | 1 | 1 % | 1 % |
Nemám zaměstnance | 1 | 1 % | 1 % |
přijímáme zam/ce s praxí, další školíme sami | 1 | 1 % | 1 % |
musí mít znalostní base plus jazyky a zbytek si doškolíme sami | 1 | 1 % | 1 % |
Rekvalifikace | 1 | 1 % | 1 % |
zaměstnance si sami zaučujeme | 1 | 1 % | 1 % |
9. Jaký je Váš názor na elektronické vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
+ Rychlá alternativa osobního školení. + Pracovník se k tomu může vždy vrátit. - Elektronické příručky nepředají osobní zkušenost.
50% obsahu elektronicky, zbytek interním zkušeným pracovníkem
bez vysledkov
Bezva věc, bohužel zatím hodně "v plenkách" ;)
částečná náhražka možná v některých oborech
dávám přednost přímému kontaktu
dáváme přednost praktickému zaškolování
Dle mého názoru je v některých případech účinné.
Dobra věc
Dobrá věc
Dobrý způsob, jak zajistit vzdělávání pro vzdálené pracovníky.
efektivní nástroj
Efektivní způsob vzdělávání.
Elektronické vzdělávání je málo osobní, občas je problém se zpětnou vazbou.
Elektronicke vzdelavani je vyborny nastroj. Za prve: tempo se da podridit individualnim potrebam, je to stale "nekde" online k dispozici apod. Samozrejme platforma je dulezita a ne vzdy ad-hoc reseni funguji (na firemni intranetu, napr) musi fungovat.
elektronické vzdělávání může být přínosem, avšak není 100% efektivní
Elektronické vzdělávání není tak efektivní jako osobní přítomnost na vzdělávacím kurzu.
Elektronické vzdělávání umožní zaměstnanci vzdělávat se i mimo pracoviště, určí si tempo vzdělávání pro něj vhodné, nese však plnou zodpovědnost za své výsledky.
Jak se to vezne
Jako podpůrný nástroj vhodný.
Je flexibilnější, než normální
Je možné pouze v omezené míře.
Je neosobní, ale šetří náš čas
je to novodobý trend, tak proč ne
Je to praktické
jen na určité typy vzdělávání, např. školení řidiců
Jsem pro - usetri to spoustu casu
kladný
kladný
Kladný
Kladný, pár takových mám již za sebou.
kladný, pravidelně využívaný
klidně
krátí čas, méně efektivní, bez praktického cvičení
málo efektivní
Méně účinné, než osobní instruktáž.
Moderní způsob, kvalita lektorů různá.
moderní, levnější, proč ne
moze byt uzitocne z hladiska setrenia casu
Muže Pomoc ale nenahradí to plný vyklad
Může přinést dobré výsledky, pokud školený člověk sám chce.
my potřebujeme spíše praktickou stránku
Myslím si, že je dobrý, ale spíše u vyšších manažerských pozic než u dělnických.
Myslím si, že je lepší fyzická osoba (školitel).
Myslím, že to šetří čas.
myslím, že ve většině případů tento způsob není vhodný
Naši zaměstnanci jsou takto školeni v BOZP a školení řidičů a je dostačující
Neaplikujeme
Nebráníme se, upřednostňujeme však osobní kontakt
nelíbí se mne
nemá takový efekt
nemám s ním zkušenosti
Nemáme zkušenosti.
Nemyslím si, že je to dobré....
Není tak účinné, jako osobní setkání s lektorem.
Není to dostatečně osobní. Nepředá to dostatek informací, a nejsem si jistá výsledkem. Osobní kontakt si myslím, že je velice důležitý.
Neni to osobni
Není tolik efektivní jako osobní.
nepodporujeme
nepreferujeme
Nepreferuji, ale využívám.
Nevyužíváme
Nevyužíváme
Nezaujme..
Nijaký,nepoužíváme.
nulový dopad na pracovní činnost
občas ho využíváme (např. v oblasti PO, BOZP + testy)
ok
osobně preferuji osobní fyzický přístup
Pochybují o jeho účinnosti. Nesetkala jsem se s tím.
Postačí na prověření znalostí, ale jako forma vzdělávání je nedostatecna
Považuji je za vhodné pouze pro některé oblasti - například pro BOZP.
Pozitivní, využijí především lidé, kteří nemají čas sedět 8h na školení (webináře, e-learning atd.)
Preferují slovní vyklad
pro splnění zákonných povinností (BOZP, školení řidičů) ideální, jinak nepoužitelné
S elektronickým vzděláváním máme zkušenosti a jsme s ním spokojeni. Je to rychlá forma, která uspoří čas a náklady.
Setri cas a je pristupne odkudkoliv
V kombinaci s praktickým je to vhodné samostudium.
V našem oboru je pro nás vhodnější praktické vzdělávání.
V našem odvětví se elektronické školení nevyužívá.
v pohodě
Ve firme ho vyuzivame a jsme s nim spokojeni.
ve výrobních firmách jej nepoužíváme
Velmi dobre
velmi pozitivní
Vhodne pro určite typy dovednosti a to spise tvrde. Soft skills lepsi jinou formou
Vhodné především ve firmách s větší fluktuací, nebo tam, kde jsou zaměstnanci rozmístěni po celém území ČR.
vhodné, ale s mírou
Vhodné, nenahradí slovo a kontakt s posluchači
vhodný doplněk k určitým tématům, nelze tak školit vše, vhodné k plošnému testování atp.
výborný nástroj
Výhodné v mnoha směrech, například dotyčný nemusí daleko dojíždět.
Využíváme je na povinná školeni, kladně hodnoceno.
využíváme na BOZP - usnadnění administrace, úspora času personalisty
Vzdělávání s lektorem je účinnější
Z důvodu většího počtu zaměstnanců se nám vyplatí spíše investovat do fyzických školení a vzdělávání.
zaměstnanec přichází o osobní kontakt se školitelem, některé věci mohou býti špatně pochopeny
Zatím jsme nevyužili, ale uvažujeme o něm.
Ztotožňuji se s touto formou vzdělávání, přesto by i u této formy by měla být možnost fyzické konzultaci
10. Znalost andragogiky je při vykonávání firemního vzdělávání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležitá | 48 | 48 % | 48 % |
Částečně důlěžitá | 32 | 32 % | 32 % |
Není důležitá | 15 | 15 % | 15 % |
Zcela důležitá | 5 | 5 % | 5 % |
11. Nejvhodnější typ firemního lektora je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praktik | 78 | 78 % | 78 % |
Kombinace | 7 | 7 % | 7 % |
Obojí | 2 | 2 % | 2 % |
Teoretik | 2 | 2 % | 2 % |
nedá se určit | 1 | 1 % | 1 % |
kombinace předchozích možností | 1 | 1 % | 1 % |
Ani jeden, lektor musí být halvně působivý a mít schopnost a) zaujmout b) předat znalosti a zkušenosti. | 1 | 1 % | 1 % |
Zábavný praktic, s vlastními zkušenostmi | 1 | 1 % | 1 % |
kombinovaně | 1 | 1 % | 1 % |
komu to jde nejlépe | 1 | 1 % | 1 % |
praktik s dovedností kouče | 1 | 1 % | 1 % |
opět kombinace a opět záleží na tématu | 1 | 1 % | 1 % |
kombinace terorika a praktika | 1 | 1 % | 1 % |
Kombinace obou, převažující praktik | 1 | 1 % | 1 % |
kombinace obojího | 1 | 1 % | 1 % |
12. Ideální časová délka jednoho školení je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2-5 hodin | 55 | 55 % | 55 % |
1 hodina | 24 | 24 % | 24 % |
5 a více hodin | 8 | 8 % | 8 % |
nedá se určit | 1 | 1 % | 1 % |
dle aktuální potřeby - každé školení potřebuji jiný časový rozvrh | 1 | 1 % | 1 % |
dle tématu školení | 1 | 1 % | 1 % |
2 hod. | 1 | 1 % | 1 % |
dle oboru a potřeby | 1 | 1 % | 1 % |
max. 3 | 1 | 1 % | 1 % |
individuální | 1 | 1 % | 1 % |
máme i dvoudenní školení, minimum však půl den, pokud se jedná o provozní drobnost, stačí i dvě hodiny | 1 | 1 % | 1 % |
1 den (8h) | 1 | 1 % | 1 % |
podle toho, co se školí | 1 | 1 % | 1 % |
8 | 1 | 1 % | 1 % |
9h | 1 | 1 % | 1 % |
1-3 hodiny s přestávkami | 1 | 1 % | 1 % |
13. Prostory určené výhradně pro vzdělávání zaměstnanců:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Máme | 59 | 59 % | 59 % |
Nemáme | 41 | 41 % | 41 % |
14. S "ochutnávkou programu" čili ukázkou jste se:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Setkali, nevyužíváme | 38 | 38 % | 38 % |
Setkali, využíváme | 31 | 31 % | 31 % |
Nesetkali, nevyužíváme | 31 | 31 % | 31 % |
15. Před započetím školení by měl lektor dorazit na místo s časovou rezervou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 - 30 minut | 57 | 57 % | 57 % |
10 minut | 24 | 24 % | 24 % |
30-60 minut | 15 | 15 % | 15 % |
Více než 1 hodina | 4 | 4 % | 4 % |
16. Seřaďte tzv. 5P (principů) dle důležitosti:
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Participace - zapojení účastníků | 2.24 | 1.502 |
Praktické relevance - zavedení znalostí do praxe | 2.2 | 1.3 |
Pestré porce - střídání metod vzdělávání dle účastníků | 3.86 | 1.38 |
Pohoda - dobrá atmosféra | 3.08 | 1.854 |
Poctivost - respekt názorů zaměstnanců ze strany lektora | 3.62 | 1.616 |
17. Nejúčinější metoda evaluace (hodnocení vzdělávání) je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dotazníky | 46 | 46 % | 46 % |
Hodnotící zpráva | 24 | 24 % | 24 % |
Setkání se zadavatelem | 22 | 22 % | 22 % |
špatně možnosti | 1 | 1 % | 1 % |
diskuze s účastníky daného školení (návrhy na doplnění obsahu školení ad., dotazy na spokojenost pracovníků, kteří se ho zúčastnili) | 1 | 1 % | 1 % |
jakékoli vhodné dle situace | 1 | 1 % | 1 % |
očekávané výsledky v praxi | 1 | 1 % | 1 % |
kombinace | 1 | 1 % | 1 % |
používáme kombinaci všeho | 1 | 1 % | 1 % |
aplikace v praxi | 1 | 1 % | 1 % |
praxe | 1 | 1 % | 1 % |
18. Dostačující délky praxe lektora pro kvalitní výkon vzdělávání je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 - 4 roky | 30 | 30 % | 30 % |
Více než 5 let | 24 | 24 % | 24 % |
1 - 2 roky | 23 | 23 % | 23 % |
Do 1 roku | 5 | 5 % | 5 % |
Dle oboru | 2 | 2 % | 2 % |
individuální | 2 | 2 % | 2 % |
je to individualni, klidne nekomu staci min nez rok a dokaze to predat dal | 1 | 1 % | 1 % |
přece není univerzální | 1 | 1 % | 1 % |
To zalezi na zkusenostech | 1 | 1 % | 1 % |
dle mé zkušenosti není rozhodující, důležitější je vhodnost pro "roli" lektora | 1 | 1 % | 1 % |
záleží na oboru | 1 | 1 % | 1 % |
Klidně 2 měsíce, jak píšu výše, důležité je umět zaujmout a předat znalosti. | 1 | 1 % | 1 % |
není rozhodující | 1 | 1 % | 1 % |
záleží na oboru a charakteristice daného člověka, ale 2 - 3 roky | 1 | 1 % | 1 % |
kvalitní výkon není závislý na délce praxe | 1 | 1 % | 1 % |
někdo má shůry dáno a někdo se to musí "učit", ale min rok, dva | 1 | 1 % | 1 % |
Záleží na člověku. | 1 | 1 % | 1 % |
podle toho, co se školí | 1 | 1 % | 1 % |
Záleží na jeho kvalitě (nejen odborné znalosti, ale i normální slušné jednání) než na době praxe, odstrašující příklad třeba Blanka Hudecová, to už nikdy více, velmi dehonestujícím způsobem sráží účastníky, vytýká jim chyby, kterými sama oplývá ve velké míře, vznětlivé chování a další “lahůdky“, nejlepší je žádat o výměnu lektora; a ti co takové lektory školí by se měli zamyslet sami nad sebou. | 1 | 1 % | 1 % |
Podle druhu školení (1-3 roky) | 1 | 1 % | 1 % |
19. Přestávka při vzdělávací akci by měla mít délku a frekvenci:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
10 - 15 minut
10 - 15 minut po 90 minutách
10 - 15 po 1h
10 - 20 minut
10 min / každou 1hod
10 min každé 2 hodiny
10 min po hodině, nebo podle obtížnosti tématu častěji, méňe - podle aktuální situace
10 min za hodinu
10 min, přestávka po 1,5-2 hod
10 minut každé dvě hodiny, po 4 hodinách 30 minut.
10 minut každou hodinu, zejména kvůli kuřákům
10 minut po hodině
10 minut po hodině-hodině a půl
10 minut přestávka po hodině kurzu
10 minut vždy po hodině při celodenním vzdělávání půlhodina na oběd
10 minut. Každé 3 hodiny.
10-15 minut
10-15 minut, vždy po 1,5 hodině výuky
10-15min 2 během dne (dopoledne a odpoledne). 1h pauza na oběd
10-20 minut po 2 hodinách.
15 - 30 min přestávky, jednou za 2 - 3 hodiny
15 min
15 min po 1,30 min.
15 min po 90ti min
15 min po hodině
15 min po hodině a půl skoleni
15 min přestávka po hodině vzdělávání
15 minut
15 minut kazdou hodinu
15 minut po 2 hodinách
15 minut po 45 minutách
15 minut po každých 2 hodinách
15 minut za 1,5 hodiny
15 minut, tak co 2h +/- (dle zapojeni lidi, nekdy neni vhodne rusit, nekdy to neva)
15min po 1,5hod
20 min
20 min za 2 hodiny
20 min/90 min
20 minut po 2 hodinách
20 minut po 2 hodinách
20 minut přestávka po 90ti minutách výuky.
20. Min
20min
25 min.
2x denně 15 minut + hodinový oběd
30 min co dve hodiny
30 min.
30 minut
30min. po 90min.
30minut
5 min po každé hodině
5-10 minut, viac ako 1 krat v priebehu vzdelavacej akcii
Alespoň 15-20 min po každé 1,5 h.
aplikujeme dopolední a odpolední coffeebreak cca na 15 min vždy po 90-120min výuky a hodinový oběd, tedy pokud máme klasickou délku školení 9 až cca 16,30
cca 0,5 hodiny
Cca 20 minut alespoň po hodině a půl skoleni
co 2 vyučovací hodiny po cca 10-15 minut
Co dvě hodiny aspoň 10 min
délka 30 min, frekvence 1x
Dle potreby
Dle potřeby
dle potřeby, min. 15 min., pokud není pauza na oběd
individuální dle tématu a výukové metodě
kazde 2 hodiny + obedni pauza minimalne 30 minut
Každé 2 hodiny 10 minut pauza.
každou hodinu 10 min
každou hodinu 10 minut, po několika hodinách delší pauza (na oběd)
Každou hodinu cca 10 minut.
Každou hodinu, 10 minut.
každých 60 minut 5 minut pauza
m
max po 1 hodině
maximálně 30 minut s frekvencí 1 přestávka na hodinu a půl školení
Min. 10minut, po cca 2,5h.
min. každé dvě hodiny min. deset minut
Minimálně deset minut, kdysi jsem slyšela, že člověk dokáže souvisle dávat pozornost cca 20 minut, ale rozumní dospělí to jistě zvládnou i déle, takže tak po 3/4/ hodině by to mohlo být akorát.
Nedá se určit pevně
Nejvíce se nám osvědčila krátká cca 10 - 15 minutová přestávka po cca 90 minutách školení.
Nemela
Nevím
po 2 hodinách 20 minut
po 2 hodinách na 15 minut
po 2h 20 min 4x
Po hodině 10 minut.
po hodině 15 minut
Po jedné hodině výuku deset minut přestávky.
po každé 1 hodině vzdělávání 5-10 minut, a po 4 hodinách 30 minut
Po max 60min. bloku, cca 10min.
po1,5 hod 15 min
podle délky, typu a obsahu školení
Podle domluvy, jak to skupině vyhovuje.
podle potřeby, podle délky a náročnosti školení: celodenní školení 2 kratší přestávky a 1 delší na oběd
Pokud trvá školen
První 10 minut, druhá 15 minut a třetí 30 minut. Dále totéž opakovat.
přestávka po 1,5 hod, min 15 minut
Přiměřenou obsahu a celkové délce kurzu a hodině, kdy se kurz pořádá.
půl hodiny
start v 9:00 - od 10:40 až 10:55 přestávka - start 10:55 do 12:00 - přestávka 30 minut - do 12:30 a konec 14:00
Týden
záleží na celkové délce školení; běžně po cca 2 hodinách 15 min a minimálně 30 minut přes poledne
20. Seřaďte dle důležitosti tyto jednotlivé kompetence lektora firemního vzdělávání: (1= nejdůležitější, 4 = nejméně důlěžitá)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Andragogická kompetence (znalosti vzdělávání dospělých) | 2.88 | 1.366 |
Odborná kompetence (orientace v daném tématu) | 1.6 | 0.82 |
Osobnostní kompetence (chování, prožívání, atd.) | 2.67 | 0.821 |
Psychologická kompetence (odhadnutí ostatních, empatie, atd.) | 2.85 | 0.887 |
21. Image lektora firemního vzdělávání je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležitá | 44 | 44 % | 44 % |
Částečně důležitá | 29 | 29 % | 29 % |
Zcela důležitá | 24 | 24 % | 24 % |
image je důležitá, ale souvisí to s osobností lektora jako takového i ve smyslu leadershipu | 1 | 1 % | 1 % |
nerozumím otázce | 1 | 1 % | 1 % |
Jsou lektoři, kteří si budují při prezentaci třeba na webech image znalce, zkušeného odborníka, fotky různých certifikátů i z ciziny, a v kurzu účastníci pak nestačí zírat, ci je to za nedouka, hulváta a nevyrovnanou osobnost, tedy image není moc podstatná, ale odborné a lidské kvality; nebojte se žádat o výměnu špatného lektora! | 1 | 1 % | 1 % |
22. Nejhorší chybou v image lektora je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přímá lež | 43 | 43 % | 43 % |
Zanedbaná péče o sebe a hygiena | 24 | 24 % | 24 % |
Únik citlivých informací | 21 | 21 % | 21 % |
Neodpovídající oblečení | 5 | 5 % | 5 % |
vse uvedene | 1 | 1 % | 1 % |
Nevážení si svých zákazníků (posluchačů) | 1 | 1 % | 1 % |
zmatenost | 1 | 1 % | 1 % |
nezáživnost | 1 | 1 % | 1 % |
tohle jsem snad průšvih úplně všechno ne? | 1 | 1 % | 1 % |
hloupé vtipy | 1 | 1 % | 1 % |
Arogantní a dehonestující chování vůči účastníkům kurzu, no a když se to spojí ještě s evidentními chybami v projevu a nepadnoucím oblečením, to je potom lahůdka (viz odpověď č. 18) ! | 1 | 1 % | 1 % |
23. Image firemního lektora vzdělávání nejvíce posiluje:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odbornost a kvalifikace | 35 | 35 % | 35 % |
Připravenost | 32 | 32 % | 32 % |
Informovanost | 14 | 14 % | 14 % |
Spolehlivost | 13 | 13 % | 13 % |
odbornost včetně připravenosti | 1 | 1 % | 1 % |
schopnost vyjadřování | 1 | 1 % | 1 % |
vše dohromady, ba i detaily | 1 | 1 % | 1 % |
všechny výše uvedené body | 1 | 1 % | 1 % |
profesionalita | 1 | 1 % | 1 % |
Odbornost a znalost problematiky ruku v ruce s normálním slušným jednáním. | 1 | 1 % | 1 % |
24. Klíčové kompetence lektora: (1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležitá)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Srozumitelnost | 1.25 | 1.028 |
Komunikativnost | 1.63 | 1.193 |
Empatie | 2 | 1.08 |
Individuální přístup | 2.33 | 1.201 |
Odborný růst | 2.09 | 1.162 |
Schopnost řešit konflikty | 2.33 | 1.661 |
Práce s technikou | 2.48 | 1.51 |
25. Nejvhodnějším typem vzdělávací akce je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Workshop | 62 | 62 % | 62 % |
Seminář | 20 | 20 % | 20 % |
Přednáška | 10 | 10 % | 10 % |
špatně možnosti | 1 | 1 % | 1 % |
dle tématu školení | 1 | 1 % | 1 % |
záleží na situaci, oboru, zadání atd. | 1 | 1 % | 1 % |
koučing na místě | 1 | 1 % | 1 % |
opět záleží od tématu, obvykle různě kombinujeme | 1 | 1 % | 1 % |
záleží na tom, co se školí | 1 | 1 % | 1 % |
Pro různé příležitosti jsou vhodné různé typy vzdělávacích akcí. | 1 | 1 % | 1 % |
Záleží podle typu akce. | 1 | 1 % | 1 % |
26. Seřaďte de efektivity tyto metody učení: ( 1=nejefektivnější, 6=nejméně efektivní)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Učení druhých | 2.88 | 2.366 |
Názorná ukázka | 1.76 | 1.362 |
Diskuze | 2.84 | 1.574 |
Audio - video | 4.1 | 1.23 |
Četba | 5.28 | 0.942 |
Přednáška | 4.14 | 2.24 |
27. Hry a aktivizační prvky jsou při školení
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 41 | 42,27 % | 41 % |
Částečně důležité | 30 | 30,93 % | 30 % |
Zcela důležité | 18 | 18,56 % | 18 % |
Nedůležité | 6 | 6,19 % | 6 % |
záleží na typu, zadání, oboru, situaci,... | 1 | 1,03 % | 1 % |
Nejsou až tak důležité, dospělí nejsou předškoláci, a pokud je lektor použije k dehonestaci slabších účastníků kurzu, tak to raději nic! | 1 | 1,03 % | 1 % |
28. Používání mobilních telefonů při školení (týká se lektora i účastníků):
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Telefony ztlumeny na vibrace, řešit pouze akutní záležitosti | 53 | 54,64 % | 53 % |
Telefonování by mělo být úplně zakázáno | 24 | 24,74 % | 24 % |
Telefony ztlumeny na vibrace, netelefonovat | 18 | 18,56 % | 18 % |
věnovat se školení, ne telefonu, pouze v nutnych případech povoleno. | 1 | 1,03 % | 1 % |
dle situace | 1 | 1,03 % | 1 % |
29. Evaluaci (hodnocení) vzdělávací akce vnímáte jako: (vyberte tři možnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zpětná vazba k výkonu lektora | 90 | 90 % | 90 % |
Informace sloužící pro změny | 75 | 75 % | 75 % |
Způsob interpretace názoru zaměstnance | 50 | 50 % | 50 % |
Způsob ocenění | 29 | 29 % | 29 % |
Marketingový nástroj | 17 | 17 % | 17 % |
Ochrana lektora před chybami | 17 | 17 % | 17 % |
Podklady pro obchod | 13 | 13 % | 13 % |
Věcný doklad | 9 | 9 % | 9 % |
30. Počet kurzovních dnů lektora v jednom měsíci by měl být: (berte v úvahu volné víkendy a taktéž čas pro lektorské vzdělávací)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5-10 dnů | 44 | 44 % | 44 % |
1-5 dnů | 27 | 27 % | 27 % |
10-15 dnů | 23 | 23 % | 23 % |
15-20 dnů | 3 | 3 % | 3 % |
nedá se říci | 1 | 1 % | 1 % |
idividuální | 1 | 1 % | 1 % |
napište si tam 5-10. ..a znění těchto zjednodušujících otázek byste si mohl po sobě přečíst a opravit :-) | 1 | 1 % | 1 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.