Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názory rodičů na stravování v mateřské škole

Názory rodičů na stravování v mateřské škole

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Dubovová
Šetření:12. 09. 2019 - 24. 12. 2019
Počet respondentů:205
Počet otázek (max/průměr):4 / 4
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

studuji pedagogickou fakultu - učitelství pro mateřské školy a ke své bakalářské práci provádím anonymní výzkum na téma "Názory rodičů na školní stravování v mateřské škole".

Dotazník je opravdu krátký (pouze 4 otázky) a může pomoct ke zlepšení stravování ve školkách.

Odpovědi respondentů

1. Jste spokojeni s kvalitou stravy ve školce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9847,8 %47,8 %  
rozhodně ano5828,29 %28,29 %  
spíše ne3115,12 %15,12 %  
rozhodně ne188,78 %8,78 %  

Graf

2. Jste spokojeni se skladbou jídelníčku ve školce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9847,8 %47,8 %  
rozhodně ano5526,83 %26,83 %  
spíše ne3115,12 %15,12 %  
rozhodně ne2110,24 %10,24 %  

Graf

3. Jste spokojeni s nabídkou nápojů ve školce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano8139,51 %39,51 %  
rozhodně ano5526,83 %26,83 %  
spíše ne4421,46 %21,46 %  
rozhodně ne2512,2 %12,2 %  

Graf

4. Co byste změnili v oblasti školního stravování Vašeho dítěte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

.

Aby dětem necpali jídlo, když už dítě nemůže. Občas to vyústí v to, že se dítě pozvrací.

Aby se víc zaměřili na zdravou stravu.

Asi nic.

Asi nic. Protože se v tom stejně babrají. Odmítá jíst zeleninu z ovoce jí jen banány.... Všechny ostatní exotiky jako kus kus, bulgur a jáhly normálně vaří... Navíc stravování ve školce musí výživovými hodnotami splňovat tabulky, takže věřím v nějakou vyváženost stravy.

Cely jidelnicek... Bez polotovaru, mene solit

cenu

Dítě chodí do LŠ, domnívám se, že tam je kvalita stravování na vyšší úrovni (rozuměj potraviny místní produkce, většina v bio kvalitě, na pití voda/čaj bez cukru), takže nětřeba měnit nic. Myslím si, že stejně by to mělo fungovat ve všech školkách, dbát na kvalitní a čerstvé suroviny, ideálně v bio kvalitě a nesladit nápoje.

Do naší školky jsou obědy dováženy z jiné MŠ. Děti nemají takovou možnost si oběd přidat jako ve školce, kde si vaří sami. Změnila bych tedy to, aby měla naše školka svoji plnohodnotnou kuchyni.

Dodavatelé stravy,hlavně lokální farmáře,úplný zákaz slazení nápojů,čajů,nepodavat ochucená mlicka..Nepouzivat Vegety a jiná dochucovadla.vařit z čerstvých základních surovin a koření.Polevky vývarove a ne z umělých bujónů.

důkladněji dohližet na pitný režim. u svačin asi větší porce ( ale to je individuální, ty děti stejně většinou nejedí...

Hlavní věc, kterou už jsme i jako rodiče řešili ale moc se nezměnila, aby děti nedostávaly místo odpolední svačiny sladkosti. Více ovoce, zeleninky, lákavé varianty zdravých jídel, dozor nad snězením aspoň jakéhos takéhos základu, příp. informace rodičům jaké množství skončilo v bříšku a co zůstalo na talíři, ale to už je sci-fi.

Chtělo by to elektronicou evidenci s možností odhlašovat/přihlašovat obědy z domu (samozřejmě do určitého termínu, aby kuchyně objednala dostatečné množství surovin). Dále by to chtělo více zdravých alternativ z řad vegetariánské či veganské stravy a samozřejmě nakupování kvalitních potravin, klidně budu platit víc, když budu vědět, že vajíčka nejsou od slepic z klecového chovu, maso není z nekvalitního chovu, atd. A kromě kravských produktů zařadit i kozí či ovčí produkty. Žijeme v době častějších alergií a intolerancí, je třeba tomu přizpůsobit i stravování v MŠ či ZŠ.

Jeste vice kvalitnich potravin, cerstveho ovoce a zeleniny. Bohuzel skolky nemuzou nakupovat od lokalnich farmaru. Musi se vejit do ceny.

Jídelnu, ze které MŠ odebírá jídlo.

Jídlo bývá občas poměrně slané. Chybí mi v jídelníčku ryby.

Jidlo ma jen prazdne kalorie. Deti denne dostavaji sladkosti, sladke napoje, sirupy. Po skolce jsou hladova, jako kdyz cely den nejedi. Mleko, ktere dostacaji pro forma je hnusne, spis takova bila voda. Vetsine rodicu je to jedno. Naopak sami cpou detem sladkosti. Ze nekdo ma alergii nebo je mu po sladkostech spatne, nikoho nezajima. Proste se jede podle sablony.

Jiný druh pečiva podávány ke svačině.

Jsem spokojená. Školka vaří pod statusem "Zdravá jídelna"

Jsem spokojena. Ve skolce je vyborna kucharka a detem chutna.

jsem zcela spokojena

Jsem zcela spokojena, nic.

kdykoli k dispozici voda bez příchutě, nedávat sladkosti za odměnu, nenutit do jídla

když nechce konkrétně svačinu, nabídnout dostatek ovoce či zeleniny.

Kombinaci kakao s pomazánkou ze šprotů.Pokusy kuchařek o moderní jídlo o jejichž přípravě nemají ponětí a ingredience nahrazují po svém a možnost alternativního výběru jídla v případě potravinové intolerance.

konzultace nutričních terapeutů pro děti

Kuchařky a jejich proškoleni. Pridat více zeleniny. Umožnit detem pít neslazene nápoje.

Kvalita stravy - Vše je v pořádku, snad možná jen méně tučné maso z lokálních farem a mořské ryby, ale na to školka nemá. Skladba - Dala bych méně "hrstkových" směsových polévek a více krémových z rozmixované zeleniny. Jinak jsem spokojená se zastoupením luštěnin a netradičních obilovin. Zařadila bych více salátů, ale zde opět narážíme na cenu. Co se týče svačin, chybí mi mléčné výrobky, skoro vždy je to chleba s pomazánkou. Nápoje: Úplně chybí čistá voda, často chybí studený nápoj a je jen čaj, který díte po pobíhání venku nezchladí a nemá pocit ukojení žízně.

Kvalitnejsi jidlo,ovoce a zeleninu

Lepší zpracování, kvalitnější suroviny

Malo ryb Netreba voda a sirup a 1x tydne dzus pro zlepseni.. Kazdy den sladke..sladky puding, buchty, rez.. Zadna pohanka, jahly, ovesne vlocky..malo mlecnych vyrobku jako takovych a zeleniny v jakekoli uprave Strava velice podobna te pred 30lety Dite ve 3l ve skolce jidelnicek ve stylu hospody Gulas, veprove na kmine, suchy rohlik, madarska pastika a dalamanek..

Méně bílého pečiva ke svačině - pestřejší výběr.

Méně byrokracie a vyhlášek. Větší možnost samostatnosti dětí při pití mimo svačiny, oběd...

Méně cukru a soli a více ovoce a zeleniny

Méně cukru, žádné sladkosti!

méně čokoládových svačin

méně knedlíků a méně vepřového (více ovězí, kuřecí aj.)

méně knedlíků a méně vepřového masa. Více rýže například nebo hovězí

Méně masa a když už, tak alespoň libové.

Méně masa a mléčných produktů, více celozrnného pečiva.

Méně masa a možnost volby

méně mléčných výrobků a masa, více ovoce a obyčejné vody k pití

méně mléka nebo jiné než kravského mleko

mene mleka, mnohem mene masa. vice vyvazit v ramci dne - nektere dny jsou bezmase (za mne ok), v nekterych prevazuji sladka jidla (k dopoledni svacine loupak, k obedu buchticky s kremem, k odpoledni svacine ovocna miska), a hodne dnu ma velke zastoupeni masa a uzenin (dopoledne sardinkova pomazanka, k obedu hovezi maso, k odpoledni svacine budapestka pomazanka).

Mene peciva a vetsi rozmanitost a napaditost u svacin

Méně pečiva, svacina později než od 8:15 Do 8:45

Méně pečiva. Zařadit pravidelně neznámou potravinu/novou chuť/zahraniční kuchyni do jídelníčku. Větší nabídku zeleniny, ovoce.

méně polotovarů, více vařit ze základních surovin

Méně sladkeho

Méně sladkého, celkově méně sladit. Na druhou stranu, aspoň ovoce a zeleniny (i syrové) mají dost.

méně sladkostí, ideálně žádné bombóny a lízátka. Ne že by je měli každý den, ale přece jen jednou za měsíc se vždy nějaká ta příležitost najde. Narozeniny, akce typu sporotvní den, návštěva ať už v nějakém provozu či ve školce. copak ti dospělí neumí vymyslet nic jiného než pytlík bombónů??? A není to jen ve školce, ale kamkoli s dítětem přijdete - lékař, úřad, ...

méně sladkých hlavních jídel

Méně sladkých nápojúů, zařadit více ovoce a zeleniny

Méně soli

Méně solit

Menší šikanu od státu, normy

Min soli by stačilo

Momentálně bych neměnila nic. V předchozí školce (soukromé) jedlý děti hodně zdravě (často rostlinné náhražky masa, rostlinné smetany, řízky z parní trouby...) A děti to vesměs moc nechtěly jíst, protože pro mě tyto chutě byly "neznámé" a neobvyklé. V nové (státní) školce jsem měla strach z "UHO" ale byla jsem mile překvapena. Stravování (včetně svacinek) je, řekla bych, taková ta zlatá střední cesta pro všechny děti - jídlo je připravované ze zdravejsich surovin, ale děti mají stále pocit "domácí stravy"

mozna, mene peciva na svacinky bych ocenila.

Možná více ovoce a zeleniny.

Možnost říct ne určité surovině (vepřovému) I bez lékařsky stanovené alergii. Masová složka jídelníčku by měla stačit kuřecí, krůtí, hovězí, ryby.

Možnost veganskych jidel

Možnosti diety

Nabidku dietniho stravovani (bezlepkova dieta, dieta pri ABKM), tato moznost je ve statni skolce prakticky nedosazitena.

Nahrazeni ramy maslem , zruseni sladkosti.

Nápoje

Nase MS ma Stribrny certifikat z projekt "Skutecne zdrala skola", takze stravovani plne duveruju a detem chutna. Za me bych zcela vynechala sladke obedy, ktere obcas precejen jsou.

Naše školka si velmi zakládá na zdravé stravě. Někdy mám však pocit, že je to pro děti až moc a volila bych cestu kompromisu tak, aby byla jídla zároveň zdravá, ale i chutná. Já bych tam asi umřela hlady.

ne za každou cenu do vše ho extra zdravé věci (cizrnová pomazánka, čočkový karbanátek, kvasnicová polévka...), občas i něco normálního

Nebát se zkoušet nové věci

Nejsem spokojená s nabídkou nápojů. Neustále je jen čaj. Jsem pro zpestření i pitného režimu. Např.100% džus, čistá pramenitá voda.

Některé kombinace jídel např.: Černá čočka smíchaná s rýží ... aj.

nemám dítě

Nemám o něm moc informací...

nemám výhrady

Neměnila bych.

Nenabizela bych sladke piti

Nepodávat slazené nápoje

Nic

nic

Nic

nic

Nic

Nic

Nic

Nic

Nic

Nic

Nic

nic

Nic

nic

nic bych neměnila, strava je od firmy Lakšmanna a jsem naprosto spokojená.

Nic mě nenapadá.

Nic mě nenapadá.

Nic mě nenapadá. Naše školní stravování funguje dobře.

nic, jsem rada, ze detem chutna

nic, jsem ráda, že mi vyšli vstříc s vegan stravou

Nic, jsem spokojená

Nic, jsem velmi spokojená, děti ve školce mají pestrou zdravou veganskou stravu

nic, jsme spokojeni :)

Nic, možná vyvěšovat recepty na nástěnku

Nic. Jsme spokojeni.

Pecivo z ruznych obilovin, reakce na diety v ramci alergii

Pestrost stravy, zdravá strava, více ovoce a zeleniny, správná skladba jídla

Pestrost stravy.

Piti

Pití vody ,u dcery mají čaj a ten mi moc nepije.

Pití- k obědu džus..nerozumim proc

Podávala bych pouze neslazené pití a přidat ovoce a zeleninu.

Podávat jen neslazené čaje, ředit džus vodou, podávat různé druhy ovoce a zeleniny

pokud syn něco ve školce nesní a bylo by toho jídla hodně (když sní třeba jen pár soust) občas bych uvítala možnost odnést si dané jídlo domů, kde by si ho mohl dát později

Používání méně pečiva. Není nutne mít pečivo jak na dopoledni tak odpolední svačinku. Více množství ovoce a zeleniny.

Používání místních surovin. Jiný systém odhlašování stravy.

Pristup ucitelek, pokud dite neco neji

Pristup učitelek k natlaku na deti, aby je nenutily za kazdou cenu dojist.

Přestat dotovat školkovou stravu. Naše má vlastní stravu, takže za ni platíme vlastně dvakrát.

Rada bych zaradila do jidelnicku ovoce k dispozici po prichodu deti do skolky.

Rozhodně bych k obědu přidal výuku rasové segregace, antisemitismus a přednášku Tomia Okamury s názvem "Jak byt správný homofob nebo xenofob.

Rozhodně je moje představa vařit z čerstvývh potravin a ne z polotovarů jako jsou omáčky na špagety, instantní kaše, polévky z pytlíků a přeslazené nápoje. V naší zdravé školce ovoce a zeleninu aby pohledal, nelíbí se mi sušenky ke svačinkám, ani guláše s majolkovou kupičkou na omáčce. Jsem za klasické, jednoduché a chutné jídla, které děti znají.

Sama si stravu občasně donasim na základě potravinových alergií svých dětí, ale i tak je dle mého ve stravě příliš pečiva a v podstatě jednostranné svačiny typu chleba a pomazánka, což by stačilo jednou nebo dvakrát týdně max. Co se hlavních jídel týče, ty tak tragické nejsou, přesto si myslím že lze vařit především zdravější jídla, méně masa a naopak přidat luštěniny a zeleninu. A nejlépe naprosto bez glutamátu a jiných dochucovadel, které dětem pouze ublíží.

Sirsi nabidka cerstveho ovoce. Omezeni sladkeho.

Snad nic.Nevím

Spoustu věcí. :) K pití bych volila častěji čistou vodu, zrušila teplé čaje jindy než po zimní vycházce. Ke svačinám něco jiného než chleby s něčím - např různé slané a sladké kaše, ovesné muffiny, frittaty se zeleninou apod. Snížila bych celkově množství bílé mouky a brambor (pořád máme knedlíky, těstoviny, nočky, rohlíky a jako přílohu vařené brambory) a nahradila jinými obilninami, luštěninami nebo zeleninovou alternativou.

starší dítě jedlo bez problémů téměř vše, mladší se za 3 roky školkové docházky nesrovnalo s pečivem, na kterém je namazané máslo nebo pomazánka, takže já bych zavedla možnost svačit suché pečivo :)

Svacinky. Dát mezi chleba tucne namazaný perlou nebo cim průhledný platek šunky nebo kedlubny není dobrý. A některé pomazanky treba brokolicova fakt nejsou dobre..

Syn chodí teprve první měsíc do MŠ a jsem spokojená. Neměnila bych zatím nic.

syn je alergik- mléko, laktoza- problém domluvit se s kuchyní, i přesto že navštěvoval školku při nemocnici. stejný problém i ve školní jídelně. Mělo by být umožněno stravování i pro alergiky.

Takže zaprvé nevyjadřuji se k jídelně nýbrž ke způsobu výuky, přivítal bych více socialistickou výchov, jako za naších časů. Nebránil bych se ani tvrdším způsobům, ale pro-kapitalistický svět tyto směry kvůli trošce plynu a pár čmoudům zakázal. Studium rasové vyváženosti bych podpořil také. Děkuji.

Tezko rict, mozna mene "tradicni" kuchyni a vice "modernejsich" jidel, mene peciva...

U nas je dostatek ovoce i zeleniny coz je moc fajn. Ale dle meho maji deti az moc ruzne gulase a zeli.

U nas je super kuchařka nemenila bych nic

U našeho syna větší porce. Dni toho opravdu hodně a že školky chodí hladovy.

Ubrala maso, pridala kvalitni stravovani bez masa, pridala ruzne druhy lustenin a obilovin

Upravila bych ještě nápoje-děti by měli dostat nabídnuto i obyč.vodu, ne jen ty doslazované šťávy a instantní čaje.

Určitě širší nabídka jídel.

Určitě velikost svačin. Přijdou mi velice malé.

V lesní školce kladou duraz na zdravou stravu bez zbytecnych cukru a smakulad. Vari jim vegetarianska jidelna.

V naší školce v pohodě

V sasi skolce nic, je zapojena do projektu zdraveho jidla, maji uzasna jidla i kombinace.

Vadí mi dochucovane mleko

ve skladbě jídelníčku mě vždycky dráždil rohlík s čočkou; více ovoce a zeleniny; klidně menší porce masa, ale mnohem kvalitnější; možnost přispět na lepší obědy

Ve statni skolce katastrofa. Chleba s ramou, drozdove pomazanky, slachovite maso a jine odporne veci jako pred 30 lety. Oproti tomu soukroma nabizi 3x tydne ryby, bulgur a kuskus jako prilohy, ovoce a zeleninu v kosich k dispozici a k tomu i zarazeny jako soucast jidelnicku. Rozdil bude v cene jidla. Statni chce 40 kc a soukroma 150/den. Zmenila bych cenu jidel ve statnich skolkach, co muzou deti za tech par kacek asi dostat.

Vetsi svacinky

větší výběr a vetší porce

Viac lokalnych potravin, obmedzenie sladkeho a hlavne aby nedostavali sladke pitie a vselijake ochutene mlieka

Viac zeleniny a ovocia, rozmanite svaciny- teraz je vzdy pecivo, menej solit

Vic ciste vody

vic ovoce, zeleniny - dostavaji, ale mohlo by byt vic

Víc používat nůž a vidličku. Líní rodiče své děti neuči krájet a ve školce musi i ostatni šikovné děti jíst lžící.

Vic pozornost

Vic zdravi jidla

Vic zeleniny

Více čerstvé zeleniny

Více méně bych neměnila nic, skladba stravy je v naší školce pestrá a dobrá. Dceři chutná.

Vice ovoce

Více ovoce a zeleniny

Vice ovoce a zeleniny

Více ovoce a zeleniny

Více ovoce a zeleniny a alternativy za běžné bílé pečivo

Vice ovoce a zeleniny, dzusy, lehce stravitelna jidla, pekne naservirovane

Více ovoce a zeleniny, méně sladkých nápojů

Vice ovoce a zeleniny, pestrejsi svaciny (nejen chleba s pomazankou)

Vice ovoce a zeleniny.

Vice ovoce a zeleniny. Mene peciva, mene cukru. Zadne polotovary.

Více ovoce, zeleniny, celkově zařadit i zdravější jídla a větší výběr mezi jídly, omezit univerzální hnědé omáčky

Více vegetariánských obědů (nesladkých), jinak mají ovoce i zeleninu, zajímavé pomazánky, různé druhy pečiva, polévky taky super. Obědy jsem neochutnala, svačinku ano a byla moc dobrá a zdravá.

Vice zdrave stravy

více zeleniny a ovoce, nepodávat slazené nápoje, méně masa

Vice zeleniny, luštěnin, ryb... méně klasických receptů

více zeleniny, méně pečiva ke svačině

více zeleniny, méně pšeničného pečiva

Víceméně nic. Svačiny chystám já, obědy mají rozumné a pestré.

Vodu a bylinkové čaje namísto dlážděných nápojů, kvalitnější potraviny - často nevím, co bylo uvařeno, náhražky, rozvařené levné těstoviny...

Vrátit se k normálním obědům z "dávných dob". Školka zkazila naše děti, některá jídla od té doby nesnášejí.

vše

vše

Všechno

všechno xd

Výběr jídel, složení stravy

Výběr nápojů

Výběr z jídel na oběd. Je to malá školka, takže chápu, že se vaří jen jedno jídlo.

Vyce zdravého stravování

vyměnil bych matky !

Vyřadit smažené polotovary jako rybí prsty, sýry apod. Vyřadit vnitřnosti a produkty z nich.

Vzhled jídla, pestrost pitného režimu

Za me spokojenost

Za nás 100%vyvážená a zdravá strava. Neměnila bych nic

Zadny margarin, ale pouzivat maslo, mene koblih a sladkych svacin obecne, vice ovoce a zeleniny (ne pouze platek okurky/rajcete/papriky na chleba. Nepouzivat dochucovadla typu vegeta a "masoxy".

Zákaz bonbónů, sladkých hlavních jídel (pr. buchty, smaženych svačin (chleba ve vajíčku, který byl cítit az za plotem školního pozemku). To je jen z tohoto týdne... rozhodne bych taky zakázala taveny sýr. A to nechci vědět z ceho dělají "syrove omacky". Jsem pro zavedení surovin jako pohanka, jahly,..., jine než pouze pšenicne pečivo, více čerstvého ovoce a zeleniny. A to raději ani nechci vědět, čim to vse dochucuji.

Zaradila bych vice cerstveho ovoce, nakrájené a připravené hned ke konzumaci. Ne az na domu jedno jablko, ale ve skolcekdyz je chut aby si deti mohli dát.

Zařadila bych více masa a sýrů

Zařazení spíše jednodušších jídel, nelíbí se mi přeplácanost, množství cukru.

Zavedla bych čepování vody, místo čaje. Zrušila bych kakaa, bílou kávu ke svačinám.

Zcela bych vynechala sladká jídla k obědu.

zdravější a celosvětově známá strava

zdravější jídlo, žádné sladké buchtičky k obědu, žádné sladké nápoje, více čerstvé zeleniny

Zdražil bych, ať mohou být používány kvalitnější potraviny.

Změnit skladbu jídel k sobě (např. ne rybí pomazánka + mléko, fazole + mléko).Nedávat dětem tolik luštěnin,ze kterých je bolí břicho.

Zrusila bych sladky caj, v nabidce pouze voda nebo caj neslazeny ovocny.

Zrušila bych nabídku slazenych nápojů a omezila pečivo na svačinky, mají i málo ovoce

Zrušila bych Scolarest a nechala zase normálně vařit kuchařky ze surovin z místních zdrojů, né žádné vakuované brambory, maso bůh ví odkud. Před Scolarestem to bylo super.

Žádné sladkosti a cukrovinky, jen neslazené pití, zbytečně se dětem dává šťáva s vodou a granulované čaje

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jste spokojeni se skladbou jídelníčku ve školce?

  • odpověď rozhodně ne:
    • 9.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 1. Jste spokojeni s kvalitou stravy ve školce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste spokojeni s kvalitou stravy ve školce?

2. Jste spokojeni se skladbou jídelníčku ve školce?

3. Jste spokojeni s nabídkou nápojů ve školce?

4. Co byste změnili v oblasti školního stravování Vašeho dítěte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste spokojeni s kvalitou stravy ve školce?

2. Jste spokojeni se skladbou jídelníčku ve školce?

3. Jste spokojeni s nabídkou nápojů ve školce?

4. Co byste změnili v oblasti školního stravování Vašeho dítěte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dubovová, L.Názory rodičů na stravování v mateřské škole (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://nazory-rodicu-na-stravovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.