Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názory vysokoškolákov na elektronické vzdelávanie
Názory vysokoškolákov na elektronické vzdelávanie
→ Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-) ←
(cca 1 min, veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martin Kabíček |
---|---|
Šetření: | 24. 02. 2009 - 03. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 89 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 14 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 32,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:35 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník slúži ako podklad na prieskum k mojej Diplomovej práci. Jeho cieľom je zistiť postoje a názory študentov - vysokoškolákov k problematike elektronickej podpory vzdelávania.
Vopred Vám ďakujem za ochotu a čas pri jeho vypĺňaní.
Martin Kabíček – študent PF UKF Nitra
Odpovědi respondentů
1. Vaše študijné zameranie je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Humanitný smer | 45 | 50,56 % | 50,56 % |
Prírodovedný smer | 44 | 49,44 % | 49,44 % |
2. Elektronické výučbové materiály sa na Vašom odbore používajú:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zriedka | 40 | 44,94 % | 44,94 % |
často | 39 | 43,82 % | 43,82 % |
nikdy | 10 | 11,24 % | 11,24 % |
3. Uvítali by ste, keby sa časť výučby sprostredkovávala elektronicky, napr. formou multimediálnych CD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 51 | 57,3 % | 57,3 % |
skôr áno ako nie | 26 | 29,21 % | 29,21 % |
skôr nie ako áno | 9 | 10,11 % | 10,11 % |
nie | 3 | 3,37 % | 3,37 % |
4. S elektronickými výučbovými materiálmi s ktorými som sa už stretol/la som bol/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spokojný/á | 47 | 52,81 % | 52,81 % |
ani spokojný/á ani nespokojný/á | 20 | 22,47 % | 22,47 % |
velmi spokojný/á | 16 | 17,98 % | 17,98 % |
nespokojný/á | 3 | 3,37 % | 3,37 % |
veľmi nespokojný/á | 3 | 3,37 % | 3,37 % |
5. Aké nedostatky ste najčastejšie vnímali na elektronických výučbových materiáloch s ktorými ste sa stretli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obsahová náročnosť | 26 | 29,21 % | 29,21 % |
zlá prehľadnosť | 26 | 29,21 % | 29,21 % |
vizuálna stránka | 19 | 21,35 % | 21,35 % |
nedostatočná spätná väzba | 19 | 21,35 % | 21,35 % |
iné | 16 | 17,98 % | 17,98 % |
žiadne | 8 | 8,99 % | 8,99 % |
6. Literatúra potrebná na štúdium v elektronickej podobe Vám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skôr vyhovuje ako nevyhovuje | 34 | 38,2 % | 38,2 % |
vyhovuje | 27 | 30,34 % | 30,34 % |
skôr nevyhovuje ako vyhovuje | 24 | 26,97 % | 26,97 % |
nevyhovuje | 4 | 4,49 % | 4,49 % |
7. Prínos vzdelávania prostredníctvom elektronických médií vidíte v:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
uľahčení práce učiteľa a žiaka | 47 | 52,81 % | 52,81 % |
atraktívnosti výučby | 40 | 44,94 % | 44,94 % |
názornosti | 27 | 30,34 % | 30,34 % |
lepšom zapamätaní si učiva | 16 | 17,98 % | 17,98 % |
motivácií | 8 | 8,99 % | 8,99 % |
iné | 5 | 5,62 % | 5,62 % |
8. Mali by ste záujem študovať formou elektronického vzdelávania?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 37 | 41,57 % | 41,57 % |
skôr áno ako nie | 29 | 32,58 % | 32,58 % |
skôr nie ako áno | 16 | 17,98 % | 17,98 % |
nie | 7 | 7,87 % | 7,87 % |
9. Výhody elektronického vzdelávania vidíte v:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
získavaní informácií v ktoromkoľvek čase | 57 | 64,04 % | 64,04 % |
výučba z pohodlia domova | 37 | 41,57 % | 41,57 % |
elektronické vzdelávanie šetrí čas | 36 | 40,45 % | 40,45 % |
elektronické vzdelávanie je lacnejšie | 26 | 29,21 % | 29,21 % |
výučbe podstatnejších vecí pre študenta | 15 | 16,85 % | 16,85 % |
iné | 7 | 7,87 % | 7,87 % |
10. Nevýhody elektronického vzdelávania vidíte v:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neosobnosť, absencia ľudského kontaktu | 57 | 64,04 % | 64,04 % |
nerozvíja sa verbálna komunikácia | 48 | 53,93 % | 53,93 % |
strata čara vysokoškolského života, spolužiakov | 37 | 41,57 % | 41,57 % |
obmedzený prístup k technickým prostriedkom | 14 | 15,73 % | 15,73 % |
iné | 5 | 5,62 % | 5,62 % |
11. Prístup učiteľa pri elektronických formách vzdelávania je podľa Vás:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odlišný len minimálne | 52 | 58,43 % | 58,43 % |
výrazne odlišný | 26 | 29,21 % | 29,21 % |
rovnaký ako pri klasickej forme | 11 | 12,36 % | 12,36 % |
12. Na súčasných formách elektronického vzdelávania by som zmenil:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zefektívniť spoluprácu učiteľ - študent | 42 | 47,19 % | 47,19 % |
zlepšiť dostupnosť elektronickej výučby | 35 | 39,33 % | 39,33 % |
zlepšiť kompletnosť a komplexnosť informácií | 33 | 37,08 % | 37,08 % |
vyhovuje mi súčasný stav | 14 | 15,73 % | 15,73 % |
13. Elektronické vzdelávanie podľa Vás do budúcnosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
poslúži ako doplnok ku klasickej výučbe | 68 | 76,4 % | 76,4 % |
nahradí klasické formy | 12 | 13,48 % | 13,48 % |
nenahradí klasické formy výučby | 9 | 10,11 % | 10,11 % |
14. Ste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 45 | 50,56 % | 50,56 % |
muž | 44 | 49,44 % | 49,44 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (75,5 %)
- vyplnto.cz (7,8 %)
- ujdeto.cz (3,1 %)
- vseborec.cz (2,7 %)
- search.seznam.cz (2,3 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.