Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názor na ceny mobilních služeb v ČR

Názor na ceny mobilních služeb v ČR

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:ONDREJ ZIDEK
Šetření:28. 11. 2011 - 09. 12. 2011
Počet respondentů:333
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

chci Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma mobilních služeb a jejich cen v ČR. Dotazník tvoří část empirického zkoumání v rámci mé seminární práce a práce Středoškolské odborné činnosti (SOČ).

Věřím, že se během vyplňování tohoto anonymního průzkumu zamyslíte nad cenami služeb telefonních operátorů v naší zemi, které nejsou nejnižší.

 

Ondřej Žídek

 

 

 

Odkaz na vyplnění je umístěn v zápatí této stránky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Využíváte služeb mobilního opetátora?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano32998,8 %98,8 %  
ne41,2 %1,2 %  

Graf

2. Jakého operátora využíváte? Pokud využíváte služeb více operátorů, uveďte, prosím, toho, jehož služeb využíváte nejčastěji.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vodafone12938,74 %38,74 %  
T-Mobile10832,43 %32,43 %  
Telefónica (O2)9628,83 %28,83 %  

Graf

3. Změnili jste někdy opetárora?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16950,75 %50,75 %  
ano16449,25 %49,25 %  

Graf

4. Prosím, uveďte, co Vás vedlo ke změně operátora.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
CENA2920,28 %8,71 %  
ceny85,59 %2,4 %  
Levnější služby32,1 %0,9 %  
Cena služeb21,4 %0,6 %  
vysoke ceny21,4 %0,6 %  
nižší cena10,7 %0,3 %  
Jeden spolužák ukecával a ukecával :D10,7 %0,3 %  
Cena za služby10,7 %0,3 %  
Lepší ceny10,7 %0,3 %  
Nižší cena tarifu, lepší ceny za volání, sms...10,7 %0,3 %  
ostatní odpovědi bývalá přítelkyně
Pokrytí signálem v ČR a také cenová nabídka
lepší tarify
tarif, cena
ceny, služby
Dostupnost signálu, ceny služeb
cena za paušál (nižší)
výhodnější ceny pro členy rodiny
Změna u ostatních členů rodiny.
Výhodnější nabídka.
Rada mého žáka, Ondřeje Žídka
Výhodný tarif Na míru
srovnání operátora s ostatními rodinnými příslušní
Lepší nabídka
cena volani
ztráta sim karty
odečítání neodeslaných sms, neuznání reklamace
3g pokryti
špatný signál a nevýhodný paušál
cena, samoobsluha
Cena za volání do vlastní sítě.
V síti O2 funguje Telematika ČD, s dobrými cenami
Kvalita signálu
internet v mobilu bez závazku na 2 roky
cena a služby v tarifu
firemní smlouva
výhodnější firemní tarif
Problémy s připojením a vysoká cena
cena, tarifikace
ceny za roaming
stěhování
Lepší přístup na internet, tehdy měl T-Mobile taro
Paušál
nižší cena za služby
Nekalé praktiky u O2
firemni SIM
cena za internet v mobilu
nižší ceny
Nespokojenost, jednání, účtování
ceny za služby
Drahý tarif,nabídka firemnho tarifu od ČD
Lepší podmínky pro studenta
Výhodnější služby, lepší přístup k zákazníkovi
nabídka mobilů a nižší cena aspon nějaké výhody
nižší měsíční účet a přehledné vyůčtování
nižší cena v rámci akční nabídky
neserioznost
Internet v mobilu, a omezování T-Mobilem.
Ne ale už to řčším lepší ceny a nepřímé jednání
dostal jsem firemní paušál
Četnost uživatelů operátora v okolí (dlouho tomu)
kvalita operátorů na lince, cena
Cena, pokrytí
VPN
Výhodnější tarif
Přátelé- levnější volání
Ostatní měli jiného než mám já.
dostupnost+cena
ceny služeb
Zrušení mého tarifu
cena, nefunkčnost vodafone samoobsluhy, zrušení we
nižší ceny, výhodnější účtování
pristup k zakaznikovi a cena sluzeb
Pokrytí 3G
cena minuty
změna zaměstnání
neseriózní jednání
výhody tarifů
Dřívější SMS Student gratis u Vodafonu
lepší cena studentského tarifu
celá rodina měla vodafone a já O2
výrazné zdražení internetu
cena, zamestnanecky program
cena a neochota se upisovat
cena a pokrytí
cena služeb, účtování, správa účtu
Omezováný Internet v mobilu od T-Mobilu
Cena, služby
mizerne sluzby
Špatné podmínky
výhodnější podmínky u konkurence
Vysoká cena.
Ceny, účtování hovorů
Volání v rámci rodiny
ceny a spatny pristup
od O2 k Vodafone , ceny služeb a datových služeb
Cena hovorného.
firemní tarif
ceny, chovani operatora
délka smlouvy na dobu určitou
Cenová nabídka
nevyhovující tarif, přístroj
podvodné jednání
Dojem, že to bude u konkurence výhodnější. Nebylo.
9465,73 %28,23 % 

Graf

5. Jaký typ služby u svého současného operátora využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tarifní program /paušál/23369,97 %69,97 %  
Předplacená karta /kredit/9929,73 %29,73 %  
Nevím 10,3 %0,3 %  

Graf

6. Máte se svým operátorem uzavřenou smlouvu (víceletý kontrakt)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19357,96 %57,96 %  
ano12738,14 %38,14 %  
nevím133,9 %3,9 %  

Graf

7. Jakou průměrnou měsíční částku svému operátorovi hradíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-200 Kč9929,73 %29,73 %  
201-399 Kč9027,03 %27,03 %  
400-599 Kč5616,82 %16,82 %  
600-799 Kč3610,81 %10,81 %  
800-999 Kč206,01 %6,01 %  
1000-1399 Kč175,11 %5,11 %  
1400 Kč a více154,5 %4,5 %  

Graf

8. Myslíte si, že částka, kterou měsíčně svému operátorovi platíte, je odpovídajíící kvalitě služeb a objemu služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NENÍ21664,86 %64,86 %  
JE11735,14 %35,14 %  

Graf

9. Dozvěděli jste se v poslední době ze sdělovacích prostředků o tlaku na české operátory právě kvůli cenám jejich služeb a tvz. předraženosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím o tom.28986,79 %86,79 %  
Ne, informace je pro mě novinkou.4413,21 %13,21 %  

Graf

10. Pohrozili jste někdy svému operátorovi odchodem ke konkurenci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18455,26 %55,26 %  
ano14944,74 %44,74 %  

Graf

11. Nabídl vám opetáror snížení ceny za služby v případě, že s ním budete volat i nadále?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19458,26 %58,26 %  
ano13941,74 %41,74 %  

Graf

12. Využili jste takovéto (retenční) nabídky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne23470,27 %70,27 %  
ano9929,73 %29,73 %  

Graf

13. Věděli jste, že operátor Vám může nastavit výhodnější podmínky ještě předtím, než jste od něj chtěli odejít?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17652,85 %52,85 %  
ne10130,33 %30,33 %  
nevím5616,82 %16,82 %  

Graf

14. Myslíte si/víte, že tytéž telefonní společnosti působící v ČR nabízejí v zahraničí své produkty až o 60% levněji než u nás?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27482,28 %82,28 %  
ne5917,72 %17,72 %  

Graf

15. Překvapuje Vás tato informace?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne26780,18 %80,18 %  
ano6619,82 %19,82 %  

Graf

16. Jak reagoval Váš opetáror ve chvíli, kdy jste mu naznačili vůli odejít ke konkurenci?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

?

...

...

"Je nám to jedno"

A co kdybych Vám přidala tolik a tolik volných minut za tolik a tolik Kč?

byl vlezlý, prudil reklamou

dal slevu

Enormně zlepšovali smlouvu, jako by o nic nešlo, také že jim o nic nejde, platím j3x víc, než je validita služeb.

Hmmmmmmmmmmmm...

chtěli mi služby slevnit a dát něco úplně zadarmo

Jak jsem psal přecházel jsem na firemní paušál, kde mám za 290,- Kč 520 volných minut + 200 SMS + volání v rámci firemní VPN zdarma + to že si jako zaměstananec mohu vzít na své jméno až pět simkaret, to znamené že si mezi sebou doma voláme gratis... Na tohle nemněl oporátor žádný argument.

jak kdy.Někdy je jim to jedno.

jen běžte, nejste významný zákazník. Upozorňuji, že smlouvu mám od roku 1997

Každoměsíční problémy s vyučtováním paušálu mě přiměly k odchodu, jakmile jsem naznačil že chci odejít tak operátor nabídl slevu 20% na všechny služby + urychlenému vyřešení všech problémů.

Nabídkou na úpravu tarifu a aktivací jiných navíc balíčků při současné ceně..

nabídkou nižší ceny za minutu levnější sms

Nabidl levnejsi sluzby, ale ne dost levne. Sleva jen na oko...

Nabídl levnější a rychlejší tarif

Nabídl mi údajně výhodnější volání, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo, takže jsem odešel...

nabídl mi vysoké volné minuty, bez nového HW

nabídl mi významně lepší nabídku ( z cenového pohledu, který je pro mne nejdůležitější)

nabídl nižší ceny

Nabídl nižší ceny, ale vyšší než konkurence.

Nabídl slevu

nabídl slevy

nabídl více minut, ale protože celá společnost přecházela k Vodafonu pod rámcovou smlouvu, šla jsem také

Nabídl vše okamžitě za poloviční cenu.

Nabídl výhodnější paušál.

Nabídl výhodnější služby.

nabídl výrazně výhodnější nabídku

Nabídnuto z puvodních 30 volných minut 120 volných minut.

Nabíkou snížení paušálu o 50% + VPN firma neomezeně bezplatně.

Nabízel mi různé výhody, slevy...

nabízel různé výhody

Nabízení výhodnějších tarifů a to zásadně výhodnějších!

naštvaně položil telefon

Nebyl spokojen, ale neudělal nic zásadního, co by mi umožnilo setrvat u jeho polečnosti. Nabízel mi kde co, ale nic, co by se hodilo také mě.

Nedal dostatečnou protinabídku. Jsem u šedého operátora pod hromadnou smlouvou.

nehrozil jsem

nechal mne odejít k Vodafone

Nemůžeme teď nic dělat.

nenaznačila jsem že chci odejít...!!

nereagoval

nevím

nevím, ještě jsem to neudělala

Nevzpomínám si

Nezajímalo ho to.

nijak

Nijak

Nijak

nijak

Nijak neneznačil jsem. Měl jsem Nabito 119 a před 2 měsíci si zařídil tarif se slevou ČD.

Nijak, evidentně mu to je jedno.

nijak, při podání výpovědi se ani neráčil ozvat s nabídkou(T-Mobile)

Nijak.

okamžitě nabídl lepší a levnější služby

Okamžitě zareagoval, že mi dá výhodnou nabídku, abych neodešla.

Operátor mi zrušil tarif, který jsem používal 8 let na tarif se stejným počtem minut a SMS, ale s cenou o 400% vyšší. Když jsem na prodejně řekl, že se mi to nelíbí, tak mi konzultant řekl, cituji: "Jestli se Vám to nelíbí, tak jděte jinam." A tak jsem šel...

Operátor se mě snažil přesvědčit snížením ceny za minutu volání do vlastní sítě a balíčkem volných sms (které ovšem nevyužívám).

otravovali niekolkymi telefonatmi, ponukali nizsie sumy za pausal, ktory som mal

Ozvala se mi paní operátorka nejprve s tím, že by mi ráda pomohla a ráda zjistila, proč jsem vyjádřil nespokojenost s jejich službami. Nebudu psát podrobnosti, ale napíšu, že jsem mluvil s profesionálkou, která moc dobře věděla na co mě utáhnout a jak mě udržet. Závěr je takový, že jsem setrval, dostal jsem velmi výhodný neveřejný privátní tarif a jsem spokojený. Teď daleko víc šířím osvětu u svých přátel a snažím se je přesvědčit, aby se zachovali stejně jako já. Aby velmi slušně naznačili, že jsou nespokojení a aby si našli relevantní seriózní protinabídku. Pak je stávající operátor vyslyší.

Posílali mi mraky akcí a výhod

Pouze akceptoval mé rozhodnutí.pozn.po 12.letech.

Používal jsem před přenosem čísla předplacenku.

prekotne se mi snazil nabidnout nejake volne minuty SMS atp. ale presto to podminoval urcitou utratu, mne ovsem vzhledem ke kvalite sluzeb a pristupu nemeli sanci presvedcit

proběhl telefonický rozhovor s novou nabídkou

proč, že takovým cenám nemůže konkurovat a že mě nepustí dřív jak za 3 měsíce kdy mi končí smlouva

Přemlouval ať zůstanu, nabízel nový telefon, simkarty atd.

přemlouval mě a okamžitě mi nabízel všelijaké slevy na paušál.

Reagoval tak, jak jsem očekával, jelikož jsem o této možnosti zvýhodnění věděl. Připravil jsem si tedy dotaz, jak je to s převodem několika čísel, které mám pod svým účtem, ke konkurenci. Operátor mě přepojil na jiné oddělení, kde se ptali, proč chci odejit. Řekl jsem jim, že mám u konkurence výhodnější nabídku a abych tomu "dodal šťávu", uvedl jsem ceny jednoho z tarifu + nepsané zvýhodnění jen pro mě jako pro přecházejícího zákazníka k nim. Operátor se mě zeptal, jaké služby jsou pro mě prioritou a podle toho mi nabídl zvýšení volných minut a zdvojnásobení FUPu, aby nabídka byla pro mě lákavější než byl zmiňovaný tarif konkurence. S nabídkou jsem jistěže souhlasil, jelikož to byl můj záměr si tyto zvýhodnění zařídit.

Retence

retenční nabídka

Retenční nabídkou

retenční nabídkou - sleva cca 60% oproti dosavadnímu

sanžil se vnutit jakože "lepší" nabídkou

skoro bez zájmu

sleva 70% z tarifu

Slevou 50% na hlasový tarif a internet zdarma.

Smlouval o cenách

snaha nepřijít o zákazníka s útratou 2000kč/měs. -> nabídka slevy

snahou o dohodu

snaží se dorovnat konkurenční nabídku

snažil se mě udržet pomocí speciálních služeb navíc

snažil se mě ukecat ať zustanu

Snažil se nabídnou jiné možnosti.

Snažil se nabídnout co nejvýhodnější podmínky abych zůstal.

Snažil se nabízet výhodnější služby (slevy, více volných minut nebo sms).

Snažil se nbídnou lepší ceny,ale po oznámení jestli překonají volání 1 kč minuta sms za 0,45 kč a volání ve VPN za 0,35 kč distancoval se od nabídky a bez problémů mě převedl

snažili se udržet zákazníka pomocí retenční nabídky

snizil cenu

snížením měsíčního účtu přidáním volných minut

Současný nijak, předešlý nabídkou výhodnějších služeb na 1 rok

svela na paušál

šel s cenou dolů a řekl že přidá pár volných sms navíc

T-Mobile sliboval hory doly, jenže vnucoval smlouvu na dva roky. Tu jsme nechtěli, takže přechodu k Vodafone nic nestálo v cestě. Jsme u něj spokojení.

T-Mobile, jakožto můj operátor mne nechal klidně odejít a nijak se tím nevzrušil. Tak jsem si jej nechal na nouzové volání, když nemám signál a nebo jej využívám v roamingu. V práci i doma kde je wifi, využívám služeb VOIP telefonu, který mám v mobilu nainstalovaný. V terénu využívám 4.operátora - U:fon, který máme v rodině všichni a s dnes již neprodávaným paušálem "Za Nula", který se ale stále přes Aukro.cz nechá sehnat.

Telefonát s lepší nabídkou

to nevím nikdy jsem to nezkoušel

to zjistím v lednu

Volání, sms zdarma mezi čísly pod jedním IČ, baliček volných minut, internet zdarma, mobily zdarma.

Výhodnější nabídkou

začal mi nabízet lepší služby, respektive nižší cenu služby, při podpisu smlouvy na dva roky...

začal nabízet výhodnější volání, a spousty dalších výhod, začal se zajímat

Začali mě lákat na výhodnější tarif.

Zavolal mi, že vše je připraveno k přechodu. Divil se, že odcházím po 10 letech. Přechod z T-Mobile k Vodafone však teprve probíhá. Je tedy teoreticky možné, že mi ještě retenční oddělení zavolá...

ze je to me rozhodnuti a branit mi nemuze

Zeptal se proč, a co mám v plánu dál. Řekl jsem, že plánuju jít k vodafone na předplacenku a hned mi nabídli 2× víc volných minut + 250 volných sms do všech sítí..

zpracoval mi lepší nabídku než stávající

že se ozve...

Že to je má svobodná přirozená volba.

17. Jste se svým operátorem celkově spokojeni?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14643,84 %43,84 %  
ne12437,24 %37,24 %  
nevím6318,92 %18,92 %  

Graf

18. Spíše voláte, nebo píšete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Volám18956,76 %56,76 %  
Píšu14443,24 %43,24 %  

Graf

19. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MUŽ22968,77 %68,77 %  
ŽENA10431,23 %31,23 %  

Graf

20. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
183410,21 %10,21 %  
19236,91 %6,91 %  
22216,31 %6,31 %  
20164,8 %4,8 %  
23154,5 %4,5 %  
21154,5 %4,5 %  
25144,2 %4,2 %  
30144,2 %4,2 %  
24133,9 %3,9 %  
26123,6 %3,6 %  
ostatní odpovědi 27
17
35
28
31
48
32
34
16
39
37
15
33
29
47
38
42
41
99
50
40
45
46
62
55
44
43
36
14
58
61
65
52
67
49
57
63
17.5
54
78
15646,85 %46,85 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:27.22
Minimum:17
Maximum:50
Variační rozpětí:33
Rozptyl:74.93
Směrodatná odchylka:8.66
Medián:25
Modus:18

Graf

21. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou15546,55 %46,55 %  
Vysokoškolské magisterské5315,92 %15,92 %  
Základní4914,71 %14,71 %  
Středoškolské s vyučením309,01 %9,01 %  
Vysokoškolské bakalářské278,11 %8,11 %  
Postgraduální 103 %3 %  
Vyšší odborné92,7 %2,7 %  

Graf

22. Pokud máte jakékoli připomínky či komentáře k průzkumu, prosím, napište je.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
děkuji12,94 %0,3 %  
"Vodafone is my wife" - guess who it is :P12,94 %0,3 %  
děkuji, velice zajímavý dotazník 12,94 %0,3 %  
je to malý řádek - chtěl jsme tu napsat odstavec..12,94 %0,3 %  
Snad ten dotazník k něčemu bude :)12,94 %0,3 %  
JSTE TRAPNÝ S TÍM JAK SROVNÁVÁTE CENY SE ZAHRANIČÍ12,94 %0,3 %  
-12,94 %0,3 %  
Doufám, že dotazník k něčemu dobrému poslouží.12,94 %0,3 %  
Bude výsledek někde zveřejněn? (např. mobilmania)12,94 %0,3 %  
Mobilní operátoři jsou čuráci!12,94 %0,3 %  
ostatní odpovědi Bude to k něčemu dobrý?
špatn= pov. otázky - retence, co když nepřecházel
návaznost některých otázek bude zkreslovat vyslede
Mám nevřejný firemní tarif ČD
kdyby aspoň za ty prachy fungovalo vše jak má.
12. musí být nepovinná, když na 11. odpovídám NE.
Využívám data a SMS píšu z netu, to není zohledněn
Mám zájem o závěry výzkumu! k.neuschl@gmail.com
nemám
díky a prosím o zaslání vysledků, Mgr. Junečková
To jen na delší opovídání, než tuten průzkum.
Kdyby šlo s tímto něco udělat :)
Jde sem napasat jen 50 znaků = to je k ničemu!!!
A co firemní zákazníci? Tendrujem každý rok :)
Mám firemní tarif (snížen o cca 70 procent)
min znaku nez sms?? :) ...to na doplneni nestaci
haló, haló
pošli prosím výsledky na lukas.sztefek@email.cz
hnusni opetatori!!!!!!!!!!!!
nesmyslné otázky v případě záporné odpovědi na předchozí; zaujaté
Ot. 11-13 nedávají smysl při odp. NE na ot. 10
Ot. 14 - věděl jsem že ano, ale ne že o tolik %.
děkuji, prosím o zaslání dat
Jen bych podotkl, že mobil téměř vůbec nepoužívám.
2470,59 %7,21 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Změnili jste někdy opetárora?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi CENA na otázku 4. Prosím, uveďte, co Vás vedlo ke změně operátora.

6. Máte se svým operátorem uzavřenou smlouvu (víceletý kontrakt)?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Předplacená karta /kredit/ na otázku 5. Jaký typ služby u svého současného operátora využíváte?

11. Nabídl vám opetáror snížení ceny za služby v případě, že s ním budete volat i nadále?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Využili jste takovéto (retenční) nabídky?

18. Spíše voláte, nebo píšete?

  • odpověď Volám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1400 Kč a více na otázku 7. Jakou průměrnou měsíční částku svému operátorovi hradíte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Postgraduální na otázku 21. Nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 800-999 Kč na otázku 7. Jakou průměrnou měsíční částku svému operátorovi hradíte?

20. Věk:

  • odpověď < 14 - 19 >:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 21. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte služeb mobilního opetátora?

2. Jakého operátora využíváte? Pokud využíváte služeb více operátorů, uveďte, prosím, toho, jehož služeb využíváte nejčastěji.

3. Změnili jste někdy opetárora?

4. Prosím, uveďte, co Vás vedlo ke změně operátora.

5. Jaký typ služby u svého současného operátora využíváte?

6. Máte se svým operátorem uzavřenou smlouvu (víceletý kontrakt)?

7. Jakou průměrnou měsíční částku svému operátorovi hradíte?

8. Myslíte si, že částka, kterou měsíčně svému operátorovi platíte, je odpovídajíící kvalitě služeb a objemu služeb?

9. Dozvěděli jste se v poslední době ze sdělovacích prostředků o tlaku na české operátory právě kvůli cenám jejich služeb a tvz. předraženosti?

10. Pohrozili jste někdy svému operátorovi odchodem ke konkurenci?

11. Nabídl vám opetáror snížení ceny za služby v případě, že s ním budete volat i nadále?

12. Využili jste takovéto (retenční) nabídky?

13. Věděli jste, že operátor Vám může nastavit výhodnější podmínky ještě předtím, než jste od něj chtěli odejít?

14. Myslíte si/víte, že tytéž telefonní společnosti působící v ČR nabízejí v zahraničí své produkty až o 60% levněji než u nás?

15. Překvapuje Vás tato informace?

17. Jste se svým operátorem celkově spokojeni?

18. Spíše voláte, nebo píšete?

19. Pohlaví:

20. Věk:

21. Nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte služeb mobilního opetátora?

2. Jakého operátora využíváte? Pokud využíváte služeb více operátorů, uveďte, prosím, toho, jehož služeb využíváte nejčastěji.

3. Změnili jste někdy opetárora?

4. Prosím, uveďte, co Vás vedlo ke změně operátora.

5. Jaký typ služby u svého současného operátora využíváte?

6. Máte se svým operátorem uzavřenou smlouvu (víceletý kontrakt)?

7. Jakou průměrnou měsíční částku svému operátorovi hradíte?

8. Myslíte si, že částka, kterou měsíčně svému operátorovi platíte, je odpovídajíící kvalitě služeb a objemu služeb?

9. Dozvěděli jste se v poslední době ze sdělovacích prostředků o tlaku na české operátory právě kvůli cenám jejich služeb a tvz. předraženosti?

10. Pohrozili jste někdy svému operátorovi odchodem ke konkurenci?

11. Nabídl vám opetáror snížení ceny za služby v případě, že s ním budete volat i nadále?

12. Využili jste takovéto (retenční) nabídky?

13. Věděli jste, že operátor Vám může nastavit výhodnější podmínky ještě předtím, než jste od něj chtěli odejít?

14. Myslíte si/víte, že tytéž telefonní společnosti působící v ČR nabízejí v zahraničí své produkty až o 60% levněji než u nás?

15. Překvapuje Vás tato informace?

17. Jste se svým operátorem celkově spokojeni?

18. Spíše voláte, nebo píšete?

19. Pohlaví:

20. Věk:

21. Nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

ZIDEK, O.Názor na ceny mobilních služeb v ČR (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://nazot-na-ceny-mobilnich-sluz.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.