Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážené respondentky, vážení respondenti, chceli by sme vás požiadať o vyplnenie dotazníku na tému „Ovplyvní Vás reklama?“.
V dnešnej dobe sa stretávame s veľmi veľkým množstvom reklamy. Ako študenti marketingu považujme za dôležité sledovať, ktoré typy reklamy majú najväčší účinok v ovplyvňovaní potenciálneho zákazníka.
Dotazník je určený pre všetkých ľudí s vekom nad 15 rokov. Respondentov oslovujeme pomocou serveru www.vyplnto.cz, zdieľaním na sociálnych sieťach a osobným dotazovaním.
Cieľom výskumu je vytvorenie si reálneho náhľadu na to, ako ľudia reagujú na rôzne druhy reklamy a ktorý druh je najúčinnejším. Výsledky výskumu budú slúžiť na vypracovanie seminárnej práce predmetu Štatistické metódy v marketingu.
Ďakujeme za vyplnenie.
Odpovědi respondentů
1. Ako často nakupujete podľa reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Maximálne 1-krát mesačne
39
36,45 %
36,45 %
Nikdy
35
32,71 %
32,71 %
2-3 krát mesačne
22
20,56 %
20,56 %
Častejšie
11
10,28 %
10,28 %
2. Reklama na aký typ produktu Vás zaujme najčastejšie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Potraviny
32
29,91 %
29,91 %
Lieky a krása
15
14,02 %
14,02 %
Iné
12
11,21 %
11,21 %
Voľný čas
11
10,28 %
10,28 %
Elektronika
10
9,35 %
9,35 %
Auto, motto
9
8,41 %
8,41 %
Nepotravinársky tovar
8
7,48 %
7,48 %
Bankovníctvo a poisťovníctvo
8
7,48 %
7,48 %
Mobilný operátori
2
1,87 %
1,87 %
3. Aký objekt v reklame Vás upúta najviac?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Daný produkt(napr. auto)
43
40,19 %
40,19 %
Ženy
22
20,56 %
20,56 %
Zvieratá
21
19,63 %
19,63 %
Iné
17
15,89 %
15,89 %
Šťastné rodiny
16
14,95 %
14,95 %
Skupina priateľov
14
13,08 %
13,08 %
Deti
11
10,28 %
10,28 %
4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, ktorá Vás od nákupu odradila?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
80
74,77 %
74,77 %
ne
27
25,23 %
25,23 %
5. Aký vplyv má na vás daný typ reklamy v rámci uskutočnenia nákupu? ? (1 –odradzuje, 2 –skôr odradzuje, 3 –žiadny, 4 –skôr podnecuje, 5 –podnecuje)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
TV spot
2.822
1.641
Rádio spot
2.72
1.174
Schránková reklama
2.85
1.697
Svetelná reklama
2.794
1.322
Vonkajšia reklama
2.991
1.374
Internetová (sociálne siete, Youtube
2.981
1.645
Internetová (bannery, Google)
2.813
1.554
Reklama do „ruky“
2.477
1.464
Mobilná reklama
2.346
1.497
6. Aké je Vaše pohlavie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
64
59,81 %
59,81 %
Muž
43
40,19 %
40,19 %
7. Aký je Váš vek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-26 rokov
63
58,88 %
58,88 %
27-59 rokov
40
37,38 %
37,38 %
60 a viac
4
3,74 %
3,74 %
8. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ s maturitou
57
53,27 %
53,27 %
VŠ
31
28,97 %
28,97 %
SŠ bez maturity
10
9,35 %
9,35 %
ZŠ
9
8,41 %
8,41 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Ako často nakupujete podľa reklamy?
2. Reklama na aký typ produktu Vás zaujme najčastejšie?
3. Aký objekt v reklame Vás upúta najviac?
4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, ktorá Vás od nákupu odradila?
5. Aký vplyv má na vás daný typ reklamy v rámci uskutočnenia nákupu? ? (1 –odradzuje, 2 –skôr odradzuje, 3 –žiadny, 4 –skôr podnecuje, 5 –podnecuje)
6. Aké je Vaše pohlavie?
7. Aký je Váš vek?
8. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Ako často nakupujete podľa reklamy?
2. Reklama na aký typ produktu Vás zaujme najčastejšie?
3. Aký objekt v reklame Vás upúta najviac?
4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, ktorá Vás od nákupu odradila?
5. Aký vplyv má na vás daný typ reklamy v rámci uskutočnenia nákupu? ? (1 –odradzuje, 2 –skôr odradzuje, 3 –žiadny, 4 –skôr podnecuje, 5 –podnecuje)
6. Aké je Vaše pohlavie?
7. Aký je Váš vek?
8. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.