Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Necháte sa ovplyvniť reklamou?

Necháte sa ovplyvniť reklamou?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gabriela Urbaníková
Šetření:18. 04. 2017 - 28. 04. 2017
Počet respondentů:107
Počet otázek (max/průměr):8 / 8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,
chceli by sme vás požiadať o vyplnenie dotazníku na tému „Ovplyvní Vás reklama?“.

V dnešnej dobe sa stretávame s veľmi veľkým množstvom reklamy. Ako študenti marketingu považujme za dôležité sledovať, ktoré typy reklamy majú najväčší účinok v ovplyvňovaní potenciálneho zákazníka.

Dotazník je určený pre všetkých ľudí s vekom nad 15 rokov. Respondentov oslovujeme pomocou serveru www.vyplnto.cz, zdieľaním na sociálnych sieťach a osobným dotazovaním.

Cieľom výskumu je vytvorenie si reálneho náhľadu na to, ako ľudia reagujú na rôzne druhy reklamy a ktorý druh je najúčinnejším. Výsledky výskumu budú slúžiť na vypracovanie seminárnej práce predmetu Štatistické metódy v marketingu.

Ďakujeme za vyplnenie.

Odpovědi respondentů

1. Ako často nakupujete podľa reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Maximálne 1-krát mesačne3936,45 %36,45 %  
Nikdy3532,71 %32,71 %  
2-3 krát mesačne2220,56 %20,56 %  
Častejšie1110,28 %10,28 %  

Graf

2. Reklama na aký typ produktu Vás zaujme najčastejšie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny3229,91 %29,91 %  
Lieky a krása1514,02 %14,02 %  
Iné1211,21 %11,21 %  
Voľný čas1110,28 %10,28 %  
Elektronika109,35 %9,35 %  
Auto, motto98,41 %8,41 %  
Nepotravinársky tovar87,48 %7,48 %  
Bankovníctvo a poisťovníctvo87,48 %7,48 %  
Mobilný operátori21,87 %1,87 %  

Graf

3. Aký objekt v reklame Vás upúta najviac?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Daný produkt(napr. auto)4340,19 %40,19 %  
Ženy2220,56 %20,56 %  
Zvieratá2119,63 %19,63 %  
Iné1715,89 %15,89 %  
Šťastné rodiny1614,95 %14,95 %  
Skupina priateľov1413,08 %13,08 %  
Deti1110,28 %10,28 %  

Graf

4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, ktorá Vás od nákupu odradila?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8074,77 %74,77 %  
ne2725,23 %25,23 %  

Graf

5. Aký vplyv má na vás daný typ reklamy v rámci uskutočnenia nákupu? ? (1 –odradzuje, 2 –skôr odradzuje, 3 –žiadny, 4 –skôr podnecuje, 5 –podnecuje)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
TV spot2.8221.641
Rádio spot2.721.174
Schránková reklama2.851.697
Svetelná reklama2.7941.322
Vonkajšia reklama2.9911.374
Internetová (sociálne siete, Youtube2.9811.645
Internetová (bannery, Google)2.8131.554
Reklama do „ruky“2.4771.464
Mobilná reklama2.3461.497

Graf

6. Aké je Vaše pohlavie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6459,81 %59,81 %  
Muž4340,19 %40,19 %  

Graf

7. Aký je Váš vek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-26 rokov6358,88 %58,88 %  
27-59 rokov4037,38 %37,38 %  
60 a viac43,74 %3,74 %  

Graf

8. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou5753,27 %53,27 %  
3128,97 %28,97 %  
SŠ bez maturity109,35 %9,35 %  
98,41 %8,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Ako často nakupujete podľa reklamy?

2. Reklama na aký typ produktu Vás zaujme najčastejšie?

3. Aký objekt v reklame Vás upúta najviac?

4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, ktorá Vás od nákupu odradila?

5. Aký vplyv má na vás daný typ reklamy v rámci uskutočnenia nákupu? ? (1 –odradzuje, 2 –skôr odradzuje, 3 –žiadny, 4 –skôr podnecuje, 5 –podnecuje)

6. Aké je Vaše pohlavie?

7. Aký je Váš vek?

8. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Ako často nakupujete podľa reklamy?

2. Reklama na aký typ produktu Vás zaujme najčastejšie?

3. Aký objekt v reklame Vás upúta najviac?

4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, ktorá Vás od nákupu odradila?

5. Aký vplyv má na vás daný typ reklamy v rámci uskutočnenia nákupu? ? (1 –odradzuje, 2 –skôr odradzuje, 3 –žiadny, 4 –skôr podnecuje, 5 –podnecuje)

6. Aké je Vaše pohlavie?

7. Aký je Váš vek?

8. Aké je Vaše najvyššie dosiahnuté vzdelanie?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Urbaníková, G.Necháte sa ovplyvniť reklamou? (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://nechate-sa-ovplyvnit-reklamo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.