Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Necháte se ovlivnit reklamou?

Necháte se ovlivnit reklamou?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Sabina Křesťanová
Šetření:05. 04. 2013 - 15. 04. 2013
Počet respondentů:297
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.75
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vzhledem k tomu, že studujeme obor Marketing a obchod, vybrali jsme si téma tykající se reklamy. Reklama je z pohledu spotřebitelů hlavním marketingovým prvkem, díky kterému komunikují výrobci a obchodníci se zákazníky. Správná reklama je nástrojem k upoutání spotřebitelovy pozornosti a vytvoření pocitu potřeby nákupu. Avšak na marketingovém poli je spousta reklam, které mají účinek opačný a od nákupu své potenciální zákazníky vyloženě odradí. Proto jsme se rozhodli svůj výzkum zaměřit na to, jak reklamy plní svou funkci, jaké má názory na reklamy veřejnost a míra ovlivnitelnosti spotřebitelů. Cílová skupina respondentů není nijak omezená, protože reklamám se v dnešní době nevyhne nikdo. I přesto jsme se do šetření rozhodli zahrnout pouze respondenty starší 15 let.

 

Odpovědi respondentů

1. Kterým reklamám věnujete nejvíc pozornosti? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi18562,29 %62,29 %  
Na internetu15752,86 %52,86 %  
Externí média (Billboardy)6220,88 %20,88 %  
V rádiu4715,82 %15,82 %  

Graf

2. Co si myslíte o reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mohly by být méně často12241,08 %41,08 %  
Otravují mě9933,33 %33,33 %  
Nevadí mi4414,81 %14,81 %  
Zrušil/a bych je227,41 %7,41 %  
Rád/a je sleduji103,37 %3,37 %  

Graf

3. Myslíte si, že kvalitní reklama je hlavním atributem dobrého prodeje?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19767,47 %66,33 %  
ne7023,97 %23,57 %  
nevím258,56 %8,42 %  

Graf

4. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama? (ohodnoťte: 1-nejčastěji, 2-často, 3-jen občas, 4-spíš ne, 5-vůbec)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Potraviny3.2421.685
Nápoje3.3841.55
Drogérie2.8011.594
Čisticí prostředky3.661.43
Oblečení a obuv3.3471.681
Elektronika3.1411.522
Automobily3.8591.509
Banky3.981.286
Pojišťovny4.1781.096
Mobilní operátoři3.8591.448
Obchodní řetězce (Lidl, Penny market,...)3.351.709

Graf

5. Stalo se Vám, že by Vás nějaká reklama od nákupu odradila nebo Vám byla nepříjemná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano22876,77 %76,77 %  
Ne6923,23 %23,23 %  

Graf

6. Vzpomenete si, která reklama to přímo byla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevzpomínám si14462,88 %48,48 %  
XXX Lutz146,11 %4,71 %  
xxxlutz62,62 %2,02 %  
alza20,87 %0,67 %  
Alza, mimozemšťan10,44 %0,34 %  
XXX Lutz, Tuc krekry10,44 %0,34 %  
reklama na zubní pastu... plivání krve10,44 %0,34 %  
Ten hnusny zeleny skret Alza.cz10,44 %0,34 %  
reklama na nábytek 10,44 %0,34 %  
extrémě nepříjemná reklama na XXXLutz 10,44 %0,34 %  
Xxx Lutz - Tatata10,44 %0,34 %  
prací prášek Rex myslím10,44 %0,34 %  
vložky always10,44 %0,34 %  
vložky, Kubík, xxxLutz10,44 %0,34 %  
Reklama na zubní lepidlo.. "Kde je můj smíšek?"10,44 %0,34 %  
XXX Lutz jak tam zpívá ta baba :D10,44 %0,34 %  
Okay elektro spotřebiče10,44 %0,34 %  
téměř všechny10,44 %0,34 %  
Televize polar10,44 %0,34 %  
reklama na Kečupy10,44 %0,34 %  
na kávu10,44 %0,34 %  
flexi životní pojištění: muž prohlíží na tabletu fotky10,44 %0,34 %  
MC Donald10,44 %0,34 %  
Prací prášek, zubní protéza, jar, okay10,44 %0,34 %  
Lidl, polévky Vitanna10,44 %0,34 %  
Je jich více. Spíš je velmi málo reklam, které mi nevadí!10,44 %0,34 %  
blondýna otočila opačně druhou část jogurtu10,44 %0,34 %  
jakákoli jdoucí přes děti nebo erotiku10,44 %0,34 %  
veškeré čistící prostředky, banky, pojišťovny, XXX Lutz...10,44 %0,34 %  
na zubní pastu Sensodyne10,44 %0,34 %  
tady jsem na vozíku, tady už pod kytičkama....10,44 %0,34 %  
DESER PAULA ( DANONNE)10,44 %0,34 %  
Allways vložky10,44 %0,34 %  
kdysi žvýkačky Airwaves, nyný Activia10,44 %0,34 %  
mcdonald, kfc10,44 %0,34 %  
textil diskont kik, nabytek ,,luc,,10,44 %0,34 %  
nejake: az ja budu veelka, az ja budu velka, to se asi 5x opakuje a pak tam je: NE, ty nikdy velka nebudes nebo nejaka podobna hovadina10,44 %0,34 %  
airbank10,44 %0,34 %  
všechny reklamy na Tesco10,44 %0,34 %  
právě probíhající reklamy T-mobile, a "x-x-x lutz ta-ta-ta-ta.."10,44 %0,34 %  
"ceny nízké tatatata" - nehorší reklama na světě10,44 %0,34 %  
Na cigarety (vypadané zuby, černé plíce)10,44 %0,34 %  
KB reklama na G konto - studentský účet10,44 %0,34 %  
domaci pekarny10,44 %0,34 %  
XXXLutz Tatatata....10,44 %0,34 %  
reklamy na zubní pastu 10,44 %0,34 %  
Air bank10,44 %0,34 %  
banka10,44 %0,34 %  
právě proto jim nebudu tady dělat reklamu10,44 %0,34 %  
všechny reklamy od Alza10,44 %0,34 %  
XXX Lutz tatatata10,44 %0,34 %  
smetana z Kunína10,44 %0,34 %  
orange, particka10,44 %0,34 %  
xxx lutz tatatata na nábytek10,44 %0,34 %  
čokoláda Forte10,44 %0,34 %  
Nemyslíš - zaplatíš! 10,44 %0,34 %  
Oscillococcinum10,44 %0,34 %  
keramická pánev od horsta10,44 %0,34 %  
téměř každá10,44 %0,34 %  
Reklama na tampony OB10,44 %0,34 %  
reklamy na always vlozky10,44 %0,34 %  
95% reklam10,44 %0,34 %  
XXLitzrman10,44 %0,34 %  
x lutz 10,44 %0,34 %  
Pražská vodka10,44 %0,34 %  
každá10,44 %0,34 %  
první bankovní styk10,44 %0,34 %  

Graf

7. Souhlasíte s reklamními billboardy podél silnic a dálnic?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17157,58 %57,58 %  
Ano7725,93 %25,93 %  
Nemám na to názor4916,5 %16,5 %  

Graf

8. Máte na své poštovní schránce nálepku „Nevhazujte reklamní letáky“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne25686,2 %86,2 %  
Ano3712,46 %12,46 %  
Nevím, že něco takového existuje41,35 %1,35 %  

Graf

9. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20368,35 %68,35 %  
Muž9431,65 %31,65 %  

Graf

10. Patříte do věkové skupiny:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 25 let23478,79 %78,79 %  
26 - 40 let5317,85 %17,85 %  
41 - 60 let82,69 %2,69 %  
61 a více let20,67 %0,67 %  

Graf

11. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student21371,72 %71,72 %  
Zaměstnaný6521,89 %21,89 %  
Podnikatel93,03 %3,03 %  
Nezaměstnaný72,36 %2,36 %  
V důchodu31,01 %1,01 %  

Graf

12. Kde bydlíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V menším městě (např. Orlová, Kopřivnice)12943,43 %43,43 %  
Ve větším městě (např. Brno, Ostrava, Olomouc)10936,7 %36,7 %  
Na vesnici5919,87 %19,87 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama? (ohodnoťte: 1-nejčastěji, 2-často, 3-jen občas, 4-spíš ne, 5-vůbec)

  • odpověď Pojišťovny=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Banky=5 na otázku 4. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama? (ohodnoťte: 1-nejčastěji, 2-často, 3-jen občas, 4-spíš ne, 5-vůbec)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kterým reklamám věnujete nejvíc pozornosti? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

2. Co si myslíte o reklamách?

3. Myslíte si, že kvalitní reklama je hlavním atributem dobrého prodeje?

4. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama? (ohodnoťte: 1-nejčastěji, 2-často, 3-jen občas, 4-spíš ne, 5-vůbec)

5. Stalo se Vám, že by Vás nějaká reklama od nákupu odradila nebo Vám byla nepříjemná?

6. Vzpomenete si, která reklama to přímo byla?

7. Souhlasíte s reklamními billboardy podél silnic a dálnic?

8. Máte na své poštovní schránce nálepku „Nevhazujte reklamní letáky“?

9. Pohlaví

10. Patříte do věkové skupiny:

11. Jste:

12. Kde bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kterým reklamám věnujete nejvíc pozornosti? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

2. Co si myslíte o reklamách?

3. Myslíte si, že kvalitní reklama je hlavním atributem dobrého prodeje?

4. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama? (ohodnoťte: 1-nejčastěji, 2-často, 3-jen občas, 4-spíš ne, 5-vůbec)

5. Stalo se Vám, že by Vás nějaká reklama od nákupu odradila nebo Vám byla nepříjemná?

6. Vzpomenete si, která reklama to přímo byla?

7. Souhlasíte s reklamními billboardy podél silnic a dálnic?

8. Máte na své poštovní schránce nálepku „Nevhazujte reklamní letáky“?

9. Pohlaví

10. Patříte do věkové skupiny:

11. Jste:

12. Kde bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Křesťanová, S.Necháte se ovlivnit reklamou? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nechate-se-ovlivnit-reklamou.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.