Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Problematika nedoslýchavosti v ČR
Problematika nedoslýchavosti v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Hana Matulová |
---|---|
Šetření: | 12. 01. 2014 - 25. 01. 2014 |
Počet respondentů: | 104 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.43 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 75,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:56 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Jmenuji se Hana Matulová a jsem studentkou osmiletého gymnázia. Tento dotazník obsahuje tématiku spojenou se sluchově postiženými lidmi, jejich práv, možností studia VŠ a návštěv kulturních center v Brně. Průzkum má za úkol upozornit na tuto problematiku a bude také součástí mé ročníkové práce.
Předem děkuji za vypnění, výsledky si po ukončení průzkumu můžete prohlédnout.
Odpovědi respondentů
1. Víte co je to nedoslýchavost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 101 | 97,12 % | 97,12 % |
ne | 3 | 2,88 % | 2,88 % |
2. kolik vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-30 | 3 | 60 % | 2,88 % |
15-20 | 1 | 20 % | 0,96 % |
víc jak 30 | 1 | 20 % | 0,96 % |
3. Znáte nějákého člověka s poruchou sluchu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 69 | 68,32 % | 66,35 % |
ne | 32 | 31,68 % | 30,77 % |
4. Co si myslíte o tom, že jako v jedné z mála zemí v Evropě si u nás nedoslýchaví hradí kompenzační pomůcky sami s minimálními dotacemi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Stát by měl hradit pouze základní kompenzační pomůcky, na kvalitnější sluchadla si přispívá pacient | 69 | 68,32 % | 66,35 % |
Stát by měl hradit všechny kompenzační pomůcky | 26 | 25,74 % | 25 % |
Stát by neměl přispívat na kompenzační pomůcky vůbec | 4 | 3,96 % | 3,85 % |
Stát by měl hradit pouze základní kompenzační pomůcky, na kvalitnější sluchadla si přispívá pacient | 2 | 1,98 % | 1,92 % |
5. Domníváte se, že by se sluchově postiženým měla věnovat stejná pozornost jako fyzicky postiženým?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 76 | 75,25 % | 73,08 % |
nevím | 17 | 16,83 % | 16,35 % |
ne | 8 | 7,92 % | 7,69 % |
6. Zastáváte názor, že nedoslýchaví by měli mít stejnou možnost výběru vysoké školy jako lidé se zdravým sluchem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 92 | 91,09 % | 88,46 % |
ne | 5 | 4,95 % | 4,81 % |
nevím | 4 | 3,96 % | 3,85 % |
7. Myslíte si tedy, že by mělo být zákonem nařízeno, aby vysoké školy musely vlastnit kompenzační pomůcky umožňující toto studium?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 45 | 44,55 % | 43,27 % |
ano | 32 | 31,68 % | 30,77 % |
nevím | 24 | 23,76 % | 23,08 % |
8. Kolik divadel v Brně podle vás vlastní kompenzační pomůcky pro nedoslýchavé?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-3 | 61 | 60,4 % | 58,65 % |
žádné | 23 | 22,77 % | 22,12 % |
3-5 | 15 | 14,85 % | 14,42 % |
5-10 | 1 | 0,99 % | 0,96 % |
všechny | 1 | 0,99 % | 0,96 % |
9. Domníváte se, že by se celý přístup k této problematice v ČR měl změnit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 61 | 60,4 % | 58,65 % |
ne | 40 | 39,6 % | 38,46 % |
10. Jak by se měl celý přístup změnit?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 5 | 8,2 % | 4,81 % |
. | 3 | 4,92 % | 2,88 % |
stát by měl dávat větší příspěvky na kompenzační pomůcky. | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
lidé by měli přestat být k této problematice lhostejní ale i organizace zabývající se touto problematikou by měli pojem "nedoslýchavost" více šířit. Čím víc o tom budou lidé vědět, tím větší šance, že se něco změní. | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
příspěvky na pomůcky,zohlednění | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
Nedoslýchavosti by se mělo věnovat více pozornosti ze strany státu. | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
přídatná zařízení umožňující komunikaci nedoslýchavým v obchodě, na úřadech, na VŠ | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
Zlepšit vybavenost veřejných institucí kompenzačními pomůckami. | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
S příspěvky na sluchadla souhlasím, ale nechápu proč by měly sluchadla vlastnit vysoké školy. VUT má některé přednáškové místnosti vybaveny pro sluchově postižené. | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
Větší informovaností o tomto problému. | 1 | 1,64 % | 0,96 % |
ostatní odpovědi | 45 | 73,77 % | 43,27 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.