Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nedostatky nákupů na internetu

Nedostatky nákupů na internetu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Černý
Šetření:13. 12. 2012 - 27. 12. 2012
Počet respondentů:45
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:47,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Každý z Nás alespoň občas nakupuje formou eshopů,

aneb jaké odvětví či produkty Nám při nákupech na internetu chybí?


Uvítám zajímavé nápady a následně se mohu pokusit o zlepšení těchto nedostatků.


Snažte se odpovědět na co nejvíce otevřených otázek. Jde o projevení Vašeho názoru.
 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Vyplnění Vám nezabere moc času, zamyslete se nad otázkami. Děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Kolik je ti let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23715,56 %15,56 %  
22511,11 %11,11 %  
2148,89 %8,89 %  
1948,89 %8,89 %  
2448,89 %8,89 %  
2536,67 %6,67 %  
3636,67 %6,67 %  
2736,67 %6,67 %  
1824,44 %4,44 %  
2624,44 %4,44 %  
ostatní odpovědi 20
38
29
40
28
39
817,78 %17,78 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.78
Minimum:19
Maximum:38
Variační rozpětí:19
Rozptyl:26.83
Směrodatná odchylka:5.18
Medián:23
Modus:23

Graf

2. Jakého jsi pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3271,11 %71,11 %  
muž1328,89 %28,89 %  

Graf

3. Jak často nakupuješ na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Měsíčně1942,22 %42,22 %  
Pololetně1022,22 %22,22 %  
Jednou za 14 dní817,78 %17,78 %  
Týdně48,89 %8,89 %  
Ročně či řidčeji36,67 %6,67 %  
Denně12,22 %2,22 %  

Graf

4. V jakém sektoru nakupujete nejčastěji? (1=nejčastěji, 10=nejřidčeji)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Oblečení3.7338.062
Vybavení domu či bytu4.7567.429
Parfumerie a grogerie4.4447.002
Elektronika kromě PC4.3114.703
PC komponenty4.8444.976
Software5.9565.242
Hračky a hry5.7563.874
Hudební nástroje8.5782.022
Sportovní vybavení6.28.427
Jiné6.42213.044

Graf

5. K otázce č. 4: Co konkrétně bys doplnil za slovo "Jiné"?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím511,11 %11,11 %  
knihy48,89 %8,89 %  
jídlo36,67 %6,67 %  
potraviny36,67 %6,67 %  
jiné24,44 %4,44 %  
hračky12,22 %2,22 %  
zwerimex12,22 %2,22 %  
Věci, na gelové nehty12,22 %2,22 %  
kultura, zábava12,22 %2,22 %  
Nic, všechny možnosti vyčerpány12,22 %2,22 %  
ostatní odpovědi alkohol
os. darky
sexuální pomůcky
dárky
dárkové poukazy
šperky
Slevové kupony
ozdoby
neřeknu
doplnky
kosmetika
hry, hokejové kartičky pro manžela
krmivo pro zvířata
knížky, vouchery
nenapadá mě nic
sportovní výživa
Literatura, erotické pomůcky, konkrétní věci (dary)
gadgety
vstupenky
Ke 4ce nic, ale vyplňování podle pořadí je matoucí, podnadpis jsem nečetl aý když jsem si všiml, že se to divně chová.
boty, chovatelské potřeby
.
jízdné, vstupenky, potravinové dopňky
2351,11 %51,11 % 

Graf

6. V jaké průměrné hodnotě uskutečňujete každý nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500-10002044,44 %44,44 %  
200-5001226,67 %26,67 %  
1000-2000715,56 %15,56 %  
0-200511,11 %11,11 %  
2000-500012,22 %2,22 %  

Graf

7. Jaké produkty chcete nakupovat levně prostřednictvím eshopů, ale není na ně nabídka?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

.

biopotraviny

cokoliv

Eknihy

elektronika - ebooky

Hrníčky bez oušek

jidlo

kosmetika

kosmetiku

kvalitní potraviny

Manga, specifické druhy oblečení

na vše je nabídka, ale vše taky draze jaké-viz ot.4

nabidka je dostatecna

nabídka je snad na všechno

nejsou takové

nelze odpovědět - co jsem hledal vždy jsem na eshopu nakoupil

Nenapadá mě

nenapadá mě nic

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím moc nenakupuji online

nevím o ničem

nic

nic

nic mě nenapadá

nic mě teď momentálně nenapadá

Nic mne nenapadá

pěkné oblečení

Pernamentky

Potraviny

potraviny

potraviny

poukazy na vyvolání fotek

prostredky nehty

sk8 boty v me velikosti nohy

zadne

žádné

žádné

8. Zjišťujete odkazy na eshopy od přátel, z vyhledávače (např. Google) či jiným způsobem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano všemi uvedenými způsoby

Ano, od přátel

google

google

google

google

Google + přátelé

Google a vlastní zkušenosti

google, heureka

google, reklamy v televizy, od přátel

Google, známí

googlr

heureka

heureka

heureka

heureka

heureka.cz diskuzni fora

heureka.cz

Mám své oblíbené

na internetu

nahodne

navštěvuji osvědčené eshopy

ne

ne

od přátel

od přátel, vyhledávač...

odkazy, od přátel

ověřené stránky, případně vyhledávač

přes e-mail. jsem zaregistrovaná na mnoha stránkách

přes reklamy na internetu, facebooku

seznam

tak i tak i tak

vyhledávač

vyhledávač

vyhledávačem

z vyhledávače

z vyhledávače

zřídka

9. Jaký odběr preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká pošta2044,44 %44,44 %  
Osobní převzetí1840 %40 %  
Kurýrní služba715,56 %15,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. V jakém sektoru nakupujete nejčastěji? (1=nejčastěji, 10=nejřidčeji)

  • odpověď Elektronika kromě PC=4:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi PC komponenty=5 na otázku 4. V jakém sektoru nakupujete nejčastěji? (1=nejčastěji, 10=nejřidčeji)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik je ti let?

2. Jakého jsi pohlaví?

3. Jak často nakupuješ na internetu?

4. V jakém sektoru nakupujete nejčastěji? (1=nejčastěji, 10=nejřidčeji)

6. V jaké průměrné hodnotě uskutečňujete každý nákup?

9. Jaký odběr preferujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik je ti let?

2. Jakého jsi pohlaví?

3. Jak často nakupuješ na internetu?

4. V jakém sektoru nakupujete nejčastěji? (1=nejčastěji, 10=nejřidčeji)

6. V jaké průměrné hodnotě uskutečňujete každý nákup?

9. Jaký odběr preferujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Černý, J.Nedostatky nákupů na internetu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://nedostatky-nakupu-na-interne.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.