Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nekalé obchodní praktiky

Nekalé obchodní praktiky

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matěj Povolný
Šetření:23. 03. 2014 - 28. 03. 2014
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Matěj Povolný, jsem studentem ekonomického lycea OA Heroldovy sady a tímto bych vás chtěl požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který je součástí mého maturitního projektu. Jeho vyplnění Vám nezabere ani 3 minuty. Z vaší strany bych velice ocenil upřímné a pravdivé odpovědi. Děkuji Vám.

Odpovědi respondentů

1. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 až 20 let5244,07 %44,07 %  
21 až 35 let4840,68 %40,68 %  
36 až 60 let1815,25 %15,25 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7765,25 %65,25 %  
Muž4134,75 %34,75 %  

Graf

3. Nakupujete na tržnicích a tržištích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi zřídka (párkrát do roka)6655,93 %55,93 %  
Ne3630,51 %30,51 %  
Občas (1 za měsíc)1411,86 %11,86 %  
Ano, pravidelně21,69 %1,69 %  

Graf

4. Co nejčastěji na tržnicích nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení4046,51 %33,9 %  
Kabelky a módní doplňky2124,42 %17,8 %  
Obuv89,3 %6,78 %  
potraviny55,81 %4,24 %  
jídlo55,81 %4,24 %  
nic22,33 %1,69 %  
zeleninu22,33 %1,69 %  
jídlo (oříšky, ovoce, zelenina, sladkosti)11,16 %0,85 %  
květiny11,16 %0,85 %  
Elektroniku11,16 %0,85 %  
suvenýry11,16 %0,85 %  
okurky 11,16 %0,85 %  
ovoce a zeleninu11,16 %0,85 %  
Zbytečnosti 11,16 %0,85 %  
zeleninu, ovoce11,16 %0,85 %  
ovoce a zelenina11,16 %0,85 %  
potraviny od mítních producentů11,16 %0,85 %  
airsoft potřeby11,16 %0,85 %  
picovinky11,16 %0,85 %  
jasmínovou rýži11,16 %0,85 %  
exotické potraviny11,16 %0,85 %  
hlouposti11,16 %0,85 %  
Ovoce11,16 %0,85 %  
pečivo11,16 %0,85 %  
Nenakupuji zde.11,16 %0,85 %  

Graf

5. Myslíte si, že se na tržnicích objevují nekalé obchodní praktiky častěji, než v kamenných obchodech a prodejnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4538,14 %38,14 %  
Ano3630,51 %30,51 %  
Nevím1916,1 %16,1 %  
Spíše ne1210,17 %10,17 %  
Ne65,08 %5,08 %  

Graf

6. Setkali jste se někdy s nějakými z následujících nekalých obchodních praktik?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prodej padělaného zboží7462,71 %62,71 %  
Napodobování identifikačních znaků cizích značek s úmyslem oklamat spotřebitele7261,02 %61,02 %  
Nesrozumitelné podání nebo úplné vynechání konečné ceny výrobku4033,9 %33,9 %  
Nátlak na spotřebitele ze strany prodejce4033,9 %33,9 %  
nesetkal10,85 %0,85 %  
žádné nekalé praktiky10,85 %0,85 %  
nic10,85 %0,85 %  
nic podobneho se mi trznici nikdy nestalo10,85 %0,85 %  
ne10,85 %0,85 %  
ovoce v březnu nemůže být z našich sadů...10,85 %0,85 %  

Graf

7. Která z následujících praktik se podle vašeho názoru na našem trhu vyskytuje nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prodej padělaného zboží4538,14 %38,14 %  
Napodobování identifikačních znaků cizích značek s úmyslem oklamat spotřebitele4033,9 %33,9 %  
Nátlak na spotřebitele ze strany prodejce1815,25 %15,25 %  
Nesrozumitelné podání nebo úplné vynechání konečné ceny výrobku1311,02 %11,02 %  
nekvalitní zboží10,85 %0,85 %  
žádné nekalé praktiky10,85 %0,85 %  

Graf

8. Poskytuje podle vás právní systém České republiky dostatečnou ochranu spotřebitele proti nekalým praktikám, které byly uvedeny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5445,76 %45,76 %  
Spíše ano2420,34 %20,34 %  
Nevím2117,8 %17,8 %  
Ne1311,02 %11,02 %  
Ano65,08 %5,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nakupujete na tržnicích a tržištích?

4. Co nejčastěji na tržnicích nakupujete?

5. Myslíte si, že se na tržnicích objevují nekalé obchodní praktiky častěji, než v kamenných obchodech a prodejnách?

6. Setkali jste se někdy s nějakými z následujících nekalých obchodních praktik?

7. Která z následujících praktik se podle vašeho názoru na našem trhu vyskytuje nejčastěji?

8. Poskytuje podle vás právní systém České republiky dostatečnou ochranu spotřebitele proti nekalým praktikám, které byly uvedeny?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nakupujete na tržnicích a tržištích?

4. Co nejčastěji na tržnicích nakupujete?

5. Myslíte si, že se na tržnicích objevují nekalé obchodní praktiky častěji, než v kamenných obchodech a prodejnách?

6. Setkali jste se někdy s nějakými z následujících nekalých obchodních praktik?

7. Která z následujících praktik se podle vašeho názoru na našem trhu vyskytuje nejčastěji?

8. Poskytuje podle vás právní systém České republiky dostatečnou ochranu spotřebitele proti nekalým praktikám, které byly uvedeny?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Povolný, M.Nekalé obchodní praktiky (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://nekalepraktiky2014.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.