Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nekonzistentní motivy v marketingové komunikaci

Nekonzistentní motivy v marketingové komunikaci

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adéla Skučková
Šetření:02. 11. 2013 - 07. 11. 2013
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:41,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme studentky 5. ročníku Provozně ekonomické fakulty ČZU v Praze a tento dotazník bude sloužit jako podklad pro semestrální projekt z předmětu Marketingové řízení na téma: Nekonzistentní motivy v marketingové komunikaci

Odpovědi respondentů

https://www.youtube.com/watch?v=44KNGpF1VwM  Zde můžete shlédnout reklamní sdělení

1. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6084,51 %84,51 %  
muž1115,49 %15,49 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-265171,83 %71,83 %  
27-401216,9 %16,9 %  
41-5979,86 %9,86 %  
60 a více let11,41 %1,41 %  

Graf

3. Jaké jste národnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
české6692,96 %92,96 %  
moravské11,41 %1,41 %  
gruzinske11,41 %1,41 %  
ukrajina11,41 %1,41 %  
vietnamské či jiné asijské11,41 %1,41 %  
sr11,41 %1,41 %  

Graf

4. Zaregistrovali jste už někdy tuto reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6084,51 %84,51 %  
ne1014,08 %14,08 %  
ano11,41 %1,41 %  

Graf

5. Víte jaký produkt či službu tato reklama propaguje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetový vyhledavač Centrum.cz5983,1 %83,1 %  
nevím79,86 %9,86 %  
síť úspěšných vietnamských restaurací34,23 %4,23 %  
seznamovací agenturu22,82 %2,82 %  

Graf

6. Jestliže víte, že tato reklama propaguje internetový vyhledavač Centrum.cz, jste názoru, že z tohoto reklamního sdělení je zřejmé, čeho se týká?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3143,66 %43,66 %  
určitě ne1926,76 %26,76 %  
spíše ano1521,13 %21,13 %  
určitě ano68,45 %8,45 %  

Graf

7. Reklamu považuje za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtipnou4461,97 %61,97 %  
neetickou2433,8 %33,8 %  
nevhodnou2028,17 %28,17 %  
bezproblémovou1014,08 %14,08 %  
vulgární912,68 %12,68 %  
klamavou912,68 %12,68 %  
násilnou79,86 %9,86 %  
srovnávací11,41 %1,41 %  

Graf

8. Pokud jste v 7) odpověděli alespoň jednu z možností a) - f), pokládáte za důvod nevhodnosti hrubé porušování slušnosti a mravnosti vzhledem k:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ochráncům zvířat4282,35 %59,15 %  
dětem1835,29 %25,35 %  
veganům a vegetariánům815,69 %11,27 %  
dvě možnosti tu chybí11,96 %1,41 %  

Graf

9. Pokud jste v 7) odpověděli alespoň jednu z možností a) - f), považoval/a byste za správné, aby byla tato reklama zakázána?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne2748,21 %38,03 %  
spíše ano1730,36 %23,94 %  
určitě ne814,29 %11,27 %  
určitě ano47,14 %5,63 %  

Graf

10. Myslíte si, že tato reklama vyvolává pocit strachu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve mně ne4664,79 %64,79 %  
u některých skupin (děti, citliví lidé apod.) určitě ano2636,62 %36,62 %  
ve mně částečně912,68 %12,68 %  

Graf

11. Jste názoru, že tato reklama může některé vést k násilným aktům na zvířatech či je podporovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3143,66 %43,66 %  
určitě ne2230,99 %30,99 %  
spíše ano1318,31 %18,31 %  
určitě ano57,04 %7,04 %  

Graf

12. Pokládáte tuto reklamu za národnostní a rasovou urážku vzhledem k Asiatům a jejich kultuře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano2636,62 %36,62 %  
spíše ne2028,17 %28,17 %  
určitě ne1825,35 %25,35 %  
určitě ano79,86 %9,86 %  

Graf

13. Co Vás na reklamním sdělení upoutalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
celkový nápad této reklamy3346,48 %46,48 %  
styl humoru3245,07 %45,07 %  
pes "Bobik"1926,76 %26,76 %  
slogan: "Jděte tam, kde Vám rozumí."1216,9 %16,9 %  
nic912,68 %12,68 %  
herecké obsazení11,41 %1,41 %  

Graf

14. Dokázalo Vás reklamní sdělení natolik upoutat, že jste si Centrum.cz nainstalovali jako domovskou stránku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne71100 %100 %  

Graf

15. Pokud jste v 14) odpověděli b), začali jste Centrum.cz alespoň používat jako vyhledavač?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, vůbec6390 %88,73 %  
ano, občas nebo výjimečně68,57 %8,45 %  
ano, pravidelně11,43 %1,41 %  

Graf

16. Jestliže byste na tomto reklamním sdělení něco chtěli změnit, o co by se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aby na tácu přinesli psa ostříhaného.

aby ukázali "hotovýho" Bobika ;)

Asi nic.

jgfut

Myslím, že z reklamy není zřejmé čeho se týká, pravděpodobně proto, že objasnění "je to na centrum.cz" následuje okamžitě po pointě, kdy si toho člověk tolik nevšímá. Pamatuji jak tato reklama běžela v televizi, a netušila jsem na co je (ani mi nedošlo, že to vlastně nevím); říkalo se tomu prostě "reklama bóbika". Uvědomila jsem si to až když mi máma poslala článek na výzkum, ve kterém se zjistilo, že X% lidí vůbec nepostřehlo na co ta reklama je. V tu chvíli jsem si uvědomila že to nevím ani rámcově (že je to na internetový vyhledávač).

nic

nic

nic

nic, je to nápadité

rozhodně bych vynechala uvaření psa

úplně novou reklamu

Větší zdůraznění propagovaného produktu.. Téměř každý tuto reklamu zná, ale skoro nikdo neví, co vlastně reklama propaguje..

všechno

výraznější sdělení, že jde o Centrum

změnila bych celou reklamu, vynechala bych pasáž se psem...

Zřejmě nic.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Myslíte si, že tato reklama vyvolává pocit strachu?

  • odpověď ve mně ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi bezproblémovou na otázku 7. Reklamu považuje za:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste muž nebo žena?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké jste národnosti?

4. Zaregistrovali jste už někdy tuto reklamu?

5. Víte jaký produkt či službu tato reklama propaguje?

6. Jestliže víte, že tato reklama propaguje internetový vyhledavač Centrum.cz, jste názoru, že z tohoto reklamního sdělení je zřejmé, čeho se týká?

7. Reklamu považuje za:

8. Pokud jste v 7) odpověděli alespoň jednu z možností a) - f), pokládáte za důvod nevhodnosti hrubé porušování slušnosti a mravnosti vzhledem k:

9. Pokud jste v 7) odpověděli alespoň jednu z možností a) - f), považoval/a byste za správné, aby byla tato reklama zakázána?

10. Myslíte si, že tato reklama vyvolává pocit strachu?

11. Jste názoru, že tato reklama může některé vést k násilným aktům na zvířatech či je podporovat?

12. Pokládáte tuto reklamu za národnostní a rasovou urážku vzhledem k Asiatům a jejich kultuře?

13. Co Vás na reklamním sdělení upoutalo?

14. Dokázalo Vás reklamní sdělení natolik upoutat, že jste si Centrum.cz nainstalovali jako domovskou stránku?

15. Pokud jste v 14) odpověděli b), začali jste Centrum.cz alespoň používat jako vyhledavač?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste muž nebo žena?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké jste národnosti?

4. Zaregistrovali jste už někdy tuto reklamu?

5. Víte jaký produkt či službu tato reklama propaguje?

6. Jestliže víte, že tato reklama propaguje internetový vyhledavač Centrum.cz, jste názoru, že z tohoto reklamního sdělení je zřejmé, čeho se týká?

7. Reklamu považuje za:

8. Pokud jste v 7) odpověděli alespoň jednu z možností a) - f), pokládáte za důvod nevhodnosti hrubé porušování slušnosti a mravnosti vzhledem k:

9. Pokud jste v 7) odpověděli alespoň jednu z možností a) - f), považoval/a byste za správné, aby byla tato reklama zakázána?

10. Myslíte si, že tato reklama vyvolává pocit strachu?

11. Jste názoru, že tato reklama může některé vést k násilným aktům na zvířatech či je podporovat?

12. Pokládáte tuto reklamu za národnostní a rasovou urážku vzhledem k Asiatům a jejich kultuře?

13. Co Vás na reklamním sdělení upoutalo?

14. Dokázalo Vás reklamní sdělení natolik upoutat, že jste si Centrum.cz nainstalovali jako domovskou stránku?

15. Pokud jste v 14) odpověděli b), začali jste Centrum.cz alespoň používat jako vyhledavač?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Skučková, A.Nekonzistentní motivy v marketingové komunikaci (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nekonzistentni-motivy-v-mark.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.