Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Netradiční metody komerční komunikace
Netradiční metody komerční komunikace
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Klimeš |
---|---|
Šetření: | 28. 06. 2011 - 30. 06. 2011 |
Počet respondentů: | 21 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 10 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 19,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.14:01 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Účelem dotazníku je zjištění postavení spotřebitelů vůči netradičním formám propagace společností a jejich produktů. Nejedná se tedy o TV, rádio, tisk, běžný outdoor, přímý prodej a podporu prodeje, ale o zajímavé využití venkovních i vnitřních prostor, ambientních médií a dopravních prostředků, eventy, do kterých se může spotřebitel zapojit, virální klipy kolující internetem, činnosti na sociálních sítích, atd.
Průzkum má poukázat na opodstatněné využívání alternativ běžné komerční komunikace.
Odpovědi respondentů
1. Jaká netradiční forma komerční komunikace Vás zaujala? (konkrétně společnost, typ propagace, další info..)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Albert. Piknikování
Antirezin
Banka GE money Bank. Když jsem šel ve škole po chodbě a paní se mě zeptala, jestli nechcu u nich pracovat jako bankéř nebo si u nich aspoň založit účet.
Heineken Virálna reklama a buzz, ktorý vznikol po zápase Realu Madrid a AC Milan
jipka
klip s billboardem na dálnici, na který se dalo napsat cokoli, mám pocit, že to snad bylo na pivo Pardál
Kofola,reklama s prasátkem"nemusím,já už ho vidím"
konvice mléka na zastávce tramvaje na Andělu, Big Milk, Algida
Na chodnících namalované stopy od bot doplněné logem piva značky Pilsner Urguell směřující k nejbližší restauraci v okolí, která čepuje toto pivo.
nic mě nenapadá
O2 - kachničky,
Salon Joshua - květináče s obličejema a kytky jako účesy, Polo bonbony - razítka ve sněhu, Vodafone - parohy, Desigual - oblečení zdarma pro prvních 100 lidí kteří přijdou ve spodním prádle...
sleduji reklamy co mozna nejmene a snazim se jimi nenechavat ovlivnovat, pripadne si informace vyhledavam z vlastnich zdroju, kde jsou me moznosti velmi rozsahle... => zadna netradicni forma me nezaujala...
T-Mobile angry birds reklama v Barcelone (pomocou smartphonu simulovala "realnu" hru angry birds... http://www.youtube.com/watch?v=jzIBZQkj6SY
to pravítko :)
Velká malba na domě dvou malířů/natěračů(neznám správné pojmenování:-D), kteří právě "dodělali" reklamu na Kooperativu a místo správného sloganu Pro život jaký je, napsali Pro žovit jkaý je a koukají na to, jak to zpackali-nejdřív mě vyšokovalo, jak si mohli dovolit to napsat blbě a pak mi to došlo až...a teď už vím, kdo má slogan Pro život jaký je;-)
vodafone
Vodafone parohy na O2 billboardech.
Vodafoní parohy, včetně následné soudně vynucené omluvy (opět parohovité;)
zadna
žádná
2. Čím Vás zaujala?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vtipem | 14 | 66,67 % | 66,67 % |
Kreativou | 9 | 42,86 % | 42,86 % |
Myšlenkou | 6 | 28,57 % | 28,57 % |
Umístěním | 5 | 23,81 % | 23,81 % |
nicim | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
ničím | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
nicim, viz ot. 1 | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
viz výše | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
3. Jaký dojem ve Vás zanechala?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
byla to legrace
hluboký
Kdybych měl v danou chvíli více času, namalované "kroky" bych následoval...
nápadité,vtipné reklamy vždy zaujmou a člověk se na ně pokívá rád znovu
No, dali mi bloček, igelitku a tužku, tak asi tak. Zeptat se napřed jestli u nich nechci pracovat a vzápětí jestli nechcu u nich účet je docela vtipný.
pobavila mě
Positivní
pousmál jsem se
pozitivní - léto, pohoda
pozitivní, skvělý nápad, zvýšilo se mé mínění o značce
překvapení, pobavení
příjemný
Veľmi pozitívny, človeka to dobre naladí
velmi pozitivny, pridala pozitivne emocie k znacke
viz výše
vtipné a promyšlené
zadny
zadny, viz. ot. 1
ze musim zjistit o co jde
žádný
Že je Vodafone kreativní brand, nebojí se konkurence a dokáže si z ní vystřelit.
4. Jak to změnilo Váš pohled na značku/vztah k dané společnosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
asi nezměnilo
Asi nijak, jenom jsem si utvrdil že to není práce pro mě.
Heinekem mal radu výborných reklám zameriavajúcich sa na mužov, pričom ostali veľmi vtipné aj pre ženy
je dobrá :)
lepší vnímání o značce/společnosti která dokáže být kreativní a pobaví/překvapí
málo, zmrzlinu jsem vyzkoušel už předtím kvůli TV, a nechutnala mi.. Míša je Míša, Kliťáku :)
Měla jsem Vodafone ráda už před tím, měl vždy dobré i televizní reklamy a tímto si svoje postavení ještě upevnil
nezměnilo
nijak
nijak
nijak zvlášť, beru to jako součást image O2
Nijak zvláštně, beru ji jako, že tu na trhu je a občas ji využívám
nijak, výrobek jsem nekupoval ani předtím, ani potom
no nijak, to tam jaksi nebylo moc důležité
Posílilo sympatie.
pozitivnější přístup
Rozhodně body k dobru. Ocenil jsem především orginalitu a vtip.
viz výše
vubec, viz. ot 1
zjistil jsem
zlepsil sa pohlad tym, ze som si zacal znacku viac vsimat
5. Jaká netradiční forma komerční komunikace se Vám naopak nelíbila?(konkrétně společnost, typ propagace, další info..)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ALZA.cz nezvykle hlasitá,člověk se lekne....nepříjemný hlas,řekl bych až provokativně...
Co si vybavuji tak se mi nelíbil nalepovací plakát (A6) v metru na dveřích, který propagoval PornParty s tím, že jeden bod programu byl živý sex na parketu - to si opravdu nepotřebuji číst za jízdy v metru...
durex
Jameson party: moj druhy den v Lisbone som dostal invitation na Jameson party... krasne miesto, open bar... ale postavili to na pribeh matrixu a boli tam i nejake groupy performerov... ale postradalo to myslienku...nad target group asi velmi nepramyslali a buzz skoro ziaden... kazdopadne schlastat sa zdarma, ok, pozriet krasne zeny ok, ale nothing else...
nedokazi odpovedet, viz ot. 1
nelíbí se mi reklamy využívající malé děti a zvířata, protože mi to už přijde ohrané a laciné. Taky se mi nelíbí reklamy využívající drastické záběry (např. Nemyslíš, zaplatíš, nebo kampaně proti potratům). Dále nemám rád většinu reklam na vložky a taky na jogurty. Pokud bych měl vybrat konkrétní příklad, dost se mi zprotivila reklama na čaj Aquila s Karlem Gottem, protože mi přijde nevtipná, bez nápadu a spíše trapná.
nevím
nevzpomenu si.
Nevzpomínám si.
nic mě nenapadá..
oběšenci a letáky na Libni (možná to ale nebylo tak docela komerční, ale spíš protestní)
opět nevím
party v klubech - nalepky v metru
pop up okna, news lettery
Strana práv občanů. Člen této strany na mě vyvíjel nátlak, abych vstoupil do strany kvůli benefitům. (jméno nebudu uvádět)
Třeba ty krabičky na lampách na Malý Straně byly trochu moc. Nejenom že kvůli nim naboural ministr:D, ještě vyděsily počestné občany... Prostě guerilla je fajn, ale nesmí děsit, že ano.
ty krabičky ve městě, jak to měli všichni za bomby :-)
vadí mi reklamy na internetu, které se otevřou v novém okně, ikdyž je chci zavřít(nic konkrétnějšího nevím)
Všetky tie banery na youtube
XXX lutz
zadna
6. Co Vám na ní vadilo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Agresivita | 7 | 33,33 % | 33,33 % |
Neetičnost | 3 | 14,29 % | 14,29 % |
viz výše | 2 | 9,52 % | 9,52 % |
hrůza | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
otrávi a znechutí to diváka ešte pred videom | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
Zdánlivá ilegalita | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
nothing interesting... | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
Nevzpomínám si. | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
x | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
bordel | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
nic | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
nic, viz. ot. 1 | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
... | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
prasárna :) | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
nevím | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
neprůhledný | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
7. Klesne ve Vašich očích image společnosti využívající negativně působící formy netradiční propagace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 16 | 76,19 % | 76,19 % |
Ne | 5 | 23,81 % | 23,81 % |
8. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 14 | 66,67 % | 66,67 % |
Žena | 7 | 33,33 % | 33,33 % |
9. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 - 29 | 20 | 95,24 % | 95,24 % |
30 - 44 | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
10. Bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100000+ | 13 | 61,9 % | 61,9 % |
0 - 4999 | 7 | 33,33 % | 33,33 % |
5000 - 19999 | 1 | 4,76 % | 4,76 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.