Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Netradiční metody komerční komunikace

Netradiční metody komerční komunikace

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Klimeš
Šetření:28. 06. 2011 - 30. 06. 2011
Počet respondentů:21
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:19,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.14:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

   Účelem dotazníku je zjištění postavení spotřebitelů vůči netradičním formám propagace společností a jejich produktů. Nejedná se tedy o TV, rádio, tisk, běžný outdoor, přímý prodej a podporu prodeje, ale o zajímavé využití venkovních i vnitřních prostor, ambientních médií a dopravních prostředků, eventy, do kterých se může spotřebitel zapojit, virální klipy kolující internetem, činnosti na sociálních sítích, atd.

   Průzkum má poukázat na opodstatněné využívání alternativ běžné komerční komunikace.

Odpovědi respondentů

1. Jaká netradiční forma komerční komunikace Vás zaujala? (konkrétně společnost, typ propagace, další info..)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Albert. Piknikování

Antirezin

Banka GE money Bank. Když jsem šel ve škole po chodbě a paní se mě zeptala, jestli nechcu u nich pracovat jako bankéř nebo si u nich aspoň založit účet.

Heineken Virálna reklama a buzz, ktorý vznikol po zápase Realu Madrid a AC Milan

jipka

klip s billboardem na dálnici, na který se dalo napsat cokoli, mám pocit, že to snad bylo na pivo Pardál

Kofola,reklama s prasátkem"nemusím,já už ho vidím"

konvice mléka na zastávce tramvaje na Andělu, Big Milk, Algida

Na chodnících namalované stopy od bot doplněné logem piva značky Pilsner Urguell směřující k nejbližší restauraci v okolí, která čepuje toto pivo.

nic mě nenapadá

O2 - kachničky,

Salon Joshua - květináče s obličejema a kytky jako účesy, Polo bonbony - razítka ve sněhu, Vodafone - parohy, Desigual - oblečení zdarma pro prvních 100 lidí kteří přijdou ve spodním prádle...

sleduji reklamy co mozna nejmene a snazim se jimi nenechavat ovlivnovat, pripadne si informace vyhledavam z vlastnich zdroju, kde jsou me moznosti velmi rozsahle... => zadna netradicni forma me nezaujala...

T-Mobile angry birds reklama v Barcelone (pomocou smartphonu simulovala "realnu" hru angry birds... http://www.youtube.com/watch?v=jzIBZQkj6SY

to pravítko :)

Velká malba na domě dvou malířů/natěračů(neznám správné pojmenování:-D), kteří právě "dodělali" reklamu na Kooperativu a místo správného sloganu Pro život jaký je, napsali Pro žovit jkaý je a koukají na to, jak to zpackali-nejdřív mě vyšokovalo, jak si mohli dovolit to napsat blbě a pak mi to došlo až...a teď už vím, kdo má slogan Pro život jaký je;-)

vodafone

Vodafone parohy na O2 billboardech.

Vodafoní parohy, včetně následné soudně vynucené omluvy (opět parohovité;)

zadna

žádná

2. Čím Vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipem1466,67 %66,67 %  
Kreativou942,86 %42,86 %  
Myšlenkou628,57 %28,57 %  
Umístěním523,81 %23,81 %  
nicim14,76 %4,76 %  
ničím14,76 %4,76 %  
nicim, viz ot. 114,76 %4,76 %  
viz výše14,76 %4,76 %  

Graf

3. Jaký dojem ve Vás zanechala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

byla to legrace

hluboký

Kdybych měl v danou chvíli více času, namalované "kroky" bych následoval...

nápadité,vtipné reklamy vždy zaujmou a člověk se na ně pokívá rád znovu

No, dali mi bloček, igelitku a tužku, tak asi tak. Zeptat se napřed jestli u nich nechci pracovat a vzápětí jestli nechcu u nich účet je docela vtipný.

pobavila mě

Positivní

pousmál jsem se

pozitivní - léto, pohoda

pozitivní, skvělý nápad, zvýšilo se mé mínění o značce

překvapení, pobavení

příjemný

Veľmi pozitívny, človeka to dobre naladí

velmi pozitivny, pridala pozitivne emocie k znacke

viz výše

vtipné a promyšlené

zadny

zadny, viz. ot. 1

ze musim zjistit o co jde

žádný

Že je Vodafone kreativní brand, nebojí se konkurence a dokáže si z ní vystřelit.

4. Jak to změnilo Váš pohled na značku/vztah k dané společnosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

asi nezměnilo

Asi nijak, jenom jsem si utvrdil že to není práce pro mě.

Heinekem mal radu výborných reklám zameriavajúcich sa na mužov, pričom ostali veľmi vtipné aj pre ženy

je dobrá :)

lepší vnímání o značce/společnosti která dokáže být kreativní a pobaví/překvapí

málo, zmrzlinu jsem vyzkoušel už předtím kvůli TV, a nechutnala mi.. Míša je Míša, Kliťáku :)

Měla jsem Vodafone ráda už před tím, měl vždy dobré i televizní reklamy a tímto si svoje postavení ještě upevnil

nezměnilo

nijak

nijak

nijak zvlášť, beru to jako součást image O2

Nijak zvláštně, beru ji jako, že tu na trhu je a občas ji využívám

nijak, výrobek jsem nekupoval ani předtím, ani potom

no nijak, to tam jaksi nebylo moc důležité

Posílilo sympatie.

pozitivnější přístup

Rozhodně body k dobru. Ocenil jsem především orginalitu a vtip.

viz výše

vubec, viz. ot 1

zjistil jsem

zlepsil sa pohlad tym, ze som si zacal znacku viac vsimat

5. Jaká netradiční forma komerční komunikace se Vám naopak nelíbila?(konkrétně společnost, typ propagace, další info..)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ALZA.cz nezvykle hlasitá,člověk se lekne....nepříjemný hlas,řekl bych až provokativně...

Co si vybavuji tak se mi nelíbil nalepovací plakát (A6) v metru na dveřích, který propagoval PornParty s tím, že jeden bod programu byl živý sex na parketu - to si opravdu nepotřebuji číst za jízdy v metru...

durex

Jameson party: moj druhy den v Lisbone som dostal invitation na Jameson party... krasne miesto, open bar... ale postavili to na pribeh matrixu a boli tam i nejake groupy performerov... ale postradalo to myslienku...nad target group asi velmi nepramyslali a buzz skoro ziaden... kazdopadne schlastat sa zdarma, ok, pozriet krasne zeny ok, ale nothing else...

nedokazi odpovedet, viz ot. 1

nelíbí se mi reklamy využívající malé děti a zvířata, protože mi to už přijde ohrané a laciné. Taky se mi nelíbí reklamy využívající drastické záběry (např. Nemyslíš, zaplatíš, nebo kampaně proti potratům). Dále nemám rád většinu reklam na vložky a taky na jogurty. Pokud bych měl vybrat konkrétní příklad, dost se mi zprotivila reklama na čaj Aquila s Karlem Gottem, protože mi přijde nevtipná, bez nápadu a spíše trapná.

nevím

nevzpomenu si.

Nevzpomínám si.

nic mě nenapadá..

oběšenci a letáky na Libni (možná to ale nebylo tak docela komerční, ale spíš protestní)

opět nevím

party v klubech - nalepky v metru

pop up okna, news lettery

Strana práv občanů. Člen této strany na mě vyvíjel nátlak, abych vstoupil do strany kvůli benefitům. (jméno nebudu uvádět)

Třeba ty krabičky na lampách na Malý Straně byly trochu moc. Nejenom že kvůli nim naboural ministr:D, ještě vyděsily počestné občany... Prostě guerilla je fajn, ale nesmí děsit, že ano.

ty krabičky ve městě, jak to měli všichni za bomby :-)

vadí mi reklamy na internetu, které se otevřou v novém okně, ikdyž je chci zavřít(nic konkrétnějšího nevím)

Všetky tie banery na youtube

XXX lutz

zadna

6. Co Vám na ní vadilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Agresivita733,33 %33,33 %  
Neetičnost314,29 %14,29 %  
viz výše29,52 %9,52 %  
hrůza14,76 %4,76 %  
otrávi a znechutí to diváka ešte pred videom14,76 %4,76 %  
Zdánlivá ilegalita14,76 %4,76 %  
nothing interesting...14,76 %4,76 %  
Nevzpomínám si.14,76 %4,76 %  
x14,76 %4,76 %  
bordel14,76 %4,76 %  
nic14,76 %4,76 %  
nic, viz. ot. 114,76 %4,76 %  
...14,76 %4,76 %  
prasárna :)14,76 %4,76 %  
nevím14,76 %4,76 %  
neprůhledný14,76 %4,76 %  

Graf

7. Klesne ve Vašich očích image společnosti využívající negativně působící formy netradiční propagace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1676,19 %76,19 %  
Ne523,81 %23,81 %  

Graf

8. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž1466,67 %66,67 %  
Žena733,33 %33,33 %  

Graf

9. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 292095,24 %95,24 %  
30 - 4414,76 %4,76 %  

Graf

10. Bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100000+1361,9 %61,9 %  
0 - 4999 733,33 %33,33 %  
5000 - 1999914,76 %4,76 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Klimeš, T.Netradiční metody komerční komunikace (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://netradicni-metody-komercni-k.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.