Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
rádi bychom Vás poprosili o vyplnění našeho krátkého dotaníku, zaměřeného na nevzdělanost a negramotnost u nás i ve světě. Děkujeme za Váš čas. :)
Odpovědi respondentů
1. Jste žena nebo muž?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
171
73,08 %
73,08 %
muž
63
26,92 %
26,92 %
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26 a více
84
35,9 %
35,9 %
16-20
81
34,62 %
34,62 %
21-25
60
25,64 %
25,64 %
10-15
9
3,85 %
3,85 %
3. Jaké úrovně vzdělání jste dosáhli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
maturita
94
40,17 %
40,17 %
základní
70
29,91 %
29,91 %
vysokoškolský diplom
64
27,35 %
27,35 %
výuční list
6
2,56 %
2,56 %
4. Co si představíte pod pojmem negramotnost?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevzdělanost
13
5,56 %
5,56 %
neschopnost číst a psát
11
4,7 %
4,7 %
neumět číst a psát
8
3,42 %
3,42 %
člověk, který neumí číst a psát
4
1,71 %
1,71 %
neumet cist a psat
3
1,28 %
1,28 %
hloupost
3
1,28 %
1,28 %
neumí číst a psát
3
1,28 %
1,28 %
Neznalost čtení a psaní
3
1,28 %
1,28 %
neumí číst
2
0,85 %
0,85 %
Lidi, kteří neumí číst a psát
2
0,85 %
0,85 %
ostatní odpovědi
neumět číst, psát neschopnost číst a psát. neznalost písma člověk, který neumí číst, psát a počítat neumět číst, psát, počítat neumí psát, číst, počítat Neznalost číst a psát debil neznalost cteni, psani a pocitani člověk neumí číst a psát lidé, kteří neumí psát nebo číst neumět číst, psát,počítat Neznalost psaní a počítání neumí nějaký věci pochopit nevzdelanost v základech psaní, čtení, počítání Lidi, co neumí číst a psát Problém se vzděláním Člověk který není schopný číst a psát. nekdo, kdo neumi cist a psat Neumět číst a psát. Když člověk neumí číst a psát. Když člověk neumí číst, psát, počítat. člověk, který má problémy týkající se čtení či psaní. neschopnost číst, psát, počítat, logicky uvažovat Někdo neumí číst a psát. Lidi,kteří nejsou vzdělaní. když někdo neumí psát nebo číst a je nevzdělaný Nemít základní vzdělání. Nevědomost o světě, neschopnost orientovat se dnešním světě, neumět základní věci: psaní, čtení, počítání predstavím si, že někteří lidé neumí například psát, a tak jsou nevzdělaní lidé bez základního vzdělání blbec Neznalost základního všeobecného vzdělání. V základním smyslu: Člověk neumí číst, psát a počítat. Jinak může být i finanční negramotnost, člověk se neorientuje ve finanční problematice. A samozřejmě toto slovo lze uplatnit na jiné obory. člověk co je hloupý člověk se nemůže vzdělávat Lidé, kteří neumí číst a psát nečte nepíše Netušim inteligence umět číst, psát a počítat Lidi, kteří neumí číst a počítat. Neumět gramatiku-Neumět správně psát y,i,atd. Debilita Neumět číst, psát a počítat. člověk který psát ani mluvit neznalost písma, tj.čtení,psaní neznalost základních věcí - čtení, psaní, počítání... Neschopnost orientovat se dnešním světě a samozřejmě neumět číst, psát atd. nevzdělaný člověk Problémy se čtením, psaním, matematikou nevzdělanost, člověk, který neumí číst, psát ani počítat Narušenou některou ze stránek řečového projevu - chyby v gramatice v původním významu neschopnost číst a psát Nevzdělanost, neinformovanost neschopnost číst, psát a počítat lidi kteří neumí psát popřípadě číst, pokud to není nějaká disfunkce člověka. Člověk neumí číst, psát nebo obojí neschopnost spolupráce s okolím na požadované úrovni neschopnost psát, číst či i počítat negramotný člověk neumí číst, psát, počítat neschopnost cist a psat lidi bez vzdělání nechopnost POROZUMĚT psanému text když někdo neobvládá čtení, psaní, porozumění, kritické myšlení zakladni neznalost gramatiky Dotyčný neumí psát, číst, počítat, používat počítač když někdo neumí ani číst a psát když člověk neumí základní věci jako číst, psát a počítat neschopnost číst, psát, ale i rozumět textu osoba která neumí číst a/nebo psát Lidé, kterým chybí vzdělání. člověk krerý neumí psát, číst a počítat Standu Člověka, který není schopný číst a psát. Člověka který neumí ani ty nejzákladnější věci. chudý neschopnost číst a psát člověk neumí psát, číst atd., nebo prostě neschopnost nebo nevědomost v určitém sektoru primárně neschopnost číst a psát a uznat a chápat základní souvislosti a skutečnosti neumí číst,psát, pocitat Neznalost čtení a psaní. Neschopnost číst/psát. Neumět psát, číst a počítat nevzdelani lide neumí psát, číst Když někdo něčemu nerozumí a ani rozumět nědokáže. Absence dovednosti číst a psát blbost debilita ze neumim psat,,, lidé bez potřebného základního vzdělání ze je nekdo postizeny nebo handycapy a tak neznalost písma, číslic a psaného textu neznalost čtení, psaní a počítání, dnes i ovládání počítače jakožto počítačovou negramotnost Lidé neumí číst ani psát . neznalost čtení, psaní, počtů a pod. Neznalost rodného jazyka, neznalost čtení či psaní, primitivismus ve vyjadřování atd. neschopnost cteni a psani stav, kdy člověk neumí číst, psát, počítat Člověk, který nemá základní vzdělání, neumí psát, číst. Nemá všeobecný přehled. neumí psát,číst nebo počítat nebo kombinaci těchto 3 když někdo neumí číst a psát Neznalost čtení, psaní a početních úkonů Člověk neumí číst, psát a počítat. líný blb osoba, která neumí číst a psát schnopnost porozumět textu, orientovat se v něm, samozřejmě schopnost číst a psát Nejen neznalost čtení a psaní, ale všeoobecně absolutní neorientaci v různých životních situacích. absence školní docházky neznalost čtení, v přeneseném slova smyslu neschopnost porozumět textu Neznalost psaní / čtení, ale i neschopnost porozumět psanému textu / obsahu sdělení neumi psat a cist, nebo jen velmi malo nevzdělanost, neobeznámení se zálkadními informacemi, umění psát a číst neschopnost číst, psát Neschopnost číst nebo psát nebo počítat nebo rozumět textům Člověka, který neumí číst ani psát. Neumět ani číst a psát kvůli nedostatku vzdělání. Neschopnost číst, pocitat neznalost čtení psaní komunikace neschopnost číst a neschopnost psát neumí číst a psát. A u nás teď moderní finanční negramotnost-neumí zacházet s penězi. neumim čitať neumí číst, počítat neschopnost číst, psát, neznalost základních počtů a fyzikálních a přírodních procesů především to, že člověk neumí číst ani psát funkční nevzdělanost, ale i "lajdáctví" Neumět číst, psát, počítat. neumet cist, psat a pocitat pc neumětelství Negramotnost neznalost, nevzdělanost, celkem mi to splývá Neschopnost porozumět něčemu vnějšímu, nejčastěji psanému textu. nevím Neschopnost číst a počítat. neschopnost číst, psát, počítat neschopnost ovládat čtení, psaní neschopnost psaní, čtení a základních matematických operací debilný ľudia clovek, ktery neumi cist ani psat neznalost člověk, který nikdy nestudoval cloveka ktory nevie pisat a citat, pripadne pocitat neumím ani číst, psát a počítat Neschopnost psát, číst a počítat. osobu, která neumí číst a psát nic neumí číst psát nezná pravidla životosprávy a čistoty neumět psát a číst Neumět základní věci - číst, psát, počítat... neumet psat a cist, porozumet souvislostem neschopnost plynně číst, psát a počítat neschopnost číst a psát ( lze i jiné -finanční negramot atd) člověk co neumí číst a psát, celkově se neučí Nezná pravidla písemné komunikace člověk neumí psát, číst Nevzdělanost, neovládání jazyka Neumět číst, psát a počítat neumět číst, psát... neznalost písma, neschopnost číst a psát neznalost, nevzdělanost nemoci se vyjadřovat, chyby ve psaní, nevyužívat znalosti převzaté ze školy, ročičů,.. Neschopnost pracovat s textem, neumět číst či psát. neovládání čtení, písma a počtů analfabet člověk který neumí psát číst a počítat Neschopnost psát, číst neznalost psaní a čtení neschopnosť čítať a písať jako hlavni ,ze člověk neumí číst a počítat člověka, který neumí psát a dělá gramatické chyby. to, že někdo neumí číst, psát a počítat (základní sčítání a odčítání) Neznalost písma, chybí dovednost číst a psát
182
77,78 %
77,78 %
5. Znáte někoho, kdo neumí číst nebo psát?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
186
79,49 %
79,49 %
ano
48
20,51 %
20,51 %
6. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ano, snažili jste se nějak pomoci?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
95
89,62 %
40,6 %
Doporučil jsem mu chirurga
1
0,94 %
0,43 %
Řekla jsem aby chodil na doucovani
1
0,94 %
0,43 %
doučovala jsem svého kamaráda a pomáhala mu s výslovností
1
0,94 %
0,43 %
snazila bych mu nebo ji pomoct a nezdavali bych to
1
0,94 %
0,43 %
pracuji s nima
1
0,94 %
0,43 %
Učení písmen a slov.
1
0,94 %
0,43 %
pokusila bych se ho/ji to naučit kdyby měl/a zájem
1
0,94 %
0,43 %
motivace ke vzdělávání
1
0,94 %
0,43 %
snažit se ho učit, nebyl zájem tak sem skončila
1
0,94 %
0,43 %
doučovat
1
0,94 %
0,43 %
nechám to na na učitelích ve škole až půjdou do školy
1
0,94 %
0,43 %
7. Máte pocit, že se o negramotnosti dostatečně ví, a že se řeší?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
87
37,18 %
37,18 %
ne
84
35,9 %
35,9 %
ano
63
26,92 %
26,92 %
8. Na kterém kontinentu si myslíte, že je nejvyšší negramotnost a nevzdělanost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Afrika
206
88,03 %
88,03 %
Asie
17
7,26 %
7,26 %
JIžní Amerika
8
3,42 %
3,42 %
Evropa
2
0,85 %
0,85 %
Severní Amerika
1
0,43 %
0,43 %
9. Myslíte si, že je negramotnost v ČR vysoká?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
213
91,03 %
91,03 %
ano
21
8,97 %
8,97 %
10. Myslíte si, že negramotnost ovlivňuje společnost?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
souhlasím
99
42,31 %
42,31 %
spíše souhlasím
89
38,03 %
38,03 %
nevím
22
9,4 %
9,4 %
spíše nesouhlasím
18
7,69 %
7,69 %
nesouhlasím
6
2,56 %
2,56 %
11. Jaký je Váš názor na negramotnost a nevzdělanost ve světě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
i přes velký počet organizací negramotnost nemizí
105
44,87 %
44,87 %
mělo by se zabránit zvyšování, něco proti ní dělat
98
41,88 %
41,88 %
nezajímám se o to
60
25,64 %
25,64 %
je velmi vysoká
37
15,81 %
15,81 %
nepřijde mi, že by byla vysoká
32
13,68 %
13,68 %
snažím se pomáhat
7
2,99 %
2,99 %
12. Myslíte si, že jde negramotnost úplně odstranit ze světa?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
205
87,61 %
87,61 %
ano
29
12,39 %
12,39 %
13. Znáte nějakou organizaci bojující proti negramotnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
197
84,19 %
84,19 %
UNICEF
11
4,7 %
4,7 %
Adra
4
1,71 %
1,71 %
člověk v tísni
3
1,28 %
1,28 %
unesco
2
0,85 %
0,85 %
OSN
2
0,85 %
0,85 %
školství - školy a školky
1
0,43 %
0,43 %
Ministerstvo školství:)
1
0,43 %
0,43 %
Postavme školu v Africe
1
0,43 %
0,43 %
centrum narovinu
1
0,43 %
0,43 %
Člověk v tísni, Unicef
1
0,43 %
0,43 %
ilo
1
0,43 %
0,43 %
UNESCO, Humanity First, Areva, další charit./humanitární organizace
1
0,43 %
0,43 %
Wontanara
1
0,43 %
0,43 %
Adra, katolická církev
1
0,43 %
0,43 %
Ministerstvo školství
1
0,43 %
0,43 %
Arcidiecézní charita Praha
1
0,43 %
0,43 %
základní škola
1
0,43 %
0,43 %
Unesco podporuje chůzi do školy u dětí
1
0,43 %
0,43 %
Magna, Clovek v ohrozeni, Unicef, ...
1
0,43 %
0,43 %
Vybuduj školu v Africe - různé organizace
1
0,43 %
0,43 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
11. Jaký je Váš názor na negramotnost a nevzdělanost ve světě?
odpověď i přes velký počet organizací negramotnost nemizí:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi UNICEF na otázku 13. Znáte nějakou organizaci bojující proti negramotnosti?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste žena nebo muž?
2. Kolik Vám je let?
3. Jaké úrovně vzdělání jste dosáhli?
4. Co si představíte pod pojmem negramotnost?
5. Znáte někoho, kdo neumí číst nebo psát?
6. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ano, snažili jste se nějak pomoci?
7. Máte pocit, že se o negramotnosti dostatečně ví, a že se řeší?
8. Na kterém kontinentu si myslíte, že je nejvyšší negramotnost a nevzdělanost?
9. Myslíte si, že je negramotnost v ČR vysoká?
10. Myslíte si, že negramotnost ovlivňuje společnost?
11. Jaký je Váš názor na negramotnost a nevzdělanost ve světě?
12. Myslíte si, že jde negramotnost úplně odstranit ze světa?
13. Znáte nějakou organizaci bojující proti negramotnosti?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste žena nebo muž?
2. Kolik Vám je let?
3. Jaké úrovně vzdělání jste dosáhli?
4. Co si představíte pod pojmem negramotnost?
5. Znáte někoho, kdo neumí číst nebo psát?
6. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ano, snažili jste se nějak pomoci?
7. Máte pocit, že se o negramotnosti dostatečně ví, a že se řeší?
8. Na kterém kontinentu si myslíte, že je nejvyšší negramotnost a nevzdělanost?
9. Myslíte si, že je negramotnost v ČR vysoká?
10. Myslíte si, že negramotnost ovlivňuje společnost?
11. Jaký je Váš názor na negramotnost a nevzdělanost ve světě?
12. Myslíte si, že jde negramotnost úplně odstranit ze světa?
13. Znáte nějakou organizaci bojující proti negramotnosti?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Luboš: Ot.č. 9: Mělo by být uvedeno zda vysoká v porovnání k .
V porovnání k občanům Česka je vysoká, v porovnání k Evropě je nízká, v porovnání k celému světu je velmi nízká a v porovnání k Africe je bezvýznamně zanedbatelná.