Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nezaměstnanost absolventů

Nezaměstnanost absolventů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Helena Kaštilová
Šetření:13. 03. 2013 - 05. 04. 2013
Počet respondentů:82
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:44,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

   tento dotazník je určen pro ty, kteří mají osobní zkušenost s nezaměstnaností a náročným hledáním prvního zaměstnání v době po absolvování školy. A to ať práci stále ještě hledají nebo ji už našli, ať je tato zkušenost čerstvá nebo stará několik let. Vaše odpovědi a podělení se o vlastní zkušenosti (které jsou i mými zkušenostmi) mi pomůžou při vytváření mé závěrečné práce na VŠ.

   Děkuji Vám za spolupráci.

                                Helena Kaštilová

Odpovědi respondentů

1. Absolvovaná škola (stačí SŠ, VOŠ, VŠ + obor):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
910,98 %10,98 %  
67,32 %7,32 %  
Obchodní akademie33,66 %3,66 %  
VOŠ33,66 %3,66 %  
VŠ ekonomická22,44 %2,44 %  
VŠ management22,44 %2,44 %  
VŠ - česká a francouzská filologie11,22 %1,22 %  
ekonomické lyceum SŠ11,22 %1,22 %  
VOŠ mezinárodní obchodní styk11,22 %1,22 %  
VŠ - učitelství biologie a fyziky pro SŠ11,22 %1,22 %  
ostatní odpovědi VŠ - speciální pedagogika+praktické vyučování
Masarykova univerzita - Evropská studia
Up polština se zaměřením na hospodářsko-právní a turistickou oblast
VŠ dopravní management, logistika
Nejvyšší dosažené vzdělání SŠ s maturitou (nyní studuji bakalářský stupeň studia)
VŠ Ekonomika a management
VŠ- sociální práce
VŠ ČESKÝ JAZYK A LITERATURA - FILOLOGIE NA FILOZOFICKÉ FAKULTĚ
esgr
VŠ - Bi-Ch pro 2.st.SŠ
Pedagogická fakulta - učitelství AJ + ČJ pro 2. stupeň
asdf
ŠS - obor obchodník
VŠ, Učitelství chemie a přírodopisu
VŠ cestovní ruch
Vs
sš obchodní
VOŠ a SPŠE Božetěchova, Olomouc - Aplikace výpočetní techniky v ekonomice
Střední uměleckoprůmyslová škola v Jablonci nad Nisou - rytectví raznic
VŠ (IT)
VŠ - bakalář - management
SŠ (VOŠ nedokončeno)
vš - marketingové komunikace
SŠ - Obchodní akademie
sš gympl
VŠ Hospodářská a kulturní studia
SOŠ
všeobecné gymnázium
VŠ -TV
vš marketing
VŠ ochrana a tvorna životního prostředí
SPŠ, obor stavební materiály
VŠ psychologie
SOŠ s maturitou
VŠ - Mezinárodní vztahy a evropská studia
Vš - sociální
VŠ - management
VŠ jazyky
zču - pedagogická fakulta
Všeobecné Gymnázium (SŠ s maturitou)
bezpečnost práce
UHK FIM
VS - socialni prace se zdravotnickym profilem
sos cismil
SŠ Elektrotechnika, televizní a studiová technika
SOŠ Informačních a knihovnických služeb
SŠ lyceum
SŠ obchodník
SŠ Obchodní akademie
VS Marketingove komunikace
ss
SŠ - gymnázium
VŠ, aplikovaná fyzika
5364,63 %64,63 % 

Graf

2. Rok absolvování školy:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20122834,15 %34,15 %  
20091012,2 %12,2 %  
20131012,2 %12,2 %  
2011910,98 %10,98 %  
2010910,98 %10,98 %  
200733,66 %3,66 %  
200233,66 %3,66 %  
200422,44 %2,44 %  
200811,22 %1,22 %  
sdfg11,22 %1,22 %  
ostatní odpovědi asdf
2005
2006
1999
2000
1995
67,32 %7,32 % 

Graf

3. Jak dlouho jste byl/a nezaměstnaný/á, než jste našel/la první práci (ne příležitostnou brigádu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1-2 měsíceotázka č. 4, 3-5 měsícůotázka č. 4, 6-8 měsícůotázka č. 4, 9-12 měsícůotázka č. 4, 13-18 měsícůotázka č. 4, 19-24 měsícůotázka č. 4, víc než 2 rokyotázka č. 4, jsem dosud nezaměstnaný (zvolte, jak dlouho)otázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 měsíce2935,37 %35,37 %  
3-5 měsíců1518,29 %18,29 %  
jsem dosud nezaměstnaný (zvolte, jak dlouho)1315,85 %15,85 %  
6-8 měsíců1012,2 %12,2 %  
9-12 měsíců1012,2 %12,2 %  
víc než 2 roky33,66 %3,66 %  
13-18 měsíců11,22 %1,22 %  
19-24 měsíců11,22 %1,22 %  

Graf

4. V období mezi absolvováním školy a nalezením první práce jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dělal příležitostné brigády2942,03 %35,37 %  
nedělal jsem nic2130,43 %25,61 %  
měl dlouhodobou brigádu (DPP, DPČ atp.)1318,84 %15,85 %  
dál se vzdělával1318,84 %15,85 %  
přivydělával si jinak811,59 %9,76 %  

Graf

5. Odpovídalo Vaše první zaměstnání Vašemu vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2637,68 %31,71 %  
ne, ale odpovídalo stupni mého vzdělání1623,19 %19,51 %  
ne, stačilo k němu o stupeň nižší vzdělání1420,29 %17,07 %  
ne, stačilo k němu o dva stupně nižší vzdělání913,04 %10,98 %  
nepotřeboval jsem k němu žádné vzdělání, jen chuť jet do zahraničí a trochu se tam domluvit11,45 %1,22 %  
ne, stačila ZŠ11,45 %1,22 %  
ještě jsem žádnou nenašla. ale píšu na nižší pozice, na vyšší nemám dost praxe11,45 %1,22 %  
ne, stačilo by základní vzdělání11,45 %1,22 %  

Graf

6. Které čtyři faktory pro Vás byly/jsou v období nezaměstnanosti nejzávažnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 4).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatek peněz6579,27 %79,27 %  
nedostatečná seberealizace, nemožnost uplatnit své schopnosti, nadání4656,1 %56,1 %  
trapný pocit z toho, že se musím nechat živit3643,9 %43,9 %  
pocit neschopnosti proto, že si nedokážu najít práci2935,37 %35,37 %  
pocit marnosti z neustálého odmítání, z nemožnosti změnit situaci2935,37 %35,37 %  
nutnost bydlet u rodičů2834,15 %34,15 %  
snížené sebehodnocení a pochybnosti o sobě, protože mě nikdo nechce2024,39 %24,39 %  
způsob, jakým se mnou jednali potenciální zaměstnavatelé1821,95 %21,95 %  
společenská izolace1619,51 %19,51 %  
způsob, jakým se mnou jednali na úřadu práce1315,85 %15,85 %  
stud před známými - nechci se s nimi setkávat, aby se mě na to neptali1214,63 %14,63 %  
výčitky, nepochopení, negativní postoj partnera, rodiny...89,76 %9,76 %  
Další faktory nemohu přidat, protože jsem je nezažil (druhý faktor jsem dal jen proto, že to vyžadoval dotazník)11,22 %1,22 %  
našla jsem práci ihned jeste pred promoci11,22 %1,22 %  
V otázce 3 nebyla možnost VŮBEC - den po státnicích jsem nastoupila jako lektorka v jazykovce11,22 %1,22 %  
žádný z faktorů - odpovídám za předpokladu, že bych v takové situaci byla, jinak mi nebude umožněno odelsat dotazník11,22 %1,22 %  
těžké deprese,výčitky,negativní postoj lidí,nepochopení,...atd.11,22 %1,22 %  
proč musím vyplnit čtyři možnosti???11,22 %1,22 %  
pocit ztráty času po neúspěšných pohovorech11,22 %1,22 %  
nic11,22 %1,22 %  

Graf

7. Pojily se s obdobím Vaší nezaměstnanosti nepříjemné psychické stavy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4352,44 %52,44 %  
ne3947,56 %47,56 %  

Graf

8. Jak jste tyto nepříjemné stavy řešil/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aktivitou - sebevzděláváním (ŘP), snaha alespoň trochu se profesně uplatnit bez závislosti na libovůli zaměstnavatele (kurzy), je třeba směřovat vpřed, něco tvořit, dělat něco nového, rozvíjejícího

Alkohol

alkoholem

asdf

Asi takhle. Momentálně jsem už dva roky v novém zaměstnání, které je největší degradací jakékoliv mé předchozí snahy něco se učit. A s tím spojené nepříjemné stavy psychiky nemají řešení. Nemohu najít přijatelné zaměstnání, takže musím držet hubu a krok. Za 40 mizerně placených hodin týdně oddělám tak 60 a nemám sílu se jít už ani ožrat.

běháním

dále jsem se vzdělávala

HLEDALA DÁL A SNAŽILA SE BÝT V POHODĚ

hledala jsi praci a odesla do zahranici

Hledáním alespoň příležitostného výdělku

komunikací s přítelem

nacházení zájmů

nalezenim zamestnani

nevyřešila,ale chodím k psychiatrovi a psychologovi a na terapie...beru antidepresiva atd.

nijak, vzájemně jsme si postěžovaly s kamarádkou, která na tom byla stejně

odreagování, posezení s přáteli, zábava

Pokec s kamarády, občas alkoholem a marihuanou

procházkami v přírodě

Přežila jsem je.

Relaxem

Shodou okolností jsem si našla partnera se kterým jsem dosud. Ukázal mi, že ne vždycky je vina na mojí straně, pokud mě odmítli, když jsem se ucházela o nějaké zaměstnání.

Snažila jsem se pracovat i na neplacených projektech (dobrovolnických), abych zaměstnala hlavu a měla tak pocit, že jsem alespoň někde užitečná.

Spánkem

sport

sport

sport

sportem

sportem

Stále je řeším...

V podstatě nijak... Snažím se být optimistická, ale po 7 měsících hledání je to těžké...

9. Co jste při hledání práce považoval/a za svůj největší handicap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chybějící praxe6882,93 %82,93 %  
malá nabídka práce v mém oboru3441,46 %41,46 %  
nedostatečné znalosti a dovednosti (např. počítačové programy, jazykové znalosti, řidičský průkaz...)2834,15 %34,15 %  
chybějící známosti2732,93 %32,93 %  
žiji v oblasti s nadprůměrnou mírou nezaměstnanosti2024,39 %24,39 %  
vzdálenost a špatná dopravní sotupnost z místa bydliště do míst potenciálního zaměstnání910,98 %10,98 %  
změněná pracovní schopnost56,1 %6,1 %  
nevěděla jsem, co chci, oč mám tedy usilovat11,22 %1,22 %  
nic z odpovědí, začala jsem pracovat již při studium11,22 %1,22 %  
při rozesílání CV jsem pociťovala jistou nevýhodu v nedostatečné praxi11,22 %1,22 %  
příliš vysoké vzdělání11,22 %1,22 %  
mala nabidka zajimave a tvurci prace11,22 %1,22 %  
Víte je sranda, jak si na jednu stranu zaměstnavatelé stěžují, že nemají dost odborníků v technických profesích a na druhé straně všichni chtějí praxi a nikdo vás ji nenechá získat.11,22 %1,22 %  
chybějící vš/voš vzdělání11,22 %1,22 %  
nic, práci jsem našla ihned11,22 %1,22 %  
Nejhorší je, že bez známostí je dnes člověk v řiti. Nejlíp se maj ti, co mají papínka s vlastní firmou. Život je nespravedlivej!!!11,22 %1,22 %  

Graf

10. Máte nyní práci, která odpovídá Vašemu vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4656,1 %56,1 %  
ano3643,9 %43,9 %  

Graf

11. Za jak dlouho po absolvování školy jste adekvátní práci získal/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 měsíce38,33 %3,66 %  
2 roky25,56 %2,44 %  
ihned25,56 %2,44 %  
1 měsíc25,56 %2,44 %  
3 roky12,78 %1,22 %  
9 měsíců12,78 %1,22 %  
Ještě během studia... druhého.12,78 %1,22 %  
rok12,78 %1,22 %  
do dvou let12,78 %1,22 %  
našla jsem práci ihned jeste pred promoci12,78 %1,22 %  
ostatní odpovědi 8 měsíců
PO ROCE
dfg
hned, začala jsem pracovat již při studiu
Za 4 měsíce.
po 8letech,ale z toho 3 roky jsem byla v zahraničí za prací a jazykem
2 měsíce po ukončení studia
7 měsíců
1ROK
6 měsíců
za jeden měsíc
3 měsíce
4 měsíce
mod
1,5 roku
po roce a půl
cca měsíc
5měsíců
okamzite
za měsíc
Ještě před ukončením studia
2158,33 %25,61 % 

Graf

12. Jak jste adekvátní práci získal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odpověď na nabídku práce (internet, noviny, vývěska atd.)1747,22 %20,73 %  
přes známého1130,56 %13,41 %  
oslovil/a jsem zaměstnavatele sám/sama616,67 %7,32 %  
zpracováním své DP12,78 %1,22 %  
NABÍDKA NYNĚJŠÍHO ZAMĚSTNAVATELE12,78 %1,22 %  

Graf

13. Jaké byly Vaše představy o práci, kterou chcete dělat, po absolvování školy v těchto oblastech: typ práce, plat, další kritéria?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

10000, aby práce byla radost, možnost postupu

20 000, práce kde je vyvážená psychická a fyická námaha

20000

20000

30 000

administrativa, 15 000 Kč

Administrativa, 20 tis. hrubého, využití znalostí ze školy + jazyků

administrativa, plat mi byl jedno, další nebylo potřeba

administrativa, práce ve službách, min. plat 12 000 Kč,

administrativa, účetnictví..plat 15 000

ano

asdf

bankovnictví - 17.000

bude mě naplňovat, budu do ní chodit ráda, budu pracovat s lidmi, bude adekvátně ohodncena vzhledem k dosaženému vzdělání

Dělat co mě baví.

dfg

doprava, 25000

ekonom, finanční analytik 25000,-

ekonomické zaměření, min 30 tis. hrubého, využití jazyků , velká mezinárodní společnost

enní směny, plný úvazek, práce v kanceláři, plat 15-18 tis., dobrý kolektiv

fondy EU, 25 000, stravenky,volná pracovní doba

grafika nebo jiná tvůrčí práce , 15 000 plat a tvorba grafiky nebo rytectví , chtěla jsem navrhovat loga nebo i bižuterii či 3D grafiku a studovat na vysoké grafický obor a dobře se to naučit ovládat a tak.

chci pracovat v módním průmyslu, plat nezáleží

Chtěla jsem pracovat v oboru informační centra, kulturní instituce, knihovny, muzea...standardně na 8,5 hodiny, tabulkový plat podle odpracovaných let a vzdělání, možnost volné pracovní doby, příspěvek na další vzdělávání, jazykové, možnost dálkového studia na vš, možnost zkráceného úvazku později při rodičovské dovolené

Chtěla jsem zůstat u oboru, který jsem vystudovala, tj. knihovnictví. Tehdy jsem měla představu o platu něco kolem 12.000,- Kč/měs. Chtěla jsem mít pevně stanovenou pracovní dobu. Byla by to práce, která by mě bavila. :-)

jiný druh práce, vyšší plat

kancelářská, odpovídající práci

Management / Marketing, 20 000 měsíčně

Manažerská, vlastní podnik, plat podle výkonu, který odvedu se základem 10 000.

moc jasné představy jsem neměl

možnost postupu, vhodné ohodnocení

Naplňující prace s příjemným platem, které mi dopřejí být se sebou spokojený

nebyly

Nevim

nevím

nevím

Nevyhovuje mi časové rozvržení práce, prakticky od rána do večera, hodně přesčasů

obor meho vzdelani

odpovídající vzdělání

personální činnost, asistentka, plat 20000 čistého

plný úvazek, bez směn, ideálně práce v oboru, min 12 tisíc měsíčně

počítala jsem s tím, že hned nenajdu ideální práci ani co se týče platu ani co se týče náplně

práce na plný úvazek a na hlavní pracovní poměr, práce v oboru

Práce v kanceláři, kde bych uplatnila své vzdělání a měla vyšší plat než jen minimální, chtěla jsem aby mě práce bavila.

práce v mezinárodní obchodu, alespoń 16 tisíc čistého, možnost karierního růstu

Práce v oboru Plat průměrný Možnost seberealizace a uplatnění nových nápadů v práci

práce v oboru ve kterém jsem se vyučila a za ni odpovídající platové ohodnocení

práce v oboru, adekvátní plat k mému vzdělání, zaměstnání blízko místa bydliště...

práce v oboru, plat dle průměrného platu v oboru.

Práce ve velké nadnárodní firmě s platem nad 30 000 a možností rychlého kariérního postupu

pracovat v oboru bankovnictví

pracovat v oboru, mít alespoň 18.000,- čistého a nemuset pracovat víc jak 8 hod. denně

prakticky se shodovaly - ve školství je plat podle délky praxi, nároky jsou vesměs všude stejné - úvazek, kroužky, dozory, práce pro školu...

predstavy byli najit si praci na zaklade vzdelani a praxe

psycholog ve zdravotnictvi, 18 000 kč

různé :) možná i menší plat než mám dnes, chtěla jsem být v oboru

seberealizace, práce v příjemném kolektivu, standartní plat s možností růstu

sekretářka, 15 000 Kč

SOCIÁLNÍ OBLAST, DOSTUPNOST V MĚSTĚ TRVALÉHO BYDLIŠTĚ

socialni pracovnik v nemocnici, 20.000,- Kc/mes., flexibilni pracovni doba

Správkyně počítačových sítí

tadá

To je složité. Řešila jsem závažné psychické problémy. Mám jen maturitu z gymplu a vš jsem nedodělala (právě kvůli těm psychickým problémům). Tudíž jsem na jednu starnu věděla, že si nebudu moci moc vybírat, ale že ta nabídka práce bude až tak zlá jsem nečekala. Chtěla jsem práci v menším kolektivu, ne příliš stresující, jednosměnnou osmihodinovou pracovní dobu, v blízkosti domova.

typ

Typ práce - ekonomický směr, plat - 15-18 tisíc/měsíc

typ práce - manažerský post plat - 25000+

typ práce: něco, kde uplatním své znalosti (jazyk atd.) plat: kolem 20-25 tisíc další kritéria: hlavně ne učit, neotravovat lidi telefonem...

typ práce: práce ve školství plat: 14.000 rozumný šéf

Účetní, plat 13000, půl úvazková práce

V ideálním světe technická pozice v TV (kamera, technická režie, světlo, zvuk) v méně ideálním případě technická pozice ve výrobě (slaboproud). Abych přežil (zaplatil účty, jídlo a něco mi zbylo) je prostě nepřijatelný plat pod 14 tisíc čistého.

v obchodě, účetní firmě, 10000-12000 čistého příjmu,

v oboru, 18 000 nástupní plat, ne práce o víkendu

věděla jsem, co moje budoucí práce obnáší

věděla jsem, že si nemůžu bez praxe moc vyskakovat, takže jsem se snažila hlavně najít práci v oboru a třeba postupně se vypracovávat nahoru

Vedoucí prodejního oddělení v Hypermarketu, 20 000 czk, férovost od zaměstnavatele.

věnovat se oboru, který jsem vystudovala; plat měl odpovídat tomu, abych byla v buoucnu schopna uživit rodinu

větší plat, možnost větší seberealizace, nedělat zbytečnou administrativní práci za sekretářku apod.

vše adekvátně dosaženému vzdělání, pokud možno co nejblíže místu bydliště.

Vysoká škola

vývoj/výkum, 25000+

14. Jaké byly Vaše představy o práci, kterou chcete dělat, po určitém období nezaměstnanosti v těchto oblastech: typ práce, plat, další kritéria?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

..

15000

20000

administrativa

administrativa, 15 000 Kč

Administrativa, 20 tis. hrubého, jazyk

administrativa, 25 000

administrativa, práce s lidmi, 13 tisíc čistého, stabilita

Administrativní pracovník, 15000, V praze

ano

asdf

bankovnictví - 20.000

beru cokoliv

byla jsem ochotna dále se vzdělávat, což se děje i momentálně, ochotna působit i v jiné vhodné profesi i za nižší plat, dojíždět delší vzdálenost do zaměstnání

cokoliv co umožňuje můj zdravotní stav,pla alespoň 8000 hr. , a kariéra je mi jedno.....

cokoliv za jakoukoliv cenu

Cokoliv, 10 000czk, férovost od zaměstnavatele.

Dělat co mě uživí.

dfg

ekonom, finanční analytik 25000,-

f

fondy EU, 25 000, stravenky,volná pracovní doba

Hledala jsem práci typu administrativa. Plat jsem si představovala tak kolem 15.000,- Kč. Opět s pevnou pracovní dobou.

jakákoliv

Jakákoliv práce

Jakákoliv práce vedoucí k pocitu užitečnosti Plat alespoň minimální

jakákoliv práce, která by se namanula- třeba i úklid, plat ani jiná kritéria nebyla důležitá

jako u 13. otazky

Jelikož se můj psychický stav pomalu, ale jistě lepší, přehodnotila jsem i požadavky na zaměstnání. Jsem ochotná za prací dojíždět do jiného města, možná bych to i spíše uvítala. Hledám práci v administrativě, plat mi zatím stačí i menší (bydlím u rodičů), ale ráda bych, aby byla možnost kariérního růstu a postupného zvýšení platu.

kariérní růst, vyšší plat

klnb

menší nároky na plat, jinak stejné

mít práci v místě bydliště, mít lepší pracové ohodnocení a možnosti další seberealizace

nemohu posoudit, našel jsem práci velmi rychle.

Nevim

nevím

nevím

nevím

nezměnila se

Nikdy jsem si takové období nemohl dovolit, proto taky dělám, co dělám, tam kde to dělám...

plný úvazek, bez směn, min 10.tisíc něsíčně

plný úvazek, práce v kanceláři, plat jakýkoli

po měsíci nezaměstnanosti se to nezměnilo

po obdobi nezamestnanosti jsem byla nucena vybrat si praci na zaklade skusenosti ,bohuzel ne z vysoke skoly ci nejakeho titulu.to nikoho nezajima, jelikoz nemam praxi.

Pokud jsem byla nezaměstnaná, nehleděla jsem ani moc na plat, spíše, abych už něco dělala a neseděla doma a tak si vybrala první nabídku, která přišla.

pořád stejná

požadavky se stále snižují

práce na plný úvazek a na hlavní pracovní poměr

práce v oboru - doučování AJ nebo ČJ

práce v oboru, plat dle průměrného platu v oboru.

práce ve službách, min. plat 10 000 Kč

představa byla stále stejná, ovšem realita - ber co je a za cenu jakou nabízí

přiměřená práce ke vzdělání, plat 20000+

psycholog kdekoliv, 15 000 kč

sekretářka, 10 000 Kč

snizena kriteria ve vsech oblastech - plat: 15.000, vezmu cokoli v kanclu i v terenu, nemusi byt z oboru

Snížila jsem nároky

snižovala jsem své požadavky, ale ne moc, nepodhodnocovala jsem se

Správkyně počítačových sítí, 18000

STEJNÉ

stejné

Stejné jako u předchozí otázky

Stejné jako v případě absolvování. Akorát se k nim přidaly další oborové možnosti, které jsem získala díky studiu na vysoké škole. Tj. práce v oblasti IT...tvorba webu, spravování webů, profilů a účtů... Práce z domova.

Stejné.

stejny

tadá

ty optimistické byly shodné s předešlou otázkou

typ

typ práce - práce, která mě baví plat - nerozhodující

Typ práce - stejný jako předchozí, plat - nižší (13-16 tisíc/měsíc)

typ práce: cokoli, kde mě vezmou (téměř - viz výše) plat: jakýkoli adekvátní

už mi to bylo jedno

v době nezaměstnanosti mi už bylo jedno jakou práci budu dělat, hlavní bylo nějakou mít...

V kanceláři, na úřadě

v kanceláři, plat 15000 čistého

v obchodě, účetní firmě, 10000-12000 čistého příjmu

věděla jsem, co moje budoucí práce obnáší

věnovat se oboru, který jsem vystudovala; plat měl odpovídat tomu, abych byla v buoucnu schopna uživit rodinu

vyšší plat, karierní růst

ze se da snadno najit

žádné, protože jsem nezaměstnaná nebyla

15. Jak mohou školy přispět ke zlepšení pozice absolventů na trhu práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozšířit spolupráci s firmami5769,51 %69,51 %  
zavést povinnou praxi u všech studovaných oborů na všech typech škol5162,2 %62,2 %  
rozšířit stávající praxi, příp. zajistit studentům alespoň roční samostatnou praxi v rámci studia5162,2 %62,2 %  
změnit strukturu učiva - zaměřit se především na takové věci, které bude student v praxi skutečně potřebovat4048,78 %48,78 %  
omezit počet studentů oborů, jejichž absolventi mají největší potíže s nalezením práce3643,9 %43,9 %  
otvírat jen takové obory, o které je na trhu práce zájem2834,15 %34,15 %  
Všechny předešlé a k tomu bych doplnil ještě zlepšení finanční gramotnosti a lepší znalost cizích jazyků.11,22 %1,22 %  
nikdo nás nikdy neučil, jak vést administrativu třídního učitele, psát časové a tematické plány11,22 %1,22 %  
Ekonomika11,22 %1,22 %  
aby školy nenabíraly nadbytek studentů jen kvůli finančním prostředkům, které škole za každého studenta plynou.11,22 %1,22 %  
otevirat vice druhu oboru a ne jen porad ty same, trh prace se vyviji11,22 %1,22 %  
Nebylo by od věci, kdyby školy dávali dobrým studentům např. doporučení pro budoucí zaměstnavatele.11,22 %1,22 %  

Graf

16. Jak může stát přispět ke zlepšení pozice absolventů na pracovním trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zavést jednoleté dotace na absolventy, které dostane zaměstnavatel (příp. úlevy na daních atd.)5971,95 %71,95 %  
pro podniky od určitého počtu zaměstnanců zavést povinnost zaměstnat za určité časové období alespoň jednoho absolventa3340,24 %40,24 %  
zavést povinnost odchodu do důchodu nejpozději rok po dosažení důchodového věku2834,15 %34,15 %  
zavést speciální podmínky pro přijetí absolventů (upřesněte níže)1417,07 %17,07 %  
zavést systém umístěnek910,98 %10,98 %  
ulehčení podmínek pro firmy při přijímání nových zaměstnanců; podpora oborů, které vyhledávají firmy, ale nezapomínat i na jiné obory11,22 %1,22 %  
Stát by neměl zasahovat a nařizovat podnikům přijetí absolventů, nýbrž by měl stimulovat poptávku podniků po absolventech (viz bod č. 1). Měl by se zaměřit na stimulaci škol s vysokým zaměřením specializace a omezit počet vysokých škol.11,22 %1,22 %  
rozšířit jejich praxi v oboru, zaměstnavatelé budou mít pak snad větší zájem11,22 %1,22 %  
Nevim11,22 %1,22 %  
nijak11,22 %1,22 %  
nedělat ekonomicky nelogické kroky, která zhoršují jak zaměstnanost tak celou ekonomiku, protože většina z nich nemá ani vzdělání ani praxi na to co dělají11,22 %1,22 %  
nic z toho, chyba je ve školách11,22 %1,22 %  
Zlepšení ekonomické situaci, a tím vytvořit pracovní příležitosti.11,22 %1,22 %  
Co třeba nechat firmy být, nesvazovat je a nebrat si polovinu platu každého člověka? To by celkem prospělo všem a situace by se zlepšila i pro absolventy (nebo lidi bez praxe)11,22 %1,22 %  
Nevidím žádný důvod, proč by měl stát řešit něčí neschopnost najít si práci! Nežijeme v socialismu, nejsou jistoty ani umístěnky, o nějakých kvótách nemluvě. Je třeba nebýt líný, zvednout zadek a za prací se třeba i přestěhovat. 11,22 %1,22 %  
Měla by vznikat pracovní místa přímo pro absolventy. 11,22 %1,22 %  

Graf

17. K tématu chci dodat ještě toto:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Absolventi musí své požadavky upravovat s ohledem na situaci na trhu práce.

Absolventi to mají s hledáním práce těžké...

asdf

Chybí mi možnost u první otázky, že nebyl člověk vůbec nezaměstnaný.

Je opravdu zásadní problém, že plat člověka je roven pouze 1/2 nákladů zaměstnavatele. Pro toho je tedy ekonomicky neúnosné dát zaměstnanci slušný plat a invstovat do jeho rozvoje s rizikem. Proto je u všech pozic, které musí vykonávat někdo inteligentnější než foxteriér požadována praxe. A nastává patová situace, kdy na místa adekvátní vašemu vzdělání, znalostem a možnostem potřebujete praxi, kterou všichni požadují, ale nikdo vám nedá šanci si ji udělat.

Je to hrozný... Člověk 5 let studuje na vysoké, u toho sbírá zkušenosti na brigádách a nakonec ho nikde nechtějí, protože je překvalifikovaný na nižší pozice a nebo má nedostatek praxe na vyšší pozice. Člověk je schopný, ale na nižší pozice je "až příliš schopný", takže raději vezmou někoho se SŠ, kdo neuteče za lepším.

Mnohokrát jsem narazil na nepocitivost a neférové jednání vůči zaměstnanci ze strany zaměstnavatele po prvních 3 odpracovaných měsících.

Myslím, že většinu míst pro absolventy by měl vytvářet hlavně stát v rámci své správy. Klidně i s časově omezenou smlouvou a speciálními podmínkami.

Nezaměstnanost absolventů je příliš velká.

Po ukonceni studia na VS a ziskani titulu jsem oodcestovala do zahranici, jelikoz najit si praci bylo nemozne, bez praxe nikoho muj titul nezajimal.ted pracuju v oboru, v kterem mam praxi ziskanou pocas studia na stredni skole.

Problém vysoké nezaměstnanosti je samozřejmě částečně na bedrech škol, které otevírají obory bez uplatnění případně přijímají přemrštěné množství studentů, ale největším problémem je naprosté ignorantství naší vlády (většinou je jedno kdo tam zrovna je), sami totiž nemají často ani dostatečné vzdělání ani praxi pro to co dělají. Soukromý sektor se tomu jen přizpůsobuje, představte si kolik peněz stát stojí jeden student, ale když pak ničí ekonomiku tak mu ten studen je k ničemu protože nenajde zaměstnání takže jsou to další vyhozené peníze, bohužel tohle si málokdo ve vládě uvědomuje.

sdfg

státní úředníci by si tento dotazník měli přečíst a hlavně by se měli zajímat o lidi nikoliv jen o své posty

Své vzdělání se mi nepovedlo uplatnit ani 9 let po maturitě, s výjimkou jednoho roku jsem jinak pracovala na pozicích, kde stačí ZŠ.

tadá

úřady práce by neměly fungovat jenom jako evidence nezaměstnaných, ale měly by více pomáhat lidem se získáním práce

žijeme momentálně v nejtěžší době, co se týče shánění práce, paradoxně je na tom někdy hůře člověk, který je vzdělaný "až moc", protože ho nechtějí přijmout na nižší pozice právě kvůli příliš vysokému vzdělání, absolventům chybějí potřebné praxe, důraz se klade pouze na technické obory, humanitní jsou posunuty do pozadí


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Máte nyní práci, která odpovídá Vašemu vzdělání?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi odpověď na nabídku práce (internet, noviny, vývěska atd.) na otázku 12. Jak jste adekvátní práci získal/a?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi přes známého na otázku 12. Jak jste adekvátní práci získal/a?
  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsem dosud nezaměstnaný (zvolte, jak dlouho) na otázku 3. Jak dlouho jste byl/a nezaměstnaný/á, než jste našel/la první práci (ne příležitostnou brigádu)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Rok absolvování školy:

3. Jak dlouho jste byl/a nezaměstnaný/á, než jste našel/la první práci (ne příležitostnou brigádu)?

4. V období mezi absolvováním školy a nalezením první práce jsem:

5. Odpovídalo Vaše první zaměstnání Vašemu vzdělání?

6. Které čtyři faktory pro Vás byly/jsou v období nezaměstnanosti nejzávažnější?

7. Pojily se s obdobím Vaší nezaměstnanosti nepříjemné psychické stavy?

9. Co jste při hledání práce považoval/a za svůj největší handicap?

10. Máte nyní práci, která odpovídá Vašemu vzdělání?

12. Jak jste adekvátní práci získal/a?

15. Jak mohou školy přispět ke zlepšení pozice absolventů na trhu práce?

16. Jak může stát přispět ke zlepšení pozice absolventů na pracovním trhu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Rok absolvování školy:

3. Jak dlouho jste byl/a nezaměstnaný/á, než jste našel/la první práci (ne příležitostnou brigádu)?

4. V období mezi absolvováním školy a nalezením první práce jsem:

5. Odpovídalo Vaše první zaměstnání Vašemu vzdělání?

6. Které čtyři faktory pro Vás byly/jsou v období nezaměstnanosti nejzávažnější?

7. Pojily se s obdobím Vaší nezaměstnanosti nepříjemné psychické stavy?

9. Co jste při hledání práce považoval/a za svůj největší handicap?

10. Máte nyní práci, která odpovídá Vašemu vzdělání?

12. Jak jste adekvátní práci získal/a?

15. Jak mohou školy přispět ke zlepšení pozice absolventů na trhu práce?

16. Jak může stát přispět ke zlepšení pozice absolventů na pracovním trhu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kaštilová, H.Nezaměstnanost absolventů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://nezamestnanost-absolventu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.