Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nezaměstnanost absolventů
Nezaměstnanost absolventů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Helena Kaštilová |
---|---|
Šetření: | 13. 03. 2013 - 05. 04. 2013 |
Počet respondentů: | 82 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 14.13 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 44,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:50 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník je určen pro ty, kteří mají osobní zkušenost s nezaměstnaností a náročným hledáním prvního zaměstnání v době po absolvování školy. A to ať práci stále ještě hledají nebo ji už našli, ať je tato zkušenost čerstvá nebo stará několik let. Vaše odpovědi a podělení se o vlastní zkušenosti (které jsou i mými zkušenostmi) mi pomůžou při vytváření mé závěrečné práce na VŠ.
Děkuji Vám za spolupráci.
Helena Kaštilová
Odpovědi respondentů
1. Absolvovaná škola (stačí SŠ, VOŠ, VŠ + obor):
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ | 9 | 10,98 % | 10,98 % |
VŠ | 6 | 7,32 % | 7,32 % |
Obchodní akademie | 3 | 3,66 % | 3,66 % |
VOŠ | 3 | 3,66 % | 3,66 % |
VŠ ekonomická | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
VŠ management | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
VŠ - česká a francouzská filologie | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
ekonomické lyceum SŠ | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
VOŠ mezinárodní obchodní styk | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
VŠ - učitelství biologie a fyziky pro SŠ | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
ostatní odpovědi | 53 | 64,63 % | 64,63 % |
2. Rok absolvování školy:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2012 | 28 | 34,15 % | 34,15 % |
2009 | 10 | 12,2 % | 12,2 % |
2013 | 10 | 12,2 % | 12,2 % |
2011 | 9 | 10,98 % | 10,98 % |
2010 | 9 | 10,98 % | 10,98 % |
2007 | 3 | 3,66 % | 3,66 % |
2002 | 3 | 3,66 % | 3,66 % |
2004 | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
2008 | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
sdfg | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
ostatní odpovědi | 6 | 7,32 % | 7,32 % |
3. Jak dlouho jste byl/a nezaměstnaný/á, než jste našel/la první práci (ne příležitostnou brigádu)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1-2 měsíce → otázka č. 4, 3-5 měsíců → otázka č. 4, 6-8 měsíců → otázka č. 4, 9-12 měsíců → otázka č. 4, 13-18 měsíců → otázka č. 4, 19-24 měsíců → otázka č. 4, víc než 2 roky → otázka č. 4, jsem dosud nezaměstnaný (zvolte, jak dlouho) → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-2 měsíce | 29 | 35,37 % | 35,37 % |
3-5 měsíců | 15 | 18,29 % | 18,29 % |
jsem dosud nezaměstnaný (zvolte, jak dlouho) | 13 | 15,85 % | 15,85 % |
6-8 měsíců | 10 | 12,2 % | 12,2 % |
9-12 měsíců | 10 | 12,2 % | 12,2 % |
víc než 2 roky | 3 | 3,66 % | 3,66 % |
13-18 měsíců | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
19-24 měsíců | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
4. V období mezi absolvováním školy a nalezením první práce jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dělal příležitostné brigády | 29 | 42,03 % | 35,37 % |
nedělal jsem nic | 21 | 30,43 % | 25,61 % |
měl dlouhodobou brigádu (DPP, DPČ atp.) | 13 | 18,84 % | 15,85 % |
dál se vzdělával | 13 | 18,84 % | 15,85 % |
přivydělával si jinak | 8 | 11,59 % | 9,76 % |
5. Odpovídalo Vaše první zaměstnání Vašemu vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 26 | 37,68 % | 31,71 % |
ne, ale odpovídalo stupni mého vzdělání | 16 | 23,19 % | 19,51 % |
ne, stačilo k němu o stupeň nižší vzdělání | 14 | 20,29 % | 17,07 % |
ne, stačilo k němu o dva stupně nižší vzdělání | 9 | 13,04 % | 10,98 % |
nepotřeboval jsem k němu žádné vzdělání, jen chuť jet do zahraničí a trochu se tam domluvit | 1 | 1,45 % | 1,22 % |
ne, stačila ZŠ | 1 | 1,45 % | 1,22 % |
ještě jsem žádnou nenašla. ale píšu na nižší pozice, na vyšší nemám dost praxe | 1 | 1,45 % | 1,22 % |
ne, stačilo by základní vzdělání | 1 | 1,45 % | 1,22 % |
6. Které čtyři faktory pro Vás byly/jsou v období nezaměstnanosti nejzávažnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 4).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatek peněz | 65 | 79,27 % | 79,27 % |
nedostatečná seberealizace, nemožnost uplatnit své schopnosti, nadání | 46 | 56,1 % | 56,1 % |
trapný pocit z toho, že se musím nechat živit | 36 | 43,9 % | 43,9 % |
pocit neschopnosti proto, že si nedokážu najít práci | 29 | 35,37 % | 35,37 % |
pocit marnosti z neustálého odmítání, z nemožnosti změnit situaci | 29 | 35,37 % | 35,37 % |
nutnost bydlet u rodičů | 28 | 34,15 % | 34,15 % |
snížené sebehodnocení a pochybnosti o sobě, protože mě nikdo nechce | 20 | 24,39 % | 24,39 % |
způsob, jakým se mnou jednali potenciální zaměstnavatelé | 18 | 21,95 % | 21,95 % |
společenská izolace | 16 | 19,51 % | 19,51 % |
způsob, jakým se mnou jednali na úřadu práce | 13 | 15,85 % | 15,85 % |
stud před známými - nechci se s nimi setkávat, aby se mě na to neptali | 12 | 14,63 % | 14,63 % |
výčitky, nepochopení, negativní postoj partnera, rodiny... | 8 | 9,76 % | 9,76 % |
Další faktory nemohu přidat, protože jsem je nezažil (druhý faktor jsem dal jen proto, že to vyžadoval dotazník) | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
našla jsem práci ihned jeste pred promoci | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
V otázce 3 nebyla možnost VŮBEC - den po státnicích jsem nastoupila jako lektorka v jazykovce | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
žádný z faktorů - odpovídám za předpokladu, že bych v takové situaci byla, jinak mi nebude umožněno odelsat dotazník | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
těžké deprese,výčitky,negativní postoj lidí,nepochopení,...atd. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
proč musím vyplnit čtyři možnosti??? | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
pocit ztráty času po neúspěšných pohovorech | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nic | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
7. Pojily se s obdobím Vaší nezaměstnanosti nepříjemné psychické stavy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 43 | 52,44 % | 52,44 % |
ne | 39 | 47,56 % | 47,56 % |
8. Jak jste tyto nepříjemné stavy řešil/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aktivitou - sebevzděláváním (ŘP), snaha alespoň trochu se profesně uplatnit bez závislosti na libovůli zaměstnavatele (kurzy), je třeba směřovat vpřed, něco tvořit, dělat něco nového, rozvíjejícího
Alkohol
alkoholem
asdf
Asi takhle. Momentálně jsem už dva roky v novém zaměstnání, které je největší degradací jakékoliv mé předchozí snahy něco se učit. A s tím spojené nepříjemné stavy psychiky nemají řešení. Nemohu najít přijatelné zaměstnání, takže musím držet hubu a krok. Za 40 mizerně placených hodin týdně oddělám tak 60 a nemám sílu se jít už ani ožrat.
běháním
dále jsem se vzdělávala
HLEDALA DÁL A SNAŽILA SE BÝT V POHODĚ
hledala jsi praci a odesla do zahranici
Hledáním alespoň příležitostného výdělku
komunikací s přítelem
nacházení zájmů
nalezenim zamestnani
nevyřešila,ale chodím k psychiatrovi a psychologovi a na terapie...beru antidepresiva atd.
nijak, vzájemně jsme si postěžovaly s kamarádkou, která na tom byla stejně
odreagování, posezení s přáteli, zábava
Pokec s kamarády, občas alkoholem a marihuanou
procházkami v přírodě
Přežila jsem je.
Relaxem
Shodou okolností jsem si našla partnera se kterým jsem dosud. Ukázal mi, že ne vždycky je vina na mojí straně, pokud mě odmítli, když jsem se ucházela o nějaké zaměstnání.
Snažila jsem se pracovat i na neplacených projektech (dobrovolnických), abych zaměstnala hlavu a měla tak pocit, že jsem alespoň někde užitečná.
Spánkem
sport
sport
sport
sportem
sportem
Stále je řeším...
V podstatě nijak... Snažím se být optimistická, ale po 7 měsících hledání je to těžké...
9. Co jste při hledání práce považoval/a za svůj největší handicap?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chybějící praxe | 68 | 82,93 % | 82,93 % |
malá nabídka práce v mém oboru | 34 | 41,46 % | 41,46 % |
nedostatečné znalosti a dovednosti (např. počítačové programy, jazykové znalosti, řidičský průkaz...) | 28 | 34,15 % | 34,15 % |
chybějící známosti | 27 | 32,93 % | 32,93 % |
žiji v oblasti s nadprůměrnou mírou nezaměstnanosti | 20 | 24,39 % | 24,39 % |
vzdálenost a špatná dopravní sotupnost z místa bydliště do míst potenciálního zaměstnání | 9 | 10,98 % | 10,98 % |
změněná pracovní schopnost | 5 | 6,1 % | 6,1 % |
nevěděla jsem, co chci, oč mám tedy usilovat | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nic z odpovědí, začala jsem pracovat již při studium | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
při rozesílání CV jsem pociťovala jistou nevýhodu v nedostatečné praxi | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
příliš vysoké vzdělání | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
mala nabidka zajimave a tvurci prace | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Víte je sranda, jak si na jednu stranu zaměstnavatelé stěžují, že nemají dost odborníků v technických profesích a na druhé straně všichni chtějí praxi a nikdo vás ji nenechá získat. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
chybějící vš/voš vzdělání | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nic, práci jsem našla ihned | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Nejhorší je, že bez známostí je dnes člověk v řiti. Nejlíp se maj ti, co mají papínka s vlastní firmou. Život je nespravedlivej!!! | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
10. Máte nyní práci, která odpovídá Vašemu vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 46 | 56,1 % | 56,1 % |
ano | 36 | 43,9 % | 43,9 % |
11. Za jak dlouho po absolvování školy jste adekvátní práci získal/a?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 měsíce | 3 | 8,33 % | 3,66 % |
2 roky | 2 | 5,56 % | 2,44 % |
ihned | 2 | 5,56 % | 2,44 % |
1 měsíc | 2 | 5,56 % | 2,44 % |
3 roky | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
9 měsíců | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
Ještě během studia... druhého. | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
rok | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
do dvou let | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
našla jsem práci ihned jeste pred promoci | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
ostatní odpovědi | 21 | 58,33 % | 25,61 % |
12. Jak jste adekvátní práci získal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odpověď na nabídku práce (internet, noviny, vývěska atd.) | 17 | 47,22 % | 20,73 % |
přes známého | 11 | 30,56 % | 13,41 % |
oslovil/a jsem zaměstnavatele sám/sama | 6 | 16,67 % | 7,32 % |
zpracováním své DP | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
NABÍDKA NYNĚJŠÍHO ZAMĚSTNAVATELE | 1 | 2,78 % | 1,22 % |
13. Jaké byly Vaše představy o práci, kterou chcete dělat, po absolvování školy v těchto oblastech: typ práce, plat, další kritéria?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
10000, aby práce byla radost, možnost postupu
20 000, práce kde je vyvážená psychická a fyická námaha
20000
20000
30 000
administrativa, 15 000 Kč
Administrativa, 20 tis. hrubého, využití znalostí ze školy + jazyků
administrativa, plat mi byl jedno, další nebylo potřeba
administrativa, práce ve službách, min. plat 12 000 Kč,
administrativa, účetnictví..plat 15 000
ano
asdf
bankovnictví - 17.000
bude mě naplňovat, budu do ní chodit ráda, budu pracovat s lidmi, bude adekvátně ohodncena vzhledem k dosaženému vzdělání
Dělat co mě baví.
dfg
doprava, 25000
ekonom, finanční analytik 25000,-
ekonomické zaměření, min 30 tis. hrubého, využití jazyků , velká mezinárodní společnost
enní směny, plný úvazek, práce v kanceláři, plat 15-18 tis., dobrý kolektiv
fondy EU, 25 000, stravenky,volná pracovní doba
grafika nebo jiná tvůrčí práce , 15 000 plat a tvorba grafiky nebo rytectví , chtěla jsem navrhovat loga nebo i bižuterii či 3D grafiku a studovat na vysoké grafický obor a dobře se to naučit ovládat a tak.
chci pracovat v módním průmyslu, plat nezáleží
Chtěla jsem pracovat v oboru informační centra, kulturní instituce, knihovny, muzea...standardně na 8,5 hodiny, tabulkový plat podle odpracovaných let a vzdělání, možnost volné pracovní doby, příspěvek na další vzdělávání, jazykové, možnost dálkového studia na vš, možnost zkráceného úvazku později při rodičovské dovolené
Chtěla jsem zůstat u oboru, který jsem vystudovala, tj. knihovnictví. Tehdy jsem měla představu o platu něco kolem 12.000,- Kč/měs. Chtěla jsem mít pevně stanovenou pracovní dobu. Byla by to práce, která by mě bavila. :-)
jiný druh práce, vyšší plat
kancelářská, odpovídající práci
Management / Marketing, 20 000 měsíčně
Manažerská, vlastní podnik, plat podle výkonu, který odvedu se základem 10 000.
moc jasné představy jsem neměl
možnost postupu, vhodné ohodnocení
Naplňující prace s příjemným platem, které mi dopřejí být se sebou spokojený
nebyly
Nevim
nevím
nevím
Nevyhovuje mi časové rozvržení práce, prakticky od rána do večera, hodně přesčasů
obor meho vzdelani
odpovídající vzdělání
personální činnost, asistentka, plat 20000 čistého
plný úvazek, bez směn, ideálně práce v oboru, min 12 tisíc měsíčně
počítala jsem s tím, že hned nenajdu ideální práci ani co se týče platu ani co se týče náplně
práce na plný úvazek a na hlavní pracovní poměr, práce v oboru
Práce v kanceláři, kde bych uplatnila své vzdělání a měla vyšší plat než jen minimální, chtěla jsem aby mě práce bavila.
práce v mezinárodní obchodu, alespoń 16 tisíc čistého, možnost karierního růstu
Práce v oboru Plat průměrný Možnost seberealizace a uplatnění nových nápadů v práci
práce v oboru ve kterém jsem se vyučila a za ni odpovídající platové ohodnocení
práce v oboru, adekvátní plat k mému vzdělání, zaměstnání blízko místa bydliště...
práce v oboru, plat dle průměrného platu v oboru.
Práce ve velké nadnárodní firmě s platem nad 30 000 a možností rychlého kariérního postupu
pracovat v oboru bankovnictví
pracovat v oboru, mít alespoň 18.000,- čistého a nemuset pracovat víc jak 8 hod. denně
prakticky se shodovaly - ve školství je plat podle délky praxi, nároky jsou vesměs všude stejné - úvazek, kroužky, dozory, práce pro školu...
predstavy byli najit si praci na zaklade vzdelani a praxe
psycholog ve zdravotnictvi, 18 000 kč
různé :) možná i menší plat než mám dnes, chtěla jsem být v oboru
seberealizace, práce v příjemném kolektivu, standartní plat s možností růstu
sekretářka, 15 000 Kč
SOCIÁLNÍ OBLAST, DOSTUPNOST V MĚSTĚ TRVALÉHO BYDLIŠTĚ
socialni pracovnik v nemocnici, 20.000,- Kc/mes., flexibilni pracovni doba
Správkyně počítačových sítí
tadá
To je složité. Řešila jsem závažné psychické problémy. Mám jen maturitu z gymplu a vš jsem nedodělala (právě kvůli těm psychickým problémům). Tudíž jsem na jednu starnu věděla, že si nebudu moci moc vybírat, ale že ta nabídka práce bude až tak zlá jsem nečekala. Chtěla jsem práci v menším kolektivu, ne příliš stresující, jednosměnnou osmihodinovou pracovní dobu, v blízkosti domova.
typ
Typ práce - ekonomický směr, plat - 15-18 tisíc/měsíc
typ práce - manažerský post plat - 25000+
typ práce: něco, kde uplatním své znalosti (jazyk atd.) plat: kolem 20-25 tisíc další kritéria: hlavně ne učit, neotravovat lidi telefonem...
typ práce: práce ve školství plat: 14.000 rozumný šéf
Účetní, plat 13000, půl úvazková práce
V ideálním světe technická pozice v TV (kamera, technická režie, světlo, zvuk) v méně ideálním případě technická pozice ve výrobě (slaboproud). Abych přežil (zaplatil účty, jídlo a něco mi zbylo) je prostě nepřijatelný plat pod 14 tisíc čistého.
v obchodě, účetní firmě, 10000-12000 čistého příjmu,
v oboru, 18 000 nástupní plat, ne práce o víkendu
věděla jsem, co moje budoucí práce obnáší
věděla jsem, že si nemůžu bez praxe moc vyskakovat, takže jsem se snažila hlavně najít práci v oboru a třeba postupně se vypracovávat nahoru
Vedoucí prodejního oddělení v Hypermarketu, 20 000 czk, férovost od zaměstnavatele.
věnovat se oboru, který jsem vystudovala; plat měl odpovídat tomu, abych byla v buoucnu schopna uživit rodinu
větší plat, možnost větší seberealizace, nedělat zbytečnou administrativní práci za sekretářku apod.
vše adekvátně dosaženému vzdělání, pokud možno co nejblíže místu bydliště.
Vysoká škola
vývoj/výkum, 25000+
14. Jaké byly Vaše představy o práci, kterou chcete dělat, po určitém období nezaměstnanosti v těchto oblastech: typ práce, plat, další kritéria?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
..
15000
20000
administrativa
administrativa, 15 000 Kč
Administrativa, 20 tis. hrubého, jazyk
administrativa, 25 000
administrativa, práce s lidmi, 13 tisíc čistého, stabilita
Administrativní pracovník, 15000, V praze
ano
asdf
bankovnictví - 20.000
beru cokoliv
byla jsem ochotna dále se vzdělávat, což se děje i momentálně, ochotna působit i v jiné vhodné profesi i za nižší plat, dojíždět delší vzdálenost do zaměstnání
cokoliv co umožňuje můj zdravotní stav,pla alespoň 8000 hr. , a kariéra je mi jedno.....
cokoliv za jakoukoliv cenu
Cokoliv, 10 000czk, férovost od zaměstnavatele.
Dělat co mě uživí.
dfg
ekonom, finanční analytik 25000,-
f
fondy EU, 25 000, stravenky,volná pracovní doba
Hledala jsem práci typu administrativa. Plat jsem si představovala tak kolem 15.000,- Kč. Opět s pevnou pracovní dobou.
jakákoliv
Jakákoliv práce
Jakákoliv práce vedoucí k pocitu užitečnosti Plat alespoň minimální
jakákoliv práce, která by se namanula- třeba i úklid, plat ani jiná kritéria nebyla důležitá
jako u 13. otazky
Jelikož se můj psychický stav pomalu, ale jistě lepší, přehodnotila jsem i požadavky na zaměstnání. Jsem ochotná za prací dojíždět do jiného města, možná bych to i spíše uvítala. Hledám práci v administrativě, plat mi zatím stačí i menší (bydlím u rodičů), ale ráda bych, aby byla možnost kariérního růstu a postupného zvýšení platu.
kariérní růst, vyšší plat
klnb
menší nároky na plat, jinak stejné
mít práci v místě bydliště, mít lepší pracové ohodnocení a možnosti další seberealizace
nemohu posoudit, našel jsem práci velmi rychle.
Nevim
nevím
nevím
nevím
nezměnila se
Nikdy jsem si takové období nemohl dovolit, proto taky dělám, co dělám, tam kde to dělám...
plný úvazek, bez směn, min 10.tisíc něsíčně
plný úvazek, práce v kanceláři, plat jakýkoli
po měsíci nezaměstnanosti se to nezměnilo
po obdobi nezamestnanosti jsem byla nucena vybrat si praci na zaklade skusenosti ,bohuzel ne z vysoke skoly ci nejakeho titulu.to nikoho nezajima, jelikoz nemam praxi.
Pokud jsem byla nezaměstnaná, nehleděla jsem ani moc na plat, spíše, abych už něco dělala a neseděla doma a tak si vybrala první nabídku, která přišla.
pořád stejná
požadavky se stále snižují
práce na plný úvazek a na hlavní pracovní poměr
práce v oboru - doučování AJ nebo ČJ
práce v oboru, plat dle průměrného platu v oboru.
práce ve službách, min. plat 10 000 Kč
představa byla stále stejná, ovšem realita - ber co je a za cenu jakou nabízí
přiměřená práce ke vzdělání, plat 20000+
psycholog kdekoliv, 15 000 kč
sekretářka, 10 000 Kč
snizena kriteria ve vsech oblastech - plat: 15.000, vezmu cokoli v kanclu i v terenu, nemusi byt z oboru
Snížila jsem nároky
snižovala jsem své požadavky, ale ne moc, nepodhodnocovala jsem se
Správkyně počítačových sítí, 18000
STEJNÉ
stejné
Stejné jako u předchozí otázky
Stejné jako v případě absolvování. Akorát se k nim přidaly další oborové možnosti, které jsem získala díky studiu na vysoké škole. Tj. práce v oblasti IT...tvorba webu, spravování webů, profilů a účtů... Práce z domova.
Stejné.
stejny
tadá
ty optimistické byly shodné s předešlou otázkou
typ
typ práce - práce, která mě baví plat - nerozhodující
Typ práce - stejný jako předchozí, plat - nižší (13-16 tisíc/měsíc)
typ práce: cokoli, kde mě vezmou (téměř - viz výše) plat: jakýkoli adekvátní
už mi to bylo jedno
v době nezaměstnanosti mi už bylo jedno jakou práci budu dělat, hlavní bylo nějakou mít...
V kanceláři, na úřadě
v kanceláři, plat 15000 čistého
v obchodě, účetní firmě, 10000-12000 čistého příjmu
věděla jsem, co moje budoucí práce obnáší
věnovat se oboru, který jsem vystudovala; plat měl odpovídat tomu, abych byla v buoucnu schopna uživit rodinu
vyšší plat, karierní růst
ze se da snadno najit
žádné, protože jsem nezaměstnaná nebyla
15. Jak mohou školy přispět ke zlepšení pozice absolventů na trhu práce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rozšířit spolupráci s firmami | 57 | 69,51 % | 69,51 % |
zavést povinnou praxi u všech studovaných oborů na všech typech škol | 51 | 62,2 % | 62,2 % |
rozšířit stávající praxi, příp. zajistit studentům alespoň roční samostatnou praxi v rámci studia | 51 | 62,2 % | 62,2 % |
změnit strukturu učiva - zaměřit se především na takové věci, které bude student v praxi skutečně potřebovat | 40 | 48,78 % | 48,78 % |
omezit počet studentů oborů, jejichž absolventi mají největší potíže s nalezením práce | 36 | 43,9 % | 43,9 % |
otvírat jen takové obory, o které je na trhu práce zájem | 28 | 34,15 % | 34,15 % |
Všechny předešlé a k tomu bych doplnil ještě zlepšení finanční gramotnosti a lepší znalost cizích jazyků. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nikdo nás nikdy neučil, jak vést administrativu třídního učitele, psát časové a tematické plány | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Ekonomika | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
aby školy nenabíraly nadbytek studentů jen kvůli finančním prostředkům, které škole za každého studenta plynou. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
otevirat vice druhu oboru a ne jen porad ty same, trh prace se vyviji | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Nebylo by od věci, kdyby školy dávali dobrým studentům např. doporučení pro budoucí zaměstnavatele. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
16. Jak může stát přispět ke zlepšení pozice absolventů na pracovním trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zavést jednoleté dotace na absolventy, které dostane zaměstnavatel (příp. úlevy na daních atd.) | 59 | 71,95 % | 71,95 % |
pro podniky od určitého počtu zaměstnanců zavést povinnost zaměstnat za určité časové období alespoň jednoho absolventa | 33 | 40,24 % | 40,24 % |
zavést povinnost odchodu do důchodu nejpozději rok po dosažení důchodového věku | 28 | 34,15 % | 34,15 % |
zavést speciální podmínky pro přijetí absolventů (upřesněte níže) | 14 | 17,07 % | 17,07 % |
zavést systém umístěnek | 9 | 10,98 % | 10,98 % |
ulehčení podmínek pro firmy při přijímání nových zaměstnanců; podpora oborů, které vyhledávají firmy, ale nezapomínat i na jiné obory | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Stát by neměl zasahovat a nařizovat podnikům přijetí absolventů, nýbrž by měl stimulovat poptávku podniků po absolventech (viz bod č. 1). Měl by se zaměřit na stimulaci škol s vysokým zaměřením specializace a omezit počet vysokých škol. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
rozšířit jejich praxi v oboru, zaměstnavatelé budou mít pak snad větší zájem | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Nevim | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nijak | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nedělat ekonomicky nelogické kroky, která zhoršují jak zaměstnanost tak celou ekonomiku, protože většina z nich nemá ani vzdělání ani praxi na to co dělají | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nic z toho, chyba je ve školách | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Zlepšení ekonomické situaci, a tím vytvořit pracovní příležitosti. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Co třeba nechat firmy být, nesvazovat je a nebrat si polovinu platu každého člověka? To by celkem prospělo všem a situace by se zlepšila i pro absolventy (nebo lidi bez praxe) | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Nevidím žádný důvod, proč by měl stát řešit něčí neschopnost najít si práci! Nežijeme v socialismu, nejsou jistoty ani umístěnky, o nějakých kvótách nemluvě. Je třeba nebýt líný, zvednout zadek a za prací se třeba i přestěhovat. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
Měla by vznikat pracovní místa přímo pro absolventy. | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
17. K tématu chci dodat ještě toto:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Absolventi musí své požadavky upravovat s ohledem na situaci na trhu práce.
Absolventi to mají s hledáním práce těžké...
asdf
Chybí mi možnost u první otázky, že nebyl člověk vůbec nezaměstnaný.
Je opravdu zásadní problém, že plat člověka je roven pouze 1/2 nákladů zaměstnavatele. Pro toho je tedy ekonomicky neúnosné dát zaměstnanci slušný plat a invstovat do jeho rozvoje s rizikem. Proto je u všech pozic, které musí vykonávat někdo inteligentnější než foxteriér požadována praxe. A nastává patová situace, kdy na místa adekvátní vašemu vzdělání, znalostem a možnostem potřebujete praxi, kterou všichni požadují, ale nikdo vám nedá šanci si ji udělat.
Je to hrozný... Člověk 5 let studuje na vysoké, u toho sbírá zkušenosti na brigádách a nakonec ho nikde nechtějí, protože je překvalifikovaný na nižší pozice a nebo má nedostatek praxe na vyšší pozice. Člověk je schopný, ale na nižší pozice je "až příliš schopný", takže raději vezmou někoho se SŠ, kdo neuteče za lepším.
Mnohokrát jsem narazil na nepocitivost a neférové jednání vůči zaměstnanci ze strany zaměstnavatele po prvních 3 odpracovaných měsících.
Myslím, že většinu míst pro absolventy by měl vytvářet hlavně stát v rámci své správy. Klidně i s časově omezenou smlouvou a speciálními podmínkami.
Nezaměstnanost absolventů je příliš velká.
Po ukonceni studia na VS a ziskani titulu jsem oodcestovala do zahranici, jelikoz najit si praci bylo nemozne, bez praxe nikoho muj titul nezajimal.ted pracuju v oboru, v kterem mam praxi ziskanou pocas studia na stredni skole.
Problém vysoké nezaměstnanosti je samozřejmě částečně na bedrech škol, které otevírají obory bez uplatnění případně přijímají přemrštěné množství studentů, ale největším problémem je naprosté ignorantství naší vlády (většinou je jedno kdo tam zrovna je), sami totiž nemají často ani dostatečné vzdělání ani praxi pro to co dělají. Soukromý sektor se tomu jen přizpůsobuje, představte si kolik peněz stát stojí jeden student, ale když pak ničí ekonomiku tak mu ten studen je k ničemu protože nenajde zaměstnání takže jsou to další vyhozené peníze, bohužel tohle si málokdo ve vládě uvědomuje.
sdfg
státní úředníci by si tento dotazník měli přečíst a hlavně by se měli zajímat o lidi nikoliv jen o své posty
Své vzdělání se mi nepovedlo uplatnit ani 9 let po maturitě, s výjimkou jednoho roku jsem jinak pracovala na pozicích, kde stačí ZŠ.
tadá
úřady práce by neměly fungovat jenom jako evidence nezaměstnaných, ale měly by více pomáhat lidem se získáním práce
žijeme momentálně v nejtěžší době, co se týče shánění práce, paradoxně je na tom někdy hůře člověk, který je vzdělaný "až moc", protože ho nechtějí přijmout na nižší pozice právě kvůli příliš vysokému vzdělání, absolventům chybějí potřebné praxe, důraz se klade pouze na technické obory, humanitní jsou posunuty do pozadí
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.