Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nízkonákladové vs. klasické banky

Nízkonákladové vs. klasické banky

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Synková
Šetření:26. 01. 2015 - 16. 02. 2015
Počet respondentů:304
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jmenuji se Barbora Synková, DiS. a jsem studentkou 3. ročníku Vysoké školy Evropských a regionálních studií, o.p.s. v Příbrami. Chtěla bych Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku pro moji bakalářskou práci, která se zabývá produktovou a cenovou strategií nízkonákladových bank na českém trhu. 

Dotazník je určen všem, kteří jsou nebo byli klienty bank a mají s nimi a s jejich produkty nějaké zkušenosti.

Děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Jste nebo byl/a jste klientem nějaké banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, s nízkonákladovou (Air Bank, Equa bank, mBank, Fio banka, ZUNO BANK)otázka č. 3, Ano, jsem klientem jiné bankyotázka č. 4, Ano, mám zkušenosti s oběma typy bankotázka č. 2, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jsem klientem jiné banky14347,04 %47,04 %  
Ano, mám zkušenosti s oběma typy bank8427,63 %27,63 %  
Ano, s nízkonákladovou (Air Bank, Equa bank, mBank, Fio banka, ZUNO BANK)7123,36 %23,36 %  
Ne61,97 %1,97 %  

Graf

2. Jaké zkušenosti máte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Využívám produktů bank z obou skupin současně4451,76 %14,47 %  
Změnil/a jsem banku, teď jsem u nízkonákladové3642,35 %11,84 %  
Změnil/a jsem banku, teď jsem u klasické55,88 %1,64 %  

Graf

3. Se kterou z nízkonákladových bank máte zkušenosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mBank6743,23 %22,04 %  
Fio banka6038,71 %19,74 %  
Air Bank4730,32 %15,46 %  
Equa Bank2415,48 %7,89 %  
ZUNO BANK1610,32 %5,26 %  

Graf

4. Myslíte si, že jsou nízkonákladové banky skutečně levnější, jak prohlašují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, výrazně12240,94 %40,13 %  
Ano, ale jen minimálně8528,52 %27,96 %  
Nevím/nemám na věc vytvořený názor6923,15 %22,7 %  
Ne, je to jen reklamní trik227,38 %7,24 %  

Graf

5. Jak jste se stali klienty své banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Porovnával/a jsem různé banky a jejich produkty a tato vyšla nejlépe14147,32 %46,38 %  
Byla mi doporučena přáteli/blízkými11638,93 %38,16 %  
Zaujala mě reklama175,7 %5,59 %  
HYPOTÉKA31,01 %0,99 %  
dostupnost20,67 %0,66 %  
Rodinná tradice20,67 %0,66 %  
Poplatky za převod peněz do zahraničí .10,34 %0,33 %  
jediná dostupná v místě bydliště10,34 %0,33 %  
byla největší a nejznámější10,34 %0,33 %  
dostupmost v místě bydliště10,34 %0,33 %  
pobočka v místě bydliště10,34 %0,33 %  
dostupnost pobočky a služeb10,34 %0,33 %  
tou dobou nebyly jiné na trhu10,34 %0,33 %  
v době zřizování účtu to byla jediná banka v regionu10,34 %0,33 %  
pracuji tam10,34 %0,33 %  
dostupnost poštovní banky10,34 %0,33 %  
Zdražení v klasické bance.10,34 %0,33 %  
v našem městě tenkrát jiná nebyla, 10,34 %0,33 %  
Dostali jsme levnější hypotéku.10,34 %0,33 %  
spokojenost a konzervativní přístup10,34 %0,33 %  
za socialismu jiná banka pro běžné lidi neexistovala10,34 %0,33 %  
jedna z prvních používala internetbanking10,34 %0,33 %  
jinou jsem v té době kdy jsem zakládal účet neznal10,34 %0,33 %  
prostě jsem se pro ni rozhodla10,34 %0,33 %  
pobočka byla dobře dostupná10,34 %0,33 %  
je u ní celá rodina10,34 %0,33 %  
kvůli vysoké škole, potřebovala jsem si rychlo založit účet :-)10,34 %0,33 %  
výhodná nabídka10,34 %0,33 %  
dobře fungující internetové bankovnictví10,34 %0,33 %  
nevím10,34 %0,33 %  
rodinné důvody10,34 %0,33 %  
pobočka v mísTě bydliště/zaměstnání10,34 %0,33 %  
možnost platby se Slovenskem10,34 %0,33 %  
dostupnost poboček10,34 %0,33 %  
specifická služba10,34 %0,33 %  
jiná možnost v roce 1974 nebyla 10,34 %0,33 %  
byla první10,34 %0,33 %  
platba v eurech z SR bez poplatku10,34 %0,33 %  
mám ji z doby socialismu, tehdy nebyl moc výběr10,34 %0,33 %  
vyšla nejlevněji a je pobočka v našem městě10,34 %0,33 %  
byla ve městě, kde jsem pacovala10,34 %0,33 %  
možnost vybírat pemíze v místě bydliště10,34 %0,33 %  
mám ji v místě10,34 %0,33 %  
Při rozvodu jsem potřebovala jinou banku, aby exmanžel neviděl pohyby na mém účtu, a v té době vznikala poštovní spořitelna.10,34 %0,33 %  
dobré podmínky pro kontakty se Slovenskem 10,34 %0,33 %  
jsem klientem již od dětství, založeno rodiči10,34 %0,33 %  
Rodiče jsou u ní zaměstnáni.10,34 %0,33 %  
musela jsem být klientem,abych dostala půjčku10,34 %0,33 %  
Neřešil jsem to, v roce 1994 to tak nějak samo vyplynulo.10,34 %0,33 %  
Tak nějak k tomu došlo d)10,34 %0,33 %  
konsolidace půjček a následně větší spokojenost se službami10,34 %0,33 %  
sjednání konsolidace10,34 %0,33 %  
v té době, kdy jsem si zakládala účet nebylo moc bank10,34 %0,33 %  
Zůstala jsem u banky, kde jsem po prvé založila účet10,34 %0,33 %  
před 26 lety byla jediná kromě spořky10,34 %0,33 %  
hledal jsem určité služby10,34 %0,33 %  
v miste bydliste mame jen dve bank 10,34 %0,33 %  
možnost využívání internetového bankovnictví bez zasílání sms zpráv10,34 %0,33 %  
zaměstnavatel měl smlouvu s konkrétní bankou,cca před 20 lety,i poté jsem u ní zůstala-nemám ráda změny10,34 %0,33 %  
zaměstnanec10,34 %0,33 %  
plat mi nechtějí dát v hotovosti10,34 %0,33 %  

Graf

6. Jaké bankovní produkty využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platební karta27792,95 %91,12 %  
Běžný účet27692,62 %90,79 %  
Internetové bankovnictví26889,93 %88,16 %  
Spořicí účet13444,97 %44,08 %  
Mobilní bankovnictví6521,81 %21,38 %  
Kontokorent6120,47 %20,07 %  
Hypotéka4314,43 %14,14 %  
Úvěr z kreditní karty3913,09 %12,83 %  
Spotřebitelský úvěr3411,41 %11,18 %  
Termínovaný vklad103,36 %3,29 %  
safesová schránka10,34 %0,33 %  
Toto jsou citlivá data.10,34 %0,33 %  
nastavení tak abych ani u ostatních zvolených bank neplatil žádný poplatek10,34 %0,33 %  
úschovní účty10,34 %0,33 %  
vkladní knížka10,34 %0,33 %  
vkladni knizka10,34 %0,33 %  
Podílové fondy, státní dluhopisy 10,34 %0,33 %  

Graf

Nyní prosím zaškrtněte, jak se ztotožňujete s uvedenými výroky.

7. Bankovní pobočky jsou pro mě velmi důležité.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím10836,24 %35,53 %  
spíše nesouhlasím6421,48 %21,05 %  
souhlasím6020,13 %19,74 %  
nesouhlasím4113,76 %13,49 %  
nevím258,39 %8,22 %  

Graf

8. Internetové bankovnictví je pro mě velmi důležité.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím25184,23 %82,57 %  
spíše souhlasím248,05 %7,89 %  
spíše nesouhlasím103,36 %3,29 %  
nevím72,35 %2,3 %  
nesouhlasím62,01 %1,97 %  

Graf

9. Mobilní bankovnictví je pro mě velmi důležité.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím8327,85 %27,3 %  
spíše nesouhlasím6120,47 %20,07 %  
spíše souhlasím5518,46 %18,09 %  
nevím5016,78 %16,45 %  
souhlasím4916,44 %16,12 %  

Graf

10. Hustá síť bankomatů mé banky je pro mě důležitá

Pokud banka nemá své vlastní bankomaty, berte v úvahu síť té banky, u které máte využívání bankomatů zvýhodněné/zadarmo

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím12040,27 %39,47 %  
spíše souhlasím10133,89 %33,22 %  
spíše nesouhlasím4414,77 %14,47 %  
nesouhlasím175,7 %5,59 %  
nevím165,37 %5,26 %  

Graf

11. Využívám pouze bankomaty své banky, nechci zbytečně platit

Pokud banka nemá své vlastní bankomaty, berte v úvahu síť té banky, u které máte využívání bankomatů zvýhodněné/zadarmo

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím14950 %49,01 %  
spíše souhlasím8428,19 %27,63 %  
nesouhlasím3010,07 %9,87 %  
spíše nesouhlasím248,05 %7,89 %  
nevím113,69 %3,62 %  

Graf

12. Jak byste ohodnotili úroveň služeb ve své bance?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný12441,61 %40,79 %  
výborný10234,23 %33,55 %  
dobrý6622,15 %21,71 %  
dostatečný31,01 %0,99 %  
nedostatečný31,01 %0,99 %  

Graf

13. S poplatky/úroky, které mi banka účtuje, jsem plně spokojen/a, situace by sotva mohla být lepší

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím9130,54 %29,93 %  
souhlasím8528,52 %27,96 %  
spíše nesouhlasím6923,15 %22,7 %  
nesouhlasím3913,09 %12,83 %  
nevím144,7 %4,61 %  

Graf

14. Jak byste byl/a ochotný/á změnit banku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nebyl by to problém, pokud by se zhoršila kvalita služeb nebo zvýšily poplatky10133,89 %33,22 %  
Banku bych změnil/a, pokud by se výrazně zhoršila kvalita služeb nebo se zvýšily poplatky10033,56 %32,89 %  
Musel/a bych být se svou bankou velmi nespokojený/á, abych se odhodlal/a ke změně4916,44 %16,12 %  
Nebyl by to žádný problém, stačila by nabídka výhodnějšího produktu u jiné banky4816,11 %15,79 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16253,29 %53,29 %  
Muž14246,71 %46,71 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
36-50 let9430,92 %30,92 %  
26-35 let7524,67 %24,67 %  
více než 50 let6922,7 %22,7 %  
18 - 25 let6320,72 %20,72 %  
méně než 18 let30,99 %0,99 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jste nebo byl/a jste klientem nějaké banky?

  • odpověď Ano, mám zkušenosti s oběma typy bank:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Změnil/a jsem banku, teď jsem u nízkonákladové na otázku 2. Jaké zkušenosti máte?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívám produktů bank z obou skupin současně na otázku 2. Jaké zkušenosti máte?

4. Myslíte si, že jsou nízkonákladové banky skutečně levnější, jak prohlašují?

  • odpověď Ano, výrazně:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Změnil/a jsem banku, teď jsem u nízkonákladové na otázku 2. Jaké zkušenosti máte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste nebo byl/a jste klientem nějaké banky?

2. Jaké zkušenosti máte?

3. Se kterou z nízkonákladových bank máte zkušenosti?

4. Myslíte si, že jsou nízkonákladové banky skutečně levnější, jak prohlašují?

5. Jak jste se stali klienty své banky?

6. Jaké bankovní produkty využíváte?

7. Bankovní pobočky jsou pro mě velmi důležité.

8. Internetové bankovnictví je pro mě velmi důležité.

9. Mobilní bankovnictví je pro mě velmi důležité.

10. Hustá síť bankomatů mé banky je pro mě důležitá

11. Využívám pouze bankomaty své banky, nechci zbytečně platit

12. Jak byste ohodnotili úroveň služeb ve své bance?

13. S poplatky/úroky, které mi banka účtuje, jsem plně spokojen/a, situace by sotva mohla být lepší

14. Jak byste byl/a ochotný/á změnit banku?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste nebo byl/a jste klientem nějaké banky?

2. Jaké zkušenosti máte?

3. Se kterou z nízkonákladových bank máte zkušenosti?

4. Myslíte si, že jsou nízkonákladové banky skutečně levnější, jak prohlašují?

5. Jak jste se stali klienty své banky?

6. Jaké bankovní produkty využíváte?

7. Bankovní pobočky jsou pro mě velmi důležité.

8. Internetové bankovnictví je pro mě velmi důležité.

9. Mobilní bankovnictví je pro mě velmi důležité.

10. Hustá síť bankomatů mé banky je pro mě důležitá

11. Využívám pouze bankomaty své banky, nechci zbytečně platit

12. Jak byste ohodnotili úroveň služeb ve své bance?

13. S poplatky/úroky, které mi banka účtuje, jsem plně spokojen/a, situace by sotva mohla být lepší

14. Jak byste byl/a ochotný/á změnit banku?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Synková, B.Nízkonákladové vs. klasické banky (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://nizkonakladove-vs-klasicke-b.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.