Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nové tendence v chování spotřebitele při nákupu potravin

Nové tendence v chování spotřebitele při nákupu potravin

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Josef Koula
Šetření:24. 09. 2015 - 31. 10. 2015
Počet respondentů:352
Počet otázek (max/průměr):30 / 26.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:61,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,


jmenuji se Josef Koula a jsem studentem V. ročníku Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze Suchdole (ČZU). Dovolte mi, abych Vás tímto požádal o vyplnění dotazníku, který je součástí výzkumu spojeného s mou diplomovou prací na téma „Nové tendence v chování spotřebitele při nákupu potravin“ zpracovávanou pro katedru Obchodu a Financí ČZU. Odpovědi jsou zcela anonymní a slouží k účelům mé diplomové práce. Výzkum obsahuje 30 otázek, jejichž vyplnění by Vám nemělo zabrat více jak 10 minut.


Předem Vám děkuji za Váš čas,
Josef Koula

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete pravidelně základní potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano33193,77 %94,03 %  
Ne226,23 %6,25 %  

Graf

2. Jste občanem České republiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano32297,28 %91,48 %  
Ne92,72 %2,56 %  

Graf

3. Zajímáte se při koupi potravin o některé z následujících informací? Země původu; Kvalita a jakost; Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval; Značka; Obal; Datum spotřeby a maximální trvanlivosti; Cena; Složení; Vzhled a kvalita povrchu; Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano30995,96 %87,78 %  
Ne134,04 %3,69 %  

Graf

4. S jakou mírou významnosti se zajímáte při koupi potravin o níže uvedené informace? (1=nejvíce významný, 4=nevýznamný)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Země původu2.1970.961
Kvalita a jakost1.3460.375
Výrobce - kdo a kde vyrobil, zpracoval2.1940.849
Značka2.6050.796
Obal2.8640.829
Datum spotřeby a maximální trvanlivosti1.5920.701
Cena1.8710.611
Složení1.4890.528
Vzhled a kvalita povrchu1.9060.778
Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)1.8610.709

Graf

5. O jaké z těchto informací se zajímáte u mlečných výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Datum spotřeby a maximání trvanlivosti20265,37 %57,39 %  
Složení16653,72 %47,16 %  
Kvalita a jakost12139,16 %34,38 %  
Cena11737,86 %33,24 %  
Země původu7825,24 %22,16 %  
Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval7724,92 %21,88 %  
Značka278,74 %7,67 %  
Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)237,44 %6,53 %  
Vzhled a kvalita povrchu103,24 %2,84 %  
O žádné z těchto informací92,91 %2,56 %  
Obal61,94 %1,7 %  

Graf

6. O jaké z těchto informací se zajímáte u masa/masných výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita a jakost15750,81 %44,6 %  
Datum spotřeby a maximální trvanlivosti14546,93 %41,19 %  
Země původu10533,98 %29,83 %  
Složení9731,39 %27,56 %  
Vzhled a kvalita povrchu9029,13 %25,57 %  
Cena9029,13 %25,57 %  
Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval7223,3 %20,45 %  
Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)6521,04 %18,47 %  
O žádné z těchto informací185,83 %5,11 %  
Značka61,94 %1,7 %  
Obal20,65 %0,57 %  

Graf

7. O jaké z těchto informací se zajímáte u ovoce a zeleniny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita a jakost19462,78 %55,11 %  
Vzhled a kvalita povrchu18258,9 %51,7 %  
Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)16352,75 %46,31 %  
Země původu13744,34 %38,92 %  
Cena12139,16 %34,38 %  
Datum spotřeby a maximální trvanlivosti247,77 %6,82 %  
Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval227,12 %6,25 %  
Složení92,91 %2,56 %  
Značka30,97 %0,85 %  
Obal20,65 %0,57 %  

Graf

8. O jaké z těchto informací se zajímáte u pečiva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita a jakost14446,6 %40,91 %  
Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)14145,63 %40,06 %  
Vzhled a kvalita povrchu13543,69 %38,35 %  
Složení13543,69 %38,35 %  
Cena10634,3 %30,11 %  
Datum spotřeby a maximální trvanlivosti6119,74 %17,33 %  
Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval5517,8 %15,63 %  
Země původu175,5 %4,83 %  
O žádné z těchto informací51,62 %1,42 %  
Značka30,97 %0,85 %  
Obal20,65 %0,57 %  

Graf

9. O jaké z těchto informací se zajímáte u luštěnin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena12741,1 %36,08 %  
Kvalita a jakost10935,28 %30,97 %  
Země původu8427,18 %23,86 %  
Datum spotřeby a maximální trvanlivosti7624,6 %21,59 %  
Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval6621,36 %18,75 %  
Složení5818,77 %16,48 %  
Vzhled a kvalita povrchu4012,94 %11,36 %  
O žádné z těchto informací3812,3 %10,8 %  
Značka3711,97 %10,51 %  
Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)3310,68 %9,38 %  
Obal175,5 %4,83 %  

Graf

10. O jaké z těchto informací se zajímáte u těstovin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena14647,25 %41,48 %  
Složení14045,31 %39,77 %  
Kvalita a jakost11938,51 %33,81 %  
Značka7022,65 %19,89 %  
Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval6621,36 %18,75 %  
Země původu5417,48 %15,34 %  
Datum spotřeby a maximální trvanlivosti4915,86 %13,92 %  
Vzhled a kvalita povrchu3310,68 %9,38 %  
Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)309,71 %8,52 %  
Obal185,83 %5,11 %  
O žádné z těchto informací144,53 %3,98 %  

Graf

11. Všímáte si na potravinách označení například "Klasa", "Český výrobek", "Regionální potravina", "Bio", "Z volného lovu", "Z udržitelného chovu"?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano25278,26 %71,59 %  
ne7021,74 %19,89 %  

Graf

12. Jaké(-á) označení pro Vás představují záruku dobré jakosti a kvality či ochranu a šetrné využívání přírody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasa12940,06 %36,65 %  
Bio11535,71 %32,67 %  
Český výrobek10131,37 %28,69 %  
Regionální potravina9328,88 %26,42 %  
Žádné z uvedených6620,5 %18,75 %  
Z volného lovu5015,53 %14,2 %  
Z udržitelného chovu4112,73 %11,65 %  
vegan51,55 %1,42 %  
organic food10,31 %0,28 %  
je mi to jedno10,31 %0,28 %  
Jde jen o nálepku a marketing pro možnost dojení dotací. Nálepky nezaručují kvalitu.10,31 %0,28 %  
fair trade;), ale spíš certifikáty10,31 %0,28 %  
různě10,31 %0,28 %  
nezajímám se o to10,31 %0,28 %  
žádné, u všech se podvádí kvůli zisku10,31 %0,28 %  
Rainforest Alliance10,31 %0,28 %  
nevěřím označení - většinou je zboží z Polska10,31 %0,28 %  
Bez lepku10,31 %0,28 %  
Nejsou žádné záruky pravdivosti tvrzení10,31 %0,28 %  
přestal jsem těmto označením věřit10,31 %0,28 %  
např. vejce od slepic z volného výběhu, ne z klecí10,31 %0,28 %  
všechny možnosti hodnotím stejně pozitivně10,31 %0,28 %  
Potraviny vybírám dle vlastní zkušenosti, značka nehraje roli10,31 %0,28 %  
Jsem proti protekcionismu a nalepkam typu EKO, BIO. Tyto nalepky nemaji zadny- pro mne - vztah ke skutecne, realne kcalite. Dle mne ji u vyrobku EKO, BIO spise snizuji, u protekcionistickych nalepek KLASA maji vzrah ke schopnosti vyrobce korumpovat ceskou byrokracii. Vyznamne je slozeni, vyrobce, ziskovost. A konecna subjektivne definovana kvalita pri dane spotrebe. 10,31 %0,28 %  

Graf

13. Následujícím označením přiřaďtě míru věrohodnosti. (1=věrohodný; 4=nevěrohodný)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Klasa2.131.082
Český výrobek2.2051.008
Regionální potravina2.0310.925
Bio2.4631.193
Z volného lovu2.4690.876
Z udržitelného chovu2.540.814

Graf

14. Změnil se v posledních letech Váš přístup k nakupování potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano26080,75 %73,86 %  
Ne6219,25 %17,61 %  

Graf

15. Jak se změnil Váš přístup v posledních letech při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Začal(a) jsem se zajímat o informace na potravinách21984,23 %62,22 %  
Připlácím si za kvalitu s ohledem na množství10540,38 %29,83 %  
Sleduji akce a snažím se nakupovat se slevou9938,08 %28,13 %  
Nakupuji více na trzích i od domácích výrobců a ze dvora8733,46 %24,72 %  
Dělám častěji menší nákupy (nedělám zásoby)7729,62 %21,88 %  
Dělám větší nákupy méně často (předzásobení)4718,08 %13,35 %  
Sbírám body a klubové karty4115,77 %11,65 %  
Připlácím si za kvalitu bez ohledu na množství3613,85 %10,23 %  
Nakupuji více v diskontech, supermarketech a hypermarketech2810,77 %7,95 %  
Začal jsem nakupovat na internetu2810,77 %7,95 %  
Přestal/a jsem sledovat akce a nakupovat se slevou145,38 %3,98 %  
Méně sbírám / nesbírám body a klubové karty72,69 %1,99 %  
nakupuji pouze primární suroviny, které si sama dále zpracuji10,38 %0,28 %  
sleduji ještě více složení potravin10,38 %0,28 %  
odmítám podporovat nadnárodní firmy a řetězce10,38 %0,28 %  
nekupuji hotová jídla10,38 %0,28 %  
jezdim do zahranici10,38 %0,28 %  

Graf

16. Kde běžně nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket19560,56 %55,4 %  
Supereta (Lidl, Penny)13541,93 %38,35 %  
Hypermarket11836,65 %33,52 %  
Běžný obchod11535,71 %32,67 %  
Farmářské trhy10632,92 %30,11 %  
Večerka3611,18 %10,23 %  
Regionální trhy309,32 %8,52 %  
Prodej ze dvora226,83 %6,25 %  
Nákup přes internet216,52 %5,97 %  
Makro20,62 %0,57 %  
zdravá výživa20,62 %0,57 %  
Nákup přes mobilní aplikace20,62 %0,57 %  
obchody se zdravou výživou20,62 %0,57 %  
V Polsku a v Německu10,31 %0,28 %  
bio obchod10,31 %0,28 %  
specializovane obchody10,31 %0,28 %  
"zdravé výživy", bio10,31 %0,28 %  
Farmářské prodejny10,31 %0,28 %  
hodně potravin máme i z vlastního zdroje (vlastní chov, vlastní zahrada)10,31 %0,28 %  
specializované maloobchody10,31 %0,28 %  
specializovaný obchod (zelenina, maso, pekárna...)10,31 %0,28 %  
Bioobchod10,31 %0,28 %  
Bio prodejna10,31 %0,28 %  
zahraničí, velkoobchod10,31 %0,28 %  
Farmářské obchody, bedýnky10,31 %0,28 %  
Specializovane obchody-syrarny,reznictvi,pekarstvi10,31 %0,28 %  
Běžný obchod, Supereta, Supermarket, Hypermarket10,31 %0,28 %  
Vlastní výroba 10,31 %0,28 %  
vlastní zdroje10,31 %0,28 %  

Graf

17. Jakých nových možností k nákupu potravin využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Farmářské trhy16952,48 %48,01 %  
Žádné9830,43 %27,84 %  
Nákup přes internet5617,39 %15,91 %  
Regionální trhy5316,46 %15,06 %  
Prodej ze dvora3611,18 %10,23 %  
Nákup přes mobilní aplikace20,62 %0,57 %  
prodej přímo u výrobce - mouka ze mlýna10,31 %0,28 %  
ráda bych prodej ze dvora, ale není kde (Břeclav)10,31 %0,28 %  
Žádné, protože spoustu potravin máme doma vypěstovaných 10,31 %0,28 %  
zdravá výživa10,31 %0,28 %  
z vlastní zahránky a rybolov10,31 %0,28 %  
vlastní klasický obchod.10,31 %0,28 %  
elektronické nejsou důvěryhodné, ostatní nejsou novinkou10,31 %0,28 %  
farmářské trhy, ale spíše jen vyjímečně10,31 %0,28 %  
nic z toho nenáme k dispozici10,31 %0,28 %  
při speciálních kulturních událostech (dožínky apod.)10,31 %0,28 %  

Graf

18. Co je dle Vašeho názoru největším přínosem možnosti nákupu potravin na Vámi zvoleném místě/zvolených místech?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

-

-nevím

?

????

???????????????

.

.

.

.

.

.

.

...

...

...

...

/

Akceptace stravenek a platebních karet

Alternativa k hypermarketům.

asd

bio

Blízkost

Blízkost a regionální domácí výroba

blízkost domova

blízkost domova

Blizkost k domovu

být co nejblíže k jakémukoliv obchodu

cena

Cena

cena

cena a dostupnost

cena, blízkost

Cena, dostupnost místa nákupu

cena, oblíbené produkty

cena, vetsi moznost vyberu

Cerstvost

Cerstvost potravin, kvalita, cena

čas

Časová flexibilta - dlouhá otevírací doba, vše na jednom místě

čerstvé a kvalitní potraviny

čerstvé lokální druhy

Čerstvé potraviny - především ovoce a zeleniny na trzích. Maso nakupuji hlavně u známého řezníka, kde vím, co kupuji.

čerstvost

Čerstvost

čerstvost a kvalita

Čerstvost a kvalita

čerstvost a kvalita potravin

čerstvost a rozmanitost

čerstvost a rychlost

čerstvost bez konzervantu a informace od dodavatele, přímo na dotaz.

čerstvost na farmářských trzích

čerstvost potravin

Čerstvost potravin

čerstvost potravin, větší kvalita než v obchodech

Čerstvost, jasný a prověření zdroj.

Čerstvost, kvalita

čerstvost, kvalita, podpora regionálních producentů->ekonomiky v regionu

Čerstvost, kvalita.

Čerstvost, lepší kvalita,

čerstvost, přímá distribuce

čerstvost, regionální původ potravin, podpora místního zemědělství

čerstvost, vědomí stáří, kvality a způsobu výroby/pěstování/chovu osobní přístup

čerstvost,kvalita

čerstvost,vím co kupuji

čitelné informace o složení (větší písmo)

Debilita těchto lidí, co si myslí, že něco umí. I přes jejich magoritu, učíme se psát vědu, to se nám však nedaří, Karlovi se to podaří. Tenhle dotazník mě neba, ale je to věda,běda.

Distupnost poptavaneho. ,,Geograficka" blizkost.

Dobrý pocit

doma vypestovane ovoce zelenina

dopravní dostupnost a šíře sortimentu

dosažitelnost v konkrétním termínu a čase, tj. úspora času

dostupnost

Dostupnost

dostupnost

dostupnost

Dostupnost

dostupnost

dostupnost

Dostupnost

dostupnost

dostupnost

Dostupnost

Dostupnost , kousek od domu

dostupnost a cena

Dostupnost během celého dne, obchod mám po cestě ze školy/práce.

Dostupnost kvalita produktu a cena

dostupnost, cena

Dostupnost, cena, šíře sortimentu

Dostupnost, mnoho velkoobchodů, velká nabídka - různorodost

Dostupnost, široký sortiment

Dostupnost, šířka sortimentu

dostupnost, vizuální ověření

Dostupnost.

dotazník není ideálně nastavený

Dotazy ohledně potravin s prodejcem a způsobem pěstování.

Dovoz až k domu.

dozor obchodu nad kvalitou dodávaných potravin v cenové relaci ( zejm.Lidl ) větší výběr potravin z Německa ( Lidl ) delší otevírací doba, vč.víkendů, oproti místním obchodům

Farmarske trhy-zarucena kvalita

farmářské trhy - čerstvost

Farmářské trhy - české potraviny, spojení se snídaní a píjemně stráveným časem venku Ze dvora - kvalita, čerstvost, cena Hypermarket - lokální dostupnost, 24 hodinová otevíračka

Gjjfgkignkzfk

hypermarkety/supermarkety nabízí velký výběr různého zboží na jednom místě

chci dát vydělat místním farmářům

Interakce, větší důvěra v kvalitu a jakost

Internet - pohodli, farm.trhy - napln casu o vikendu, hypermarket - velky vyber

jakost a kvalita

je tam na výběr několik výrobců, mám možnost změnit rozhodnutí o nákupu některých potravin, zároveň můžu koupit i to, na co jsem původně nemyslela, ale potřebuji to.

Je to po cestě z práce, nic jiného tu v okolí není.

je to zajímavější, kdyby měly otevřeno déle specializované prodejny jako řeznictví, zelenina,...nakupuji tam namísto supermarketů, ale jelikož mají krátkou otvírací dobu, nestíhám to z práce

Jednoduchost, vše na jednom místě, rychlost

jiný sortiment

Jistota ceskeho puvodu a kvality. Zadna polska sracka

kkkk

kontakt s lidmi

koupím vše co potřebuji

kvalita

Kvalita

kvalita

Kvalita

Kvalita

Kvalita

Kvalita

kvalita

kvalita

kvalita - vim co nakupuji ( co koupit, aby bylo zbozi/potravina kvalitni ) sledovani akci na internetu / v letaku, dopravni dostupnost. Lidl je jasna volba :) proste sleduju akce a nakupuju v Lidlu. Argus Maestic forever!

Kvalita a čerstvost

kvalita a vím co kupuji

kvalita potravin

kvalita potravin

Kvalita potravin, cena

Kvalita potravin.

kvalita výrobků

Kvalita vyrobku-maslo, syr, mleko mam primo od farmare, to same ovoce a zeleninu (vetsinou)

Kvalita, chuť

kvalita, rychlost

Kvalita, rychlost, poctivost

Kvalita,vyber,ochota prodavacu-prozakaznicky pristup

Kvalitnější označení potravin jak v jejich složení tak zemi původu. Např: Proč se do masokombinátů a mlékáren vozí základní suroviny z Polska a hotové potraviny se označují jako České?

kvalitní potraviny

Kvalitní zboží, zboží, které v hyper- supermarketech nenakoupím (např. nepasterované mléko, vejce od nosnic z výběhu, potraviny slazené medem/cukrem nikoli gluko-fruktozovými či náhradními sladidly, Uzeniny s 96% podílem masa, bez zbytečných dochucovadel a jiných přídatných látek, zralé ovoce a zeleninu,...).

lokální výrobci a výrobky

mají otevřeno nonstop

Mam to blizko

mám to po cestě domů, je zde velký výběr potravin

mohu se seznámit s producentem potravin

mohu si přímo kvalitu ověřit, vidět na vlastní oči

Mohu si zboží "omakat"

možnost nakoupit i neobvyklé potraviny (nedostupné v supermarketu)

možnost nakoupit vše v jednom obchodě

možnost ochutnat

možnost ochutnávky

možnost ověření kvality, data spotřeby, výrobce

Možnost promluvit si s prodejci a ochutnat zboží ;-)

možnost výběru

Možnost výběru

Možnost výběru obchodu.

možnost výběru toho, co zrovna potřebuji/chci koupit

možnost výběru z kvalitních výrobků

možnost vyzkoušení, dotázání se na kvalitu

Můžu si vybrat místo s potravinami, které mi nejvíce vyhovují dle mých parametrů

Můžu si vybrat, kde co koupím podle toho, kde to vyjde nejlépe s ohledem na to, co potřebuji

můžu si zboží "osahat" v případě internetu větší výběr a mnohdy lepší cena

Na farmářském trhu kvalita, domácí výrobek a na okraji Prahy i dobrá cena

Na Farmářských trzích by měly být výrobky opravdu poctivě vyrobené - ne extra chemicky upravované z velkých továren

na internetu - široký výběr, dost času na projití informací, pohodlí běžný obchod - je relativně blízko supermarket - více čerstvého zboží pohromadě (bydlíme na samotě a bez auta, takže nakupování tomu musíme přizpůsobit)

na internetu/trzích - možnost nakoupit českou produkci, maso z menších farem,....

na jednom místě mohu nakoupit vše - od všech druhů jídla, přes drogerii, až po bytové či zahradní doplnky a zařízení

Najdu vše na jednom místě, široký výběr značek, dobré označení potravin (země původu)

Nakoupím potraviny.

nákup přímo od pěstitelů/chovatelů

nákup přímo od soukromého výrobce

nákup v supermarketu šetří čas a v akci i peníze - kupuji většinou trvanlivé zboží. Na trzích kupuji převážně ovoce a zeleninu, někdy pečivo - tady si za kvalitu a čerstvost připlatím

nákup zeleniny ovoce na regionálním trhu, podpora místních farmářů

Nakupování v klasickýckých potravinových obchodech.

Nákupy potravin v Německu nebo v Polsku

Nechápu otázku?

nemám jinou možnost, než nakupovat v supermarketu

Nenakupuji zde casto, ale ocenuji, ze prodejce (pestitel) presne vi odkud produkty jsou. Produkty se mi zdaji cerstvejsi nez v obchodech.

Nenapadá mě nic speciálního.

nerozumim otazce

Nevim

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevim

nevím, k jaké se vztahuje otázce - pokud k nejčastějším nákupům - většinou markety, tak důvod jednoduchý - vše pohromadě, úspora času, velký výběr; pokud jde o nové formy - trhy z důvodu kvality, čerstvosti, osobně poznám pěstitele

Nezvolila jsem v předchozí otázce nic. Nakupovala bych na farmářských trzích, ale mám vlastní zahrádku, tak nemusím.

Nic

nic

Nic

nic

nic

Nic jiného poblíže není. Pro každodenní nákup není možnost volby.

Nic, prostě nákup potravin

Nízká cena

Nízká cena, kvalita, slevové akce, dobrá dostupnost obchodu.

Nízké ceny, široký sortiment

Nyní se dají farmářské výrobky sehnat ve větších městech skoro každý den Když se s farmářem prohodí pár slov tak nikdy nedoporučí nic špatného

občas víme odkud pochází

obchoďák úspora času trhy větší zajímavost a lidskost nákupu

Od pestitele, chovatele...

Online nakupování šetří čas a síly (při větším nákupu). Farmářské trhy nabízí sezónní čerstvé zboží a zdravé potraviny.

Osobní kontakt a záruka prodávajícího.

Osobní kontakt v malých obchodech: Nakupuji u řezníka/zelináře, kterého znám. Zelenina a maso je kvalitnější a levnější. Hypermarkety mají levnější luštěniny, mouku, cukr a mléčné výrobky.

Osobní pristup a kcalita zbozi

Osobní přístup

Otevírací doba

otevírací doba.

Otevřeno večer, když jedu z práce, vše na jednom místě.

pardon, ale nevím, k jakým zvoleným místům se tato otázka vztahuje, v minulé jsem například nezvolila žádná...

Podpora malých českých farmářů

Podpora menších výrobců/zemědělců. Snad kvalitnější výrobky. nepoužívání chemickcýh přísad

Podpora místních zemědělců, snad i dobrá kvalita.

podpora místních/malých pěstitelů, můžu zjistit, odkud potraviny pocházejí, často jsou mnohem kvalitnější než v běžných obchodech

pohodli

pohodli

poměr kvalita - cena

popovídat si s prodejcem o potravině.

potraviny jsou čerstvé a kvalitní

Potraviny jsou přímo od výrobce, přesné složení, méně konzervantů.

potraviny jsou vyrobeny, nebo pěstovány v malém, pravda, někdy už nemají, ale nejde o průmyslovou výrobu

potraviny přímo od výrobce

potřebuju to - tak to koupím

Prehledna nabidka regionalnich vyrobcu na jednom miste

pro mě blízkost

PRodej ze dvora - kvalita, čerstvost

Producent = prodejce - možnost přímé interakce (zodpovězení dotazů, doporučení). Samozřejmě se natýká běžných denních nákupů, ty si odbydu v běžném supermarketu nebo krámku

Přednosti žádné, pouze nutnost.

přehled

Přehled, výběr, šíře sortimentu, požadovaná minimální kvalita, přijatelná cena, vzdálenost k prodejně. možnost zaparkování.

Při objednání dovoz až domů, vysoká kvalita a čerstvost

přímý odběr

Přínos určitě vidím v rozvoji lokálních zemědělců a také v kvalitě potravin dostupných na farmářských trzích, bez použití různých chemických ošetřovacích a vylepšovacích přípravků.

regionalni potraviny, cerstvost, podpora mistniho rozvoje

rozmanitost

Rozmanitost, sezónní zboží od pěstitele, kvalita

rychlost

rychlost a kvalita nákupu, možnost přesné/konkrétní domluvy s prodejci

rychlost a pestrost

Rychlost nákupu

Rychlost nákupu a přehlednost prodejny

rychlost nakupu, cena

rychlost nákupu, kvalita a cena

sice bych rád nakupoval potrvainy na farmářských trzích nebo "přímo u zdroje", bohužel na to nemám čas ani kapacitu, proto stíhám maximálně večerku po práci, v lepším případě supermarket

snadná dostupnost

Snadnost dopravy koupeného zboží domů

Sortiment

sortiment a kvalita

Sortiment, cena, vše na jednom místě.

sortiment, který jinde nenajdu

supermarket-exotické potraviny, velký výběr, slevové akce farmářské trhy-kontakt s pěstitelem, čerstvé potraviny, důvěra v původ potraviny

supermarket: velký výběr, cena farmářské trhy: podpora místních farmářů vlastní zdroje: méně finančně nákladné, domácí je domácí a máme z toho radost

supermarkety jsou pohodlnější....nakupuji pouze s autem, protože toho kupuji hodně. Upřednostňuju bio/organic, ale nabídka by mohla být v ČR významně lepší, kvalitnější, pestřejší. Často je problém najít kdekoli kvalitní potraviny. Ještě tragičtější je to s restauracemi....často akorát rozmražujou nebo ohřívají stará jídla.

Široký výběr kvalitních potravin, zdravé potraviny.

Široký výběr.

Tak pokud se to týká volby místa, tak asi především dostupnost...

těžko říct :)

trhy

Trhy-cerstvost Internet - dostupnost

U velkých nákupu je dodání domu nepostradatelným luxusem, když máte doma malé dítě...

učitě to že je větší možnost nakoupit české výrobky,

úspora času

Úspora času

ušetří čas a sílu

V supermarketu mám možnost nakoupit vše na jednom místě, za přijatelnou cenu. Na trzích si připlatím, ale dostanu kvalitnější výrobek.

variabilita

Večerka - otevřreno večer, Farmářské trhy - čerstvost a klavita

Velké množství potravin, různé značky

Velký výběr

velky vyber

velký výběr

velký výběr čehokoliv, vše na jednom místě, nižší ceny

velký výběr kvalitního zboží

velký výběr, kvalita

Velký výběr, vše na jednom místě

vietnamské obchody (vzrostla šíře sortimentu, dobrý výběr ovoce a zeleniny, možnost nákupu v místě bydliště, ceny srovnatelné se supermarkety, možnost podporovat drobné obchodníky v místě bydliště a vyhnout se nadnárodním společnostem)

Vím co nejvíce o zdroji a jeho kvalitě (ze dvora, od známých, zelenina, pečivo, někdy i maso)

vím, co očekávat

vše na jednom místě

vše na jednom místě

Vše na jednom místě :-)

vše na jednom místě, dobrá cena

Vše na jednom místě.

vše pod jednou střechou,na jednom místě,ušetření času

všechno je pohromadě,velký výběr

Všechno, co chci, na jednom místě. Levně. Blízko bydliště. Kdykoli potřebuji.

vyber

výběr

výběr ,kvalita

Výběr a vzhled potravin

výběr dle sebe

výběr kvalitních potravin (zdravá výživa), kvalita ovoce a zeleniny (farmářské trhy), levné obyčejné věci (supermarkety)

Výběr možností

výběr, kvalita

Vyberu si vše v klidu v obchodě.

Výrobky co nekoupím v supermarketech. Přímo od zdroje

výživná hodnota

vzdálenost

vzdálenost od bydliště

xxx

Zabere málo času.

zajímavější sortiment než v supermarketu, lokální výrobky

Záleží na tom, jaké potraviny nakupuji.

Záruka kvality

Záruka kvality a chuti.

zdá se mi kvalitnější

zdravá výživa - koupím zde potraviny, které jinde neseženu nákup přes internet - koupím zde potraviny, které jinde neseženu, navíc za lepší cenu než v kamenném obchodě

zkušenost s daným obchodem, ( i slevy,kupony)

Znám se osobně s výrobcem.

Znám se s výrobcem

znám výrobce a mám jistotu že nepochází od špíny v podobě polska, ukrajiny, SSa, Izrael ap.

Známý původ, kvalita potravin.

Zvolene misto je v blizkosti bydliste

zvyk

zvyk a dále možné posouzení senzorických vlastností (což přes internet nelze)

19. Jaké jsou dle Vašeho názoru největší slabiny možnosti nákupu potravin na Vámi zvoleném místě/zvolených místech?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

v supermarketech někdy (a někde) prodávají zboží složené hlavně z náhražek - chce to číst nálepky!

-

-

-

-

-

-

-

?

?????????????

.

.

.

.

.

.

.

...

...

...

...

/

/

asd

Bohužel, nemám vše "pod jednou střechou", takže v rámci nákupu potravin pro naši domácnost běžně najezdím dost kilometrů. Využívám i obchodní řetězce v Německu, byť to mám přes 100 km daleko.

cena

cena

cena

Cena

cena

cena

cena

Cena

Cena

cena

cena

cena

cena bývá vyšší

Cena.

Ceny

cesta

časová a organizační náročnost, mizející místa prodeje (zavřený mlýn, zrušené mlékomaty atd.)

Časová náročnost

Časový nesoulad konání trhů a mého volného času.

často se stává, že je zboží přebrané či vyprodané, velké množství nakupujících

davy lidí

Dlouhá doba, než člověk "oddělí zrno od plev" (než v regálu plném Babišových sraček z mletých kopyt nalezne kvalitní uzeninu z OPRAVDOVÉHO masa).

dojezdova vzdalenost

dostupnost

Dovoz velkého množství zboží ze zahraničí, chemicky ošetřené ovoce a zelenina...

farm.trhy-pouze jednou za týden

Farmářské trhy - občas přemrštěná cena Ze dvora - ne vždy je dostupné vše, co chci Hypermarket - kvalita potravin, zejména ovoce a zeleniny

Farmářské trhy - omezená nabídka

fronty

Fronty u kas

Gu

hodně lidí

Hodně lidí - fronty u pokladen, atraktivní zboží je většinou dostupné pouze ráno - brzy vyprodané, časté nebezpečí krádeže peněz (kapsáři rádi využívají velkou koncentraci lidí).

Hodně věcí z dovozu.

Horší dostupnost některých potravin

hyper/super markety jsou shit

Hypermarket-nekdy cerstvost

chemie v jídle

Chybí čerstvé potraviny od místních producentů.

je jedna. U nas v Lidlu maj masinu na vraceni lahvi naprogramovanou tak, ze kdyz dam basu piv ve ktery je vic lahvi nez jedne znacky, automat ji odmita..

jedná se o potraviny z různých částí republiky/světa, které se musí dovážet z velké dálky

Jsem limitována časem a místem, kdy a kde se například farmářské trhy konají.

Jsou 1* do týdne

kd\ž jde o supermarket, tak bývá problém kvalita ovoce a zeleniny

kdo dřív přijde, ten dřív mele

Kdo dřív přijde, ten dřív mele.

Když je něco v akci, lidi to vykoupí, takže když jdete třeba pro láhev plnotučného mléka, zjistíte, že ten samý den dostala celá Praha nepřekonatelnou potřebu nakoupit si karton plnotučného mléka.

kkkkkkkk

Koncentrace lidí

kvalita

Kvalita

kvalita

kvalita

Kvalita

kvalita

kvalita

kvalita, musím číst etikety

kvalita, složení, menší výběr

Kvalita,cena

Kvalitní potraviny se musí hledat

mají kratkou otevírací dobu.

malá flexibilnost zásilkových služeb - pes internet nejde koupit vše, co bych potřebovala

malá nabídka

Malé obchody- Otevírací doba, nedostupnost autem v centru města. Hypermarkety- Kvalita a cena masa a zeleniny/ovoce

Málo častá dostupnost

málo času na výběr, často nepříjemní prodavači (je jim zima, horko, apod..)

Málo informací na obalech. Zejména špatně čitelné a zavádějící informace.

málo kontrol státní zemědělsské a potravinářské inspekce,,měli by víc postihovat nepoctivé obchody, a dávat větší pokoty např.za prodej starého jídla a přelepování etiket na sýrecha salámech

malo obchodu

málo pestrý sortiment

málo potravin,

Málo zbozi

málo zdravějších/alternativních potravin

Malý výběr kvalitních potravin (celozrnné pečivo, vysokooktanove maso,...)

Malý výběr zdravých potravin

Menší jistota o hygieně a stáří produktů

menší kvalita

Menší výběr

Mimo internetove nakupovani je to velke mnozstvi lidi

mlžení o původu potravin ( zejména v Penny Marketu ) někdy nelze zjistit z obalu kde bylo vyrobeno - privátní značky nejen diskontů

mnoho lidí

množství lidí a reklamy

Množství potravin.

Moc lidí

Moc lidí, moc aut.

moc lidí, tlačenice - to je nepříjemné

mohu se napálit

Mozna vyssi cena.

Možná menší výběr nebo vyšší ceny - to by se muselo to zvolené místo specifikovat blíže.

Možná vyšší cena - ale tu zase přijímám s předpokladem, že se jedná o lepší kvalitu než na jiných místech

Možnost schovat se za "farmáře", "bio výrobce". Klamavé tvrzení o složení, z toho plynoucí malá regulace orgánů (ČOI, SZPI, Veterinárníé správa).

Musím si vybrat z toho, co je k dispozici

může být nižší kontrola

na jednom místě mnoho obchodů i hypermarketů Billa, Albert, atd.

např. na farmářských trzích nelze dokázat, zda je potravina opravdu bio

ne každý, kdo prodává na farmářskím trhu je farmář - většinou jsou to stejně překupníci

ne vždy úplně čerstvé potraviny, preferované značky na úkor jiných

nedostatečná nabídka

nedostatečný sortiment, a musí se pro to jezdit daleko

nedostatečný výběr

Nedostatek regionálních surovin.

nedostupnost

Nejistota původu zboží.

nejsou

nejsou

nejsou

nejsou tak kvalitní jako na trzích

Nejsou zde specializované výrobky, ale já se bez nich obejdu...

někdy nemusí být čerstvé/ jsou dlouho v obchodě

někdy pokulhávající kvalita

nekonají se každý den

Některé stánky prodávají potraviny z polska a tvrdí že jde o české farmářské potraviny

některé zdravé výživy jsou zbytečně předražené, ale mám jich v okolí spoustu a většina má ceny úměrné kvalitě, na farmářských trzích je nevýhoda, že se seženou pouze sezónní potraviny, ale na druhou stranu jsou o to kvalitnější, tudíž to ani neberu jako nevýhodu, pro někoho by to však mohlo být

nekvalitní zboží (hlavně ovozel) v supermarketu

nemají to

Nemám připomínky

nemohu si uvědomit

nemoznost videt zbozi

nemožnost kontroly

Nemožnost na první pohled odlišit dobré od horšího.

Nemožnost reklamace

nemusí být označen původ potravin, kratší trvanlivost

nemusí být vždy čerstvé, naházené na sobě, hodně lidí

Nemusí mít všechno, co chci.

Nemůžete si vybrat sami zeleninu a ovoce

nenabízejí různé speciální potraviny, které jsou v zahraničí běžně k dostání

nenalézám nové možnosti

Není

není vždy plný sortiment potravin, který bych chtěl koupit..

Neořehlednost.

nepoctivý prodejce

nepravdivě uvedený původ produktů

nepravidelnost a sezonnost

nepřehlednost sortimentu

nepříliš široký sortiment

Neregulovatelna cena, potraviny podlehaji rychle zkaze, nemoznost kontrolovat kvalitu potravin...

nerozumim otazce

neseženu tam vše (ocet, sůl...apod)

nevěřím všem informcích na obalech

nevidím žádné

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevim

nevím

Nevím

nevím

Nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevim

nevím o žádných slabinách

nevím, co kupuji - potraviny, nebo otraviny?

Nevím, možná někdy není vše na jednom místě

nevím, žádné nevidím

Nevin

nevnímám žádné zásadní

neznalost

neznám 100 % původ

nic

nic

Nic

Nic

nic

nic

nic

nic

nic

Nic

Nic mě nenapadá.

nic mne nenapadá

Nízká kvalita

Nízké zastoupení regionálních potravin a potravin od farmářů

občas už tam dochází datum trvanlivosti, špatně se uskladňuje třeba zmrzlina, na skladu se rozmrazí, poté se zase zamrazí.

občas zklamání z nedokonalosti uvedené na výrobku

obchoďák předražené průmyslové hnusy trhy podvodní prodejci co se jen vydávají za farmáře

obličeje ťongů

omezená prodejní doba

Omezené časem - jeden den v tydnu

Omezene mnozstvi

omezené množství

omezené množství, nepravidelnost sortimentu, parkování a dostupnost

Omezený sortiment

omezený sortiment

omezený sortiment zhlediska druhů

omezený výběr

Online nakupování - nakoupím co potřebuji, nemohu vybírat dle ceny (jiná nevýhoda mě nenapadá) Farmářské trhy - nevýhoda je, že vždy koupím hodně zeleniny a ovoce a pak mám těžkou tašku :)

opět stejně jako minulá otázka

otvírací doba

Pečivo často ze zmrazeného polotovaru.

Pestrost nabídky

plno lidí

Pobudove v obchodech. Fronty u pokladen.

Pocasi, povetrnostni podminky, nestalost nabidky (ne vzdy prijedou stejni dodavatele)

počasí

Počet Éček.

podvodníci (možní)

pochybný výběr a kvalita zboží

Potraviny jsou volně ložené a jejich omakávání kupujícími

potraviny máme docela daleko

prac.doba

přemrštěné ceny

Příliš mnoho lidí

Příliš mnoho obchodů, menší poptávka v daném místě a z toho vzniklé hromadění zboží na skladech

Radeji bych mensi obchod s vetsim zastoupenim mistnich potravin

Riziko koupě prošlých potravin.

Rychlost odbavení u pokladny , neznalost produktů prodavačkami, omezený sortiment

sehnat v ČR kvalitní potraviny

Sezónnost, nestálá nabídka.

Skutečně vůbec nerád kupují v supermarketech,protože mně strášně moc únavuje velké úplně zbýtečné chození a hlavně hledání.

Slabinou jsou supermarkety a hypermarkety, ale bohužel se jim z časových důvodů nedá úplně vyhnout.

sortiment

Spousta lidí

Stejné podmínky

supermarket-nedůvěra v původ potraviny, nedůvěra ve složení potraviny, chemie farmářksé trhy-podvody s původem potraviny, menší výběr, žádné exotické zboží

supermarket: lákadla v podobě dalších, aktuálně nepotřebných potravin farmářské trhy: vyšší ceny, menší výběr vlastní zdroje: časová náročnost, ne vždy se vše podaří, jak si člověk představuje

supermarkety - fronty

Supermarkety - kvalita a stari potravin, zejména masa

Špatná kvalita potravin, vzdálenost od domova, cena

To nevím

To samé jako u předchozí otázky. Nechápu, co tím má autor na mysli

Totéž.

Trhy - frekvence

Trhy nejsou denně a na "bedýnky" mám nízkou spotřebu;)

trhy se konají jen v určitém termínu, což někdy nemám šanci vždy stíhat

U nákupů přes internet sem tam nevěrohodnost

u některých farmářů dochází k přeprodávání a nejasnému označení původu

Určitě potraviny na trhu nebudou tak dokonale vypadající a chutnající jako právě potraviny v super/hypermarketu, ale jsem toho názoru, že lidé, kteří se rozhodli třeba na farmářském trhu nakupovat, tak s těmito "nedostatky" počítají. Příroda není dokonalá.

útok na zákazníka.. velké množství reklam, preference určitých značek, ty méně známé zastrčené..

V hypermarketech fronty. Na trzích mnoho lidí na jednom relativně malém místě.

V hypermarketu - nevěřím informacím o produktech, snaha nalákat lidi na slevy a akce, vnutit jim tak produkt, kterého se potřebují zbavit.

V supermarketu nakupuji jen proto, že malé specializované obchody (pekař, řezník...) neřetězcového typu moc nejsou....a nemám časové možnosti obíhat půl města po malých obchodech, abych nakoupila vše co potřebuji.

V supermarketu nejsou potraviny vždy čerstvé. Je nutné více sledovat datum spotřeby a složení.

velké množství výrobků

velkoobchodní řetězce

viz 18....napsal jsem obojí

viz předchozí otázka - markety: pokulhává kvalita - zejména u čerstvých potravin trhy: čas a místo prodeje - např. všechny trhy pravidelně pořádané v mém okolí jsou v mojí pracovní době, tedy se na ně nedostanu + omezený výběr

Všude se mohu spálit a ani trhy nejsou z obliga.

výběr

vysoka cena

vysoká cena

vysoká cena

vysoká cena, ne všechno jsou farmářské produkty

vysoké ceny

Vyssi cena

vyšší cena

vyšší cena, k dostání jen sezónní potraviny, většinou jsou jen o víkendu - nemožnost nakoupit tam každý den

Vyšší cena, menší vyber

Vyšší cena.

Vyšší cena.

vyšší ceny

Vyšší ceny

vzdálenost

who knows :)

xxx

Zadna kontrola

zadne

zadne

zadny

zapomenu na stanovený termín a čas

zdravá výživa - předražené internet - nemohu si k potravinám přivonět, vybrat si balíček, který chci (např. neovlivním datum spotřeby na potravině, musím brát, co mi pošlou)

Zníčené obaly,propadlé potraviny.

Zpravidla horsi dostupnost autem nez treba NC, nemoznost porovnani zbozi jako napr. na internetu

Žádná.

žádné

žádné

Žadné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné , možná málo reklamy

žádné neznám

žádné zásadní slabiny nevidím

Že jsou blbí, jako křen, nedělaj si péro jen. Vykoupí si potraviny, přejedou přes lajiny, tam to koupí za pár kaček, tu to prodávaj za více kaček.

20. Proč nevyužíváte možnosti k nákupu potravin na ostatních místech, které jste nezvolili? Jaké jsou podle Vás jejich slabiny-nevýhody, kvůli kterým tam nenakupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

trhy, nákup ze dvora téměř nepotřebuji, pěstujeme a chováme si sami, nutnost dojíždět, jsme limitováni momentálně financemi

-

-

-

-

-

--

?

??????????????

.

.

.

.

.

.

.

...

...

...

...

...

...

/

asd

běžné obchody nemají ucelený sortiment a vždy vše, co potřebuji

blízkost a ceny

bnevím

bordel, polské šmejdy vydávané za český výrobek

Cena

cena špatná dostupnost

cena

cena

cena cena cena

cena, čas, sortiment

cena, dostupnost

cena, vzdálenost, nejsou tam věci které potřebuji

cena,nenakoupím vše co potřebuji

co si nevypěstuji sama, tomu nevěřím

Čas

časové důvody, nedostupnost

Často mění produjty v regálech-špatně se mi hledá zboží, špatné osvětlení, nepříjemná hlasitá hudba , neznalost zboží personálem, neochota poradit, vadí mi samoobslužné pokladny, nepojízdné polopojízdné vozíky, které jsou špinavé, málo místa na parkování

Četnost trhů, vzdálenost od místa bydliště, dražší výrobky

Člověk musí vybírat, aby našel jeden kvalitní výrobek mezi hromadou nekvalitních

daleko od místa bydliště, nezájem o velké slevové akce

Dalka

dostupnost

Dostupnost

dostupnost

dostupnost

dostupnost

dostupnost - velká vzdálenost od bydliště

Dostupnost, dlouhý dojezd

dostupnost, HACCP

dostupnost, nedůvěra z nezkušenosti, po internetu nedokážu posoudit zda kupuji správně

Dostupnost, nezkušenost

Dostupnost.

Dražší zboží, špatná dostupnost (např. farmářské trhy u nás nejsou a velké hypermarkety jsou pouze v okresním městě).

Dražší, menší výběr, zdravé jídlo sotva k mání

eko,bio atp. nevěřím + je to drahé

eshop k nám nezavážejí

Farmářské trhy - často předražené, nemusí vždy odpovídat propagovaná kvalita

farmářské trhy apod. nesnáším

farmářské trhy se mi zdají méně kontrolované než certifikované bio a lokality jsou na místech se špatným parkováním (v Praze)

Farmářské trhy- není čas, v supermarketu je nákup rychlejší

Financni narocnost

Fronty

Gh

Hapermarkety - vzdálenost a s tím související čas prodloužení nákupu, který nemám. Internet - dodání později, než je třeba - neoperativnost - dojde-nakoupím, nebo než nákup dorazí, rodina je po večeři, zároveň být doma 2 hodiny před nákupem není možnost a tím pádem ani časová úspora atp.

hlavně cena - je tam draho

Hodně lidí s obrovskými vozíky, kteří se chovají jako stádo prasat. Masu ani zelenině v obchodech nevěřím, víckrát se stalo, že jsme koupili zkažené maso (a záměrně překořeněné, aby to nebylo poznat..).

Horší dostupnost, absence osobního kontaktu.

horší dostupnost, horší nabídka zboží

hypermarket - moc lidí, dlouhé fronty a velký otevřený neosobní prostor

Hypermarket - nemožnost doptat se na info kolem zboží Online - nemůžu si vybrat konkrétní výrobek a ošahat si ho

hypermarkety - moc velké, ztráta času. Internet - chybí osahání zboží, předpokládaná vyšší cena za dovoz

Hypermarkety nemám rada, omezený výběr, nejasný původ zbozi

internet - bez kontaktu je to nedůvěryhodné velké trhy - nedávají záruku kvality a hygieny markety - zboží příliš levné a pochybné kvality (i když jsou i slušné vyjímky)

Internet - budí ve mě dojem, že než mi jídlo přijde, tak bude nepoužitelné a nevidím ho hmotně. Trhy - konají se jen v určitou dobu na určitém místě, většinou ani nevím, že nějaké jsou, plus potraviny bývají hodně drahé. Na trhy se také mohou dostat lidé, kteří tvrdí, že je to jejich kvalitní potravina a přitom to je někde levně nakoupeno.

Internet - poštovné

internet - potřebuju videt to, co kupuju, kvalita a pripadna reklamace

Internet -nemohu si vybrat

Internet a mobilní aplikace - chci si zboží sama vybrat, zhodnotit kvalitu a složení před nákupem

internet v době kdy přivážejí jídlo za dovoz zdarma jsem v práci

Internetová gramotnost, složitost

internetu ve výběru potravin nevěřím. Večerky jsou předražené

Je blbost nakupovat jídlo přes internet.

je to časově náročnější

Jsou daleko

Jsou daleko, nenabizeji jine zboží

jsou daleko, předchozí negativní zkušenosti

Jsou příliš vzdálené místu mého bydliště.

jsou z ruky

K farmářským trhům chovám nedůvěru. Vyrostla jsem na vesnici a s bio a farmářskými výrobky jsem dost opatrná. Když chci něco ze vsi, přivezu si to - vajíčka, mléko, med, marmelády atp. V rámci "sousedské výměny" nevyjdou potraviny tak draho a bez nálepky bio se obejdu. Další nevýhodou farmařských trhů třeba v Praze je, že bývají obvykle v sobotu dopoledne.

kkkkkkkkkkk

kvalita

kvalita, čistota

Kvanta nekvalitnich potravin

kvuli casu a davu lidi

Malá dostupnost

málo regionálních a domácích potravin

maly vyber

malý výběr

Malý výběr, daleko, drahé...

malý výběr, jsou daleko, nenabízí nic mimořádného

malý výběr, musela bych projít více obchodů, abych nakoupila to, co potřebuji

mám dvě malé děti, potřebuji nakoupit vše najednou za co nejméně času i peněz.

Mam to daleko

masovost, neosobnost..

Méně kvalitní, spousta odpadu z obalů, nečerstvost, dovoz ze zahraničí

Moje věc

Musela bych déle zkoumat, o co přesně se jedna, vyzkoušet to

n

Na farmářských trzích nenakupuji, jelikož naše rodina pěstuje zeleninu a chová drůbež a králíky. Přes internet nakupovat zatím váháme.

Na trzích jsou všeobecně o dost dražší potraviny

nadostupnost

nákup potravin přes internet = nesmysl

nákup přes internet - člověk si neprohlédne dané potraviny, které chce koupit

nakupuji jen 1x týdně, farmářské trhy jsou v našem městě 1x měsíčně, málo možností k takovému nákupu

nakupuji kde se dá, podle toho co zrovna potřebuji to dá rozum ne? Možnosti dotazníku sou omezené jen na 5 nebo 3 možnosti

Nakupuji všude, jen ne tak často. Běžné potraviny nakupuji v supermarketech nebo v malých obchodech s potravinami. Chodím tam, kde mají příznivější ceny. V supermarketech neseženu regionální potraviny. Také mi vadí, že v supermarketech se špatně shání čerstvá česká zelenina a ovoce. Ráda bych nakupovala na farmářských trzích, ale u nás v Liberci se pořádají trhy jen ráno cca od půl 8, a to jsem už v práci. Odpoledne už na trhu nikdo není. Trhy jsou i v sobotu, to jsem ale obvykle mimo město, nebo mám jiný program, než nakupování potravin. Kdyby se trhy pořádaly i v jinou hodinu, chodila bych tam pravidelně.

Nakupuju, kde to mám nejblíž, nebo kde to je nejpohodlnější

nákupy přes internet a mobilní aplikace - toto mi přijde směšné, nechci, aby se ze mne stal blázen, který jen kouká do telefonu a nevyleze z baráku. CO se týče různých farmářských trhů a podobně - jednou na ně určitě zavítám, ale zatím jsem se nepřinutila k rannímu vstávání.

např. internet - nemám možnost zboží tzv. osahat + náklady na dopravu

např.vyšší ceny-farmářské trhy..., např.přes internet-nemůžu si zboží tzv .osahat a zkontrolovat...

náš trh je zasycen potravinami z Polska fuj, hlavně velké společnosti.

Neakceptace stravenek, platebních karet. Trhy v regionu nejsou, pokud jsou, jsou daleko a dojezd by celkový nákup prodražil. V některých případech kolidují moje pracovní doba s otvírací dobou.

Nebudu nakupovat jídlo přes internet, je to hloupost.

nedostanu se tam (farmářské trhy a pod.)

nedostatečná záruka kvality

Nedostatek casu a prednost pohodli

Nedostatek času ( trhy jsou v týdnů a ráno),nedůvěra ve 100% bio...

Nedostatek času, omezené a nepříliš zaručené informace o produktech.

nedostupné, vyšší cena

nedostupnost

nedostupnost

nedostupnost

nedostupnost

nedostupnost

Nedostupnost - málo řetězců ve městě popř. na málo obydleném místě

nedostupnost, příliš vysoká cena

Nedůvěra

nedůvěryhodné

Nedůvěřuji složení, původu ani kvalitě potravin.

nechce se mi tam

nechci

nějak to nefunguje na farmářských trzích jsou překupníci a ne sedláci, kteří to vypěstují a ceny jsou vyhnané ad absurdum nemožnost pozdější reklamace

nejraději nakupuji v kamenných obchodech, mohu zkontrolovat výrobce i datum spotřeby

Nejsem na ně zvyklá

Nejsou k dispozici

Nejsou mi po cestě. Kromě toho, trhy nejsou každý den. Prodeji potravin na internetu nedůvěřuji, obávám se, že to bude padělek nebo že se to skladuje v nějakém skladu, který neodpovídá hygienickým normám.

Nejsou nikde v okolí.

Nejsou pro mě dostatečně vhodné

nejsou pro mě dostupné

nejsou tak časté (např. regionální trhy), jsem student takže i nedostatek peněžních prostředků :D

Nejsou tu k dispozici. A nákup na internetu by mi zabral víc času, než nakoupit osobně.

Nejsou v blízkosti mého bydliště

nejsou v mém okolí

Nejsou v mem okolí

Některé obchody nemám ráda, jindy jsem na to prostě líná, nebo nemám tolik času se tomu více věnovat, nebo mi to celé přijde jako předražená módní akce pro hipstery. ;-)

některé velkoobchody upřednostňují nízkou cenu před kvalitou, špatné zkušensoti

Některé využívám, ale nepovolili jste zaškrtnout více,než 3 možnosti.

nekupuji přes internet, protože chci potraviny při nákupu vidět osobně

nekvalitní a drahé potraviny

Nekvalitní potraviny

nekvalitní potraviny

nekvalitní potraviny, není čerstvé

Nekvalitni potraviny,vzdalenost,prostredi v obchode

nekvalitní ve většině dovozové zboží

Nekvalitní zboží, triky s cenami, nedostek prodavaček na prodejní ploše.

Nekvalitní zboží. Pro naše požadavky většina sortimentu je nepoživatelná.

nemaji otevreno do pozdnich nocnich hodin nebo nonstop 24/7, nemaji moznost nakupu pres net kdyz jsem v praci

nemám auto - nedostupnost vzdálených míst

nemam cas

nemám čas

nemám čas objíždět všechny podobné události v okolí; vyšší cena produktů

nemám čas, nevěřím nákupu potravin přes internet - chci je vidět

nemám důvod je využívat

nemám je poblíž

nemám je poblíž

Nemám je poblíž místu bydliště.

nemam je v okoli bydliste

Nemám je v okolí bydliště, nebo v okolí cesty do zaměstnání.

Nemam moznost

nemám možnost

Nemám potrebu nakupovat jinde

nemam rada supermarkety a trhy

nemám rada změny, proto chodím do vybraných obchodů, jelikož jsem tam spokojená takže nemám důvod měnit

nemám řas hledat jiné místa k nákupu jsou daleko

nemám s nimi dobré zkušenosti ani co se týče kvality ani ceny

Nemám to skutečně vůbec rád.

nemám v blízkosti možnosti

nemožnost ověření

Nenachází se v místě bydliště

Nenakupuji často na trzích, protože je to finančně náročnější a mám to daleko od místa bydliště.

nenakupuji přes internet, chci si potraviny prohlédnout

Nenakupuji v diskontech, napr. Lidl prijde mi, ze vetsina vyrobku je polskych a proto k tomu nemam duveru a navic se mi nelibi usporadani techto obchodu. A vecerku nemam nikde pobliz bydliste.

Nenavštěbuji je často, nejsou v mém okolí a nakupuji podle zvyku (nenapadne mě nákup přes mobilní aplikaci).

není čas

není čas

není dostatečná garance, že bio je opravdu bio není vůbec jisté, že potraviny vydávané za české nejsou ve skutečnosti z Polska atd.

neni konkretni duvod

Není možnost.

Není pro nás možnost. Menší obec na zlínsku.

není tam takový výběr

neosobnost, absence komunikace

neosobnost, není tam možnost si zboží prohlédnout, případně přivonět a podobně

nepodporuji šmejdy

nepotřebuji a jsem konzervativní, nezkouším nové věci

nepravidelnost, nebo např trhy už večer nejsou, kdy já chodím většinou nakupovat

Nepremyslel jsem nad tim. Proste tam nechodim.

nepřemýšlím o tom

Nepřicházím s nimi do kontaktu, nebo mě nezaujaly

Nepřipadá mi vhodné nakupovat potraviny přes internet. Maximálně ty trvanlivé. Stále ale více tíhnu k tomu si je sama vybrat - zjistit složení, podívat se, zda výrobek neobsahuje co nemá (luštěniny/těstoviny - hmyz).

neresim

neseženu tam ani regionální potraviny, ani potraviny v biokvalitě - a pokud už, tak za nehorázné ceny, které nejsem ochotná platit

nesnáším hypermarkety, kvalita zboží je na jiné úrovni

nespolehlivost

Nevěřím jim.

Nevěřím objednání potravin přes internet, raději si vše prohlédnu - kvůli kvalitě a zemi původu-a nakoupím sama.

Nevidim pridanou kvalitu - v Brne, u jinych typu obchodu.

Nevidím výrobek

nevím

nevim

Nevím

nevim

nevím

Nevím

nevim

nevím

nevim

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím jde o zvyk

Nevim na co se muzu spolehnout co se tyka slozeni, stravil bych v obchode daleko vic casu hledanim zbozi, ctenim popisku (slozeni), musel bych si ovoce/zeleninu vazit sam.. jsem zvykly na pohodu pri nakupu,kdyz vim kam a pro co sahnout, co mam ocekavat.

Nevím, kvalita neodpovídá kvantitě

nevím, např. špatná dostupnost (dálka)

Nevím, nemohu posoudit, jsem konzervativní, nezkoušela jsem

Nevím, prostě mi tolik nevyhovují

nevýhoda internetových obchodů - nevymýšlím si jídelníček nějak moc dopředu a většinou jdu nakoupit max na dva dny dopředu (kromě týdenních nákupů na farm trhu), tudíž internetové obchody pro mě nejsou vhodné z důvodu rychlosti a oproti mnou zvoleným místům málokdy nabízí něco navíc (v rámci ČR spíše vůbec a objednávat ze zahraničí mi přijde zbytečné)

Nevyhovuje vzdálenost, nutnost obíhat a objíždět množství prodejců, velká ztráta času, vyšší a vysoká cena.

Nevyhovují mi

nevyhovují mi

nevyhovující prostředí

Nevyskytují se buď vůbec, nebo jsou špatně dostupné v místě bydliště.

Nevyužívám např. farmářské trhy, protože v okolí žádné nebývají. Jinak bych je využívala

nevyužívám, protože jsem zvyklá na "bežné" nakupování, je pro mě lépe dostupné (jak finančně, tak z hlediska umístění)

nezajímají mně

nic

nic

Nikdy jsem neslyšel o takových místech.

nízká kvalita potravin v ČR

O ostatních možnostech, které byly v nabídce jsem ve svém okolí ještě neslyšela a nebo tady vůbec nejsou, neznám je.

Občas chodím do supermarketů, ale nevýhoda je, že to zabere hrozně času a je všude hodně lidí. Nejhorší jsou fronty u kas.

omezila jsem supermarkety - příliš mnoho lidí, unifikovaná nabídka

Otevírací doba, dopravní dostupnost.

pohodlí

Pocházím z vesnice, farmářským trhům by se tu každý vysmál. :) Nejbližší město navíc žádné takové nenabízí a pokud náhodou ano, už ve dvě odpoledne jsou všechny stánky pryč.

pochybná kvalita, nedostupnost, malý výběr = nekoupím vše na jednom místě a nemám čas lítat po krámech

Poněkud zbytečná otázka. stačí se podívat na ten odpad v českých supermarketech. Počínaje česnekem bez chuti, planými rajčaty bez chuti a masem nafoukaným vodou nebo vyhnaným staroidy. Kvalita českých supermarketu je příšerná jak reklama na vložky. nevýhodou je že se některé věci na trzích koupit nedají. A nějáké znažky regionálnícvh potravin. Když si supermarket bere marži na výrobku 200% a dodavatel si z výdělku po zdanění nemůže koupit ani čtvrtinu svých vlastních rajčat jeasi někde chyba. Logicky to musí s prominutím ojebat aby to pro něj bylo alespoň trochu zajímavé. Proto markety NE-E

Potraviny jsou nekvalitní, předražené, nejsou čerstvé.

primárně je potřeba, aby tam měli otevřeno, je hezké nakupovat na farmášské trhu, ale ty jsou většinou jednou za týden, takže pro pravidelný nákup to není. Navíc ne vždy cena odpovídá kvalitě.

Protize nejde zvolit vice moznosti pane autore

Protože bych tam jel hodinu

Protože nakupovat jídlo přes internet je pitomost.

Protože nebudu nakupovat "ze dvora", když si to můžu vzít z vlastního "dvora".

Především nedostupnost nebo vyšší ceny.

přes internet nemohu osobně posoudit kvalitu zboží, potraviny bych nikdy přes internet nekoupila.

přes internet: vidím jen obrázek, ne přímo to, co kupuji

Přijde mi zbytečne si kupovat potraviny na internetu.Nebudu čekat než mi něco přijde.

příliš daleko a komplikovaná doprava...

Ráda chodím na místa, kde to znám. Nebaví mne objevovat místa nová.

Snažím se stravovat co nejlépe, s ohledem na kvalitu potravin, ale významným prvek je cena a někdy i nedůvěra vůči "rádoby tvářejícím se" trhům.

stačí mi nákup z míst, které jsem uvedla. U nákupu na internetu mi vadí , že zboží si nemohu prohlédnout, předem ho nevidím.

supermarkety jsou pohodlnější,trhy nejsou každý den

supermarkety většinově nekvalitní zboží

špatná dopravní dostupnost

Špatná dostupnost

špatná kvalita potravin, dovoz

špatná kvalita, umyslne snižování výkupních cen a zboží od špíny v podobě polsko, Izreal, Ssa ap

takovou možnost nemám

Tam tím jsem nikdy nepřemýšlela

těžká dostupnost, zároveň také pochyby o kvalitě (nakolik lze důvěřovat prodejci jen proto, že se jedná o nákup "u zdroje" nebo o "zaručenou bio značku"?)

trhy - nepravidelnost, prodej ze dvora - využívám pouze sezónně u vybraného ovoce a zeleniny (brambory, okurky..)

Trhy_velka cena, skladování, hygiena, pochybnost o jakosti a kvalitě

určitě

Už si neamatuju jaké tam byly... Prostě proto, že to, co potřebuji, seženu tam, co jsem zvolila, a nepotřebuju jednu věc dělat deseti způsoby.

V mém okolí se trhy nenachází, nákup přes internet se cenově nevyplatí

v místě bydliště se trhy a podobné akce nekonají

v supermarketech je špatná kvalita ovoce a zeleniny, moc lidí, moc velká plocha a zabere to moc času

V supermarketech všichni nakupují jen to co je v akci a vidí jen to že něco bude levné. Na trhu se dají některé věci sehnat levněji a ještě jsou kvalitnější.

Večerky a menší supermarkety nevyužívám, protože jsem naučená na jednotýdenní nákup v hypermarketu a dokupování čerstvých potravin ze dvora nebo na trzích. Slabiny - cena, malý výběr, ne vždy přijatelná kvalita ovoce a zeleniny, u večerek často (skoro) prošlé zboží a nechutné víno

velká vzdálenost od bydliště nebo pracoviště

Velké množství lidí, nepřehlednost obchodu, vzdálenost od bytu

velké obchody, kde strávím hodně času a koupím nepotřebné

Většina farmářských a bio produktů jsou drahé a v mnohých i podvodných.

většinou z důvodu vzdálenosti či vyšších cen - nechci věnovat mnoho času a prostředků nákupu potravin, nadnárodním řetězcům se vyhýbám podle možností úmyslně;

vlastní pohodlnost, špatná zkušenost

Vysoka cena, dostpnost

vysoká cena, nižší nedostupnost, co se týče nákupu přes internet, nenakupuji přes něj skoro nic, tedy ani potraviny

vyšší cena

vyšší cena

Vyšší cena, horší kvalita, špatná dostupnost, neznalost míst - kde existují (např. prodej ze dvora) - malá informovanost

vyšší cena, menší výběr, ...

využívám dostupnost h.marketu

vzdálenost

vzdálenost

vzdalenost

Vzdálenost obchodů, cena, kvalita

Vzdalenost z mista bydliste

Vzdálenost, cena, obchod je příliš velký a pro pečivo je třeba projít celý hypermarket... Fronty u pokladen

Zadna zaruka vratit spatne potraviny (na internetu), vysoke ceny, spatny vyber znacek,

ze zvyku

zloději - podvody a faleš

Že tam nemaj kvalitu, jakkost ani prdlitu. Že se lépe mají, ale nám nic nedají.

žrout času a divný lidi

21. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena26374,5 %74,72 %  
Muž9025,5 %25,57 %  

Graf

22. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22318,78 %8,81 %  
23298,22 %8,24 %  
25277,65 %7,67 %  
26226,23 %6,25 %  
27205,67 %5,68 %  
28195,38 %5,4 %  
20174,82 %4,83 %  
24174,82 %4,83 %  
21164,53 %4,55 %  
1992,55 %2,56 %  
ostatní odpovědi 45
18
30
31
38
48
33
43
16
35
34
41
44
46
49
53
29
55
40
32
52
47
42
60
39
36
63
51
68
56
50
57
11011
37
11
73
555
67
59
15
14641,36 %41,48 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:29.66
Minimum:19
Maximum:55
Variační rozpětí:36
Rozptyl:86.14
Směrodatná odchylka:9.28
Medián:26
Modus:22

Graf

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské17048,16 %48,3 %  
Středoškolské9025,5 %25,57 %  
Střední odborné4713,31 %13,35 %  
Základní195,38 %5,4 %  
Vyšší odborné174,82 %4,83 %  
Vyučen/(-a)92,55 %2,56 %  
Jiné10,28 %0,28 %  

Graf

24. Do jaké kategorie přednostně spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Zaměstnanec nepobírající sociální dávky nebo příspěvkyotázka č. 25, Zaměstnanec pobírající sociální dávky, příspěvkyotázka č. 26, OSVČotázka č. 26, Podnikatelotázka č. 26, Důchodceotázka č. 26, Studentotázka č. 26, Nezaměstnanýotázka č. 26, Jinéotázka č. 26].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec nepobírající sociální dávky nebo příspěvky14741,64 %41,76 %  
Student12234,56 %34,66 %  
OSVČ267,37 %7,39 %  
Jiné164,53 %4,55 %  
Nezaměstnaný143,97 %3,98 %  
Zaměstnanec pobírající sociální dávky, příspěvky113,12 %3,13 %  
Důchodce92,55 %2,56 %  
Podnikatel82,27 %2,27 %  

Graf

25. Jaký je Váš měsíční HRUBÝ příjem (před zdaněním a odvody)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27 001 Kč a více5537,41 %15,63 %  
17 001 - 23 000 Kč3423,13 %9,66 %  
23 001 – 27 000 Kč2416,33 %6,82 %  
11 001 – 17 000 Kč2315,65 %6,53 %  
9 701 – 11 000 Kč96,12 %2,56 %  
1 – 9 700 Kč21,36 %0,57 %  

Graf

26. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 – 9 700 Kč13565,53 %38,35 %  
11 001 – 17 000 Kč209,71 %5,68 %  
27 001 Kč a více199,22 %5,4 %  
9 701 – 11 000 Kč167,77 %4,55 %  
17 001 - 23 000 Kč83,88 %2,27 %  
23 001 – 27 000 Kč83,88 %2,27 %  

Graf

27. Je Váš příjem jediným ve vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 28, Neotázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne28781,3 %81,53 %  
Ano6618,7 %18,75 %  

Graf

28. Kolik osob ve vaší domácnosti živíte ze svého příjmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze sebe4364,18 %12,22 %  
Dvě osoby1014,93 %2,84 %  
Jednu osobu913,43 %2,56 %  
Více než čtyři osoby34,48 %0,85 %  
Tři až čtyři osoby22,99 %0,57 %  

Graf

29. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hl. m. Praha9125,78 %25,85 %  
Středočeský kraj4613,03 %13,07 %  
Jihomoravský kraj4412,46 %12,5 %  
Moravskoslezský kraj339,35 %9,38 %  
Ústecký kraj226,23 %6,25 %  
Plzeňský kraj164,53 %4,55 %  
Jihočeský kraj154,25 %4,26 %  
Pardubický kraj154,25 %4,26 %  
Olomoucký kraj154,25 %4,26 %  
Zlínský kraj143,97 %3,98 %  
Liberecký kraj113,12 %3,13 %  
Královéhradecký kraj113,12 %3,13 %  
Kraj Vysočina92,55 %2,56 %  
Karlovarský kraj61,7 %1,7 %  
Jiný51,42 %1,42 %  

Graf

30. Jaký je počet stálých obyvatel Vaší obce, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
90 tis. obyvatel a více14841,93 %42,05 %  
Do 2 tis. obyvatel6418,13 %18,18 %  
20 – 89 tis. obyvatel5214,73 %14,77 %  
2 – 9 tis. obyvatel4111,61 %11,65 %  
10 -19 tis. obyvatel298,22 %8,24 %  
Nevím přesně195,38 %5,4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. S jakou mírou významnosti se zajímáte při koupi potravin o níže uvedené informace? (1=nejvíce významný, 4=nevýznamný)

  • odpověď Kvalita a jakost=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=4 na otázku 4. S jakou mírou významnosti se zajímáte při koupi potravin o níže uvedené informace? (1=nejvíce významný, 4=nevýznamný)

5. O jaké z těchto informací se zajímáte u mlečných výrobků?

  • odpověď Datum spotřeby a maximání trvanlivosti:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Datum spotřeby a maximální trvanlivosti na otázku 7. O jaké z těchto informací se zajímáte u ovoce a zeleniny?

10. O jaké z těchto informací se zajímáte u těstovin?

  • odpověď Složení:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Liberecký kraj na otázku 29. Z jakého kraje pocházíte?

11. Všímáte si na potravinách označení například "Klasa", "Český výrobek", "Regionální potravina", "Bio", "Z volného lovu", "Z udržitelného chovu"?

  • odpověď ne:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Zajímáte se při koupi potravin o některé z následujících informací? Země původu; Kvalita a jakost; Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval; Značka; Obal; Datum spotřeby a maximální trvanlivosti; Cena; Složení; Vzhled a kvalita povrchu; Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)

17. Jakých nových možností k nákupu potravin využíváte?

  • odpověď Farmářské trhy:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Farmářské trhy na otázku 16. Kde běžně nakupujete potraviny?
  • odpověď Nákup přes internet:
    • 5.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nákup přes internet na otázku 16. Kde běžně nakupujete potraviny?

24. Do jaké kategorie přednostně spadáte?

  • odpověď Zaměstnanec nepobírající sociální dávky nebo příspěvky:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 11 001 – 17 000 Kč na otázku 25. Jaký je Váš měsíční HRUBÝ příjem (před zdaněním a odvody)?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 17 001 - 23 000 Kč na otázku 25. Jaký je Váš měsíční HRUBÝ příjem (před zdaněním a odvody)?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 23 001 – 27 000 Kč na otázku 25. Jaký je Váš měsíční HRUBÝ příjem (před zdaněním a odvody)?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 27 001 Kč a více na otázku 25. Jaký je Váš měsíční HRUBÝ příjem (před zdaněním a odvody)?

27. Je Váš příjem jediným ve vaší domácnosti?

  • odpověď Ano:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dvě osoby na otázku 28. Kolik osob ve vaší domácnosti živíte ze svého příjmu?
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pouze sebe na otázku 28. Kolik osob ve vaší domácnosti živíte ze svého příjmu?

30. Jaký je počet stálých obyvatel Vaší obce, ve které žijete?

  • odpověď 90 tis. obyvatel a více:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Liberecký kraj na otázku 29. Z jakého kraje pocházíte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete pravidelně základní potraviny?

2. Jste občanem České republiky?

3. Zajímáte se při koupi potravin o některé z následujících informací? Země původu; Kvalita a jakost; Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval; Značka; Obal; Datum spotřeby a maximální trvanlivosti; Cena; Složení; Vzhled a kvalita povrchu; Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)

4. S jakou mírou významnosti se zajímáte při koupi potravin o níže uvedené informace? (1=nejvíce významný, 4=nevýznamný)

5. O jaké z těchto informací se zajímáte u mlečných výrobků?

6. O jaké z těchto informací se zajímáte u masa/masných výrobků?

7. O jaké z těchto informací se zajímáte u ovoce a zeleniny?

8. O jaké z těchto informací se zajímáte u pečiva?

9. O jaké z těchto informací se zajímáte u luštěnin?

10. O jaké z těchto informací se zajímáte u těstovin?

11. Všímáte si na potravinách označení například "Klasa", "Český výrobek", "Regionální potravina", "Bio", "Z volného lovu", "Z udržitelného chovu"?

12. Jaké(-á) označení pro Vás představují záruku dobré jakosti a kvality či ochranu a šetrné využívání přírody?

13. Následujícím označením přiřaďtě míru věrohodnosti. (1=věrohodný; 4=nevěrohodný)

14. Změnil se v posledních letech Váš přístup k nakupování potravin?

15. Jak se změnil Váš přístup v posledních letech při nákupu potravin?

16. Kde běžně nakupujete potraviny?

17. Jakých nových možností k nákupu potravin využíváte?

18. Co je dle Vašeho názoru největším přínosem možnosti nákupu potravin na Vámi zvoleném místě/zvolených místech?

19. Jaké jsou dle Vašeho názoru největší slabiny možnosti nákupu potravin na Vámi zvoleném místě/zvolených místech?

20. Proč nevyužíváte možnosti k nákupu potravin na ostatních místech, které jste nezvolili? Jaké jsou podle Vás jejich slabiny-nevýhody, kvůli kterým tam nenakupujete?

21. Jakého jste pohlaví?

22. Jaký je Váš věk?

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

24. Do jaké kategorie přednostně spadáte?

25. Jaký je Váš měsíční HRUBÝ příjem (před zdaněním a odvody)?

26. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

27. Je Váš příjem jediným ve vaší domácnosti?

28. Kolik osob ve vaší domácnosti živíte ze svého příjmu?

29. Z jakého kraje pocházíte?

30. Jaký je počet stálých obyvatel Vaší obce, ve které žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete pravidelně základní potraviny?

2. Jste občanem České republiky?

3. Zajímáte se při koupi potravin o některé z následujících informací? Země původu; Kvalita a jakost; Výrobce – kdo a kde vyrobil, zpracoval; Značka; Obal; Datum spotřeby a maximální trvanlivosti; Cena; Složení; Vzhled a kvalita povrchu; Předpokládané senzorické vlastnosti (vůně, pevnost, hladkost, zrnitost aj.)

4. S jakou mírou významnosti se zajímáte při koupi potravin o níže uvedené informace? (1=nejvíce významný, 4=nevýznamný)

5. O jaké z těchto informací se zajímáte u mlečných výrobků?

6. O jaké z těchto informací se zajímáte u masa/masných výrobků?

7. O jaké z těchto informací se zajímáte u ovoce a zeleniny?

8. O jaké z těchto informací se zajímáte u pečiva?

9. O jaké z těchto informací se zajímáte u luštěnin?

10. O jaké z těchto informací se zajímáte u těstovin?

11. Všímáte si na potravinách označení například "Klasa", "Český výrobek", "Regionální potravina", "Bio", "Z volného lovu", "Z udržitelného chovu"?

12. Jaké(-á) označení pro Vás představují záruku dobré jakosti a kvality či ochranu a šetrné využívání přírody?

13. Následujícím označením přiřaďtě míru věrohodnosti. (1=věrohodný; 4=nevěrohodný)

14. Změnil se v posledních letech Váš přístup k nakupování potravin?

15. Jak se změnil Váš přístup v posledních letech při nákupu potravin?

16. Kde běžně nakupujete potraviny?

17. Jakých nových možností k nákupu potravin využíváte?

18. Co je dle Vašeho názoru největším přínosem možnosti nákupu potravin na Vámi zvoleném místě/zvolených místech?

19. Jaké jsou dle Vašeho názoru největší slabiny možnosti nákupu potravin na Vámi zvoleném místě/zvolených místech?

20. Proč nevyužíváte možnosti k nákupu potravin na ostatních místech, které jste nezvolili? Jaké jsou podle Vás jejich slabiny-nevýhody, kvůli kterým tam nenakupujete?

21. Jakého jste pohlaví?

22. Jaký je Váš věk?

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

24. Do jaké kategorie přednostně spadáte?

25. Jaký je Váš měsíční HRUBÝ příjem (před zdaněním a odvody)?

26. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

27. Je Váš příjem jediným ve vaší domácnosti?

28. Kolik osob ve vaší domácnosti živíte ze svého příjmu?

29. Z jakého kraje pocházíte?

30. Jaký je počet stálých obyvatel Vaší obce, ve které žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Koula, J.Nové tendence v chování spotřebitele při nákupu potravin (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://nove-tendence-v-chovani-spot.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.