Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nové trendy v marketingových komunikacích z hlediska etiky propagace
Nové trendy v marketingových komunikacích z hlediska etiky propagace
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Radek Ježdík |
---|---|
Šetření: | 09. 03. 2009 - 30. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 98 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 11.3 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 24,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Účelem tohoto průzkumu je zjištění vnímání nových trendů v marketingových komunikacích z hlediska etiky propagace. Výsledky průzkumu budou využity v diplomové práci.
Odpovědi respondentů
1. Setkal(a) jste se někdy s pojmem Etický kodex reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 81 | 81,82 % | 82,65 % |
ne | 18 | 18,18 % | 18,37 % |
2. Slyšel(a) jste v poslední době (1 rok) o činnosti Rady pro reklamu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 57 | 57,58 % | 58,16 % |
ne | 42 | 42,42 % | 42,86 % |
3. Setkal(a) jste se někdy s reklamou, která na vás působila neeticky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 60 | 60,61 % | 61,22 % |
Ne | 39 | 39,39 % | 39,8 % |
4. Uveďte prosím, jaká reklama na vás působila neeticky (stručný popis)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
př .děti mohou kreslit po nabytku a maminka vse s usměvem uklidí.
bilboard frimy Pila Pasák, která využívá v reklamě především nahých žen ve spojitosti s rádoby vtipnými hesly
dehonestovani zen
demence u reklam na praci prasky apod.
Diskutabilní kampˇaň probíhající na Slovensku proti potratům.
Dove - nahé ženy staršího věku
fidorka-holčička mlátí panenkou o auto
Fidorka,
jakákoli reklama která mě hodně nutí, tlačí si něco koupit (to je pro mě neetické)
Jakákoli reklama spojená s využitím dětí či jiných specifických skupin obyvatel. Např. reklama cílená na děti přímo ovlivňuje jejich rodiče. Jinak mne napadá reklama na brambůrky Lays s důchodkyní (což ostatně rada pro reklamu řešila, že?)
Jde o spoustu reklam, ale v posledni dobe me nejvic zklamala O2 - hrajte o 100 bmw. Reklama se ocividne snazila zakaznikovi namluvit, ze staci poslat 1 sms a bude zarazen do slosovani, pricemz ve skutecnosti bylo pro vyhru nutno utratit za SMS cca 40 000 Kc. Mimochodem jsem neposlal ani 1 sms, abyste si nemysleli ze jsem naletel a ted se mstim :)
je jich víc
ježek měl styk s kartáčem, reklama na paradentozu
kampaň nemysliš-zaplatíš
každá reklama, se kterou jsem nějakým způsobem nucen se setkat, nemá-li ryze informativní charakter (typu služba existuje a objektivněmá tuto vlastnost)
např. dobrá máma - jogurty - degraduje matku na pouhou sháněčku (TĚCH SPRÁVNÝCH) potravin
např. reklama pro KB - účet pro mladé - přišlo mi, že rádoby "cool" a drsně propaguje hodnoty, o kterých si myslí, že je mladí vyznávají. Osobně mi to připadalo přehnané a to nejsem žádný puritán
například reklama na coca colu, která vám říká,že pravý život je jen s coca colou a "děvkama".
neeticky na mě působí celý soubor reklam stavící na vizi šťastné rodiny, šťastnéo dětství (jen s naším výrobkem budete ta pravá máma atp) - dle mého je to vyděračství...
Nějaká americká reklama na steaky (napamatuju se blíže, bylo to rádoby vtipné, na mě jako vegetariánku to působilo krutě)
nějaký nadační fond - kolíbka s plačícím dítětem, která se později změní v rakev v metru - kampaň proti potratům
nevim, bylo jicjh vic
Nevim, jaká konkrétně reklama to byla, ale využívala děti způsobem, který se mi nezdál vhodný.
Nevím, jestli jsou neetické, ale vadí mi tyto reklamy: 1) na Fidorku a všechny další, kde je násilí 2) mnoho reklam, kde je zbytečně nahý člověk - tedy nahá žena (nahého muže v reklamě jsem viděla jen v reklamě na Kofolu, ale ta byla vtipná) 3) reklamy zaměřené na děti, které děti přesvědčí, že něco mít musí, jinak neobstojí v kolektivu 4) reklamy, které mluví jen o slevě - dělají z lidí pitomce 5) bilboardy a celude u silnic, které zaměstnávají pozornost řidiče a zhoršují mu pozornost při řízení 6) reklamy narušující půvab města - např. fasády domů pokryté obrovskými plakáty 7) reklamy ničící ráz krajiny - např. orlice Mattoni 8) reklamy na internetu, které se tak hýbou a blikají tak, že člověk nemůže v klidu pracovat
nevyžádaná pošta
nevzpominam si
nf
O2 BMW
Paradontax, Fidorka
placený zápis do bezvýznamného rejstříku podnikatelů
Použití fotografie "klimbajícího" ministra zahraničních věcí na bilboardech pro energetický nápoj
reklama na energetický nápoj se Schwarzenbergem
Reklama na internetových stránkách, která překrývá text stránek. Pokud jí chcete vypnout máte kliknout na křížek. Když to uděláte reklama sice zmizí, ale otevřou se vám stránky, na které reklama byla.
reklama na Magnesii - nahá postavy ženy a muže ve vodě
reklama na nehody Ministerstva dopravy
reklama na nějaký klub se sloganem: Máš chuť na mééééé kozy? fotka peroxidové blondýny a koz :p
reklama na pastu...hrozba paradentozy...plivání krve padání zubů
Reklama na PC - žena, která rodila počítač. Fakt hnus. Reklama na pojištění, které je flexibilní a přizpůsobuje se. Aktivní žena a partnerka a uplne neschopný muž, který jen kýve - genderově naprosto nevyvážené.
reklama na pivo ze sexualnim kontextem
reklama na produkty, které se testují na zvířatech
reklama na zubní pastu Parodontax
Reklamy cílené na děti, reklamy vulgární, reklamy propagující agresivitu a hrubé sobectví...
reklamy Danone překrucují skutečnost a nadhodnocují skutečné účinky produktů
reklamy na alkohol - téměř všechny zobrazují atraktivitu ženského těla a jsou nabity sexem, což má podle mne špatný vliv na myšlení průměrného člověka, jsou velmi manipulující
Reklamy na cukrovinky pro děti mě uplně vytáčí (plné kalcia - je to blbost, sladkosti naopak o minerály ochuzujou).
Rozhlasová reklama s rasovým podtextem, která napadala stánkový prodej Vietnamců, a naopak zvala do nově otevřené sítě prodejen nejmenovaného řetězce. Název si nezvzpomínám,
sexuálně explicitní, telefonická, spamy
skoro každá, především vydírání očkováním
SPAM
Spam; některé billboardy, ale nevybavuji si přesný příklad
šlo o propagační akci nějaké whisky v Tescu, kde rozdávali ochutnávky zdarma (malý paňáky)...myslím si, že rozdávat alkhohol kdekomu (i mladistvým) je tedy rozhodně úplně mimo....
T-Com vianocna reklama. Stary otec "otravuje" rodinu vianocnymi zvykmi. Neucta k starsim a zosmiesnovanie tradicii.
Tesco pomáhá v době krize
Už si bohužel nepamatuju... Navíc, kde je hranice neetičnosti v reklamě...
Veškeré reklamy např. na čistící prostředky, které předstírají zázračnou účinnost, kterou mít nemohou. Stejně tak volně prodejné léky. Prostý člověk, většinou důchodce snadno podlehne.
většina
Vím že jich pár bylo, ale poslední léta žiji bez TV takže konkrétní už nebudu
všechny reklamy na "dokonalé "čistící a prací prostředky
vyplivnutí krve do umyvadla + vyplivnutí zubu ...ale teď nevím, jak se ta zubní pasta jmenovala - Paradentol?
zesmesnovala uvadi nepravdive nebo neuplne informace
5. Domníváte se, že s příchodem nových trendů do marketingových komunikací obecně vzrůstá podíl neetické reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 55 | 55,56 % | 56,12 % |
ne | 44 | 44,44 % | 44,9 % |
6. Označte, zdali tento typ marketingové aktivity působí neeticky (1= nepůsobí vůbec neeticky, 5=působí velmi neeticky):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Hromadně rozesílaná nevyžádaná elektronická pošta. Většinou se jedná o reklamu a nabízení nějakých služeb či zboží. | 3.455 | 1.44 |
Před pobočky konkurenční České spořitelny byl Poštovní spořitelnou v době po zavření pobočky umístěn stojan s textem: Tady už je zavřeno. Banka na Vaší poště má stále otevřeno. | 3.061 | 1.936 |
Pojišťovna vyslala na internet 5 videí, které se tváří jako vlastní dokumentace činu mladých zlodějíčků. Ti v nich k obelhání bezpečnostních systémů aut využívající běžně dostupné předměty – elektrický paralyzér, ovladač od televize nebo záchodový zvon. | 3.02 | 1.676 |
Agent 007 jezdí povětšinou Aston Martinem, čas do odpálení nálože mu měří hodinky značky Omega a tradiční protřepaný-nemíchaný koktejl se po dlouhá léta neobešel bez vodky Smirnoff | 1.727 | 1.047 |
7. Využíváte některou ze sociálních sítí (například Facebook)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 57 | 57,58 % | 58,16 % |
Ne | 42 | 42,42 % | 42,86 % |
8. Obáváte se zde zneužití svých osobních údajů k marketingovým účelům?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 36 | 63,16 % | 36,73 % |
ano | 21 | 36,84 % | 21,43 % |
9. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 60 | 60,61 % | 61,22 % |
Muž | 39 | 39,39 % | 39,8 % |
10. Zařaďte se do jedné z věkových skupin:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26-35 | 45 | 45,45 % | 45,92 % |
16-25 | 42 | 42,42 % | 42,86 % |
36-45 | 7 | 7,07 % | 7,14 % |
56-65 | 2 | 2,02 % | 2,04 % |
46-55 | 2 | 2,02 % | 2,04 % |
0-15 | 1 | 1,01 % | 1,02 % |
11. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 52 | 52,53 % | 53,06 % |
střední s maturitou | 42 | 42,42 % | 42,86 % |
základní | 4 | 4,04 % | 4,08 % |
vyučen(a) | 1 | 1,01 % | 1,02 % |
12. Uveďte prosím, v jak velkém městě (obci) žijete
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nad 100 000 obyvatel | 60 | 60,61 % | 61,22 % |
do 2 000 obyvatel | 17 | 17,17 % | 17,35 % |
50 001 - 100 000 obyvytel | 9 | 9,09 % | 9,18 % |
5 001 - 10 000 obyvytel | 6 | 6,06 % | 6,12 % |
10 001 - 50 000 obyvatel | 4 | 4,04 % | 4,08 % |
2 001 - 5 000 obyvatel | 3 | 3,03 % | 3,06 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.