Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nuda ve škole

Nuda ve škole

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Orkáčová
Šetření:23. 02. 2010 - 02. 03. 2010
Počet respondentů:96
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku, který se zabývá tím, jaké jsou příčiny a projevy nudy na školách. Dotazník je určen specifické skupině respondentů - žákům ZŠ a SŠ. Výsledky budou použity také pro mou seminární práci do předmětu Obecná psychologie. Nejsou žádné správné ani špatné odpovědi.  Dotazník Vám zabere max. 5 min. Vašeho času.

Moc děkuji za pomoc, přeji pěkný den, Markéta.

Odpovědi respondentů

1. Jak často se v hodinách ve škole nudíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den4445,83 %45,83 %  
pár dnů v týdnu3940,63 %40,63 %  
zřídka1313,54 %13,54 %  

Graf

2. Jaká je příčina Vaší nudy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Učitel neumí podat výklad zajímavě.7680 %79,17 %  
Jsem unavený.4648,42 %47,92 %  
Nemám náladu poslouchat.3941,05 %40,63 %  
Předmět mi nejde.2021,05 %20,83 %  
Nudím se, protože se nudí i ostatní.44,21 %4,17 %  
učivo pro mě nemá význam11,05 %1,04 %  
nezajímáme mne učivo, které se bere11,05 %1,04 %  
Předmět mě nezajímá - převážně matematika, fyzika11,05 %1,04 %  
předměty nejsou dostatečnou výzvou11,05 %1,04 %  
učivo je nezajímavé11,05 %1,04 %  
Vypiji moc kávy a jsem příliš aktivní:-)11,05 %1,04 %  
učitel není schopen vysvětlit probíranou látku11,05 %1,04 %  
jsem v předmětu napřed11,05 %1,04 %  
vím, že se většinou učíme samé zbytečnosti11,05 %1,04 %  
někdy už je toho hodně a nestačím to všechno vstře11,05 %1,04 %  
probíraná látka je příliš snadná11,05 %1,04 %  
Nudný výklad, některé věci vážně zbytečné11,05 %1,04 %  
Umím to.11,05 %1,04 %  
Předmět mě nebaví11,05 %1,04 %  
nebaví mě ten předmět11,05 %1,04 %  
učitel neudělá přípravu a pak neví co dělat11,05 %1,04 %  

Graf

3. Co obvykle děláte, když se nudíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přemýšlím o jiných věcech.6669,47 %68,75 %  
Kreslím si do sešitu.5861,05 %60,42 %  
Učím se do jiného předmětu.4345,26 %44,79 %  
Hraji hry (bez použití mobilu) se sousedem.2425,26 %25 %  
Čtu si knihu.2324,21 %23,96 %  
Spím.2324,21 %23,96 %  
Píšu si přes mobil.2021,05 %20,83 %  
Hraji hry na mobilu.1818,95 %18,75 %  
Poslouchám mp3.1212,63 %12,5 %  
Chodím na WC, aniiž bych potřeboval(a).1010,53 %10,42 %  
Schválně ruším výuku.55,26 %5,21 %  
dělám něco na internetu (na laptopu)11,05 %1,04 %  
luštím křížovky11,05 %1,04 %  
nudím se :D-nic nedělám11,05 %1,04 %  
jsem na internetu11,05 %1,04 %  
odpočívám, mám zavřené oči prochází mnou myšlenky11,05 %1,04 %  
přesto si píšu zápisky11,05 %1,04 %  
kreslení, přemýšlím o j.věcech11,05 %1,04 %  
Hraju PC hry.11,05 %1,04 %  
Píšu si taháky na příští hodiny11,05 %1,04 %  

Graf

4. Vyberte, kdo nebo co může nejvíce za Vaši nudu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
učitel5153,68 %53,13 %  
předmět3031,58 %31,25 %  
já sám/sama77,37 %7,29 %  
v každém předmětu je to jiné11,05 %1,04 %  
osobní problémy11,05 %1,04 %  
vše má na tom svůj podíl11,05 %1,04 %  
české školství - málo šancí pro talentované mladé11,05 %1,04 %  
hlavne predmet, ale nekdy i (zmateny) ucitel11,05 %1,04 %  
ministerstvo školství, učitel11,05 %1,04 %  
osobni problemy,predmet a nekdy ucitel,ja sama11,05 %1,04 %  

Graf

5. V jakém předmětu se nudíte vždy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Matematika1111,58 %11,46 %  
ZSV88,42 %8,33 %  
zeměpis55,26 %5,21 %  
dějepis44,21 %4,17 %  
Fyzika44,21 %4,17 %  
anglický jazyk33,16 %3,13 %  
latina33,16 %3,13 %  
v žádném33,16 %3,13 %  
čeština33,16 %3,13 %  
Biologie22,11 %2,08 %  
ostatní odpovědi Chemie
anglická konverzace
v humanitních
marketing a management
ZSV, CHEMIE
hudební výchova
Ekonomika v Veřejné finance (stejná učitelka:)
fyzika, dějepis
angličtina
biologie, základy společenský věd
fyzika, matika, hudebka, anglina
asi žádný
fyzika, chemie, dějepis
anglická konverzace, fyzika
Porady
Informatika, Základy společenských věd
matematika, občanská výchova, ..
dějiny, ekonomika
chemie,matematika
matematika, fysika, biologie
záleží na profesorovi
latina,čeština
angličtina konverzace-profesor
matematika, fyzika
Automatizace
M, FY, FRancouzstina, HV, LATina, ZEM
konverzace v anglickém jazyce
výtvarka
matematika, ekonomie, právo
OV
technologie
matematika, fyzika, chemie, dějepis, zsv,
fyzika, angličtina, bilogie
fyzika, chémia
Psychologie
Fyzika, chemie, matematika
nudímSeVjakémkoliPředmětuPokudNeníVýkladZajímavý
Zsv, Dějepis
čeština mluvnice
zsv (ne vždy)
fyzika, matika, anglina
V matice.
zsv, biola
biologie, chemie
hoteliérství
Elektrotechnika
Čj
4951,58 %51,04 % 

Graf

6. V jakém předmětu se nikdy nenudíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MATEMATIKA99,47 %9,38 %  
francouzština66,32 %6,25 %  
biologie44,21 %4,17 %  
Angličtina44,21 %4,17 %  
zsv44,21 %4,17 %  
tělocvik44,21 %4,17 %  
Dějepis33,16 %3,13 %  
Český jazyk33,16 %3,13 %  
francouzský jazyk22,11 %2,08 %  
základy společenských věd22,11 %2,08 %  
ostatní odpovědi PE
IVT
francouzská konverzace
zeměpis
anglický jazyk
literatura
fyzika
v žádném
jazyky
společenská kultura
Psychologie
matematika, tělocvik
tělocvik, deskriptivní geometrie, matematika,
fránina, latina, biologie
asi taky žádný
-
Přestávky
Český jazyk, Angličtina, Matematika
německý jazyk, anglický jazyk
čeština
suroviny
PCV praktická cvičení
dějepis,český jazyk
dějepis, španělština
záleží na profesorovi
tělocvik, hudebka
angličtina, somatoligie
zbožíznalství
ZSV, D, AJ, AJ-Konverzace
hudební výchova
marketing a management, angličtina
Základy společenských věd, cizí jazyky
praxe
Matematika, Němčina, Tělocvik
chemie
jazyky, biológia
sociologie
Dramatická výchova
nekdy se clovek nudi v telocviku
Matematika, Biologie, Tělocvik
dejepis, biologie, vytvarka
V tělocviku
dejak, matika
matematika, čeština, dějepis, deskriptiva
Ekonomika
člověk a jeho zdraví
5456,84 %56,25 % 

Graf

7. Jsem žákem/studentem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ gymnázium6669,47 %68,75 %  
SŠ odborné2122,11 %21,88 %  
55,26 %5,21 %  
SŠ odborné učiliště33,16 %3,13 %  

Graf

8. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7073,68 %72,92 %  
muž2526,32 %26,04 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často se v hodinách ve škole nudíte?

2. Jaká je příčina Vaší nudy?

3. Co obvykle děláte, když se nudíte?

4. Vyberte, kdo nebo co může nejvíce za Vaši nudu.

5. V jakém předmětu se nudíte vždy?

7. Jsem žákem/studentem

8. Vaše pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často se v hodinách ve škole nudíte?

2. Jaká je příčina Vaší nudy?

3. Co obvykle děláte, když se nudíte?

4. Vyberte, kdo nebo co může nejvíce za Vaši nudu.

5. V jakém předmětu se nudíte vždy?

7. Jsem žákem/studentem

8. Vaše pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Orkáčová, M.Nuda ve škole (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://nuda-ve-skole.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.