Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku k mé bakalářské práci o psacím písmu. Děkuji za Váš čas.
Veronika Hrabcová
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
232
77,33 %
77,33 %
muž
68
22,67 %
22,67 %
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-30 let
237
79 %
79 %
30-40 let
28
9,33 %
9,33 %
40-50 let
25
8,33 %
8,33 %
50-60 let
9
3 %
3 %
60 let a více
1
0,33 %
0,33 %
3. Řadíte se do kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
164
54,67 %
54,67 %
pracující
131
43,67 %
43,67 %
důchodce
5
1,67 %
1,67 %
4. Používáte ve svém osobním životě rukopisné/psané písmo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
téměř každý den
120
40 %
40 %
ano, každý den
106
35,33 %
35,33 %
občas, dávám přednost elektronické formě komunikace
55
18,33 %
18,33 %
téměř nepoužívám
19
6,33 %
6,33 %
5. Jakým typem písma píšete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
tiskacím i psacím
125
41,67 %
41,67 %
spíše psacím
80
26,67 %
26,67 %
pouze tiskacím
37
12,33 %
12,33 %
spíše tiskacím
33
11 %
11 %
pouze psacím
25
8,33 %
8,33 %
6. Jak často používáte rukopisné/psané písmo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
denně (ve škole, v práci)
142
47,33 %
47,33 %
téměř každý den
97
32,33 %
32,33 %
občas
38
12,67 %
12,67 %
výjimečně, dávám přednost elektronické formě komunikace
23
7,67 %
7,67 %
7. Jak jste spokojeni se svým rukopisem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jsem celkem spokojen/á
153
51 %
51 %
svůj rukopis mám rád/a, je dobře čitelný
99
33 %
33 %
nejsem spokojen/á
48
16 %
16 %
8. Dokázali byste si vzpomenout na krasopisnou předlohu velké abecedy ze základní školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, ale nepoužívám ji
202
67,33 %
67,33 %
pamatuji si jen některá písmena
46
15,33 %
15,33 %
ano, používám ji
38
12,67 %
12,67 %
ne, nevzpomínám si
14
4,67 %
4,67 %
9. Slyšeli jste o novém školním písmu Comenia Script Radany Lencové?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 12].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
211
70,33 %
70,33 %
ne
89
29,67 %
29,67 %
10. Souhlasili byste s trvalým zavedením tohoto písma na základní školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, pokud by byla možnost výběru a i nadále se učil i krasopis
80
37,91 %
26,67 %
ne
75
35,55 %
25 %
ano
56
26,54 %
18,67 %
11. Chtěli byste, aby se Vaše dítě učilo na základní škole spíše krasopis nebo tiskací písmo Comenia Script?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
krasopis
134
63,51 %
44,67 %
Comenii Script
77
36,49 %
25,67 %
12. Myslíte si, že by se i dnes, v době elektronické komunikace, měly děti vést ke krasopisu a úpravě psané stránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
určitě ano
211
70,33 %
70,33 %
spíše ano
71
23,67 %
23,67 %
spíše ne
12
4 %
4 %
určitě ne
6
2 %
2 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 30-40 let na otázku 2. Kolik je Vám let?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40-50 let na otázku 2. Kolik je Vám let?
6. Jak často používáte rukopisné/psané písmo?
odpověď denně (ve škole, v práci):
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, každý den na otázku 4. Používáte ve svém osobním životě rukopisné/psané písmo?
11. Chtěli byste, aby se Vaše dítě učilo na základní škole spíše krasopis nebo tiskací písmo Comenia Script?
odpověď Comenii Script:
3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Souhlasili byste s trvalým zavedením tohoto písma na základní školy?
odpověď krasopis:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Souhlasili byste s trvalým zavedením tohoto písma na základní školy?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví:
2. Kolik je Vám let?
3. Řadíte se do kategorie:
4. Používáte ve svém osobním životě rukopisné/psané písmo?
5. Jakým typem písma píšete?
6. Jak často používáte rukopisné/psané písmo?
7. Jak jste spokojeni se svým rukopisem?
8. Dokázali byste si vzpomenout na krasopisnou předlohu velké abecedy ze základní školy?
9. Slyšeli jste o novém školním písmu Comenia Script Radany Lencové?
10. Souhlasili byste s trvalým zavedením tohoto písma na základní školy?
11. Chtěli byste, aby se Vaše dítě učilo na základní škole spíše krasopis nebo tiskací písmo Comenia Script?
12. Myslíte si, že by se i dnes, v době elektronické komunikace, měly děti vést ke krasopisu a úpravě psané stránky?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví:
2. Kolik je Vám let?
3. Řadíte se do kategorie:
4. Používáte ve svém osobním životě rukopisné/psané písmo?
5. Jakým typem písma píšete?
6. Jak často používáte rukopisné/psané písmo?
7. Jak jste spokojeni se svým rukopisem?
8. Dokázali byste si vzpomenout na krasopisnou předlohu velké abecedy ze základní školy?
9. Slyšeli jste o novém školním písmu Comenia Script Radany Lencové?
10. Souhlasili byste s trvalým zavedením tohoto písma na základní školy?
11. Chtěli byste, aby se Vaše dítě učilo na základní škole spíše krasopis nebo tiskací písmo Comenia Script?
12. Myslíte si, že by se i dnes, v době elektronické komunikace, měly děti vést ke krasopisu a úpravě psané stránky?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Helena: Účelem výuky psaní by měla být schopnost psát rychle a čitelně, a nebrat ohledy na hlouposti - například na naší základní škole bylo přísně zakázáno přeškrtávat malé psací t. Absurdní, výhoda žádná, ve výsledku text hůře čitelný.