Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Obal jako nástroj marketingové komunikace / Pickwick

Obal jako nástroj marketingové komunikace / Pickwick

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Vaněk
Šetření:23. 03. 2011 - 27. 03. 2011
Počet respondentů:147
Počet otázek (max/průměr):21 / 19.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente/respondentko,


jsem studentkou V. ročníku České zemědělské univerzity v Praze a tento dotazník je podkladem pro mou diplomovou práci s názvem „Obal jako nástroj marketingové komunikace“, kde budu zkoumat postoj spotřebitelů k obalům potravin na trhu v České republice a v Německu.
 

Děkuji předem za poskytnuté údaje a čas strávený vyplněním dotazníku.
 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10672,11 %72,11 %  
Muž4127,89 %27,89 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 35 let14095,24 %95,24 %  
51 - 65 let42,72 %2,72 %  
nad 65 let10,68 %0,68 %  
do 18 let10,68 %0,68 %  
36 - 50 let10,68 %0,68 %  

Graf

3. Nejvyšší ukončený stupeň vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou7047,62 %47,62 %  
Vysoká škola6946,94 %46,94 %  
Vyučen/a42,72 %2,72 %  
Základní škola42,72 %2,72 %  

Graf

4. Sociální postavení

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka8658,5 %58,5 %  
Zaměstnaný4731,97 %31,97 %  
V domácnosti, na mateřské dovolené85,44 %5,44 %  
Nezaměstnaný64,08 %4,08 %  

Graf

5. Čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 000 - 35 000 Kč4530,61 %30,61 %  
35 000 - 55 000 Kč3624,49 %24,49 %  
do 15 000 Kč2517,01 %17,01 %  
Nechci odpovídat2416,33 %16,33 %  
nad 55 000 Kč1711,56 %11,56 %  

Graf

6. Kde nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket9161,9 %61,9 %  
Hypermarket3926,53 %26,53 %  
Menší samoobsluha128,16 %8,16 %  
Specializovaná prodejna42,72 %2,72 %  
Tržnice, ostatní10,68 %0,68 %  

Graf

7. Při nákupu zboží Vás na obalu zpravidla zaujme: zaškrtněte prosím 3 odpovědi

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Barva obalu10068,03 %68,03 %  
Možnost opětovného uzavření7248,98 %48,98 %  
Snadné otvírání5336,05 %36,05 %  
Reklama na daný produkt5336,05 %36,05 %  
Velikost obalu5034,01 %34,01 %  
Možnost recyklace2315,65 %15,65 %  
Jiné1610,88 %10,88 %  
brand10,68 %0,68 %  
dobře čitelné informace o výrobku10,68 %0,68 %  
cena10,68 %0,68 %  
slozeni, vetsinou potrebuju slyset, ze je tam neco10,68 %0,68 %  
motiv10,68 %0,68 %  
Aby neměl ostré hrany a neprobodl tašku10,68 %0,68 %  
Logo a Název produktu10,68 %0,68 %  
obal je jiný než jiné co prodávají podobný produkt10,68 %0,68 %  
chytlavý nebo zajímavý název10,68 %0,68 %  
Nezalezi mi na obalu, snazim se kupovat kvalitni10,68 %0,68 %  
čistý, celkově pěkný design10,68 %0,68 %  
grafické zpracování10,68 %0,68 %  
Nic, zajímá mě výrobek10,68 %0,68 %  
proste neco...10,68 %0,68 %  
příliš mě nezajímá jak produkt vypadá10,68 %0,68 %  
informace na obalu (slozeni)10,68 %0,68 %  
Dizajn10,68 %0,68 %  

Graf

8. Kupujete balené potraviny v dárkovém/luxusním/inovovaném/limitovaném obalu i v případě, že jde o vyšší cenu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano příležitostně (svátky, narozeniny, atd.)10168,71 %68,71 %  
Ne, nekupuji4530,61 %30,61 %  
Ano vždy10,68 %0,68 %  

Graf

9. Při nákupu potravin upřednostňujete potraviny v obalu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímá mne pouze obsah/cena, na obalu nezáleží11276,19 %76,19 %  
Hezčím, ale dražším2013,61 %13,61 %  
Levnějším, tím pádem prostém1510,2 %10,2 %  

Graf

10. Kontrolujete na obalu datum spotřeby či datum minimální trvanlivosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano občas7551,72 %51,02 %  
Ano vždy5840 %39,46 %  
Ne, nekontroluji128,28 %8,16 %  

Graf

11. Vnímáte tabulku nutričních hodnot uvedenou na obalu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne 6342,86 %42,86 %  
Ano občas5638,1 %38,1 %  
Ano vždy1610,88 %10,88 %  
Ne, nekontroluji128,16 %8,16 %  

Graf

12. V případě odpovědi "Ano vždy" a "Ano občas" : Co sledujete nejčastěji? (možno více odpovědí)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Energetickou hodnotu5162,96 %34,69 %  
Obsah cukrů (sacharidů)4049,38 %27,21 %  
Obsah tuků (lipidů)3441,98 %23,13 %  
Obsah bílkovin (proteinů)1822,22 %12,24 %  
Množství vitamínů1518,52 %10,2 %  
nic44,94 %2,72 %  

Graf

13. V případě, že produkt obsahuje GMO (geneticky modifikované organismy), měla by tato informace být vždy uvedena na obalu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10269,39 %69,39 %  
nevím3624,49 %24,49 %  
ne96,12 %6,12 %  

Graf

14. Dáváte přednost recyklovatelným obalům?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8859,86 %59,86 %  
ne5940,14 %40,14 %  

Graf

15. Třídíte použité obaly na papír, PET a sklo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano vždy8859,86 %59,86 %  
Ano někdy4933,33 %33,33 %  
Ne 106,8 %6,8 %  

Graf

16. Znáte obchodní značku Pickwick?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14497,96 %97,96 %  
ne32,04 %2,04 %  

Graf

17. V případě odpovědi "Ano" :jak byste ohodnotili tuto značku v porovnání s konkurencí? (1 výborná, 5 naprosto nevyhovující)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26645,83 %44,9 %  
34833,33 %32,65 %  
12416,67 %16,33 %  
464,17 %4,08 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.23
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.44
Směrodatná odchylka:0.67
Medián:2
Modus:2

Graf

18. Kupujete výrobky značky Pickwick?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano občas9262,59 %62,59 %  
Ne, nekupuji3121,09 %21,09 %  
Ano pravidelně2416,33 %16,33 %  

Graf

19. Když se zaměříte na celkový design obalů firmy Pickwick (barvy, obrázky, logo, písmo) jak byste jí ohodnotili? (1 nejlepší, 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27853,06 %53,06 %  
33423,13 %23,13 %  
13322,45 %22,45 %  
521,36 %1,36 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.02
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.42
Směrodatná odchylka:0.65
Medián:2
Modus:2

Graf

20. Změnili byste něco na obalech firmy Pickwick?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12282,99 %82,99 %  
ano2517,01 %17,01 %  

Graf

21. V případě odpovědi "Ano"

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Barevné kombinace 1753,13 %11,56 %  
Text618,75 %4,08 %  
Logo515,63 %3,4 %  
Jiné515,63 %3,4 %  
nic26,25 %1,36 %  
na obalu bych chtel videt prsa a zadek13,13 %0,68 %  
motiv na obalu13,13 %0,68 %  
Uvítal bych větší kontrast mezi písmem a podkladem13,13 %0,68 %  
velikost obalu13,13 %0,68 %  
tvar obalu13,13 %0,68 %  
snížila bych počet obrázků na obalu, jednolitější 13,13 %0,68 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Sociální postavení

  • odpověď Student/ka:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nechci odpovídat na otázku 5. Čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti

14. Dáváte přednost recyklovatelným obalům?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost recyklace na otázku 7. Při nákupu zboží Vás na obalu zpravidla zaujme: zaškrtněte prosím 3 odpovědi

18. Kupujete výrobky značky Pickwick?

  • odpověď Ano občas:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 15. Třídíte použité obaly na papír, PET a sklo?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nejvyšší ukončený stupeň vzdělání

4. Sociální postavení

5. Čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti

6. Kde nejčastěji nakupujete?

7. Při nákupu zboží Vás na obalu zpravidla zaujme: zaškrtněte prosím 3 odpovědi

8. Kupujete balené potraviny v dárkovém/luxusním/inovovaném/limitovaném obalu i v případě, že jde o vyšší cenu?

9. Při nákupu potravin upřednostňujete potraviny v obalu:

10. Kontrolujete na obalu datum spotřeby či datum minimální trvanlivosti?

11. Vnímáte tabulku nutričních hodnot uvedenou na obalu?

12. V případě odpovědi "Ano vždy" a "Ano občas" : Co sledujete nejčastěji? (možno více odpovědí)

13. V případě, že produkt obsahuje GMO (geneticky modifikované organismy), měla by tato informace být vždy uvedena na obalu?

14. Dáváte přednost recyklovatelným obalům?

15. Třídíte použité obaly na papír, PET a sklo?

16. Znáte obchodní značku Pickwick?

17. V případě odpovědi "Ano" :jak byste ohodnotili tuto značku v porovnání s konkurencí? (1 výborná, 5 naprosto nevyhovující)

18. Kupujete výrobky značky Pickwick?

19. Když se zaměříte na celkový design obalů firmy Pickwick (barvy, obrázky, logo, písmo) jak byste jí ohodnotili? (1 nejlepší, 5 nejhorší)

20. Změnili byste něco na obalech firmy Pickwick?

21. V případě odpovědi "Ano"

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nejvyšší ukončený stupeň vzdělání

4. Sociální postavení

5. Čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti

6. Kde nejčastěji nakupujete?

7. Při nákupu zboží Vás na obalu zpravidla zaujme: zaškrtněte prosím 3 odpovědi

8. Kupujete balené potraviny v dárkovém/luxusním/inovovaném/limitovaném obalu i v případě, že jde o vyšší cenu?

9. Při nákupu potravin upřednostňujete potraviny v obalu:

10. Kontrolujete na obalu datum spotřeby či datum minimální trvanlivosti?

11. Vnímáte tabulku nutričních hodnot uvedenou na obalu?

12. V případě odpovědi "Ano vždy" a "Ano občas" : Co sledujete nejčastěji? (možno více odpovědí)

13. V případě, že produkt obsahuje GMO (geneticky modifikované organismy), měla by tato informace být vždy uvedena na obalu?

14. Dáváte přednost recyklovatelným obalům?

15. Třídíte použité obaly na papír, PET a sklo?

16. Znáte obchodní značku Pickwick?

17. V případě odpovědi "Ano" :jak byste ohodnotili tuto značku v porovnání s konkurencí? (1 výborná, 5 naprosto nevyhovující)

18. Kupujete výrobky značky Pickwick?

19. Když se zaměříte na celkový design obalů firmy Pickwick (barvy, obrázky, logo, písmo) jak byste jí ohodnotili? (1 nejlepší, 5 nejhorší)

20. Změnili byste něco na obalech firmy Pickwick?

21. V případě odpovědi "Ano"

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vaněk, T.Obal jako nástroj marketingové komunikace / Pickwick (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://obal-jako-nastroj-marketingo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.