Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Obchodní praktiky mobilních operátorů

Obchodní praktiky mobilních operátorů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Šuráňová
Šetření:05. 02. 2014 - 26. 02. 2014
Počet respondentů:754
Počet otázek (max/průměr):32 / 23.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou Provozně-ekonomické fakulty ČZÚ. V rámci své diplomové práce zpracovávám téma "Obchodní praktiky mobilních operátorů a právní ochrana spotřebitele". Diplomová práce se věnuje současné situaci na trhu elektronických komunikací. Téma je velmi atraktivní, v médiích se neustále řeší vysoké ceny za telekomunikační služby. Tato situace se však s příchodem virtuálních operátorů mění.

Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak výše příjmů ovlivňuje částky vynaložené za mobilní telefonii, jaké je povědomí veřejnosti o nově příchozích operátorech, podle čeho se lidé rozhodují při volbě operátora, s jakými obchodními praktikami se setkali a zda vědí, jak se bránit v případě nekalého chování ze strany operátora.

Odpovědi respondentů

1. Kolik měsíčně provoláte na mobilním telefonu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201 – 500 Kč28337,53 %37,53 %  
501 – 1000 Kč20627,32 %27,32 %  
0 – 200 Kč20326,92 %26,92 %  
1000 Kč a více628,22 %8,22 %  

Graf

2. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena47963,53 %63,53 %  
Muž27536,47 %36,47 %  

Graf

3. Do jaké věkové kategorie spadáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 50 let40053,05 %53,05 %  
66 a více13317,64 %17,64 %  
51 - 65 let11815,65 %15,65 %  
0 - 2010313,66 %13,66 %  

Graf

4. Jaká je orientační výše Vašeho měsíčního příjmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 – 20 000 Kč26435,01 %35,01 %  
0 – 10 000 Kč25133,29 %33,29 %  
20 001 – 35 000 Kč19525,86 %25,86 %  
35 001 a více Kč445,84 %5,84 %  

Graf

5. Používáte telefon jen v nejnutnějších případech nebo je pro vás jedním z prostředků běžné komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Používám ho jako součást běžné komunikace56574,93 %74,93 %  
Používám ho jen v nejnutnějších případech18925,07 %25,07 %  

Graf

6. Máte limit pro měsíční provolanou částku (hlídáte si, kolik provoláte)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne40553,71 %53,71 %  
Ano34946,29 %46,29 %  

Graf

7. Jaké služby využíváte na svém mobilním telefonu nejvíce? Prosím, uveďte k jednotlivým službám pomocí číslic 1, 2, 3, které služby využíváte nejvíce (číslo 1), které občas (číslo 2) a které nejméně (číslo 3).

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Hlasové služby (volání)1.6110.548
SMS1.9270.471
Datové služby2.4620.612

Graf

8. Zaznamenal/a jste příchod virtuálních operátorů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano39552,39 %52,39 %  
Nevím, o co jde19225,46 %25,46 %  
Ne16722,15 %22,15 %  

Graf

9. Uvažujete o využívání jejich služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne39552,39 %52,39 %  
Nevím, o co jde21929,05 %29,05 %  
Ano8210,88 %10,88 %  
Již jejich služeb využívám587,69 %7,69 %  

Graf

10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne52372,04 %69,36 %  
Ano18926,03 %25,07 %  
Zlevneni balicku operatoru10,14 %0,13 %  
Snížení cen10,14 %0,13 %  
nabídky neomezených tarifů velké trojky10,14 %0,13 %  
bezni operatori kolem toho hodne nakecaj10,14 %0,13 %  
Změny v cenové politice10,14 %0,13 %  
Snížení ceny za volání u všech operátorů.10,14 %0,13 %  
Cena šla lehce dolů, ale nemyslím si, že na základě virtuálních operátorů.10,14 %0,13 %  
ceny10,14 %0,13 %  
Snížení ceny za služby10,14 %0,13 %  
více nabídek, ale jsou velmi podobné10,14 %0,13 %  
snizeni cen vetsinou10,14 %0,13 %  
jen mne obtěžují svými sms a voláními, abych se svým číslem k nim přešla10,14 %0,13 %  
ČEZ - 0 paušál, ale není předplacená služba, takže platím podle uskutečněných služeb, ale nemusím řešit, kdy mi vyprší kredit10,14 %0,13 %  
v případě zájmu je možnost zabývat se poskytováním služeb jejich prostřednictvím10,14 %0,13 %  

Graf

11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2014,18 %2,65 %  
Ano149,93 %1,86 %  
Nevím, o co jde85,67 %1,06 %  
Snížení cen64,26 %0,8 %  
zlevnění32,13 %0,4 %  
neomezené tarify21,42 %0,27 %  
lepší ceny21,42 %0,27 %  
nižší ceny zejména na volání do sítí ostatnícch operátorů než nabízeli velcí operátoři10,71 %0,13 %  
Můj operátor (který není virtuální) začal nabízet nové, pravděpodobně opravdu výhodnější (i pro mě jako pro zákazníka) tarify.10,71 %0,13 %  
Operátoři přišli s neomezenými tarify za rozumnou cenu10,71 %0,13 %  
ostatní odpovědi nabídka nových tarifů
Více nabídek
snižování cen za hlasové služby
lepší podmínky stávajících operátorů
Prolomení monopolu současného tria operátorů a jejich "cenové dohody" a z toho plynoucí snížení cen.
snížila se radikálně cena pauášlního tarifu, tzv. provolej si, propiš si a stáhni si, co chceš za jednu cenu
Snížení cen, zpřehlednění některých nabídek
Levnější volání.
Snižování cen a nabízení zajímavých tarifů.
Poklesla cena za hlasové služby, datové služby jsou pořád naprosto předražené.
Masivnější marketing, nové tarify, ale pouze nevýrazné změny v standardních cenách hlavních operátorů
ceny nabízených produktů
ceny
Nové tarify stávajících operátorů, nové nabídky nových (virtuálních) operátorů, nižší ceny za volání, častější přítomnost výhodných nabídek při dlouhém úvazku (2 roky)
cena flat tarifů se snížila, vznikla změť velkého počtu subjektů na trhu, mezi nimiž není snadné se orientovat.
propad cen
stlačení cen směrem dolů, více propagace virtuálních operátorů v médiích, slevy pro studenty a jiné marketingové akce
Tlak na snížení poplatků za poskytované služby
zlepšení přístupu stávajících operátorů k zákazníkům
cenově výhodnější nabídky
Snižování cen
Stávající operátoři mě oslovili nabídkami výhodných tarifů
neomezené tarify běžných operátorů, pokles cen u předplacených karet
Změna tarifů, ochota řešit problémy, zájem operátora o prodloužení stávající smlouvy.
snížení poplatků oproti stávajícím operátorům
Snížení cen.
klesly ceny u O2,T-mobil i Vodafone
levné volání
Podstatně se zlevnily služby....a sjednotili ceny tarifu
Snížení paušálů telefonních operátorů
cenové přetahování klientů
zlevnění volání
snížení cen na neomezené volání
Větší nabídka tarifů, nižší ceny
výrobky (mobilní telefony, PC i tablety) jsou mnohem dokonalejšíjak rychlostí, tak obsahem
snížení cen jiných operátorů
Zlevnění služeb operátora
Levnější ceny za volání, sms i přenos mobilních dat, větší možnost výběru operátora, větší nabídka různých výhodnějších balíčků, aj.
Výrazné zlevnění všech mobilních služeb, nabídky neomezených tarifů za pětinové ceny oproti době před příchodem virtuálních operátorů
Trojice původních operátorů značně "povolila" - upravili svou nabídku služeb.
nabídka nových tarifů od stávajících operátorů
Neomezená volání za pevnou měsíční částku
nabídky levneho volani, pretahovani se o zakazniky
snižování cen a rozšíření nabídky tradičnách operátorů
ceny služeb
neveřejné nabídky operátorů
Větší možnost výběru
Snížení cen tarifů stávajících operátorů
zmena cenove politiky ostatnich operatoru
Zřejmě výhodnější neomezené volání. Mám dojem, že se trvale snižují ceny (poměrově vzhledem k předchozímu deseti/dvacetiletí, ale nevím, zda je to ovlivněné příchodem virtuálních operátorů.
Zlevneni u stabilnich operatoru
možnost využití neomezených tarifů
nabízí levnější, ale pro mě k ničemu tarifi, které bych nikdy v plné výši neuplatnila.
snížení cen tarifů
zlevnění stávajících?
Snížení cen velkých operátorů
Nižší ceny
Lepší konkurenční podmínky
Levnější neomezné tarify
pokles cen a nabídka paušálních tarifů
Levnější tarify stávajících operátorů
Při žádosti o uvolnění telefonního čísla (pro přechod k jinému operátorovi) mi operátor nabídnul lepší podmínky.
free tarify
celkové snížení cen volání za minutu
širší nabídka
bezpáteřní jednání při snahách původních operátorů o udržení stávajících zákazníků
3irší nabídka
znizeni cen volani
zlevnění tarifů
výhodnější nabídky ostatních operátorů
snížení cen tarifů, lepší přehlednost, snaha starších operátorů si své klienty více hýčkat a tím udržet
Nové nabídky, podmínky stávajících operátorů
snižování cen stávajících operátorů a zavádění Free tarifů
Zlevnění volání.
slevy tarifů, výhodné balíčky, akce apod.
cena volání
Zvýhodněná cena nabízených služeb
Zvýhodnění tarifů stávajících operátorů
Cenová zvýhodnění stávajících tarifů
Zkvalitnění služeb
Výhodnější cena tarifů
Ceny tarifů
Zvýhodněné volání
8358,87 %11,01 % 

Graf

12. Ve Vašem mobilním telefonu využíváte jaký typ SIM karty:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám smlouvu s operátorem56474,8 %74,8 %  
Předplacenou kartu (dobíjím si kredit)19025,2 %25,2 %  

Graf

13. Co je pro vás kritériem pro výběr operátora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nízká cena54772,55 %72,55 %  
Skutečnost, že ostatní členové rodiny využívají služeb stejného operátora32543,1 %43,1 %  
Vysoká míra pokrytí území32142,57 %42,57 %  
Snadná orientace v nabídce, přehlednost nabízených služeb a tarifů21728,78 %28,78 %  
Dostatek nabízených služeb20527,19 %27,19 %  
Příjemná komunikace se zástupcem operátora8311,01 %11,01 %  
Technické zázemí operátora7910,48 %10,48 %  
Retenční nabídka222,92 %2,92 %  

Graf

14. Pokud jste si nevybrali v předchozí otázce, jaké je další kritérium pro výběr operátora?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejdůležitějším kritériem je pro mě dostupnost a rychlost internetového připojení.12,63 %0,13 %  
už jsem v předchozí otázce si vybrala12,63 %0,13 %  
kvalita služeb12,63 %0,13 %  
způsob platby12,63 %0,13 %  
Jednoho operátora mám od zavedení GSM a dál to neřeším12,63 %0,13 %  
délka působení na trhu12,63 %0,13 %  
Seriózní chování12,63 %0,13 %  
Pozitivní informace, zkušenosti ostatních12,63 %0,13 %  
Nabídka datových služeb (cena, rychlost, FUP).12,63 %0,13 %  
X12,63 %0,13 %  
ostatní odpovědi Celková cena za kombinované služby (hlas, text, data ADSL)
součást firemní sítě
nechce se mi menit za jineho, je to zbytecna komplikace
je to smutné, ale při výběru se řídím nejmenším zlem - tedy v současnosti jsem upsán takovému operátorovi, který mě zatím stihl nejméně rozladit
Jen bych chtěla upřesnit k otázce č. 12 - mám tarif, ale bez smlouvy.
mám operátora, kterého mi kdysi zařídili rodiče a jsem příliš líná ho měnit a zjišťovat podmínky ú jiných operátorů
Pro operátora jsem pracoval, zatím mě příliš nenaštval, abych odešel:-)
rychlost a stabilita datového připojení
platí pro soukromý telefon, více používám služební
Dobrá kombinace nabízených služeb v tarifech.
Nízký počet sviňáren v obchodních podmínkách a celkovém přístupu k zákazníkovi
rozumná nabídka datových služeb
možnost přesáměrování e-mailů na mobil
kopletní nabídka mobilní telefon a Internet
pokud co nejméně otravují telemarketingem
cena roamingu
dost z mých přátel a členů rodiny odešlo od O2, čímž pro mě jejich tarif ztratil výhodnost
cena datového roamingu
Rodinné tarify
Nabídka studentských tarifů
nabízené služby
Opravdu výhodná nabídka služeb přímo pro mne.
Možnost individuální úpravy tarifů
studentský tarif
personalizovana nabidka
nabidka datovych sluzeb
Zaměstnavatel
Preciznost nabízených služeb
2873,68 %3,71 % 

Graf

15. Pokud nejdůležitějším kritériem není cena a operátor by Vám nabídl velmi výhodnou nabídku za nízkou cenu s tím, že ostatní faktory by nebyly podle Vašich představ, přijal/a byste tuto nabídku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, musel/a bych to zvážit40153,18 %53,18 %  
Ne25133,29 %33,29 %  
Ano10213,53 %13,53 %  

Graf

16. Pokud by cena nabídky byla vyšší, ale objem služeb by byl daleko větší, uvažoval/a byste o takové nabídce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, protože mi stačí menší objem služeb27035,81 %35,81 %  
Nevím, musel/a bych to zvážit22329,58 %29,58 %  
Ne, nejsem ochoten/ochotna platit více15019,89 %19,89 %  
Ano11114,72 %14,72 %  

Graf

17. Myslíte si, že si z nabídky operátora dokážete sami vybrat tarif, který vám nejvíce vyhovuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano55773,87 %73,87 %  
Nevím, nikdy jsem si tarif nevybíral/a sám/sama10113,4 %13,4 %  
Ne9612,73 %12,73 %  

Graf

18. Působí na Vás různé reklamy, ve kterých je hlavním předmětem právě cena nabízené služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne36548,41 %48,41 %  
Reklamy nesleduji, proto mě nemohou ovlivnit23030,5 %30,5 %  
Ano15921,09 %21,09 %  

Graf

19. S jakými obchodními praktikami operátorů jste se setkal/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Akční nabídka v podobě bezplatných balíčků volání, SMS a dat35146,55 %46,55 %  
Tarify a tarifní zvýhodnění32643,24 %43,24 %  
Telemarketing31942,31 %42,31 %  
Automatické prodloužení smlouvy23831,56 %31,56 %  
Nepřehlednost a nesrozumitelnost všeobecných podmínek22429,71 %29,71 %  
Změna smluvních podmínek18524,54 %24,54 %  
Doba platnosti smlouvy a její výpověď18524,54 %24,54 %  
Působení obchodního asistenta při osobním prodeji13818,3 %18,3 %  
Minimální měsíční plnění13417,77 %17,77 %  
Sankce a smluvní pokuty12616,71 %16,71 %  
Nedodržení garantované struktury účastnické smlouvy668,75 %8,75 %  
Kauce537,03 %7,03 %  
Retenční program425,57 %5,57 %  
Jiná, jaké ……………………………………………………20,27 %0,27 %  

Graf

20. Pokud jste nenalezl/a v předchozí otázce obchodní praktiku mobilního operátora, se kterou jste se setkal/a, prosím, doplňte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Streetový a podomní prodej zástupců společnosti O2, jejich výklad produktu byl zcela lživý a zcestný.13,85 %0,13 %  
neustale obtezovani od operatora nabidkou vyhodnejsich sluzeb (vzdy drazsi pro me)13,85 %0,13 %  
nemám doplnění13,85 %0,13 %  
věrnostní slevy, omezení doby čerpání kreditu podle jeho výše, FUP na data13,85 %0,13 %  
Obtěžování klienta, aby si k určitému datu dobil kredit určenou minim.částkou jinak mu zablokují kartu13,85 %0,13 %  
prémiové SMS13,85 %0,13 %  
Nevyžádané prémiové SMS13,85 %0,13 %  
X13,85 %0,13 %  
mluvení s PC13,85 %0,13 %  
vnucování zapínání placených datových služeb bez mého souhlasu13,85 %0,13 %  
ostatní odpovědi Nedostatečné informování o službách, které jsou defaultně aktivní
Nepřesné informování zákazníka, vyzdvihování pouze výhod, zatajení souvisejících důsledků
Válka mobilních operátorů
Neinformovanost zástupců operátora, kteří nabízí služby které již dlouhodobě mám předplacené.
Na kreditu není možné překročit počet minut pro hlas služby. Pro data to neplatí.
po tříměsíčním slevovém tarifu rapidní nárůst poplatků
Informace na Call centru
nabídka dalších druhů služeb
jednání proti dobrým mravům, sjednání smlouvy po telefonu s nesvéprrávnou osobou, která navíc nesouhlasila se smlouvuou ale chtěla ji jen poslat ke prostudování
Platba za bezplatnou službu.
pouliční prodej, nekvalitní prodejce, problémy s realizací požadované uzavřené smlouvy
O2 - špatná komunikace.
Omylem mi strhli poplatek za vedení bankovního účtu v době, kdy mmi bylo asi tak 14 (je to již ale 11 let)
Poskytnutí mého čísla jiným firmám, kteří neustále opravdu otravují!!! Neustálá nabídka nových a údajně výhodných služeb pro mne, i když jsem jejich nabídku několikrát odmítla. I se slovy, že nechci, aby mi tuto službu, produkt apod. ještě někdy nabízeli.
výše vyjmenované NEjsou OBCHODNÍ PRAKTIKY, chyba terminologie
nemám se svým operátorem problémy
1661,54 %2,12 % 

Graf

21. Pokud jste se s některou z nich setkal/a, připadala Vám nekalá? Jaká to byla a proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne55,62 %0,66 %  
nepřipadala33,37 %0,4 %  
Neprehlednost vseobecnych podminek11,12 %0,13 %  
minimální měsíční plnění11,12 %0,13 %  
Ne, nepřipadala11,12 %0,13 %  
zmena tarifu bez meho souhlasu11,12 %0,13 %  
Při telefonátu s operátorem byly smluveny podmínky nové smlouvy v jiném rozsahu, než jak je pak operátor zapracoval do samotné smlouvy - v tištěné smlouvě byl přidán placený internet. 11,12 %0,13 %  
Při volání na zákaznickou linku mi byly poskytnuté rozdílné informace o výpovědi smlouvy, každý tvrdil něco jiného.11,12 %0,13 %  
Viz. otázka 20. (Streetový a podomní prodej zástupců společnosti O2, jejich výklad produktu byl zcela lživý a zcestný.)11,12 %0,13 %  
chtěli jsme změnu, na pobočce změnili tarif, který k tomu byl potřeba a pak nám řekli, že to co jsme si vymysleli udělat nelze, ale ten tarif už nezměnili zpět11,12 %0,13 %  
ostatní odpovědi působení obchodního prodejce při podobním prodeji - jsou agresivní a lžou
Obtěžující telemarketing
premlouvani, ze to je vyhodnejsi...
to minimální měsíční plnění bylo někdy dosti nepříjemné, ale podařilo se mi to pak dojednat a změnit
Zadna praktika mi neprisla nekala
Na žádost mého bratra nechtěli ukončit automatické prodlužování smlouvy.
Ano, mnohokrát se operátor pokusil naúčtovat formou prémiových sms vysoké platby
Pokud vám někdo naúčtuje prémiové sms které jste neodeslal a ještě drze tvrdí (O2), že s tím nemá nic společného.
Telemarketink je otravný. Pokud neco chci, dokáži trh sledovat sám.
operator me casto klamave informoval
X
telemarketing, D2D - nedostatečné informace, chybné informace
Ano, platit poplatek v řádech tisíců za zrušení paušálu kvuli vysokému překročení limitu mi přijde šílené
Ano, po zruseni nekvalitniho internetu stale dal chodily slozenky, prestoze byla vypovednilhuta mesic a operatorka o kazde rikala ze uz je posledni.
provolala jsem rozhodne mene nez mi bylo uctovano a neschopnost poskytnuti podrobneho vypisu
Akční nabídka internetu v mobilu - bylo mi přislíbeno, že po uplynutí akční doby (3 měsíce) dojde k automatickému ukončení poskytování těchto služeb a že nebudu muset zkrátka nic platit, realita ovšem byla jiná. Ve 4. měsící byl internet ve vyúčtování.
roboti sou vsude
Telemarketing - nechápu jak mě někdo může obtěžovat na mém soukromém čísle
telefonický prodej - nepřehlednost a nadměrný tlak obchodníka, zkreslené údaje o službě
telemarketing bez svolení k oslovování
příliš krátká doba pro využití "dárku" za dobití kreditu u O2, proto jsem přešla na tarif ZERO
sankce za předčasné ukončení - rámcová smlouva, doplatit paušál za zbývající měsíce do konce rámcové smlouvy.
Změna nabídky služeb bez uvedení všech dopadů do tarifů
vnucování neplacených služeb na zkoušku, z kterých se pak stávají služby placené
Automatické prodlužování smlouvy, mají dát vědět, že smlouva končí a nechat na mě, jestli ji prodloužím.
Retenční program proti akčním nabídkám pro nové zákazníky je výsměchem stálým zákazníkům
Služby obsažené v akční časově omezené nabídce byly automaticky ponechány aktivní do dalšího období, kdy již byly zpoplatněny, a to bez předchozího upozornění
převádění zákazníků na neomezené tarify bez jejich souhlasu
viz výše
Problém s výpovědí
V nemocnci přestalo jít WiFI a omylem mi data přešly na GSM a udělal jsem si dluh 900 Kč
automatické prodloužení smlouvy - nedostatečné info, nebyli schopni mi vysvětlit, zda došlo k prodloužení pomocí sms nebo po telefonu. Nepřehlednost - mylné informace na některých pobočkách, žádné upozornění na vzniklý dluh...
Ano, automsticke prodlouzeni smlouvy a nadledujci sankce za vypocezebk
kauce je nekalá
Tak všichni známe reklamu O2 na její víkendové volání zdarma a také pokutu, kterou za ní dostala :-)
Příšerně dlouhá doba čekání než se dovoláte, častá neochota operátorů
vysoká cena za službu - např. informace
od operátora jednostranná změna smluvních podmínek a ceny v průběhu smluvního vztahu
jednání proti dobrým mravům, sjednání smlouvy po telefonu s nesvéprrávnou osobou, která navíc nesouhlasila se smlouvuou ale chtěla ji jen poslat ke prostudování
Telemarketing - otravná věc. Týden co týden se vám někdo něco snaží vnutit. Mělo by to být trestné!
Automatické prodloužení smlouvy
Ta doplněná navýšilo mi to paušální účet a musela jsem se dohadovat s operátorem, aby mi peníze vrátili. Nakonec jsem uspěla.
osobní asistent při prodeji - šla jsem přenest rodinému prislusnikovi cislo k novemu operatorovi, chtela jsem predplacenou kartu. pani se zeptala hned, ktery tarif jste si vybrala... verim ze vetsinu lidi to dokaze zmast kdyz to na nee zkusi a jsou zblbly
Automatické prodloužení smlouvy- využití časového stresu dnešní doby, spoléhají na to, že lidi nemají čas si to ohlídat
platit sankci za celý měsíc, když mi smlouva končila 3.12.
Telemarketing - jejich praktiky mne pravidelně nutí k zamyšlení, jestli již nenastal čas změnit operátora. Ale pak je vždycky naseru a je mi hned líp. :)
Změna smluvních podmínek během závazku.
telemarketing - ne sám o sobě, ale kvalita operátorů aktivního telemarketingu zajišťovaného externí firmou bývá nízká, často ani o službách operátora nemají dost informací, klientovi vykládají nepravdy apod.
Automatické prodloužení smlouvy - chtěl jsem přejít....
Nepřipadá, automatické prodloužení mi přijde normální a běžné u podobných služeb a telemarketing mi nevadí, mám tarif přes rámcovou smlouvu a tudíž vím, že mi nikdo nemůže nabídnout nic lepšího, jim to po chvíli taky dojde a hovor sami ukončují :)
Telemarketing-otravne
všichni operátoři jsou podvodníci
atumatické prodloužení smlouvy (skryto v obchodních podmínkách)
Potýkám se s tím, že operátor ruší můj tarif, který využívám několik let. Přestože platím inkasem, jsem u operátora 8 let, není schopen nabídnout tarif obdobný tomu, který jsem měla doposud, nabízí méně služeb za téměř dvojnásobnou cenu (z 280Kč na 500Kč)
Přechod k jinému operátorovi od Vodafone k O2 ( přehazovali si mě jako horký brambor
smluvní pokuty, jsou nemorální
Automatické prodloužení slmouvy.
jak co. nemám rád, když se mění podmínky bez oznámení - jen proto, že jsem se začal jinak chovat.
nemožnost odstoupit od smlouvy a změna smluvních podmínek
diskriminace již smluvně vázaných zákazníků
viz otázka 20
automatické prodloužení smlouvy - kdyby dali možnost se vyjádřit, ale vzhledem k tomu, že jsem nechtěla měnit operátora, hodila jsem to za hlavu
Nekalé mi připadalo, když mi operátor tvrdil, že nemohu vypovědět číslo, protože mám smlouvou. Po 5ti provolaných dnech jsme se dopracovali k tomu, že ve skutečnosti smluvně vázaná nejsem. Pouze to na mě zkoušeli pod pohrůžkou poplatku při odstoupení.
Ano, automatické prodloužení smlouvy bez mého souhlasu
Složitě vypověditelná smlouva na pevnou linku (obsahuje: sepsání žádosti - zaslání kódu operátorem - odeslání nějakých dokladů atd.)
Většina z mnou vybraných položek mi přišla nekalá. V telemarketingu lidem záměrně neříkají důležité informace a za každou cenu jdou na branku, změna smluvních podmínek, protože chce operátor rušit tarif? No a, oba jsme podepsali stejnou smlouvu, ne?
telemarketing - nebyl nekalá, ale obtěžoala mě
výpovědní lhůta byla zbytečně protahována
zmena smluvnich podminek. konkretne nucena zmena tarifu z duvodu ukonceni nabidky puvodniho tarifu. novy tarif je samozrejme drazsi a to cca o 100kc/mesic.
automatické prodloužení smlouvy - přijde mi to nefér bez mého souhlasu
Pokud něco chci zajistím si to sám. Nepotřebuji aby mi volal nějaký člověk a nabízel mi něco o co nemám zájem.
doba platnosti smlouvy
Telefonický kontakt, obtěžuje mě to, až budu něco potřebovat, vyhledám je sama
7382,02 %9,68 % 

Graf

22. Využil/a jste někdy vědomě některou obchodní praktiku ve svůj prospěch?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 23, Neotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne61681,7 %81,7 %  
Ano13818,3 %18,3 %  

Graf

23. Pokud ano, jakou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tarifní zvýhodnění56,49 %0,66 %  
Retenční nabídka45,19 %0,53 %  
tarify22,6 %0,27 %  
retenční nabídku22,6 %0,27 %  
Akční nabídka v podobě bezplatných balíčků volání, SMS a dat22,6 %0,27 %  
Akční balíčky22,6 %0,27 %  
retence22,6 %0,27 %  
Změna tarifu22,6 %0,27 %  
Jiný tarif11,3 %0,13 %  
žádnou11,3 %0,13 %  
ostatní odpovědi připojení k internetu
nabízené akční nabídky na bezplatné volání nebo SMS nebo snížené ceny po dobití kreditu
Akční nabídku klasického neomezeného tarifu za poloviční cenu. Podmínky využívání shodné.
SMS za dobití určitou částkou
zvýhodněný tarif
akční balíček
kouzelné úterky
hloupost
tlak na operatora, vyhruzky odchodem k jinému,
Výhrůžka, že přejdu k jinému operátorovi, aby mi nabídli levnější tarif
Nabízený nový tarif (asi pro udržení klienta).
sleva pro seniory
Neveřejný speciální tarif
akční nabídka
Dobu platnosti smlouvy, chtěl jsem přejít jinam a dostat retenční nabídku
akční nabídku v podobě volných sms
změna VOP - podala jsem výpověď bez sankce
přechod k jinému operátorovi a žádost o přenos čísla (byl mi nabídnut velmi výhodný balíček volných minut)
Doba platnosti smlouvy a její výpověď
tarfní zvýhodnění
Pří mém povolání barmanky, musím s lidmi také manipulovat.
vyjednavani o tarifu a cene
Levnější a lepší tarif, než můj původní studentský, který nabídli sestře. Zažádala jsem si o něj také.
Vyhrožovala jsem ukončením smlouvy s operátorem
dlouhodobou smlouvu
akční nabidka volani zdarma po dobiti kreditu
nabídka přes telemarketing - získání výhodnější ceny za balíček služeb, který pro mne osobně i bez slevy byl nejvýhodnější na běžném trhu tarifů
nový tarif, zvýhodněný mobilní internet
vyhrožování přejítím ke konkurenci, abych vymámila retenční nabídku
akcni nabidka datovych sluzeb pri dobiti kreditu
Tarifní zvýhodnění - je výhodné
nízká cena
retenci
retenční program
Poloviční cena za datový tarif na doživotí.
Při výpovědi využití nabídky ze strany operátora na poslední chvíli
různé například telefon za 1 Kč či různé jiné Benefity
KAční balíčky SMS
taktika při komunikaci
vyhrožování o přechodu ke konkurenci
Rozhodla jsem se odejít o T-mobile k virtuálnímu operátorovi. Po hovoru na infolince mi přišla nabídka, kterou jsem vzala (o 70% levnější volání do všech sítí, sms levnější o 30% - bez jakýchkoli paušálů, podmínek, poplatků). Kredit 200 mi vydrží na 2 měs
telemarketing
tarify a tarifní zvýhodnění
Kredit zdarma
retencni nabidku
Vyhrožoval jsem přestoupením k jinému operátorovi a po týdnu tohoto vyhrožování mi byli schopni najednou nabídnout tarif za poloviční cenu
retencni program
Automatické prodloužení smlouvy
Zvýhodněný tarif pro členy rodiny
výhodný tarif
Nechala jsem se u TO2 a pak u T-Mobile zaměstnat :-)
akční nabídka bezplatných balíčků služeb
telemarketing, operátorka mi nabídla velmi výhodný tarif
chtěla jsem přejít k jinému číslu, dostala jsem spoustu minut na volání, poté jsem ješět ěnkolikrát chtěla odstoupit
5470,13 %7,16 % 

Graf

24. Pokud uzavíráte Účastnickou smlouvu s operátorem, čtete si Všeobecné obchodní podmínky připojené k této smlouvě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 27, Neotázka č. 25].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano46261,27 %61,27 %  
Ne29138,59 %38,59 %  
Ano10,13 %0,13 %  

Graf

25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsou příliš dlouhé20675,46 %27,32 %  
Jsou nepřehledné10137 %13,4 %  
Prodejce k tomu nenechává dostatečný prostor a čas10036,63 %13,26 %  
Při podpisu smlouvy na to není čas8832,23 %11,67 %  
Jsou napsány nesrozumitelným jazykem8731,87 %11,54 %  
Jsou napsány příliš drobným písmem6222,71 %8,22 %  
Jiný důvod, doplňte ……………………………………..41,47 %0,53 %  

Graf

26. Pokud jste důvod pro nepřečtení Všeobecných obchodních podmínek nenalezl/a v předchozí otázce, prosím, doplňte jiný důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nebaví mě to 27,14 %0,27 %  
nezajímají me27,14 %0,27 %  
Ve své podstatě mě ani nezajímaj. Na všechny podstatné věci (v daném tématu se dobře orientuji) se zeptám ústně na pobočce a později pro ujištění na callcentru.13,57 %0,13 %  
čtu obchodní podmínky13,57 %0,13 %  
nechám si poradit od mladších v rodině13,57 %0,13 %  
spoléhám se na veřejnou kontrolu, že tam budou jen standardní ujednání13,57 %0,13 %  
nemohu je ovlivnit (dojednat jiné podmínky) - rámcově se s nimi seznamuji13,57 %0,13 %  
Věřím a spoléhám prodejci13,57 %0,13 %  
podepisovala jsem v dobe,kdy nekale praktiky nebyly tak plosne.Dnes uz nepodepisuju nic.Radeji vubec zadne smlouvy neuzaviram.Pripadne si beru nekoho sebou,a jeste k tomu vybyram koho sebou vezmu.13,57 %0,13 %  
mam v piči13,57 %0,13 %  
ostatní odpovědi Cítím se nepřijemně, když je chci přečíst celé a pochopit. Jako by mi prodavač řikal, to je zbytečné, to sou jen základní věci, tím neztrácejte čas. Navíc se cítím nepříjemně, když sem pohledem popoháněna abych dočetla a na text se nesoustředím.
nechce se mi to číst, pro mě je důležité pouze kolik platím, na jak dlouho je smlouva a jak je to s případnou výpovědí, toto mi stačí když mi poví člověk se kterým smlouvu uzavírám a já jim věřím.. vybírám firmy, kterým se dá věřit
Předpokládám, že kdyby tam bylo špatně něco zásadního, už by si toho někdo všiml.
nezajímají mě, mám zaměstnanecký program svého zaměstnavatele (levný)
Nikdy jsem se o to nezajímala
Využívám SIM kartu vydanou k SIM kartě rodičů, smlouvu podepisovala mamka, takže mě to nezajímalo
U dobíjecí karty mě nezajímají a nejsou tak dostupné
Nezajímá mě to, nezařizuji si volání sama
V předchozí otázce jsem zaškrtla vše, proč je nečtu CELÉ! Čtu je, ale ne celé. Není čas, většině nerozumím, ale vybírám si hlavně, podmínky plnění smlouvy a podmínky odstoupení od smlouvy. Případně pokuty a poplatky.
Väčšinou mi to vysvetlí predajca a nepovažujem potrebné to čítať. [A PROSÍM, PRI ĎALŠOM DOTAZNíKU ZVÁŽTE POČET OTÁZOK EŠTE RAZ!! vypĺňam dotazníky aby som ľudom pomohol, no dúfam, že k 32 otazkovému dotazníku máte poriadný dôvod.
Většinou nejsou úplné smluvní podmínky ani na pobočce k dispozici. Jen zkrácená verze.
smlouvu uzavírali rodiče
Dobíjím si kredit, smlouva mě moc nezajímá
Nemám smlouvu.
Dobíjím si kredit
U dobíjecí karty ani nevím, kde jsou k dispozici
1657,14 %2,12 % 

Graf

27. Už jste se někdy dostal/a do sporu s operátorem proto, že jste si řádně neprostudoval/a Všeobecné obchodní podmínky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne65586,99 %86,87 %  
Ano9813,01 %13 %  

Graf

28. Setkala jste se někdy s problémem, který by bylo vhodné řešit prostřednictvím účastnického sporu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neotázka č. 30, Anootázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne67189,11 %88,99 %  
Ano8210,89 %10,88 %  

Graf

29. Jaký problém to byl?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamarád pracoval u O2 kde měli služební SIM zdarma. Po ukončení spolupráce mu naúčtovali 27 tisíc.13,23 %0,13 %  
nebyl problém13,23 %0,13 %  
Prémiové SMS a podvody s nimi spojené - na straně operátora i 3. stran13,23 %0,13 %  
Prémiové SMS, aktivace služeb premium SMS operátorem (O2) bez mého vědomí13,23 %0,13 %  
Změna tarifu bez mého písemného souhlasu.13,23 %0,13 %  
Neprávem účtované služby.13,23 %0,13 %  
výměna karty13,23 %0,13 %  
vzan pausal na ridineho ucastnika bez jeho souhlasu a pozdeji vymshani dluhu..13,23 %0,13 %  
Problém při odstoupení od smlouvy a následné vrácení přeplatku. 13,23 %0,13 %  
Rejžování peněz na podvodných m-platbách, nakonec to šlo jako oznámení na PČR, pachatel neznámý.13,23 %0,13 %  
ostatní odpovědi převádění zákazníků na neomezené tarify bez jejich souhlasu
smlouva s Proluxem,domnivala jsem se, ze podepisuju,evidencni list.
opětovné poskytování mylných informací
přestože jsem nezavininil opožděnou platbu, musel jsem zaplatit penalizační poplatek
nemožnost odblokování nežádoucí drahé služby
telefonické sjednání smlouvy bez souhlasu majitele telefonu
Telemarketing - vaše číslo operátoři smějí předávat třetím osobám bez vašeho souhlasu. Musíte vyslovit nesouhlas!
Smlouva na daný tarif byla uzavřena na 2 roky, avšak po 1 roce mi ji zrušili a začli účtovat úplně podle jiného tarifu, aniž by mi to alespoň oznámili.
pokuta
zrušení mého tarifu, který následně automaticky převedli na jiný draží, pro mě nevýhodný
spoplanění mp3
nevím co je účastnický spor,ale reklamoval jsem špatné účtování a je li to ono pak i příští otázka -odpověď ano
nedodržení písemně stanovených podmínek či termínů
změna smluvních podmínek
viz. otázka 21
spatne vyúčtování služeb
špatná fakturace za služby.
přechod k jinému operátorovi
bohužel - mám podepsán slib mlčenlivosti
Nefunkční dobití kreditu
účtování poplatku za nedodržení smlouvy - smlouva byla 2 roky neplatná
2167,74 %2,79 % 

Graf

30. Už jste byl/a účastníkem sporu s mobilním operátorem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neotázka č. 32, Anootázka č. 31].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne66488,18 %88,06 %  
Ano8911,82 %11,8 %  

Graf

31. Z jakého důvodu jste řešil/a účastnický spor?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozdní aktivace služeb.12,17 %0,13 %  
Penále za nezaplacení faktury kterou jsem zaplatil 12,17 %0,13 %  
neoprávněná změna tarifu 12,17 %0,13 %  
neřešila jsem nic12,17 %0,13 %  
jenom služebně12,17 %0,13 %  
Prémiové SMS12,17 %0,13 %  
Prémiové SMS, aktivace služeb premium SMS operátorem (O2) bez mého vědomí12,17 %0,13 %  
Neuplatneni studentske slevy.12,17 %0,13 %  
cena12,17 %0,13 %  
Problém při odstoupení od smlouvy a následné vrácení přeplatku. 12,17 %0,13 %  
ostatní odpovědi nepochopitelné naběhnutí útraty
úmrtí otce
přestože mi nebyl zprovozněn Internet, poplatek byl požadován
Vadný mobilní telefon.
reklamace na vysokou cenu
telefonické sjednání smlouvy bez souhlasu majitele telefonu
Telemarketing - vaše číslo operátoři smějí předávat třetím osobám bez vašeho souhlasu. Musíte vyslovit nesouhlas!
nesprávné vyúčtování
doba trvani smlouvy
změna tarifu, změna ceny, změna služeb
změnili mi tarif, aniž by se mě zeptali
Automatické prodloužení smlouvy
nereálná výše účtované částky
výměna typu mobilního telefonu
vymerili mi vyssi castku nez co jsem skutecne provolal
špatné vyúčtování
řešení problému s telefonem,který je poruchový ale i tak neuznají reklamaci, i když jsou si vad vědomi, nárok na nový tel. apod.
Přestala odcházet platba za paušál. Platba inkasem, stále stejná banka, žádná změna. Při řešení tohoto problému trvalo několik dní a hodně času, než se přišlo, že chyba je na straně operátora. Ani se neomluvili, natož nějaké odškodnění.
zmena podminek
změna tarifu bez mého vědomí
z důvodu nefumkčního internetu
pokuta
naúčtované zahraniční sms, které jsem neposílal
omezování práv
Nesprávné účtování služeb - nakonec vyřešeno v můj prospěch.
nedodržení smluvních podmínek z jeho strany
Neustálé obtěžování telemarketingu. I v 8 hodin ráno
byl jsem penalizován za chybu operátora
Prodloužení smlouvy bez mého vědomí a následné odmítnutí odstoupení od smlouvy.
převod čísla k jinému operétoru
zmena podminek tarifu i kdyz bylo ve smlouve vyslovne uvedeno, ze podminky se nikdy (doslova) menit nebudou
Pozdní platba
Nedodržování smluvních podmínek ze strany operátora
Šlo o nevrácený přeplatek za tarif, který jsem nevyužívala
Nefunkční dobití kreditu
Porušení smluvních podmínek z mé strany
3678,26 %4,77 % 

Graf

32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne46962,28 %62,2 %  
Ano28437,72 %37,67 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Do jaké věkové kategorie spadáte:

  • odpověď 21 - 50 let:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?

8. Zaznamenal/a jste příchod virtuálních operátorů?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Již jejich služeb využívám na otázku 9. Uvažujete o využívání jejich služeb?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Uvažujete o využívání jejich služeb?

9. Uvažujete o využívání jejich služeb?

  • odpověď Nevím, o co jde:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím, o co jde na otázku 8. Zaznamenal/a jste příchod virtuálních operátorů?

24. Pokud uzavíráte Účastnickou smlouvu s operátorem, čtete si Všeobecné obchodní podmínky připojené k této smlouvě?

  • odpověď Ne:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou napsány příliš drobným písmem na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Při podpisu smlouvy na to není čas na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou nepřehledné na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou příliš dlouhé na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prodejce k tomu nenechává dostatečný prostor a čas na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou napsány nesrozumitelným jazykem na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?

32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?

  • odpověď Ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik měsíčně provoláte na mobilním telefonu:

2. Jste:

3. Do jaké věkové kategorie spadáte:

4. Jaká je orientační výše Vašeho měsíčního příjmu?

5. Používáte telefon jen v nejnutnějších případech nebo je pro vás jedním z prostředků běžné komunikace?

6. Máte limit pro měsíční provolanou částku (hlídáte si, kolik provoláte)?

7. Jaké služby využíváte na svém mobilním telefonu nejvíce? Prosím, uveďte k jednotlivým službám pomocí číslic 1, 2, 3, které služby využíváte nejvíce (číslo 1), které občas (číslo 2) a které nejméně (číslo 3).

8. Zaznamenal/a jste příchod virtuálních operátorů?

9. Uvažujete o využívání jejich služeb?

10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?

11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?

12. Ve Vašem mobilním telefonu využíváte jaký typ SIM karty:

13. Co je pro vás kritériem pro výběr operátora?

15. Pokud nejdůležitějším kritériem není cena a operátor by Vám nabídl velmi výhodnou nabídku za nízkou cenu s tím, že ostatní faktory by nebyly podle Vašich představ, přijal/a byste tuto nabídku?

16. Pokud by cena nabídky byla vyšší, ale objem služeb by byl daleko větší, uvažoval/a byste o takové nabídce?

17. Myslíte si, že si z nabídky operátora dokážete sami vybrat tarif, který vám nejvíce vyhovuje?

18. Působí na Vás různé reklamy, ve kterých je hlavním předmětem právě cena nabízené služby?

19. S jakými obchodními praktikami operátorů jste se setkal/a:

22. Využil/a jste někdy vědomě některou obchodní praktiku ve svůj prospěch?

24. Pokud uzavíráte Účastnickou smlouvu s operátorem, čtete si Všeobecné obchodní podmínky připojené k této smlouvě?

25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?

27. Už jste se někdy dostal/a do sporu s operátorem proto, že jste si řádně neprostudoval/a Všeobecné obchodní podmínky?

28. Setkala jste se někdy s problémem, který by bylo vhodné řešit prostřednictvím účastnického sporu?

30. Už jste byl/a účastníkem sporu s mobilním operátorem?

32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik měsíčně provoláte na mobilním telefonu:

2. Jste:

3. Do jaké věkové kategorie spadáte:

4. Jaká je orientační výše Vašeho měsíčního příjmu?

5. Používáte telefon jen v nejnutnějších případech nebo je pro vás jedním z prostředků běžné komunikace?

6. Máte limit pro měsíční provolanou částku (hlídáte si, kolik provoláte)?

7. Jaké služby využíváte na svém mobilním telefonu nejvíce? Prosím, uveďte k jednotlivým službám pomocí číslic 1, 2, 3, které služby využíváte nejvíce (číslo 1), které občas (číslo 2) a které nejméně (číslo 3).

8. Zaznamenal/a jste příchod virtuálních operátorů?

9. Uvažujete o využívání jejich služeb?

10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?

11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?

12. Ve Vašem mobilním telefonu využíváte jaký typ SIM karty:

13. Co je pro vás kritériem pro výběr operátora?

15. Pokud nejdůležitějším kritériem není cena a operátor by Vám nabídl velmi výhodnou nabídku za nízkou cenu s tím, že ostatní faktory by nebyly podle Vašich představ, přijal/a byste tuto nabídku?

16. Pokud by cena nabídky byla vyšší, ale objem služeb by byl daleko větší, uvažoval/a byste o takové nabídce?

17. Myslíte si, že si z nabídky operátora dokážete sami vybrat tarif, který vám nejvíce vyhovuje?

18. Působí na Vás různé reklamy, ve kterých je hlavním předmětem právě cena nabízené služby?

19. S jakými obchodními praktikami operátorů jste se setkal/a:

22. Využil/a jste někdy vědomě některou obchodní praktiku ve svůj prospěch?

24. Pokud uzavíráte Účastnickou smlouvu s operátorem, čtete si Všeobecné obchodní podmínky připojené k této smlouvě?

25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?

27. Už jste se někdy dostal/a do sporu s operátorem proto, že jste si řádně neprostudoval/a Všeobecné obchodní podmínky?

28. Setkala jste se někdy s problémem, který by bylo vhodné řešit prostřednictvím účastnického sporu?

30. Už jste byl/a účastníkem sporu s mobilním operátorem?

32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šuráňová, K.Obchodní praktiky mobilních operátorů (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://obchodni-praktiky-mobilnich.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.