Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou Provozně-ekonomické fakulty ČZÚ. V rámci své diplomové práce zpracovávám téma "Obchodní praktiky mobilních operátorů a právní ochrana spotřebitele". Diplomová práce se věnuje současné situaci na trhu elektronických komunikací. Téma je velmi atraktivní, v médiích se neustále řeší vysoké ceny za telekomunikační služby. Tato situace se však s příchodem virtuálních operátorů mění.
Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak výše příjmů ovlivňuje částky vynaložené za mobilní telefonii, jaké je povědomí veřejnosti o nově příchozích operátorech, podle čeho se lidé rozhodují při volbě operátora, s jakými obchodními praktikami se setkali a zda vědí, jak se bránit v případě nekalého chování ze strany operátora.
Odpovědi respondentů
1. Kolik měsíčně provoláte na mobilním telefonu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
201 – 500 Kč
283
37,53 %
37,53 %
501 – 1000 Kč
206
27,32 %
27,32 %
0 – 200 Kč
203
26,92 %
26,92 %
1000 Kč a více
62
8,22 %
8,22 %
2. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
479
63,53 %
63,53 %
Muž
275
36,47 %
36,47 %
3. Do jaké věkové kategorie spadáte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21 - 50 let
400
53,05 %
53,05 %
66 a více
133
17,64 %
17,64 %
51 - 65 let
118
15,65 %
15,65 %
0 - 20
103
13,66 %
13,66 %
4. Jaká je orientační výše Vašeho měsíčního příjmu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10 001 – 20 000 Kč
264
35,01 %
35,01 %
0 – 10 000 Kč
251
33,29 %
33,29 %
20 001 – 35 000 Kč
195
25,86 %
25,86 %
35 001 a více Kč
44
5,84 %
5,84 %
5. Používáte telefon jen v nejnutnějších případech nebo je pro vás jedním z prostředků běžné komunikace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
405
53,71 %
53,71 %
Ano
349
46,29 %
46,29 %
7. Jaké služby využíváte na svém mobilním telefonu nejvíce? Prosím, uveďte k jednotlivým službám pomocí číslic 1, 2, 3, které služby využíváte nejvíce (číslo 1), které občas (číslo 2) a které nejméně (číslo 3).
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
395
52,39 %
52,39 %
Nevím, o co jde
192
25,46 %
25,46 %
Ne
167
22,15 %
22,15 %
9. Uvažujete o využívání jejich služeb?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
395
52,39 %
52,39 %
Nevím, o co jde
219
29,05 %
29,05 %
Ano
82
10,88 %
10,88 %
Již jejich služeb využívám
58
7,69 %
7,69 %
10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 12].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
523
72,04 %
69,36 %
Ano
189
26,03 %
25,07 %
Zlevneni balicku operatoru
1
0,14 %
0,13 %
Snížení cen
1
0,14 %
0,13 %
nabídky neomezených tarifů velké trojky
1
0,14 %
0,13 %
bezni operatori kolem toho hodne nakecaj
1
0,14 %
0,13 %
Změny v cenové politice
1
0,14 %
0,13 %
Snížení ceny za volání u všech operátorů.
1
0,14 %
0,13 %
Cena šla lehce dolů, ale nemyslím si, že na základě virtuálních operátorů.
1
0,14 %
0,13 %
ceny
1
0,14 %
0,13 %
Snížení ceny za služby
1
0,14 %
0,13 %
více nabídek, ale jsou velmi podobné
1
0,14 %
0,13 %
snizeni cen vetsinou
1
0,14 %
0,13 %
jen mne obtěžují svými sms a voláními, abych se svým číslem k nim přešla
1
0,14 %
0,13 %
ČEZ - 0 paušál, ale není předplacená služba, takže platím podle uskutečněných služeb, ale nemusím řešit, kdy mi vyprší kredit
1
0,14 %
0,13 %
v případě zájmu je možnost zabývat se poskytováním služeb jejich prostřednictvím
1
0,14 %
0,13 %
11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
20
14,18 %
2,65 %
Ano
14
9,93 %
1,86 %
Nevím, o co jde
8
5,67 %
1,06 %
Snížení cen
6
4,26 %
0,8 %
zlevnění
3
2,13 %
0,4 %
neomezené tarify
2
1,42 %
0,27 %
lepší ceny
2
1,42 %
0,27 %
nižší ceny zejména na volání do sítí ostatnícch operátorů než nabízeli velcí operátoři
1
0,71 %
0,13 %
Můj operátor (který není virtuální) začal nabízet nové, pravděpodobně opravdu výhodnější (i pro mě jako pro zákazníka) tarify.
1
0,71 %
0,13 %
Operátoři přišli s neomezenými tarify za rozumnou cenu
1
0,71 %
0,13 %
ostatní odpovědi
nabídka nových tarifů Více nabídek snižování cen za hlasové služby lepší podmínky stávajících operátorů Prolomení monopolu současného tria operátorů a jejich "cenové dohody" a z toho plynoucí snížení cen. snížila se radikálně cena pauášlního tarifu, tzv. provolej si, propiš si a stáhni si, co chceš za jednu cenu Snížení cen, zpřehlednění některých nabídek Levnější volání. Snižování cen a nabízení zajímavých tarifů. Poklesla cena za hlasové služby, datové služby jsou pořád naprosto předražené. Masivnější marketing, nové tarify, ale pouze nevýrazné změny v standardních cenách hlavních operátorů ceny nabízených produktů ceny Nové tarify stávajících operátorů, nové nabídky nových (virtuálních) operátorů, nižší ceny za volání, častější přítomnost výhodných nabídek při dlouhém úvazku (2 roky) cena flat tarifů se snížila, vznikla změť velkého počtu subjektů na trhu, mezi nimiž není snadné se orientovat. propad cen stlačení cen směrem dolů, více propagace virtuálních operátorů v médiích, slevy pro studenty a jiné marketingové akce Tlak na snížení poplatků za poskytované služby zlepšení přístupu stávajících operátorů k zákazníkům cenově výhodnější nabídky Snižování cen Stávající operátoři mě oslovili nabídkami výhodných tarifů neomezené tarify běžných operátorů, pokles cen u předplacených karet Změna tarifů, ochota řešit problémy, zájem operátora o prodloužení stávající smlouvy. snížení poplatků oproti stávajícím operátorům Snížení cen. klesly ceny u O2,T-mobil i Vodafone levné volání Podstatně se zlevnily služby....a sjednotili ceny tarifu Snížení paušálů telefonních operátorů cenové přetahování klientů zlevnění volání snížení cen na neomezené volání Větší nabídka tarifů, nižší ceny výrobky (mobilní telefony, PC i tablety) jsou mnohem dokonalejšíjak rychlostí, tak obsahem snížení cen jiných operátorů Zlevnění služeb operátora Levnější ceny za volání, sms i přenos mobilních dat, větší možnost výběru operátora, větší nabídka různých výhodnějších balíčků, aj. Výrazné zlevnění všech mobilních služeb, nabídky neomezených tarifů za pětinové ceny oproti době před příchodem virtuálních operátorů Trojice původních operátorů značně "povolila" - upravili svou nabídku služeb. nabídka nových tarifů od stávajících operátorů Neomezená volání za pevnou měsíční částku nabídky levneho volani, pretahovani se o zakazniky snižování cen a rozšíření nabídky tradičnách operátorů ceny služeb neveřejné nabídky operátorů Větší možnost výběru Snížení cen tarifů stávajících operátorů zmena cenove politiky ostatnich operatoru Zřejmě výhodnější neomezené volání. Mám dojem, že se trvale snižují ceny (poměrově vzhledem k předchozímu deseti/dvacetiletí, ale nevím, zda je to ovlivněné příchodem virtuálních operátorů. Zlevneni u stabilnich operatoru možnost využití neomezených tarifů nabízí levnější, ale pro mě k ničemu tarifi, které bych nikdy v plné výši neuplatnila. snížení cen tarifů zlevnění stávajících? Snížení cen velkých operátorů Nižší ceny Lepší konkurenční podmínky Levnější neomezné tarify pokles cen a nabídka paušálních tarifů Levnější tarify stávajících operátorů Při žádosti o uvolnění telefonního čísla (pro přechod k jinému operátorovi) mi operátor nabídnul lepší podmínky. free tarify celkové snížení cen volání za minutu širší nabídka bezpáteřní jednání při snahách původních operátorů o udržení stávajících zákazníků 3irší nabídka znizeni cen volani zlevnění tarifů výhodnější nabídky ostatních operátorů snížení cen tarifů, lepší přehlednost, snaha starších operátorů si své klienty více hýčkat a tím udržet Nové nabídky, podmínky stávajících operátorů snižování cen stávajících operátorů a zavádění Free tarifů Zlevnění volání. slevy tarifů, výhodné balíčky, akce apod. cena volání Zvýhodněná cena nabízených služeb Zvýhodnění tarifů stávajících operátorů Cenová zvýhodnění stávajících tarifů Zkvalitnění služeb Výhodnější cena tarifů Ceny tarifů Zvýhodněné volání
83
58,87 %
11,01 %
12. Ve Vašem mobilním telefonu využíváte jaký typ SIM karty:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mám smlouvu s operátorem
564
74,8 %
74,8 %
Předplacenou kartu (dobíjím si kredit)
190
25,2 %
25,2 %
13. Co je pro vás kritériem pro výběr operátora?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nízká cena
547
72,55 %
72,55 %
Skutečnost, že ostatní členové rodiny využívají služeb stejného operátora
325
43,1 %
43,1 %
Vysoká míra pokrytí území
321
42,57 %
42,57 %
Snadná orientace v nabídce, přehlednost nabízených služeb a tarifů
217
28,78 %
28,78 %
Dostatek nabízených služeb
205
27,19 %
27,19 %
Příjemná komunikace se zástupcem operátora
83
11,01 %
11,01 %
Technické zázemí operátora
79
10,48 %
10,48 %
Retenční nabídka
22
2,92 %
2,92 %
14. Pokud jste si nevybrali v předchozí otázce, jaké je další kritérium pro výběr operátora?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nejdůležitějším kritériem je pro mě dostupnost a rychlost internetového připojení.
1
2,63 %
0,13 %
už jsem v předchozí otázce si vybrala
1
2,63 %
0,13 %
kvalita služeb
1
2,63 %
0,13 %
způsob platby
1
2,63 %
0,13 %
Jednoho operátora mám od zavedení GSM a dál to neřeším
1
2,63 %
0,13 %
délka působení na trhu
1
2,63 %
0,13 %
Seriózní chování
1
2,63 %
0,13 %
Pozitivní informace, zkušenosti ostatních
1
2,63 %
0,13 %
Nabídka datových služeb (cena, rychlost, FUP).
1
2,63 %
0,13 %
X
1
2,63 %
0,13 %
ostatní odpovědi
Celková cena za kombinované služby (hlas, text, data ADSL) součást firemní sítě nechce se mi menit za jineho, je to zbytecna komplikace je to smutné, ale při výběru se řídím nejmenším zlem - tedy v současnosti jsem upsán takovému operátorovi, který mě zatím stihl nejméně rozladit Jen bych chtěla upřesnit k otázce č. 12 - mám tarif, ale bez smlouvy. mám operátora, kterého mi kdysi zařídili rodiče a jsem příliš líná ho měnit a zjišťovat podmínky ú jiných operátorů Pro operátora jsem pracoval, zatím mě příliš nenaštval, abych odešel:-) rychlost a stabilita datového připojení platí pro soukromý telefon, více používám služební Dobrá kombinace nabízených služeb v tarifech. Nízký počet sviňáren v obchodních podmínkách a celkovém přístupu k zákazníkovi rozumná nabídka datových služeb možnost přesáměrování e-mailů na mobil kopletní nabídka mobilní telefon a Internet pokud co nejméně otravují telemarketingem cena roamingu dost z mých přátel a členů rodiny odešlo od O2, čímž pro mě jejich tarif ztratil výhodnost cena datového roamingu Rodinné tarify Nabídka studentských tarifů nabízené služby Opravdu výhodná nabídka služeb přímo pro mne. Možnost individuální úpravy tarifů studentský tarif personalizovana nabidka nabidka datovych sluzeb Zaměstnavatel Preciznost nabízených služeb
28
73,68 %
3,71 %
15. Pokud nejdůležitějším kritériem není cena a operátor by Vám nabídl velmi výhodnou nabídku za nízkou cenu s tím, že ostatní faktory by nebyly podle Vašich představ, přijal/a byste tuto nabídku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím, musel/a bych to zvážit
401
53,18 %
53,18 %
Ne
251
33,29 %
33,29 %
Ano
102
13,53 %
13,53 %
16. Pokud by cena nabídky byla vyšší, ale objem služeb by byl daleko větší, uvažoval/a byste o takové nabídce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, protože mi stačí menší objem služeb
270
35,81 %
35,81 %
Nevím, musel/a bych to zvážit
223
29,58 %
29,58 %
Ne, nejsem ochoten/ochotna platit více
150
19,89 %
19,89 %
Ano
111
14,72 %
14,72 %
17. Myslíte si, že si z nabídky operátora dokážete sami vybrat tarif, který vám nejvíce vyhovuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
557
73,87 %
73,87 %
Nevím, nikdy jsem si tarif nevybíral/a sám/sama
101
13,4 %
13,4 %
Ne
96
12,73 %
12,73 %
18. Působí na Vás různé reklamy, ve kterých je hlavním předmětem právě cena nabízené služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
365
48,41 %
48,41 %
Reklamy nesleduji, proto mě nemohou ovlivnit
230
30,5 %
30,5 %
Ano
159
21,09 %
21,09 %
19. S jakými obchodními praktikami operátorů jste se setkal/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Akční nabídka v podobě bezplatných balíčků volání, SMS a dat
351
46,55 %
46,55 %
Tarify a tarifní zvýhodnění
326
43,24 %
43,24 %
Telemarketing
319
42,31 %
42,31 %
Automatické prodloužení smlouvy
238
31,56 %
31,56 %
Nepřehlednost a nesrozumitelnost všeobecných podmínek
224
29,71 %
29,71 %
Změna smluvních podmínek
185
24,54 %
24,54 %
Doba platnosti smlouvy a její výpověď
185
24,54 %
24,54 %
Působení obchodního asistenta při osobním prodeji
138
18,3 %
18,3 %
Minimální měsíční plnění
134
17,77 %
17,77 %
Sankce a smluvní pokuty
126
16,71 %
16,71 %
Nedodržení garantované struktury účastnické smlouvy
66
8,75 %
8,75 %
Kauce
53
7,03 %
7,03 %
Retenční program
42
5,57 %
5,57 %
Jiná, jaké ……………………………………………………
2
0,27 %
0,27 %
20. Pokud jste nenalezl/a v předchozí otázce obchodní praktiku mobilního operátora, se kterou jste se setkal/a, prosím, doplňte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Streetový a podomní prodej zástupců společnosti O2, jejich výklad produktu byl zcela lživý a zcestný.
1
3,85 %
0,13 %
neustale obtezovani od operatora nabidkou vyhodnejsich sluzeb (vzdy drazsi pro me)
1
3,85 %
0,13 %
nemám doplnění
1
3,85 %
0,13 %
věrnostní slevy, omezení doby čerpání kreditu podle jeho výše, FUP na data
1
3,85 %
0,13 %
Obtěžování klienta, aby si k určitému datu dobil kredit určenou minim.částkou jinak mu zablokují kartu
1
3,85 %
0,13 %
prémiové SMS
1
3,85 %
0,13 %
Nevyžádané prémiové SMS
1
3,85 %
0,13 %
X
1
3,85 %
0,13 %
mluvení s PC
1
3,85 %
0,13 %
vnucování zapínání placených datových služeb bez mého souhlasu
1
3,85 %
0,13 %
ostatní odpovědi
Nedostatečné informování o službách, které jsou defaultně aktivní Nepřesné informování zákazníka, vyzdvihování pouze výhod, zatajení souvisejících důsledků Válka mobilních operátorů Neinformovanost zástupců operátora, kteří nabízí služby které již dlouhodobě mám předplacené. Na kreditu není možné překročit počet minut pro hlas služby. Pro data to neplatí. po tříměsíčním slevovém tarifu rapidní nárůst poplatků Informace na Call centru nabídka dalších druhů služeb jednání proti dobrým mravům, sjednání smlouvy po telefonu s nesvéprrávnou osobou, která navíc nesouhlasila se smlouvuou ale chtěla ji jen poslat ke prostudování Platba za bezplatnou službu. pouliční prodej, nekvalitní prodejce, problémy s realizací požadované uzavřené smlouvy O2 - špatná komunikace. Omylem mi strhli poplatek za vedení bankovního účtu v době, kdy mmi bylo asi tak 14 (je to již ale 11 let) Poskytnutí mého čísla jiným firmám, kteří neustále opravdu otravují!!! Neustálá nabídka nových a údajně výhodných služeb pro mne, i když jsem jejich nabídku několikrát odmítla. I se slovy, že nechci, aby mi tuto službu, produkt apod. ještě někdy nabízeli. výše vyjmenované NEjsou OBCHODNÍ PRAKTIKY, chyba terminologie nemám se svým operátorem problémy
16
61,54 %
2,12 %
21. Pokud jste se s některou z nich setkal/a, připadala Vám nekalá? Jaká to byla a proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
5
5,62 %
0,66 %
nepřipadala
3
3,37 %
0,4 %
Neprehlednost vseobecnych podminek
1
1,12 %
0,13 %
minimální měsíční plnění
1
1,12 %
0,13 %
Ne, nepřipadala
1
1,12 %
0,13 %
zmena tarifu bez meho souhlasu
1
1,12 %
0,13 %
Při telefonátu s operátorem byly smluveny podmínky nové smlouvy v jiném rozsahu, než jak je pak operátor zapracoval do samotné smlouvy - v tištěné smlouvě byl přidán placený internet.
1
1,12 %
0,13 %
Při volání na zákaznickou linku mi byly poskytnuté rozdílné informace o výpovědi smlouvy, každý tvrdil něco jiného.
1
1,12 %
0,13 %
Viz. otázka 20. (Streetový a podomní prodej zástupců společnosti O2, jejich výklad produktu byl zcela lživý a zcestný.)
1
1,12 %
0,13 %
chtěli jsme změnu, na pobočce změnili tarif, který k tomu byl potřeba a pak nám řekli, že to co jsme si vymysleli udělat nelze, ale ten tarif už nezměnili zpět
1
1,12 %
0,13 %
ostatní odpovědi
působení obchodního prodejce při podobním prodeji - jsou agresivní a lžou Obtěžující telemarketing premlouvani, ze to je vyhodnejsi... to minimální měsíční plnění bylo někdy dosti nepříjemné, ale podařilo se mi to pak dojednat a změnit Zadna praktika mi neprisla nekala Na žádost mého bratra nechtěli ukončit automatické prodlužování smlouvy. Ano, mnohokrát se operátor pokusil naúčtovat formou prémiových sms vysoké platby Pokud vám někdo naúčtuje prémiové sms které jste neodeslal a ještě drze tvrdí (O2), že s tím nemá nic společného. Telemarketink je otravný. Pokud neco chci, dokáži trh sledovat sám. operator me casto klamave informoval X telemarketing, D2D - nedostatečné informace, chybné informace Ano, platit poplatek v řádech tisíců za zrušení paušálu kvuli vysokému překročení limitu mi přijde šílené Ano, po zruseni nekvalitniho internetu stale dal chodily slozenky, prestoze byla vypovednilhuta mesic a operatorka o kazde rikala ze uz je posledni. provolala jsem rozhodne mene nez mi bylo uctovano a neschopnost poskytnuti podrobneho vypisu Akční nabídka internetu v mobilu - bylo mi přislíbeno, že po uplynutí akční doby (3 měsíce) dojde k automatickému ukončení poskytování těchto služeb a že nebudu muset zkrátka nic platit, realita ovšem byla jiná. Ve 4. měsící byl internet ve vyúčtování. roboti sou vsude Telemarketing - nechápu jak mě někdo může obtěžovat na mém soukromém čísle telefonický prodej - nepřehlednost a nadměrný tlak obchodníka, zkreslené údaje o službě telemarketing bez svolení k oslovování příliš krátká doba pro využití "dárku" za dobití kreditu u O2, proto jsem přešla na tarif ZERO sankce za předčasné ukončení - rámcová smlouva, doplatit paušál za zbývající měsíce do konce rámcové smlouvy. Změna nabídky služeb bez uvedení všech dopadů do tarifů vnucování neplacených služeb na zkoušku, z kterých se pak stávají služby placené Automatické prodlužování smlouvy, mají dát vědět, že smlouva končí a nechat na mě, jestli ji prodloužím. Retenční program proti akčním nabídkám pro nové zákazníky je výsměchem stálým zákazníkům Služby obsažené v akční časově omezené nabídce byly automaticky ponechány aktivní do dalšího období, kdy již byly zpoplatněny, a to bez předchozího upozornění převádění zákazníků na neomezené tarify bez jejich souhlasu viz výše Problém s výpovědí V nemocnci přestalo jít WiFI a omylem mi data přešly na GSM a udělal jsem si dluh 900 Kč automatické prodloužení smlouvy - nedostatečné info, nebyli schopni mi vysvětlit, zda došlo k prodloužení pomocí sms nebo po telefonu. Nepřehlednost - mylné informace na některých pobočkách, žádné upozornění na vzniklý dluh... Ano, automsticke prodlouzeni smlouvy a nadledujci sankce za vypocezebk kauce je nekalá Tak všichni známe reklamu O2 na její víkendové volání zdarma a také pokutu, kterou za ní dostala :-) Příšerně dlouhá doba čekání než se dovoláte, častá neochota operátorů vysoká cena za službu - např. informace od operátora jednostranná změna smluvních podmínek a ceny v průběhu smluvního vztahu jednání proti dobrým mravům, sjednání smlouvy po telefonu s nesvéprrávnou osobou, která navíc nesouhlasila se smlouvuou ale chtěla ji jen poslat ke prostudování Telemarketing - otravná věc. Týden co týden se vám někdo něco snaží vnutit. Mělo by to být trestné! Automatické prodloužení smlouvy Ta doplněná navýšilo mi to paušální účet a musela jsem se dohadovat s operátorem, aby mi peníze vrátili. Nakonec jsem uspěla. osobní asistent při prodeji - šla jsem přenest rodinému prislusnikovi cislo k novemu operatorovi, chtela jsem predplacenou kartu. pani se zeptala hned, ktery tarif jste si vybrala... verim ze vetsinu lidi to dokaze zmast kdyz to na nee zkusi a jsou zblbly Automatické prodloužení smlouvy- využití časového stresu dnešní doby, spoléhají na to, že lidi nemají čas si to ohlídat platit sankci za celý měsíc, když mi smlouva končila 3.12. Telemarketing - jejich praktiky mne pravidelně nutí k zamyšlení, jestli již nenastal čas změnit operátora. Ale pak je vždycky naseru a je mi hned líp. :) Změna smluvních podmínek během závazku. telemarketing - ne sám o sobě, ale kvalita operátorů aktivního telemarketingu zajišťovaného externí firmou bývá nízká, často ani o službách operátora nemají dost informací, klientovi vykládají nepravdy apod. Automatické prodloužení smlouvy - chtěl jsem přejít.... Nepřipadá, automatické prodloužení mi přijde normální a běžné u podobných služeb a telemarketing mi nevadí, mám tarif přes rámcovou smlouvu a tudíž vím, že mi nikdo nemůže nabídnout nic lepšího, jim to po chvíli taky dojde a hovor sami ukončují :) Telemarketing-otravne všichni operátoři jsou podvodníci atumatické prodloužení smlouvy (skryto v obchodních podmínkách) Potýkám se s tím, že operátor ruší můj tarif, který využívám několik let. Přestože platím inkasem, jsem u operátora 8 let, není schopen nabídnout tarif obdobný tomu, který jsem měla doposud, nabízí méně služeb za téměř dvojnásobnou cenu (z 280Kč na 500Kč) Přechod k jinému operátorovi od Vodafone k O2 ( přehazovali si mě jako horký brambor smluvní pokuty, jsou nemorální Automatické prodloužení slmouvy. jak co. nemám rád, když se mění podmínky bez oznámení - jen proto, že jsem se začal jinak chovat. nemožnost odstoupit od smlouvy a změna smluvních podmínek diskriminace již smluvně vázaných zákazníků viz otázka 20 automatické prodloužení smlouvy - kdyby dali možnost se vyjádřit, ale vzhledem k tomu, že jsem nechtěla měnit operátora, hodila jsem to za hlavu Nekalé mi připadalo, když mi operátor tvrdil, že nemohu vypovědět číslo, protože mám smlouvou. Po 5ti provolaných dnech jsme se dopracovali k tomu, že ve skutečnosti smluvně vázaná nejsem. Pouze to na mě zkoušeli pod pohrůžkou poplatku při odstoupení. Ano, automatické prodloužení smlouvy bez mého souhlasu Složitě vypověditelná smlouva na pevnou linku (obsahuje: sepsání žádosti - zaslání kódu operátorem - odeslání nějakých dokladů atd.) Většina z mnou vybraných položek mi přišla nekalá. V telemarketingu lidem záměrně neříkají důležité informace a za každou cenu jdou na branku, změna smluvních podmínek, protože chce operátor rušit tarif? No a, oba jsme podepsali stejnou smlouvu, ne? telemarketing - nebyl nekalá, ale obtěžoala mě výpovědní lhůta byla zbytečně protahována zmena smluvnich podminek. konkretne nucena zmena tarifu z duvodu ukonceni nabidky puvodniho tarifu. novy tarif je samozrejme drazsi a to cca o 100kc/mesic. automatické prodloužení smlouvy - přijde mi to nefér bez mého souhlasu Pokud něco chci zajistím si to sám. Nepotřebuji aby mi volal nějaký člověk a nabízel mi něco o co nemám zájem. doba platnosti smlouvy Telefonický kontakt, obtěžuje mě to, až budu něco potřebovat, vyhledám je sama
73
82,02 %
9,68 %
22. Využil/a jste někdy vědomě některou obchodní praktiku ve svůj prospěch?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 23, Ne → otázka č. 24].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
616
81,7 %
81,7 %
Ano
138
18,3 %
18,3 %
23. Pokud ano, jakou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
tarifní zvýhodnění
5
6,49 %
0,66 %
Retenční nabídka
4
5,19 %
0,53 %
tarify
2
2,6 %
0,27 %
retenční nabídku
2
2,6 %
0,27 %
Akční nabídka v podobě bezplatných balíčků volání, SMS a dat
2
2,6 %
0,27 %
Akční balíčky
2
2,6 %
0,27 %
retence
2
2,6 %
0,27 %
Změna tarifu
2
2,6 %
0,27 %
Jiný tarif
1
1,3 %
0,13 %
žádnou
1
1,3 %
0,13 %
ostatní odpovědi
připojení k internetu nabízené akční nabídky na bezplatné volání nebo SMS nebo snížené ceny po dobití kreditu Akční nabídku klasického neomezeného tarifu za poloviční cenu. Podmínky využívání shodné. SMS za dobití určitou částkou zvýhodněný tarif akční balíček kouzelné úterky hloupost tlak na operatora, vyhruzky odchodem k jinému, Výhrůžka, že přejdu k jinému operátorovi, aby mi nabídli levnější tarif Nabízený nový tarif (asi pro udržení klienta). sleva pro seniory Neveřejný speciální tarif akční nabídka Dobu platnosti smlouvy, chtěl jsem přejít jinam a dostat retenční nabídku akční nabídku v podobě volných sms změna VOP - podala jsem výpověď bez sankce přechod k jinému operátorovi a žádost o přenos čísla (byl mi nabídnut velmi výhodný balíček volných minut) Doba platnosti smlouvy a její výpověď tarfní zvýhodnění Pří mém povolání barmanky, musím s lidmi také manipulovat. vyjednavani o tarifu a cene Levnější a lepší tarif, než můj původní studentský, který nabídli sestře. Zažádala jsem si o něj také. Vyhrožovala jsem ukončením smlouvy s operátorem dlouhodobou smlouvu akční nabidka volani zdarma po dobiti kreditu nabídka přes telemarketing - získání výhodnější ceny za balíček služeb, který pro mne osobně i bez slevy byl nejvýhodnější na běžném trhu tarifů nový tarif, zvýhodněný mobilní internet vyhrožování přejítím ke konkurenci, abych vymámila retenční nabídku akcni nabidka datovych sluzeb pri dobiti kreditu Tarifní zvýhodnění - je výhodné nízká cena retenci retenční program Poloviční cena za datový tarif na doživotí. Při výpovědi využití nabídky ze strany operátora na poslední chvíli různé například telefon za 1 Kč či různé jiné Benefity KAční balíčky SMS taktika při komunikaci vyhrožování o přechodu ke konkurenci Rozhodla jsem se odejít o T-mobile k virtuálnímu operátorovi. Po hovoru na infolince mi přišla nabídka, kterou jsem vzala (o 70% levnější volání do všech sítí, sms levnější o 30% - bez jakýchkoli paušálů, podmínek, poplatků). Kredit 200 mi vydrží na 2 měs telemarketing tarify a tarifní zvýhodnění Kredit zdarma retencni nabidku Vyhrožoval jsem přestoupením k jinému operátorovi a po týdnu tohoto vyhrožování mi byli schopni najednou nabídnout tarif za poloviční cenu retencni program Automatické prodloužení smlouvy Zvýhodněný tarif pro členy rodiny výhodný tarif Nechala jsem se u TO2 a pak u T-Mobile zaměstnat :-) akční nabídka bezplatných balíčků služeb telemarketing, operátorka mi nabídla velmi výhodný tarif chtěla jsem přejít k jinému číslu, dostala jsem spoustu minut na volání, poté jsem ješět ěnkolikrát chtěla odstoupit
54
70,13 %
7,16 %
24. Pokud uzavíráte Účastnickou smlouvu s operátorem, čtete si Všeobecné obchodní podmínky připojené k této smlouvě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 27, Ne → otázka č. 25].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
462
61,27 %
61,27 %
Ne
291
38,59 %
38,59 %
Ano
1
0,13 %
0,13 %
25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsou příliš dlouhé
206
75,46 %
27,32 %
Jsou nepřehledné
101
37 %
13,4 %
Prodejce k tomu nenechává dostatečný prostor a čas
100
36,63 %
13,26 %
Při podpisu smlouvy na to není čas
88
32,23 %
11,67 %
Jsou napsány nesrozumitelným jazykem
87
31,87 %
11,54 %
Jsou napsány příliš drobným písmem
62
22,71 %
8,22 %
Jiný důvod, doplňte ……………………………………..
4
1,47 %
0,53 %
26. Pokud jste důvod pro nepřečtení Všeobecných obchodních podmínek nenalezl/a v předchozí otázce, prosím, doplňte jiný důvod:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nebaví mě to
2
7,14 %
0,27 %
nezajímají me
2
7,14 %
0,27 %
Ve své podstatě mě ani nezajímaj. Na všechny podstatné věci (v daném tématu se dobře orientuji) se zeptám ústně na pobočce a později pro ujištění na callcentru.
1
3,57 %
0,13 %
čtu obchodní podmínky
1
3,57 %
0,13 %
nechám si poradit od mladších v rodině
1
3,57 %
0,13 %
spoléhám se na veřejnou kontrolu, že tam budou jen standardní ujednání
1
3,57 %
0,13 %
nemohu je ovlivnit (dojednat jiné podmínky) - rámcově se s nimi seznamuji
1
3,57 %
0,13 %
Věřím a spoléhám prodejci
1
3,57 %
0,13 %
podepisovala jsem v dobe,kdy nekale praktiky nebyly tak plosne.Dnes uz nepodepisuju nic.Radeji vubec zadne smlouvy neuzaviram.Pripadne si beru nekoho sebou,a jeste k tomu vybyram koho sebou vezmu.
1
3,57 %
0,13 %
mam v piči
1
3,57 %
0,13 %
ostatní odpovědi
Cítím se nepřijemně, když je chci přečíst celé a pochopit. Jako by mi prodavač řikal, to je zbytečné, to sou jen základní věci, tím neztrácejte čas. Navíc se cítím nepříjemně, když sem pohledem popoháněna abych dočetla a na text se nesoustředím. nechce se mi to číst, pro mě je důležité pouze kolik platím, na jak dlouho je smlouva a jak je to s případnou výpovědí, toto mi stačí když mi poví člověk se kterým smlouvu uzavírám a já jim věřím.. vybírám firmy, kterým se dá věřit Předpokládám, že kdyby tam bylo špatně něco zásadního, už by si toho někdo všiml. nezajímají mě, mám zaměstnanecký program svého zaměstnavatele (levný) Nikdy jsem se o to nezajímala Využívám SIM kartu vydanou k SIM kartě rodičů, smlouvu podepisovala mamka, takže mě to nezajímalo U dobíjecí karty mě nezajímají a nejsou tak dostupné Nezajímá mě to, nezařizuji si volání sama V předchozí otázce jsem zaškrtla vše, proč je nečtu CELÉ! Čtu je, ale ne celé. Není čas, většině nerozumím, ale vybírám si hlavně, podmínky plnění smlouvy a podmínky odstoupení od smlouvy. Případně pokuty a poplatky. Väčšinou mi to vysvetlí predajca a nepovažujem potrebné to čítať. [A PROSÍM, PRI ĎALŠOM DOTAZNíKU ZVÁŽTE POČET OTÁZOK EŠTE RAZ!! vypĺňam dotazníky aby som ľudom pomohol, no dúfam, že k 32 otazkovému dotazníku máte poriadný dôvod. Většinou nejsou úplné smluvní podmínky ani na pobočce k dispozici. Jen zkrácená verze. smlouvu uzavírali rodiče Dobíjím si kredit, smlouva mě moc nezajímá Nemám smlouvu. Dobíjím si kredit U dobíjecí karty ani nevím, kde jsou k dispozici
16
57,14 %
2,12 %
27. Už jste se někdy dostal/a do sporu s operátorem proto, že jste si řádně neprostudoval/a Všeobecné obchodní podmínky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
655
86,99 %
86,87 %
Ano
98
13,01 %
13 %
28. Setkala jste se někdy s problémem, který by bylo vhodné řešit prostřednictvím účastnického sporu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → otázka č. 30, Ano → otázka č. 29].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
671
89,11 %
88,99 %
Ano
82
10,89 %
10,88 %
29. Jaký problém to byl?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kamarád pracoval u O2 kde měli služební SIM zdarma. Po ukončení spolupráce mu naúčtovali 27 tisíc.
1
3,23 %
0,13 %
nebyl problém
1
3,23 %
0,13 %
Prémiové SMS a podvody s nimi spojené - na straně operátora i 3. stran
1
3,23 %
0,13 %
Prémiové SMS, aktivace služeb premium SMS operátorem (O2) bez mého vědomí
1
3,23 %
0,13 %
Změna tarifu bez mého písemného souhlasu.
1
3,23 %
0,13 %
Neprávem účtované služby.
1
3,23 %
0,13 %
výměna karty
1
3,23 %
0,13 %
vzan pausal na ridineho ucastnika bez jeho souhlasu a pozdeji vymshani dluhu..
1
3,23 %
0,13 %
Problém při odstoupení od smlouvy a následné vrácení přeplatku.
1
3,23 %
0,13 %
Rejžování peněz na podvodných m-platbách, nakonec to šlo jako oznámení na PČR, pachatel neznámý.
1
3,23 %
0,13 %
ostatní odpovědi
převádění zákazníků na neomezené tarify bez jejich souhlasu smlouva s Proluxem,domnivala jsem se, ze podepisuju,evidencni list. opětovné poskytování mylných informací přestože jsem nezavininil opožděnou platbu, musel jsem zaplatit penalizační poplatek nemožnost odblokování nežádoucí drahé služby telefonické sjednání smlouvy bez souhlasu majitele telefonu Telemarketing - vaše číslo operátoři smějí předávat třetím osobám bez vašeho souhlasu. Musíte vyslovit nesouhlas! Smlouva na daný tarif byla uzavřena na 2 roky, avšak po 1 roce mi ji zrušili a začli účtovat úplně podle jiného tarifu, aniž by mi to alespoň oznámili. pokuta zrušení mého tarifu, který následně automaticky převedli na jiný draží, pro mě nevýhodný spoplanění mp3 nevím co je účastnický spor,ale reklamoval jsem špatné účtování a je li to ono pak i příští otázka -odpověď ano nedodržení písemně stanovených podmínek či termínů změna smluvních podmínek viz. otázka 21 spatne vyúčtování služeb špatná fakturace za služby. přechod k jinému operátorovi bohužel - mám podepsán slib mlčenlivosti Nefunkční dobití kreditu účtování poplatku za nedodržení smlouvy - smlouva byla 2 roky neplatná
21
67,74 %
2,79 %
30. Už jste byl/a účastníkem sporu s mobilním operátorem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → otázka č. 32, Ano → otázka č. 31].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
664
88,18 %
88,06 %
Ano
89
11,82 %
11,8 %
31. Z jakého důvodu jste řešil/a účastnický spor?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pozdní aktivace služeb.
1
2,17 %
0,13 %
Penále za nezaplacení faktury kterou jsem zaplatil
1
2,17 %
0,13 %
neoprávněná změna tarifu
1
2,17 %
0,13 %
neřešila jsem nic
1
2,17 %
0,13 %
jenom služebně
1
2,17 %
0,13 %
Prémiové SMS
1
2,17 %
0,13 %
Prémiové SMS, aktivace služeb premium SMS operátorem (O2) bez mého vědomí
1
2,17 %
0,13 %
Neuplatneni studentske slevy.
1
2,17 %
0,13 %
cena
1
2,17 %
0,13 %
Problém při odstoupení od smlouvy a následné vrácení přeplatku.
1
2,17 %
0,13 %
ostatní odpovědi
nepochopitelné naběhnutí útraty úmrtí otce přestože mi nebyl zprovozněn Internet, poplatek byl požadován Vadný mobilní telefon. reklamace na vysokou cenu telefonické sjednání smlouvy bez souhlasu majitele telefonu Telemarketing - vaše číslo operátoři smějí předávat třetím osobám bez vašeho souhlasu. Musíte vyslovit nesouhlas! nesprávné vyúčtování doba trvani smlouvy změna tarifu, změna ceny, změna služeb změnili mi tarif, aniž by se mě zeptali Automatické prodloužení smlouvy nereálná výše účtované částky výměna typu mobilního telefonu vymerili mi vyssi castku nez co jsem skutecne provolal špatné vyúčtování řešení problému s telefonem,který je poruchový ale i tak neuznají reklamaci, i když jsou si vad vědomi, nárok na nový tel. apod. Přestala odcházet platba za paušál. Platba inkasem, stále stejná banka, žádná změna. Při řešení tohoto problému trvalo několik dní a hodně času, než se přišlo, že chyba je na straně operátora. Ani se neomluvili, natož nějaké odškodnění. zmena podminek změna tarifu bez mého vědomí z důvodu nefumkčního internetu pokuta naúčtované zahraniční sms, které jsem neposílal omezování práv Nesprávné účtování služeb - nakonec vyřešeno v můj prospěch. nedodržení smluvních podmínek z jeho strany Neustálé obtěžování telemarketingu. I v 8 hodin ráno byl jsem penalizován za chybu operátora Prodloužení smlouvy bez mého vědomí a následné odmítnutí odstoupení od smlouvy. převod čísla k jinému operétoru zmena podminek tarifu i kdyz bylo ve smlouve vyslovne uvedeno, ze podminky se nikdy (doslova) menit nebudou Pozdní platba Nedodržování smluvních podmínek ze strany operátora Šlo o nevrácený přeplatek za tarif, který jsem nevyužívala Nefunkční dobití kreditu Porušení smluvních podmínek z mé strany
36
78,26 %
4,77 %
32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
469
62,28 %
62,2 %
Ano
284
37,72 %
37,67 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Již jejich služeb využívám na otázku 9. Uvažujete o využívání jejich služeb?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou příliš dlouhé na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prodejce k tomu nenechává dostatečný prostor a čas na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou napsány nesrozumitelným jazykem na otázku 25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?
odpověď Ano:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Kolik měsíčně provoláte na mobilním telefonu:
2. Jste:
3. Do jaké věkové kategorie spadáte:
4. Jaká je orientační výše Vašeho měsíčního příjmu?
5. Používáte telefon jen v nejnutnějších případech nebo je pro vás jedním z prostředků běžné komunikace?
7. Jaké služby využíváte na svém mobilním telefonu nejvíce? Prosím, uveďte k jednotlivým službám pomocí číslic 1, 2, 3, které služby využíváte nejvíce (číslo 1), které občas (číslo 2) a které nejméně (číslo 3).
10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?
11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?
12. Ve Vašem mobilním telefonu využíváte jaký typ SIM karty:
13. Co je pro vás kritériem pro výběr operátora?
15. Pokud nejdůležitějším kritériem není cena a operátor by Vám nabídl velmi výhodnou nabídku za nízkou cenu s tím, že ostatní faktory by nebyly podle Vašich představ, přijal/a byste tuto nabídku?
16. Pokud by cena nabídky byla vyšší, ale objem služeb by byl daleko větší, uvažoval/a byste o takové nabídce?
17. Myslíte si, že si z nabídky operátora dokážete sami vybrat tarif, který vám nejvíce vyhovuje?
18. Působí na Vás různé reklamy, ve kterých je hlavním předmětem právě cena nabízené služby?
19. S jakými obchodními praktikami operátorů jste se setkal/a:
22. Využil/a jste někdy vědomě některou obchodní praktiku ve svůj prospěch?
24. Pokud uzavíráte Účastnickou smlouvu s operátorem, čtete si Všeobecné obchodní podmínky připojené k této smlouvě?
25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
27. Už jste se někdy dostal/a do sporu s operátorem proto, že jste si řádně neprostudoval/a Všeobecné obchodní podmínky?
28. Setkala jste se někdy s problémem, který by bylo vhodné řešit prostřednictvím účastnického sporu?
30. Už jste byl/a účastníkem sporu s mobilním operátorem?
32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Kolik měsíčně provoláte na mobilním telefonu:
2. Jste:
3. Do jaké věkové kategorie spadáte:
4. Jaká je orientační výše Vašeho měsíčního příjmu?
5. Používáte telefon jen v nejnutnějších případech nebo je pro vás jedním z prostředků běžné komunikace?
7. Jaké služby využíváte na svém mobilním telefonu nejvíce? Prosím, uveďte k jednotlivým službám pomocí číslic 1, 2, 3, které služby využíváte nejvíce (číslo 1), které občas (číslo 2) a které nejméně (číslo 3).
10. Zaznamenal/a jste s příchodem virtuálních operátorů nějaké změny na trhu elektronických komunikací?
11. Pokud jste nějaké změny zaznamenal/a, jaké změny to jsou?
12. Ve Vašem mobilním telefonu využíváte jaký typ SIM karty:
13. Co je pro vás kritériem pro výběr operátora?
15. Pokud nejdůležitějším kritériem není cena a operátor by Vám nabídl velmi výhodnou nabídku za nízkou cenu s tím, že ostatní faktory by nebyly podle Vašich představ, přijal/a byste tuto nabídku?
16. Pokud by cena nabídky byla vyšší, ale objem služeb by byl daleko větší, uvažoval/a byste o takové nabídce?
17. Myslíte si, že si z nabídky operátora dokážete sami vybrat tarif, který vám nejvíce vyhovuje?
18. Působí na Vás různé reklamy, ve kterých je hlavním předmětem právě cena nabízené služby?
19. S jakými obchodními praktikami operátorů jste se setkal/a:
22. Využil/a jste někdy vědomě některou obchodní praktiku ve svůj prospěch?
24. Pokud uzavíráte Účastnickou smlouvu s operátorem, čtete si Všeobecné obchodní podmínky připojené k této smlouvě?
25. Pokud je nečtete, jaký k tomu máte důvod?
27. Už jste se někdy dostal/a do sporu s operátorem proto, že jste si řádně neprostudoval/a Všeobecné obchodní podmínky?
28. Setkala jste se někdy s problémem, který by bylo vhodné řešit prostřednictvím účastnického sporu?
30. Už jste byl/a účastníkem sporu s mobilním operátorem?
32. Víte, kdo má v ČR kompetenci řešit účastnické spory v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.