Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Obezřetnost při uzavírání pojištění
Obezřetnost při uzavírání pojištění
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Marková |
---|---|
Šetření: | 20. 10. 2010 - 18. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 100 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 6.68 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 76,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:26 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
studuji Vysokou školu ekonomickou v Praze a právě píši diplomovou práci na téma Specifika ochrany spotřebitele v pojišťovnictví, v rámci které jsem sestavila tento dotazník. Týká se obezřetnosti klientů pojišťoven při uzavírání pojištění, především jakou pozornost věnují pojistným podmínkám. Odpovídat mohou ale i ti, co doposud pojistnou smlouvu neuzavírali. Díky za Váš čas!
Odpovědi respondentů
1. Uzavíral(a) jste někdy pojistnou smlouvu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 71 | 71 % | 71 % |
Ne | 29 | 29 % | 29 % |
2. Součástí každé pojistné smlouvy jsou i všeobecné a zvláštní pojistné podmínky, které mívají až několik stran psaných malým písmen, jejich obsah však bývá důležitý (podmínky pojištění, výluky z pojištění, placení pojistného...). Předpokládáte, že byste se před podpisem smlouvy seznámil(a) s jejich obsahem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale zřejmě jen letmo | 11 | 37,93 % | 11 % |
Ano, podrobně | 10 | 34,48 % | 10 % |
Nevím, podle situace, pokud by na to byl čas atd. | 4 | 13,79 % | 4 % |
Ano a pokud bych něčemu nerozuměl(a), zeptal(a) bych se prodejce pojištění | 2 | 6,9 % | 2 % |
Ne, důvěřoval(a) bych prodejci pojištění, že mi vše potřebné sdělil | 2 | 6,9 % | 2 % |
3. Jednalo se o životní pojištění (pojištění na smrt nebo dožití určitého věku) nebo neživotní pojištění (pojištění aut, majetku, úrazové...)? (Pokud jste uzavíral(a) více pojistných smluv, odpovídejte na následující otázky tak, jak tomu bývá obvykle.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Životní i neživotní | 31 | 43,66 % | 31 % |
Neživotní | 26 | 36,62 % | 26 % |
Životní | 14 | 19,72 % | 14 % |
4. Seznámil(a) jste se před podpisem pojistné smlouvy s pojistnými podmínkami vztahujícími se k danému pojištění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, podrobně → otázka č. 5, Ano, ale jen letmo → otázka č. 5, Ne, ani nevím, že něco takového existuje → otázka č. 6, Ne, nepovažuji to za důležité → otázka č. 6, Ne, plně jsem důvěřoval(a) prodejci pojištění, že mi vše potřebné sdělil → otázka č. 6, Ne, pojištění jsem uzavíral(a) na doporučení zaměstnavatele, přátel, rodiny, tak nebylo potřeba podrobně se seznamovat s podmínkami → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale jen letmo | 26 | 36,62 % | 26 % |
Ano, podrobně | 23 | 32,39 % | 23 % |
Ne, plně jsem důvěřoval(a) prodejci pojištění, že mi vše potřebné sdělil | 13 | 18,31 % | 13 % |
Ne, pojištění jsem uzavíral(a) na doporučení zaměstnavatele, přátel, rodiny, tak nebylo potřeba podrobně se seznamovat s podmínkami | 6 | 8,45 % | 6 % |
Ne, nepovažuji to za důležité | 3 | 4,23 % | 3 % |
5. Byl Vám jasný jejich obsah?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ano, ale až poté, co jsem se na nejasnosti vyptal(a) prodejce → otázka č. 8, Ne a přišlo mi to natolik nesrozumitelné, že jsem se tím nehodlal(a) dál zabývat → otázka č. 6, Ne, ale nepřišlo mi důležité, abych všemu rozuměl(a) → otázka č. 6, Ne a prodejce mi nejasnosti odmítl vysvětlit → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale až poté, co jsem se na nejasnosti vyptal(a) prodejce | 28 | 57,14 % | 28 % |
Ano | 12 | 24,49 % | 12 % |
Ne a přišlo mi to natolik nesrozumitelné, že jsem se tím nehodlal(a) dál zabývat | 7 | 14,29 % | 7 % |
Ne, ale nepřišlo mi důležité, abych všemu rozuměl(a) | 2 | 4,08 % | 2 % |
6. Způsobila Vám neznalost pojistných podmínek následně nějaké problémy (např. z pojištění byla vyloučena škodní událost, kterou jste se domníval(a), že pojištění pokrývá)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 28 | 90,32 % | 28 % |
Ano | 3 | 9,68 % | 3 % |
7. O co šlo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
o všechno
8. Cítil(a) jste se někdy poškozen(a) jednáním pojišťovny či prodejce pojištění? Pokud ano, popiště zde prosím onen incident. :-)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
hlavním problémem je zatajování podrobností ohledně pojistné smlouvy..
měl jsem úraz (zlomený palec) od té doby mi zarůstá nehet a nebylo mi to uznané k úrazu...
NE
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
necítila
pojištovák mě podvedl. neřekl mi nevýhody IŽP a že jich bylo. Okradli mě o peníze
Sjednání pojištění domácnosti finanční poradkyní a následné nalezení výhodnějšího pojištění touto poradkyní, přičemž se starého bytu jsem se odstěhovala a pojistka na první pojištění rok plynula bez mého vědomí (dvojí platba).Dále chybění některých údajů v pojistné smlouvě na byt (domácnost), na které jsem byla až po roce upozorněna v pojišťovně.
V pojistné smlouvě jsou dle mé zkušenosti některé (celkem důležité) věci zamlčovány. Např. napíší, že nárok na odkupné vzniká po dvou letech od uzavření pojistné smlouvy, ale už tam nedodají, že když to člověk chce po těch dvou letech vybrat, tak by dostal jen směšných pár stovek, místo těch tisíců, co tam narval, poněvadž, cituji: "nárok na odkupné se vytváří jen velmi pomalu a trvá roky, než odkupné dosáhne hodnoty vložené částky". Jsou to prostě zloději :-)!
Zatím naštěstí nedošlo k pojistné události
životní pojištění bylo podmínkou k získání bankovního úvěru - to mi přijde neetické
9. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 60 | 60 % | 60 % |
Muž | 40 | 40 % | 40 % |
10. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 26 | 75 | 75 % | 75 % |
27 - 35 | 14 | 14 % | 14 % |
36 - 50 | 7 | 7 % | 7 % |
65 a více | 4 | 4 % | 4 % |
11. Dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 57 | 57 % | 57 % |
střední | 39 | 39 % | 39 % |
vyučen | 3 | 3 % | 3 % |
základní | 1 | 1 % | 1 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.