Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Oblíbenost časopisů

Oblíbenost časopisů

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Vaverková
Šetření:20. 11. 2009 - 03. 12. 2009
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

Rádi bychom Vás požádali o vyplnění tohoto dotazníku, jehož cílem je zjistit, jak jsou jednotlivé typy časopisů na českém trhu oblíbené a taktéž jakou stukturu zákazníci preferují.

Tento dotazník bude součástí naší seminární práce v rámci předmětu Statistické metody v marketingu, vyučovaném na Ekonomické fakultě VŠB-TU v Ostravě.

Dotazník je anonymní a jeho vyplnění Vám nezabere moc času.

Děkuji předem.

Zuzana Vaverková a spol.

 

Odpovědi respondentů

1. Čtete časopisy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11194,07 %94,07 %  
ne75,93 %5,93 %  

Graf

2. Jaké druhy časopisů čtete? (můžete označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
módní6356,76 %53,39 %  
bulvární5045,05 %42,37 %  
sportovní2825,23 %23,73 %  
ekonomické2825,23 %23,73 %  
pro mládež2724,32 %22,88 %  
dům a zahrada2018,02 %16,95 %  
komiksy1715,32 %14,41 %  
motoristické1412,61 %11,86 %  
erotické119,91 %9,32 %  

Graf

3. Co Vás na první pohled zaujme na časopisu? (můžete označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzhled titulní strany9787,39 %82,2 %  
cena4338,74 %36,44 %  
tloušťka2926,13 %24,58 %  
velikost1917,12 %16,1 %  

Graf

4. Jakou strukturu časopisů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
články s fotkami6861,26 %57,63 %  
články s fotkami a přílohami (např. křížovka)2926,13 %24,58 %  
více fotek než článků119,91 %9,32 %  
jenom články21,8 %1,69 %  
hlavně příspěvky s Tokio Hotel10,9 %0,85 %  

Graf

5. Přečtete časopis celý nebo Vás zajímají jenom určité části?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
celý časopis5650,45 %47,46 %  
určité části5549,55 %46,61 %  

Graf

6. Jak často si kupujete časopisy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 x měsíčně3531,53 %29,66 %  
několikráte měsíčně3329,73 %27,97 %  
méně než 1 x měsíčně2219,82 %18,64 %  
1 x týdně2018,02 %16,95 %  
denně10,9 %0,85 %  

Graf

7. Kolik lidí, kromě Vás, čte Vámi zakoupený časopis?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 až 37971,17 %66,95 %  
žádní1917,12 %16,1 %  
4 až 6109,01 %8,47 %  
více než 632,7 %2,54 %  

Graf

8. Kolik jste ochotni zaplatit za časopis?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50 až 100 Kč5045,05 %42,37 %  
do 50 Kč5045,05 %42,37 %  
více než 100 Kč119,91 %9,32 %  

Graf

9. Kde si nejčastěji kupujete časopisy? (můžete označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
trafika8677,48 %72,88 %  
supermarket, hypermarket5347,75 %44,92 %  
čerpací stanice2118,92 %17,8 %  
jinde1311,71 %11,02 %  

Graf

10. Jste spokojený/á s dostupností Vámi oblíbeného časopisu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9686,49 %81,36 %  
ne1513,51 %12,71 %  

Graf

11. Všímáte si reklamy v časopise?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9181,98 %77,12 %  
ne2018,02 %16,95 %  

Graf

12. Koupil/a jste si někdy časopis na základě reklamy? (rádio, TV, billboard)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6054,05 %50,85 %  
ne5145,95 %43,22 %  

Graf

13. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8576,58 %72,03 %  
muž2623,42 %22,03 %  

Graf

14. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 až 25 let7466,67 %62,71 %  
26 až 35 let1513,51 %12,71 %  
do 18 let119,91 %9,32 %  
36 až 45 let87,21 %6,78 %  
nad 45 let32,7 %2,54 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou6457,66 %54,24 %  
Vysoká škola2421,62 %20,34 %  
Základní škola1210,81 %10,17 %  
Vyšší odborná škola65,41 %5,08 %  
Střední škola bez maturity54,5 %4,24 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Přečtete časopis celý nebo Vás zajímají jenom určité části?

  • odpověď určité části:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 18 let na otázku 14. Kolik je Vám let?

15. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

  • odpověď Základní škola:
    • 8.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 18 let na otázku 14. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Čtete časopisy?

2. Jaké druhy časopisů čtete? (můžete označit více odpovědí)

3. Co Vás na první pohled zaujme na časopisu? (můžete označit více odpovědí)

4. Jakou strukturu časopisů preferujete?

5. Přečtete časopis celý nebo Vás zajímají jenom určité části?

6. Jak často si kupujete časopisy?

7. Kolik lidí, kromě Vás, čte Vámi zakoupený časopis?

8. Kolik jste ochotni zaplatit za časopis?

9. Kde si nejčastěji kupujete časopisy? (můžete označit více odpovědí)

10. Jste spokojený/á s dostupností Vámi oblíbeného časopisu?

11. Všímáte si reklamy v časopise?

12. Koupil/a jste si někdy časopis na základě reklamy? (rádio, TV, billboard)

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Kolik je Vám let?

15. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Čtete časopisy?

2. Jaké druhy časopisů čtete? (můžete označit více odpovědí)

3. Co Vás na první pohled zaujme na časopisu? (můžete označit více odpovědí)

4. Jakou strukturu časopisů preferujete?

5. Přečtete časopis celý nebo Vás zajímají jenom určité části?

6. Jak často si kupujete časopisy?

7. Kolik lidí, kromě Vás, čte Vámi zakoupený časopis?

8. Kolik jste ochotni zaplatit za časopis?

9. Kde si nejčastěji kupujete časopisy? (můžete označit více odpovědí)

10. Jste spokojený/á s dostupností Vámi oblíbeného časopisu?

11. Všímáte si reklamy v časopise?

12. Koupil/a jste si někdy časopis na základě reklamy? (rádio, TV, billboard)

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Kolik je Vám let?

15. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vaverková, Z.Oblíbenost časopisů (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://oblibenost-casopisu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.