Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Oblíbenost tištěných novin

Oblíbenost tištěných novin

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavlína Přibylová
Šetření:23. 03. 2011 - 02. 04. 2011
Počet respondentů:173
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Milí respondenti,

prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká oblíbenosti denního tisku.

Tento dotazník bude sloužit k vyhotovení dimplomové práce a přispěje ke zhodnocení konkurenceschopnosti jednotlivých titulů novin.

Předem děkuji za spolupráci a Váš čas.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš nejoblíbenější zdroj získávání informací zpravodajského typu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové zprávy10661,27 %61,27 %  
zprávy v televizi4928,32 %28,32 %  
tištěné noviny137,51 %7,51 %  
zprávy v rádiu52,89 %2,89 %  

Graf

2. Čtete noviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, pravidelně (denně nebo téměř každý den)otázka č. 3, ano, ale nepravidelněotázka č. 3, velmi zřídkaotázka č. 3, ne, vůbecotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale nepravidelně8146,82 %46,82 %  
velmi zřídka6034,68 %34,68 %  
ano, pravidelně (denně nebo téměř každý den)2514,45 %14,45 %  
ne, vůbec74,05 %4,05 %  

Graf

3. Čtete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [seriózní tiskotázka č. 5, bulvární tiskotázka č. 4, seriózní i bulvární tiskotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
seriózní tisk8048,19 %46,24 %  
seriózní i bulvární tisk7947,59 %45,66 %  
bulvární tisk74,22 %4,05 %  

Graf

4. Co Vás nejvíce motivuje ke čtení bulvárního tisku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zájem o dění ve světě celebrit4147,67 %23,7 %  
stručnost - krátké zprávy, hodně fotografií3844,19 %21,97 %  
nízká cena44,65 %2,31 %  
ty kraviny co tam pisou. smat se obcas musim 11,16 %0,58 %  
zábava, občas se člověk nad články zasměje11,16 %0,58 %  
zábava11,16 %0,58 %  
momentalne nevidim hranici mezi bulvarem a seriozn11,16 %0,58 %  
ima novinama11,16 %0,58 %  
pro pobavení11,16 %0,58 %  
dobrý doplněk ke kávě11,16 %0,58 %  
oddechovost většiny témat11,16 %0,58 %  
odpočinek, relaxace u nenáročných témat11,16 %0,58 %  
Máma to koupí tak si to přečtu když už to je doma 11,16 %0,58 %  
čtu jej, když jiný tisk doma nemáme11,16 %0,58 %  
jiný takřka neexistuje11,16 %0,58 %  
jen jestli myslíme bulvárností totéž11,16 %0,58 %  
odreagování11,16 %0,58 %  
pobavení11,16 %0,58 %  

Graf

5. Co Vás v novinách nejvíce zajímá ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zpravodajství z domova11871,08 %68,21 %  
zpravodajství ze světa9356,02 %53,76 %  
regionální zpravodajství6539,16 %37,57 %  
tématické přílohy - např. zdraví, cestování, zaměstnání,...5734,34 %32,95 %  
kultura4728,31 %27,17 %  
sport3521,08 %20,23 %  
vkládané přílohy - magazíny, TV program2917,47 %16,76 %  
bulvární zprávy1911,45 %10,98 %  
ekonomika21,2 %1,16 %  
různé přehledy 10,6 %0,58 %  
IT & PC10,6 %0,58 %  
od všeho něco,,,všeobecně10,6 %0,58 %  
finance, investování10,6 %0,58 %  
publicistika10,6 %0,58 %  
ekonomické10,6 %0,58 %  

Graf

6. Kupujete si nebo čtete více titulů novin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, noviny střídám podle aktuálních témat a titulků6337,95 %36,42 %  
ano, noviny střídám podle témat i podle příloh4627,71 %26,59 %  
ne, čtu pouze jeden titul novin4426,51 %25,43 %  
ano, čtu více novin podle magazínů a příloh95,42 %5,2 %  
nic10,6 %0,58 %  
čtu jen ten titul, který je v kavárně10,6 %0,58 %  
ano ču kupujeme jich doma víc10,6 %0,58 %  
ano, čtu více novin10,6 %0,58 %  

Graf

7. Jaké noviny čtete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MF DNES8048,19 %46,24 %  
Blesk1911,45 %10,98 %  
Hospodářské noviny1810,84 %10,4 %  
Lidové noviny137,83 %7,51 %  
Deník116,63 %6,36 %  
Právo84,82 %4,62 %  
Sport53,01 %2,89 %  
Metro31,81 %1,73 %  
nic21,2 %1,16 %  
Aha!21,2 %1,16 %  
SEDMIČKA, E 1510,6 %0,58 %  
Halo noviny10,6 %0,58 %  
MF Dnes, Deník10,6 %0,58 %  
budějovický samson10,6 %0,58 %  
Hasičské noviny :-)10,6 %0,58 %  

Graf

8. Jaké magazíny rádi čtete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MF DNES - ONA DNES4929,52 %28,32 %  
MF DNES - Magazín DNES+TV4527,11 %26,01 %  
MF DNES - Víkend DNES2917,47 %16,76 %  
Blesk magazín TV2313,86 %13,29 %  
Deník - TV magazín1810,84 %10,4 %  
Lidové noviny - Pátek1710,24 %9,83 %  
Hospodářské noviny - Víkend148,43 %8,09 %  
Hospodářské noviny - IN magazín127,23 %6,94 %  
Sport magazín116,63 %6,36 %  
MF DNES - DOMA DNES95,42 %5,2 %  
Právo - Dům a bydlení84,82 %4,62 %  
Právo - Magazín Právo+TV84,82 %4,62 %  
Právo - Styl pro ženy53,01 %2,89 %  
žádné42,41 %2,31 %  
Aha! TV31,81 %1,73 %  
Deník - Moje rodina31,81 %1,73 %  
nic10,6 %0,58 %  
SEDMIČKA10,6 %0,58 %  
Vlasta10,6 %0,58 %  
chvilka pro tebe10,6 %0,58 %  
magazíny nečtu10,6 %0,58 %  
TV pohoda televizní program10,6 %0,58 %  
žádný10,6 %0,58 %  
Vlasta, Katka10,6 %0,58 %  
co se dostane do rukou10,6 %0,58 %  
odborné požární ochrana10,6 %0,58 %  
příliiš nečtu, nemám vyhrazeno, čtu spíše časopisy10,6 %0,58 %  
TV Star10,6 %0,58 %  
nečtu10,6 %0,58 %  

Graf

9. Co je pro Vás důležité při rozhodování o koupi novin (rozhodování, zda noviny koupit, případně, jaké koupit)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
aktuální titulky8551,2 %49,13 %  
mimořádné téma - např. daně, nové zákony, hubnutí, recepty6740,36 %38,73 %  
nikdy se nerozhoduji, kupuji si stejné noviny a to pravidelně2313,86 %13,29 %  
cena případně Vaše momentální finanční situace2012,05 %11,56 %  
podněty přímo na stánku - upoutání pozornosti vystavením novin na první místo,reklama na stánku např. formou letáku, doporučením od trafikanta 1710,24 %9,83 %  
dárek k výtisku169,64 %9,25 %  
reklama v TV nebo v rádiu116,63 %6,36 %  
doporučení známých84,82 %4,62 %  
nekupuji noviny21,2 %1,16 %  
dlouhodobě platné informace10,6 %0,58 %  
stejné noviny nepravidelně10,6 %0,58 %  
čtu internetové noviny10,6 %0,58 %  
aktualně potřebné přílohy (inz. na bydlení, daně..10,6 %0,58 %  
noviny nekupuju10,6 %0,58 %  
politická orientace novin10,6 %0,58 %  
jen ve čtvrtek, vyjímečně jindy10,6 %0,58 %  
jestli jsem někde kde nemám internet10,6 %0,58 %  
krátkodobá budoucnost - zda se budou hodit10,6 %0,58 %  

Graf

10. Jakým způsobem si noviny nejčastěji obstaráváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákup novin na stánku11468,67 %65,9 %  
čtení u známých2615,66 %15,03 %  
předplatné137,83 %7,51 %  
SEDMIˇČKA je zdarma10,6 %0,58 %  
na Univerzitě - zdarma10,6 %0,58 %  
knihovna10,6 %0,58 %  
čtu v kavárně10,6 %0,58 %  
V práci10,6 %0,58 %  
z práce 10,6 %0,58 %  
čítárna10,6 %0,58 %  
z autobusu od StudentAgency10,6 %0,58 %  
internetové noviny10,6 %0,58 %  
vyrobím si je :-))10,6 %0,58 %  
čtení u rodičů nebo v knihovně10,6 %0,58 %  
v autobusech Student Agency10,6 %0,58 %  
dostanu je v autobuse10,6 %0,58 %  

Graf

11. V jakou denní dobu si obvykle noviny obstaráváte (kdy je pro Vás důležité mít noviny k dispozici)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přesná denní doba pro mne není podstatná9054,22 %52,02 %  
v dopoledních hodinách či v poledne2213,25 %12,72 %  
v odpoledních hodinách2012,05 %11,56 %  
7:31 - 9:302012,05 %11,56 %  
5:31 - 7:30106,02 %5,78 %  
4:00 - 5:3021,2 %1,16 %  
kdykoliv10,6 %0,58 %  
nic10,6 %0,58 %  

Graf

12. Do které kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12572,25 %72,25 %  
muž4827,75 %27,75 %  

Graf

13. Do jaké věkové kategorie patříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 29 let13276,74 %76,3 %  
30 -39 let169,3 %9,25 %  
12 - 19 let74,07 %4,05 %  
50 - 59 let74,07 %4,05 %  
40 - 49 let74,07 %4,05 %  
60 – 69 let31,74 %1,73 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské nebo vyučen s maturitou 8750,29 %50,29 %  
vysokoškolské nebo vyšší odborné7442,77 %42,77 %  
vyučen74,05 %4,05 %  
základní52,89 %2,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Čtete:

  • odpověď seriózní i bulvární tisk:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zájem o dění ve světě celebrit na otázku 4. Co Vás nejvíce motivuje ke čtení bulvárního tisku?

5. Co Vás v novinách nejvíce zajímá ?

  • odpověď sport:
    • 4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sport magazín na otázku 8. Jaké magazíny rádi čtete?

10. Jakým způsobem si noviny nejčastěji obstaráváte?

  • odpověď nákup novin na stánku:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sport magazín na otázku 8. Jaké magazíny rádi čtete?

12. Do které kategorie patříte?

  • odpověď muž:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sport magazín na otázku 8. Jaké magazíny rádi čtete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš nejoblíbenější zdroj získávání informací zpravodajského typu?

2. Čtete noviny?

3. Čtete:

4. Co Vás nejvíce motivuje ke čtení bulvárního tisku?

5. Co Vás v novinách nejvíce zajímá ?

6. Kupujete si nebo čtete více titulů novin?

7. Jaké noviny čtete nejčastěji?

8. Jaké magazíny rádi čtete?

9. Co je pro Vás důležité při rozhodování o koupi novin (rozhodování, zda noviny koupit, případně, jaké koupit)?

10. Jakým způsobem si noviny nejčastěji obstaráváte?

11. V jakou denní dobu si obvykle noviny obstaráváte (kdy je pro Vás důležité mít noviny k dispozici)?

12. Do které kategorie patříte?

13. Do jaké věkové kategorie patříte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš nejoblíbenější zdroj získávání informací zpravodajského typu?

2. Čtete noviny?

3. Čtete:

4. Co Vás nejvíce motivuje ke čtení bulvárního tisku?

5. Co Vás v novinách nejvíce zajímá ?

6. Kupujete si nebo čtete více titulů novin?

7. Jaké noviny čtete nejčastěji?

8. Jaké magazíny rádi čtete?

9. Co je pro Vás důležité při rozhodování o koupi novin (rozhodování, zda noviny koupit, případně, jaké koupit)?

10. Jakým způsobem si noviny nejčastěji obstaráváte?

11. V jakou denní dobu si obvykle noviny obstaráváte (kdy je pro Vás důležité mít noviny k dispozici)?

12. Do které kategorie patříte?

13. Do jaké věkové kategorie patříte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Přibylová, P.Oblíbenost tištěných novin (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://oblibenost-tistenych-novin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.