Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
36.85
Minimum:
21
Maximum:
66
Variační rozpětí:
45
Rozptyl:
129.99
Směrodatná odchylka:
11.4
Medián:
35
Modus:
30
3. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
VŠ
111
52,11 %
52,11 %
SŠ
83
38,97 %
38,97 %
VOŠ
12
5,63 %
5,63 %
ZŠ
7
3,29 %
3,29 %
4. Kraj, ve kterém žijete
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Praha
43
20,19 %
20,19 %
jihomoravský
26
12,21 %
12,21 %
středočeský
24
11,27 %
11,27 %
Olomoucký
16
7,51 %
7,51 %
Královéhradecký
15
7,04 %
7,04 %
ústecký
13
6,1 %
6,1 %
Liberecký
11
5,16 %
5,16 %
Plzeňský
9
4,23 %
4,23 %
zlínský
7
3,29 %
3,29 %
Moravskoslezský
6
2,82 %
2,82 %
ostatní odpovědi
Jihočeský Pardubický jm Vysočina Hlavní město Praha Ústecký kraj Moravskoslezský kraj Praha!!!!! Jihomroavský Pha Zlínský kraj severomoravský Hlavní město Praga střč Středočeském Ustec6 MSK MS Královéhradecký kraj Středočeský JMK JČ Střední Čechy Praha 7 pce PRG
43
20,19 %
20,19 %
5. Tento dotazník se věnuje tématu společenské odpovědnosti firem. Jedná se o dobrovolný závazek firem chovat se odpovědně k prostředí i společnosti, ve kterém podnikají a snahu zachovat ho nepoškozené pro současné i budoucí generace. Znáte pojem "společenská odpovědnost firem"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
84
39,44 %
39,44 %
Ano
69
32,39 %
32,39 %
Spíše ne
33
15,49 %
15,49 %
Ne
16
7,51 %
7,51 %
Nevím
11
5,16 %
5,16 %
6. Dáváte přednost výrobkům a službám, které produkují společensky odpovědné firmy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím
66
30,99 %
30,99 %
Spíše ano
55
25,82 %
25,82 %
Ne
43
20,19 %
20,19 %
Spíše ne
39
18,31 %
18,31 %
Ano
10
4,69 %
4,69 %
7. Seřaďte prosím následující podniky od toho, který se podle Vás chová nejodpovědněji (1) po ten, který uplatňuje společenskou odpovědnost firem nejméně (7).
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Lidl
2.371
3.661
Penny
4.577
3.671
Albert
3.746
2.903
Kaufland
4.023
2.812
Billa
4.408
2.786
Globus
4
4.629
Tesco
4.873
3.557
8. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Lidl. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Výstavba "Rákosníčkových hřišť"
138
78,41 %
64,79 %
Rovný přístup ke všem skupinám zaměstnanců
75
42,61 %
35,21 %
Vzdělávání zaměstnanců
66
37,5 %
30,99 %
Kontrola podmínek při chovu zvířat
60
34,09 %
28,17 %
Akce "Strom splněných přání"
55
31,25 %
25,82 %
Férové vztahy s obchodními partnery
35
19,89 %
16,43 %
9. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Penny. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Projekt "Ukliďme Česko"
106
66,25 %
49,77 %
Nabídka sáčků na ovoce a zeleninu pro opakované použití
91
56,88 %
42,72 %
Prodej "zelených produktů"
43
26,88 %
20,19 %
Podpora regionálního rozvoje a zaměstnanosti
40
25 %
18,78 %
Spolupráce s nadací "Krása pomoci"
20
12,5 %
9,39 %
Respekt k osobnosti zaměstnanců
17
10,63 %
7,98 %
10. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Albert. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sleva u potravin s blížícím se datem spotřeby
140
82,84 %
65,73 %
Projekt "Bertík pomáhá"
85
50,3 %
39,91 %
Výměna papírových cenovek za digitální
39
23,08 %
18,31 %
Rovné pracovní příležitosti (rovnoprávnost mužů a žen, odmítání diskriminace)
31
18,34 %
14,55 %
Program "Do Alberta na praxi"
20
11,83 %
9,39 %
Otevřená a pravdivá komunikace se zákazníky
17
10,06 %
7,98 %
11. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Kaufland. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Snaha o omezení používání plastu (např. vyřazení jednorázového plastového nádobí nebo tašek z prodeje)
86
64,18 %
40,38 %
Spolupráce s "Nadací Světluška"
66
49,25 %
30,99 %
Třídění a recyklace odpadů
50
37,31 %
23,47 %
Spolupráce s "Centrem Paraple"
39
29,1 %
18,31 %
Stejná šance pro všechny zaměstnance (bez ohledu na sociální status, přesvědčení, původ, pohlaví nebo věk)
37
27,61 %
17,37 %
Dodržování férových obchodních praktik (dodržování národních i mezinárodních zákonů a norem v této oblasti)
22
16,42 %
10,33 %
12. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Billa. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Akce "Běháme pro děti"
38
40 %
17,84 %
Akce "Strom splněných přání"
34
35,79 %
15,96 %
Výsadba ovocných stromů a alejí
30
31,58 %
14,08 %
Nahrazování papírových cenovek digitálními
25
26,32 %
11,74 %
Požadavek na vyplácení minimální mzdy všemi společnostmi v dodavatelském řetězci
14
14,74 %
6,57 %
Podpora "work-life balance" (tj. sladění osobního a pracovního života zaměstnanců)
13
13,68 %
6,1 %
13. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Globus. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Výstavba dobíjecích stanic pro elektromobily
67
49,63 %
31,46 %
Spolupráce s "Kontem Bariéry" (podpora handicapovaných)
65
48,15 %
30,52 %
Snaha o snižování prodeje jednorázových plastových obalů
64
47,41 %
30,05 %
Projekt "Globus Lepší svět"
49
36,3 %
23 %
Spolupráce s učni, studenty a absolventy
36
26,67 %
16,9 %
Prosazování zásad správné obchodní praxe (např. podpora dodržování vzájemných obchodních závazků)
23
17,04 %
10,8 %
14. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Tesco. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Snižování potravinového odpadu (např. sleva na potraviny s blížícím se datem spotřeby)
91
68,42 %
42,72 %
Program "Vy rozhodujete, my pomáháme"
70
52,63 %
32,86 %
Zaměstnávání lidí se zdravotním postižením
34
25,56 %
15,96 %
Akce "Strom splněných přání"
29
21,8 %
13,62 %
Snižování spotřeby elektřiny a přechod na dodávky z obnovitelných zdrojů
18
13,53 %
8,45 %
Předcházení rizikům v oblasti lidských práv (zaměření se na zajištění příslušných oblastí v celém dodavatelském řetězci)
12
9,02 %
5,63 %
15. Odkud se nejčastěji dozvídáte o těchto aktivitách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Přímo v daném obchodě
79
37,09 %
37,09 %
Z televizních reklam nebo billboardů
39
18,31 %
18,31 %
Na internetu
33
15,49 %
15,49 %
O těchto aktivitách nevím
32
15,02 %
15,02 %
Z letáků
16
7,51 %
7,51 %
Z webových stránek nebo sociálních sítí daného podniku
9
4,23 %
4,23 %
Z výrobků zakoupených v daném obchodě
5
2,35 %
2,35 %
16. Jste ochotni připlatit si za výrobek, který je šetrný k životnímu prostředí a naplňuje princip udržitelnosti (BIO, fairtrade nebo ekologický výrobek)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
82
38,5 %
38,5 %
Spíše ne
68
31,92 %
31,92 %
Ne
29
13,62 %
13,62 %
Nevím
20
9,39 %
9,39 %
Ano
14
6,57 %
6,57 %
17. Jste ochotni připlatit si za výrobek, z něhož putuje určitá částka na nějaký společensky prospěšný projekt (např. výrobek "Dobro-káva" Nadačního fondu Tesco, jehož nákupem finančně podpoříte děti nacházející se v nepříznivé sociální situaci)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
84
39,44 %
39,44 %
Spíše ne
43
20,19 %
20,19 %
Ne
36
16,9 %
16,9 %
Nevím
32
15,02 %
15,02 %
Ano
18
8,45 %
8,45 %
18. Který/které z níže uvedených obchodů preferujete při nákupu? Vyberte prosím jednu nebo více odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lidl
141
66,2 %
66,2 %
Albert
91
42,72 %
42,72 %
Kaufland
81
38,03 %
38,03 %
Globus
67
31,46 %
31,46 %
Billa
54
25,35 %
25,35 %
Tesco
48
22,54 %
22,54 %
Penny
46
21,6 %
21,6 %
19. Jak často přibližně nakupujete v uvedených obchodech? Vyberte prosím jednu odpověď v každém řádku.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
20. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nízká cena nabízených produktů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše důležitá
115
53,99 %
53,99 %
Velice důležitá
48
22,54 %
22,54 %
Spíše nedůležitá
36
16,9 %
16,9 %
Nevím
11
5,16 %
5,16 %
Nedůležitá
3
1,41 %
1,41 %
21. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu jeho geografická dostupnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Velice důležitá
127
59,62 %
59,62 %
Spíše důležitá
71
33,33 %
33,33 %
Nevím
9
4,23 %
4,23 %
Spíše nedůležitá
4
1,88 %
1,88 %
Nedůležitá
2
0,94 %
0,94 %
22. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu ochota prodavačů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše důležitá
81
38,03 %
38,03 %
Velice důležitá
53
24,88 %
24,88 %
Spíše nedůležitá
44
20,66 %
20,66 %
Nevím
22
10,33 %
10,33 %
Nedůležitá
13
6,1 %
6,1 %
23. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu jeho dobrá pověst?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše důležitá
95
44,6 %
44,6 %
Velice důležitá
46
21,6 %
21,6 %
Spíše nedůležitá
36
16,9 %
16,9 %
Nevím
26
12,21 %
12,21 %
Nedůležitá
10
4,69 %
4,69 %
24. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka bioproduktů nebo fairtrade výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše nedůležitá
68
31,92 %
31,92 %
Nedůležitá
55
25,82 %
25,82 %
Spíše důležitá
41
19,25 %
19,25 %
Nevím
39
18,31 %
18,31 %
Velice důležitá
10
4,69 %
4,69 %
25. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka bezlepkových, bezlaktózových, vegan produktů nebo výrobků specifického typu stravování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nedůležitá
88
41,31 %
41,31 %
Spíše nedůležitá
60
28,17 %
28,17 %
Spíše důležitá
29
13,62 %
13,62 %
Velice důležitá
23
10,8 %
10,8 %
Nevím
13
6,1 %
6,1 %
26. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka produktů od lokálních a českých dodavatelů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše důležitá
93
43,66 %
43,66 %
Velice důležitá
40
18,78 %
18,78 %
Spíše nedůležitá
38
17,84 %
17,84 %
Nevím
23
10,8 %
10,8 %
Nedůležitá
19
8,92 %
8,92 %
27. Jak moc je pro Vás důležité při volbě obchodu férové chování k zákazníkům a pravdivá komunikace s nimi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Velice důležité
83
38,97 %
38,97 %
Spíše důležité
76
35,68 %
35,68 %
Nevím
31
14,55 %
14,55 %
Spíše nedůležité
15
7,04 %
7,04 %
Nedůležité
8
3,76 %
3,76 %
28. Jak moc je pro Vás důležité při volbě obchodu odpovědné chování k zaměstnancům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše důležité
80
37,56 %
37,56 %
Nevím
51
23,94 %
23,94 %
Velice důležité
33
15,49 %
15,49 %
Spíše nedůležité
27
12,68 %
12,68 %
Nedůležité
22
10,33 %
10,33 %
29. Souhlasíte s tím, že angažováním se v oblasti společenské odpovědnosti zvyšují společnosti svoji konkurenční výhodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
151
70,89 %
70,89 %
Ne
62
29,11 %
29,11 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus=4 na otázku 7. Seřaďte prosím následující podniky od toho, který se podle Vás chová nejodpovědněji (1) po ten, který uplatňuje společenskou odpovědnost firem nejméně (7).
8. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Lidl. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
odpověď Rovný přístup ke všem skupinám zaměstnanců:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Požadavek na vyplácení minimální mzdy všemi společnostmi v dodavatelském řetězci na otázku 12. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Billa. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Předcházení rizikům v oblasti lidských práv (zaměření se na zajištění příslušných oblastí v celém dodavatelském řetězci) na otázku 14. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Tesco. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rovné pracovní příležitosti (rovnoprávnost mužů a žen, odmítání diskriminace) na otázku 10. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Albert. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
11. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Kaufland. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
odpověď Snaha o omezení používání plastu (např. vyřazení jednorázového plastového nádobí nebo tašek z prodeje):
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Předcházení rizikům v oblasti lidských práv (zaměření se na zajištění příslušných oblastí v celém dodavatelském řetězci) na otázku 14. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Tesco. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
13. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Globus. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
odpověď Snaha o snižování prodeje jednorázových plastových obalů:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Požadavek na vyplácení minimální mzdy všemi společnostmi v dodavatelském řetězci na otázku 12. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Billa. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
14. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Tesco. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
odpověď Snižování potravinového odpadu (např. sleva na potraviny s blížícím se datem spotřeby):
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Předcházení rizikům v oblasti lidských práv (zaměření se na zajištění příslušných oblastí v celém dodavatelském řetězci) na otázku 14. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Tesco. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
18. Který/které z níže uvedených obchodů preferujete při nákupu? Vyberte prosím jednu nebo více odpovědí.
odpověď Globus:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus=Měsíčně na otázku 19. Jak často přibližně nakupujete v uvedených obchodech? Vyberte prosím jednu odpověď v každém řádku.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Nejvyšší dosažené vzdělání
4. Kraj, ve kterém žijete
5. Tento dotazník se věnuje tématu společenské odpovědnosti firem. Jedná se o dobrovolný závazek firem chovat se odpovědně k prostředí i společnosti, ve kterém podnikají a snahu zachovat ho nepoškozené pro současné i budoucí generace. Znáte pojem "společenská odpovědnost firem"?
6. Dáváte přednost výrobkům a službám, které produkují společensky odpovědné firmy?
7. Seřaďte prosím následující podniky od toho, který se podle Vás chová nejodpovědněji (1) po ten, který uplatňuje společenskou odpovědnost firem nejméně (7).
8. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Lidl. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
9. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Penny. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
10. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Albert. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
11. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Kaufland. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
12. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Billa. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
13. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Globus. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
14. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Tesco. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
15. Odkud se nejčastěji dozvídáte o těchto aktivitách?
16. Jste ochotni připlatit si za výrobek, který je šetrný k životnímu prostředí a naplňuje princip udržitelnosti (BIO, fairtrade nebo ekologický výrobek)?
17. Jste ochotni připlatit si za výrobek, z něhož putuje určitá částka na nějaký společensky prospěšný projekt (např. výrobek "Dobro-káva" Nadačního fondu Tesco, jehož nákupem finančně podpoříte děti nacházející se v nepříznivé sociální situaci)?
18. Který/které z níže uvedených obchodů preferujete při nákupu? Vyberte prosím jednu nebo více odpovědí.
19. Jak často přibližně nakupujete v uvedených obchodech? Vyberte prosím jednu odpověď v každém řádku.
20. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nízká cena nabízených produktů?
21. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu jeho geografická dostupnost?
22. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu ochota prodavačů?
23. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu jeho dobrá pověst?
24. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka bioproduktů nebo fairtrade výrobků?
25. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka bezlepkových, bezlaktózových, vegan produktů nebo výrobků specifického typu stravování?
26. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka produktů od lokálních a českých dodavatelů?
27. Jak moc je pro Vás důležité při volbě obchodu férové chování k zákazníkům a pravdivá komunikace s nimi?
28. Jak moc je pro Vás důležité při volbě obchodu odpovědné chování k zaměstnancům?
29. Souhlasíte s tím, že angažováním se v oblasti společenské odpovědnosti zvyšují společnosti svoji konkurenční výhodu?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Nejvyšší dosažené vzdělání
4. Kraj, ve kterém žijete
5. Tento dotazník se věnuje tématu společenské odpovědnosti firem. Jedná se o dobrovolný závazek firem chovat se odpovědně k prostředí i společnosti, ve kterém podnikají a snahu zachovat ho nepoškozené pro současné i budoucí generace. Znáte pojem "společenská odpovědnost firem"?
6. Dáváte přednost výrobkům a službám, které produkují společensky odpovědné firmy?
7. Seřaďte prosím následující podniky od toho, který se podle Vás chová nejodpovědněji (1) po ten, který uplatňuje společenskou odpovědnost firem nejméně (7).
8. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Lidl. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
9. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Penny. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
10. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Albert. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
11. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Kaufland. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
12. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Billa. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
13. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Globus. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
14. Níže jsou uvedeny příklady konkrétních aktivit jednotlivých oblastí společenské odpovědnosti společnosti Tesco. Vyberte prosím všechny aktivity, které znáte.
15. Odkud se nejčastěji dozvídáte o těchto aktivitách?
16. Jste ochotni připlatit si za výrobek, který je šetrný k životnímu prostředí a naplňuje princip udržitelnosti (BIO, fairtrade nebo ekologický výrobek)?
17. Jste ochotni připlatit si za výrobek, z něhož putuje určitá částka na nějaký společensky prospěšný projekt (např. výrobek "Dobro-káva" Nadačního fondu Tesco, jehož nákupem finančně podpoříte děti nacházející se v nepříznivé sociální situaci)?
18. Který/které z níže uvedených obchodů preferujete při nákupu? Vyberte prosím jednu nebo více odpovědí.
19. Jak často přibližně nakupujete v uvedených obchodech? Vyberte prosím jednu odpověď v každém řádku.
20. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nízká cena nabízených produktů?
21. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu jeho geografická dostupnost?
22. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu ochota prodavačů?
23. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu jeho dobrá pověst?
24. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka bioproduktů nebo fairtrade výrobků?
25. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka bezlepkových, bezlaktózových, vegan produktů nebo výrobků specifického typu stravování?
26. Jak moc je pro Vás důležitá při volbě obchodu nabídka produktů od lokálních a českých dodavatelů?
27. Jak moc je pro Vás důležité při volbě obchodu férové chování k zákazníkům a pravdivá komunikace s nimi?
28. Jak moc je pro Vás důležité při volbě obchodu odpovědné chování k zaměstnancům?
29. Souhlasíte s tím, že angažováním se v oblasti společenské odpovědnosti zvyšují společnosti svoji konkurenční výhodu?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
fd: Dost hloupej dotazník. Jak mám vědět, která firma se jak chová v zákulisí, ve skladu, v dopravě, při nákupu zboží atd? Vidím jen to, co chce abych viděl, co si yvstaví v prodejně.
Zidane: Stejně jako mnoho předchozích - končím u otázky 7, protože některé ze zmíněných řetězců v našem městě nejsou, tedy je neznám a nemohu hodnotit.
Markéta: Nabídky odpovědí v dotazníku brání jeho vyplnění lidem, kteří nakupují jinde (v internetových obchodech a na trzích). A to je škoda, protože ti mohou mít na SR jiný názor, než nakupující ve zmíněných obchodech. Otázku 7 nelze vyplnit, pokud respondent nemá dost informací a nelze ji ani přeskočit. To jistě povede k nízké validitě získaných odpovědí. V otázce 16 záleží odpověď na velikosti cenového rozdílu, v otázce 18 je "preference" nedostatečně definována. Téma je zajímavé, ale doporučuji Váš výzkum lépe konceptualizovat.