Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Obyvatelé Karviné-Ochrana spotřebitele
Obyvatelé Karviné-Ochrana spotřebitele
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martina Wizurová |
---|---|
Šetření: | 29. 11. 2010 - 06. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 26 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 65,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:43 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
POUZE PRO OBYVATELE MÉSTA KARVINÉ
Dobrý den,
jsem studentkou Vysoké školy Podnikání,a.s. v Ostravě. Žádám Vás o vyplnění krátkého dotazníku na téma Ochrana spotřebitele. Výsledky tohoto dotazování naleznete po skončení průzkumu na těchto www stránkách, kde budou volně přístupny všem ostatním a také budou v mé bakalářské práci sloužit jako podklad pro vytvoření praktické příručky pro spotřebitele.
Děkuji za vyplnění,
Martina Wizurová
Odpovědi respondentů
1. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 15 | 57,69 % | 57,69 % |
Muž | 11 | 42,31 % | 42,31 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30-44 | 12 | 46,15 % | 46,15 % |
15-29 | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
45-59 | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
60 let a více | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
3. Co si představujete pod pojmem ochrana spotřebitele?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- ochrana slabší strany, kterou je běžný občan- spotřebitel, který má na rozdíl od prodejce slabší postavení a potřebuje proto ochranu od státu
jistota
kontrola výrobku, jeho nezávadnost, práva spotřebitele
Kontrolu norem spotřeních výrobků: od potravin až po věci denní spotřeby.
ministerstvo průmyslu a obchodu
možnost reklamací, právní zákony
Nejen prodavající, ale i kupující má svá práva a může se bránit.
nevím
nevím
nic
ochrana práv, poradenství případně konkrétní pomoc
Ochrana při koupi/reklamaci vadného zboží.
ochranu
ochranu nakupujících
Pod pojmem ochrana spotřebitele si představuju, že jsem jako zákazník chráněn zákonem, když nejsem spokojen se službami nebo objednaným zbožím a mohu se nejakým způsobem bránit (např. reklamace).
podmínky,zákony
právní ochrana
právní ochranu při koupi zboží, služeb ...
pravo reklamace při nespokojenosti zakoupené věci
službu, která přezkoumává případné stížnosti na obchodníky popř. výrobce, pokud je problém se zakoupeným zbožím a klasická reklamace z nějakého důvodu neproběhne
Uplatnění práv spotřebitele, legislativní ochrana spotřebitele.
zákon
ZÁKON
zaručení práv při prodeji a nákupu spotřebního zboží
záruka, že zboží či služba bude vždy poskytnuta v odpovídající kvalitě
že se můžu spolehnout na zákony, které mě chrání před nekalými praktikami obchodníků
4. Znáte některé z následujícíh bezplatných poraden?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sdružení ochrany spotřebitelů | 19 | 73,08 % | 73,08 % |
ne | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Studentská právní poradna | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
bohužel, neznám ani jednu z výše uvedených | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ani jednu | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ne neznám | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
žádné | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
neznám | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
5. 6. Máte osobní zkušenost s reklamováním zboží, případně služeb?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 25 | 96,15 % | 96,15 % |
ne | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
6. O jaký druh zboží nebo služeb se jednalo?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- většinou obuv
Batoh - krosna
boty
Boty
boty
bunda
el. cigareta
elektronika se skrytou závadou, vyřešeno obratem výměnou za jiný kus
Jednalo se o obuv, ktera se po týdnu nošení rozpadla.
LCD monitor Acer.
mobilní telefon
mp3
mp3
nepamatuji se - myslím, že boty
Oblečení, obuv
OBUV
obuv, el. spotřebiče
obuv, elektronika
Obuv, elektronika, potraviny.
potraviny, obuv
připojení k internetu
reklamace textilu a elektrospotřebiče
taška
zájezd
zimní bunda
žádný
7. Jaký byl závěr reklamace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výměna zboží | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
vrácení peněžních prostředků | 9 | 34,62 % | 34,62 % |
neuznání reklamace v záruční lhůtě | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
oprava zboží | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
sleva z kupní ceny | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
8. Musel(-a) jste si někdy nechat udělat znalecký posudek za vlastní peněžní prostředky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 24 | 92,31 % | 92,31 % |
ano | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.