Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Obyvatelé Karviné-Ochrana spotřebitele

Obyvatelé Karviné-Ochrana spotřebitele

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Wizurová
Šetření:29. 11. 2010 - 06. 12. 2010
Počet respondentů:26
Počet otázek (max/průměr):8 / 8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

POUZE PRO OBYVATELE MÉSTA KARVINÉ

Dobrý den,

jsem studentkou Vysoké školy Podnikání,a.s. v Ostravě. Žádám Vás o vyplnění krátkého dotazníku na téma Ochrana spotřebitele. Výsledky tohoto dotazování naleznete po skončení průzkumu na těchto www stránkách, kde budou volně přístupny všem ostatním a také budou v mé bakalářské práci sloužit jako podklad pro vytvoření praktické příručky pro spotřebitele.

Děkuji za vyplnění,

Martina Wizurová

Odpovědi respondentů

1. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1557,69 %57,69 %  
Muž1142,31 %42,31 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-441246,15 %46,15 %  
15-29726,92 %26,92 %  
45-59415,38 %15,38 %  
60 let a více311,54 %11,54 %  

Graf

3. Co si představujete pod pojmem ochrana spotřebitele?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- ochrana slabší strany, kterou je běžný občan- spotřebitel, který má na rozdíl od prodejce slabší postavení a potřebuje proto ochranu od státu

jistota

kontrola výrobku, jeho nezávadnost, práva spotřebitele

Kontrolu norem spotřeních výrobků: od potravin až po věci denní spotřeby.

ministerstvo průmyslu a obchodu

možnost reklamací, právní zákony

Nejen prodavající, ale i kupující má svá práva a může se bránit.

nevím

nevím

nic

ochrana práv, poradenství případně konkrétní pomoc

Ochrana při koupi/reklamaci vadného zboží.

ochranu

ochranu nakupujících

Pod pojmem ochrana spotřebitele si představuju, že jsem jako zákazník chráněn zákonem, když nejsem spokojen se službami nebo objednaným zbožím a mohu se nejakým způsobem bránit (např. reklamace).

podmínky,zákony

právní ochrana

právní ochranu při koupi zboží, služeb ...

pravo reklamace při nespokojenosti zakoupené věci

službu, která přezkoumává případné stížnosti na obchodníky popř. výrobce, pokud je problém se zakoupeným zbožím a klasická reklamace z nějakého důvodu neproběhne

Uplatnění práv spotřebitele, legislativní ochrana spotřebitele.

zákon

ZÁKON

zaručení práv při prodeji a nákupu spotřebního zboží

záruka, že zboží či služba bude vždy poskytnuta v odpovídající kvalitě

že se můžu spolehnout na zákony, které mě chrání před nekalými praktikami obchodníků

4. Znáte některé z následujícíh bezplatných poraden?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sdružení ochrany spotřebitelů1973,08 %73,08 %  
ne27,69 %7,69 %  
Studentská právní poradna27,69 %7,69 %  
bohužel, neznám ani jednu z výše uvedených13,85 %3,85 %  
ani jednu13,85 %3,85 %  
ne neznám13,85 %3,85 %  
žádné13,85 %3,85 %  
neznám13,85 %3,85 %  

Graf

5. 6. Máte osobní zkušenost s reklamováním zboží, případně služeb?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2596,15 %96,15 %  
ne13,85 %3,85 %  

Graf

6. O jaký druh zboží nebo služeb se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- většinou obuv

Batoh - krosna

boty

Boty

boty

bunda

el. cigareta

elektronika se skrytou závadou, vyřešeno obratem výměnou za jiný kus

Jednalo se o obuv, ktera se po týdnu nošení rozpadla.

LCD monitor Acer.

mobilní telefon

mp3

mp3

nepamatuji se - myslím, že boty

Oblečení, obuv

OBUV

obuv, el. spotřebiče

obuv, elektronika

Obuv, elektronika, potraviny.

potraviny, obuv

připojení k internetu

reklamace textilu a elektrospotřebiče

taška

zájezd

zimní bunda

žádný

7. Jaký byl závěr reklamace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výměna zboží1038,46 %38,46 %  
vrácení peněžních prostředků934,62 %34,62 %  
neuznání reklamace v záruční lhůtě311,54 %11,54 %  
oprava zboží27,69 %7,69 %  
sleva z kupní ceny27,69 %7,69 %  

Graf

8. Musel(-a) jste si někdy nechat udělat znalecký posudek za vlastní peněžní prostředky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2492,31 %92,31 %  
ano27,69 %7,69 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Wizurová, M.Obyvatelé Karviné-Ochrana spotřebitele (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://obyvatele-karvine-oc.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.